بهترین میم کوین‌ها برای سرمایه گذاری در 2024

میم کوین پپه

با ایجاد میم کوین‌هایی که اغلب ارزش واقعی ندارند، چشم‌انداز ارزهای دیجیتال به میزان بیشتری سوداگرانه شده است.

با وجود صدها و هزاران میم کوین، تعیین اینکه کدام ارز دیجیتال واقعا ارزش سرمایه‌گذاری دارد برای معامله‌گران دشوارتر می‌شود.

از این رو؛ در این مقاله قصد داریم 8 نمونه از بهترین میم کوین ها از نظر شناخته بودن را جهت بررسی بیشتر به شما معرفی کنیم.

عناوین مطلب:

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و حتما سوالات متداول را بخوانید تا با میم کوین‌های بازار کریپتو بیشتر آشنا شوید.

نکات کلیدی

  • میم کوین نوعی ارز دیجیتال بدون ارزش یا کاربرد خاص است که اغلب حول محور میم‌های اینترنتی (Meme) ایجاد شده‌اند. میم کوین‌ها معمولا تصاویری در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی هستند که اغلب ماهیت طنز دارند.
  • میم کوین‌ها از طریق افراد تاثیرگذار در صنعت ارزهای دیجیتال، افراد مشهور و سرمایه‌گذارانی که اقداماتشان باعث افزایش قیمت در مدت زمان کوتاهی می‌شود، محبوبیت پیدا کرده‌اند.
  • میم کوین‌ها بسیار سوداگرانه و با نوسان قیمت بالا عمل هستند؛ اما با این حال، سرمایه‌گذارانی هم وجود دارند که از فروش آن‎ها امتناع می‌ورزند. به این ترتیب؛ چنانچه از بهترین میم کوین ها اطلاع داشته باشیم، بهتر می‌توانیم برای سرمایه‌گذاری در آن‎ها اقدام کنیم.

میم کوین چیست؟

میم کوین (meme coin) عموما نوعی ارز دیجیتال بی ارزش و بدون کاربرد خاص است که تنها از طریق میم‌های (memes) اینترنتی شکل گرفته‌اند.

میم‌ها تصاویری در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی هستند که اغلب ماهیت طنز دارند. اگر درباره میم کوین نمی‌دانید: میم‌کوین (Memecoin) چیست؟ تاریخچه و معرفی مهم‌ترین میم کوین‌ها

در همین ابتدا لازم است بگوییم که میم کوین‌ها به دلیل عدم کاربردشان، با ارزهای رمزنگاری شده کاملا متفاوتند.

ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، برای تمرکززدایی ایجاد شده و به عنوان یک روش پرداخت همتا به همتا (P2P) نیز عمل می‌کنند.

از سوی دیگر؛ اتریوم، پلتفرمی است که امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را به توسعه‌دهندگان می‌دهد که این امر باعث می‌شود تا برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) ایجاد شده بر روی این بلاک‌چین، توسعه یابد.

میم کوین‌ها به دلیل عواملی همچون اخبار و تبلیغات اینفلوئنسرها، معمولاً برای مدت کوتاهی به یکی از ترندهای بازار کریپتو تبدیل می‌شوند.

به عنوان مثال؛ دوج کوین (DOGE) در سال 2021 افزایش قیمت 12000 درصدی را تجربه کرد که عمدتاً این اتفاق به دلیل توییت‌های ایلان ماسک درباره این میم کوین رخ داد.

همین موضوع باعث شد تا در سال 2021 شاهد فصل میم کوین‌ها باشیم که در آن، سایر کوین‌های برجسته مانند شیبا اینو (SHIB) نیز افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کردند. با این حال؛ قیمت دوج کوین تنها چند ماه بعد سقوط کرد.

به عنوان مثالی دیگر؛ اخیرا زمانی که ایلان ماسک لوگوی توییتر را به لوگوی دوج کوین تغییر داد، یک بار دیگر دوج کوین افزایش شدید قیمت را تجربه کرد.

به این ترتیب؛ اخبارها، توییت‌ها، تبلیغات افراد مشهور و … در افزایش یا کاهش میم کوین‌ها تاثیر بسیار زیادی دارند.

چه چیزی باعث شهرت میم کوین‌ها می‌شود؟

میم کوین‌ها از طریق افراد تاثیرگذار در صنعت ارزهای دیجیتال، افراد مشهور و سرمایه‌گذارانی که اقداماتشان باعث افزایش قیمت در مدت زمان کوتاهی می‌شود، محبوبیت پیدا کرده‌اند.

به طور کلی؛ میم کوین‌ها اغلب به‌عنوان جوک‌هایی دیده می‌شوند که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دست به دست شده و معمولاً قیمت‌ آن‌ها پس از افزایش قیمت ناگهانی، سقوط می‌کند.

یکی از نمونه‌های این پدیده در ماه مه 2021 بود؛ در آن زمان مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، عکسی با عنوان “بزهای من: مکس و بیت‎کوین” منتشر کرد.

تنها چند دقیقه بعد از انتشار این پست، یک میم کوین با نام AquaGoat، در عرض چند ساعت تقریباً 300 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

از آنجایی که میم کوین‌ها ارزش ذاتی کمی دارند و فاقد فاندامنتال هستند، هدف اصلی معاملات میم کوین این است که در صورت افزایش قیمت، سود کوتاه‌مدتی برای دارندگان این نوع کوین‌ها ایجاد کنند.

با اینکه میم کوین‌ها به دلیل ایجاد دامپ و پامپ در بازار کریپتو بدنام هستند، اما ممکن است تعدادی از آن‌ها ارزش بررسی داشته باشند.

در واقع قیمت میم کوین‌ها نوسانات بسیاری دارد و اغلب آنها به صفر می‌رسند؛ اما با این حال، سرمایه‌گذارانی هم وجود دارند که از فروش آن‎ها امتناع می‌ورزند.

معرفی بهترین میم کوین؛ 8 Memecoin آینده‌دار

در ادامه 8 مورد از میم کوین های آینده دار را معرفی می‌کنیم:

بهترین میم کوین برای سرمایه‌گذاری در 2023

1. دوج کوین (DOGE)؛ یک میم کوین اصیل

دوج کوین علاوه بر اینکه یکی از بهترین میم کوین های آینده دار است، به عنوان یک میم کوین اصیل نیز شناخته می‌شود که در سال 2013 با یک شوخی براساس میم اینترنتی “Doge” با نماد سگ شیبا اینو ایجاد شد.

این ارز دیجیتال منبع باز، توسط دو مهندس نرم‌افزار به نام‌های “بیلی مارکوس” و “جکسون پالمر”، از یک فورک لایت‌کوین به وجود آمد که بعدها، زمانی که ایلان ماسک چندین توییت درباره دوج کوین در رسانه‌های اجتماعی منتشر و آن را تحسین کرد، توانست توجه سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جلب کند.

دوج کوین از فناوری Scrypt استفاده می‎کند که دارای زمان‎بندی یک دقیقه‌ای برای ایجاد بلاک و عرضه نامحدود کوین است. بنابراین، شما می‎توانید در هر زمان تنها با پیوستن به یک استخر استخراج، دوج کوین را استخراج کنید.

شایان ذکر است که اولین استفاده از دوج کوین، به عنوان جایزه در پلتفرم‎های ردیت و توییتر و به منظور ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوای با کیفیت بود.

می‌توان گفت در حال حاضر، دوج کوین یکی از بهترین میم کوین های آینده دار برای سرمایه‌گذاری است.

2. شیبا اینو (SHIB)

از جمله بهترین میم کوین که اکثر شما با آن آشنایی دارید، شیبا اینو (SHIB) است که به قاتل دوج کوین معروف است.

shiba
لوگوی شیبا اینو، میم کوین مشهور در بازار کریپتو

این کوین در آگوست 2020 توسط یک شخص ناشناس با نام مستعار ریوشی راه‌اندازی شد.

شیبا نیز همانند دوج کوین، هنگامی که مورد حمایت چهره‌های برجسته‌ای مانند ایلان ماسک و ویتالیک قرار گرفت، توانست توجه چشمگیری را از بازار به سوی خود جلب کند.

اخیراً این توکن به دلیل اعلام برنامه‌های لایه دوم خود، مجددا مورد توجه بازار قرار گرفته است. هدف از این توسعه، گسترش اکوسیستم شیبا اینو، امکان انجام تراکنش‌های سریعتر و ارزان‌تر است.

3. پپه (PEPE)

یکی دیگر از بهترین میم کوین ها برای سرمایه‌گذاری پپه است. میم کوین پپه در 17 آوریل راه‌اندازی شد که این پروژه در وب‎سایت رسمی آن با عنوان “مهم‎ترین میم کوین موجود” معرفی شده است.

این میم کوین بر اساس میم پپه قورباغه (Pepe the Frog) ساخته شده است. در واقع؛ پپه قورباغه یک شخصیت کارتونی معروف است که در سال 2005 توسط کاریکاتوریست Matt Furie خلق شد.

پپه جزو جدیدترین میم کوین های ارائه شده در بازار کریپتو است که پس از راه‌اندازی، افزایش قیمتی بیش از 4000 برابر را تجربه کرد.

یکی از برجسته‌ترین خریدهای این میم کوین، توسط کاربری بود که 5.9 تریلیون پپه را با 250 دلار خریداری کرد که با افزایش قیمت پپه، توانست به 1 میلیون دلار دست یابد.

همین موضوع به طور طبیعی توجه بازار را به خود جلب کرد و در نتیجه سرمایه‌گذاران بیشتری به سمت بازار آمدند. علاوه بر این؛ پپه توانست تنها در دو هفته، در لیست 100 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار جا بگیرد.

کوین پپه
پپه از جمله بهترین میم کوین این روزها است که اخیرا با افزایش قیمت چشمگیر، تمام کاربران را متحیر کرده است.

این میم کوین جنجالی، در صرافی‌های اصلی مانند هوبی، MEXC و OKX معامله می‌شود.

همچنین، در چندین صرافی غیرمتمرکز مانند یونی سواپ نیز موجود است. لازم به ذکر است که حداکثر مقدار عرضه کوین PEPE، در حدود 420 تریلیون گزارش شده است.

4. تامادوج (TAMA)

از دیگر میم کوین‎ های آینده دار، تامادوج است که در سپتامبر 2022 از طریق عرضه اولیه (IEO) در OKX راه‌اندازی شد و توانست توجه سرمایه‌گذاران بسیاری را به سوی خود جلب کند.

برخلاف میم کوین‌های معمولی، تامادوج متفاوت عمل کرده و با معرفی خود به عنوان یک توکن بومی در یک بازی بلاک‌چینی، تا حدودی مفهوم میم کوین را از بین برده است.

در واقع شما می‌توانید در فضای متاورس این بازی به نام تاماورس (Tamaverse)، بازی کنید، حیوانات خانگی پرورش دهید و با بازیکنان دیگر در دنیای متاورس تعامل داشته باشید.

blank
تامادوج، از جمله بهترین میم کوین ها برای سرمایه‌گذاری است که با رویکردی متفاوت، کاربران بسیاری را مجذوب خود کرده است.

لازم به ذکر است که بازیکنان با شرکت در بازی‌ها، توکن تاما (TAMA) پاداش می‌گیرند.

علاوه بر این؛ تیم این پلتفرم بسیار فعال بوده و در توسعه بازی‎‌ای دیگری همچون Super Doge، Rocket Doge، To The Moon و Tama Blast نیز دست داشته است.

5. مونا کوین (MONA)

مونا کوین  (Monacoin)، نمونه دیگری از بهترین میم کوین برای سرمایه گذاری است که برای شهروندان ژاپنی و به منظور تراکنش‌های دیجیتالی همتا به همتا (P2P) طراحی شده است.

می‌توان گفت که مونا کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال ژاپن شناخته شده و تا حدودی جایگزینی برای بیت‌کوین یا لایت‌کوین در ژاپن به شمار می‌رود.

در واقع؛ مونا کوین هارد فورکی از لایت‌کوین است که بر اساس یک میم محبوب در اینترنت ساخته شده است.

ایده این پروژه در دسامبر سال 2013 از یک کاراکتر شبیه به گربه به نام مونا شکل گرفت. این کاراکتر در اواخر سال 1990 خلق شد و در ژاپن محبوبیت یافت.

کوین
یکی دیگر از بهترین میم کوین ها برای توجه و سرمایه‎گذاری، مونا کوین است که در کشور ژاپن بسیار مورد توجه و حمایت کاربران قرار گرفته است.

پس از انتشار مونا کوین، این ارز دیجیتال در مجامع اینترنتی ژاپن در لیست علاقه‌مندی‌ها قرار گرفت.

شایان ذکر است که مونا کوین برای تایید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک، از الگوریتم اثبات کار Lyra2REv2 بهره می‌برد. این الگوریتم انرژی کمتری مصرف کرده و نیازی به ماینرهای اسیک (ASIC) ندارد.

همچنین؛ حداکثر عرضه مونا کوین در سراسر جهان 105.12 میلیون واحد خواهد بود.

6. اِی آی دوج (AIDOGE)

ای آی دوج توکنی متعلق به کاربران آربیتروم (Arbitrum) است. همانطور که احتمالا می‌دانید؛ آربیتروم یک راه حل لایه دوم در بلاک‌چین اتریوم است که مقیاس‌پذیری، حریم خصوصی و سرعت تراکنش‌ها را بهبود می‌بخشد.

میم کوین AIDOGE، در 15 آوریل با یک ایردراپ آغاز به کار کرد. در واقع این ایردراپ به کاربرانی تعلق می‎‌گرفت که قبل‌‎تر واجد شرایط دریافت ایردراپ آربیتروم بودند.

پروژه AIDOGE، با اجرای برنامه لاکی دراپ (Lucky Drop)، به دنبال تعامل بیشتر با جامعه هوش مصنوعی ArbDoge است.

این در حالی است که هر بار یک کاربر، توکن AIDOGE را از طریق پروژه Camelot خریداری کند، یک بلیت لاکی دراپ دریافت خواهد کرد که این بلیت فرصتی را برای برنده شدن یک ارز ARB برای او به همراه خواهد داشت.

احتمال برنده شدن کاربران، به مقدار توکن AIDOGE خریداری ‌شده بستگی دارد.

آی دوج1
این روزها که هوش مصنوعی از جمله موضوعات داغ حوزه کریپتو است، توجه به ای آی دوج به عنوان بهترین میم کوین خالی از لطف نیست.

به منظور تشویق بیشتر کاربران به نگهداری میم کوین AIDOGE، سه درصد از کارمزد تراکنش‌ها به هولدرهای AIDOGE تعلق می‌گیرد.

همه این موارد باعث شده تا ای آی دوج به فهرست بهترین میم کوین وارد شود.

7. باب (BOB)

یکی دیگر از میم کوین های آینده دار که قصد معرفی آن را داریم، میم کوین باب است. باب شکل خاصی از کارکرد را ارائه می‌دهد که به طور مشخص با سایر میم کوین‌ها متفاوت خواهد بود.

به این صورت که ربات Explain this Bob یک ربات موجود در توییتر است و این ربات براساس هوش مصنوعی منبع باز ایجاد شده است.

هنگامی که کاربران با عبارت explainthisbob@ به توییت‌ها پاسخ می‎دهند، ربات باب به توضیح ساده‌تر توییت کمک خواهد کرد.

میم کوین BOB توانست با حداکثر عرضه 690 میلیاردی خود، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کند. البته ناگفته نماند که این موضوع تا حدی به دلیل تعاملی است که ایلان ماسک با ربات باب دارد.

میم کوین سال 2023؛ باب 1024x538 1
باب کوین، از جمله بهترین میم کوین ها

با توجه به اینکه امروزه کاربرد هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف، به یک ترند جدید تبدیل شده است؛ می‌توان پیش‌بینی کرد که BOB ارزش خوبی را برای کاربران ارز دیجیتال در توییتر فراهم خواهد کرد.

8. فلوکی اینو (FLOKI)

میم کوین فلوکی اینو که در 10 ژوئیه 2021 راه‌اندازی شد، یک توکن بین بلاک‌چینی سازگار با استاندارد ERC-20 در اتریوم و BEP-20 در زنجیره هوشمند بایننس است.

اکوسیستم فلوکی اینو از سه ابزار اصلی با نام‌های Valhalla ،FlokiPlaces و FlokiFi تشکیل شده است.

Valhalla یک متاورس بازی جهت کسب درآمد است. FlokiPlaces بازاری است که به کاربران اجازه می‌دهد کالاهای فیزیکی را با ارز دیجیتال FLOKI خریداری کنند و از این رو، تقاضا برای توکن افزایش می‌یابد.

FlokiFi هم یک صرافی غیرمتمرکز است که دارندگان ارز دیجیتال فلوکی می‌توانند دارایی‌های دیجیتال را در آن، به ارزهای دیجیتال مورد نظر خود مبادله کنند.

اخیرا ابزار فلوکی فای لاکر (FlokiFi Locker) نیز راه‌اندازی شده که کاربران می‌توانند به کمک آن، ارزهای دیجیتال خود را با خیال راحت استیک کنند.

سرمایه‌‎گذاری در میم کوین‌ها چه خطراتی را به همراه دارد؟

میم کوین‌ها بسیار سوداگرانه عمل می‌کنند و ارزش ذاتی ندارند؛ بنابراین خطرات زیادی را به ویژه برای سرمایه‌گذاران به همراه دارند.

علاوه بر این؛ میم کوین‌ها بسیار فرار بوده و طرح‌های پامپ و دامپ یک اتفاق رایج در میان آن‌هاست.

به این ترتیب؛ ممکن است سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها طاقت فرساتر و خطرناک‎تر از سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی سنتی باشد، زیرا هیچ مقررات مشخصی برای آن‎ها وجود ندارد.

با این حال، سرمایه‌گذاران بسیاری هستند که از حرکت ناگهانی قیمت میم کوین‌ها، برای یک موج سواری خوب و کسب سود استفاده می‌کنند.

چنانچه قصد سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها را دارید، لازم است که حرکت قیمت و افزایش تقاضا برای آن‌ها را از نزدیک زیر نظر داشته باشید. اما توصیه می‌کنیم که سرمایه‌گذاری خود را بر اساس مقداری که توانایی از دست دادن آن را دارید، انجام دهید.

علاوه بر این؛ سرمایه‌گذاران بایستی از اصلاحات بازار مطلع باشند و آن موقعیت‌ها را به خوبی بشناسند؛ چراکه معکوس شدن روند قیمت‌ها همیشه اتفاق می‌افتد و حتی می‌تواند در یک ثانیه رخ بدهد.

اگرچه پس از همه‌گیری کرونا، بیشتر بازارهای مالی تثبیت شده و بهبود یافته‌اند، اما میم کوین‌ها متفاوت عمل می‌کنند.

اگر تحمل ریسک شما پایین است، سرمایه‌گذاری در میم کوین احتمالا آخرین چیزی خواهد بود که در پرتفوی خود به آن نیاز دارید. در نهایت توصیه می‌کنیم 3 نکته مهم قبل از سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌ها! را از دست ندهید.

سوالات متداول

میم کوین چیست؟

میم کوین (meme coin) نوعی ارز دیجیتال پرنوسان و بدون کاربرد خاص است که تنها از طریق میم‌های (memes) اینترنتی شکل گرفته‌اند. همچنین؛ میم کوین‌ها به دلیل عواملی همچون اخبار و تبلیغات اینفلوئنسرها، معمولاً برای مدت کوتاهی به یکی از ترندهای بازار کریپتو تبدیل می‌شوند.

بهترین میم کوین‌ها کدام هستند؟

بهترین میم کوین ها عبارتند از: دوج کوین، شیبا اینو، پپه، تامادوج، مونا کوین، ای آی دوج، باب و فلوکی اینو.

چه چیزی باعث شهرت میم کوین‌ها می‌شود؟

میم کوین‌ها از طریق افراد تاثیرگذار در صنعت ارزهای دیجیتال، افراد مشهور و سرمایه‌گذارانی که اقداماتشان باعث افزایش قیمت در مدت زمان کوتاهی می‌شود، محبوبیت پیدا کرده‌ و معمولا بهترین میم کوین ها بعد از مدت کوتاهی که افزایش قیمت چشمگیری را تجربه می‌کنند، قیمت آن‎ها به شدت کاهش می‌یابد.

آیا برای تحلیل قیمت میم کوین‌ها می‌توان از تحلیل تکنیکال استفاده کرد؟

شاید تا حدی برای میم کوین‌های بزرگ مانند Doge بتوان از این تحلیل بهره برد ولی برای سایر میم کوین‌ها این نوع تحلیل توصیه نمی‌شود. زیرا قیمت این ارزها اغلب با اخبار، پامپ و دامپ نهنگ‌ها، لیست شدن احتمالی در صرافی‌ها و چنین دلایلی که پیش بینی آنها بسیار مشکل است تغییر می‌کند.

فرق شت‌کوین و میم‌کوین چیست؟

شت‌کوین‌ها در اغلب مواقع به ارزهای دیجیتالی که بدون کاربرد هستند گفته می‌شود. شت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها همپوشانی زیادی با هم دارند. می‌توان گفت اکثر میم‌کوین‌ها به نوعی شت‌کوین هستند چون کاربرد خاصی ندارند.

چگونه میم‌کوین‌های جدید را پیدا کنیم؟

در این صفحه از سایت Coinmarketcap (لینک New Cryptocurrencies Listed) را برای یافتن ارزهای دیجیتال جدید ببینید. اغلب این ارزها میم‌کوین هستند. همچنین در دسته بندی memes می‌توانید همه میم‌کوین‌های موجود در بازار را مشاهده کنید.

کدام میم‌کوین‌ها آینده بهتری دارند؟

به میم‌کوین‌هایی که در مدت طولانی دارای حجم معاملات بالاتر نسبت به سایرین هستند، شهرت بیشتری دارند، تعداد کاربران و دارندگان آنها در حال افزایش است، برنامه خاصی برای جذب کاربران جدید دارند می‌توان امید بیشتری داشت.

چگونه در مورد یک میم‌کوین تحقیق کنیم؟

چند کار می‌توانید انجام دهید:
1. سایت رسمی میم‌کوین را پیدا کنید و در مورد آن بخوانید.
2. خواندن پست‌ها و بررسی دنبال‌کننده‌ها و فعالیت‌های میم‌کوین در توئیتر و بطور کلی فعالیت کاربرانی که آن میم‌کوین را دارند.
3. پیدا کردن آدرس قرارداد توکن میم‌کوین (Contract address) و مشاهده جزییاتی مانند تعداد آدرس‌هایی که آن میم‌کوین را دارند، آدرس‌هایی که بیشترین تعداد از آن میم‌کوین را دارند و دیدن فعالیت‌های نهنگ‌ها.

سخن پایانی

در مقایسه با ارزهای دیجیتال موجود در بازار، میم کوین‌ها نسبتا جدیدتر هستند.

دوج کوین و میم کوین‌های مشابه آن، از جمله بهترین میم کوین ها از گذشته تا کنون هستند که از پتانسیل رشد خوبی نیز برخوردارند؛ به طوریکه سرمایه‌گذاران می‌توانند با بهر‌ه‌برداری از آن‌ها، حتی حرکت قیمت‌ها را نیز هدایت کنند.

اما علی‎رغم پتانسیلی که برای میم کوین‌ها وجود دارد، به دلیل تمرکز این ارزها روی طنز و توجه اینفلوئنسرها به آن‎ها، همچنان یک سرمایه‌گذاری پرریسک به شمار می‌آیند.

به طور کلی تنوع بخشیدن به سبد سرمایه راهی برای کاهش ریسک در بازارهای مالی است.

مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها، اگر در میم کوین‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنید، حتما ریسک‌ها را در نظر بگیرید. امیدواریم معرفی بهترین میم کوین ها در این مقاله، راهنمای خوبی برای شما باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

میم‌کوین (Memecoin)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx