بیمه ارز دیجیتال چیست؟ معرفی ارزهای دیجیتال در حوزه بیمه

بیمه ارز دیجیتال

همه ما نام بیمه را شنیده‌ایم و حداقل یکی دو مورد از انواع آن را استفاده می‌کنیم. بیمه باعث می‌شود تا ما به نوعی احساس آسودگی و امنیت در مواجه با سختی‌ها و بحران‌ها داشته باشیم.

بیمه‌های سنتی و روزمره زندگی اجتماعی به این صورت است که ما هر ماه یا سال مبلغی تحت عنوان حق بیمه به یکی از شرکت‌های بیمه پرداخت می‌کنیم.

آن‌ها نیز در مقابل متعهد می‌شوند، زمانی که مشکلی در حیطه تعهد موردنظر به‌وجود آید، بتوانیم خسارت دریافت کنیم.

عناوین مطلب:

در این مقاله به دنیای جدیدی از حوزه بیمه خواهیم پرداخت و بررسی می‌کنیم که بیمه ارز دیجیتال چیست و چگونه می‌توان ارزهای دیجیتال را بیمه کرد؟

بیمه ارز دیجیتال چیست؟

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال یک سرمایه‌گذاری ریسکی است. قیمت‌ حتی معتبرترین ارزهای دیجیتال بسیار  پر نوسان‌تر از قیمت سایر دارایی‌های مالی دیگر مانند سهام است.

قیمت ارزهای دیجیتال در آینده نیز می‌تواند تحت تأثیر تغییرات نظارتی و قوانین جدید قرار گیرد.

صندوق‌های ارزهای دیجیتال مانند صندوق گری‌اسکیل نیز در معرض خطرات امنیت سایبری از جمله هک و سرقت هستند.

بیمه ارز دیجیتال از دارایی‌های دیجیتال در برابر آسیب‌های ناشی از نقض امنیتی و سرقت محافظت می‌کند.

همچنین این پتانسیل را دارد که در سایر بیمه‌ها، استفاده از ارزهای دیجیتال را ممکن کند؛ مانند بیمه زندگی، سلامت، خانه و غیره.

آیا تقاضا برای بیمه در ارز دیجیتال وجود دارد؟

دولت‌هایی مانند ایالات متحده با بیمه خصوصی سرمایه گذاران، از اوراق بهادار سنتی حمایت می‌کنند.

به لطف این قانون و حمایت، سرمایه سرمایه‌گذاران در برابر کاهش ارزش اوراق بهادار سنتی محافظت می‌شود.

در سوی دیگر، تقاضا برای بیمه بیت‌کوین به ویژه در مورد سرقت‌ها و هک‌های اخیر در حال رشد است.

با این حال، فرآیند خرید بیمه، بزرگ‌ترین مشکل را برای بیمه‌گذاران ایجاد می‌کند، که اگر صنعت بیمه در کریپتو، قوانین یکسانی داشته باشد، این مشکل می‌تواند بیشتر هم شود.

به همین دلیل، ایجاد ارزیابی دقیق ریسک، چالش برانگیزتر است.

چالش‌های بیمه ارز دیجیتال

کریپتوکارنسی‌ها به دلیل نوپا بودن، هنگام ورود به دیگر حوزه‌ها با موانع فراوانی روبرو می‌شوند؛ یکی از این موانع، به ویژه برای ارائه‌دهندگان بیمه سنتی، کمبود اطلاعات در مورد ارزهای دیجیتال است.

اطلاعات اشتباه زیادی در خارج از جامعه ارزهای دیجیتال وجود دارد. شکاف‌های آموزشی بزرگی وجود دارد که می‌تواند مشکل‌زا شود.

این عدم درک به دلیل این است که تنها چند شرکت بزرگ سرمایه گذاری در این حوزه وجود دارد، و مابقی غول‌های تکنولوژی و سرمایه‌گذار در دنیا هنوز به این حوزه ورود نکرده‌اند.

موضوع دیگری که در این مبحث طنین انداز خواهد شد، نیاز به شفافیت در دنیای بلاک‌چین است.

بیشتر بخوانید: الگوریتم اثبات ذخیره (PoR) شفافیت را به صرافی‌ها می آورد!

در حال حاضر تقاضا برای آموزش بیشتر وجود دارد. بنابراین ارزهای دیجیتالی که دارای رودمپ شفاف هستند، به بیمه‌گزار کمک می‌کنند تا درک بهتری از این تکنولوژی کسب کنند.

1 T7Hov8sUOAhN3eQE51bZ1A
شفافیت در ارزهای دیجیتال با رویکردهایی مانند بکارگیری الگوریتم اثبات ذخیره در صرافی‌ها ممکن می‌شود.

در فضای کریپتوکارنسی، مردم واقعاً می‌خواهند شفافیت یک محصول را ببینند. آن‌ها می‌خواهند به‌طور دقیق ببینند که این ارز دیجیتال چگونه ساخته شده، چه موارد کلیدی در آن وجود دارد و چه لایه‌های امنیتی را در خود جای داده است.

تا زمانی که این موضوع مشخص نباشد، پذیرش آن برای جامعه سخت خواهد بود.

در حالی که بیمه‌های سنتی به دلیل این چالش‌ها به طور کلی از ارائه بیمه ارزهای دیجیتال خودداری می‌کنند، از سوی دیگر، استارت اپ‌ها در حال استفاده از این فرصت هستند.

با این حال، استارتاپ‌ها با مشکل دیگری در قیمت‌گذاری روبرو هستند. به طور معمول، تاکنون روش معقولی برای قیمت‌گذاری قراردادهای بیمه در این بازار پرنوسان به وجود نیامده است.

آیا امکان خرید بیمه هنگام سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

برخی از شرکت‌های بیمه، سیاست‌هایی را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند که پوشش محدودی در برابر سرقت وجه ارزهای دیجیتال دارد.

با این حال، بیمه‌نامه‌هایی که در دسترس هستند، بازپرداخت وجه ارزهای دیجیتال سرقت شده را فقط در شرایط خاص ارائه می‌دهند.

این سیاست‌ها معمولاً ضررهای ناشی از نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال را پوشش نمی‌دهند.

آن‌ها اغلب در اکثر موارد از دارایی کاربر محافظت نمی‌کنند. به عنوان مثال: از دست‌دادن مستقیم سخت افزار مانند کیف پول یا آسیب دیدن آن، انتقال ارز دیجیتال به شخص ثالث، اختلال یا شکست بلاک‌چین زیربنای دارایی.

در واقع برای به‌دست‌آوردن پوشش کامل‌تر، سرمایه‌گذاران کریپتوکارنسی بهتر است چندین بیمه نامه بخرند که کار را مشکل می‌کند.

چرا بیمه ارز دیجیتال مهم است؟

مفهوم بیمه در ارز دیجیتال در کمترین زمان ممکن و در آینده‌ای نزدیک به اخبار و ترند اصلی تبدیل خواهدشد؛ زیرا این نوع فناوری برای عملکرد کل اکوسیستم بلاک‌چین ضروری است.

در سال‌های اخیر بارها ریزش‌های سنگین ارزهای دیجیتال را مشاهده کرده‌ایم و باعث شده سرمایه‌های کلانی از دست برود. همین مسائل باعث دل‌سردی و نگرانی کاربران در این حوزه شده است.

بدون شک ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین طرفداران خاص خود را دارند اما اگر بیت‌کوین یا آلت کوین شما بیمه باشد قطعا خیلی بیشتر از قبل طرف‌دار این صنعت خواهید شد.

در ادامه مقاله برخی از بارزترین دلایل اهمیت فزاینده بیمه در ارز دیجیتال آورده شده است:

  • بی ثباتی و نوسانات اکوسیستم ارزهای دیجیتال
  • نیاز به محصولات بیمه‌ای سفارشی برای موارد استفاده مختلف
  • فرصتی برای محصولات و خدمات بیمه‌ای برای خلق ثروت
  • محافظت در برابر هک‌ها و سوء‌استفاده‌هایی که در کریپتو بسیار رایج هستند
blank
ایجاد نقدینگی توسط بیمه در ارزدیجیتال نیز یکی دیگر از موارد استفاده بیمه در این صنعت است.

در ادامه پروژه‌هایی که در حوزه بیمه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند را بررسی می‌کنیم:

CoverCompared

CoverCompared به‌عنوان اولین پلتفرم در جهان است که دارندگان ارزهای دیجیتال را قادر می‌سازد که پوشش‌های تخصصی بیمه برای دارایی‌های مبتنی بر بلاک‌چین خود خریداری کنند.

همچنین این پلتفرم نیازهای مشتریان را در بخش‌های سنتی بیمه مانند: زندگی، سلامت، خانه و غیره نیز برآورده می‌کند.

این شرکت یک بازار بیمه DeFi برای اکوسیستم کریپتوکارنسی در سطح بین‌المللی است. هدف اصلی آن‌ها کاهش هزینه‌های تراکنش و اداری است که به طور سنتی، بیمه را برای کاربران نهایی، قابل دسترس کرده است.

CoverCompared با ایجاد ارتباط بین کاربران و ارائه‌دهندگان بیمه و ایجاد تجربه‌ای بدون اصطکاک در زمان مشتری، آرامش خاطر و اعتماد را به مردم باز می‌گرداند.

این شرکت  اخیراً خدمات خود را در بستر Polygon، یکی از سریع‌ترین شبکه‌های بلاک‌چین، راه‌اندازی کرده است. این عملیات یک گام مهم برای تبدیل شدن به یک ارتباط‌دهنده بین بلاک‌چینی بزرگ است.

Bridge Mutual

Bridge Mutual یک برنامه بیمه پوششی غیرمتمرکز و اختیاری است که به کاربران این امکان را می‌دهد که خطرات بالقوه را شناسایی کنند.

این پلتفرم در حال بازآفرینی بیمه به شکلی است که برای کاربران بلاک‌چین آشناست، و تلاش می‌کند نیاز به دفاتر فیزیکی، کارگزاران و همه عناصر گیج کننده (که بیمه را به یک صنعت منسوخ تبدیل کرده‌اند) را از بین ببرد.

هدف پلتفرم این است که به کاربران کمک کند از دارایی های ارزدیجیتال خود محافظت کنند و در ازای ایجاد نقدینگی بیمه، سود کسب کنند.

توضیح ساده این پروژه این است: Bridge Mutual یک پلتفرم پوشش ریسک اختیاری، غیرمتمرکز و با روش مدیریتی دائو (DAO) است که برای قراردادهای هوشمند، استیبل کوین‌ها، صرافی‌های متمرکز و سایر شرکت‌ها خدمات بیمه ارائه می‌دهد.

این برنامه قصد دارد به‌صورت آسان و سریع دارایی‌های دیجیتال کاربران خود را در برابر هک یا سایر حملات مخرب بیمه کند.

Bridge Mutual همچنین ویژگی جداگانه‌ای را بین ارزدیجیتال و استیبل کوین‌ها ارائه می‌دهد که در آن کاربران می‌توانند هنگام نقد کردن جفت ارز خود، استیبل کوین‌های خود را بیمه کنند.

Tidal Finance

Tidal Finance یک پلتفرم و بازار بیمه DeFi است که بالاترین درصد بازدهی سالانه (YAPYs) را در این صنعت ارائه می‌دهد.

این شرکت اخیراً همکاری با NAOS Finance را برای ارائه اولین خدمات صنعتی بیمه و وام گرفتن دارایی در دنیای واقعی راه اندازی کرده‌است.

آن‌ها 100000 دلار را برای ضرر وام‌دهنده در صورت عمل نکردن وام گیرنده به تعهداتش، پوشش بیمه می‌دهند.

با امکان استخر بیمه، این پلتفرم 100،000 دلار دیگر را پوشش می‌دهد. این ایده یک گام بزرگ در ترکیب بیمه DeFi با وام دادن دارایی‌های واقعی و گسترش افق بیمه در کریپتو، فراتر از پوشش قراردادهای هوشمند است.

1 59zHzRVcXY4Skj KL5nBCA
پوشش بیمه‌ای ارزهای دیجیتال یک مزیت کاربردی در این صنعت خواهد بود.

Tidal چندین منبع و استخر پوشش بیمه ایجاد می‌کند که در آن ارائه‌دهندگان رزرو (RPs) می‌توانند استیبل کوین‌های خود را برای تأمین سرمایه ذخیره کرده و برای هر استخری به اشتراک بگذارند.

آن‌ها از طریق حق بیمه استیبل کوین، که توسط خریداران بیمه و توکن حاکمیتی TIDAL پرداخت می‌شود، بیشتر تشویق می‌شوند.

سپس خریداران بیمه می‌توانند توکن متقابل را برای هر پروتکل یا توکن خاصی که در هر یک از استخرهای بیمه مشخص شده است، خریداری کنند.

Uno Re

Uno Re اولین پلتفرم معاملاتی بیمه و بیمه اتکایی در جهان است که به جامعه خود، امکان سرمایه‌گذاری و طراحی محصولات بیمه نوآورانه را می‌دهد.

بنابراین نسل جدیدی از شرکت های مبتنی بر Insurtech را با پایه و اساس اکوسیستم خود به پیش می‌برد.

آنچه که Uno Re را از سایر راه‌حل‌های بیمه متمایز می‌کند، این است که اجازه معامله دارایی‌های مبتنی بر ریسک، به منظور افزایش سودهی، به هرکسی را می‌دهد.

Uno Re در چند ماه گذشته روی چند همکاری جالب توجه کار کرده است.

به تازگی آنها از همکاری با Age of Tanks خبر دادند. یک بازی استراتژی نظامی NFT P2E، که در آن Uno Re از بازار NFT محافظت می‌کند و مجموعه‌های Age of Tanks را در برابر هک‌های احتمالی قراردادهای هوشمند، ایمن نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: مفهوم P2E چیست و چرا باید به آن‌ توجه کنیم؟

Uno Re همچنین از طریق همکاری اخیر بین این دو شرکت، پوشش استخری را به پروتکل روتر ارائه داده است. در صورت وقوع حمله‌ای که هر استخر روتر را هدف قرار دهد، Uno Re تا 184095دلار ضرر را جبران می‌کند.

ارز های دیجیتال در حوزه بیمه

در ادامه به معروفترین ارزهای دیجیتال در حوزه بیمه اشاره می‌کنیم:

SURE

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه بیمه، ارز SURE است. در زمان نگارش این مقاله، توکن Sure در رتبه 323 سایت کوین‌مارکت‌کپ قرار گرفته است.

inSure DeFi اکوسیستم غیرمتمرکزی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن برای محافظت ارزهای دیجیتال خود در برابر مواردی مانند بسته شدن صرافی‌ها یا کلاه‌برداری استفاده کنند.

همچنین ارز دیجیتال SURE بر اساس استاندارد ERC-20 و بر بستر اتریوم راه اندازی شده است.

NXM

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال در حوزه بیمه، ارز دیجیتال NXM بوده که توکن اصلی پروتکل Nexus Mutual است.

ارز دیجیتال NXM نیز با این هدف راه اندازی شده تا سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را در برابر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و هک شدن صرافی‌های کریپتوکارنسی بیمه کند.

بیشتر بخوانید: 5 کلاهبرداری رایج در حوزه دیفای + راهکارهای مقابله با آن‌ها

INSURE

سومین ارز در مقاله بیمه ارز دیجیتال، INSURE است. در زمان نگارش این مقاله در رتبه 344 بازار کریپتوکارنسی‌ها قرار گرفته است.

پلتفرم InsurAce نوعی پروتکل غیرمتمرکز است و این امکان را به کاربران می‌دهد تا از طریق استیکینگ، پاداش دریافت کنند.

پلتفرم InsurAce چندین شبکه را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است تا دارایی‌های خود را در برابر خطرات مختلف مثل آسیب‌پذیری قراردادهای هوشمند یا ریسک ناگهانی، محافظت کنند.

blank
بیمه در برابر استیک ارزهای دیجیتال نیز بخشی دیگر از ورود بیمه به این صنعت است.

سوالات متداول

بیمه ارز دیجیتال چیست؟

بیمه ارز دیجیتال از دارایی‌های دیجیتال در برابر آسیب‌های ناشی از نقض امنیتی و سرقت محافظت می‌کند.

چالش‌های بیمه در ارز دیجیتال چیست؟

از موانع بیمه کریپتوکارنسی می‌توان به کمبود اطلاعات در مورد ارزهای دیجیتال و عدم شفافیت برخی از کریپتوها و مشکل قیمت‌گذاری در این حوزه اشاره کرد.

ارزهای دیجیتال در حوزه بیمه کدامند؟

از مهمترین ارزهای دیجیتال در حوزه بیمه می‌توان به ارزهای INSURE و NXM و SURE اشاره کرد.

جمع بندی

دلایلی وجود دارد که بیمه ارز دیجیتال در زمان حال حاضر در تیتر خبرها قرار نمی‌گیرد. موضوع بیمه این حوزه کاملاً تخصصی و فنی است و فعلا جزو جذاب‌ترین موارد استفاده برای بحث و گفتگو نیست.

اگرچه این موضوع بسیار مهم است و طولی نمی‌کشد تا شاهد شعله‌ور شدن بحث آن باشیم. با این حال بهتر است مراقب آن باشید و از آغاز ترند احتمالی بیمه غافل نشوید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx