همه چیز درباره پروژه لوت (Loot) و توکن بومی آن (AGLD)

پروژه لوت

هم‌اکنون فضای کریپتو از دارایی‌های ارزشمند بسیار زیادی برخوردار است که با تکیه ‌بر آن‌ها، این عرصه قادر است تا سرمایه‌گذاران گوناگونی را از طبقات مالی مختلف به سمت خود جذب کند.

از طرفی، علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی در ردیف بعدی قرار داشته و روزبه‌روز شاهد این هستیم که پروژه‌های بیشتری با استفاده از فناوری رمزنگاری و بلاک‌چین، پا به عرصه بازی‌های بلاک‌چینی و بازی‌های حوزه دیفای (GameFi) می‌گذارند.

برای پی بردن به عمق این موضوع، فقط کافی است به پروژه‌هایی مثل اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، جنوپتس (Genopets) و ایلوویوم (Illuvium) نگاهی بیندازید.

عناوین مطلب:

به طور کلی دلیل چنین توسعه‌ای را می‌توان به رشد دیوانه‌وار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) ارتباط داد که در حال حاضر به نردبانی برای رشد دیگر پروژه‌ها تبدیل‌شده‌اند.

از دیگر عوامل مؤثر در توسعه، می‌توانیم به افزایش ناگهانی برخی توکن‌ها که به یک نقطه عطف در مورد آن پروژه بدل گشته‌اند، تأیید برخی پروژه‌های ارز دیجیتال توسط افراد مشهور و همچنین تبدیل ‌شدن برخی موضوعات حوزه کریپتو به سرخط اصلی بسیاری از رسانه‌های خبری اشاره داشته باشیم.

یکی از این پروژه‌ها، پروژه NFT لوت (Loot) است که به علت ماهیت نوآورانه و طرفداران پرشور خود، توانسته توجه بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کند.

از این ‌رو، در این مقاله قصد داریم تا به‌صورت اختصاصی به این پروژه ارز دیجیتال پرداخته و تمامی زوایای ارز دیجیتال Adventure Gold را مورد بررسی قرار دهیم.

توکن ادونچر گلد (AGLD) چیست؟

طلای ماجراجویی یا ادونچر گلد (Adventure Gold) یک توکن ERC-20 بر پایه بلاک‌چین اتریوم است که می‌توان از آن جهت مشارکت در رأی‌گیری و ویژگی‌های حاکمیتی در پروژه Loot NFT و احتمالاً به عنوان توکن مورد نیاز درون بازی (برای بازی که به‌زودی منتشر خواهد شد)، استفاده کرد.

از طرفی، پروژه Loot به دارندگان توکن‌های AGLD این امکان را می‌دهد تا کیسه‌های لوت یا Loot Bags (یک لیست از NFT ها که به‌صورت تصادفی ایجاد شده است) موجود در بازی را خریداری کنند.

خرید این NFT ها، که مجموعه‌ای از آیتم‌ها یا ابزارهای ماجراجویانه و مبتنی بر متن (با مضمون فانتزی) هستند روی بلاک‌چین صورت می‌گیرد.

پروژه ارز دیجیتال لوت برای اولین بار در سپتامبر 2021 (شهریور ماه 1400) راه‌اندازی شد. همچنین AGLD دارندگان NFT لوت را قادر می‌سازد تا درخواست خود را جهت دریافت ده هزار توکن رایگان از این شبکه ثبت کنند.

لازم به ذکر است که به علت ماهیت خلاقانه‌ای که پروژه Loot داشت، قیمت توکن های این پروژه در زمان راه‌اندازی خود، به‌شدت افزایش پیدا کرد. علاوه بر این، عرضه در گردش فعلی (و کل عرضه ارز دیجیتال ادونچر گلد) 70170001 واحد است.

جدا از این موارد، بد نیست بدانید که پروژه Loot به‌وسیله دام هافمن (Dom Hofmann)، یکی از بنیان‌گذاران اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدیو واین (Vine) که البته در حال حاضر دیگر فعالیتی ندارد، تاسیس شده است.

در ابتدای کار، ظاهر پروژه Loot تنها دسته‌ای از متون بود که بر روی یک پس‌زمینه ساده قرار داشتند. بااین‌حال، پس از به اشتراک‌گذاری این پروژه در رسانه‌های اجتماعی، لوت به‌سرعت موردتوجه قرارگرفته و نظر اکثریت جامعه NFT را به سمت خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی که قبل از خرید NFT ها (توکن تعویض ناپذیر) باید بدانید

شاید یکی از دلایل سرو صداهای ایجاد شده در خصوص پروژه NFT لوت، تأیید و پشتیبانی ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیان‌گذار ارز دیجیتال اتریوم از این پروژه باشد.

در حقیقت حمایت بوترین از پروژه لوت، منجر به انتشار سریع ارز دیجیتال ادونچر گلد (به‌عنوان توکن بومی پروژه NFT لوت) به‌وسیله ویل پپر (Will Papper)، یکی از بنیان‌گذاران سیندیکیت دائو (Syndicate DAO) و یکی از اعضای انجمن Loot شد.

توییت ویتالیک درباره پروژه لوت
بوترین در توییتی، با تمجید از پروژه لوت، ارزش آن را منوط به ارزش پروژه‌هایی که اعضای جامعه آن تصمیم می‌گیرند بر بستر آن بسازند، دانست.

پروژه لوت (Loot) چیست؟

لوت یک پروژه NFT مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است که 8000 بسته منحصر به‌فرد از ابزارهای ماجراجویی به سبک بازی‌های نقش‌آفرینی را در درون خود دارد.

در حقیقت پروژه لوت شامل هشت هزار کیسه لوت است و هرکدام از این کیسه‌ها نیز شامل آیتم‌های NFT هستند که به‌طور تصادفی لیست شده و به‌ عنوان یکی از بخش‌های مهم این بازی، شامل ابزارهای ماجراجویانه مانند سلاح‌ها، کفش، گردنبند، انگشتر و تجهیزاتی کمیاب و کاربردی در بازی می‌شوند.

در حقیقت، علاقه‌مندان به بازی قادر هستند تا برخی از آیتم‌های فهرست شده را به‌عنوان سلاح، تجهیزات و قابلیت‌های مختلف، در طول بازی استفاده کنند. البته تا به امروز هیچ‌گونه عنوانی برای این بازی به‌طور رسمی منتشر نشده است و تیم توسعه‌دهندگان پروژه لوت مشغول تکمیل فرآیند توسعه این بازی هستند. 

نمونه‌ای از کیسه‌های NFT
نمونه‌ای از محتویات درون یک کیسه لوت (Loot Bag)

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، این NFT ها به‌صورت رایگان بین تمام کاربران توزیع شد (البته به‌غیر از کارمزد گسی که در طول فرآیند مینت کردن (Minting) توکن‌ها باید پرداخت می‌شد). با این‌حال، تیم توسعه‌دهندگان این پروژه، به‌سرعت اقدام به مینت این توکن‌ها کرده و آن‌ها را به قیمت‌های بسیار بالایی به فروش رساندند.

NFT های پروژه لوت 

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم، آیتم‌های لوت شامل تعدادی NFT ماجراجویانه است. با این‌حال، این NFT ها از بسیاری از جهات، با دیگر مجموعه NFT های موجود در بازار ارزهای دیجیتال متفاوت هستند.

در حقیقت اصلی‌ترین تفاوت این مجموعه از توکن‌های تعویض ناپذیر، رایگان بودن آن‌ها است، موضوعی که به‌ندرت در فضای NFT شاهد آن هستیم؛ چراکه معمولا روند طبیعی به این شکل است که اکثر پروژه‌ها به دنبال این هستند تا با فروش NFT های خود، کسب درآمد کنند.

علاوه بر این، در خصوص بیشتر NFT ها، این توکن ها نماینده یک تصویر هستند؛ ولی در خصوص پروژه لوت، NFTها صرفاً کلماتی هستند که بیانگر یک آیتم بخصوص در بازی هستند. به ‌عنوان ‌مثال، NFT های موجود در این کیسه‌ها را می‌توان در چند دسته مختلف، تقسیم‌بندی کرد:

  • مشترک (Common)
  • غیرمعمول (Uncommon)
  • کمیاب (Rare)
  • حماسه‌ای (Epic)
  • افسانه‌ای (Legendary)
  • اسطوره‌ای (Mythic) 

جدا از این موارد، مقدار NFT های موجود در  Loot Bagها نیز بسته به محتویات آن‌ها، متغیر است؛ در واقع هر چه NFT های موجود در این کیسه‌ها کمیاب‌تر باشد، ارزش آن‌ها بالاتر خواهد بود.

ولی این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که ما هنوز نمی‌دانیم که با اضافه شدن جزئیات بیشتر، ارزش این NFT ها به چه شکل تغییر خواهد کرد. در حال حاضر، بسیاری از مردم این کیسه‌های لوت را بر اساس ارزش بالقوه‌ای که ممکن است NFT های آ‌ن‌ها در نسخه اولیه بازی داشته باشند، معامله می‌کنند.

با این ‌وجود، جالب‌ترین نکته در خصوص این پروژه این است که هر آیتم موجود در کیسه‌های لوت، دارای پارامترهای قابل‌خواندن قرارداد هوشمند است. این بدان معنا است که افراد قادر خواهند بود تا آن‌ها را با آیتم‌های دیگری که در بستر این پلتفرم ساخته‌شده‌اند، تبادل کنند. ازاین‌رو، این NFT ها را می‌توان به‌عنوان هسته اصلی طیف گسترده‌ای از بازی‌ها و پروژه‌های مرتبط دیگر استفاده کرد.

و اما بهترین بخش ماجرا این است که توسعه بازی پیش رویی که از آن صحبت می‌کنیم، به‌طور کامل در دست جامعه کاربران پروژه لوت است که به‌طور فعالانه مشغول کار بر روی فن آرت (fan art)، داستان کلی بازی و خط داستانی آن هستند.

در آخر باید بگوییم که پروژه Loot از بسیاری از جهات، الهام‌بخش دیگر پروژه‌های مشابه خود بوده است. به‌عنوان‌مثال، توکن FLOOT، نام خود را از Loot الهام گرفته و مجموعه NFT های آشنا (Familiars) را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در حقیقت درست مثل پروژه لوت، کاربران در حال مینت کردن مجموعه توکن‌های Familiars هستند و به ازای تولید هرکدام از آن‌ها، صد و ده هزار توکن FLOOT دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: توکن‌های PFP NFT (تصویر پروفایل)؛ محبوب‌ترین NFT های بازار!

شبکه اجتماعی جامعه‌ محور پروژه لوت

به طور کلی تا این لحظه هیچ‌گونه جزئیات بیشتری در خصوص انواع و البته دیگر قابلیت‌های NFT های مینت شده در کیسه‌های لوت ارائه نشده است.

از این ‌رو، جای بحث در خصوص این پروژه تا زمان عرضه رسمی این پروژه باز خواهد ماند. از طرفی، جامعه کاربران این پروژه نیز این وظیفه را بر عهده گرفته‌اند تا بیش‌از پیش این پروژه را توسعه دهند.

این مورد نیز یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی است که این پروژه را از پروژه‌های مشابه دیگر متمایز می‌کند. در حقیقت اکثر پروژه‌های NFT، مسیری را دنبال می‌کنند که توسعه‌دهندگان و بنیان‌گذاران آن‌ها تعیین می‌کنند. ولی در مورد Loot این‌چنین نبوده و این پروژه با رویکردی مخالف با دیگر پروژه‌ها، با تکیه ‌بر نظرات جامعه کاربری خود، مسیر پیشبرد خود را طی می‌کند.

نکته دیگر اینکه Loot از یک فضای اجتماعی اختصاصی برخوردار است که از طریق آن، صاحبان توکن و طرفداران این پروژه می‌توانند جهت بحث در خصوص ایده‌های جدید و توسعه دیگر پروژه‌ها، گرد هم آیند.

در حال حاضر، Loot Builders Discord و Loot Community Discord، دو مورد از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های فعال در شبکه اجتماعی دیسکورد هستند که دارندگان توکن و طرفداران Loot می‌توانند در خصوص ایده‌های خود، در آنجا به بحث و تبادل ‌نظر بپردازند.

سیاه‌چاله لوت (Loot Dungeon)

Loot Dungeon، یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین است که NFT لوت را در خود جای داده است.

در این بازی شما می‌توانید با چیدن آیتم‌های (NFTها) لوت خود، با هیولاهای موجود در بازی مبارزه کرده و سپس نتیجه نبرد شما، با استفاده از توابع تصادفی قابل تأیید چین لینک (VRFs) و به ‌وسیله تاس‌هایی تصادفی و زنجیره‌ای تعیین می‌شود.

نهایتاً اینکه به هرکدام از برندگان، یک قطعه از اثر هنری پیکسلی (یک NFT) تولید شده توسط یک سیستم هوش مصنوعی، اهدا خواهد شد.

از طرفی، داده‌های NFT لوت شما، با ورود به بازی سیاه‌چاله لوت، به یک مرکز هوشمند ارسال شده و پس ‌از آن، شما یک روز فرصت خواهید داشت تا تصمیم‌گیری کنید که آیا به مبارزه با هیولاها ادامه می‌دهید یا مبارزه را ترک می‌کنید.

البته، اگر توسط یکی از هیولاهای بازی کشته شوید،NFT لوت خود را از دست خواهید داد؛ مگر اینکه مبلغ 0.05 اتریوم پرداخت کنید تا بتوانید NFT خود را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی بازی کریپتو دراگون (Crypto Dragons) + نحوه کسب درآمد از آن

توکن AGLD چه کاربردهایی دارد؟

به‌طور کلی، توکن Adventure Gold دارای کاربردهای مختلفی در پروژه Loot است که مهم‌ترین آن‌ها، اداره جامعه این پروژه ارز دیجیتال است.

در واقع دارندگان این توکن، می‌توانند از توکن‌های خود جهت برخورداری از حق رأی و هدایت پروژه، استفاده کنند. دقت داشته باشید که این حق رأی، شامل تعیین خط داستانی و سایر ویژگی‌های درون بازی نیز خواهد بود.

یکی از مثال‌های خوب در این خصوص، فصل اول بازی جنگ مقدس (Holy War Chapter 1) است. در حقیقت در این بازی، کل جامعه دارندگان توکن AGLD، این شانس را داشتند که در خصوص چگونگی پایان‌ داستان فصل اول این بازی رأی دهند.

لازم به ذکر است که رأی‌گیری‌ها در پلتفرم اسنپ شات (Snapshot) انجام می‌شود؛ یک سیستم غیرمتمرکز که قادر است تا رویه‌های رأی‌گیری را برای بسیاری از پروژه‌ها ساده‌تر سازد.

با این ‌وجود، جدا از قابلیت حکمرانی (Governance) و رأی‌گیری، توکن AGLD به ‌عنوان توکن بومی درون بازی نیز عمل می‌کند و بازیکنان می‌توانند به‌وسیله این توکن، اقلام داخل بازی را نیز خریداری کنند.

البته همان‌طور که گفتیم، هنوز هیچ‌چیز به‌صورت نهایی مشخص نشده و ممکن است شاهد کاربردهای دیگری برای توکن‌های AGLD نیز باشیم. علاوه بر این، درست مانند NFT های لوت، سرمایه‌گذاران می‌توانند در راستای کسب سود نیز اقدام به خرید و فروش توکن‌های AGLD کنند.

علاوه بر این، با انتشار اطلاعات تکمیلی در خصوص این بازی، به‌احتمال‌زیاد نقش توکن AGLD دست‌خوش تغییرات زیادی خواهد شد. مثلاً ممکن است بتوان از این توکن در دیگر پروژه‌های مبتنی بر پروژه Loot نیز استفاده کرد. 

چگونه توکن AGLD را خریداری کنیم؟

در حال حاضر توکن AGLD در چندین صرافی ارز دیجیتال جهت معامله لیست شده است.

در این مقاله، به عنوان نمونه، خرید AGLD در صرافی بای بیت (Bybit) را دنبال می‌کنیم؛ فرآیند معامله در بای‌بیت بسیار ساده است و برای خرید توکن‌های AGLD نیازی به هیچ‌گونه مهارت حرفه‌ای در این خصوص نخواهید داشت.

خرید و فروش توکن AGLD
خرید و فروش توکن AGLD در صرافی Bybit

جهت خرید توکن AGLD از این صرافی ارز دیجیتال، در ابتدا بایستی اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در Bybit کنید. اساساً فرآیند ثبت‌نام در این صرافی ارز دیجیتال، بسیار سریع و ساده است:

  1. وارد صرافی بای بیت شوید.
  2. بر روی گزینه ثبت‌نام (Sign Up) کلیک کنید.
  3. پس از اتمام مراحل ثبت‌نام، می‌توانید اقدام به واریز وجه به ‌حساب کاربری خود کنید.
  4. جهت خرید توکن AGLD، ابتدا بایستی ارز فیات واریزی خود را به تتر (USDT) تبدیل کنید.
  5. سپس می‌توانید از USDT خریداری‌شده خود جهت خرید توکن AGLD استفاده کنید.

خب! تنها با طی این پنج مرحله ساده، می‌توانید صاحب توکن AGLD شوید.

از طرفی، پس از طی کردن این مراحل، می‌توانید توکن‌های AGLD خود را از کیف پول شخصی خود در صرافی Bybit، به هر کیف پول ارز دیجیتال دیگری که تمایل دارید، انتقال دهید.

علاوه بر این، می‌توانید توکن‌های AGLD خود را از کیف پول خود در صرافی Bybit خارج کرده و به کیف پول دیگر خود در سایر صرافی‌ها منتقل کنید.

توکن AGLD را در چه کیف پولی نگهداری کنیم؟

همان‌طور که اشاره شد، این توکن با استاندارد ERC-20 تهیه شده است و بسیاری از کیف پول‌های رایج موجود، قابلیت پشتیبانی از شبکه اتریوم و این گونه توکن‌ها را دارا هستند.

برای نمونه می‌توان به کیف پول متامسک، تراست والت، مای اتر والت،‌ کیف پول سیف پال و والت C98 اشاره کرد. همچنین اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار مانند کیف پول لجر و ترزور، با این توکن سازگار خواهند بود.

 سخن پایانی

به نظر می‌رسد که پروژه Loot آینده‌ای بسیار هیجان‌انگیز و امیدوارکننده را در پیش رو داشته باشد. در حقیقت این موضوع نشان‌دهنده این خواهد بود که چگونه کاربران می‌توانند از یک NFT به ‌عنوان پایه و اساس یک پروژه مرتبط دیگر استفاده کنند.

از طرفی، همان‌طور که استراتژی‌ها و فرآیند توسعه بازی این پروژه پیش می‌رود، روزبه‌روز نیز به تعداد کاربرانی که قصد دارند تا به هر نحوی به بخشی از این پروژه تبدیل شوند، افزوده می‌شود. دقت داشته باشید که در حال حاضر، Loot  یک نقشه راه امیدوارکننده را ارائه کرده که در آن، توکن AGLD نقش بسیار مهمی را در آن ایفا خواهد کرد.

در این مقاله، درباره پروژه لوت و توکن حاکمیتی آن (AGLD) صحبت کردیم، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx