بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال چه زمانی است؟

بهترین زمان فروش بیت کوین

چیزی به عنوان بهترین زمان فروش بیت‌کوین وجود ندارد!

بگذارید تیر خلاص را همین ابتدای کار بزنم. تکرار می‌کنم بهترین زمان فروش بیت‌کوین وجود ندارد. این فکر که بتوانید در کمترین قیمت خرید کنید و در بهترین زمان بیت‌کوین‌های خود را بفروشید را کاملا فراموش کنید.

بهترین تحلیلگران بازارهای مالی هم نمی‌توانند بگویند دقیقا چه زمانی بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر در کمترین قیمت خود قرار دارد یا از چه نقطه‌ای امکان دارد روند صعودی به یک ریزش بلندمدت تبدیل شود.

عناوین مطلب:

اما راهکارهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند بتوانید بیشترین سود را از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال کسب کنید.

در این مقاله از بورسینس قصد داریم راهکارهای عملی برای پیدا کردن بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

برای شروع در ارز دیجیتال، این مطلب را از دست ندهید!

بهترین زمان فروش بیت‌کوین چه زمانی است؟

برای درک اینکه چه زمانی بهترین زمان برای فروش بیت‌کوین است، باید اطلاعاتی درباره سیکل‌های قیمتی بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال به دست بیاورید.

در سال 2021 درست زمانی که بسیاری از افراد با بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال مختلف مانند اتریوم و میم کوین‌هایی مانند دوج کوین و شیبا اینو از طریق شبکه‌های اجتماعی و مخصوصا توییت های ایلان ماسک آشنا می‌شدند، بازار شروع به ریزش کرد.

حال با گذشت تقریبا یک سال همچنان در روند نزولی قرار داریم. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور می‌توان قبل از ریزش‌های شدید، از بازار خارج شد.

قبل از اینکه به دنبال راهکارهای مناسب برای کشف بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال بپردازیم، بیاید با عوامل بازار خرسی کریپتو بهتر آشنا شویم.

این ترفند به شما کمک می‌کند عوامل موثر در بازار را قبل از ورود به زمستان کریپتو شناسایی کنید و قبل از اینکه دیر شود بیت‌کوین‌ها و ارزهای دیجیتال خود را بفروشید.

بیشتر بخوانید: 9 تکنیک کاربردی برای سرمایه گذاری در بازار نزولی

نگاهی به ریزش بازار کریپتو

عوامل متعددی می‌تواند در سقوط بازار کریپتو موثر باشد. به طور کلی، عملکرد بازارهای کریپتو منعکس‌کننده عملکرد شاخص S&P500 و نزدک است.

بازار ارز دیجیتال هم مانند بازارهای مالی دیگر به رویدادهای جهانی حساس است. قرنطینه‌های جهانی ناشی از همه‌گیری کرونا، چاپ پول، تورم، همه پرسی و انتخابات همگی می‌توانند بر ثبات هر بازاری و بازار ارز دیجیتال تأثیر بگذارند.

 به همین دلیل بازار کریپتو در حال حاضر در یک روند نزولی قرار دارد. هرچند دلایل سقوط کریپتو در سال 2022 هنوز یک سوال بدون پاسخ است. اما برخی معتقدند سقوط اخیر به دلیل پویایی این بازار طبیعی است. برخی دیگر معتقدند که رویدادهای خاص ممکن است باعث رکود در کل بازار شده باشد.

در ادامه به بررسی اصلی‌ترین دلایل سقوط کریپتو می‌پردازیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم از سرمایه خود در این بازار محافظت کنید و در ادامه به ارائه راهکارهایی کاربردی برای تشخیص بهترین زمان فروش بیت‌کوین و کریپتو خواهیم پرداخت.

دلایل ریزش ارز دیجیتال در 2022

چه چیزی باعث سقوط کریپتو در سال 2022 شد؟

همه‌گیری کووید-19 باعث شد بیشتر نقاط جهان برای مدت زمان قابل توجهی تعطیل شوند.

در این مدت، اقتصاد جهانی عملاً متوقف شد. تنها تعداد انگشت شماری از کسب‌وکارهای ضروری توانستند فعالیت کنند و میلیون‌ها نفر بیکار شدند.

در تلاش برای رفع این مشکل، بانک‌های مرکزی در سراسر جهان بسته‌های محرک مالی بی‌سابقه‌ای را اجرا کردند. این بسته‌ها به اشکال مختلفی از جمله پرداخت یک‌باره برای افراد، طرح‌های مرخصی و بسته‌های مختلف حمایتی به کسب‌وکارها ارائه شد.

با این حال، اصل اساسی این اقدامات بی‌سابقه همان چیزی است که برخی از اقتصاددانان آن را «تسهیل کمی» (QE) می‌نامند.

QE یک استراتژی سیاست پولی است که بانک‌های مرکزی برای خرید اوراق بهادار در زمان بحران اقتصادی و مالی استفاده می‌کنند. این سیاست برای به حداقل رساندن نرخ بهره دست به افزایش عرضه پول و تشویق مشاغل و مصرف‌کنندگان به گرفتن وام بیشتر می‌کند.

اثر مطلوب QE، تحریک اقتصاد است. در حالی که بیشتر نقاط جهان در قرنطینه بودند، کسب‌وکارها برای مولد و سودآور بودن تلاش می‌کردند، به این معنی که بسیاری از مشاغل با سقوط قریب‌الوقوع مواجه شدند.

خوشبختانه، دولت‌ها و بانک‌های مرکزی برای چاپ پول اضافی و چرخش چرخ دنده‌ها آماده بودند. با این حال، این چاپ پول تاثیراتی بر بازار ارز دیجیتال گذاشت و حباب‌هایی ایجاد کرد که اکنون شاهد اثرات منفی آن هستیم.

از آنجایی که ایالات‌متحده و سایر کشورها شروع به پرداخت اولین بسته‌های مالی محرک اقتصادی کردند، بازار سهام شروع به افزایش بی‌سابقه کرد. سهام فناوری رشد عجیب‌وغریبی را تجربه کرد و شرکت‌هایی مانند تسلا، گوگل و فیس بوک سود قابل توجهی را تجربه کردند.

در مارس 2020، انبوهی از نقدینگی وارد بازارهای سهام، ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی شد. این موضوع باعث رشد قیمتی و  ایجاد حباب در بازار ارز دیجیتال و بیت‌کوین شد. اما پس از آن شاهد ریزش بازار بودیم.

دلایلی اصلی که باعث این ریزش شد عبارتند از:

1. جنگ در اوکراین

جنگ در اوکراین برای میلیون‌ها اوکراینی آواره بسیار غم انگیز است.

با این حال، اثرات ضربه‌ای جنگ را می‌توان در سطح جهانی احساس کرد. بی‌ثباتی در روابط بین‌الملل یک اثر موجی در تمام بازارهای مالی ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، جنگ منجر به کمبود جهانی گندم، کود و سایر مواد ضروری می‌شود. علیرغم تأثیر منفی جنگ بر بازارهای مالی، این مواد ضروری حتی قبل از حمله روسیه به اوکراین نیز در حال کاهش بودند.

اگرچه بازار ارز دیجیتال نقش مهمی در تامین مالی و ارائه کمک برای هر دو طرف جنگ ایفا می‌کند، اما به همان نسبت هم از این وضعیت دچار آسیب شده است.

2. هزینه زندگی و انرژی

جنگ در اوکراین نشان می‌دهد که چه تعداد از کشورهای بزرگ اروپایی به گاز و نفت روسیه متکی هستند.

چندین کشور افزایش قیمت انرژی و لوازم ضروری روزمره مانند غذا و دارو را تجربه می‌کنند. در برخی از نقاط جهان، مردم مجبورند بین گرم کردن منزل و غذا خوردن یکی را انتخاب کنند.

به این ترتیب، افراد کمتری با درآمد قابل تصرف برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سهام وجود دارند.

پس از سقوط بازار سهام در مارس 2020، سرمایه‌گذاران از یک روند صعودی قابل توجهی برخوردار شدند که به دلیل تورم در قیمت دارایی‌ها بود. بسیاری از مردم با پول نقدی که شاید در شرایط دیگر نداشتند، در منزل بودند.

از دست دادن شغل و قرنطینه، سرمایه‌گذاران خرد را تشویق کرد تا از درآمد قابل تصرف خود نهایت استفاده را ببرند و بسیاری از آن‌ها سود خوبی را در معاملات سهام و ارزهای دیجیتال به دست آوردند. با این حال، عواقب اقتصادی این همه‌گیری هنوز آشکار نشده بود.

با نزدیک شدن به اواخر سال 2021 ، بحران هزینه زندگی در سطح جهانی آشکار شد. امروزه کمبود مواد غذایی، مشکلات زنجیره تامین، فقدان مسکن مقرون به صرفه و افزایش قیمت برق، سرمایه‌گذاران خرد را برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال محدود می‌کند.

علاوه بر این، بسیاری از مردم نمی‌توانند به روشی درست بهترین زمان خرید یا فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال را تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید: 3 استراتژی کاربردی برای مقابله با تورم

3. سقوط لونا (LUNA)

سقوط لونا یکی از عوامل ریزش بازار کریپتو در 2022
سقوط ترا (LUNA) یکی از عوامل ریزش بازار ارز دیجیتال در 2022

ترا (Terra) یک بلاک‌چین مبتنی بر قرارداد هوشمند است که ارز دیجیتال بومی LUNA را دارد.

LUNA نشانه حاکمیت اکوسیستم Terra است و به عنوان وزنه تعادلی برای استیبل کوین الگوریتمی (UST) عمل می‌کند.

در می 2022، UST همبستگی خود را با دلار از دست داد. بیت‌کوین در حدود 40,000 دلار معامله می‌شد که 40 درصد از بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 69,000 دلار در نوامبر 2021 کاهش پیدا کرده بود.

علاوه بر این، برخی از سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند که بازار پس از چندین ماه متوالی حرکت نزولی قیمت، جهش کند. با این حال، بسیاری از تحلیلگران سقوط LUNA را به عنوان یکی از دلایل اصلی بازار نزولی طولانی مدت در حال حاضر می‌دانند.

بیشتر بخوانید: روزی که ترا (Terra) کمر کریپتو را شکست؛ همه چیز در مورد سقوط لونا!

پس از اینکه UST همبستگی خود را با دلار از دست داد، ارز دیجیتال LUNA شروع به از دست دادن ارزش کرد. درست زمانی که این ارز دیجیتال بالاترین قیمت تاریخی خود را در حدود 119 دلار تجربه کرده بود.

چه کسی می‌توانست بهترین زمان فروش ارز دیجیتال لونا را حدس بزند؟

این مثال ها نمونه‌هایی است برای اینکه با درک و بینش عمیقی وارد بازار کریپتو شوید. به همین دلیل در ابتدای مقاله با اطمینان گفتیم هیچ کس نمی‌تواند بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال را حدس بزند. مهم این است که بتوانیم از این اتفاق‌ها درس بگیریم و از سرمایه خود حفاظت کنیم.

سقوط لونا به تنهایی باعث ریزش بازار ارزهای دیجیتال در 2022 نبود اما باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذاران اعتماد خود را نسبت به ثبات و پایداری پروژه‌های بلاک‌چین در حال ظهور از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: بررسی سقوط بازار کریپتو؛ 8 دلیل مهم که نباید فراموش کنیم!

بهترین زمان فروش ارز دیجیتال چه زمانی است؟

شرایط مختلفی وجود دارد که تحت آن‌ها می‌توانید یا حتی باید به فروش ارز دیجیتال خود فکر کنید:

1. وقتی طمع بازار را فرا گرفته است!

تئوری این است که وقتی بازار حریص است، به طور کلی یک حس سرخوشی وجود دارد و همه در حال خرید هستند. این باعث افزایش سرسام آور قیمت‌ها و ایجاد حباب می‌شود.

این زمانی است که شما باید از اصلاح قیمت بترسید و بفروشید، زیرا همه ما می‌دانیم که برای حباب چه اتفاقی می‌افتد، حباب‌ها به راحتی از بین می‌روند.

شاید بپرسید چطور می‌توان میزان طمع بازار را تشخیص داد. خیلی ساده است، شاخص ترس و طمع یک شاخص ساده برای سنجش احساسات بازار است. شما با مراجعه به شاخص ترس و طمع می‌توانید میزان ترس و طمع را مشاهده کنید و بهترین زمان فروش بیت‌کوین یا ارز دیجیتال خود را متوجه شوید.

2. وقتی به اندازه کافی سود کرده‌اید.

به دلیل اینکه بازار ارز دیجیتال به شدت نوسانی است، بهترین زمان فروش بیت‌کوین یا ارز دیجیتال، موقعی است که شما به اندازه کافی سود کرده‌اید.

این اندازه کافی برای افراد مختلف با شخصیت سرمایه‌گذاری و ریسک‌های مختلف می‌تواند از 5 درصد تا 500 درصد و بسته به نوع ارز دیجیتال متفاوت باشد.

حتی اگر قصد ندارید کاملا از معامله خارج شوید، بهتر است سود خود یا اصل سرمایه خود را از معامله خارج کنید. استراتژی‌های مختلفی در این مواقع وجود دارد.

برخی از افراد سود را خارج می‌کنند و بعد در قیمت‌های پایین‌تر مجددا همان ارز دیجیتال را خریداری می‌کنند. برخی افراد سود خود را تبدیل به بیت‌کوین می‌کنند. کاملا بستگی به استراتژی شخصی شما و دیدگاه و نوع سرمایه‌گذاری شما دارد.

بیشتر بخوانید: استراتژی لبه معاملاتی (Trading Edge) چیست؟ + 9 گام برای ایجاد آن

3. اخبار فاندامنتال منفی درباره بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال را جدی بگیرید!

اگر روی یک ارز دیجیتال یا بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید باید از اصل‌های اساسی آن آگاه باشید.

دلیل خرید شما نباید احساسات یا فضای مثبت حاکم بر شبکه‌های اجتماعی باشد. شما باید از بنیاد یک پروژه اطلاعات کافی داشته باشید و این را بدانید که ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود، شما باید اخبار آن پروژه را دنبال کنید.

معمولا پروژه‌های ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، دیسکورد، تلگرام و غیره فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید حتی به ادمین تلگرام پروژه پیام بدهید و از ارز دیجیتال مورد نظر اطلاعات کسب کنید. اگر اخبار منفی که اساس پروژه را زیر سوال می‌برد وجود داشت، بهترین زمان فروش ارز دیجیتال مورد نظر است.

آموزش تحلیل فاندامنتال (بنیادی) به زبان ساده

اخیرا (نوامبر 2022) بیشتر اخبار و حواشی درباره صرافی FTX و توکن FTT بود. اخبار مرتبط با پروژه منبع خوبی برای بهترین زمان فروش ارز دیجیتال است.

از سوی دیگر، یک رسوایی یا جنجال جزئی در مورد یکی از اعضای کلیدی تیم، یا یک رویداد یک‌باره مانند یک اشکال یا نقص فنی ممکن است تأثیر نامطلوب بلندمدتی بر ارزش پروژه داشته باشد.

4. اگر ارز دیجیتال مورد نظر مدتی راکد مانده است.

یکی از اشتباهات معامله گران این است که بیش از حد به یک پروژه رمزنگاری خاص وابسته می‌شوند. اگر قیمت ارز دیجیتالی که در اختیار دارید برای مدت طولانی ثابت بوده یا به آرامی در حال کاهش بوده ، ممکن است یک زنگ خطر برای بهترین زمان فروش ارز دیجیتال مورد نظر باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود یک پروژه مانند روزهای اول با شتاب رشد نکند، عدم فعالیت توسعه‌دهندگان، عملی نبودن رودمپ، نقص فنی یا هر مشکل دیگری. در این شرایط شما باید با کسب اطلاعات بیشتر هرچه سریع‌تر برای فروش ارز دیجیتال خود تصمیم گیری کنید.

5. کاهش حمایت جامعه از ارز دیجیتال

یکی دیگر از نشانه‌هایی که بهترین زمان فروش ارز دیجیتال را به شما هشدار می‌دهد، کاهش حمایت پروژه از طرف جامعه است.

زمانی که می‌بینید شبکه‌های اجتماعی پروژه فعالیت کمتری دارد، یا حتی یک راهکار خیلی ساده چک کردن میزان جستجوی ارز دیجیتال مورد نظر در گوگل است.

برای این کار کافی است اسم پروژه مورد نظر را در گوگل ترندز چک کنید. اگر میزان جستجوی ارز مورد نظر در سراسر جهان کاهش پیدا کرده بود، یا در شیب ثابتی قرار داشت، بهترین زمان فروش ارز دیجیتال نیز فرا رسیده است.

از این روش برای خرید ارز دیجیتال هم می‌توانید استفاده کنید. (این یک راه برای گرفتن سیگنال نیست، اما از آنجایی که بازار ارز دیجیتال به شدت به رفتار و احساسات واکنش نشان می‌دهد، می‌تواند یکی از فاکتورهای شما برای شناسایی ارزهای دیجیتال مورد توجه عموم باشد.)

6. زمانی که در مقابل فروختن مقاومت می‌کنید.

با اینکه کاهش قیمت و عوض شدن روند بازار نباید تنها دلیل شما برای فروش باشد، اما باید مراقب باشید که به یک ارز دیجیتال وابسته نشوید.

ممکن است شما با اصول اولیه مناسبی یک ارز دیجیتال را خریدید و آن اصول همچنان برقرار است، اما روند کلی بازار منفی شده، تمام اخبار اقتصادی نشان از نزول بازارهای مالی را دارد.

اینجا شما باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید در ریزش بازار ارز دیجیتال خود را نگه دارید یا بفروشید. شاید گاهی بهتر باشد بفروشید و در زمان مناسب‌تری وارد شوید.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که این تصمیم کاملا بستگی به استراتژی شما و دلایل خرید یا نگهداری شما دارد، گاهی ممکن است تصمیم درست نگهداری یا به اصطلاح هولد باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه از سرمایه گذاری احساسی در بازارهای مالی پرهیز کنیم؟

7. توییت های ایلان ماسک را دنبال کنید!

ایلان ماسک به عنوان یک کارآفرین ثروتمند که صاحب شرکت‌هایی مانند تسلا و اسپیس ایکس است و حتی گمانه زنی هایی درباره اینکه او ساتوشی ناکاموتو است نیز وجود دارد، یکی از افراد تاثیرگذار در صنعت ارز دیجیتال است.

بنابراین اگر از طرفداران ارز دیجیتال هستید یا می‌خواهید در این بازار سود کسب کنید یکی از افرادی که باید مرتب توییت های او را دنبال کنید، ایلان ماسک است.

برای کشف بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال، توییت های ایلان ماسک را دنبال کنید
برای کشف بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال، توییت های ایلان ماسک را دنبال کنید

نه صرفا به خاطر اینکه این شخص ثروتمند است، بلکه به دلیل اینکه جامعه ارز دیجیتال نسبت به توییت های ایلان ماسک حساسیت نشان می‌دهد و بارها دیده شده که ارزهای دیجیتال مختلف پس از توییت ایلان ماسک پامپ یا دامپ شده‌اند.

به عنوان مثال دوج کوین اخیرا به خاطر خرید توییتر توسط ایلان ماسک و احتمال اینکه به عنوان ابزاری برای پرداخت درون توییتر تبدیل شود، رشد قیمتی زیادی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: با 5 کلاهبرداری مهم کریپتویی در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

8. اخبار ارز دیجیتال را دنبال کنید.

اگر قصد دارید سرمایه زیادی را وارد بازار ارز دیجیتال کنید، باید اخبار این حوزه را از منابع معتبر دنبال کنید.

خبرهایی که باید دنبال کنید شامل شاخص‌های اقتصادی، اخبار مرتبط با تکنولوژی بلاک‌چین و ارز دیجیتال است.

علاوه بر این باید قوانین و محدودیت‌هایی که دولت‌ها برای ارزهای دیجیتال در نظر می‌گیرند را پیگیری کنید. همچنین اخبار مرتبط با ارز دیجیتالی که قصد سرمایه‌گذاری روی آن را دارید بسیار بااهمیت است.

9. سیکل‌های بیت‌کوین را فراموش نکنید.

آنچه که نمودارهای قیمتی نشان می‌دهد این است که بیت‌کوین پس از هر بار هاوینگ یک چرخه مشخص را دنبال می‌کند.

هاوینگ اتفاقی است که هر چهار سال یک بار پاداش دریافتی ماینرها بابت استخراج هر بلوک، نصف می‌شود. پس از هر هاوینگ معمولا چرخه‌های قیمتی مشخصی تکرار می‌شوند که می‌تواند بهترین زمان فروش بیت‌کوین را به شما هشدار دهد.

بیشتر بخوانید: نمودار رنگین کمان بیت‌کوین چیست به زبان ساده

بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال با توجه به سیکل های بیت‌کوین
بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال با توجه به سیکل های بیت‌کوین

10. استراتژی داشته باشید.

در نهایت نکته‌ای که به صورت عملی و کاربردی باعث می‌شود شما در بهترین زمان ممکن بیت‌کوین یا ارز دیجیتال خود را بفروشید، استراتژی شخصی شماست.

شما باید متناسب با میزان سرمایه و ریسک‌پذیری که دارید، برای خودتان حد سود و حد ضرر مشخص کنید.

11. به استراتژی خود پایبند باشید.

مهم‌تر از داشتن استراتژی مناسب، پایبند بودن به آن است.

چون چیدن یک استراتژی کار زیاد پیچیده‌ای نیست، اما دوری کردن از احساسات و پایبند بودن به استراتژی و مقابله با ترس و طمع، راز ماندگاری و کسب سود از بازار ارز دیجیتال است.

حال که بحث استراژی شد، در ادامه قصد داریم چند مورد از استراتژی‌های کاربردی فروش را با شما در میان بگذاریم.

بهترین استراتژی فروش کریپتو چیست؟

دو استراتژی اصلی وجود دارد که می‌توانید هنگام فروش ارز دیجیتال استفاده کنید.

اینکه کدام یک از این استراتژی‌ها را انتخاب کنید کاملا بستگی به اهداف و استراتژی شخصی شما دارد.

1. فروش یکجا

این استراتژی شامل فروش همه دارایی‌های ارز دیجیتال شما به یک‌باره است تا در سریع‌ترین زمان ممکن پول خود را نقد کنید.

این روش اغلب زمانی انجام می‌شود که بازار روند نزولی دارد و شما می‌خواهید ضرر خود را به حداقل برسانید یا سود خود را به حداکثر برسانید. البته که برخی از حامیان کریپتو به شدت با فروش هر بیت‌کوین مخالف هستند.

2. فروش تدریجی

این استراتژی شامل فروش دارایی‌های ارز دیجیتال به صورت پله‌ای است.

در این حالت  اگر بازار ناگهان معکوس شد و روند صعودی شروع شد، می‌تواند به شما کمک کند تا سود خود را به حداکثر برسانید، زیرا می‌توانید هر واحد کریپتو را به قیمتی بیشتر از واحد قبلی بفروشید.

این نسبت به استراتژی اول ریسک کمتری دارد، اما بدیهی است که سود شما نیز کمتر خواهد شد. زیرا اگر بازار به نزول ادامه دهد، هر بار که می‌فروشید، سود شما کمتر می‌شود.

3 شاخص تکنیکال برای شناسایی بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

در حالی که معامله گران احتمالاً ده ها یا صدها، شاخص فنی برای کمک به تعیین بهترین زمان فروش ارز دیجیتال دارند، استفاده مناسب از آن‌ها بسیار بااهمیت است.

زیرا اگر خیلی زود بفروشید، ممکن است سودهای بالقوه را از دست بدهید و اگر خیلی دیر بفروشید ممکن است زیان بیش از حدی متحمل شوید.

بیشتر بخوانید: استراتژی خرید در کف (Buy The Dip) چیست؟ [همراه با مثال]

در اینجا 3 مورد از محبوب‌ترین شاخص‌ها برای کمک به شما در زمان فروش آورده شده است:

1. استفاده از اندیکاتور MACD

این یک شاخص برای تشخیص روند است که تفاوت بین دو میانگین متحرک را اندازه‌گیری می‌کند.

MACD با کم کردن میانگین متحرک نمایی 26 روزه (EMA) از متحرک نمایی 12 روزه محاسبه می‌شود.

خط MACD تفاوت بین خط MACD و خط سیگنال است. خط سیگنال یک EMA نه روزه از خط MACD است.

MACD: راهی برای پیدا کردن بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال
MACD: راهی برای پیدا کردن بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال

در حالی که سیگنال خرید زمانی تولید می‌شود که خط MACD از خط سیگنال عبور کند، سیگنال فروش زمانی تولید می‌شود که خط MACD از زیر خط سیگنال عبور می‌کند و می‌تواند برای شناسایی بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: خطاهای واگرایی‌ در اندیکاتور مکدی (سیگنال‌های اشتباه MACD)

2. شاخص RSI

شاخص RSI نیز یکی از شاخص‌های بسیار مهم در بازارهای مالی و به خصوص بازار ارزهای دیجیتال است.

نحوه کار این شاخص به این شکل است که مقدار آن از 0 تا 100 متغیر است. اگر شاخص بالای 70 باشد نشان می‌دهد که قیمت رشد بیش از حدی داشته است، در حالی که عدد زیر 30 نشان‌دهنده کاهش قیمت بیش از حد است یا به عبارتی به ما می‌گوید که ارز دیجیتال مورد نظر ارزان‌تر از ارزش واقعی خود در حال معامله است.

بنابراین وقتی شاخص RSI بیشتر از 70 باشد، ممکن است هشداری برای بهترین زمان فروش بیت‌کوین یا ارز دیجیتال شما باشد. پس حواستان به این شاخص باشد.

بیشتر بخوانید: استفاده همزمان از MACD و RSI برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی

شاخص RSI: راهی برای بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال
شاخص RSI: راهی برای بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال

3. اندیکاتور باند بولینگر

اندیکاتور باند بولینگر نیز یکی دیگر از شاخص‌ها برای اندازه‌گیری فاصله قیمت از میانگین متحرک است.

باند بولینگر با گرفتن میانگین متحرک 20 روزه و جمع/ تفریق دو انحراف استاندارد محاسبه می‌شوند. این اندیکاتور به شما یک محدوده بالا و پایین می‌دهد که انتظار می‌رود قیمت در آن بازه باقی بماند.

زمانی که قیمت از باندهای بولینگر خارج می‌شود، نشان‌دهنده تغییر در نوسان است و انتظار می‌رود قیمت به حرکت در مسیر مثبت یا منفی ادامه دهد.

باندهای بولینگر همچنین می‌توانند برای کمک به شما در تعیین زمان خرید ارز دیجیتال استفاده شوند. وقتی قیمت در پایین باند بولینگر باشد، به این معناست که ارز دیجیتال مورد نظر کمتر از قیمت واقعی خود معامله می‌شود.

زمانی که قیمت در باند بولینگر بالایی باشد، یعنی بیش از ارزش واقعی معامله می‌شود و این یک هشدار برای فروش بیت‌کوین یا ارز دیجیتال است.

به یاد داشته باشید، باندهای بولینگر یک شاخص نوسان هستند و نه یک پیش‌بینی کننده قیمت. از آن‌ها همراه با شاخص‌های دیگر استفاده کنید تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه درباره زمان خریدوفروش ارز دیجیتال کمک کند.

بیشتر بخوانید: استراتژی قدرتمند ترکیب باندهای بولینگر (Bollinger Bands) و RSI

سوالات متداول

آیا زمان مناسبی برای فروش بیت‌کوین است؟

این که آیا زمان مناسبی برای فروش بیت‌کوین است یا خیر، کاملا بستگی به این دارد که شما چه زمانی بیت‌کوین خریده‌اید و استراتژی شما بلندمدت است یا کوتاه‌مدت. با توجه به اینکه در زمان نگارش این مقاله بیشتر ماینرها اقدام به فروش بیت‌کوین‌های خود کرده‌اند، بسیاری از افراد دچار ترس شدید شده‌اند و فکر می‌کنند باید بفروشند.

چه زمانی برای خرید بیت‌کوین مناسب است؟

همان‌طور که گفته شد، بیت‌کوین در حال حاضر بسیار کمتر از آخرین رکورد قیمتی خود معامله می‌شود و شاید برای بسیاری از افراد که دیدگاه بلندمدت به این دارایی دیجیتال دارند، زمان مناسبی برای ورود باشد.

کی ارز دیجیتال بخریم؟

زمان مناسب برای خرید ارز دیجیتال بستگی به عوامل مختلفی مانند استراتژی شخصی شما، اخبار اقتصاد جهانی و ارز دیجیتال مورد نظر شما دارد.

جمع‌بندی

مشخص کردن علت دقیق سقوط کریپتو دشوار است. در حالی که بسیاری از متخصصان معتقدند که این ذات بازار ارزهای دیجیتال است، برخی دیگر معتقدند که دلایل ریزش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال، رویدادهای جهانی است.

علت هرچه باشد خیلی در نتیجه تاثیری نمی‌گذارد چراکه ریزش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال و رویدادهای ناگواری مانند سقوط لونا و FTX باعث از بین رفتن اعتماد عمومی و همین‌طور کاهش سرمایه در بازار شده است.

با کاهش اعتماد عمومی، افراد بیشتری تمایل به فروش دارایی‌ها پیدا می‌کنند و در نهایت قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

پس از سقوط، کسانی که با ضرر می‌فروشند ممکن است به طور دائم یا موقت از سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال منصرف شوند. با این حال، بسیاری از افراد دوره پس از سقوط را زمان ایده آلی برای سرمایه‌گذاری می‌دانند.

همه‌گیری کرونا، بحران‌های اقتصادی، جنگ و سقوط ارزهای دیجیتال، همگی در سقوط کریپتو در سال 2022 نقش داشته‌اند. بنابراین آنچه در این شرایط باید به آن توجه کنید این است که شما نمی‌توانید کف قیمتی قطعی بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر را تشخیص دهید.

نه تنها شما هیچ‌کس نمی‌تواند آن را تشخیص دهد. اما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های گفته شده، سود خود را حداکثر کنید و زیان خود را با پیدا کردن بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال کاهش دهید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری در بیت‌کوین

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx