4 کتاب برتر برای موفقیت زنان و دختران

لیلا حاتمی زن موفق

هر زن و دختر جوانی تمایل دارد در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود موفق شود.

اما مسیر موفقیت می‌تواند چالش‌‌هایی داشته باشد.

زنان می‌توانند چالش‌های مسیر را با خواندن تجربیات دیگران که در کتاب‌ها می‌آید، به شکل بهتری پشت سر بگذارند.

عناوین مطلب:

همچنین اطلاعات این کتاب‌ها می‌تواند به عنوان یک عامل انگیزش برای ادامه دادن زنان در شرایط سخت باشد.

کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم به زنان و دختران کمک می‌کنند که به موفقیت در زندگی و کار دست پیدا کنند

این کتاب‌های علاوه بر انگیزه‌بخشی به زنان و دختران، نکات و توصیه‌هایی دارند که در مسیر موفقیت به بانوان کمک می‌کند.

1. کتاب زنان زیرک – چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟

کتاب «زنان زیرک» راهنمای زنان و دخترانی است که در آستانه برقراری پیوند زناشویی‌اند.

کتاب مشتمل بر قواعدی است که خواننده را هدایت می‌کند تا در ایجاد رابطه، با تدبیر و عزت نفس و حفظ سلامت خود کامروا شود.

کتاب زنان زیرک

«زنان ‌زیرک» یا «چرا مردها عاشق زنان زیرک می‌شوند؟» کتابی روان‌شناسانه است که به جای تکیه بر تصویری رؤیایی و ایده‌آلیستی از روابط دو جنس مخالف، تصویری واقع‌گرایانه از طرز فکر و خواسته‌های مردان و رفتارهای درست یا نادرست زنان به ما ارائه می‌دهد و باوجود تعداد اندک نکاتی که با فرهنگ ما همخوانی ندارند، پر است از نکات آموزنده و جالبی که می‌توانند در زندگی هر روزه به کار بیایند.

نه‌تنها در برخورد با مردان، که در همه جا، این کتاب به زن‌ها کمک می‌کند که از گفتن واژه «نه» نهراسند و اجازه ندهند کسی از سادگی یا مهربانی آن‌ها بهره نادرستی ببرد.

این اثر برای زنان یک یادآوری برای بازگشت به خودشان است و از آنها می‌خواهد که با گذشت زمان و در طول زندگی، بعد زنانه وجود خویش را فراموش نکنند و به مرد زندگی‌شان نیز کمک کنند تا ویژگی‌های مردانه خود را از یاد نبرد.

نویسنده بر این باور است که مردان به رغم تفاوت‌های فردی، فرهنگی و اجتماعی، از ویژگی مشترک فرافرهنگی برخوردارند که لازم است با شناخت آن‌ها، در ایجاد رابطه‌ای سالم، شاد و پایدار موفق شویم.

مطالعه کتاب برای همه‌ی زنان، به ویژه دختران پیش از ایجاد رابطه با مردها ضروری و سودمند خواهد بود.

کتاب توسط «شری آرگو» نوشته شده و «سمیرا ساجدی» آن‌را به زبان فارسی برگردانده است. انتشارات دانژه این کتاب را در قطع رقعی با 272 صفحه در اختیار مخاطبان قرار داده است.

2. کتاب شرمنده نباش دختر – اثر ریچل هالیس

کتاب شرمنده نباش دختر

نویسنده این کتاب می‌گوید: من آدم‌های مبارزی را که هیاهو به پا می‌کنند دوست دارم. من عاشق کسی هستم که به خاطر خواسته‌هایش شرمنده نیست و اجازه نمی‌دهد دیگران ناامید و منصرفش کنند.

منظورم این نیست که این افراد هرگز نترسیده‌اند، منظورم این نیست که هرگز در دام نظرات دیگران گرفتار نشده‌اند، نه، آنها هم انسان هستند و مثل همه ما گاه دچار نبودِ اعتماد به نفس شده‌اند، اما وقتی نوبت عمل فرا رسیده است، شک به دلشان راه نداده و دودل نشده‌اند، فقط سرشان را پایین انداخته و بدون توجه به دیگران به کارشان ادامه داده‌اند.

مبارز بی‌پروا از نظر من یعنی این؛ یعنی حاضرید برای رسیدن به خواسته‌تان – هر چیزی که هست – تلاش کنید و منتظر نمانده‌اید تا کسی آن را دو دستی تقدیمتان کند و می‌دانید که این خواسته متعلق به شماست و به آن دست خواهید یافت.

آیا شما هم یک مبارز بی‌پروایید؟ من هم هستم. آیا دلتان می‌خواهد باشید، اما از فکر و نظر دیگران می‌ترسید؟ من هم قبلاً در چنین شرایطی بوده‌ام.

وزن و اهمیت نظرات دیگران برای بسیاری از زنان آن‌قدر سنگین و بالاست که تحمل‌کردنش بسیار دشوار است. آنها می‌ترسند از مکان امنی که برای خود ساخته‌اند قدم بیرون بگذارند. اما این خودِ واقعی‌مان نیست، نه؟

ما باید به‌دنبال اهداف و رؤیاهایمان برویم، باید جسور باشیم و شجاعت به‌خرج دهیم و شرایط را بپذیریم؛ چون شانس زندگی با استفاده از تمام توانایی‌هایمان، ارزش تمام واکنش‌ها و برخوردهای منفی‌ای را که در مقابل، دریافت خواهیم کرد دارد.

مردم می‌گویند یک دخترخوب هیاهو به‌پا نمی‌کند. بسیارخوب، من اهمیتی به این حرف نمی‌دهم. من بیشتر به تغییردادن دنیا اهمیت می‌دهم تا نظراتی که آدم‌هایش درموردم دارند.

3. کتاب خودت باش دختر جان – اثر ریچل هالیس

«خودت باش دختر» کتابی نوشته ریچل هالیس است که در لیست پرفروش‌های آمازون و نیویورک تایمز قرار دارد.

این کتاب که با نام «صورتت را بشور دختر جان» هم در ایران منتشر شده است، برای زنان و دختران نوشته شده است.

صورتت رو بشور - یا خودت باش دخترجان

شاید با خود فکر کنید «این کتاب هم مانند بقیه کتاب‌های موفقیت است و همه این کتاب‌ها یک حرف را تکرار می‌کنند، مثبت‌اندیش باش، قوی باش، تو می‌توانی و …» اما درباره این کتاب اشتباه نکنید.

این کتاب قرار نیست به شما حرف تکراری بزند. نویسنده این اثر، ریچارد هالیس در مقدمه کتابش نامه‌ای سرگشاده به تمامی دختران و زنان نوشته‌ و در آن یک حقیقت را بازگو کرده است: «کدام حقیقت؟ تو و فقط خود تو مسئول آدمی هستی که می‌شوی و همچنین مسئول میزان شادی و رضایتی که از زندگی داری. این مفهوم اصلی کتاب من است. اما اشتباه نکنید. من قرار است برای شما صدها داستان خنده‌دار، عجیب، خجالت‌آور، غم‌انگیز یا مسخره تعریف کنم که تمامشان به یک حقیقت ختم می‌شوند: زندگی تو به خودت بستگی دارد.»

او در این اثر با بیان سرنوشت خودش و دروغ‌هایی که در موقعیت‌های مختلف زندگی به خودش می‌گفته، می‌خواهد به زنان دنیا بگوید تا وقتی که همچنان درباره مسائل مختلف به خود دروغ بگویند و دروغ‌های دیگران درباره خودشان را باور کنند به درک معنای حقیقی زندگی و شادی و خوشبختی نخواهند رسید.

پیام اصلی این کتاب برای دختران این است: «از باور کردن دروغ‌هایی که درباره‌تان گفته می‌شود دست بردارید تا تبدیل به همان کسی شوید که واقعاً هستید»

تا به‌ حال این فکر به‌ سرتان زده که آن‌ قدرها هم که باید خوب نیستید؟ که به‌ اندازۀ‌ کافی لاغر نیستید؟ که مادر بدی هستید؟ آیا این فکر به سرتان زده که لیاقت‌تان همین‌ است که با شما بدرفتاری شود؟ که هیچ ارزشی ندارید و هرگز به ‌جایی نخواهی رسید؟

تمامی این‌ها دروغ است.

دروغ‌هایی که توسط جامعه، رسانه‌ها، خانواده‌هایمان، یا صادقانه بگویم، توسط خود شیطان ساخته شده و تداوم یافته‌اند. این دروغ‌ها برای اعتماد به‌ نفس و توانایی‌های ما خطرناک و ویرانگر هستند. بزرگ‌ترین گناه این دروغ‌ها این است که اصلاً آن‌ها را نمی‌شنویم.

ما به‌ ندرت دروغ‌هایی را که دربارۀ خودمان ساخته‌ایم می‌شنویم چون سال‌هاست که آن‌ها با صدای بلند در گوش‌هایمان نجوا می‌شوند و از این‌ رو شنیدنشان تبدیل به امری عادی شده است.

حرف‌های نفرت‌انگیزی که هر روز بر سرمان آوار می‌شوند اما متوجه‌شان نمی‌شویم. در کتاب خودت باش دختر در می‌یابیم که تشخیص دروغ‌هایی که در مورد خودمان باور کرده‌ایم کلید تبدیل شدن به نسخۀ بهتری از خودمان است.

اگر هم‌ زمان با علم به اینکه بر ناملایمات زندگی‌مان تسلط داریم بتوانیم مرکز اصلی آن‌ها را نیز پیدا کنیم آن‌ وقت است که می‌توانیم به‌درستی مسیرمان را تغییر دهیم.

حقیقت این است که شما قوی، مبارز و شجاع هستید… به این حقیقت بزرگ پی‌ببرید: تو خودت کنترل زندگی‌ات را در دست داری. تو تنها یک ‌بار و فقط یک بار شانس زندگی‌ کردن داری و این زندگی دارد از دستت می‌رود. خودت را دستِ‌ کم نگیر و این اجازه را به دیگران هم نده. به کمتر از حقت قانع نشو.

گاهی برای تحت تأثیر ‌قراردادن و جلبِ‌ توجه کسانی که حتی دوستشان هم ندارید وسایلی را می‌خرید که از عهدۀ هزینه‌شان بر نمی‌آیید، این کار را کنار بگذارید. به‌ جای بروز دادن احساسات‌تان آن‌ها را درون خودتان نریزید و سرکوب نکنید.

با این فکر که این‌ کار از مادری‌ کردن آسان‌تر است عشق فرزندان‌تان را با غذا و اسباب‌بازی و حتی رفاقت نخرید. از بدرفتاری با جسم و ذهنتان دست بردارید. زندگی‌تان قرار است سفری از یک مکان منحصر به‌ فرد به مکانی دیگر باشد؛ قرار نیست مثل یک چرخ‌ و فلک باشد که شما را مدام به همان نقطۀ قبلی برگرداند.

4. کتاب «شدن» – میشل اوباما

شدن به معنی رسیدن به سر منزل مقصود یا هدف خاصی نیست، راهی‌ست برای تبدیل شدن به یک من بهتر و سفری معنوی‌ست که هرگز پایان نمی‌پذیرد.

این کتاب را هم زنان و هم مردان زیادی خوانده‌اند.

کتاب میشل اوباما - شدن

شدن داستان تحول روحی و رشد و تکامل یک زن سیاه‌پوست در جامعه‌ای پر از تبعیض‌های نژادی آزاردهنده است.

شدن، داستان عشق دو جنس مخالف به یکدیگر و یک حماسه سیاسی است که توسط یک زن شکاک نسبت به سیاست نوشته شده، زنی که با پشت سر گذاشتن دشواری‌های بسیار توانست به بانوی نخست آمریکا تبدیل شود.

روایت و نحوه داستان‌گویی میشل اوباما گیرا و جان‌دار است.

او خواننده را سوار بر بال‌های زمان به گذشته می‌برد؛ به شخصی‌ترین مکان‌های جهانش راه می‌دهد.

او تمام خاطرات کودکی و نوجوانی خود را تا تبدیل شدن به یک زن کامل، مستقل و رسیدن به مقام بانوی نخست آمریکا را برای خواننده به تصویر می‌کشد.

میشل اوباما هیچ رازی را باقی نمی‌گذارد و در جای جای کتاب صادقانه و بی‌پروا به افشاگری می‌پردازد.

شکست‌ها، ناکامی‌ها و موفقیت‌هایش در زندگی شخصی و عمومی در مقابل چشمان خواننده جان می‌گیرد، گویی که همه‌چیز در حال وقوع است و تاریخ خود را تکرار می‌کند.

میشل اوباما فارغ‌التحصیل دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد، یکی از زنان برجسته و پرنفوذ آمریکا و حامی حقوق و استقلال زنان است.

سایت معتبر Goodreads هم لیستی از کتاب‌هایی با عنوان «Inspirational Books for Women Who Want to Savor the Success» منتشر کرده است که مطالعه آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شما چه کتاب‌های دیگری در زمینه موفقیت و رشد فردی بانوان می‌شناسید؟ در بخش نظرات بنویسید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

معرفی کتاب

4 1 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
احسان

با سلام
در قسمت تحلیل قیمت ارز دیجیتال معرفی این کتاب ………………………..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ادمین عزیز از تاریخ 2 نوامبر منتظر تحلیل هستیم همچنان . قبلا تحلیل 2 روزه بود . الان 5 روزه که خبری نیست

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx