ارز کریپتو دات کام (crypto.com) چیست؟ همه‌چیز درباره CRO

ارز کریپتو دات کام

فیفا به‌طور رسمی اعلام کرده است که ارز کریپتو دات کام حامی مالی جام جهانی 2022 است.

Crypto.com یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌های ارز دیجیتال در حال رشد در جهان است که بیش از 10 میلیون کاربر و بیش از 4000 کارمند در سراسر جهان دارد.

اسپانسر شدن برای یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای جهانی قطعا تاثیر زیادی بر آینده ارز کریپتو دات کام خواهد داشت.

عناوین مطلب:

در این مقاله از بورسینس قصد داریم به معرفی ارز دیجیتال کریپتو دات کام (CRO)، وضعیت فعلی کرونوس و آینده ارز CRO بپردازیم. همچنین به بررسی تاثیرات خبر حمایت مالی این صرافی از فیفا و نحوه خرید ارز CRO خواهیم پرداخت.

کریپتو دات کام (crypto.com) چیست؟

Crypto.com که در سال 2016 تأسیس شده، در مدت‌زمان کوتاهی به یکی از صرافی‌های شناخته‌شده در بین جامعه ارز دیجیتال تبدیل‌شده است.

اکوسیستم کریپتو دات کام شامل اپلیکیشن Crypto.com، صرافی کریپتو دات کام، برنامه دیفای، کیف پول، ابزار پرداخت، Crypto Earn، کریپتو کردیت و بسیاری از خدمات دیگر است.

نکته مهم درباره کریپتو دات کام این است که این پلتفرم با موسسات نظارتی در سراسر جهان کار می‌کند و قصد دارد راحت‌ترین راه را برای خرید، فروش، معامله و استفاده از ارزهای دیجیتال به کاربران خود ارائه دهد.

برنامه Crypto.com به کاربران این امکان را می‌دهد که بیش از 270 ارز دیجیتال با خیال راحت خریداری کرده و کسب سود کنند. همچنین افراد می‌توانند ویزا کارت خود را با کریپتو دات کام مدیریت کنند و به‌راحتی پرداخت‌های ارز دیجیتال خود را انجام دهند.

همچنین کاربران می‌توانند از طریق استیک در کریپتو دات کام کسب درآمد کنند. کیف پول DeFi کریپتو دات کام نیز به‌صورت غیر حضانتی است، بنابراین کنترل کامل کلیدهای خصوصی کاربران به عهده خودشان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: کیف پول حضانتی چیست و چه تفاوتی با کیف پول غیرحضانتی دارد؟

Crypto.com برای مشتریانی که به دنبال طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال هستند و ترجیح می‌دهند تراکنش‌های خود را با تلفن همراه انجام دهند، گزینه مناسبی است.

Crypto.com به‌عنوان حامی رسمی جام جهانی 2022 قطر

crypto com fifa
کریپتو دات کام حامی جام جهانی 2022 در قطر

حمایت مالی کریپتو دات کام از جام جهانی که یکی از رویدادهای بسیار مهم جهانی است که باعث افزایش محبوبیت و برندینگ این پلتفرم معاملات ارز دیجیتال خواهد شد.

علاوه بر این افراد بیشتری با این پلتفرم آشنا خواهند شد. این رویداد نه‌تنها برای کریپتو دات کام که برای کل صنعت کریپتو یک خبر مهم و تاثیر گذار است.

فیفا به‌طور رسمی اعلام کرده که Crypto.com حامی رسمی جام جهانی 2022 قطر خواهد بود. این شرکت حامی انحصاری پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال قطر 2022 خواهد بود و در معرض برندهای قابل‌توجه در داخل و خارج از استادیوم‌های مسابقات قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: نگاهی به ارز دیجیتال جام جهانی 2022!

این شرکت که بر پایه امنیت، حریم خصوصی و انطباق بنا شده، هدف اصلی خود را تسریع پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال از طریق ارائه خدمات پرداختی بیان کرده است.

Crypto.com قبلاً تعهد خود را به حمایت از تیم‌ها و لیگ‌های درجه یک، رویدادهای مهم و مکان‌های نمادین در سراسر جهان نشان داده است. با این حال می‌توان گفت هیچ رویدادی بزرگ‌تر، یا با گستردگی و تأثیر فرهنگی بیشتر، از رویداد جهانی فوتبال وجود ندارد.

بررسی کریپتو دات کام در یک نگاه

حداقل مبلغ برای واریز
1 دلار یا کمتر برای بیت‌کوین، درباره ارزهای دیجیتال دیگر متفاوت است.  
هزینه تراکنش
هزینه تراکنش ارز دیجیتال صفر است اما برای استفاده از کردیت کارت تا 4 درصد باید هزینه تراکنش پرداخت شود
تعداد ارزهای دیجیتال
بیشتر از 275
شفافیت وب‌سایت
وب‌سایت Crypto.com به‌طورکلی کاربردی است اما کمی ابهام درباره خدماتی که در ایالات‌متحده و کشورهای دیگر ارائه می‌کند، وجود دارد.
امنیت
Crypto.com چندین ویژگی مانند بیمه دارایی‌ها دارد.
استیکینگ و کسب درآمد از کریپتو دات کام 
پاداش می‌تواند تا 12.5% برای کاربران فعال متغیر باشد.  
برنامه موبایل کریپتو دات کام
کریپتو دات کام اپیلیشن موبایل اندروید و ios دارد که امتیاز 4 از 5 را در بین کاربران دریافت کرده است.
سرویس مشتریان
پشتیبانی برنامه کریپتو دات کام فقط از طریق چت آنلاین انجام می‌شود

ضعف‌های Crypto.com نسبت به رقبا

  • کارمزدهای بالا برای تراکنش‌های اعتباری: کارمزد خریدهای انجام‌شده با کارت اعتباری بسیار بالا و نزدیک به 4 درصد است. اگرچه می‌توان این کارمزدها را با انجام برخی مراحل قانونی کاهش داد، اما ازلحاظ تاریخی این روشی مناسب برای تأمین مالی حساب Crypto.com با پول نقد بوده است.
  • برخی از خدمات در ایالات‌متحده در دسترس نیستند: Crypto.com مستقر در سنگاپور بیشتر خدمات خود را از طریق برنامه تلفن همراه خود به مشتریان ایالات‌متحده ارائه می‌دهد. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که با سیستم لپ‌تاپ یا کامپیوتر معامله انجام می‌دهید، این صرافی احتمالا مناسب شما نیست.

همچنین این صرافی برخی از معاملات شامل معاملات مارجین را به ساکنان ایالات‌متحده ارائه نمی‌دهد و Crypto.com اصلاً در نیویورک در دسترس نیست.با این حال این معایب احتمالا برای کاربران ایرانی اهمیت چندانی ندارد.

نکته مهم این است که امکان دسترسی کاربران با آیپی ایرانی به این صرافی ممکن نیست. همچنین طبق بررسی‌های انجام شده امکان احراز هویت نیز برای ایرانیان در این پلتفرم وجود ندارد

Crypto.com برای چه کسانی مناسب است؟

  • کاربرانی که ترجیح می‌دهند از طریق موبایل معامله انجام دهند.
  • افرادی که امکان انجام معاملات با ارز فیات یا سنتی هستند.
  • افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری در DeFi هستند.

هزینه‌های تراکنش در کریپتو دات کام

هر ارز دیجیتالی که در Crypto.com معامله می‌شود، هزینه‌های برداشت مخصوص به خود را دارد که باید هنگام انجام معاملات در نظر بگیرید.

برای مثال، بیت‌کوین هزینه‌ای معادل 0.0005 بیت‌کوین دارد که به ازای هر برداشت به ارزش امروزی تقریباً 11 دلار می‌شود. درحالی‌که اتریوم دارای هزینه برداشت 0.004 ETH است که با نرخ‌های امروزی به ازای هر برداشت تقریباً 7 دلار می‌شود.

با استیک CRO، می‌توانید با دریافت تخفیف درصدی، هزینه‌های خود را کاهش دهید.

به‌عنوان‌مثال، اگر واجد شرایط تخفیف 10 درصدی در کارمزد میکر و تیکر با حجم معاملات 30 روزه کمتر از 250000 دلار هستید، می‌توانید انتظار داشته باشید که 0.0675 درصد به جای 0.075 درصد پرداخت کنید.

امنیت کریپتو دات کام

اگر تصمیم دارید دارایی‌های خود را در این صرافی نگه‌دارید، Crypto.com ادعا می‌کند که ارزهای دیجیتال مشتریان خود را به شیوه سرد نگه‌داری می‌کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال چیست؟

security
امنیت در کریپتو دات کام خوشبختانه بالاست.

به این معنی که نمی‌توان به‌راحتی از طریق اینترنت به آن دسترسی پیدا کرد و درنتیجه آسیب‌پذیری آن در برابر هکرها کمتر می‌شود. به گزارش Crypto.com، ارز فیات که به صرافی سپرده می‌شود، در حساب‌های بانکی نگهداری می‌شود.

در صورت وقوع حادثه یا حمله‌ای که دارایی‌های مشتریان را به خطر بیندازد، این شرکت ادعای 100 میلیون دلار بیمه برای پوشش خسارت دارد.

پس از یک مشکل امنیتی در اوایل سال 2022 که دارایی چندین کاربر به خطر افتاد، Crypto.com گفت که دارایی‌های تمام افرادی را که وجوه خود را از دست ‌داده‌اند، به‌طور کامل بازپرداخت کرده است.

ارز دیجیتال کرونوس (CRO) چیست؟

Crypto.com سعی کرده است که یک اکوسیستم مالی برای کاربران پلتفرم خود بسازد.

این محصولات مرتبط شامل کارت‌های اعتباری و ارز دیجیتال اختصاصی Cronos یا CRO هستند.

CRO ارز دیجیتال بومی بلاک‌چین کریپتو دات کام است. ​”Crypto​.com Chain”، یک بلاک‌چین است که توسط کریپتو دات کام توسعه‌یافته است.

Crypto.com همچنین با شرکت‌هایی مانند ویزا کارت همکاری می‌کند تا مطمئن شود تا جایی که ممکن است افراد می‌توانند پرداخت‌های خود را به راحتی انجام دهند.

این صرافی ابتدا ارز دیجیتال خود را با استفاده از بلاک‌چین اتریوم ساخت که MCO نام داشت، و نام اصلی این برند هم موناکو بود. اما آن‌ها نام این توکن را تغییر دادند و به CRO تبدیل کردند.

نحوه خرید ارز دیجیتال کریپتو دات کام (CRO)

برای خرید ارز دیجیتال کرونوس یا CRO می‌توانید وارد سایت کوین مارکت کپ شوید.

ارز دیجیتال CRO را جستجو کنید. سپس در قسمت Market، صرافی‌هایی که این ارز دیجیتال را لیست کرده‌اند، به شما نمایش داده می‌شود.

صرافی‌هایی مانند کوکوین، بیترکس و صرافی‌های غیرمتمرکزی مانند سوشی سواپ از CRO پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید ارز دیجیتال Crypto.com را از آن‌ها خریداری کنید.

بررسی قیمت ارز دیجیتال کریپتو دات کام (CRO)

اگرچه اکوسیستم کرونوس بسیار قوی است و پیشرفت‌های خوبی در بلاک‌چین خود داشته و علاوه بر آن با حمایت مالی جام جهانی گام بزرگی برداشته، اما تاکنون شاهد تغییر قیمت زیادی در ارز دیجیتال CRO نبوده‌ایم.

داده‌ها نشان می‌دهد که ارزش ارز دیجیتال CRO تابه‌حال از 0.9698 دلار در بازار کریپتو بالاتر نرفته است.

CRO coin price prediction 1
روند قیمتی ارز دیجیتال CRO تاکنون

در فوریه 2021 زمانی که قیمت ارز دیجیتال Crypto.com به 0.22 دلار افزایش یافت، افزایش قیمت CRO تحقق پیدا کرد. پس از اواسط آوریل، قیمت CRO به کاهش خود ادامه داد و سپس تا ابتدای اکتبر 2021 در یک منطقه محدود معامله شد.

پس‌ازآن، شتاب ازدست‌رفته خود را بازیافت و افزایش فوق‌العاده‌ای را منعکس کرد. در نوامبر سال گذشته، این ارز دیجیتال راه خود را از طریق بسیاری از همتایان دیگر باز کرد و با فوران قیمتی به بالاترین سطح  قیمتی خود یعنی 0.9698 دلار رسید.

بااین‌حال، در ماه دسامبر، با سقوط شدید مواجه شد و قیمت CRO به سطح حمایت قبلی خود یعنی 0.5 دلار کاهش یافت و ریسک سرمایه‌گذاران را افزایش داد. بعداً، قیمت این ارز دیجیتال مجدداً شتاب خود را به دست آورد، اما نتوانست سطح قیمت خود را بالای 0.64 دلار حفظ کند و علامت 0.5 دلار را دوباره آزمایش کرد.

بدترین حرکت قیمتی این ارز در آوریل 2022 مشاهده شد، زمانی که قیمت این ارز دیجیتال تنها در یک ماه  به 0.177 دلار کاهش یافت.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال کریپتو دات کام (CRO)

نوسانات قیمتی در ارزهای دیجیتال پیش‌بینی قیمت CRO را دشوار می‌کند.

بااین‌حال به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود که تحقیقات را از جنبه‌های مختلف انجام دهند تا بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

افزایش تدریجی اما پیوسته قیمت ارز دیجیتال CRO ممکن است برای معامله‌گرانی که به دنبال سودهای سریع هستند، زیاد مناسب نباشد. اما افراد صبور در بازار ارز دیجیتال یاد گرفته‌اند که باید ارزهای با پتانسیل رشد خوب را پیش‌بینی کنند و منتظر عملکرد قوی برخی از آن‌ها باشند.

در ادامه می‌توانید نظر چند نفر از کارشناسان مطرح در بازار ارز دیجیتال را درباره آینده قیمتی CRO مشاهده کنید:

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال CRO توسط Wallet Investor:

بر اساس پیش‌بینی قیمت CRO، ما انتظار داریم در بلندمدت رشد قیمتی را برای این ارز مشاهده کنیم. انتظار می‌رود قیمت تا سال 2026 حدود 3.43 دلار باشد. با سرمایه‌گذاری 5 ساله، انتظار بازدهی 732 درصدی از این ارز دیجیتال را داریم.

Cronos Price Prediction
پیش بینی قیمت ارز دیجیتال CRO حاکی از رشد قیمت این توکن در بلند مدت است.

پیش‌بینی قیمت ارز کریپتو دات کام توسط نزدک:

طبق پیش‌بینی ما قیمت ارز دیجیتال Crypto.com می‌تواند تا پایان سال 2022 حدود 0.9680 دلار باشد و در بلندمدت به یک سرمایه‌گذاری سودآور همراه با پذیرش جهانی تبدیل شود.

هشدار! این تحلیل‌ها صرفا ترجمه از منابع معرفی‌شده است و بورسینس هیچ‌گونه پیشنهاد سرمایه‌گذاری به کاربران ارائه نمی‌کند. برای سرمایه‌گذاری حتما تمام جوانب را در نظر بگیرید.

نحوه خرید و فروش NFT در Crypto.com

برای فروش توکن غیر مثلی در کریپتو دات کام، این پلتفرم کاربران را قادر می‌سازد تا NFT ها را تنها با چند کلیک به فروش برسانند.

برای شروع فرآیند فروش می‌توانید وارد حساب NFT خود در Crypto.com شوید. سپس، “NFTs my” را انتخاب کنید و به تب “Collectables” بروید. دارایی را که می‌خواهید بفروشید انتخاب کنید و سپس یکی از دو مدل قیمت‌گذاری را انتخاب کنید:

  • مدل با قیمت ثابت
  • مدل حراج

پس ‌از انتخاب مدل، باید منتظر بمانید تا NFT شما فروخته شود. پس‌ازآن، Crypto.com به بقیه موارد رسیدگی خواهد کرد.

از طرف دیگر، اگر قصد خرید NFT را دارید، یک حساب کاربری در بازار NFT ایجاد کنید. پس‌ از انتخاب نام کاربری، رمز عبور و تأیید آدرس ایمیل خود، می‌توانید اقلام موجود در بازار را مرور کرده و انتخاب کنید که کدام یک را می‌خواهید خریداری کنید.

سپس مقداری را که می‌خواهید آن را بخرید وارد کنید. اگر دارایی در یک حراج مناقصه است، بهترین پیشنهاد خود را قرار دهید.

سپس گزینه پرداخت خود را انتخاب کرده و آن را تایید کنید. پس از تکمیل تراکنش، کالای خریداری شده در تب “Collectables” در حساب شما ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی که قبل از خرید NFT ها (توکن تعویض ناپذیر) باید بدانید

نحوه استیک در کریپتو دات کام

اگر امکان استفاده از پلتفرم کریپتو دات کام را دارید و پس از ایجاد کاربری و احراز هویت، می‌خواهید در این صرافی استیک کنید، می‌توانید از کیف پول کریپتو دات کام یا یک کیف پول‌های دیگر استفاده کنید.

برای این کار وارد برنامه خود شوید و روی “Transfer” و سپس “Witdraw” ضربه بزنید.

سپس در گزینه «Crypto»، «Crypto.com Exchange» را انتخاب کنید. انتقال آنی و بدون هزینه می‌باشد.

از طرف دیگر، می‌توانید از طریق یک آدرس کیف پول خارجی یا برنامه Crypto.com برداشت کنید. اگر از کیف پول خارجی استفاده می‌کنید، حتماً آدرس برداشت اضافه کنید.

پس از پر کردن تمام جزئیات، می‌توانید مبلغی که می‌خواهید برداشت کنید را وارد کنید و سپس مقصد را انتخاب کنید و «بازبینی برداشت» را فشار دهید. اگر همه جزئیات درست باشد، می‌توانید روی «تأیید برداشت» کلیک کنید.

اگر از یک آدرس خارجی برداشت کنید، ممکن است تا دو ساعت طول بکشد تا پردازش شود، اما اگر از طریق برنامه برداشت کنید، فورا انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

چطور از استیک در کریپتو دات کام درآمد کسب کنیم؟

سود استیک در کریپتو دات کام شامل حال افرادی می‌شود که ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول‌ها برای مدت مشخصی قفل می‌کنند.

پس از قفل دارایی، تنها کاری که کاربران باید انجام دهند این است که کیف پول خود را برای دریافت پاداش استیک در دسترس نگه‌دارند.

کاربران Crypto.com می‌توانند از طریق استیک ارز دیجیتال اختصاصی کریپتو دات کام یعنی ارز CRO درآمد کسب کنند.

برای انجام این کار، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و سپس “Stake & Earn” را انتخاب کنید. سپس روی «Stake CRO» کلیک کنید، مقدار CRO را وارد کنید و «Review Staking» را انتخاب کنید. درنهایت پس از بررسی جزئیات، گزینه “Confirm” را انتخاب کنید. پس از 180 روز می‌توانید پاداش استیک CRO خود را برداشت کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید سایر ارزهای دیجیتال موجود در صرافی کریپتو دات کام را نیز استیک کنید. کاربران مبتدی یا پیشرفته ابتدا باید «Soft Staking» را در صفحه «Stake & Earn» انتخاب کنند و سپس با شرایط و ضوابط موافقت کنند. البته مطمئن شوید که موجودی حساب صرافی شما برابر با حداقل موجودی موردنیاز باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت صرافی کریپتو دات کام از نرخ پاداش استیک هر ارز دیجیتال در Crypto.com مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: بیشترین سود استیکینگ مربوط به کدام ارزهای دیجیتال است؟

سوالات متداول

ارز دیجیتال CRO چیست؟

ارز دیجیتال CRO، توکن کاربردی صرافی کریپتو دات کام است که برای استیک و تسهیل تبادلات مالی ایجاد شده است.

آیا استفاده از کریپتو دات کام پیشنهاد می‌شود؟

همه‌چیز بستگی به شرایط و اهداف شما دارد. اگر به دنبال امنیت، تعداد ارز دیجیتال زیاد و یا استیک CRO هستید، این پلتفرم می‌تواند برای شما مناسب باشد. با این حال امکان احراز هویت و دسترسی به این صرافی با آی پی ایرانی ممکن نیست.

آینده کریپتو دات کام و ارز دیجیتال CRO چگونه خواهد بود؟

در بازار ارز دیجیتال هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی صددرصدی انجام دهد، اما آنچه مشاهده می‌شود و با توجه به اینکه کریپتو دات کام به‌عنوان حامی مالی جام جهانی فعالیت می‌کند، می‌توان انتظار اتفاقات خوب را برای ارز دیجیتال CRO داشت.

جمع بندی

Crypto.com با مزایا و ویژگی‌های خود می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کسانی باشد که می‌خواهند در این پلتفرم شرکت کنند. با این حال این صرافی نیز مانند بسیاری از صرافی‌های مطرح جهانی از جمله بایننس امکان دسترسی کاربران ایرانی را به پلتفرم خود مسدود کرده است

Crypto.com دارای ارز دیجیتال بومی خود است که به نام CRO شناخته می‌شود. یکی از مزایای استفاده از CRO این است که می‌تواند کارمزد معاملات را کاهش دهد.

ارز دیجیتال CRO با توجه به اخباری که اخیرا مرتبط با حمایت مالی جام جهانی داشته بسیار موردتوجه قرارگرفته است و در واچ لیست 721 هزار نفر در کوین مارکت کپ قرار دارد!

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx