آشنایی با ارز سایتاما (Saitama)؛ یک آلتکوین محبوب با احتمال رشد بالا!

ارز دیجیتال سایتاما

با وجود این که هنوز دو سال از عرضه ارز دیجیتال سایتاما نگذشته است، طرفداران آن توانسته‌اند این ارز دیجیتال را به رشد بسیار خوبی برسانند.

ارز سایتاما (Saitama) در ابتدا به عنوان یک میم کوین (Meme Coin) عرضه شد اما با حمایت‌هایی که طرفدارانش انجام دادند توانست به رشد بسیار خوبی برسد.

در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد آینده ارز دیجیتال سایتاما، نحوه خرید ارز سایتاما و نحوه کار کردن آن بیشتر آشنا شویم.

عناوین مطلب:

ارز دیجیتال سایتاما چیست؟

سایتاما اینو (Saitama Inu) یک پلتفرم ساخته شده روی بلاک‌چین اتریوم است که توسط یک اجتماع خاص از هولدرها و طرفداران آن پشتیبانی می‌شود. این پلتفرم با هدف آسان سازی ورود افراد جامعه به دنیای دیفای (DeFi) سعی می‌کند مطالب مختلفی را در مورد نحوه ثروت اندوزی، تکنیک‌های مدیریت مالی و نحوه پس انداز کردن به علاقه‌مندان آموزش دهد.

توکن بومی این پلتفرم همان ارز سایتاما است که مبتنی بر استاندارد ERC20 بوده و امروزه به چیزی فراتر از یک میم کوین مبدل شده است. در واقع ارز سایتاما به قسمتی از یک اکوسیستم بسیار بزرگ مبدل شده که از اجزای مختلفی از جمله بازی‌های کریپتویی، بخش‌های آموزشی، بازارهای NFT، کیف پول هوشمند و … تشکیل شده است.

پس از این که سایتاما از حالت میم کوینی خود خارج شد، نام خود را از Saitama Inu به Saitama تغییر داده و با لوگوی جدیدی معرفی شد و امروزه به عنوان یک ارز اسم و رسم دار شناخته می‌شود.

قابلیت‌های اکوسیستم سایتاما

آن چه که ما را به آینده ارز دیجیتال سایتاما امیدوار می‌کند، قابلیت‌های اکوسیستم آن است. در حال حاضر علاوه بر داشتن یک توکن بومی، سایتاما یک نرم افزار مخصوص به خود برای ذخیره و تبادل ارزهای دیجیتال داشته و در حال توسعه قابلیت‌های دیگری است که به عملکرد شبکه کمک شایانی می‌کند.

در ادامه به مهم‌ترین قابلیت‌های اکوسیستم سایتاما اشاره می‌کنیم:

نرم افزار SaitaPro

سایتا پرو یک نرم افزار ساخته شده برای موبایل و کامپیوتر است که امکانات اکوسیستم سایتاما در آن گنجانده شده است. سایتا پرو علاوه بر این که یک صرافی غیرمتمرکز است، یک کیف پول غیر حضانتی نیز محسوب می‌شود که می‌توانید در آن به خرید ارز دیجیتال سایتاما یا سایر ارزهای دیجیتال مشغول شده یا توکن‌های خود را استیک کنید و یا با استفاده از ییلد فارمینگ (Yield Farming) سود کسب کنید.

Capture 1
SaitaPro یک نرم افزار همه کاره برای پلتفرم سایتاما

علاوه بر این، SaitaPro یک مرورگر برای DApp دارد که برای دسترسی به نرم افزارهای دیفای طراحی شده است. همچنین دسترسی به پلتفرم FANG برای خرید NFT و ابزار SaitaSwap برای خرید و معاوضه ارزهای دیجیتال مختلف از طرق نرم افزار SaitaPro امکان پذیر است.

کیف پول SaitaMask

کیف پول سایتاما که با نام سایتامسک شناخته می‌شود برای ذخیره، معامله، انتقال و استیک کردن ارزهای دیجیتال از جمله ارز سایتاما قابل استفاده است. نمودارهای معاملاتی، جزئیات و قیمت ارزهای مختلف در کنار آن‌ها نشان داده شده و خلاصه‌ای از وضعیت پرتفوی نیز برای شما نمایش داده می‌شود.

saitamask
کیف پول سایتامسک مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم با قابلیت استیک و سواپ کردن توکن‌های مختلف

بخش SaitaRealty

SaitaRealty یا همان املاک سایتا، یک بخش مجزا از اکوسیستم سایتاما است که توکن مختص به خود را با همین نام دارد. این بخش به املاک تخصیص یافته است و قصد دارد پس از جمع آوری سرمایه از طریق سود تراکنش‌ها و سرمایه گذاری کاربران شبکه، نسبت به خرید املاک اقدام کند.

پس از آن که املاک خریداری شده درصد قابل قبولی سود کسب کنند، توسط شبکه به فروش می‌رسند. 50 درصد سود ناشی از فروش املاک برای گسترش شبکه مصرف خواهد شد. 25 درصد از سود باقی مانده به سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان در این طرح داده شده و 25 درصد دیگر برای تأمین خانه برای نیازمندان صرف می‌شود.

در ادامه به قابلیت‌هایی از اکوسیستم سایتاما اشاره می‌کنیم که در آینده توسعه خواهند یافت و فعلاً به طور کامل در دسترس نیستند.

FANG؛ خرید و فروش NFT

FANG قسمتی از اکوسیستم ارز سایتاما است که خرید و فروش NFTها از طریق آن امکان پذیر خواهد شد. این قسمت از مجموعه هنوز در حال توسعه است و به طور کامل راه اندازی نشده است اما نسخه بتا آن در اکوسیستم فعال است.

پلتفرم Saitama Edutainment

این پلتفرم در واقع برای مقاصد آموزشی به کار برده می‌شود و با تهیه محتوای آموزشی مناسب و انتشار آن در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار سایتا پرو سعی دارد به سرمایه گذاران کمک کند تصمیمات بهتری بگیرند.

بازی کریپتویی Wolfcaster

استودیوی سایتاما در حال کار بر روی 3 بازی کریپتویی است که اولین آن‌ها Wolfcaster نام دارد که تحت نظارت استودیوی Saitama ساخته می‌شود. علاوه بر استیکینگ و ییلد فارمینگ، بازی‌های کریپتویی یکی دیگر از روش‌هایی است که بدون خرید ارز سایتاما، می‌توانید موجودی کیف پول خود را افزایش دهید.

SaitaChain؛ بلاک‌چین جدید سایتاما

در آینده ارز دیجیتال سایتاما، بلاک‌چین مخصوص به خود را خواهد داشت و دیگر مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم نخواهد بود. در این حالت علاوه بر سرعت بهتر، هزینه تراکنش‌ها نیز کاهش چشم گیری خواهد یافت.

متاورس SaitaCity

شهر سایتا، متاورس مجموعه سایتاما خواهد بود که تمامی امکانات شبکه را در یک جا جمع می‌کند. در SaitaCity با خرید ارز سایتاما می‌توانید توکن‌های NFT خرید و فروش کنید، بازی‌های سایتاما را با دوستان خود تجربه کنید و در یک اجتماع مجازی با سایر کاربران شبکه در ارتباط باشید.

قابلیت‌های ارز سایتاما و آپدیت Saitama V2

از آنجایی که ارز دیجیتال Saitama توانسته به موفقیت‌های بیشتری دست یابد، امکانات بیشتری به ارز دیجیتال خود افزوده است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به قفل نقدینگی (Lock liquidity) و تله ضد نهنگ (Anti-whale trap) اشاره کرد.

قفل نقدینگی به یک حالت استیکینگ اشاره دارد که در آن کاربران می‌توانند همه یا قسمتی از دارایی خود را وارد استخرهای نقدینگی کنند. در این حالت توکن‌های سایتاما در استخر قفل شده و غیر قابل برداشت هستند. در قبال این نقدینگی، 2 درصد مالیات دریافت شده از تراکنش‌ها به افرادی که ارز سایتاما استیک کرده‌اند پرداخت می‌شود.

Capture1 1
ارز دیجیتال سایتاما در آپدیت خود از یک میم کوین به یک آلتکوین تبدیل شد

تله ضد نهنگ یک پروتکل خاص است که مطابق آن ارز‌های Saitama به نحوی کد گذاری می‌شوند که یک شخص خاص نتواند تعداد بسیار زیادی توکن نگهداری کند. در این حالت احتمال کلاه‌برداری و پامپ اند دامپ (Pump and Dump) به حداقل می‌رسد.

در ماه ژوئن سال 2022 پس از آپدیت ارائه شده، آینده ارز دیجیتال سایتاما روشن‌تر از همیشه ارزیابی می‌شد چرا که به عنوان یک آلتکوین (و نه میم کوین) معرفی شد. ورژن دوم ارز سایتاما (Saitama V2) علاوه بر امنیت و پایداری بیشتر، با صرافی‌های متمرکز سازگاری بیشتری دارد.

saitama inu token supply
از 100 میلیارد توکن سایتاما 55 میلیارد سوزانده شده و 45 میلیارد توکن در گردش است

از طرفی نیز ارزش دلاری ارز سایتاما ورژن دوم یک میلیون برابر نسخه قدیمی آن است و به همین ترتیب عرضه ورژن دوم 1/1.000.000 نسخه قدیمی است. بدین صورت هر توکن Saitama V2 ارزشی معادل یک میلیون توکن Saitama داشته و عرضه آن از 100 کوادریلیون به 100 میلیارد رسیده است که بیش از نصف این تعداد سوزانده شده و در حال حاضر 45 میلیارد توکن Saitama V2 در گردش است.

آینده ارز دیجیتال سایتاما

پس از عرضه آپدیت جدید ارز سایتاما، قیمت آن رشد چشم گیری داشت و به دلیل کاهش تعداد توکن و عرضه کم در بازار رشد قیمتی سایتاما در آینده بسیار محتمل است.

نسخه اول ارز سایتاما توانست به بالاترین قیمت 0.0000002777 دلار برسد در حالی که بیشترین قیمت ثبت شده توسط نسخه دوم سایتاما 0.007825 دلار بود. البته پس از رکود فعلی که تمام بازار ارزهای دیجیتال را در بر گرفته است، سقوط شدیدی را تجربه کرد.

saitama inu price chart
نمودار قیمت سایتاما قبل و بعد از به روز رسانی

آینده ارز دیجیتال سایتاما با در نظر گرفتن نوآوری‌ها و گستردگی شبکه روشن به نظر می‌رسد و تحلیل گران بسیاری بر این باور هستند که در صورت مساعد بودن شرایط بازار کریپتو، می‌توانیم شاهد رشد ارز سایتاما باشیم.

خرید ارز دیجیتال سایتاما

علاوه بر صرافی‌های خارجی، ارز دیجیتال سایتاما در چندین صرافی ایرانی نیز لیست شده است. از جمله صرافی‌های ایرانی که ارز سایتاما را لیست کرده‌اند می‌توانیم به صرافی بیت‌پین و بیت24 اشاره کنیم. با کلیک بر روی لینک‌های اشاره شده مستقیماً به صفحه خرید ارز دیجیتال سایتاما در صرافی‌های مربوطه هدایت می‌شوید.

از جمله صرافی‌های خارجی که می‌توانید نسبت به خرید ارز دیجیتال سایتاما از طریق آن‌ها اقدام کنید می‌توانیم به shibaswap، sushiswap و Bybit اشاره کنیم. همچنین برای خرید ارز سایتاما می‌توانید از طریق صرافی سایتاما با نام SaitaSwap استفاده کنید.

کیف پول مناسب ارز سایتاما

از آن جایی که ارز سایتاما مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است، برای نگهداری آن باید از یک کیف پول سازگار با اتریوم استفاده کرد. شما به راحتی می‌توانید ارزهای سایتاما را در کیف پول تراست والت (Trust Wallet) نگهداری کنید. همچنین می‌توانید از کیف پول‌های دیگری مانند Trezor، Metamask و Exodus نیز برای ذخیره ارز دیجیتال سایتاما استفاده کنید.

سؤالات متداول

آیا ارز دیجیتال سایتاما برای سرمایه گذاری مناسب است؟

پاسخ به این سؤال بسته به استراتژی‌های هر فرد ممکن است متفاوت باشد. ارز سایتاما امروزه به یک آلتکوین با پتانسیل بالا تبدیل شده است که نمی‌توان از احتمال رشد آن چشم پوشید.

آیا خرید ارز سایتاما از صرافی‌های خارجی ممکن است؟

برای خرید ارزهای دیجیتال از صرافی‌های خارجی باید از تتر یا سایر استیبل کوین‌ها استفاده کرد یا با استفاده از یک حساب بین‌المللی به صرافی خارجی پول واریز کنید.

آیا سایتاما یک میم کوین است؟

سایتاما در ابتدا به عنوان یک میم کوین ساخته شد اما در آپدیت ارائه شده از حالت میم کوین خارج و به یک آلتکوین تبدیل شد.

سخن آخر

سایتاما علی رغم میم کوین بودن، امروزه با تغییر کاربری توانسته است به یک آلتکوین موفق تبدیل شود به نحوی که تحلیل گران بسیاری نسبت به آینده ارز دیجیتال سایتاما خوش بین هستند.

خرید ارز دیجیتال سایتاما اگرچه ممکن است همانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال با درجاتی از ریسک همراه باشد اما برنامه‌های مختلف اعم از صرافی SaitaSwap و بازی‌های کریپتویی در کنار متاورس و محیط‌های آموزشی، خبر از گستردگی شبکه در آینده نه چندان دور می‌دهد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
علی

سلام من سایتاما ورژن قدیمش را در تراست ولت دارم چطور میتونم به ورژن جدید تبدیل کنم؟

بنیامین

من چند ماه دارم سایتاما رو دنبال میکنم،فکر میکنم در بازار گاوی بعدی یکی ستاره های بازار باشه،چون واقعا تیمش خلاق و کاراشون برای کاربردی کردن آن است

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx