همه چیز درباره متاورس شیبا؛ شیبا ورس (ShibaVerse)

متاورس شیبا

شیبا ورس (ShibaVerse) یک پروژه متاورس است که تلاش می‌کند تا پلتفرمی غیرمتمرکز و مبتنی بر فناوری بلاک‌چین ارائه دهد. شیبا ورس می‌خواهد در پروژه خود سرویس‌های مختلفی مانند واقعیت مجازی، املاک دیجیتالی، NFT، بازی‌های Play To Earn و … را ارائه دهد.

علاوه بر این‌ها، متاورس شیبا یک بستر اجتماعی و آموزشی در اکوسیستم متاورس (Metaverse) برای جامعه و دوست داران پروژه شیبا (Shiba) فراهم می‌کند. در بستر این پروژه کاربران دارایی‌ها، املاک دیجیتالی و سایر دارایی‌های NFT خود را خریده و می‌توانند از آن‌ها در اکوسیستم متاورس استفاده کنند.

در ادامه این مطلب به طور مفصل درباره شیبا ورس و ویژگی‌هایی که این پلتفرم ارائه می‌دهد صحبت خواهیم کرد.

عناوین مطلب:

شیبا ورس چیست؟

متاورس شیبا به دنبال این است تا خدمات دنیای واقعیت مجازی، املاک دیجیتالی، بازی‌های کسب درآمد و … را در پلتفرمی غیرمتمرکز و مبتنی بر فناوری بلاک‌چین در اکوسیستم متاورس ارائه دهد.

شیبا ورس جدای از این ها، یک بستر آموزشی و اجتماعی است که کاربران در آن می‌توانند در جلسه‌ها و رویداد‌های مختلف شرکت کنند، به گالری‌های مجازی 3D رفته، به بازار‌های دارایی‌های NFT دسترسی داشته، در بازی‌های مختلف شرکت کرده و بسیاری کار‌های دیگر انجام دهند.

شیبا ورس توکن بومی خود به نام ارز ورس (VERSE) را نیز منتشر کرده است که بر اساس استاندارد توکن ERC-20 توسعه یافته است.

کاربران متاورس شیبا می‌توانند با استفاده از توکن VERSE، املاک، زمین‌های مجازی و حتی حیوانات خانگی را در بازار‌های مربوطه خریداری کنند. علاوه بر این، این توکن نقش مهمی در اکوسیستم بازی‌های Play To Earn ایفا می‌کند.

توسعه دهندگان ارز شیبا ورس چه کسانی هستند؟

طبق اطلاعاتی که در وب سایت رسمی شیبا ورس منتشر شده است، این پروژه توسط جامعه شیبا راه اندازی شده است و تیم توسعه دهنده ارز شیبا اینو هیچ دستی در این کار نداشته‌اند. با این وجود، جامعه شیبا امیدوار است که با رشد و پیشرفت متاورس شیبا، جامعه شیبا و تیم توسعه دهنده آن بتوانند با هم همکاری داشته باشند.

تیم توسعه دهنده ارز شیبا ورس شامل چهار فرد مجرب و جوان است که تجربه زیادی در زمینه بلاک‌چین، معماری، بازاریابی و مدل اسکن سه بعدی دارند.

شیبا ورس چگونه کار می‌کند؟

شیبا ورس یک پروژه متاورس است که در پایه و اساس آن شیبا سیتی (Shibacity) قرار دارد. شیبا سیتی از منطقه جنسیس (Genesis) تشکیل شده است. مناطق جنسیس مهم‌ترین محله‌های موجود در شهر شیبا هستند که در نزدیکی دریا قرار دارند.

قرار است شیبا سیتی‌های بیشتری منتشر شوند که در آن‌ها از یکی از توکن‌های شیبا اینو به نام «Shibarium» استفاده خواهد شد. علاوه بر شهر‌های بیشتر، قرار است صرافی شیبا سواپ (Shibaswap) و بسیاری سیستم‌های دیگر نیز در این پلتفرم راه اندازی شوند.

کاربران برای شرکت در بازی شیبا ورس باید ابتدا یک NFT را با استفاده از ارز ورس خریداری کنند. NFT ها همان سگ‌های شیبا هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. علاوه بر این، این سگ‌ها موجودات زنده‌ای هستند که رشد می‌کنند، زاد و ولد می‌کنند و به مرور توانایی‌های بیشتر کسب می‌کنند.

منطقه جنسیس چیست؟

منطقه جنسیس (Genesis District) به عنوان یک مکان قضایی یا قانونی برای سرمایه گذاران توصیف می‌شود که در طراحی آن‌ها از خط ساحلی اروپا الگوبرداری شده است. منطقه جنسیس شامل 300 املاک خصوصی و 30 املاک تجاری می‌شود و از اهمیت بالایی در این اکوسیستم برخوردار است.

اهداف شیبا ورس چیست؟

شیبا ورس یکی از پروژه‌های جدید دنیای متاورس است که توسط چند تن از اعضای جامعه شیبا راه اندازی شده است. این تیم، متاورس شیبا را با اهداف مختلفی راه اندازی کرده‌اند و امیدوارند که این پروژه به خوبی در بازار عمل کند.

برخی از اهداف این پروژه عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی از اکوسیستم و توکن شیبا: توسعه دهندگان شیبا ورس می‌خواهند که پروژه آن‌ها نماینده شیبا اینو در اکوسیستم متاورس باشد. به همین دلیل در اکوسیستم متاورس شیبا می‌توان از توکن بومی شیبا اینو نیز استفاده کرد.
  • فراهم کردن فرصت‌های مالی برای جامعه شیبا: سازندگان متاورس شیبا می‌خواهند تا حد امکان انگیزه‌های مالی برای جامعه شیبا فراهم کنند؛ خواه این امر صعود توکن Verse، ایردراپ شیبا سواپ، بازی‌های P2E یا بازار‌های NFT باشد.
  • تعلیم و آموزش نسل جوان: فناوری بلاک‌چین موقعیت‌های بی‌شماری برای افرادی که در تلاش برای یادگیری و افزایش دانش خود هستند فراهم می‌کند. کودکان زیادی به دلیل فقر یا عدم دسترسی به امکانات آموزشی از تحصیل باز مانده‌اند.

سازندگان شیبا ورس می‌خواهند با استفاده از فناوری بلاک‌چین به آموزش نسل جوان و به خصوص افرادی که دسترسی کامل به سازمان‌های آموزشی ندارند، بپردازند. آکادمی و استودیو شیبا بستری برای راهنمایی و آموزش کودکان در رابطه با فناوری بلاک‌چین، مزایا و خطرات آن فراهم کرده است.

اقتصاد توکنی ارز ورس

توکن VERSE ارز بومی شبکه شیبا ورس است که بر اساس استاندارد توکن ERC-20 طراحی و عرضه شده است. از توکن ورس برای خرید املاک، زمین یا اجاره زمین‌های تجاری استفاده می‌شود. علاوه بر این، بازی‌های P2e این اکوسیستم هم از این توکن استفاده می‌کنند.

حداکثر عرضه ارز verse تعداد 1000000000 توکن بوده که در حال حاضر از این مقدار 807000000 توکن در گردش است. حدود 80 درصد از حداکثر عرضه این توکن در صرافی یونی سواپ و شیبا سواپ قرار داشته و 20 درصد باقی مانده نیز به اکوسیستم شیبا تعلق می‌گیرد.

ویژگی‌های منحصر به فرد شیبا ورس

شیبا ورس برخی از دارایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند نهایت استفاده را از این پروژه متاورس ببرند.

در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را معرفی خواهیم کرد:

NFT شیبا اینو

NFT‌های شیبا اینو دارایی‌های غیرقابل معاوضه‌ای هستند که برای هر کس متفاوت خواهد بود. NFT ها هر کدام ظاهر، توانایی و نقاط ضعف خود را خواهند داشت. علاوه بر این، با مرور زمان رشد می‌کنند و توانایی‌های جدید کسب می‌کنند.

املاک دیجیتالی

با توجه به موفقیت و محبوبیتی که املاک دیجیتالی در بازی‌هایی مانند دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) تجربه کرده‌اند، شیبا ورس هم در تلاش است تا با ارائه این املاک در اکوسیستم خود در موفقیت آن‌ها شریک شود.

برای خرید این املاک کاربران به ارز VERSE نیاز دارند و سپس می‌توانند زمین، آپارتمان یا املاک تجاری مد نظر خود را خریداری کنند.

بازی‌های P2E

سگ شیبا در بازی یک موجود زنده خواهد بود و در بازی و رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. هر کدام از شیباها ویژگی‌ها و قدرت مخصوص خود را دارند. در نهایت، با برد در بازی‌ها و چالش‌ها کاربر پاداشی در قالب ارز ورس دریافت خواهد کرد.

سوالات متداول

شیبا ورس چیست؟

شیبا ورس (ShibaVerse) یک پروژه متاورس است که می‌خواهد سرویس‌های مختلفی مانند واقعیت مجازی، املاک دیجیتالی، NFT، بازی‌های Play To Earn و … را ارائه دهد. علاوه بر این، شیبا ورس یک بستر اجتماعی و آموزشی در متاورس برای جامعه و دوست داران پروژه شیبا (Shiba) فراهم می‌کند.

چگونه می‌توان از متاورس شیبا کسب درآمد کرد؟

کاربران شیبا ورس می‌توانند با روش‌های مختلفی از این پروژه کسب درآمد کنند. به عنوان نمونه می‌توانند به خرید و فروش زمین و املاک بپردازند یا در بازی‌های P2E شرکت کرده و با بازی کردن پاداش کسب کنند.

توسعه دهندگان شیبا ورس چه کسانی هستند؟

متاورس شیبا بر خلاف آنچه بسیاری تصور می‌کنند، توسط تیم توسعه دهنده شیبا اینو ایجاد نشده است. بلکه توسط چهار تن از جامعه شیبا راه اندازی شده است. با این حال آن ها امیدوارند در آینده با رشد و بهبود این پلتفرم، با تیم توسعه دهنده شیبا اینو همکاری داشته و با هم در صدد توسعه شیبا ورس تلاش کنند.

سخن آخر

شیبا ورس، پروژه جدیدی است که توسط جامعه میم کوین شیبا راه اندازی شده است. این پلتفرم قرار است که نماینده شیبا اینو در متاورس باشد. از متاورس شیبا می‌توان استفاده‌های مختلفی کرد؛ کاربران می‌توانند املاک مجازی خرید و فروش کنند، در بازی‌های کسب درآمد شرکت کرده و به روش‌های مختلفی در این پروژه شرکت کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

متاورس (Metaverse)، واقعیت مجازی، دنیای مجازی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx