توصیه‌های یک سرمایه گذار حوزه دیفای؛ Ben Forman

توصیه‌های سرمایه گذار بیت کوین

Ben Forman یکی از مدیران شرکت ParaFi Capital است؛ این شرکت که در سانفرانسیسکوی ایالات متحده واقع شده، یک صندوق است که در فناوری بلاک‌چین و پلتفرم‌های دیفای سرمایه‌گذاری می‌کند.

فورمن پس از یک دهه کار در امور مالی سنتی به ویژه با تمرکز بر بازارهای اعتباری و سهام خصوصی – در شرکت‌های بزرگی مانند KKR و TPG، در سال 2018 شرکت ParaFi را تأسیس کرد.

او می‌گوید: «به غیر از بیت‌کوین به عنوان یک ذخیره ارزش غیرمستقل، حوزه دیفای اصلی‌ترین حوزه فضای بلاک‌چین است که دارای تناسب بین محصول و بازار واقعی، کاربران واقعی و جذابیت واقعی است. ما بر روی خدمات مالی غیرمستقل و غیرقابل سانسور متمرکز هستیم».

عناوین مطلب:

در این مقاله قصد داریم به مهمترین توصیه‌های فورمن در این حوزه بپردازیم:

چشم انداز بلندمدتی داشته باشید

به توصیه فورمن، مخصوصاً وقتی صحبت از بیت‌کوین به میان می‌آید، بدون تلاش برای زمان بندی کردن بازار و یافتن بهترین زمان ورود صرفاً مبلغی را که در توان‌تان است را سرمایه گذاری کنید.

او می‌گوید: «طبق تجربه من، تلاش برای پیش‌بینی اینکه قیمت دارایی‌ها پس از یک هفته یا یک ماه به کجا خواهد رسید فایده چندانی ندارد. من از سال 2013 در چرخه‌های صعودی و نزولی زیادی روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌ام.

من معتقدم دارایی‌های مجازی باید جزئی از سبد سهام هر سرمایه گذاری باشد- تنها موضوع قابل بحث این است که می‌خواهید چقدر از پولتان را در این دارایی‌ها سرمایه گذاری کنید.»

بیشتر بخوانید: اهمیت تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری؛ نحوه متنوع سازی پرتفوی

اکوسیستم دیفای
دیفای یک اکوسیستم از صدها پروژه مختلف است که همه آنها خدمات مالی غیرمتمرکز را ارائه می‌دهند.

رمزگشایی از ماهیت دیفای

در دیفای امکان برخورداری از محصولات مالی جدید مانند وام‌های آنی (flash loans) و انتقال سریع، ارزان و بین‌المللی ارزش (دارایی) فراهم شده است.

او می‌گوید: «ما در دیفای با همه افعال رایج شامل وام دادن، استقراض کردن، پوشش دادن ریسک، مبادله کردن، شاخص‌سازی کردن و مشاوره رباتیک سروکار داریم. در بازارهای سرمایه سنتی انجام این عملیات مختلف در کنار یکدیگر قطعاً امکان‌پذیر نیست و به واسطه‌ها و پرداخت کارمزدهای زیاد نیاز است.»

تجربه، بهترین معلم است

درک کردن بعضی از مفاهیم حوزه ارزهای دیجیتال به صورت انتزاعی دشوار است.

فورمن توصیه می‌کند هر چند وقت مبالغ کمی را کنار بگذارید و شخصاً چند برنامه حوزه دیفای را امتحان کنید. او می‌گوید: «کافی است شروع کنید به استفاده از این برنامه‌ها. وقتی دو توکن متفاوت را در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) مبادله می‌کنید تجربه این کار را به دست می‌آورید.

یا وقتی استیبل کوینی را در یک پروتکل وام‌دهی واریز می‌کنید و بدون متحمل شدن هیچ ریسکی از طرف مقابل سود دلاری دریافت کنید قضیه واقعاً جالب می‌شود. جذابیت دیفای به همین قابلیت‌های نوآورانه است.»

بیشتر بخوانید: وام‌گیری و وام‌دهی در دیفای

از این موقعیت جدید استقبال کنید

حجم بسیار بزرگی از اطلاعات در دسترس همه سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال است.

فورمن پیشنهاد می‌کند کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت DeFi Pulse سر بزنند و روی پروژه‌های به ظاهر جذاب کلیک کرده و با اهداف و کارکرد آن‌ها آشنا شوند.

در این وب سایت پروتکل‌ها بر اساس میزان سرمایه‌ای که در یک زمان معین در آن‌ها قفل شده است رتبه‌بندی شده‌اند. فورمن می‌گوید: «من هر بار چیزی حدود 20 تب مرورگر از مقالاتی که قصد دارم بخوانم را باز می‌کنم. هر مطلبی که می‌خوانم به یک مطلب دیگر منتهی می‌شود و آن هم به یکی دیگر و این طوری است که درباره یک پروژه خاص اطلاعات زیادی یاد می‌گیرم.»

داده‌ها را بررسی کنید

یکی از مزایای دیفای (حداقل برای سرمایه گذاران فناوری) شفافیتی است که بلاک‌چین ارائه می‌دهد.

به گفته فورمن: «شما می‌توانید به برنامه‌ها نگاه کنید و در زمان واقعی ببینید که چند نفر از آن‌ها استفاده می‌کنند و چقدر از آن‌ها استفاده می‌کنند. مثلاً اگر دارید یک صرافی غیرمتمرکز را بررسی می‌کنید، می‌توانید ببینید حجم معاملات روزانه آن چقدر است و میزان استقبال کاربران از آن صرافی و میزان استفاده از آن در زمان واقعی را بسنجید.»

این داستان تازه شروع شده است

به اعتقاد فورمن حوزه کریپتو فرصت بسیار ایده‌آلی دارد تا امور مالی را ارزان‌تر و در دسترس‌تر -یا به قول خودش تبدیل به «تجربه‌ای شبیه آمازون برای پول»- کند.

او همچنین یادآور می‌شود که استفاده از این ابزارها همیشه به دانش تخصصی نیاز ندارد. او می‌گوید: «وقتی ایمیلی ارسال می‌کنید، لازم نیست نحوه عملکرد پروتکل SMTP را درک کنید. یا اگر در حال گشتن در یک وب سایت هستید، به جنبه HTTP آن فکر نمی‌کنید.

در این موقعیت‌ها شما به ندرت به این نکات فنی و انتزاعی توجه می‌کنید و اصلاً لازم نیست به آن‌ها فکر کنید. ما در حال ورود به دنیایی هستیم که در آن بازارهای مالی و سرمایه از طریق بلاک‌چین اجرا می‌شوند. اما با این وجود مجبور نیستیم به جوانب فنی و انتزاعی بلاک‌چین فکر کنیم.»

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx