بررسی بازی کریپتو دراگون (Crypto Dragons) + نحوه کسب درآمد از آن

بازی کریپتو دراگون

بازی کریپتو دراگون چیست و گیم پلی آن چطور است؟ کریپتو دراگون یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین است که با مدل P2E (Play to Earn) امکان کسب درآمد با بازی کردن را فراهم می‌کند.

در نگاه اول فضای گرافیکی این بازی از کیفیت خوبی برخوردار است و کاراکتر‌های زیبایی دارد. کریپتو دراگون بر بستر بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده بنابراین در فضای بازی علاوه بر توکن بومی آن می‌توان اتر هم به دست آورد.

وظیفه گیمرها پرورش، مبارزه و نگهداری از دراگون یا دراگون است که موجب کسب درآمد می‌شوند. از نظر امنیتی، این پروژه با 9 قرارداد هوشمند مدیریت می‌شود که آدرس همه آن‌ها در وب‌سایت رسمی بازی قرار دارد.

عناوین مطلب:

قرارداد‌های هوشمند بازی Crypto Dragon گزارش‌های Audit دارند. ازاین‌رو، همه آن‌ها از نظر ایمنی، باگ و حفره‌های امنیتی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در ادامه مقاله به آموزش بازی کریپتو دراگون، معرفی توکن‌ها و سایر ویژگی‌های آن می‌پردازیم:

نکات کلیدی

  • Crypto Dragon بازی مبتنی بر بلاک‌چین است که روی اتریوم ساخته شده و روند بازی مبتنی بر مبارزه دراگون‌هاییست که NFT هستند.
  • برای ورود به بازی کریپتو دراگون باید حداقل 2000 دلار سرمایه برای خرید یا mint کردن تخم اولین دراگون اختصاص داد.
  • امکان تولیدمثل دراگون، خرید یا به دست آوردن دراگون جدید از طریق برنده شدن در مبارزه وجود دارد.
  • این بازی آنلاین است و دانلود بازی کریپتو دراگون امکان‌پذیر نیست.

روند بازی کریپتو دراگون

در اولین گام از اموزش بازی کریپتو دراگون باید بگوییم ابتدایی‌ترین کاری که کاربر پس از ورود در به Crypto Dragon انجام می‌دهد ضرب (Mint) کردن یک تخم دراگون Mint است.

بازی کریپتو دراگون
پس برای شرکت در این بازی نیاز به خرید یک توکن NFT تخم (Egg) است.

همه تخم‌های Mint شده در این بازی از نظر ژنتیکی متفاوت و یکتا هستند. در نتیجه، دراگونی یکسان با دراگون شما در این بازی وجود ندارد!

در گام بعد، یک دراگون از تخم خریداری شده بیرون می‌آید که می‌توانید با تولیدمثل و مبارزه با سایر Dragon‌های بازیکنان به بازی ادامه داد.

به‌طورکلی، فعالیت‌های داخل بازی به سه بخش اصلی تقسیم می‌شوند:

  • معامله توکن‌های NFT
  • تولیدمثل و پرورش دراگون
  • مبارزه با سایر بازیکنان

در بخش بازارچه این بازی، علاوه بر معامله توکن‌های NFT، می‌توانید ویژگی‌های دقیق هر NFT که در دست بازیکنان است را مشاهده کنید.

برای تولیدمثل و پرورش دراگون، باید دو دراگون را کنار یکدیگر قرار دهید.

البته برای تولیدمثل علاوه بر کارمزد شبکه، باید مقداری کارمزد به بازی نیز پرداخت کنید. در آخر نیز با ورود به بخش Arena، امکان مبارزه و کسب توکن‌های بازیکنان بازنده وجود دارد.

انواع دراگون در Crypto Dragon

موجودات داخل بازی crypto dragons از نظر میزان کمیابی در چهار کلاس مختلف تقسیم شده‌اند که عبارت‌اند از:

  • رایج (Common)
  • نادر (Rare)
  • حماسی (Epic)
  • افسانه‌ای (Legendary)

کلاس رایج ارزان‌ترین و کلاس افسانه‌ای گران‌ترین دراگون‌ را در خود جای داده است.

Mint تخم دراگون

در بازی کریپتو دراگون برای Mint تخم دراگون باید هزینه زیادی بپردازید.

در وبسایت کریپتو دراگون، سه نوع بسته دراگون وجود دارد که توکن‌های NFT در یکی از سه گروه Common، Epic یا Legendary قرار خواهند داشت.

پکیج‌های NFT بازی کریپتو دراگون
به طور کلی 10,000 تخم اژدهای قابل Mint وجود دارد.

همان‌طور که از اسم کلمه Random مشخص است، محتوای آن مشخص نیست و ممکن است تخم دراگونی که به دست شما می‌رسد در هر یک کلاس‌های عنوان شده قرار داشته باشد.

قیمت Random، 1.5 اتریوم (ETH)، تخم Epic، 15 اتریوم و تخم‌های Legendary به قیمت 60 اتریوم قیمت‌گذاری شده‌اند.

تیم توسعه پروژه کریپتو دراگون

با توجه به آنچه در وب‌سایت رسمی پروژه آمده است، تیم اصلی بازی از اشخاصی به نامهای Nari، Michael، George و Alex تشکیل شده که هرکدام تجربه‌های خوبی در زمینه‌های تخصصی بلاک‌چین و NFT دارند.

نکته‌ای که باید هنگام بررسی این پروژه لحاظ کنیم، پشتیبانی بازیکن مشهور فوتبال یعنی با نام Paul Pogba از این بازی متاورسی است.

این بازیکن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر، بیش از 50 میلیون دنبال کننده دارد که در آن به صورت رسمی از این بازی حمایت می‌کند.

بخش Arena

در بخش Arena بازی کریپتو دراگون می‌توانید با سایر بازیکنان مبارزه کنید.

همان‌طور که در سایر پروژه‌های بلاک‌چین مشابه شاهد هستیم، ساخت و پیاده‌سازی تک‌تک بازیکنان به شکل موفقیت‌آمیزی انجام شده است اما محیط میدان نبرد این بازی متاورسی کمی تفاوت دارد.

نبرد اژدها در کریپتو دراگون
در این بازی وقتی با اژدهای خود وارد میدان مبارزه می‌شوید، بازیکن برنده با دو اژدها از میدان مبارزه خارج می‌شود که اژدهای دوم از حریف نگون بخت خواهد بود.

در این بازی هر مبارز با دراگون خود وارد میدان مبارزه می‌شود اما بازیکن برنده با دو دراگون از میدان مبارزه خارج خواهد شد.  

در واقع دراگون حریف نیز به او تعلق می‌گیرد. بنابراین قبل از ورود به میدان مبارزه این بازی، بهتر است ریسک از دست دادن دراگون را قبول کنید!

قبل از ورود به میدان مبارزه، صاحبان دراگون برای انجام مبارزه توافق می‌کنند. سپس هر دو بازیکن باید مقداری کمیسیون به بازی پرداخت کنند تا بازی شروع شود.

پس از شروع بازی، کارت‌های بازیکنان یک انیمیشن برخورد با یکدیگر را اجرا می‌کنند که پس از گذشت چند ثانیه نتیجه مشخص شده و بازیکن دوباره به محیط Arena هدایت می‌شود.

در محیط Arena می‌توانید سایر دراگون‌ها و رقبای آماده برای مبارزه را مشاهده کنید. در زمان نگارش این مقاله، بخش Arena در حال انجام به‌روزرسانی‌های فنی گسترده‌ای بوده، بنابراین در دسترس نیست.

از نظر فنی، بخش Arena این بازی، اولین پروژه متاورسی است که کاملا بر بستر بلاک‌چین پیاده‌سازی می‌شود. ازاین‌رو، در همه مبارزات و نتایج بازی، می‌توانیم شفافیت داده‌ها و تراکنش‌های بین بازیکنان را مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید: 4 بازی کریپتویی بدون سرمایه اولیه + بازی‌های رایگان متاورس

توکن CDC

توکن اصلی بازی کریپتو دراگون که در فضای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد CDC نام دارد. این توکن نیز مانند هسته بازی بر بستر بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده و کل موجودی این توکن 100 میلیون واحد است.

درحال‌حاضر اطلاعات زیادی از قیمت و تعداد کوین‌های در گردش CDC وجود موجود نیست. اما توکن‌های CDC برای فعالیت‌های داخل بازی مانند تولیدمثل، معامله NFT، جوایز و Mint مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایردراپ کریپتو دراگون

براساس اطلاعاتی که سایت بازی کریپتو دراگون آمده، صاحبان توکن‌های NFT تخم دراگون، به ازای هر تخم، توکن‌های CDC دریافت می‌کنند.

این مقدار برای تخم‌های Random مقدار 1,200 توکن، Epic مقدار 10,000 توکن و کلاس Legendary مقدار 50,000 توکن CDC خواهد بود.

آموزش بازی کریپتو دراگون

آموزش بازی crypto dragons ساده است. برای انجام بازی ابتدا باید وارد وب‌سایت آن به آدرس CryptoDragons.com شوید.

سپس از گزینه Connect Wallet یکی از کیف‌پول‌های نمایش داده شده در پنجره جدید را که در آن حساب دارید انتخاب و متصل کنید.

حالا  با خرید یک Egg یا توکن NFT دراگون از بخش Marketplace می‌توانید کار خود را آغاز کنید.

به‌خاطر داشته باشید با خرید یک تخم دراگون، یک توکن NFT دراگون هم می‌گیرید و توکن تخم دراگون نیز همچنان در دست شما باقی می‌ماند. می‌توانید آن را بفروشید یا برای دریافت ایردراپ‌های CDC، آن را هولد کنید.

بازارچه کریپتو دراگون

در بازارچه توکن‌های NFT‌ بازی Crypto Dragon، کارت‌های دراگون زیادی یافت می‌شود اما همه آن‌ها برای فروش نیستند.

با استفاده از فیلتر‌های ارائه شده در بالای صفحه می‌توانید در بین انواع کلاس‌های دراگون جستجو کنید. با فعال کردن تگ For Sale، توکن‌های قابل فروش نمایان می‌شوند.

بازارچه NFT کریپتو دراگون
سیستم خرید و فروش اژدها در بازارچه این بازی براساس مزایده است که در آن پس از گذشت مدت زمان تعیین شده، بالاترین قیمت ارائه شده، برنده مناقصه خواهد بود.

سیستم خریدوفروش دراگون در بازارچه این بازی براساس مزایده است که در آن پس از گذشت مدت‌زمان تعیین‌شده، بالاترین قیمت ارائه‌شده، برنده مناقصه خواهد بود.

ارز دیجیتال مورد استفاده در این بخش اتریوم خواهد بود. در هنگام خرید توکن‌های این بازارچه، به کارمزد‌های آن نیز توجه کنید.

ویژگی‌های دراگون

با ورود به صفحه مشخصات هر توکن دراگون می‌توانید اطلاعات مختلفی در مورد جزییات DNA و آمار آن از جمله مشخصات DNA می‌توان به چشم، گوش، ابرو، رنگ بدن، بال‌ها، شاخ، دست و پا و موارد بسیاری دیگر مشاهده کنید.

همان‌طور که گفته شد هر دراگون می‌تواند یا از طریق تولیدمثل ایجاد شود یا خرید یک تخم دراگون.

ازاین‌رو، دراگون‌هایی که از روش تولیدمثل به وجود آمده‌اند را می‌توان در جزییات صفحه توکن NFT آن دراگون شناخت در این صفحه، مشخصات پدر و مادر این دراگون قابل مشاهده است.

خرید و فروش اژدها

بازیکنان می‌توانند با تولیدمثل دراگون میلیون‌ها دراگون خلق کرده و به فروش برسانند. البته کلاس کمیابی آن‌ها ارتباطی با DNA آن ندارد!

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین اصطلاحات NFT که باید آن‌ها را بشناسید

زبان اختصاصی Kassis!

سازندگان پروژه متاورس بازی کریپتو دراگون یک زبان اختصاصی برای شخصیت‌های داخل بازی طراحی کرده‌اند که کاربرد دقیق آن هنوز مشخص نیست.

این زبان دارای 33 حروف الفبا و بیش از 1300 کلمه است و Kassis نام دارد. در این زبان هیچ حروف بزرگی وجود ندارد.

با مراجعه به وب‌سایت پروژه کریپتو دراگون می‌توانید جزییات بیشتر آن را در قالب یک فایل PDF دریافت کنید.

شبکه‌های اجتماعی کریپتو دراگون

جامعه بازیکنان کریپتو دراگون را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی دیسکورد، ردیت، اینستاگرام، فیسبوک و توییتر یافت.

صفحه توییتر این بازی دنبال کنندگان زیادی دارد. در سرور دیسکورد این بازی نیز حدود 120,000 کاربر وجود دارند که روزانه بیش از هزاران نفر در آن فعالیت می‌کنند.

کسب درآمد از کریپتو دراگون

در وب‌سایت رسمی بازی درباره نحوه برداشت از بازی کریپتو دراگون توضیحی داده نشده اما می‌توان حدس زد این بازی کلکسیونی از 10,000 دراگون است که هرکدام دارای DNA‌ یکتا هستند.

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، خریدوفروش توکن‌های دراگون با اتریوم انجام می‌شود.

ازاین‌رو، زمانی که یک تخم دراگون خریداری می‌کنید، با تولیدمثل آن، می‌توانید توکن‌های NFT دراگون را در بازارچه این بازی به صورت مزایده به فروش بگذارید.

نکته‌ای که کلاس Legendary را خاص می‌کند این است که هولدر‌های توکن‌های کلاس Legendary، میزان 50% از درآمد همه تولیدمثل‌های سایر بازیکنان را دریافت می‌کنند.

بنابراین اگر یک توکن دراگون از این کلاس را در دست خود حفظ کنید، و بازیکنی دیگر اقدام به تولیدمثل دراگون کند، شما و سایر بازیکنانی که این کلاس توکن‌ها را در کیف‌پول خود حفظ می‌کنید، به صورت مساوی درآمد غیرفعال خواهید داشت.

البته قیمت این توکن‌ها درحال‌حاضر بیش از صد‌ها هزار دلار تخمین زده می‌شود که برای خرید آن، نیاز به سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی است.

سوالات متداول

بازی کریپتو دراگون چیست؟

بازی کریپتو دراگون یک پروژه NFT و یک بازی P2E است که روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده است.

در کریپتو دراگون چطور می‌توان NFT اژدها داشت؟

چند راه برای به دست آوردن دراگون وجود دارد که شامل خرید آن، تولیدمثل، خرید تخم دراگون و پرورش دراگون، دریافت آن از یک بازیکن دیگر یا برنده شدن در مبارزه است.

برای شروع بازی به چند دراگون نیاز است؟

برای شروع به یک دراگون نیاز است که می‌تواند به صورت NFT خریداری شود. اگر گیمر دو دراگون داشته باشد می‌تواند از جفت‌گیری آن‌ها یک دراگون به دست آورد.

نتیجه‌گیری

بازی کریپتو دراگون از بازی‌هایی است که برای کسب درآمد از آن نیاز به سرمایه‌گذاری، صبر و فعالیت چندماهه دارید.

به‌خاطر داشته باشید که یک بازه زمانی چندساله، بسیاری از این بازی‌ها، به‌خاطر اینکه هیچ کاربرد ویژه‌ای ندارند، از بازار محو می‌شوند.

اوایل عرضه این بازی، یک توکن NFT دراگون از کلاس Legendary با قیمت بالای 100,000 دلار اتریوم فروخته شده است.

بااین‌حال، بسیاری، این پروژه را با بازی Crypto Kitties که به‌عنوان اولین بازی بلاک‌چین شناخته می‌شود مقایسه می‌کنند.

چرخه صعود و سقوط بازی با شدت زیادی رخ می‌دهد و تجربه نشان داده بسیاری از بازی‌های NFT این‌چنینی با شکست مواجه می‌شوند.

برای ورود به این بازی حداقل 2000 دلار سرمایه نیاز است. لازم است علاقه‌مندان قبل از ورود و سرمایه‌گذاری، تحقیقات کاملی در مورد ریسک‌های آن انجام دهند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
صفر صحرائي

سلام دوست عزیز من حدود یک سال این بازی انجام میدم لول بازیم 198الان بازی باز نمیشه توگوشی دیگه هم وصل کردم بازم باز نشد لطفا راهنمایی کنیید. باجمیل ثبت نام کردم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx