هشدار: قبل از خرید Safemoon این نکات را بخوانید

قبل از خريد سيف مون این نکات را بخوانید

اگر وسوسه شده‌اید که توکن سیف‌مون (Safemoon) بخرید اول این مقاله را بخوانید.

Safemoon از موقعی که در ماه مارس کارش را شروع کرد، حسابی در تیتر سایت‌های خبری جا باز کرده و افراد زیادی به خرید این توکن ترغیب شده‌اند.

اما آیا ارز دیجیتال Safemoon ارزش وقت و سرمایه شما را دارد؟

عناوین مطلب:

اگر هر کدام از این 5 مورد شامل حال شما می‌شود، قبل از خرید Safemoon احتیاط کنید.

هدف ما در این مطلب این نیست که شما را به هر قیمتی، از خرید سیف‌مون منصرف کنیم. مزیت دنیای ارزهای دیجیتال این است که هرکسی می‌تواند صدای خود را داشته باشد و پروژه‌ای که فکر می‌کند آینده روشنی دارد را برای سرمایه‌گذاری یا ترید انتخاب کند. عنوان مطلب این است “قبل از خرید Safemoon این نکات را بخوانید” یعنی اگر قصد خرید دارید، نکات اشاره شده در این مطلب را در نظر داشته باشید.

1. نمی‌دانید که توکن Safemoon دقیقا چیست و چه کاربردی دارد

برای هر سرمایه‌گذاری، چه رمزارز باشد و چه سهام، سکه، طلا یا ملک، باید بدانید که چه‌ چیزی می‌خرید و چطور آن موقعیت قرار است از سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری برایتان سودمندتر باشد.

حالا درباره کریپتو، سعی کنید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید برای کسی توضیح بدهید که آن رمزارز چه خدمتی ارائه می‌کند و چرا از بقیه رمزارزها بهتر است یا نه؛ اگر نمی‌توانید این کار را بکنید، شاید بهتر باشد که در خرید آن تجدید نظر کنید.

در وایت‌پیپر Safemoon تا دل‌تان بخواهد درباره «tokenomics» یا اقتصاد توکنی این رمز ارز گفته شده است. مثلاً این نکته که یک کارمزد 10 درصدی به ازای هر معامله در انتظارتان است و قرار است مردم از این راه به نگهداری این رمز ارز و کاهش نوسانات آن تشویق شوند.

مطلب مرتبط: وایت پیپر چیست؟

اما اطلاعات زیادی درباره این که Safemoon چه هدفی دارد و چه خدمتی را ارائه می‌کند در دست نیست و وب‌سایت آن، در حال حاضر در بخش Roadmap اطلاعاتی را منعکس نمی‌کند.

در اینجا نکاتی وجود دارد:

  • وایت‌پیپر نباید صرفا از این حرف بزند که کوین یا توکن موردنظر چگونه کار می‌کند. وایت‌پیپر باید به شما بگوید که کوین موردنظر به چه دردی می‌خورد و مردم آن را برای چه چیزی استفاده خواهند کرد و متاسفانه این مسئله درباره Safemoon روشن نیست.
  • نکته آخر این که در حال حاضر هم چندین صرافی غیر متمرکز عالی در بازار وجود دارد و ایجاد یک صرافی غیرمتمرکز توسط سیف‌مون، خدمتی خاص یا منحصر به فرد محسوب نمی‌شود. از خود سوال کنید Safemoon به غیر از کارمزد تراکنش 10 درصدی، چه فایده‌ای برای کاربران دارد. آن چیزی که Safemoon قرار است برایمان بیاورد در همین لحظه هم موجود است.

2. به سودهای کوتاه‌مدت امید دارید

قیمت Safemoon در شش هفته اول پس از شروع به کارش 2,499,900% رشد کرد و این سودهای فضایی ممکن است جذاب به نظر برسند.

متاسفانه، خرید به امید سود قابل ملاحظه کوتاه‌مدت، بیشتر از سرمایه‌گذاری به قمار کردن شبیه است؛ مخصوصاً اگر در حال خریدن رمز ارز کم‌شناخته‌شده‌ای مثل Safemoon باشید.

بله، قطعاً اگر وقتی که Safemoon تازه شروع به کار کرده بود 1000 دلار از آن می‌خریدید، یک تریلیون توکن داشتید که امروز با آن میلیونر می‌شدید. اما توجه کنید که Safemoon در لیست صرافی‌های بزرگ و مهم کریپتوکارنسی جایی ندارد؛ بنابراین ممکن است در فروش آن توکن‌ها به مشکل بخورید.

همچنین اگر Safemoon را بعد از رشد این ارز در 20 آوریل خریده بودید، احتمال ریزش قیمت خیلی بیشتر بود. تنها تعداد خیلی کمی از سرمایه‌گذاران آن‌قدر خوش‌شانس بودند که از آن رشد اولیه قیمت سود ببرند و خیلی از آن‌ها هم احتمالاً به طریقی به خود پروژه وصل بودند. با افزایش تعداد meme coin ها احتمال یک جهش چشمگیر دیگر قیمت، برای بسیاری از ارزهای دیگر که مشابه سیف‌مون هستند بسیار ضعیف می‌شود.

3. در حال سرمایه‌گذاری پولی هستید که به آن نیاز دارید

چه بخواید سیف‌مون بخرید و چه یک ارز که در حال حاضر کاربرد واقعی دارد، سرمایه‌گذاری‌ در کریپتوکارنسی‌ها دارای ریسک است . چرا که آینده این صنعت و اینکه کدام ارز و پروژه برنده خواهد بود مشخص نیست.

بعضی‌ افراد ممکن است فقط سودهای خیلی بزرگ را ببینند اما پتانسیل ضررهای بزرگ هم وجود دارد. تعدادی از رمز ارزها هستند که یقیناً همه با هم سقوط می‌کنند و برخی هم معتقدند که در نهایت تعداد زیادی از این توکن‌ها و ارزها از بین خواهد رفت.

اگر می‌خواهید روی رمز امرزها سرمایه‌گذاری کنید، اول باید با احتمال از دست دادن همه دارایی‌تان کنار بیایید؛ مخصوصاً اگر آن رمز ارز مثل Safemoon باشد ریسک سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود. بنابراین با پولی که برای روز مبادا کنار گذاشته‌اید یا قرار است با آن اجاره‌تان را پرداخت کنید Safemoon نخرید.

در نهایت چه بخواید Safemoon بخرید یا یک کوین و توکن دیگر، باید ریسک این بازار را قبول کنید.

4. جذب تبلیغ یک سلبریتی شده‌اید

توییت‌های یک میلیاردر مثل Elon Musk ممکن است باعث رشد قیمت دوج‌کوین شود.

نتیجه بدیهی این می‌شود که هر رمز ارز جدید برای این که بتواند پیشرفت کرده و شناخته شود به حضور یک سلبریتی نیاز دارد.

این‌ها بعضی از سلبریتی‌هایی هستند که درباره Safemoon صحبت کرده‌اند:

Dave Portnoy که موسس Barstool Sports است، در رابطه با Safemoon چند توییت زده است. برای این که سرِ نخ دست‌تان بیاید و چنین افرادی را کورکورانه دنبال نکنید، جالب است بدانید که همین فرد در یکی از توییت‌هایش خیلی راحت اعتراف می‌کند که اصلاً در جریان نیست که Safemoon چه کار می‌کند.

Jake Paul، ستاره یوتیوب، درباره تعدادی از رمز ارزها از جمله Safemoon توییت کرده است.

Daniel Keem یا Keemstar هم که یوتیوبر و اینفلوئنسر است، این‌طور گفته که از مسیری که این رمز ارز در پیش گرفته بسیار خوشش آمده و به نظرش می‌رسد که این شروع یک چیز بزرگ باشد.

دو دلیل وجود دارد که به خاطر آن‌ها باید در برابر چنین توصیه‌ها و تبلیغاتی احتیاط کنید. اول این که بعضی از پیام‌های سلبریتی‌های دیگر، کمی پس از پست شدن حذف شده‌اند؛ فرد عاقل در چنین موقعیتی به این فکر می‌کند که پشت پرده چه خبر است. در ضمن، بعضی از سلبریتی‌ها هم از طریق تبلیغ رمزارزها پولی به جیب می‌زنند.

البته در این توییت‌ها نشانه‌ای از این نیست که Safemoon به این سلبریتی‌ها بابت تبلیغ پولی داده است یا نه؛ اما به‌هرحال این ایده خوبی نیست که بر اساس تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، اقدام به خرید کنید. مخصوصاً اگر خود آن کسی که تبلیغ می‌کند هم اعتراف کند که نمی‌داند دارد از چه حرف می‌زند!

5. اگر شیفته قیمت پایین این رمز ارز شده‌اید

با قیمت امروز Safemoon می‌توانید در ازای 100 دلار، میلیون‌ها واحد از توکن بخرید. استدلال رایج این است که اگر Safemoon هم مثل بیت‌کوین و دوج‌کوین به رشد و جهش افسانه‌ای قیمت برسد چطور؟ خب این درست است که اگر Safemoon یک روز به قیمت یک دلار برسد، شانس در خانه‌تان را زده است.

اما حقیقت این است که برای نظر دادن در مورد آینده قیمت یک سیف‌مون، باید marketcap یا ارزش بازار توکن را نیز در نظر بگیرید.

مطلب مرتبط: ارزش بازار چیست؟

در این استدلال توجه نمی‌کنند که بیش از 572 تریلیون توکن Safemoon در جریان است و این یعنی خیلی بعید است که Safemoon بتواند روزی به قیمت یک دلار برسد.

شاید با تنها 100 دلار بتوانیم صاحب چندین میلیون یا چند میلیارد از یک توکن شویم، اما تعداد بالای این توکن نباید باعث شود تصور کنیم خیلی پولدار شده‌ایم. این منطق مثل این است که بگوییم 500 گرم از 5 کیلوگرم بیشتر است؛ چون 500 عدد بزرگ‌تری است!

سوال این نیست که با 100 دلار چه تعداد کوین می‌توانید بخرید؛ سوال این است که اگر فلان کوین را بخرید، 100 دلاری که خرجش کردید در آینده با توجه به ریسکی کرده‌اید چقدر رشد خواهد کرد؟ اگر به اندازه 100 دلار اتریوم بخرید که یک کوین با کاربرد و عملکرد واضح و مشخص است، خیال‌تان راحت‌تر نیست؟

کوین‌ها و پروژه‌های بی‌نظیری در بازار هستند که وعده حل مسائل دنیای واقعی را می‌دهد ولی سیف‌مون از آن دسته پروژه‌هایی نیست که یک مشکل واقعی را حل کند و جزء Meme coin ها محسوب می‌شود.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

میم‌کوین (Memecoin)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
7 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
علی

تو میگویی قمار بس هرچی دنیا داری چند برابر شده قمار بهتر نیست بمیرم چون گناه می کنی عمو یاری طلا خرید گرمی ۳۰۰ هزار تومان الان همون طلا یک میلیون پنجاه هزار تومان هست یعنی قمر کرد خدا شفات بدهد توکه ارز دیجیتال نخرید حتما قرص مغز عصاب بخور 🤠🤠🤐🤬🤬👺

حسن

🤣🤣🤣🤣 چی میگی خودت هم هیچ اطلاعی نداری تو هاتبیت و چندجای دیگه هستش برو یخورده اطلاعات کسب کن بعد مقاله بنویس همین شماها نزاشتید مردم دوج و شیبا بخرن الان افسوسش رو میخورن وسلام

سعید

ولا به خدا ا سیف مون از ارزهایی که تو بازار بیشتر معروف هستن مثل دوج و ترون و ریپل. بیشتر سود داده به مردم

سیفمون

سلام
متن نویسنده را کامل خواندم
فکر کنم خودش هم متوجه نشده چی نوشته!

وحید

من حدود یک و نیم ماه قبل هشتاد دلار سه سیفمون داده ام و الان حدود ۳۹۰ دلار شده ، کیف پول سیفمون هم داره فعالیت می‌کنه ، صرافی سیفمون هم تا آخر امسال راه اندازی میشه ، پس از چیزی که خبر ندارین خبر ندین

saman

حرف های پوچی نوشتی حاجی تنها چیزای که میتونن پول اندک ما را بیشتر کنن این شت کویین ها هستن

مسعود

چرا مهمل میبافی ،الان در چندین صرافی لیست شده و پنکیک سواپ هم‌میشه،یک ساله ریپل و ترون هولد کردم همش در‌جاذمیزنن

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank