- این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 6 سال، 1 ماه پیش بدست
شجاعالدین جهاندیده بهروزرسانی شده است.
- نویسندهنوشتهها
- 24 جولای 2017 در 13:33 #31720
شجاعالدین جهاندیده
مدیرکلهمانطور که در ویکیپدیا نوشته شده:
برایان تریسی (به انگلیسی: Brian Tracy) (زادهٔ ۱۹۴۴ در شارلوتتاون کانادا) از نویسندگان کتابهای خودیاری است که بسیاری از کارهای خود را به صورت کتاب گویا ارائه داده. موضوع سمینارها و ارائههای او شامل رهبری، فروش، مدیریت مؤثر و استراتژی کسب و کار است. برایان تریسی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت برایان تریسی اینترنشنال است. او این شرکت را در سال ۱۹۸۴ در شهر ونکوور کانادا بنیان نهاد.
این شرکت به ارائه خدمات مشاورهای در زمینه رهبری، فروش، اعتماد به نفس، هدفگذاری، راهبرد، خلاقیت و روانشناسی موفقیت میپردازد. برایان تریسی پیش از پایهگذاری این شرکت به عنوان مدیر ارشد عملیات در یک شرکت ساختوساز مشغول به کار بود.
او همچنین در زمینه فروش و بازاریابی، سرمایهگذاری، ساختوساز، واردات، توزیع و نیز مشاوره مدیریتی فعالیت داشته است. او تاکنون دهها کتاب نگاشته است. آثار او بدون اجازه یکی از پایههای اصلی بازاریابی شبکهای در ایران است. او ۴ بار به ایران سفر کرده و در مرکز همایشهای صدا و سیما به سخنرانی پرداخته است. ناشران گوناگونی در ایران، کتابهای او را ترجمه و روانه بازار کردهاند.
در زیر 167 نکته و توصیه ارزشمند کوتاه و بلند از برایان تریسی برای بهبود در زندگی، کار، درآمد و رسیدن به اهداف را بخوانید.
1 – با ارزش ترین دارایی ما توانایی کسب درآمد است نه آن پولی که به دست می آوریم. توانایی از دست نمی رود اما پول و ثروت ممکن است بارها از دست برود.
2- موفقیت مانند نردبان است و مهارت های ما پله های آن را می سازد، اگر پله ها کامل نباشد، ما نمی توانیم از نردبان بالا برویم.
3- پتانسیل انسان آنقدر زیاد است که می توان صد زندگی همزمان داشته باشد. ما می توانیم هر چیزی را بیاموزیم ودر هر امری متخصص شویم.
4- آموزش کلید موفقیت است ولی چون سخت و وقت گیر است و بیشتر انسان ها تنبل اند کسی برای یادگیری اهمیت قائل نمی شود.
5- امروزه نه تنها باید هوشمندانه کار کرد بلکه باید هوشمندانه وسخت کار کرد تا به ثروت و موفقیت نائل شد.
6- اهمیت کلمات در زندگی بسیار مهم است. کلمات خوب، تفکرات بهتری را ایجاد می کنند.
7- افراد موفق بر راه حل ها تمرکز می کنند اما افراد متوسط به فردی که مشکل را ایجاد کرده است فکر می کنند.
8- کیفیت زندگی و هدف اصلی ما بستگی به احساسمان از خود (کرامت نفس) دارد.
40 نکته کلیدی از سخنان برایان تریسی در همایش تهران
9- هدف داشتن با هدف گذاشتن متفاوت است. نوشتن اهداف از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. افرادی که اهداف مکتوب دارند ده برابر دیگران موفق ترند.
10- برندگان کسانی هستند که درازمدت فکر می کنند، افراد متوسط کوتاه مدت و سطحی می اندیشند.
11- افراد موفق کارهای بزرگ و سخت را انجام می دهند ولی افراد متوسط، دنبال کارهای راحت و معمولی می روند.
12- هر یک از ما باید یک نقشه بیست ساله داشته باشیم و به جای فکر کردن به مشکلات اقتصادی دنبال برداشتن قدم ها در مسیر اهداف خود باشیم.
13- کسانی که مهارت های مالی دارند موفق می شوند. شما باید در روز حداقل دو ساعت درباره اقتصاد و سرمایه گذاری مطالعه داشته باشید.
14- راز اکثر موفقیت ها پشتکار و مقاومت است باید با خودت عهد کنی که کنار نمی کشی تا به اهدافت برسی.
15- اعتماد به نفس باید آنقدر بالا باشد که هیچ چیز نتواند جلوی ما را بگیرد.
16- برای فروش موفق باید تعداد تماس ها و ارتباطات را افزایش دهید.
17- نگران شنیدن نه نباشید، نه یعنی پول!
18- کسانی که بیشترین نه ها را دریافت می کنند بیشترین بله ها را نیز می شنوند.
19- باید به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید اعتقاد داشته باشید، اگر اعتقاد دارید که محصولتان عالی است، ناخودآگاه مشتری این موضوع را درمی یابد. (و برعکس!)
20- فروشندگان موفق عاشق محصول، کار و شرکتشان هستند.
21- به جای اینکه فروشنده باشید، یک مشاور دلسوز باشید، آنگاه فروش خودش اتفاق می افتد.
22- فقط هدف این نیست که فروشی انجام دهی بلکه باید ابتدا ببینی که این مشتری به محصول تو نیاز دارد یا خیر.
23- قدرت در دست کسانی است که بهترین نُت برداری را دارند.
24- در فروش باید ابتدا اعتمادسازی کنید.
25- انتخاب های امروز، کیفیت زندگی فردای شما را می سازند. گذشته را رها کنید و به فکر ساخت فردای خویش باشید.
26- هیچ موقع نگویید که دیگر دیر شده است. هیچ وقت برای گرفتن تصمیمات صحیح دیر نیست.
40 نکته کلیدی از سخنان برایان تریسی در همایش تهران
27- به سوی خورشید تمرکز کنید تا سایه پشت تو قرار گیرد.
28- ما باید تغییر کنیم. اگر تغییر نکنیم، کنترل زندگی را در دست نخواهیم داشت.
29- برای هر حوزه زندگی باید برنامه جامعی تدوین کنیم. باید فراتر نگاه کنیم و روی آینده تمرکز کنیم.
30- افرادی که موفق و در جامعه مورد احترامند کسانی هستند که بیشترین وقت را روی آماده سازی برای آینده می گذارند.
31- برای تسخیر آینده باید از لذت های آنی دست بکشیم.
32- منحرف شدن از مسیر اصلی، بزرگترین عامل شکست ما است.
33- افراد موفق سخت و هوشمندانه کار می کنند. هوشمندانه یعنی کارهایی را انجام دهیم که با اهدافمان سازگار باشد.
34- کارهای کوچک، ساده و راحت را انجام ندهید زیرا کم کم به آنها عادت می کنید. از کارهای سخت و بزرگ استفاده کنید.
35- افراد موفق کارهایی را انجام می دهند که پتانسیل نتایجش بسیار بالاست.
36- همیشه برای همه کارها برنامه داشته باشید تا بتوانید اقدامات را سریع تر انجام دهید.
37- قبل از شروع هر کاری چک لیست و گام های سازماندهی شده آن را بنویسید.
38- میلیاردرها عادت دارند روزانه هدف گذاری کنند.
39- میلیاردرها عادت دارند کارهای شان را تکمیل کنند و نیمه کاره رها نکنند.
40- میلیاردرها عادت دارند با مهم ترین عمل، روزشان را شروع کنند.
41- مدام به راه های مختلفی که از طریق آنها می توانید وقت اضافی ایجاد کنید فکر کنید.
از این وقت ها برای انجام مهمترین کارهایی که میتوانند در دراز مدت بیشترین تاثیر را بر زندگی و کارتان بگذارند استفاده کنید. هر دقیقه را به حساب بیاورید . با برنامه ریزی و آمادگی از قبل اجازه ندهید که از هدف تان دور شوید و یا عوامل بازدارنده بتوانند در پیشرفت تان اختلال ایجاد کنند . بیش از هر چیز با انجام کاریابی به اهدافتان هستیدهای مهم و اصلی تان بر روی به دست آوردن مهم ترین نتایج تمرکز داشته باشید و فراموش نکنید که خودتان مسئول دست .
42- برای آنکه کار جدیدی را شروع کنید ، باید کار قدیمی تری را تمام کنید و یا دیگر آن را ادامه ندهید . لازمه وارد شدن ، خارج شدن است . لازمه برداشتن ، گذاشتن است.
43- یکی از پر قدرت ترین کلمات در مدیریت زمان کلمه ” نه ” است به هر کاری که استفاده بهینه از وقت و زندگی تان نیست نه بگویید این کلمه را زود بگویید و بیشتر از آن استفاده کنید . واقعیت این است که ما وقتی برای تلف کردن نداریم.
44- در واقع هنگامی که مهم ترین کارتان را انتخاب می کنید ، هر کار دیگری اتلاف وقت محسوب می شود زیرا طبق اولویت بندی هایتان هیچ کار یا فعالیتی به اندازه این کار مهم نیست.
45- همین الان یک ورق کاغذ بردارید و ده هدفی را که می خواهید در سال آینده به آنها برسید لیست کنید. این هدف ها را به صورتی بنویسید که گویا یک سال گذشته است . و آنها همگی به تحقق پیوسته اند . در نوشتن هدف هایتان از زمان حال و ضمیر اول شخص استفاده کنید . هدف ها باید با صراحت و با قاطعیت بیان شوند . با این کار ذهن ناخودآگاه شما بی درنگ آنها را تایید می کند . ..
سپس ده هدفی که نوشته اید مرور کنید . از میان آنها هدفی را انتخاب کنید که رسیدن به آن بیشترین تاثیر را در زندگی شما می گذارد . این هدف هر چه که هست آن را روی یک برگ کاغذ بنویسید ، برای رسیدن به آن مهلتی تعیین کنید ، برنامه ریزی کنید ، طبق برنامه دست به کار شوید و هر روز برای دست یابی به هدف مورد نظر کاری انجام دهید . همین تمرین به تنهایی می تواند زندگی شما را دگرگون کند!
46- شما فقط به یک طریق می توانید وقت وزندگی خود را تحت کنترل در آورید و آن هم تغییر دادن روش فکر کردن ، کار کردن و نحوه روبرو شدن با سیل بی پایان کارهای است که هر روز بر سرتان می ریزد . میزان تحت کنترل در آوردن کارها و فعالیتهایتان بستگی دارد به اینکه تا چه حد بتوانید انجام بعضی از کارها را متوقف کنید و به جای آن وقت بیشتری را صرف فعالیت های کمتری کنید که واقعا می توانند در زندگی شما تحول ایجاد کنند.
47- کلید دست یابی به موفقیت بزرگ ، پیروزی ، احترام و خوشبختی در زندگی این است که بتوانی ذهنت را تمام و کمال روی مهم ترین کار یا هدفی که داری متمرکز کنی ، آن را درست انجام دهی و تا آن را به اتمام نرسانده ای دست از کار نکشی .
48- افراد موفق کسانی هستند که آماده اند تا لذت های کوتاه مدت را به تعویق بیاندازند و با کار و تلاش نتایج بسیار ارزشمندی را در آینده به دست آورند . به عکس ، افراد ناموفق بیشتر به خوشی ها و لذت های کوتاه مدت و آنی فکر می کنند و به آینده خود بسیار کم توجه اند.
49- یک انسان معمولی اگر بتواند این عادت را در خود ایجاد کند که کارهای خود را به طور واضح اولویت بندی کند و کارهای مهم را سریعا انجام دهد می تواند از یک نابغه که زیاد حرف می زند و نقشه های عالی می کشد اما کمتر کاری را به انجام می رساند پیشی بگیرد.
50- توانایی شما در تعیین مهم ترین کارهایی که باید شروع کرده و سریعا به اتمام برسانید به احتمال زیاد بیش از هر توانایی یا مهارت دیگری در موفقیت شما نقش خواهد داشت.
51- قوی ترین ابزار ذهنی شما برای رسیدن به موفقیت توانایی شما در اولویت بندی درست کارهایتان است. هر روز چند دقیقه ای در جای که کسی مزاحم تان نشود راحت بنشینید و بدون استرس و نگرانی فقط به کارهایی که باید انجام بدهید فکر کنید.
تقریبا هر بار در سکوت و تنهایی به ایده های جالبی می رسید که وقتی این ایده ها را به کار بگیرید به میزان زیادی در کار خود صرفه جویی خواهید کرد . با این کار ، اغلب پیشرفتها و موفقیتهایی را تجربه خواهید کرد که مسیر زندگی و شغل شما را به کلی دگرگون کی کند.
52- از امروز تصمیم بگیرید که پروژه در خدمت خودتان را اجرا کنید : برای تمام عمر در حوزه کارتان یک شاگرد باقی بمانید . برای یک حرفه ای هیچوقت مدرسه رفتن و آموختن تمام نمی شود . چه مهارتها و توانایی هایی است که به شما کمک می کند تا در کارتان در زمان کمتر نتایج بهتری بدست آورید ؟ برای ادامه و پیشرفت کار در آینده به چه توانایی های کلیدی و اصلی نیاز دارید؟ این مهارتها هر چه هستند آنها را مشخص کنید ، برای بهبود آنها برنامه ریزی کنید و سپس فراگیری را شروع کنید . سعی کنید در کارتان همیشه بهترین باشید .
53- نگاهی دقیقی به میز کار خود بیاندازید ، هم در خانه و هم محل کار ، آن وقت از خودتان بپرسید : چه جور آدمی در یک چنین جایی کار می کند؟
هرچقدر محیط کارتان تمیزتر و مرتب تر باشد بیشتر احساس مثبت بودن ، خلاقیت و اعتماد به نفس می کنید ، همین امروز تصمیم بگیرید که میز کار و دفتر خود را کاملا تمیز و مرتب کنید تا هر بار که پشت میزتان می نشینید احساس کنید که فردی موثر ، کار آمد و آماده پیشروی و موفقیت هستید .
54- مدام این پرسش های کلیدی را از خود بپرسید : در چه کاری واقعا بهتر از دیگران هستم ؟ از کدام قسمت از کارهایی که انجام می دهم بیشتر لذت می برم ؟ مهم ترین عامل موفقیت من در گذشته چه بوده است ؟ اگر اصلا بتوانم حرفه ای داشته باشم آن حرفه کدام است؟
اگر با خریدن بلیط بخت آزمایی یا چیزی شبیه به آن مبلغ هنگفتی پول به دست بیاورید و این آزادی را داشته باشید که برای بقیه عمرتان هر کار یا هر قسمت از کاری را دوست دارید انجام دهید چه کاری را انتخاب خواهید کرد ؟ برای اینکه مشغول به کار مورد نظر شوید چه مقدماتی را باید فراهم کنید تا بتوانید آن کار را به بهترین صورت ممکن انجام دهید؟ پاسخ این پرسش هر چه که هست از همین امروز دست به کار شوید
55- همین الان لیست کارهای خود را مرور کنید و در کنار هریک از موارد آن ” الف،ب،پ،ت یا ث بگذارید ، کار “الف۱″ خود را انتخاب کنید و بلافاصله روی آن شروع به کار کنید ، خود را موظف کنید که تا این کار را به اتمام نرسانده اید دست به کار دیگری نزنید .
در طول یک ماه آینده ، قبل از شروع به کار ، این روش الف ب پ ت ث را هر روز و در مورد هر لیستی که از کارها یا پروژه های خود تهیه می کنید به کار بگیرید . پس از یک ماه عادت شروع و ادامه کارهایی را که بالاترین اولویت را برای شما دارند پیدا کرده اید و آینده شما تضمین شده است.
56- اهداف اصلی کارتان را مشخص کنید . هدفهایی که رسیدن به آنها نشان دهنده آن است که کارتان را به بهترین نحو انجام می دهید مشخص کرده و آنها را روی کاغذ بیاورید . سپس به هر کدام از آنها با توجه به نحوه عملکرد خود در آن زمینه از یک تا ده نمره بدهید ، و آنگاه توانایی یا مهارتی را که اگر به خوبی از پس برآیید بیشترین تاثیر را روی کارتان دارد تعیین کنید.عادت کنید که از این به بعد مرتبا اهداف اصلی کارتان را تجزیه و تحلیل کنید . هرگز از بهبود کار دست بر ندارید . همین تصمیم به تنهایی می تواند زندگی تان را متحول کند.
57- همین امروز لیستی از تمامی هدفها ، فعالیتها ، پروژه ها و مسئولیتهای خود تهیه کنید . کدامیک از آنها جز ۱۰ تا ۲۰ درصد از کارهایی هستند که ۸۰ یا ۹۰ درصد از نتایج مورد نظر شما را به بار آورند؟
از همین امروز قاطعانه تصمیم بگیرید که وقت بیشتری را صرف فعالیتهای معدودی بکنید که می توانند در زندگی شما تحول واقعی ایجاد کنند و وقت کمتری را صرف فعالیت های کم اهمیت تر بکنید.
58- از همین امروز تهیه برنامه روزانه هفتگی و ماهانه خود را شروع کنید ، یک دفترچه یا یک برگ کاغذ بردارید و همه کارهایی را که باید در بیست و چهار ساعت آینده انجام دهید یادداشت کنید اگر ایده های جدیدی بعدا به ذهنتان می رسد. آنها را هم مجددا به لیست اضافه کنید. لیستی از تمام پروژه ها و کارهای بزرگی که در نظر دارید در آینده انجام بدهید تهیه کنید هر یک از هدفها و پروژه ه های و کارهای بزرگی که در نظر دارید در آینده انجام دهید بدهید تهیه کنید . هر یک از هدف ها و پروژه های بزرگ خود را بر اساس اولویت ( آنچه مهمتر است) و توالی ( آنچه باید اول انجالم شود و آنچه باید بعد از آن انجام شود ) و … ، مرتب کنید . برای این کار می توانید پایان کار را در نظر مجسم کنید و از آخر به اول بیایید .
روی کاغذ فکر کنید ! همیشه از روی لیست کار کنید . به این ترتیب حتی خودتان هم متعجب خواهید شد که چقدر کارایی تان بیشتر شده است
59- به طور منظم لیست کارها ، فعالیتها و پروژه های خود را مرور کنید . مرتبا از خودتان بپرسید : کدام پروژه یا فعالیت است که اگر آن را به بهترین نحو و با یک روش زمان بندی شده به انجام برسانم بیشترین تاثیر مثبت را بر زندگی من خواهد گذاشت؟
آنچه را که می تواند بیشترین کمک را به شما بکند ، هر چه که باشد ، به عنوان هدف خود در نظر بگیرید ، برای دستیابی به آن برنامه ریزی کنید و بلافاصله روی برنامه خود شروع به کار کنید .
این کلمات فوق العاده گوته را به خاطر بسپارید : اگر کار را شروع کنید ذهن شما گرم می شود و اگر ادامه دهید به انجام می رسد.
60- پیش از شروع هر کاری از خودتان بپرسید : انجام دادن یا ندادن این کار چه تاثیر ات بلندمدتی بر زندگی من خواهد داشت ؟
61- خود را به صورت فردی که می خواهید در آینده باشید مجسم کنید.
62- برای ایجاد عادت توجه و تمرکز بر روی مهم ترین کارها به سه ویژگی اساسی نیاز دارید که هر سه را می توان یاد گرفت . این سه ویژگی ، تصمیم گیری ، انضباتط و اراده هستند.
63- یک روش عالی برای موفقیت در کار این است : افکارتان را روی کاغذ بیاورید.
64- دست به کار شوید ! همین امروز مهم ترین کار یا پروژه ای را که باید تمام شود انتخاب کنید و فورا کار را شروع کنید .
به محض اینکه اصلی ترین کارتان را شروع کردید خود را موظف کنید که آن را بی وقفه و بدون تاخیر تمام و کمال انجام دهید . به این کار به عنوان یک امتحان نگاه کنید . ببینید آیا شما آدمی هستید که بتوانید تصمیم به انجام کاری بگیرید و آن را تا آخر پیش ببرید . وقتی کار را شروع کردید اجازه ندهید هیچ چیز در انجام آن وقفه ایجاد کند.
65- مشکلات ما را متوقف نمی کنند بلکه به ما آموزش می دهند .
66- هنگامی که با حداکثر توان و به طور مستمر روی کارهای مهم و اصلی کار می کنید ، ذهن شما وارد وضعیتی می شود که آن را “مد” می نامند . تقریبا هر کس زمانی این حالت را تجربه کرده است . افراد واقعا موفق کسانی هستند که می توانند بسیار بیشتر از افراد عادی ذهن را در این وضعیت نگه دارند
در وضعیت ” مد ” که کارایی و بهره وری انسان در بالاترین حد خود است چیزی شبیه معجزه برای ذهن و احساسات اتفاق می افتد.
67- تماشای تلویزیون را حذف کنید و وقت آن را صرف خانواده ، مطالعه ، ورزش و انجام هر کاری که به پیشرفتزندگی شما کمک می کند بکنید .
68- در زندگی همیشه عاقلانه تصمیم گرفتن را تمرین کنید . مرتبا از خودتان بپرسید : اگر این کار را قبلا شروع نکرده بودم ، آیا با اطلاعات و شرایطی که امروز دارم حاضر می شدم الان این کار را شروع کنم ؟
هریک از فعالیت ها و کارهای شخصی و شغلی تان را که قبلا آغاز کرده اید بر اساس شرایط و اطلاعات امروزتان ارزشیابی کنید و ببینید آیا در میان کارهایتان کاری هست که دیگر ضرورتی برای انجام آن احساس نمی کنید . در این صورت این کاری است که باید تکنیک تنبلی سازنده را در مورد آن به کار بگیرید و یا به عبارت دیگر از انجام آن دست بکشید.
69- از امروز تصمیم بگیرید برای هر کاری که انجام می دهید در خودتان ” احساس اضطرار ” ایجاد کنید . یکی از کارهایی را که معمولا در انجام آن تنبلی می کنید انتخاب کنید و اراده کنید که عادت سریع انجام دادن آن کار را در خود تقویت کنید . هم در مواقعی که فرصتی پیش می آید و هم وقتی که مشکلی رخ می دهد فورا وارد عمل شوید. هنگامی که کار یا مسئولیتی را به شما می سپارند ، سریع آن را به انجام برسانید و نتیجه کار را اطلاع دهید . در تمام مسائل مهم زندگی تان سریع عمل کنید.
آنگاه از اینکه می بینید چقدر کارهای بیشتری انجام می دهید و احساس بهتری دارید تعجب خواهید کرد.
70- برای شروع سریع یک کار بزرگ و پیچیده که از چندین کار کوچک تر تشکیل شده یکی از دو روش بریدن کالباس و یا سوراخ کردن پنیر سوییسی را به کار بگیرید . ویژگی مشترک انسانهای موفق و خوشبخت آن است که همگی اهل عمل هستند به این معنی که وقتی ایده خوبی را می شنوند فورا آن را به کار می گیرند تا ببینند که تا چه حد این ایده می تواند برایشان سودمند باشد . پس وقت را تلف نکنید . همین امروز این روش ها را امتحان کنید.
71- افکارتان را کنترل کنید . به خاطر داشته باشید که اکثر اوقات همان می شوید که به آن فکر می کنید . فقط به چیزهایی فکر کنید و درباره آن با خودتان گفتگو کنید که می خواهید داشته باشید نه چیزهایی که نمی خواهید . برای داشتن ذهنی مثبت ، مسئولیت کامل اعمال خود و هر آن چه را که برایتان اتفاق می افتد به عهده بگیرید . به هیچ دلیلی دیگران را مقصر ندانید و از آنها انتقاد نکنید . به جای آنکه به دنبال توجیه شکست هایتان باشید اراده کنید که پیشرفت کنید . ذهن و انرژی تان را روی آنچه می تواند به پیشرفت زندگی شما کمک کند متمرکز کند متمرکز کنید و آنگاه از آنچه پیش می آید شگفت زده خواهید شد.
72- خودتان را به صورت فردی مجسم کنید که مدام رو به پیشرفت است . خودتان را موظف کنید که با تمرین مرتب روش ها ی بالابردن کارایی ، آنها را تبدیل به عادت کنید تا به طور اتوماتیک و به سادگی این روش ها را انجام بدهید . یکی از نیرومند ترین جملاتی که برای این کار می توانید استفاده کنید این است فقط امروز نگران نباش که این کار باعث شود برای همیشه تغییر کنی . اگر فکر خوبی است : فقط امروز آن را انجام بده.
هر روز به خودتان بگویید : من فقط همین امروز آماده می شوم و روز را با سخت ترین کار شروع می کنم . از تاثیری که این روش روی زندگی تان می گذارد شگفت زده خواهید شد.
73- برای انجام هر یک از کارهای خود و همچنین برای انجام هر یک از قسمت های آن مهلت تعیین کنید . برای خودتان یک سیستم فشار طراحی کنید . بار خود را کم کم زیاد کنید و اجازه ندهید که از میدان به در شوید . وقتی که برای خود مهلتی تعیین کردید به آن پایبند باشید و حتی سعی کنید کار را زودتر از مهلت مقرر انجام دهید .
در مورد کارها یا پروژههای بزرگ ، قبل از شروع همه مراحل آن را لیست کنید . آنگاه تعیین کنید که برای انجام هر قسمت از کار چند دقیقه و ساعت وقت لازم دارید . سپس برنامه زمان بندی شده روزانه و هفتگی خود را تنظیم مجدد کنید تا بتوانید برای زمانی که منحصرا روی این پروژه کار می کنید وقت خالی ایجاد کنید.
74- هر هدف ، وظیفه یا پروژه ای را که تا به حال در زندگی برای رسیدن و یا انجام آن سستی و تنبلی کرده اید انتخاب کنید و فورا اولین قدم را برای شروع کار بردارید . برخی اوقات برای شروع تنها کاری که باید بکنید این است که بنشینید و لیستی از تمام مراحلی که برای انجام کار یا رسیدن به هدف باید طی کنید تهیه کنید .
سپس کار را شروع کنید ، هر بار یکی از مراحل را به انجام برسانید ، بعد مرحله بعدی ، و به همین ترتیب تا آخر . در پایان از نتیجه به دست آمده شگفت زده خواهید شد.
75- اگر دو کار مهم را پیش رو دارید ، اول کاری را که بزرگ تر ، سخت تر و مهم تر است انجام بدهید . خود را موظف کنید که بلافاصله دست به کار شوید و آنقدر مداومت به خرج دهید تا کار را به اتمام برسانید ، پیش از آنکه دست به انجام کار دیگری بزنید .
76- همین امروز مهم ترین هدف زندگی تان را مشخص کنید . این هدف چیست؟ چه هدفی است که اگر در زندگی به آن دست پیدا کنید بهترین تاثیر را در زندگی شما خواهد داشت؟ چه کاری است که اگر آن را به اتمام برسانید بیشترین تاثیر مثبت را بر زندگی کاری تان خواهد داشت ؟
هنگامی که مطمئن شدید هدف اصلی تان را پیدا کردهاید از خوتان بپرسید : چه عاملی است که تعیین کننده سرعت من در رسیدن به هدف است؟ چرا تا کنون به آن نرسیده ام ؟ چه ویژگی در من است که مرا از پیشرفت و رسیدن به هدفم باز می دارد ؟ جواب هر چه بود ، اقدامات خود را برای از بین بردن مانع اصلی فورا شروع کنید. با هر کاری که فورا به فکرتان می رسد کار را شروع کنید . هر کاری ، مهم این است که شروع کنید.
77- میزان انرژی و عادات خواب و خوراک خود را دقیقا بررسی کنید. برای بالا بردن سطح انرژی و تندرستی خود مصمم شوید و به پرسشهای زیر پاسخ دهید :
کدام یک از فعالیتهای جسمی خود را بیشتر کنم ؟
کدام یک از فعالیتهای جسمی خود را باید کمتر کنم ؟78- مهمترین حوزه های زندگی خود مانند خانواده سلامتی شغل و وضعیت مالی تان را بررسی کنید و رابطه علت و معلولی بین افکار احساسات و اعمال خود را با نتایج حاصله ارزیابی نمایید.یادتان باشد با خودتان صادق باشید.
79- نحوه تفکرتان را درباره نوع زندگی تان تجزیه و تحلیل کنید.کاملا با خودتان روراست باشید. ببینید که چگونه افکار شما در هر بخشی از زندگیتان باعث به وجود آمدن و ادامه شرایط موجود شده اند. چه تغییراتی میتوانید در افکارتان ایجاد کنید تا در بخشی از زندگیتان بهبودی به وجود آید؟
80- چهار اصل عمده که از اصل علت و معلول سرچشمه میگیرد.این اصول زیربنای تمام اصول است .آنها اکثر تجربیات انسانی چه خوب چه بد را توجیه میکنند تمام موفقیت ها و خوشبختی ها در نتیجه هماهنگی با این اصول و همه شکستها و ناکامی ها به علت رعایت نکردن آنهاست.
این چهار اصل بزرگ عبارتند از :انتظار- اعتماد – جذب و ارتباط. این اصول زیر مجموعه اصل علت و معلولند و دلیل اکثر پیروزی و شکستها -خوشبختیها و بدبختیها و توانگریها و تنگدستیها در زندگی هستند.
81- کیفیت زندگی شما بستگی دارد به کیفیت مدیریت شما در استفاده بهتر از وقت
82- وقت با ارزش ترین منبع مالی و تمام موجودی شما برای خرید چیزهایی است که در زندگی خواهان آن هستید
83- به جای اینکه چند کار را همزمان با هم انجام دهید ، بر روی انجام یک کار تمرکز کنید و آن را درست انجام دهید.
84- آزادی شما به اندازه انتخابهای درست شماست . همیشه طرح و یا انتخاب دیگری به عنوان پروژه عقب نشینی برای زمانی که ممکن است طرح اول موفق نشود داشته باشید
85- یکی از بهترین راه های استفاده از وقت این است که قابلیت های خود را در زمینه هایی که نتایج کلیدی را برای شما به بار می آورد افزایش دهید.
86- برای آنکه در آمدتان بیشتر شود باید بیشتر چیز یاد بگیرید
87- در مورد هر تصمیمی که می گیرید احتمال بدهید که ممکن است شکست هم بخورید . پس پیش بینی کنید که در این صورت چه خواهید کرد
88- فکر کردن همراه با پیش بینی را تمرین کنید . چه اتفاقی ممکن است پیش بیاید و در آن صورت چه کار باید بکنید؟
89- مرتب از خودتان بپرسید : آیا کاری که در حال حاضر انجام می دهم نقشی در رسیدن به مهم ترین هدفم دارد؟
90- جلسات ابزار ضروری تجارت است . شما باید تمام توان تان را به کار گیرید تا از اوقات جلسات حداکثر استفاده را بکنید
91- اولین قرار ملاقات روز را صبح زود بگذارید . زود از خواب بلند شوید، زود از خانه بیرون بروید و مشغول کار شوید
92- هرگز وسوسه نشوید که ابتدا کارهای جزئی را انجام دهید . این کار ممکن است همه زحمات شما را به باد دهد
93- برای غلبه بر تعلل در کار ، قبل از شروع ، با تهیه لیستی از تمام مراحل انجام کار خود را کاملا آماده کنید
94- در آمد دلخواه سالانه خود را بر 2000 ساعتی که در سال کار می کنید تقسیم کنید و از این به بعد فقط کارهایی را قبول کنید که دستمزدی به همان میزان یا بالاتر از آن داشته باشد
95- رشد شخصیت عامل اصلی صرفه جویی در وقت است . هر قدر انسان برتری شوید با صرف وقت کمتری می توانید به هدف های خود برسید.
96- انسانهای معمولی 50%از وقت خود را صرف معاشرت ها و انجام کارهای شخصی بیهوده می کنند. شما چطور؟
97- در جایی که کار می کنید به سخت کوش ترین فرد معروف باشید . این کار موفقیت شما را تضمین می کند
98- هنگامی که احساس می کنید کارهای زیادی است که باید انجام دهید و وقت کافی هم برای انجام تمام آنها ندارید به خودتان یادآوری کنید که تمام کاری که می خواهید انجام دهید تما م کاری است که می توانید انجام دهید
99- اگر برای ماندن و کار کردن در جایی که هستید فقط یک ماه دیگر فرصت داشته باشید مایلید چه کاری را به اتمام برسانید ؟ بی درنگ برای انجام آن دست به کار شوید و تا آن را به پایان نرسانیده اید دست از کار نکشید
100- هر روز مقداری از وقتتان را به این اختصاص دهید که در مورد هدف های اصلی و واقعی خود و راه های بهتری که از طریق آنها می توانید روز به روز به هدف های خود نزدیک تر شوید فکر و تامل کنید
101- خلاقیت بالقوه خود را شکوفا کنید . مرتبا به دنبال راه های بهتری باشید که با استفاده از آنها بتوان کارهایی را که هم اکنون مشغول انجام آن هستید با صرف وقت و هزینه کمتری به انجام رساند
102- در اغلب موارد ، انجام 20% از یک کار منجر به دست یافتن به 80%از نتایج آن می شود
103- در هر کاری 30% از وقت معمولا صرف جست و جو برای یافتن چیزهایی می شود که معلوم نیست کجا گذاشته شده اند. اطلاعات و مدارک خود را با دقت بایگانی کنید.
104- یک خوش بین تمام عیار باشید . در هر موقعیتی به دنبال چیزهای مثبت باشید تا بتوانید از آنها استفاده کنید
105- انسان های مثبت و موفق همیشه درباره راه حل ها فکر و صحبت می کنند و انسانهای ناموفق در مورد مشکلات و شما جزء کدام گروه هستید؟
106- همیشه از خودتان بپرسید : با ارزش ترین استفاده ای که در حال حاضر می توانم از وقتم بکنم چیست ؟
107- مدیریت زمان وسیله ای است که می تواند شما را از جایی که هستید به جایی که می خواهید باشید برساند
108- یاد گیری مداوم حداقل شرط لازم برای موفقیت در هر زمینه ای است که در آن فعالیت می کنید . هر روز چیز جدیدی بیاموزید
109- هر فعالیت یا عدم فعالیتی مستلزم انتخابی است بین آنچه بیشتر اهمیت دارد و آنچه کمتر اهمیت دارد
110- تمرین کنید کارهایتان رایک تنه انجام دهید ، وقتی کاری را شروع کردید تا آن را تکمیل نکرده اید دست از کار نکشید
111- برای اینکه به حداکثر بهروری دست پیدا کنید ، با تکرار پی در پی این جمله به خودتان نظم و ترتیب بدهید : خوب ، برگردیم سر کار
112- شما در محیط کار وقت چه کسی را تلف می کنید و این کار را چطور انجام می دهید؟
113- اختلالاتی را که مکالمات تلفنی در کارتان ایجاد می کند به حداقل برسانید . آیا مکالمات تلفنی خود را تحت کنترل دارید؟
114- وقت از بین رفتنی است ، نمی توان آن را پس انداز کرد. فقط می توان آن را به روش های مختلف خرج کرد
115- مدیریت زمان بیش از هر چیز نیاز به انضباط فردی ، خویشتن داری و تسلط بر نفس دارد
116- چشم انداز دراز مدت خود را شرح و بسط دهید . می خواهید ظرف پنج سال آینده به کجا برسید؟
117- توانایی شما در به تعویق انداختن خوشی های کوتاه مدت تعیین کننده میزان پیشرفت مالی شما در دراز مدت است.
118- خوشبختی زمانی حاصل می شود که شما به کاری که انجام می دهید اعتقاد داشته باشید ، آن را خوب بشناسید و دوست داشته باشید
119- آیا در گذشته خود را درگیر کاری کرده اید که اگر اطلاعات امروزتان را داشتید حاضر نمی شدید به آن تن دهید ؟
120- علت هر شکستی عمل کردن بدون فکر کردن است . آلکس مکنزی( متخصص مدیریت زمان )
121- برای مدیریت زمان خود ، باید خوشبختی را هدف اصلی زندگی تان قرار دهید.
122- پاداش هایی که در زندگی می گیرید بستگی به این دارد که چه کاری می کنید ، چقدر خوب آن را انجام می دهید و چقدر مشکل است که بتوان کسی را جایگزین شما کرد
123- قانون کاشت و برداشت اصل اساسی زندگی بشر است . شما امروز محصولی را برداشت می کنید که در گذشته بذر آن را کاشته اید.
124- راه کارهای مدیریت زمان قدرت قضاوت ، پیش بینی ، اطمینان و انضباط فردی را افزایش می دهد
125- مدیریت زمان شما را قادر می سازد نه تنها سخت کوش تر بلکه هوشیارتر عمل کنید
126- در حین کار مرتبا برای جلوگیری از خستگی جسمی و ذهنی ، از جا برخیزید ، چند حرکت کششی انجام دهید و کمی راه بروید
127- استراحت کوتاه یکی از ابزار های مدیریت زمان است . یک استراحت کوتاه می تواند شما را برای ساعاتی که در پیش دارید شارژ کند
128- داشتن ذهن انعطاف پذیر کلید مدیریت زمان و استفاده بهتر از وقت است . آیا وقتی در موردی تغییر عقیده می دهید به راحتی می توانید به آن اعتراف کنید؟
129- به هنگام تحولات سریع خواهید دید 70% از تصمیم گیری های شما اشتباه از کار در می آید . پذیرش این واقعیت یکی از عوامل کلیدی صرفه جویی در وقت است
130- شادی و خوشبختی را هدف اصلی زندگی تان قرار دهید و کلیه فعالیت هایتان را بر اساس این هدف سازمان دهی کنید
131- نگران نباشید که مردم در مورد شما چه فکر می کنند . آنها احتمالا اصلا در مورد شما فکر نمی کنند
132- کار اصلی یک فروشنده جست و جو ، عرضه و پی گیری است . سایر کارها جنبه فرعی دارند
133- 80% از وقت خود را به جست و جو و عرضه اختصاص دهید و فقط 20% از وقتتان را صرف پی گیری کنید
134- کاملا مراقب سلامت جسمانی خود باشید . خستگی و بیماری از عوامل مهم اتلاف وقت هستند.
135- اگر قرار است فردا صبح کار کنید شب زود به رختخواب بروید . زود به رختخواب رفتن و زود از خواب برخاستن یکی از رموز موفقیت است
136- انسانهای برتر از وقت خود به گونه ای استفاده می کنند که گویی دیگران نظاره گر اعمال آنها هستند ، حتی وقتی که تنها هستند و کسی آنها را نمی بیند.
137- همیشه برای انجام کارهایتان جدول زمان بندی شده داشته باشید و تمام کارها و قرار ملاقات ها را در آن بنویسید
138- اولین ساعت روز را که به ” ساعت طلایی ” معروف است صرف خودتان کنید
139- هر روز صبح 30 تا 60 دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه کنید تا توانایی های خود را به روز کرده و حضور ذهن خود را تقویت کنید
140- تمام روز را کار کنید و هر دقیقه را هم به حساب بیاورید
141- اگر هر روز دو بار و هر بار به مدت 20 دقیقه برای صرف چای دست از کار بکشید و اگر در سال 50 هفته کار کنید روی هم رفته معادل 10000 دقیقه یا 166 ساعت در سال وقت صرف این کار کرده اید . از وقت خود عاقلانه استفاده کنید
142- حافظه خود را طوری تقویت کنید که بسته به نیازتان بتوانید توانایی خود را در به یاد آوردن نام ها ، اعداد و ارقام ، مطالب و اطلاعات لازم افزایش دهید
143- در مطالعه مجلات ، به منظور صرفه جویی در وقت ، مقالات مورد نیاز خود را جدا کنید و برای مطالعه بعدی بایگانی کنید
144- پیش از آنکه یک کتاب را به طور کامل بخوانید ، با ورق زدن و مرور سریع مطالب ، سرعت خود را در خواندن کتاب بالا ببرید
145- امروزه هر فردی مطالب زیادی را باید بخواند اما قانون جمع آوری اطلاعات این است: اگر بیش از شش ماه از آن می گذرد دیگر ارزشی ندارد
146- قبل از بایگانی و نگهداری هر مطلبی ابتدا از خود بپرسید : آیا باز هم به این اطلاعات نیاز پیدا خواهم کرد.
147- میزان80% از کلیه اطلاعاتی که بایگانی و ذخیره می شوند هرگز مورد استفاده مجدد قرار نمیگیرند.
148- وقتی کارهایی که باید انجام دهید زیادتر از حد معمول است برای آنکه دوباره بتوانید زندگی تان را تحت کنترل در آورید ابتدا لیستی از تمام کارهای کوچک و بزرگی که باید انجام دهید تهیه کنید
149- هر هفته یک روز ، هر چهار ماه یک تعطیلات آخر هفته طولانی و هر سال حداقل دو هفته کامل به تعطیلات بروید . به تعطیلات رفتن یکی از بهترین راه های استفاده از وقت است
150- هر وقت ممکن است ، از پول برای صرفه جویی در وقت استفاده کنید . خیلی کارها را می توانید به کسانی بسپارید که آن را سریع تر از شما انجام می دهند.
151- به مدیریت زمان به عنوان مجموعه ای از مهارتها و ابزار هایی نگاه کنید که می توانید از آنها برای ساختن یک زندگی فوق العاده استفاده کنید.
152- برای اینکه در کسب عادت های مدیریت زمان پیشرفت کنید ، از شخص دیگری که بطور فوق العاده ای منظم و مرتب است تقلید کنید.
153- عناصر تشکیل دهنده خوشبختی عبارتند از : خودشناسی ، احترام به خود و عزت نفس که همگی از طریق مدیریت درست زمان حاصل می شوند.
154- قبل از شروع یک کار پیچیده ، همه کارها ، وظایف و فعالیتهایی را که باید انجام دهید لیست کنید
155- از همان آغاز کار ، پایان آن را در نظر داشته باشید . وقتی کار از هر نظر به بهترین نحو انجام شود، پروژه مورد نظر باید چه وضعیتی داشته باشد؟
156- در هر کار مهمی تکنیک پیش بینی بحران را به کار گیرید : از خودتان بپرسید ” چه مشکلی ممکن است در کار پیش بیاید؟”
157- فرضهای نادرست ریشه تمام شکست هاست . فرض های غلط شما چه هستند؟
158- شما به عنوان یک شخص ، بر اساس ضروریاتی که برای خودتان تعیین می کنید رشد و نمو پیدا می کنید . راه کارهای مدیریت زمان ، شخصیت ، اعتماد به نفس و خودباوری خدشه ناپذیری را در شما پرورش می دهد.
159- توانایی اداره پروژه ها ، یا به عبارت دیگر ، انجام همزمان چند کار مرتبط عاملی حیاتی در موفقیت شماست
160- به یاد داشته باشید که قانون مورفی در مورد هر کاری که انجام می دهید صدق می کند:
-هرکاری بیش از آنچه انتظار می رود به طول انجامد.
– هر چیزی بیش از آنچه در ابتدا برآورد می کنید هزینه در برخواهد داشت
– هر مشکلی که قرار است یش بیاید ، پیش خواهد آمد
– از میان مشکلاتی که قرار است پیش بیاید ، بدترین آن ها در بدترین زمان ممکن پیش خواهد آمد و بسیار بیشتر از حد انتظار شما خسارت وارد خواهد کرد. مورفی فردی خوش بین بود.161- هر دقیقه را هم به حساب بیاورید . به هنگام مسافرت و یا زمان اضافی بین جلسات از موهبت زمان برای مطالعه ، یادگیری و رشد فکری استفاده کنید
162- نظریه تنگناها (constraints) می گوید: همیشه گلوگاه یا تنگنایی وجو دارد که میزان موفقیت نهایی هر پروژه ای را تعیین می کند . تنگنای شما چیست ؟
قانون 80/20 در مورد تنگناها نیز عمل می کند. در 80%موارد دلیل شکست در پیشرفت در درون خود شماست. - نویسندهنوشتهها
- شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.