7 کتاب راهنمای بدست آوردن ثروت در کسب و کار

بهترین کتاب های آموزش کسب و کار

چطور الگوی ثروتمند شدن و راه اندازی یک کسب و کار پررونق را بدست آورید و درآمد چندمیلیاردی کسب کنید؟

شما سه گزینه پیش رو دارید:

  • آزمون و خطا: میتوانید با آزمون و خطا رفتن بلاخره الگوی موفقیت در راه اندازی یک کسب و کار میلیاردی را بدست آورید
  • دانش: می‌توانید به کمک کسب دانش و بالا بردن اطلاعات الگوی راه اندازی یک کسب و کار را بدست آورید
  • خواندن و اطلاع یافتن از تجربیات دیگران: می‌توانید به کمک تجربیات دیگران، الگوی راه اندازی کسب و کار میلیاردی را بدست آورید

با آزمون و خطا شاید بتوان بلاخره الگوی موفقیت در راه اندازی یک کسب و کار میلیاردی را بدست آورد.
می‌توانید به کمک کسب دانش و بالا بردن اطلاعات الگوی راه اندازی یک کسب و کار را بدست آورید.

عناوین مطلب:

  • گزینه اول (آزمون و خطا) طولانی است…
  • گزینه دوم راه آزمون و خطا را کوتاه تر می‌کند اما، در حد تئوری قابل اجراست (مانند آموزش نوشتن بیزینس پلن… اما آیا بیزینس پلن در دنیای واقعی جواب خواهد داد یا خیر؟)
  • و اما گزینه سوم، کوتاه‌ترین مسیر برای راه اندازی یک کسب و کار میلیاردی است!

تجربه، تلفیقی از آزمون و خطا و دانش است.

شما برای اینکه بفهمید آتش داغ است، لازم نیست دست تان را بسوزانید، می‌توانید از تجربیات و دانش دیگران که قبلا امتحان کرده‌اند بفهمید آیا آتش داغ است یا خیر؟

کسب تجربه نیز از طریق خواندن کتاب‌های خوب، یعنی کتاب‌هایی که نویسنده آن تجربه بالایی در کسب و کار دارد می‌تواند بدست آید. علاوه بر تجربه، شما برای موفقیت در کسب و کار نیاز به دانش بالا نیز دارید، به همین خاطر در این مطلب از بورسینس تصمیم گرفتیم 7 کتاب‌ مناسب برای یادگیری کسب و کار را خدمت شما معرفی کنیم.

همچنین بخوانید: لیست پولدارترین افراد جهان

1 – کتاب کسب و کار بی همتا

کتاب کسب و کار بی همتا اثر مارک آلن

«کسب و کار بی‌همتا» نام کتابی نوشته‌ی «مارک آلن» و ترجمه‌ی «گیتی خوشدل» است. در جلد پشت این کتاب یادداشتی از «مارک تواین» آمده است: «از کسانی که می‌کوشند بلندپروازی‌هایتان را کوچک کنند بپرهیزید، فرودستان به این امر می‌پردازند. اما بزرگان راستین این احساس را پدید می‌آورند که شما نیز می‌توانید از بزرگان باشید».

این خلاصه‌ای از تمام چیزی است که در این کتاب به آن می‌رسید. در این کتاب طی دوازده فصل، که به نام دوازده کلید ذکر شده‌اند، با اصول و قواعد مدیریت در حوزه‌ی صنعت آشنا می‌شوید.

ابن کتاب به شما می‌گوید که چگونه مراحل ابتدایی اهداف خود را ترسیم کنید و سپس به‌مرور و قدم‌به‌قدم آن را پرورش داده و به مدیری لایق و موفق تبدیل شوید. گیتی خوشدل، مترجم این اثر، از مترجمان بزرگ و خوش‌نام کشورمان است. از آثار معروفی که وی تاکنون ترجمه کرده می‌توان به کتاب «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» اشاره کرد. کتاب حاضر با حمایت نشر «پیکان» منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

همچنین بخوانید: چطور پولدار بشم

2 – کتاب دانش کسب ثروت

دانش کسب ثروت

«دانش کسب ثروت» نوشته والاس د. واتلز(۱۹۱۱-۱۸۶۰)، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است.

این کتاب به‌طور انحصاری عملگرا و نوعی رهنمود کاربردی است، نه مجموعه‌ای از نظریات مختلف فلسفی؛ به‌ویژه به درد مردان و زنانی می‌خورد که مبرم‌ترین نیازشان پول است و می‌خواهند ابتدا ثروتمند شوند، سپس نظریه‌پردازی کنند. همچنین برای افرادی است که زمان، وسیله و امکان مطالعه‌ی عمیق درباره‌ی ماوراءالطبیعه را ندارند، ولی می‌خواهند بدون پرداختن به این دانش پیچیده، از نتایج عملی آن استفاده کنند.

از خواننده انتظار می‌رود که توضیحات مربوط به ایمان را همان‌طور بپذیرد که صحت قوانین الکتریکی مارکونی و ادیسون را قبول کرده است و بدون هیچ ترس و تردیدی مطمئن باشد که درستی این توضیحات را با عمل کردن به آن‌ها اثبات خواهد کرد. هر مرد یا زنی که چنین اراده‌ای داشته باشد، بدون تردید ثروتمند خواهد شد؛ زیرا این دانش، ‌علمی بسیار دقیق است و شکست آن ناممکن.

کتاب “دانش ثروتمند شدن” اثر “والاس د. والتز” برای افرادی است که زمان، وسیله و امکان مطالعه‌ی عمیق درباره‌ی ماوراءالطبیعه را ندارند، ولی می‌خواهند بدون پرداختن به این دانش پیچیده، از نتایج عملی آن استفاده کنند.

حق انسان از زندگی؛ یعنی حق استفاده‌ی آزاد و نامحدود از تمام چیزهایی که برای تعالی ذهنی، روحی و جسمانی اش لازم است؛ به‌عبارت دیگر، حق ثروتمند بودن.

میل به ثروتمند شدن هیچ ایرادی ندارد. میل به ثروت، تمایلی حقیقی، ارزشمند و ستوده شده به زندگی ثروتمند‌تر، کامل‌تر و پرنعمت‌تر است. کسی که میل به زندگی با نعمت‌ فراوان ندارد یا نمی‌خواهد پول کافی برای خرید آنچه می‌خواهد داشته باشد،‌ فردی غیرطبیعی است.

این کتاب همان کلید کامیابی و موفقیتی است که همیشه منتظرش بوده‌اید و زندگی شما را دگرگون خواهد کرد. در هنگام مطالعه‌ این کتاب در نظر داشته باشید که متن آن متعلق به حدود یکصد سال پیش است و بعضی از عبارات آن منسوخ شده‌ است. پس مطالعه آن نیازمند حضور ذهنی و قلبی است. به یاد داشته باشید که قصد مکاشفه‌ی هیجان‌انگیز یک واقعیت را دارید و می‌خواهید اصول بنیادین خلق ثروت و زندگی موفق را فرا بگیرید. پس همان‌طورکه والاس می‌گوید؛ اعتماد و باور کنید، تا آخر کتاب همراه آن بمانید. هر آنچه در زندگی می‌خواهید، در این‌جا منتظر شماست. با این کتاب و در دستان شما.

.

3 – کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار

روش کلیدی تجزیه تحلیل کسب و کار

کتاب « 67روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب‌وکار» را «برنارد مار» نوشته‌ است. این کتاب را «مرتضی موسی‌خانی»، «حامد حیدری» و «مولود انگورج» ترجمه کرده‌اند. این کتاب روش‌های مناسبی برای تحلیل در اختیار خواننده قرار می‌دهد. در توضیحات ناشر در مورد محتویات کتاب آمده است: «این کتاب دید کلی در مورد تجزیه و تحلیل و روش‌های به‌کارگیری آن در کسب‌وکار به دست می‌دهد و به مدیران این امکان را می‌دهد که مباحث مفیدتری از این حوزه را مطالعه کنند و درباره‌ی زمان و چگونگی اجرای این روش‌ها، تصمیمات راهبردی بهتری بگیرند. کتاب متن درسی برای دوره‌های پایان‌نامه‌ای دانشجویان است.» کتاب حاضر را انتشارات «دیباگران تهران» منتشر کرده است.

.

4 – کتاب 101 راه برای کسب سود بیشتر

صد و یک راه کسب سود

کتاب «101 راه برای کسب سود بیشتر» نوشته‌ی «استیو پایپ» است که علی ضرغام آن را به فارسی برگردانده است. این کتاب شامل 101 توصیه و دستورالعمل کوتاه است که مخاطب را با راه‌های بهبود و افزایش سود یعنی افزایش فروش و کاهش هزینه، همچنین چگونگی تعیین قیمت‌ها، مدیریت دارایی‌ها و چگونگی بهره‌برداری از مشاوران حرفه‌ای آشنا می‌سازد.

کتاب حاضر در دوازده فصل تدوین شده است: «فروش و بازاریابی خود را تقویت کنید»، «قیمت‌گذاری برای سود»، «هزینه‌های خود را به حداقل برسانید»، «مالیات خود را به حداقل برسانید»، «مدیریت دارایی‌های شما» ، «مدیریت کارکنان»، «مدیریت موجودی»، «مدیریت مطالبات»، «تهدیدات کار»، «حداکثر استفاده از مشاوران حرفه‌ای»، «حداکثر استفاده از بانک» و «چیزی به رایگان» عنوان فصل‌های کتاب است.

کتاب «101 راه برای کسب سود بیشتر» نوشته‌ی استیو پایپ از سوی انتشارات «قدیانی» منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

.

5 – کتاب رازهای موفقیت یک کسب و کار ایرانی

کتاب رازهای موفقیت یک کسب و کار ایرانی اثر غلامرضا جامعی

غلامرضا جامعی نویسنده کتاب: من از صفر و در شرایطی کسب‌وکاری به نام مجموعه‌فروشگاه‌های امیران را شروع کردم که شاید خیلی چیزها منطقا نشان می‌داد که نباید در کسب‌وکارم موفق شوم؛ ولی بر این استدلال‌های به ظاهر منطقی غلبه کردم و نشان دادم که می‌توان منطق خود را پیش برد و به نتیجه رساند، حتی اگر همه چیز به ظاهر علیه شما باشد و از انرژی پیمودن مسیر، تهی‌تان کند.

این کتاب، آموزه‌هایی‌ست که از پیمودن این مسیر یاد گرفته‌ام و دوست دارم آن را با هموطنان عزیزم که برایم همه‌چیز هستند، به اشتراک بگذارم.

تلاش کرده‌ام این مجموعه‌یادداشت‌ها بتوانند الهام‌بخش‌تان در پیمودن مسیر موفقیت و رسیدن به اهداف‌تان در زندگی باشند و قوت قلبی‌ام این است که این آموزه‎ها به من کمک کرده است و دلیلی ندارد یاری‌گر شما نباشد. پس پیشنهاد می‌کنم که این موضوعات را بخوانید و به کار ببندید و نتایج‌شان را به نظاره بنشینید. باشد که مقبول افتد و مطلوبی حاصل کند.

.

6 – کتاب مهارت‌ها و قوانین کسب‌وکار

کتاب مهارت ها و قوانین کسب و کار اثر فریدون یگانه

کتاب «مهارت‌ها و قوانین کسب‌وکار» نوشته‌ی دکتر «فریدون یگانه» است. این کتاب با ارائه‌ی تعاریفی از کسب‌وکار و معرفی انواع کسب‌وکار‌های کوچک، به بررسی فرایند کسب‌وکار به ویژه تدوین طرح کسب‌وکار می‌پردازد. بنا بر آنچه در مقدمه‌ی کتاب آمده «طرح کسب‌وکار، سندی مکتوب است که باید کسب‌وکار موردنظر را به تفصیل شرح دهد؛ هدف آن را توصیف کرده، وضعیت موجود و نیازهای موردانتظار و نتایج را نیز پیش‌بینی کند.

همچنین باید طرح کسب‌وکار به مسائلی نظیر شناخت بازار و بازاریابی، تحقیق و توسعه، تعیین محل فعالیت، مدیریت، ارتباطات، پیش‌بینی احتمالی بحران‌ها، منابع مالی و مراحل زمان‌بندی آن بپردازد.»

در توضیح پشت جلد کتاب، ویژگی‌های آن آمده است: «آشنایی با فرایند ایجاد کسب‌وکارهای جدید یا اصلاح و بهبود علمی کسب‌وکارهای موجود؛ آموزش مهارت‌های ارتباطی و فنون مذاکره؛ آشنایی با قوانین و مقررات موردنیاز کسب‌وکار؛ آشنایی با مفهوم و انواع مالیات؛ آموزش نحوه‌ی تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی؛ آشنایی با قوانین تجاری، گمرکی و بانکی؛ آشنایی با انواع بیمه‌های تجاری و تنظیم قراردادهای بیمه؛ آشنایی با فرایند موضوع بهره‌وری؛ آموزش یکی از مهم‌ترین اجزای فرایند به‌عنوان سیستم‌های حمل‌ونقل.»

کتاب حاضر را انتشارات موسسه‌ی فرهنگی هنری «دیباگران تهران» منتشر کرده است.

.

7 – کتاب کاربرد اصل 80/20 در کسب و کار

اصل پارتو در کسب و کار

این کتاب را اثر ریچارد کچ نوشته است. اصل یا قانون نانوشته و جهان شمول 80/20 مبنی بر اینکه 80 درصد دستاوردها تنها از 20 درصد فعالیت‌ها ناشی می‌شود، یا اینکه 80 درصد پول و درآمد، تنها در اختیار 20 درصد افراد است و صدها نمونه و مصداق دیگر باعث می‌شود دید خواننده نسبت به این موضوع عوض شده و با ریز بینی بیشتری به دنبال تاکید بر20درصد مفیدتر برای موفقیت، ثروتمند شدن و شادکامی برآید.

پس از مطالعه کتاب، خواننده باید بتواند هزینه های خود را کاهش دهد مشتریان بیشتری به خود جذب کند، این اقعیت که پول از اصل80/20 تبعیت می‌کند را بهتر درک کند، و در کسب و کار خود از این اصل استفاده نماید، زمان خورد را بهتر مدیریت کند و استراتژی های خود را با این دیدگاه در کار و زندگی خود تغییر دهد.

.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

چگونه پولدار شویم؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx