آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و بورس (مقدماتی‌ تا پیشرفته)

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال یکی از مواردی است که مطمئنا برای فعالیت در بازار بورس یا ارز دیجیتال به آن نیاز دارید.

یادگیری و آموزش روش‌های تحلیل ارز دیجیتال و دیگر بازارهای مالی راهی بسیار معقول و کاربردی به نظر می‌رسد. روشی که می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند استراتژی‌های کاربردی و قابل‌اعتماد‌تری را برای سرمایه‌گذاری خود داشته باشند.

قاعدتا چنین برنامه و استراتژی حساب‌شده‌ای منجر به سود بیشتر و انجام معاملات بهتر باشد.

عناوین مطلب:

اطلاعاتی درباره آموزش تکنیکال رایگان دارید؟ به نظر شما تحلیل تکنیکال چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما در بورسینس بمانید.

برای سرمایه گذاری در بورس از اینجا شروع کنید.

تحلیل تکنیکال چیست؟

آموزش تحلیل تکنیکال یکی از مهم‌ترین آموزه‌هایی است که در همان روز‌های ابتدایی ورود و فعالیت در هر یک از بازارهای مالی باید بدانید.

تحلیل تکنیکال یکی از ابزارهای بسیار مهم جهت ترید کردن است که برای ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها و شناسایی فرصت‌های معاملاتی استفاده می‌شود. شناسایی این موقعیت‌ با تجزیه‌وتحلیل روندهای آماری جمع‌آوری‌شده از طریق فعالیت‌های معاملاتی، مانند حرکت قیمت و حجم، انجام می‌‌شود.

تحلیل بنیادی ارزش دارایی را بر اساس نتایج معاملات، مانند فروش و درآمد ارزیابی می‌کند، اما تحلیل تکنیکال بر مطالعه قیمت و حجم تمرکز دارد.

ساختار اصلی تحلیل تکنیکال بر این فرض استوار است که فعالیت‌های معاملاتی گذشته و تغییرات قیمت یک اوراق بهادار می‌توانند شاخص‌ها و اطلاعات ارزشمندی از حرکت‌های قیمت آتی اوراق بهادار در اختیار سرمایه‌گذاران بگذارد. البته نکته مهم‌تر اینجاست که این اطلاعات در صورت همراه شدن با قوانین سرمایه‌گذاری یا معاملات، قابل استناد هستند.

اغلب برای تولید سیگنال‌های معاملاتی کوتاه‌مدت از این ابزار استفاده می‌شود. علاوه بر این، می‌تواند به بهبود ارزیابی قدرت یا ضعف یک اوراق بهادار نسبت به بازار گسترده‌تر یا یکی از بخش‌های بازار هم کمک کند. این اطلاعات به تحلیلگران کمک می‌کند تا برآورد کلی ارزش‌گذاری خود را بهبود بخشند.

تاریخچه تحلیل تکنیکال

 تحلیل تکنیکال حدود صد سال پیش و برای اولین‌بار توسط چارلز داو مطرح شد. برخی منابع اولین نشانه‌ها و نظریه‌های مطرح شده درباره این روش را به قرن 18 نسبت داده‌اند. بااین‌حال، داو اطلاعات خود را تحت عنوان نظریه داو در اواخر دهه 18 معرفی مطرح کرد و قرن 19 آغازی برای شهرت این نظریه بود. داو را امروز به‌عنوان «پدر علم تحلیل تکنیکال نوین» می‌شناسند.

علاوه بر داو، چندین محقق و تحلیل‌گر دیگر از جمله ویلیام پی همیلتون، رابرت ریا، ادسون گولد و جان مگی هم در این راستا قدم برداشتند. اطلاعات و دانش این تحلیل‌گران به تکامل بیشتر مفاهیم نظریه داو کمک کرد و در نهایت شاکله اصلی این نظریه، درست مطابق چیزی که امروز در دسترس است، منتشر شد.

امروزه تحلیل تکنیکال تکامل‌یافته است و صدها الگو و سیگنال را در برمی‌گیرد که طی سال‌ها تحقیق توسعه پیدا کرده‌اند.

مقالات آموزشی تحلیل تکنیکال را می‌توانید در اینجا بخوانید.

آموزش تحلیل تکنیکال برای تحلیل بازارها به ویژه ارز دیجیتال

همه ابزارهایی که در بازار ارز دیجیتال و دیگر بازارهای مالی وجود دارند برای بهبود عملکرد و کسب سود بیشتر در بازار هستند. معامله‌گری بدون دانش و استفاده از روش‌های تحلیل بورسی مثل راه‌رفتن در اتاق تاریک است. اتاقی که هیچ چیزی از آن نمی‌دانید و هر آن ممکن است چیزی جلو پایتان قرار بگیرد یا زمین بخورید!

این ابزار‌ها کمک می‌کنند تا ریسک راه‌رفتن در این بازار را کاهش دهید و نور به اتاق بتابانید. تحلیل تکنیکال برای بررسی تغییرات قیمت یک دارایی و زمان مناسب برای خرید‌وفروش بیشترین کاربرد را دارد.

بازارها و تغییرات مربوط به آنها را با ارزش‌‌هایی که بر قیمت دارایی تاثیر می‌گذارند باید بررسی کرد. درواقع این روند‌ها هستند که برای بازار کارآمد به نظر می‌رسند. از طرفی، حتی تغییرات تصادفی قیمت در بازار را هم می‌توان در الگو‌ها و روند‌های قابل‌شناسایی، پیدا کرد. این تغییرات معمولا در طول زمان تکرار می‌شوند و پیگیری آنها باتوجه‌به ابزارهای مختلفی مثل تحلیل تکنیکال امکان‌پذیر است.

برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال از اینجا شروع کنید.

Tech1
تحلیل تکنیکال یکی از بهترین روشهای تحلیل است که می‌تواند استراتژی مناسب برای حرکت در بازار را فراهم کند.

تحلیلگران حرفه‌ای معمولاً سه فرض کلی را برای استفاده و آموزش تحلیل تکنیکال می‌پذیرند:

 تقلیل شرایط بازار: بیشتر مواقع تحلیل‌گران بازار بر این باورند که همه چیز از اصول یک شرکت گرفته تا عوامل گسترده بازار و روان‌شناسی بازار در قیمت‌ها خلاصه می‌شود. این دیدگاه با فرضیه بازارهای کارآمد (EMH) که نتیجه‌گیری مشابهی را در مورد قیمت‌ها فرض می‌کند، مطابقت دارد.

تنها چیزی که باقی می‌ماند تجزیه‌وتحلیل حرکت قیمت است که تحلیلگران آن را محصول عرضه و تقاضا برای یک سهم خاص در بازار می‌دانند.

حرکت قیمت در روندها: تحلیلگران تکنیکال انتظار دارند که قیمت‌ها، حتی در حرکات تصادفی بازار، بدون توجه به بازه زمانی مشاهده شده، روندی را نشان دهند. به‌عبارت‌دیگر، قیمت سهام بیشتر احتمال دارد که روند گذشته را ادامه دهد تا حرکت نامنظمی را در آینده به‌وجود آورد. بیشتر استراتژی‌های معاملاتی فنی بر این فرض استوار است.

 تکرار سرنوشت بازار: علاوه بر دو موقعیت قبل، موقعیت دیگری هم وجود دارد که در بیشتر مواقع تحلیل‌گران معتقدند این روش بهترین شروع برای آموزش تحلیل تکنیکال بازار ارز دیجیتال و دیگر بازارهاست.

طبق این باور تحلیل‌گران، تاریخ در بازار کریپتو و دیگر بازارهایی مثل بورس تمایل به تکرار دارد. ماهیت تکراری حرکات قیمت اغلب به روان‌شناسی بازار نسبت داده می‌شود که بر اساس احساساتی مانند ترس یا هیجان بسیار قابل‌پیش‌بینی است.

بیشتر بخوانید: روانشناسی بورس و چرخه بازار (چگونه باعث سود و زیان می‌شود؟)

تحلیل تکنیکال از الگوهای نمودار برای تجزیه‌وتحلیل این احساسات و حرکات بعدی بازار برای درک روندها استفاده می‌کند. درحالی‌که بسیاری از اشکال تجزیه‌وتحلیل تکنیکال برای بیش از 100 سال مورداستفاده قرار گرفته‌اند، هنوز اعتقاد بر این است که تمام این تحلیل‌ها در بازارهای مالی می‌شوند، زیرا الگوهایی را در حرکت قیمت نشان می‌دهند که اغلب دوباره اتفاق می‌افتد.

تفاوت تحلیل تکنیکال با تحلیل بنیادی

در بخش ابتدایی معرفی آموزش تحلیل تکنیکال به تفاوت این روش با تحلیل بنیادی اشاره کوتاهی کردیم. برای درک بهتر این تفاوت باید گفت که تحلیل بنیادی به سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران کمک می‌کند تا بتوانند با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده از این روش، ارزش ذاتی یک کریپتو یا اوراق بهادار را به دست آورند.

در نهایت، این ارزش ذاتی با قیمت روز دارایی مقایسه می‌شود تا ارزش واقعی آن به دست آید. از طرف دیگر، تحلیل تکنیکال بر اساس روند تاریخچه‌ای قیمت دارایی، عرضه و تقاضا و شاخص‌ها تعیین می‌شود.

معامله‌گران حرفه‌ای همیشه از تمام روش‌های تحلیلی و بررسی بازار استفاده می‌کنند تا بهترین تصمیم و کاربردی‌ترین استراتژی را برنامه‌ریزی کنند. برای ارتقای دانش معامله‌گری و کسب مهارت بیشتر در این بازار، لازم است هر دو آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی را درکنار هم فرابگیرید.

این کار کمک می‌کند تا درک بهتری از بازار به دست آورید و قدم‌های سنجیده و حساب‌شده‌ای در بازار ارزهای دیجیتال و دیگر بازارهای مالی بردارید.

تعریف نمودار قیمت

نمودار قیمت را به‌سادگی می‌توان به‌عنوان دنباله‌ای از قیمت‌های ترسیم شده در یک بازه زمانی خاص تعریف کرد. نمودار قیمت محور عمودی مقیاس قیمت را نشان می‌دهد و محور افقی هم در مقیاس زمان است.

نمودار‌های تحلیل تکنیکال

نمودار‌هایی که در آموزش تحلیل تکنیکال استفاده می‌شوند معمولا به سه صورت و در طول زمان هستند. این نمودار‌ها شامل موارد زیر است:

  • نمودار خطی
  • نمودار میله‌ای
  • نمودار کندل استیک

تحلیل‌گران بسته به اطلاعاتی که نیاز دارند و سطح مهارت فردی خود یک یا چند مورد از این نمودار‌ها برای تعیین و به‌روزرسانی استراتژی خود استفاده می‌کنند. برای بررسی کامل و کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش تحلیل تکنیکال فارکس و ارز دیجیتال، این نمودار‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم:

نمودار خطی

نمودار خطی ساده‌ترین و در دسترس‌ترین نمودار تحلیل تکنیکال است. این نمودار قیمت پایانی نماد را در زمان مشخص شده نشان می‌دهد.

نمودار میله‌ای

نمودار میله‌ای یک‌قدم حرفه‌ای‌تر از نمودار خطی است. این نمودار برای نشان‌دادن حرکت قیمت اوراق بهادار در یک دوره زمانی استفاده می‌شود. نمودار میله‌ای بخش‌های مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها قیمت‌های باز شدن، بسته‌شدن، بالا و پایین سهام یا سایر ابزارهای مالی در شمای میله‌های تعبیه شده‌اند.

مجموعه این میله‌ها که از خطوط عمودی تشکیل شده و نمایانگر هر نقطه قیمتی در بازه زمانی تعیین شده است.

نمودار کندل استیک

نمودار حرفه‌ای دیگری که در آموزش تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود، کندل استیک است. کندل استیک نموداری است که قیمت‌های باز شدن، بالا، پایین و بسته شدن یک دارایی در طول روز را نشان می‌دهد. به طور معمول این نمودار را تحت تاثیر احساسات سرمایه‌گذاران بر قیمت دارایی می‌دانند و معامله‌گران برای تعیین زمان ورود یا خروج از معامله، سراغ اطلاعات نمودار‌های استیکی می‌روند.

 بخش‌های پهن هر کندل «بدنه» است و نشان‌دهنده قیمت بسته‌شدن دارایی بالاتر از قیمت افتتاحیه (سیاه/ قرمز) یا پایین‌تر (سفید/سبز) است. خطوط نازکی که در بالا و پایین بدنه قرار دارند دامنه بالا / پایین را نشان می‌دهد و به اسم «سایه» شناخته می‌شوند.

کندل استیک‌ها دو نوع بدنه توپر و توخالی دارند. استیک‌های توخالی نشان‌دهنده موقعیتی در بازار هستند که قیمت بسته‌شدن بیشتر از قیمت باز شدن است و فشار خرید را نشان می‌دهد. این در حالی است که کندل استیک‌ها توپر به معنی کمتر بودن قیمت بسته‌شدن نسبت به قیمت باز شدن است و از فشار فروش خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کندل شناسی پیشرفته

Untitled 1
یادگیری تحلیل تکنیکال نیازمند آموزش‌های مقدمانی و مهمی است که باید قبل از هر چیزی این مفاهیم را آموخت.

آموزش تحلیل تکنیکال مقدماتی

مفاهیم مختلفی هستند که توجه به آنها و داشتن اطلاعات لازم درباره این مفاهیم بسیار مهم است. این مفاهیم تاثیر زیادی در درک یک تحلیل تکنیکال ساده دارند و باید با درنظرگرفتن آنها، اطلاعات و داده‌های به‌دست‌آمده از نمودار‌ها و کریپتو‌ها را تجزیه‌وتحلیل کرد. برخی از این مطالب را در ادامه مرور می‌کنیم:

مفهوم حجم در تحلیل تکنیکال

تعداد قرارداد‌ها یا معاملاتی که در یک بازه زمانی مشخص، معمولا در روز معامله می‌شوند، حجم معامله است. حجم از جنبه‌های مهم تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود و برای تایید روند‌ها و الگو‌ها کاربرد دارد.

هرگونه حرکت قیمتی به سمت بالا یا پایین با حجم نسبتاً زیاد، قوی‌تر تلقی می‌شود. میزان حجم توسط تحلیل‌گران بررسی می‌شود تا ایده‌های مختلفی در مورد تغییر روند آینده به دست آورند و از طریق این ایده‌ها، استراتژی معاملاتی خود را به‌روز کنند. اگر حجم در روند صعودی شروع به کاهش کند، نشان‌دهنده پایان روند صعودی است.

بیشتر بخوانید: روش تحلیل حجم معاملات در بازار سهام

حمایت و مقاومت

یکی دیگر از مفاهیم بسیار مهمی که در آموزش تحلیل تکنیکال باید به آن توجه کرد، این است که حمایت و مقاومت یک دارایی روی چه قیمتی تثبیت می‌شود. حمایت، قیمت یا خطی است که از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر، وقتی دارایی به یک خط (قیمت) مشخص برسد، قیمت از آن عدد کمتر نمی‌شود و این قیمت آخرین عددی است که کاهش پیدا کرده است. بعد از رسیدن به خط حمایت، دارایی برگشت داده خواهد داشت و رشد قیمت یا جبران قیمت را تجربه می‌کند.

در نتیجه خریداران برای ورود به سرمایه‌گذاری مشتاق می‌شوند و فروشندگان هم تمایل کمتری برای فروش در همان قیمت دارند. مقاومت سطح قیمتی است که دقیقا بر عکس خط حمایت است.

خط مقاومت یا نقطه مقاومت زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت از آن عدد تجاوز نمی‌کند و تغییر قیمتی ندارد.

بیشتر بخوانید: استفاده از سطوح حمایت و مقاومت در تحلیل ارز دیجیتال

روندها

روند کلی بازار بسیار مهم است. روند در واقع جهت کلی بازار یا نمودار قیمتی یک دارایی را نشان می‌دهد. تحلیل‌گران زیادی روند بازار را به‌عنوان مسیر اصلی معاملات خود می‌دانند و از آن برای تعیین و به‌روز‌رسانی استراتژی خود استفاده می‌کنند.

روند‌های صعودی و نزولی در همه بازارهای مالی یکسان است. به‌راحتی می‌توان یک‌روند افزایشی یا کاهشی را در بازار ارز دیجیتال، بازار بورس و حتی در آموزش تحلیل تکنیکال بازار فارکس و … پیدا کرد و تشخیص داد.

یک روش بسیار در دسترس و معمول برای شناسایی روند‌ها، استفاده از خط روند است. برای تشخیص خط روند نقاط اوج (در روند نزولی) یا نقاط قعر (در روند صعودی) نوسانات را به هم متصل می‌کنند.

روند صعودی یک سری از نقاط قعر را به هم وصل کرده و سطح حمایتی را برای حرکت‌های بعدی قیمت نشان می‌دهند. علاوه بر این، روند نزولی یک سری از نقاط اوج را وصل کرده و یک سطح مقاومت را برای حرکت‌های بعدی قیمت دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش استفاده از خطوط روند در معاملات (آموزش تصویری)

بررسی الگو‌ها

تغییر بین روند‌های صعودی و نزولی اغلب با الگوهای قیمتی در آموزش تحلیل تکنیکال در بازارها مشخص می‌شود. الگوی قیمتی شکل و پیکربندی قابل تشخیصی از حرکت قیمت دارد که با استفاده از یک سری خط روند یا منحنی ترسیم می‌شود.

الگوهای مختلفی برای تحلیل روند‌ها وجود دارند. برخی از این الگو‌ها معروف‌تر و کاربردی‌تر هستند. برای مثال چند نمونه از مهم‌ترین الگوهایی که به این تحلیل کمک می‌کنند شامل موارد زیر است:

ابزارهای مهم برای آموزش تحلیل تکنیکال پیشرفته

برای اینکه درک کامل و درستی از آموزش تحلیل تکنیکال حرفه‌ای داشته باشید، لازم است مفاهیم مختلفی در این تحلیل را بشناسید. از جمله این مفاهیم اندیکاتور‌ها، اسیلاتور‌ها، فیبوناچی و … است.

برای آشنایی بیشتر مروری بر این مفاهیم داشته باشیم:

اندیکاتور‌ها

اندیکاتورها نقش بسیار مهم و قابل‌توجهی در تحلیل‌های تکنیکال کلاسیک و حتی حرفه‌ای دارند. اندیکاتور مجموعه‌ای از نقاط داده است که تشکیل یک نمودار را نشان می‌دهد.

این نمودار با استفاده از محاسبات ریاضی بر اساس قیمت و حجم گذشته یک دارایی تهیه می‌شود. معمولا نقاط مشترک اندیکاتور‌ها که شامل قیمت و حجم است بهترین معیار برای دسته‌بندی آنهاست.

توجه و بررسی اندیکاتور‌ها بیشتر از اینکه یک علم معادلاتی و حسابی باشد، یک هنر است. اندیکاتور‌های یکسان ممکن است رفتار‌های مختلفی در بازار ارز دیجیتال داشته باشند و فقط زمانی که مهارت و تجربه کافی برای بررسی این اندیکاتور‌ها را داشته باشید، می‌توانید از جزئیات آنها سر درآورید.

بیشتر بخوانید: 9 اندیکاتور پرکاربرد در تحلیل تکنیکال

اسیلاتور‌ها

اسیلاتور گونه‌ دیگری از اندیکاتور‌های پرکاربرد در آموزش تحلیل تکنیکال کلاسیک و حرفه‌ای است. این اندیکاتور‌ها با گونه‌های دیگر یک تفاوت مهم دارند و آن تفاوت هم در شیوه نمایش آنهاست. شیوه نمایش اسیلاتور‌ها در یک پنجره جدا یا زیر نمودار اصلی تعبیه می‌شود.

تحلیل‌گران وقتی نتوانند در نمودار تحلیل تکنیکال روند قابل‌توجهی را پیدا کنند، سراغ اسیلاتور‌ها می‌روند. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که اسیلاتور‌ها ابزاری برای مشخص‌کردن نوسانات است.

فیبوناچی، ابر ایچیموکو، میانگین متحرک، باند بولینگر، اندیکاتور RSI، اندیکاتور MACD، پرایس اکشن و واگرایی هم از جمله مفاهیم دیگری است که در آموزش تحلیل تکنیکال بازار ارز دیجیتال باید درباره آنها اطلاعات داشت. بیشتر این مفاهیم در مطالب قبلی بورسینس با جزئیات دقیق و کاملی آموزش داده‌ شده‌اند.

2
تحلیل‌های تکنیکال علاوه بر مزایا و ویژگی‌های مثبتی که دارد، دارای محدودیت‌هایی است که باید به این محدودیت‌‌ها هم توجه کرد.

محدودیت‌های تحلیل تکنیکال

یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های تحلیل تکنیکال این است که هیچ‌گاه نمی‌توان با اطمینان گفت تاریخ در بازار ارز دیجیتال دقیقاً تکرار می‌شود. بنابراین مطالعه الگوی قیمت علی‌رغم اینکه می‌تواند اطلاعات مفیدی به تحلیل‌گران بدهد، اما مشکلات زیادی هم دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت

ضعف دیگر این روش تحلیلی این است که در برخی موارد کاربرد دارد، اما در برخی موارد دیگر ممکن است اطلاعاتی ناکارآمد یا حتی تاریخ گذشته به تحلیل‌گران بدهد. در نتیجه، عاملی برای از دست رفتن سرمایه‌ سرمایه‌گذاران خواهد شد!

به‌عنوان‌مثال، بسیاری از معامله گران تکنیکال، یک حد ضرر کمتر از میانگین متحرک 200 روزه تنظیم می‌کنند. اگر تعداد زیادی از معامله گران این کار را انجام دهند و سهام به این قیمت برسد، سفارش فروش‌های زیادی وجود خواهد داشت که سهام را پایین می‌آورد و حرکت مورد انتظار معامله گران را تایید می‌کند.

نتیجه این روند، اتفاقی است که باعث می‌شود معامله‌گران دیگر شاهد کاهش قیمت و همچنین فروش موقعیت‌های خود باشند و روند نزولی را تقویت می‌کنند.

این فشار فروش کوتاه‌مدت را می‌توان خودشکوفایی تلقی کرد، اما تأثیر چندانی بر قیمت کریپتو در طولانی‌مدت، مثل هفته‌ها یا ماه‌ها بعد نخواهد داشت و این ضعف بزرگی در مورد آموزش تحلیل تکنیکال کلاسیک و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: معایب تحلیل تکنیکال در پیش بینی روند قیمت‌ها!

سوالات متداول

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال در بازارها برای ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها و شناسایی فرصت‌های معاملاتی استفاده می‌شود. شناسایی این موقعیت‌ با تجزیه‌وتحلیل روندهای آماری جمع‌آوری‌شده از طریق فعالیت‌های معاملاتی، مانند حرکت قیمت و حجم، انجام می‌‌شود.

چرا باید از تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی استفاده کرد؟

تحلیل تکنیکال ابزار بسیار مهمی در بازار است که می‌تواند به بهبود ارزیابی قدرت یا ضعف یک دارایی نسبت به بازار کمک کند. این اطلاعات به تحلیلگران کمک می‌کند تا برآورد کلی ارزش‌گذاری خود را بهبود بخشند.

مهم‌ترین محدودیت استفاده از تحلیل تکنیکال چیست؟

ضعف این روش تحلیلی این است که در برخی موارد ممکن است اطلاعاتی ناکارآمد یا حتی تاریخ گذشته به تحلیل‌گران بدهد. در نتیجه، عاملی برای از دست رفتن سرمایه‌ سرمایه‌گذاران خواهد شد.

جمع‌بندی

در این مطلب از بورسینس درباره آموزش تحلیل تکنیکال حرفه‌ای و کلاسیک، تحلیل تکنیکال در بازار ارز دیجیتال و دیگر بازارهای مالی صحبت کردیم. این روش تحلیلی یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌هایی است که برای تعیین استراتژی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران و تکمیل بررسی تحلیل‌گران از بازار استفاده می‌شود.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
یمینی راد

درود بی پایان بر شما برای رسالتی که در آموزش مفاهیم اساسی بازار به عهده گرفته آید ،

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx