پروژه ایلوویوم (Illuvium): بازی مبتنی بر بلاک‌چین

blank

پروژه ایلوویوم (Illuvium) یک بازی بلاک‌چینی نقش‌آفرینی (RPG) در جهانی باز (Open world) است که به‌زودی عرضه خواهد شد.

بازیکنان موجوداتی به‌نام ایلوویال (Illuvial) جمع می‌کنند که هر کدام متعلق به یک گروه و ماهیت مشخص هستند.

در کل، پنج دسته و پنج ماهیت با نقاط قوت و ضعف مختلف وجود دارد. همان‌طور که در نبرد در برابر سایر بازیکنان پیروز می‌شوید و ماموریت‌ها را کامل می‌کنید، شخصیت‌های ایلوویال شما نیز قدرتمندتر می‌شوند.

عناوین مطلب:

ایلوویوم (illuvium.io) دو آلتکوین ERC-20 بر روی اتریوم دارد: ILV و sILV. دارندگان توکن ILV می‌توانند از آن برای استخراج نقدینگی، مشارکت در حاکمیت و کسب پاداش استفاده کنند.

یک دوره قفل‌کردن برای پاداش‌های ILV وجود دارد، اما از توکن‌های sILV می‌توان بلافاصله در بازی استفاده کرد.

ایلوویوم از NFT ها هم برای نشان‌دادن هر آیتم درون‌بازی و ایلوویال استفاده می‌کند که می‌تواند در بازارهای خارجی توکن‌های تعویض‌ناپذیر (NFT) نیز معامله شود.

برای شروع کسب درآمد با توکن‌های ILV و sILV، می‌توانید این توکن‌ها را از صرافی‌ها خریداری و در پلتفرم سهام‌گذاری ایلوویوم شروع به سهام‌گذاری کنید. همچنین می‌توانید توکن‌های خود را وارد استخرهای فلش (Flash Pool) توکن ILV کنید.

بازی و کسب درآمد

پیاده‌سازی فناوری بلاک‌چین در صنعت بازی در سال‌های اخیر رشد خارق‌العاده‌ای داشته است.

با این حال، ما هنوز بازی‌ مبتنی بر بلاک‌چینی را ندیده‌ایم که بتواند در حد پرفروش‌ترین بازی‌های رایانه‌ای فعلی در سرتاسر جهان عمل کند. ایلوویوم وعده داده است که یک تجربه بازی بلاک‌چینی در رده‌ای بالاتر را با ترکیب مدل‌های متاورس و بازی‌ برای‌ کسب‌ درآمد (play-to-earn) ارائه خواهد کرد.

اما دقیقاً چگونه این کار را انجام خواهد داد و آیا می‌تواند چنین تجربه‌ای را ثبت کند؟

پروژه ایلوویوم چگونه کار می‌کند؟

ایلوویوم یک بازی بلاک‌چینی نقش‌آفرینی در جهانی باز است که بر پایه اتریوم ساخته شده است و در سال 2022 منتشر خواهد شد.

بازیکنان ایلوویوم در یک دنیای فانتزی سفر می‌کنند، موجوداتی به نام ایلوویال را شکست می‌دهند و شکار می‌کنند. بازیکنان پس از افزودن ایلوویالها به مجموعه خود، می‌توانند از هیولاهایشان در نبرد علیه سایر بازیکنان استفاده کنند؛ این نبردها در حین ماجراجویی، تکمیل چالش‌ها یا بازی در داستان ایلوویوم اتفاق می‌افتند.

پروژه ایلوویوم همچنین دارای توکن‌های مخصوص به خود، یعنی ILV و sILV، و توکن‌های تعویض‌ناپذیری (NFT) است که نشان‌دهنده ارتقاء موجودات و آیتم‌های درون‌بازی هستند. بازی ایلوویوم ویژگی‌هایی برای کسب درآمد در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که افراد می‌توانند با تکمیل چالش‌ها، ماموریت‌ها و نبردها توکن ILV دریافت کنند.

چگونه ایلوویوم بازی می‌کنید؟

در زمان نگارش این مطلب، ایلوویوم هنوز در حال توسعه است و احتمالاً تا سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد.

کلاینت این بازی به‌عنوان اپلیکیشن دسک‌تاپ برای بارگیری در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، اعضاء می‌توانند هم در حالت رایگان و هم در حالت پیشرفته (پریمیوم) در این پلتفرم بازی کنند.

سازوکار اصلی پروژه ایلوویوم جمع‌آوری و سفارشی‌سازی ایلوویال‌های NFT است. هر ایلوویال درون‌ بازی با یک گروه و ماهیت مرتبط است. ایلوویال‌های قدرتمندتر حتی می‌توانند گروه‌ها و ماهیت‌ها را نیز با هم ترکیب کنند.

با استفاده از ایلوویال‌های هم‌ماهیت و هم‌گروه در نبردها، بازیکن‌ها می‌توانند امتیاز کسب کنند. این جریان به‌عنوان اثر هم‌افزایی شناخته می‌شود و می‌تواند یک انتخاب تاکتیکی برای ایلوویال‌هایی باشد که انتخاب و جمع‌آوری می‌کنید. کاربران همچنین می‌توانند ایلوویال‌های خود را با هم ترکیب کنند تا پس از ایجاد ایلوویال‌های جدید با قدرت بیشتر، به سطح ویژه‌ای برسند.

پروژه ایلوویوم

برای گرفتن یک ایلوویال، باید آن را در یک شارد (بخش) نگه دارید. هرچه ایلوویال قدرتمندتر باشد، از شارد قوی‌تری باید استفاده کنید تا بتوانید آن را با موفقیت بگیرید. اگر ایلوویال‌ شما آسیب‌دیده باشد، به‌مرور زمان در شارد خودش سلامتی‌اش را بازمی‌یابد.

با این حال، اگر قصد دارید این روند را سریع‌تر کنید، می‌توانید هزینه‌ای بپردازید یا از آیتم‌هایی برای تسریع بازسازی سلامت ایلوویال خود استفاده کنید. برخی از ایلوویال‌ها نادرتر هستند و به‌صورت براق، طلایی یا هولوگرافیک نشان داده می‌شوند.

گروه‌های ایلوویوم

گروه، دسته یا همان کلاس‌های ایلوویوم شامل Fighter، Guardian، Empath، Rogue و Psion می‌شود. جزئیات دقیق تفاوت‌های این پنج دسته هنوز مشخص نشده است.

هنگامی که تیم یا کلاسی ایجاد می‌کنید، هم‌افزایی ماهیت‌ها را هم باید در نظر بگیرید، خصوصاً در مورد کلاس‌های ترکیبی Ascended. به‌عنوان مثال هنگامی که یک ایلوویال Rogue با یک ایلوویال Fighter ترکیب می‌شود، حاصل یک ایلوویال Slayer خواهد بود. شما همچنین می‌توانید دو ایلوویال از یک کلاس را با هم ترکیب کنید تا ایلوویال جدیدی با مهارت‌های بیشتر و قدرتمندتر بسازید.

ماهیت‌های ایلوویوم

ایلوویوم دارای پنج ماهیت و خانواده است: هوا (Air)، طبیعت (Nature)، آتش (Fire)، آب (Water) و زمین (Earth). هر ایلوویال بر اساس نوع ماهیت خود می‌تواند آسیب بزند یا آسیب ببیند. به‌عنوان مثال، یک ایلوویال آبی می‌تواند به ایلوویال آتش آسیب بیشتری بزند اما در برابر ایلوویال زمین ضعیف‌تر خواهد بود.

همچنین، می‌توانید ترکیبی از پنج ماهیت و دسته مختلف را در Ascended Illuvial ببینید و ترکیبی مانند گردوغبار (Dust) حاصل از «هوا» و «زمین» یا یخ (Frost) حاصل از «هوا» و «آب» ایجاد کنید.

سایر ویژگی‌های پروژه ایلوویوم

جدا از دسته و ماهیت، هر ایلوویال ویژگی‌های دیگری دارد که قدرت، سلامت، سرعت و آسیب‌زنندگی آن را تعیین می کنند. هر چه ایلوویال‌های شما در مبارزات بیشتری پیروز شوند، قدرتمندتر می‌شوند. همچنین می‌توانید برخی از ویژگی‌های ایلوویال را با آیتم‌های درون‌بازی بهتر کنید؛ این آیتم‌ها را می‌توانید پیدا کنید، بخرید یا خودتان بسازید.

توکن ایلوویوم (ILV) چیست؟

ایلوویوم (ILV) یک توکن ERC-20 در بلاک‌چین اتریوم با موارد استفاده مختلف در بازی و اکوسیستم است. قیمت ILV از ترکیبی از سفته‌بازی معامله‌گرها بر اساس موفقیت بازی و کاربرد آن در سهام‌گذاری تعیین می‌شود.

این توکن به دو شکل مختلف ILV و sILV عرضه می‌شوند. پاداش ILV برای یک سال باید قفل شود، اما از sILV می‌توان بلافاصله در بازی استفاده کرد. در مجموع، 3 میلیون توکن ILV و sILV وجود خواهند داشت؛ بنابراین، این توکن‌ها سقف عرضه محدود دارند.

هرچه تعداد بیشتری کاربر کوین‌های خود را سهام‌گذاری کنند، عرضه در گردش کمتر خواهد بود. سه کاربرد اصلی توکن‌های ILV عبارتند از:

  • بازیکنان برای موفقیت‌ها و دستاوردهای خود در بازی کوین ILV دریافت می‌کنند.
  • دارندگان توکن ILV می‌توانند آن را در Illuvium Vault (صندوق سهام‌گذاری ایلوویوم) سهام‌گذاری کنند و توکن‌های ILV و sILV به‌عنوان پاداش دریافت کنند.
  • دارندگان توکن ILV می‌توانند از طریق سازمان غیرمتمرکز مستقل (دائو) ایلوویوم در فرایند حاکمیت بازی شرکت کنند. شورای ایلوویناتی (Illuvinati Council) نیز امکان همکاری جامعه را در ایجاد پیشنهادهای بهبود بازی و سایر تغییرات در مدل حاکمیتی فراهم می‌کند.

به‌عنوان یک توکن ERC-20، کاربرانی که ILV و sILV انتقال می‌دهند، باید کارمزد گس بپردازند. از آنجا که کارمزد گس گاهی هزینه زیادی دارد، باید ببینیم که تراکنش‌های ERC-20 در بازی تا چه‌اندازه موفق عمل خواهند کرد و چقدر مقرون‌به‌صرفه خواهند بود.

تصویری از پروژه ایلوویوم

سخن پایانی

ایلوویوم در حال حاضر با انتشار ارز دیجیتال ILV و پلتفرم سهام‌گذاری دیفای (DeFi) سروصدای زیادی به راه انداخته و حجم معاملات زیادی را از آنِ خود کرده است.

قیمت ایلوویوم نیز از زمان انتشار خود رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشته است. اگرچه سازوکار این بازی نیز شبیه به سایر بازی‌های بلاک‌چینی مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) به نظر می‌رسد، ظاهر و عملکرد ایلوویوم از کیفیت بالاتری برخوردار است.

آیا پروژه ایلوویوم در نهایت می‌تواند به هدف خود برسد و در میان برترین بازی‌های ویدئویی سرتاسر جهان شناخته شود؟ برای پاسخ قطعی به این پرسش باید تا سال 2022 و عرضه نسخه نهایی بازی صبر کنیم.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx