کیف پول Ambire؛ یک والت غیر حضانتی دیفای با احراز هویت ایمیلی!

کیف پول Ambire

کیف پول Ambire تعریف جدیدی از کیف پول‌های دیجیتال ارائه کرده است.

این کیف پول متن‌باز با هدف تأمین امنیت دارایی‌های کاربران ساخته شده است و حسابرسی‌های متعددی در قراردادهای هوشمند و رابط کاربری آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: حسابرسی قرارداد هوشمند (Smart Contract Audit) چیست؟

عناوین مطلب:

کیف پول ارزهای دیجیتال امبایر اولین کیف پول متن‌باز غیر حضانتی است که از طریق ایمیل تائید می‌شود در نتیجه دیگر لازم نیست کاربران نگران عبارت‌های بازیابی کیف پول خود باشند در حالی که همچنان بر دارایی‌های خود کنترل کامل دارند.

این موضوع باعث می‌شود تا کیف پول Ambire به یک گزینه ایده‌آل برای کاربران ایرانی تبدیل شود. در این مقاله می‌خواهیم کیف پول امبایر و ویژگی‌های جذاب آن را به صورت کامل بررسی کنیم.

کیف پول Ambire چیست؟

در حال حاضر با توجه به پذیرش و کاربردهای گسترده ارزهای دیجیتال دوران جدیدی در اقتصاد جهانی آغاز شده است.

صنعت ارزهای دیجیتال به عنوان یک حوزه مستعد، رشد قابل توجهی کرده است و فرصت‌های زیادی را برای کسب درآمد در کنار روش‌های سنتی مانند سهام برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

درست مانند زمانی که برای محافظت از پول نقد و کارت‌های بانکی به کیف پول نیاز دارید، برای نگهداری کردن از ارزهای دیجیتال هم به یک کیف پول امن نیاز خواهید داشت.

در حالی که اکثر کیف پول‌های دیجیتال غیر موبایلی از نوع افزونه‌های مرورگرهای اینترنتی هستند، کیف پول امبایر یک کیف پول ارز دیجیتال نسل جدید است که به عنوان یک برنامه وب طراحی شده است.

امبایر ویژگی‌های کامل و متنوعی دارد که هر کسی از افراد تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال گرفته تا حرفه‌ای‌های کریپتویی و حوزه دیفای (DeFi) می‌توانند نیازهای خود را با آن برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کیف پول دیفای

امبایر
کیف پول امبایر ویژگی‌های متنوعی دارد که نیازهای افراد مبتدی و کاربران پیشرفته‌تر را برطرف می‌کند.

کیف پول Ambire؛ یک انتخاب هوشمندانه

از نظر فنی کیف پول‌های دیجیتال، ارزهای شما را ذخیره نمی‌کنند چرا که این دارایی‌ها در بلاک‌چین ذخیره می‌شوند و شما می‌توانید با استفاده از کلید خصوصی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

کلیدهای خصوصی نشان دهنده مالکیت شما بر دارایی دیجیتال بوده و به شما امکان انجام تراکنش‌ها را می‌دهد. در نتیجه اگر کلیدهای خصوصی‌تان را گم کنید نمی‌توانید به کیف پول‌تان دسترسی پیدا کنید.

در سوی دیگر اعتماد کردن به پروژه‌های کریپتو یا وب‌سایت‌های غیرمعتبری که می‌خواهند با کیف پول شما ارتباط برقرار کنند یا فرستادن ارز دیجیتال به کلاهبرداران احتمال هک شدن کیف پول دیجیتال شما را بیشتر می‌کند.

امبایر با تجزیه کردن تراکنش‌ها به روشی قابل خواندن برای انسان و برچسب گذاری قراردادهای شناخته شده از دارایی‌های کاربران در مقابل افراد خرابکار محافظت می‌کند، با دسته‌بندی کردن تراکنش‌ها نیاز به تائید توکنی را از بین می‌برد و همچنین نگهداری دارایی‌ها در چندین شبکه را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

این تیم کیف پول Ambire را طراحی کرد؛ امبایر یک کیف پول دیفای بود که به محصول پرچمدار این شرکت تبدیل شد و از این رو این شرکت به امبایر تغییر نام داد.

تا به امروز 42000 کیف پول امبایر به ثبت رسیده و این شرکت توانسته 2.5 میلیون دلار از سرمایه گذاران جذب کند.

ویژگی‌های کلیدی کیف پول Ambire

کیف پول Ambire دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های نوآورانه مانند پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor) و لجر (Ledger) است و قابلیت پشتیبانی از کیف پول لاتیس 1 (Lattice1) به زودی به آن اضافه می‌شود.

امکان اتصال به تمام برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) از طریق WalletConnect، مدیریت خودکار کارمزد تراکنش، و پرداخت کارمزد تراکنش با استیبل کوین‌ها از ویژگی‌های جذاب این کیف پول است.

علاوه بر این، داشبورد کیف پول Ambire تمام دارایی‌های کاربر از جمله توکن‌ها، NFTها و دارایی‌های سپرده گذاری شده در پروتکل‌‌های دیفای را به صورت خودکار نمایش می‌دهد.

کاربران کشورهای پشتیبانی شده برای افزایش موجودی کیف پول خود می‌توانند ارزهای دیجیتال را با ارز فیات خریداری کنند و همچنین کاربران سراسر جهان می‌توانند ارزهای دیجیتال را از کیف پول‌های دیگر مستقیماً به کیف پول Ambire خود ارسال کنند.

از آنجا که امبایر به شبکه‌های مختلفی مانند اتریوم، پالیگان، اسمارت چین بایننس، آوالانچ و فانتوم متصل است و شما به راحتی می‌توانید توکن‌های مختلف را دریافت و ارسال کنید.

امکان ثبت نام از طریق ایمیل یا رمز عبور بدون به خطر انداختن ماهیت غیر حضانتی امبایر و واریز کردن ارز فیات به کیف پول (فقط ارزهای پشتیبانی شده) از جمله ویژگی‌هایی است که برای کاربران مبتدی ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است.

در همین حال، کاربران فنی‌تر از امکان انجام چندین عملیات در یک تراکنش، محافظت خودکار در مقابل فرانت رانینگ (frontrunning) از طریق Flashbot ها، و چندین کلید برای مدیریت یک حساب کاربری مانند کیف پول سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری بهره‌مند هستند.

سواپ در کیف پول Ambire
در کیف پول Ambire به راحتی می‌توانید تراکنش‌های خود را از بلاک‌چین‌های مختلف انجام دهید.

اقتصاد توکنی

اولین توکن حاکمیتی پلتفرم امبایر، $WALLET نام دارد.

دارندگان این توکن می‌توانند به برنامه‌های توسعه‌ای آتی رأی دهند و پیشنهادهای خود را ارائه دهند و همچنین برای استفاده از این کیف پول پاداش دریافت کنند.

کاربران امبایر به لطف طراحی این پروتکل از طریق یک ایردراپ ثابت، پاداش دریافت می‌کنند؛ بنابراین کاربران در ازای نگه داشتن دارایی خود در کیف پول امبایر توکن بومی $WALLET را دریافت می‌کنند.

به عبارت دیگر، هر کس به نسبت موجودی کیف پول Ambire خود توکن $WALLET دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: توکنومیک (Tokenomics) چیست؟ + بررسی توکنومیک دو ارز پرطرفدار!

عرضه کل توکن $WALLET یک میلیارد واحد است که به شرح زیر به گروه‌های مختلف تخصیص داده می‌شود:

  • 12.7 درصد به حامیان اولیه با توزیع تدریجی 1 ساله.
  • 10 درصد به تیم توسعه بر اساس شایستگی اعضا با توزیع تدریجی 3 ساله.
  • 10 درصد به استیک کنندگان ADX.
  • 30 درصد به کاربران و استیک کنندگان اولیه با توزیع در طول 4 سال.
  • 35.5 درصد به دائو (DAO).
  • 0.6 درصد به نقدینگی اولیه در Huobi Primelist.
  • 1 درصد به فعالیت‌های بازاریابی.
  • 0.2 درصد به بازار سازی.

دارندگان $WALLET می‌توانند توکن‌های خود را در یک استخر، استیک کنند و در ازای آن توکن xWALLET دریافت کنند که نشان‌دهنده سهم آن‌ها از این استخر است.

علاوه بر این، دارندگان این توکن می‌توانند در تأمین نقدینگی برای انواع پروتکل‌های شخص ثالث مشارکت کنند و به عنوان پاداش توکن‌های متنوع دریافت کنند.

در ابتدا هر یک توکن xWALLET ممکن است برابر با یک توکن WALLET باشد. اما با گذشت زمان و هنگامی که از استخر، پاداش استیکینگ دریافت می‌کند ممکن است هر یک توکن xWALLET ارزش بیشتری از یک توکن WALLET پیدا کند.

کاربران برای خروج توکن‌های خود از استخر باید یک دوره زمانی 20 روزه منتظر بمانند.

همچنین یک گزینه «ترک آنی» وجود دارد که در آن کاربر می‌تواند دارایی‌هایش را فوراً از استخر خارج کند اما در این صورت 40 درصد از دارایی‌های خود را از دست خواهد داد که بین استیک کنندگان دیگر توزیع می‌شود!

هر توکن WALLET که به استخر استیکینگ ارسال می‌شود به‌طور خودکار و به تناسب بین شرکت‌کنندگان فعال استخر به عنوان پاداش توزیع می‌شود، در نتیجه کاربران کیف پول Ambire می‌توانند از راه‌های متعددی مانند کارمزد تراکنش‌ها یا تصمیمات DAO پاداش دریافت کنند.

نحوه احراز هویت در امبایر

حالت احراز هویت امبایر به صورت غیر حضانتی است و از طریق یک فرایند دو مرحله‌ای چند امضایی آن چِین (On-chain) کار می‌کند.

در این فرایند دو کلید وجود دارد که یکی در قسمت بک اِند کیف پول و از طریق الگوریتم HSM ذخیره می‌شود و دیگری در حافظه مرورگر ذخیره شده و با رمز عبور کاربر رمزنگاری شده است.

نقشه راه امبایر برای سال 2022

پلتفرم امبایر قرار است در سه ماهه اول 2022، اپلیکیشن موبایل خود را معرفی کند که دارای همان ویژگی‌های اپلیکیشن وب آن است. این اپلیکیشن قابلیت‌های جالب بیشتری مانند احراز هویت بیومتریک و استفاده از ویژگی Secure Enclave در نسخه iOS را ارائه می‌دهد.

در سه ماهه دوم، یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) تحت کنترل و مالکیت دارندگان توکن WALLET به نام WalletDAO راه‌اندازی خواهد شد که هدف آن مدیریت کردن توسعه و ادغام‌های امبایر است.

در سه ماهه سوم، از کارت امبایر رونمایی می‌شود که به صورت نیمه حضانتی عمل می‌کند. به این ترتیب، کاربران می‌توانند وجه مدنظرشان را در یک خزانه واریز کرده و هر زمان که بخواهند به آن وجه -به جز مبلغ «بدهی» مسدود شده که خرج کرده‌اند- دسترسی داشته باشند.

کاربران می‌توانند با استفاده از وثیقه یا وجوه مختلف این مبلغ بدهی را تسویه کنند. داشتن این کارت کاملاً اختیاری خواهد بود و کاربران در صورت نیاز به فعال کردن آن باید مراحل احراز هویت را طی کنند.

در سه ماهه سوم انتظار می‌رود از یک ابزار سواپ (مبادله) که شبیه سوشی سواپ است رونمایی شود. تیم توسعه امبایر قول داده است که یک سیستم پلاگین نوآورانه را راه‌اندازی کند که تمام پروتکل‌های دیفای بتوانند از طریق آن به راحتی با پلتفرم امبایر ادغام شوند.

همچنین این پلاگین‌ها با WalletDAO ترکیب می‌شوند و دارندگان توکن می‌توانند به آن‌ها رأی دهند.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که می‌دانید کیف پول‌های ارزهای دیجیتال بخش مهمی از دنیای رو به رشد کریپتوکارنسی هستند و شاید بتوان گفت کیف پول Ambire یکی از کاربرپسندترین کیف پول‌ها در میان سایر والت‌ها باشد.

این کیف دارای ویژگی‌هایی است که استانداردهای جدیدی را به صنعت والت‌های کریپتویی اضافه می‌کند.

واژه امبایر در زبان ایتالیایی به معنای «الهام بخشیدن، هدف، تلاش» است؛ کیف پول امبایر با جمع کردن ویژگی‌هایی شامل سهولت استفاده، امنیت و قدرت در یک نرم افزار، تعریف جدیدی از کیف پول‌های دیجیتال ارائه کرده است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx