سیو سود (Take Profit) در بازار ارز دیجیتال چیست؟

سیو سود در ارز دیجیتال

بازار پر نوسان کریپتوکارنسی همیشه در حال رشد و ریزش است و فرصت‌های بی‌پایانی برای خرید، فروش و سیو سود (ذخیره سود) معاملات در زمان مناسب ایجاد می‌کند.

هیچ فرمول جادویی برای زمان‌بندی بازار و دانستن اینکه چه زمانی باید سود معاملات ارزهای دیجیتال را ذخیره کرد و از بازار خارج شد یا چه زمانی در معاملات بمانید وجود ندارد.

با این حال چند نکته و استراتژی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها سود خود از معاملات باز را به حداکثر برسانید.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • نحوه سیو سود در معاملات کریپتو یعنی خروج به موقع از معاملات برای ذخیره کردن سود معمولاً در تئوری آسان است اما در عمل می‌تواند دشوار باشد.
  • یکی از دلایلی که معامله‌گران بی‌تجربه سود معاملات را از دست می‌دهند این است که اغلب احساساتی می‌شوند. این باعث می‌شود به امید کسب سود بیشتر، پوزیشن‌های معاملاتی پر ریسک را بیش از آنچه که باید باز نگه می‌دارند.
  • یادگیری نحوه ذخیره سود معاملات به خصوص اگر سرمایه‌گذار کوتاه مدت باشید مهم است، زیرا با این کار از نوسانات شدید قیمت در امان خواهید ماند.

سناریوی پیش رو ممکن است برای هر معامله‌گری پیش آمده باشد:

شما یک کوین می‌خرید، و قیمت آن به تدریج افزایش پیدا می‌کند تا به هدف قیمتی شما که 10 درصد است می‌رسد.

شما به خاطر این معامله موفق به خودتان افتخار می‌کنید، اما تصمیم می‌گیرید که فعلاً از معامله خارج نشوید.

با خودتان فکر می‌کنید که قیمت جا دارد در یکی دو روز آینده بیشتر رشد کند، پس چرا روی 10 درصد سود از معامله خارج شوم؟

صبح روز بعد از خواب بیدار می‌شوید و بلافاصله به سراغ نمودار قیمت می‌روید؛ یک دفعه انگار آب سرد روی سرتان ریخته شده است.

زمانی که شما خواب بودید روند قیمت تغییر جهت داده و به سمت پایین برگشته بود و سود 10 درصدی شما را به 2 درصد ضرر تبدیل کرده است!

اینجاست که اهمیت سیو سود مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: حد سود و ضرر (SL & TP) چیست و چگونه آن‌ها را تعیین کنیم؟

سیو سود در ارزهای دیجیتال به چه معناست؟

سیو سود (take-profit) یا تِک پرافیت در ارزهای دیجیتال به معنای بستن موقعیت‌های معاملاتی موجود و ذخیره کردن سود معامله‌ای است که در آن کوین به قیمت از پیش تعیین شده می‌رسد.

به بیان دیگر، وقتی یک کوین را خریداری می‌کنید/می‌فروشید و قیمت آن افزایش/کاهش می‌یابد، از معامله خارج می‌شوید و سود خود را برمی‌دارید. اساساً، سیو سود یک استراتژی خروج از معامله است.

تیک پرافیت
استراتژی سیو سود به معامله‌گر کمک می‌کند تا قبل از تغییر روند، بخشی از سود معامله را ذخیره کند.

در نگاه اول شاید این مفهوم ساده به نظر برسد، اما اجرا کردن آن در عمل می‌تواند دشوار باشد چرا که همانطور که در سناریوی بالا توضیح دادیم، معامله‌گران تحت تأثیر احساسات یا طمع در تصمیم‌گیری ناموفق عمل می‌کنند.

میل به سود بیشتر باعث می‌شود که معامله‌گران بی‌تجربه برای مدت طولانی‌تری نسبت به آنچه که باید در معامله‌های پر ریسک باقی بمانند و در نتیجه با اصلاح قیمت وارد ضرر شوند.

به همین دلیل است که آشنایی با استراتژی‌های سیو سود برای معامله‌گران کریپتو ضروری است چون این بازار همیشه در معرض نوسانات قیمتی شدید و کوتاه‌مدت قرار دارد.

استراتژی سیو سود ارز دیجیتال به معامله‌گران کمک می‌کند تا با ذخیره کردن سود به صورت منظم، از سرمایه خود را در برابر نوسانات محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: چرا بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات زیادی دارد؟

مزایا و معایب سیو سود در بازار کریپتو

بازار ارزهای دیجیتال به شدت در نوسان است.

برخلاف بازارهای فارکس یا بورس، سودها (یا ضررهای) دو رقمی یک اتفاق بسیار رایج در این بازار است. در واقع، ممکن است تنها چند دقیقه پس از زدن دکمه خرید یا فروش، موجودی حسابتان دو درصد بالا یا پایین برود.

سیو سود در ارزهای دیجیتال با پیروی از یک استراتژی اثبات شده ذخیره سود به شما امکان می‌دهد سود معاملات موفق را ذخیره کنید و در مدت زمان کوتاهی حسابتان را رشد دهید.

مزایای سیو سود به شرح زیر است:

  • چند برابر کردن سود معاملات
  • بهره بردن از شرایط مختلف بازار
  • به حداقل رساندن ریسک بلندمدت
  • خارج شدن از معاملات در مدت زمان کوتاه‌تر

با آشنایی با مفاهیمی مانند سطوح حمایت و مقاومت، سطوح فیبوناچی، پیوت پوینت‌ها و دیگر اصول کلیدی تحلیل تکنیکال می‌توانید یک استراتژی مؤثر برای سیو سود معاملات داشته باشید.

اما بدون درک صحیح این اصول اولیه شانس تبدیل شدن شما به یک معامله‌گر موفق و امکان به دست آوردن سود بسیار کاهش می‌یابد.

معایب سیو سود عبارت‌اند از:

  • نیاز به آشنایی با تحلیل تکنیکال
  • دنبال کردن یک استراتژی اثبات شده سیو سود
  • نیاز به تمرین و تسلط بر احساسات

بهترین زمان سیو سود

بهترین زمان برای سیو سود به عوامل مختلفی از جمله استراتژی کلی شما، شرایط فعلی بازار و اهداف شخصیتان بستگی دارد.

در ادامه چند مورد را بررسی می‌کنیم:

تشکیل شدن نشانه‌های الگوهای نزولی در نمودار

یکی از بهترین زمان‌ها برای سیو سود معاملات زمانی است که یک الگوی نزولی قیمت در نمودار شروع به ظاهر شدن می‌کند.

تقاطع‌های مرگ (death crosses)، الگوی سر و شانه، ستاره‌های دنباله‌دار و دیگر الگوهای نزولی اغلب نشان‌دهنده تغییر جهت روند هستند و باید در استراتژی سیو سود به آن‌ها توجه کنید.

الگوهای تغییر روند
ظاهر شدن الگوهای تغییر جهت روند یکی از سیگنال‌های مهم خروج از معاملات است.

عدم وجود محرک‌های قوی قیمت

یکی دیگر از زمان‌های خوب برای ذخیره کردن سود معاملات زمانی است که قیمت بیت‌کوین یا ارز دیگری خنثی می‌شود و حرکت روند دار خود را از دست می‌دهد.

در این هنگام قیمت معمولاً وارد فاز تثبیت یا رِنج می‌شود که باید آن را به عنوان یک سیگنال احتمالی خروج از معامله در نظر گرفت. با این حال، قبل از ثبت سفارش خروج از معامله، باید منتظر دریافت یک تأییدیه دیگر باشید.

تغییر در وضعیت بنیادی ارز یا سهام

یکی دیگر از زمان‌های خوب برای سیو سود در بازار کریپتو یا بورس زمانی است که در وضعیت بنیادی دارایی تغییرات جدیدی رخ می‌دهد. دانستن زمان وقوع این تغییرات مستلزم تحلیل فاندامنتال یا بنیادی است.

بیشتر بخوانید: آموزش تحلیل فاندامنتال (بنیادی) به زبان ساده

برخلاف تحلیل تکنیکال که بر نمودارها، الگوها و اندیکاتورهای قیمت متکی است، تحلیل بنیادی شامل:

بررسی عواملی مانند میزان استقبال افراد، تغییر اعضای تیم توسعه، وضعیت درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های بورسی و عوامل کلان اقتصادی برای پیدا کردن زمان مناسب ورود به معامله و ذخیره سود آن است.

شرایط نامطمئن اقتصاد کلان

در استراتژی سیو سودتان باید تغییرات احتمالی یا عدم قطعیت اقتصاد کلان را در نظر بگیرد.

رویدادهایی مانند جنگ، بیماری‌های همه‌گیر و رکود اقتصادی می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر بازار سهام، کالاها، فارکس و ارزهای دیجیتال داشته باشند.

هر یک از این شرایط می‌تواند باعث سقوط شدید بازارها شود و سیگنال‌های واضحی برای خروج از معاملات و سیو سودهای فعلی به دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اقتصاد کلان جهانی بر بازار کریپتو چه تأثیری دارد؟

رسیدن به هدف سود

هنگامی که معامله‌ای به هدف سود شما رسید، بهترین کار خروج از معامله و ذخیره سود آن است.

البته گاهی اوقات گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، بنابراین یک برنامه معاملاتی داشته باشید که استراتژی‌های بخش بالا را در بر بگیرد و به آن پایبند باشید.

بیشتر بخوانید: چهار قدم حیاتی برای ایجاد پلن معاملاتی سودآور

اهداف قیمت
با رسیدن قیمت به اهداف سود بهتر است از معامله خارج شوید و سود آن را ذخیره کنید.

البته، اگر سرمایه‌گذار بلندمدت هستید، شاید نیازی به سیو سود به اندازه یک معامله‌گر روزانه نداشته باشید.

در عوض، می‌توانید منتظر نقاط عطف بازار باشید که ممکن است روزها یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا قیمت به آن‌ها برسد بعد اقدام به خروج از معامله کنید.

رسیدن قیمت به نواحی اشباع خرید یا فروش

اگر قیمت دارایی وارد مناطق اشباع خرید (overbought) یا اشباع فروش (oversold) شده باشد، شاید باید به فکر بستن معاملات و سیو سود باشید.

در چنین مواقعی قیمت‌ها احتمالاً با اصلاح شدن به سطوح واقعی‌تر برگردند. یکی از اندیکاتورهای خوب برای بررسی سطوح اشباع خرید یا فروش «شاخص قدرت نسبی (RSI)» است.

بیشتر بخوانید: شناسایی سینگال فروش با استفاده از اندیکاتور RSI

اشباع خرید و فروش
در نواحی اشباع خرید و اشباع فروش احتمال برگشت قیمت بسیار زیاد است.

نحوه سیو سود در ارزهای دیجیتال

تصمیم‌گیری در مورد زمان سیو سود معاملات بر اساس شرایط فاندامنتال یا اقتصاد کلان یک چیز است، اما دانستن دقیق نحوه سیو سود چیز دیگری است.

آیا هدف (تارگت) سود را باید در فاصله مثلا 5 درصد از نقطه ورودتان قرار دهید، یا باید استراتژی سیو سودتان شامل اهداف قیمتی در نواحی خاصی از حمایت یا مقاومت باشد که با استفاده از پیوت پوینت‌ها و سطوح فیبوناچی به دست آورده‌اید؟

در واقع معامله‌گران هوشمند از تمام موارد فوق استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: استفاده از سطوح حمایت و مقاومت در تحلیل ارز دیجیتال

تعیین اهداف سود

در هر معامله‌ای بالاخره باید از معامله خارج شوید. ورود به معامله آسان است، اما اینکه کجا و چگونه از آن خارج شوید میزان سود یا ضرر شما را تعیین می‌کند.

برای سیو سود در ارزهای دیجیتال، معاملات را می‌توانید بر اساس یک استراتژی ذخیره سود که شامل استفاده از سفارش حد ضرر متحرک و تارگت‌های قیمتی در صورت تحقق شرایط خاص است، ببندید.

بسته به استراتژی سیو سودتان، اهداف سود معاملاتتان می‌تواند یک هدف قیمتی خاص یا یک هدف مبتنی بر درصد باشد.

در هر صورت، زمانی که قیمت دارایی به یک سطح از پیش تعیین شده می‌رسد، معامله را می‌توانید به صورت دستی یا خودکار (با ثبت سفارش حد سود از قبل) ببندید.

به عنوان مثال، اگر بیت‌کوین را در قیمت 31710 دلار خریداری کنید و هدف سود دو درصدی داشته باشید، سفارش فروش آن را برای قیمت 32344 دلار ثبت می‌کنید.

اگر قیمت بیت‌کوین به این هدف قیمتی برسد، معامله به صورت خودکار بسته می‌شود. به طور خلاصه، این نحوه ذخیره سود معاملات در بازارهای مالی مختلف است.

سیو سود با این استراتژی به شما این امکان را می‌دهد که قبل از ورود به معامله، نسبت ریسک به ریوارد آن را محاسبه کنید.

برای انجام این کار، باید یک سفارش حد ضرر (استاپ لاس) وارد کنید، که در حالت ایده آل باید نسبت به حد سود شما کمتر باشد. به این ترتیب، پاداش یا سود معامله همواره بیشتر از ریسک یا ضرر آن خواهد بود.

ریسک در مقابل پاداش

اگر چه هیچ وقت نمی‌توان با اطمینان کامل دانست که آیا یک معامله سودده خواهد بود یا خیر، اما زمانی که پاداش معاملات شما بیشتر از ریسک آن‌ها باشد، احتمالاً در مجموع سود خواهید کرد.

به عنوان مثال، اگر میانگین سود هر معامله موفق شما 11 دلار و میانگین ضرر هر معامله ناموفق 6 دلار باشد، برای سودده بودن کلی کافی است حدود 40 درصد از معاملاتتان به هدف سود برسد.

ریسک ریوارد
در حالت ایده‌آل میزان سود بالقوه یک معامله باید مساوی یا بیشتر از ریسک آن باشد.

ذخیره کردن سود در معاملات بر اساس اهداف سود به عنوان بخشی از استراتژی سیو سود، به معامله‌گر کمک می‌کند بفهمد که آیا یک معامله خاص ارزش انجام دادن دارد یا خیر.

به این ترتیب که اگر ریسک معامله بیشتر، مساوی یا حتی به‌طور قابل‌توجهی کمتر از احتمال سود آن باشد، آن معامله ارزش ورود ندارد. باید از این معامله چشم‌پوشی کنید و منتظر پیش آمدن فرصت‌های بهتر بمانید.

تعیین هدف سود می‌تواند به معامله‌گر کمک کند تا از ورود به معامله‌های کمتر سودده خودداری کند.

استفاده از تحلیل تکنیکال برای یافتن نقاط خروج

بسیاری از معامله‌گران برای به حداکثر رساندن سود و به حداقل رساندن ریسک، از تحلیل تکنیکال برای شناسایی نقاط ورود و خروج استفاده می‌کنند.

صدها اندیکاتور تکنیکال، الگوهای نموداری و ابزارهای دیگر برای تحلیل نمودارهای ارز دیجیتال و یافتن نقاط دقیق ورود و خروج وجود دارد که در زیر با چند استراتژی مؤثر آشنا می‌شوید:

  • توجه به سطوح حمایت و مقاومت
  • ترسیم سطوح فیبوناچی
  • یافتن پیوت پوینت‌ها

آشنایی با این سه استراتژی به معامله‌گرانی که به دنبال گرفتن سود معاملات هستند ضروری است.

استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال

اولین ابزار، یعنی سطوح حمایت و مقاومت، باید بخشی از هر استراتژی سیو سود معامله‌گران باشد.

با توجه به نمودار قیمت ارزهای دیجیتال در تقریباً هر تایم فریم متوجه سطوح قیمتی خاصی خواهید شد که به نظر می‌رسد حرکت صعودی قیمت با رسیدن به آن‌ها متوقف شده است.

این مناطق به عنوان سطوح مقاومت شناخته می‌شوند. برعکس، سطوح خاصی را نیز مشاهده خواهید کرد که حرکت نزولی قیمت با رسیدن به آن‌ها متوقف یا معکوس شده است. این محدوده‌ها همان سطوح حمایت هستند.

حمایت و مقاومت
رسیدن قیمت به سطح حمایت یا مقاومت یک سیگنال قوی برای خروج از معاملات و سیو سود است.

توجه به این دو سطح در نمودار بسیار مهم است:

چه سفارش خرید باز داشته باشید و چه سفارش فروش، باید به این سطوح کلیدی توجه داشته باشید و زمانی که قیمت به آن‌ها نزدیک شد، از معامله خارج شوید و سود معامله را ذخیره کنید.

اگرچه در مواقعی که روند به اندازه کافی قوی باشد، قیمت از سطح حمایت یا مقاومت عبور می‌کند، اما در اغلب موارد قیمت به این سطوح واکنش نشان می‌دهند و از این سطوح تغییر جهت می‌دهد.

سطوح فیبوناچی دومین ابزار پرکاربرد در تعیین اهداف قیمت است. دلیل اهمیت این سطوح این است که قیمت‌ها در بازار کریپتو به طور طبیعی تمایل دارند به سمت این سطوح مختلف فیبوناچی حرکت کنند.

با توجه به این سطوح (به ویژه سطوح اصلاحی یا ریتریسمنت) و اضافه کردن آن‌ها به عنوان بخشی از استراتژی سیو سود، می‌توانید به موقع از معاملات خارج شده و سود معاملات را ذخیره کنید.

ابزار سوم در استراتژی سیو سود ارز دیجیتال، نقاط عطف یا پیوت پوینت‌ها است. این نقاط مانند سطوح فیبوناچی و حمایت و مقاومت نقش مهمی در توقف حرکت قیمت یا تغییر جهت آن دارند.

پیوت پوینت‌ها نقاط خاصی را در نمودار نشان می‌دهند که در آن ممکن است احساسات بازار از صعودی به نزولی یا بالعکس تغییر کند.

به ویژه معامله‌گران روزانه از پیوت پوینت‌ها برای شناسایی نقاط ورود، حد ضرر و اهداف سیو سود در معاملات استفاده می‌کنند.

خروج از معامله در چند مرحله

این احتمالاً ساده‌ترین راه برای سیو سود بدون نقد کردن تمام حجم معامله است.

با فروش بخشی از موقعیت معاملاتی، شما همچنان در بازار می‌مانید و از ادامه حرکت قیمت در آینده سود خواهید برد. اما در صورتی که بازار تغییر جهت دهد ممکن است مقداری از سود معامله را از دست بدهید.

به عنوان مثال، فرض کنید 1 بیت‌کوین را به قیمت 10000 دلار خریداری کرده‌اید. اگر قیمت آن به 20000 دلار افزایش یابد، می‌توانید نیمی از آن را فروخته و 10000 دلار دریافت کنید.

در عین حال، شما هنوز نیم بیت‌کوین دیگر دارید و اگر قیمت مثلاً به 30000 دلار افزایش یابد، می‌توانید آن را فروخته و 15000 دلار کسب کنید.

سود کل شما از این معامله 15000 دلار خواهد بود که در مقایسه با 10000 دلار سودی که اگر تمام یک بیت‌کوین را به قیمت 20000 دلار می‌فروختید بسیار بیشتر است.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال چه زمانی است؟

استفاده از حد ضرر متحرک

حد ضرر متحرک یا تریلینگ استاپ لاس (trailing stop-loss) یک حد ضرر پویا است که به طور خودکار با حرکت قیمت به نفع شما جابه‌جا می‌شود.

به عنوان مثال، فرض کنید بیت‌کوین را با قیمت 10000 دلار خریده‌اید و حد ضرر متحرک را در قیمت 9500 دلار قرار داده‌اید. با افزایش قیمت بیت‌کوین به 11000 دلار، حد ضرر شما به 10500 دلار تغییر پیدا می‌کند.

اگر قیمت از 11000 دلار شروع به کاهش کند، حد ضرر متحرک شما به یک سفارش بازار در قیمت 10500 دلار تبدیل می‌شود.

به این ترتیب، حتی اگر قیمت در نهایت به 10000 دلار کاهش پیدا کند، 500 دلار سود کسب خواهید کرد.

اما این که کدام استراتژی بهتر است به میزان تحمل ریسک و اهداف معاملاتی شما بستگی دارد. در هر صورت قبل از ورود به بازار مطمئن شوید که برنامه‌ای برای سیو سود معاملات دارید.

بیشتر بخوانید: مفهوم انواع سفارش در بازارهای مالی؛ Stop Limit ،Limit Orders و …

نکات مهم درباره نحوه سیو سود در ارز دیجیتال

  • خروج نقدینگی در بازار ارز دیجیتال یک سیگنال جدی برای معامله‌گران است تا در مورد سیو سود اقدام کنند.
  • سیو سود را می‌توان به صورت پله‌ای انجام داد و نیازی نیست در یک مرحله انجام شود. (سیو سود به صورت پله‌ای به معامله‌گر کمک می‌کند تا از درستی تصمیم خود در روز‌های آتی مطمئن شود).
  • معامله‌گر نباید اسیر طمع و احساسات شود و برخلاف استراتژی خود عمل کند (بسیاری از سودهای بزرگ به دلیل عدم پایبندی معامله‌گران به استراتژی‌های از قبل تعیین شده از بین می‌رود).
  • در صورتی که بازیگران بازار با فروش شدید به دنبال ایجاد افت قیمت در بازار هستند، معامله‌گر حتما باید برای سیو سود اقدام کند.

نحوه سیو سود در بایننس؛ بزرگترین صرافی ارز دیجیتال

بایننس یکی از صرافی‌های مشهور ارزهای دیجیتال است.

این صرافی در سال 2020 میلادی راه‌اندازی شد و در مدت زمان کوتاهی توانست به یک پلتفرم مناسب برای معامله ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

خرید پله‌ای یکی از روش‌های معتبر در بازار ارزهای دیجیتال برای کاهش ریسک و همچنین سیو سود است. این روش به خرید پله‌ای مارتینگل نیز مشهور است.

سیو سود در بایننس
در صرافی بایننس و اغلب صرافی‌های معتبر گزینه‌ای به عنوان Take Profit جهت سیو سود وجود دارد.

سؤالات متداول

سیو سود در ارزهای دیجیتال چیست؟

سیو سود (take-profit) یا تِیک پرافیت در ارزهای دیجیتال به معنای بستن موقعیت‌های معاملاتی موجود و ذخیره کردن سود معامله‌ای است که در آن کوین به قیمت از پیش تعیین شده می‌رسد.

بهترین زمان‌های سیو سود چیست؟

بهترین زمان برای سیو سود به عوامل مختلفی از جمله استراتژی کلی شما، شرایط فعلی بازار و اهداف شخصی معامله‌گر بستگی دارد. تشکیل الگوهای نزولی در نمودار، رسیدن قیمت به نواحی اشباع فروش، تغییر در وضعیت بنیادی ارز دیجیتال یا سهام و رسیدن قیمت به اهداف سود از بهترین زمان‌های سیو سود معاملات است.

مهم‌ترین روش‌های سیو سود چیست؟

حرکت قیمت پس از چند درصد مشخص از نقطه ورود، استفاده از حد ضرر متحرک، خروج از معامله در سطوح مختلف قیمتی و استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال از جمله سطوح حمایت و مقاومت، سطوح فیبوناچی و پیوت پوینت‌ها از مهم‌ترین روش‌های سیو سود در بازار ارزهای دیجیتال است.

سخن پایانی

نوسانات بازار کریپتوکارنسی باعث می‌شود معامله‌گران فرصت‌های بی‌شماری برای کسب سود داشته باشند.

با این حال، محقق کردن سود معاملات یا همان سیو سود می‌تواند به یکی از چالش‌های معامله‌گران تبدیل شود چرا که به ویژه معامله‌گران بی‌تجربه اغلب وسوسه می‌شوند که در معاملات خود بمانند و منتظر افزایش بیشتر قیمت بمانند.

این رویکرد ممکن است گاهی اوقات منجر به ضرر معامله‌گر شود چرا که بازار تغییر جهت داده و قیمت اصلاح می‌شود در نتیجه سودهایی را که معامله گر قبلاً می‌توانست به حسابش اضافه کند از بین می‌رود.

با تمام این تفاسیر، داشتن یک استراتژی موثر سیو سود تنها نیمی از راه است. برای کسب سود از این استراتژی فرد باید نظم و انضباط داشته باشد و بر احساسات خود مسلط باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
ی راد

درود بر شما ؛ بسیار سود مند بود

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام و درود، ممنون از همراهی شما

حسامی

سلام.. مرسی ممنون عالی.. ولی ای کاش با شکل نمودار بود توضیحات ویا به وسیله ویدیو عالیتر میشد واسه کسانی که تازه کار هستن..درکل عالی ممنون از توضیحات خوبتون..

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر، سلامت باشین. ممنون از پیشنهادتون

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
4
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx