نحوه خرید ارز دیجیتال BNB (در صرافی نوبیتکس و کوینکس)

روش خرید توکن BNB اسمارت چین

ارز دیجیتال بایننس کوین (با نماد BNB)، ارز دیجیتال تخصصی پلتفرم معاملاتی بایننس و زنجیره هوشمند بایننس (Binance smart chain) است.

غیر از خریدوفروش BNB به قصد ترید و یا سرمایه‌گذاری، این ارز دیجیتال کاربردهای دیگری مانند تخفیف در کارمزد معاملات و موارد دیگر دارد.

بنابراین دلایل زیادی برای خرید BNB وجود دارد که ما در این مطلب از بورسینس قصد داریم به‌طور کامل روش‌های مختلف آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

عناوین مطلب:

کاربردهای ارز دیجیتال BNB

  • پرداخت هزینه کارمزد معاملات در صرافی متمرکز و غیرمتمرکز بایننس
  • پرداخت هزینه GAS یا کارمزد تراکنش روی زنجیره بایننس (جهت انتقال ارزهای روی این شبکه به سایر کیف پول‌ها)
  • پرداخت هزینه GAS یا کارمزد تراکنش روی زنجیره هوشمند بایننس (جهت انتقال ارزهای روی این شبکه به سایر کیف پول‌ها و کار کردن با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مانند پنکیک سوآپ)

بنابراین این ارز دیجیتال کاربردهای زیادی دارد، ولی برای اینکه از BNB برای اهداف فوق استفاده کنید، نیاز به این است که توکن BNB شما در زنجیره مناسب قرار گرفته باشد.

برای پرداخت هزینه کارمزد معاملات در صرافی متمرکز بایننس (Binance.com)، طبیعتا باید ارز دیجیتالتان را وارد صرافی بایننس کرده باشید یا در خود صرافی اقدام به خرید BNB کنید.

برای پرداخت هزینه GAS یا کارمزد تراکنش روی زنجیره بایننس، توکن BNB شما باید روی آدرس بایننس‌چین (شبکه BEP2) که با bnb آغاز می‌شود، قرار گیرد.

برای پرداخت هزینه GAS یا کارمزد تراکنش روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، توکن BNB شما باید روی آدرس اسمارت چین (شبکه BEP20) که با 0x آغاز می‌شود، ارسال شود.

تفاوت شبکه BEP20 و BEP2

برخی از افراد دو شبکه BEP20 و BEP2 را با هم اشتباه می‌گیرند، درحالی‌که کاربرد هر شبکه متفاوت است و آدرس آن‌ها ساختار متفاوتی دارد.

شبکه BEP2 صرفا برای نقل‌وانتقال توکن‌ها با کارمزد پایین و سرعت بالاتر راه‌اندازی شد. در این شبکه امکان وصل شدن به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز وجود ندارد و صرفا برای دریافت، نگهداری و ارسال برخی ارزهای دیجیتال از این شبکه استفاده می‌شود.

در شبکه BEP20 علاوه بر امکان دریافت، نگهداری و ارسال توکن‌های ارز دیجیتال، امکان اتصال به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مانند انواع صرافی‌های غیرمتمرکز، اپلیکشن‌های DeFi و بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین وجود دارد.

همان‌طور که اشاره کردیم، توکن BNB به‌عنوان GAS برای زنجیره هوشمند بایننس (BEP20) استفاده می‌شود، بنابراین برای اینکه از BNB برای کارمزد تراکنش زنجیره هوشمند بایننس استفاده کنید باید BNB را روی این شبکه داشته باشید (اشتباها به شبکه BEP2 ارسال نکنید).

اگر هدفتان صرفا خریدوفروش BNB به قصد ترید و سرمایه‌گذاری است، مهم نیست روی چه شبکه‌ای این ارز را خرید و نگهداری می‌کنید. البته کیف پول مقصد باید از نوع شبکه‌ای که قصد انتقال روی آن دارید پشتیبانی کند. مثلا نمی‌توانید BNB bep20 را به کیف پولی ارسال کنید که فقط از BNB بر بستر bep2 پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: روش‌ برداشت توکن‌ BEP20 روی‌ زنجیره هوشمند بایننس

روش خرید بایننس کوین (BNB) با ریال در ایران

برای خرید ارز دیجیتال در ایران با استفاده از کارت شتاب بانکی، نیاز به عضویت در یک صرافی ایرانی و احراز هویت دارید.

برای خرید BNB می‌توان از صرافی‌های مختلف استفاده کرد. ما از صرافی نوبیتکس برای خریدوفروش‌ها استفاده می‌کنیم.

نحوه خرید bnb در نوبیتکس

برای عضویت در این صرافی و دریافت 10 درصد تخفیف در هزینه معاملات، از این لینک استفاده کنید >>> عضویت در نوبیتکس

پس از عضویت و تکمیل فرایند احراز هویت، ابتدا باید مبلغ موردنیاز برای خرید ارز دیجیتال BNB را وارد نوبیتکس کنید. (حسابتان را شارژ کنید)

برای پرداخت ریالی به نوبیتکس، وارد صفحه کیف پول شوید (تصویر زیر)

واریز ریالی به نوبیتکس

با زدن روی دکمه واریز روبروی ریال، به صفحه پرداخت شتابی وارد خواهید شد.

توجه داشته باشید که طبق قوانین سایت، فقط و فقط از کارت‌هایی که به نام خودتان است و در سایت ثبت کرده‌اید برای واریز استفاده کنید.

واریز شتابی ریال

پس از انتخاب کارت، وارد کردن مبلغ دلخواه و زدن روی دکمه “انتقال به درگاه پرداخت”، وارد صفحه پرداخت شتابی می‌شوید و با وارد کردن اطلاعات کارت و رمز دوم، پرداخت را انجام می‌دهید.

پس از واریز پول، به سایت نوبیتکس برگشت داده می‌شوید.

اکنون برای خرید BNB در نوبیتکس دو راه دارید:

  • از سفارش سریع استفاده کنید.

در ویدئوی زیر نحوه سفارش سریع را ببینید:

  • وارد بخش سفارش‌گذاری شوید و خودتان سفارش به قیمت دلخواه قرار دهید. (سفارش محدود)

در ویدئوی زیر نحوه ثبت سفارش با قیمت دلخواه را ببینید:

پس از تکمیل سفارش، BNB در کیف پول شما اضافه خواهد شد.

برداشت BNB از نوبیتکس

با ورود به صفحه کیف پول و زدن روی دکمه برداشت روبروی ارز بایننس کوین، برداشت ارز از صرافی را می‌توانید انجام دهید.

برداشت bnb از نوبیتکس

در صفحه درخواست برداشت جزییات زیر را وارد کنید.

مبلغ برداشت (بایننس کوین): مقداری که قصد برداشت دارید. (موجودی قابل برداشت شما در زیر فیلد نمایش داده می‌شود. اگر مطمئنید BNB خریده‌اید ولی موجودی قابل برداشت شما به آن اندازه نیست، بخش سفارشات باز را بررسی کنید، احتمالا سفارشی فعال دارید که هنوز تکمیل نشده است).

نوع شبکه: متناسب با اینکه قصد دارید چه استفاده از BNB داشته باشید، باید شبکه موردنظر را انتخاب کنید (اول همین مطلب توضیح دادیم).

  • گزینه BNB: منظور شبکه بایننس چین (BEP2) است که صرفا برای نقل و انتقال توکن‌ها روی این شبکه کاربرد دارد. آدرس این شبکه با bnb آغاز می‌شود، مثلا bnb18ajcdmv3c6w08sk8ayv75ks87y2w4hghntcxvd
  • گزینه BSC: منظور شبکه اسمارت چین (BEP20) است. از توکن BNB روی این شبکه برای پرداخت هزینه GAS (کارمزد تراکنش) جهت انتقال توکن‌های بر بستر BEP20 و اتصال به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مانند صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ استفاده کنید. آدرس این شبکه با 0x آغاز می‌شود مثلا 0x52b41db829c7863dd97156aa13190f1fa8b1f84b
شبکه bnb برداشت

برداشت از شبکه bnb

آدرس کیف پول: متناسب با شبکه‌ای که انتخاب کرده‌اید، آدرس مناسب برای برداشت را وارد کنید.

ممو آدرس مقصد: اگر گزینه بایننس چین (BNB) را برای برداشت انتخاب کرده باشید، کادر “ممو آدرس مقصد” را مشاهده خواهید کرد. ممو کدی است که برخی از کیف پول‌ها در هنگام دریافت BNB bep2 به شما ارائه می‌دهند.

  • اگر در کیف پول مقصد (مثلا در یک صرافی دیگر که قصد انتقال ارز BNB به آن دارید) به شما کد ممو نمایش داده شده، حتما باید آن کد را در فیلد ممو در نوبیتکس وارد کنید. وگرنه ارز را در مقصد دریافت نخواهید کرد.
  • اگر در کیف پول مقصد هیچ کدی به‌عنوان ممو مشاهده نمی‌کنید، باید تیک گزینه “بدون ممو” را بزنید. (برای ارسال BNB به اکثر کیف پول‌های شخصی مانند تراست ولت، نیازی به وارد کردن ممو نیست).

کد شناسایی دوعاملی: درصورتی‌که کد دوعاملی را فعال کرده باشید، وارد کردن کد شناسایی دوعاملی (کد دومی که از روی اپلیکیشن Google authenticator یا اپ‌های مشابه دریافت کرده‌اید) الزامی است.

بعد از وارد کردن موارد فوق با دقت، می‌توانید روی ایجاد درخواست برداشت بزنید.

پس از این کار، تایید نهایی را باید با استفاده از کدی که به شما پیامک و ایمیل می‌شود انجام دهید.

برداشت ارز ثبت خواهد شد و اگر مشکلی در شبکه انتقال وجود نداشته باشد، معمولا در چند دقیقه ارز را در کیف پول مقصد دریافت خواهید کرد.

خرید BNB بدون احراز هویت

بسیاری از صرافی‌ها (حتی صرافی‌های ایرانی) در ابتدا نیاز به احراز هویت دارند.

اگر قصد دارید ارز دیجیتال BNB را بدون احراز هویت خریداری کنید، راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از راهکارها این است که ابتدا در یک صرافی ایرانی پول فیات خود را تبدیل به یک استیبل کوین کنید.

بعد استیبل کوین خود را به یک صرافی مانند کوینکس انتقال دهید که نیاز به احراز هویت ندارد. به‌این‌ترتیب می‌توانید به خرید ارز دیجیتال BNB بدون احراز هویت دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: 9 صرافی ایرانی و خارجی برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

روش خرید BNB در صرافی کوینکس

صرافی کوینکس یکی از صرافی‌های خارجی است که موردتوجه عده‌ی زیادی از کاربران ایرانی قرار گرفته است.

مطلب مرتبط: آموزش صرافی کوینکس

در ادامه نحوه خرید و فروش BNB در این صرافی را دنبال کنید.

خرید ارز دیجیتال از این صرافی، فقط با وارد کردن ارز دیجیتال به آن شدنی است. بنابراین نمی‌توان ریال به این صرافی انتقال داد.

بنابراین اگر هیچ ارز دیجیتالی در اختیار ندارید و قصد خرید ارز دیجیتال با ریال دارید، کوینکس برای شما مناسب نیست.

هر ارز دیجیتالی که در این صرافی پشتیبانی می‌شود را می‌توانید وارد این صرافی کنید و آنرا به سایر ارزها تبدیل کنید.

مزیت کوینکس این است که در ابتدا نیازی به احراز هویت ندارد. بدون احراز هویت می‌توانید تا روزانه 10 هزار دلار از این سایت برداشت کنید.

برای عضویت در کوینکس و دریافت 10 درصد تخفیف در کارمزد معاملات از این لینک استفاده کنید >>> عضویت در صرافی کوینکس

عضویت را با تایید ایمیل و تنظیم ورود دومرحله‌ای تکمیل کنید.

سپس برای وارد کردن ارز دیجیتال به این سایت، از منوی Assets وارد بخش Deposit شوید.

واریز ارز به کوینکس

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید (شماره 3) باید ارز دیجیتالی که قصد واریز به کوینکس را دارید انتخاب کنید.

بعد از انتخاب ارزی که قصد واریز به کوینکس دارید، در کادری که با شماره 4 در تصویر بالا می‌بینید، آدرس ارز را می‌توانید دریافت کنید.

ارز را از کیف پول یا صرافی دیگر به این آدرس انتقال دهید.

نکته خیلی مهم: به پروتکل و شبکه‌ای که قصد دارید ارز را به آن بفرستید توجه داشته باشید. ارز شما از مبدا روی هر شبکه‌ای ارسال می‌شود آدرس مطابق با همان شبکه را باید از کوینکس بردارید. فقط روی شبکه‌ای که مطابق با دارایی‌تان ارسال انجام دهید! وگرنه ارز شما قابل بازیابی نخواهد بود.

شبکه پروتکل برداشت کوینکس

بطور مثال در تصویر فوق برای ارز USDT، شبکه‌های TRC20 – BSC – ERC20 – CSC در دسترس است. اگر ارز USDT شما در مبدا روی شبکه ERC20 قرار دارد، باید ارز موردنظر را به آدرس ERC20 ارائه شده توسط کوینکس بفرستید.

پس از ارسال ارز به آدرس صحیح، ارز دیجیتال شما در بخش Assets اضافه می‌شود.

حال می‌توانید ارزی که دارید را به سایر ارزهای دلخواه تبدیل کنید.

اگر ارزی غیر از BTC – USDT – USDC و BCH به کوینکس واریز کرده‌اید، ابتدا باید آنرا بفروشید و به USDT یا USDC تبدیل کنید. زیرا امکان معامله BNB در برابر این ارزها وجود دارد.

بطور مثال نمی‌توانید ریپل را در مقابل BNB بخرید یا بفروشید.

برای اینکه بدانید چه ارزهایی قابل تبدیل به یک ارز خاص مثلا BNB هستند، وارد منوی Exchange شوید و نماد ارز را در فیلد Search جستجو کنید. (تصویر زیر)

ترید در کوینکس

ترید در کوینکس

در لیست فوق مشاهده می‌کنید که جفت ارزهای BNB/USDT – BNB/USDC – BNB/BTC – BNB/BCH یافت شده است.

روی هرکدام از این جفت ارزها بزنید، به صفحه معامله آن وارد خواهید شد.

فرض کنید ارز تتر (USDT) را وارد کوینکس کرده‌اید یا اینکه ارزی دیگر مانند ریپل وارد کردید و آنرا در ازای دریافت USDT در کوینکس فروخته‌اید (به هر حال موجودی شما تتر است).

برای خرید BNB با USDT باید وارد صفحه BNB/USDT شوید.

بعد از ورود به صفحه ترید، فرم سفارش خرید و فروش را در پایین نمودار مشاهده خواهید کرد. (تصویر زیر)

خرید bnb در کوینکس

اولین تب مربوط به انتخاب Spot trading یا Margin trading است.

بهتر است Spot trading را انتخاب کنید، مارجین تریدینگ ارز دیجیتال برای افرادیست که آشنایی کاملی با این نحوه معاملات دارند.

سپس امکان انتخاب از بین انواع سفارشات را خواهید داشت.

  • سفارش Limit: بصورت پیشفرض فعال است. در این نوع، قیمت سفارش را با مقدار سفارش تعیین می‌کنید.
  • سفارش Market: سریعترین نوع سفارش است. در این نوع، فقط مقداری که قصد دارید بخرید را مشخص می‌کنید و بعد از ارسال سفارش، معامله شما فوری انجام می‌شود.
  • سفارش Stop-limit: سفارشی که می‌توانید قیمت فعال شدن (Stop) برای آن تعیین کنید. مثلا تعیین کنید اگر قیمت به 602 تومان رسید، یک سفارش خرید با مقدار 200 دلار در قیمت 603 دلار ارسال شود.
  • سفارش Market-limit: مشابه سفارش Stop-limit است با این تفاوت که فقط قیمت فعال شدن (Stop) و مقدار را تعیین می‌کنید و وقتی قیمت دارایی موردنظر به قیمت Stop که تعیین کردید رسید، یک سفارش Market با مقداری که تعیین کرده‌اید ارسال می‌شود. در واقع این سفارش، نوع سریعتر سفارش Stop-limit است.

بیشتر بخوانید: مفهوم انواع سفارشات در بازارهای مالی: Stop Limit و Limit Orders

کدام نوع سفارش را ارسال کنید؟

  • اگر هدف‌تان خرید سریع BNB نزدیک به آخرین قیمت بازار است، سفارش Market ارسال کنید. در این حالت کمی هزینه بیشتر بابت معامله می‌پردازید ولی خرید شما فوری انجام می‌شود.
  • می‌توانید سفارش Limit ارسال کنید. قیمت خرید را کمی پایین‌تر از قیمت آخرین معامله قرار دهید و مقدار را مشخص کنید. اگر حرفه‌ای باشید، می‌توانید با توجه به نمودار قیمت و نقاط حمایت و مقاومت، خرید با قیمت بهتر داشته باشید.

آیا سفارش شما انجام شده؟

برخی تصور می‌کنند ارسال سفارش Limit معادل با انجام شده معامله است.

گاهی این اتفاق نمی‌افتد و بازار به قیمت ارسالی شما نمی‌رسد. به زبان ساده، ممکن است سفارش خرید BNB را مثلا در قیمت 250 دلار ارسال کنید ولی هیچ فروشنده‌ای حاضر نشود ارز BNB را با این قیمت بفروشد.

در این حالت، سفارش شما به حال فعال باقی می‌ماند و تکمیل نمی‌شود.

اگر قیمت بازار از قیمت سفارش شما فاصله زیاد گرفت، می‌توانید سفارش را در لیست سفارشات فعال کنسل کنید و یک سفارش دیگر که نزدیک به قیمت بازار است بفرستید یا اینکه یک سفارش Market ارسال کنید تا معامله فوری انجام شود.

گاهی بخشی از سفارش تکمیل می‌شود و بخشی دیگر به صورت فعال باقی می‌ماند. می‌توانید سفارش باقیمانده را لغو کنید و مجدد سفارش بفرستید.

سفارشات فعال کوینکس

در تصویر فوق یک سفارش فعال می‌بینید که هنوز هیچ بخشی از آن تکمیل نشده است. می‌توان سفارش فوق را لغو کرد یا اینکه به امید رسیدن بازار به قیمت سفارش منتظر ماند.

دلیل اینکه در بخش Assets در کوینکس عبارت Frozen را روبروی یک ارز می‌بینید همین است که احتمالا یک سفارش تکمیل نشده دارید.

برداشت ارز دیجیتال BNB از کوینکس

بعد از اینکه طبق توضیحات فوق، ارز دیجیتال‌تان را خریداری کردید می‌توانید از کوینکس به کیف پول یا یک صرافی دیگر منتقل کنید.

برای برداشت ارز، از منوی Assets در بالای سایت روی گزینه Withdraw بزنید.

برداشت ارز از کوینکس

پس از ورود به صفحه Withdraw ابتدا ارزی که قصد برداشت دارید انتخاب کنید.

به شبکه ارز توجه داشته باشید، کوینکس در حال حاضر فقط امکان برداشت BNB روی شبکه BSC را فراهم کرده است و نمی‌توانید آدرسی که با bnb آغاز می‌شود (bep2) را برای برداشت وارد کنید.

اگر متوجه شدید بخش یا کل دارایی شما Frozen شده، از منوی orders وارد Fiat order شوید و سفارش فعال را لغو کنید تا موجودی شما در دسترس قرار گیرد.

بعد از وارد کردن جزییات با دقت، روی Submit بزنید و تایید نهایی برداشت را با وارد کردن کددومرحله‌ای و کلیک روی لینک تایید برداشت در ایمیل و سپس تایید نهایی در سایت انجام دهید.

اگر درخواست برداشت شما با موفقیت تایید شده باشد، درخواست برداشت خودتان را در صفحه Withdrawal Records (لینک در منوی کنار صفحه Assets قرار دارد) مشاهده می‌کنید. وضعیت برداشت را از همان صفحه پیگیری کنید.

آیا باید ارز را از صرافی برداشت کنیم؟

یکی از سوالات متداول این است، حال که ارز را خریدیم، آنرا در صرافی نگهداریم یا به کیف پول شخصی انتقال دهیم؟

پاسخ این سوال بستگی به نیازها و شرایط شما دارد.

برداشت ارز از صرافی، معمولا با هدف این است که ارز موردنظر را برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده کنید یا این ارز کاربرد دیگری برای شما داشته باشد. یا اینکه بطور مثال بخواهید این ارز را برای مدت طولانی (سرمایه گذاری بلندمدت) نگهداری کنید.

واریز و برداشت ارز دیجیتال، نیازمند پرداخت کارمزد شبکه است بنابراین اگر هدف شما خرید و فروش BNB در بازه زمانی کوتاه مدت (اصطلاحا ترید) باشد، منطقی نیست ارز را از صرافی برداشت کنید. زیرا علاوه بر اینکه فرصت‌های ترید را به دلیل طولانی شدن فرایند واریز مجدد به صرافی از دست می‌دهید، باید هر بار کارمزد تراکنش بپردازید.

بنابراین توصیه می‌شود فقط زمانی از صرافی برداشت کنید که:

  • قصد نگهداری طولانی مدت ارز یا نگهداری به مدت نامعلوم در کیف پول شخصی‌تان را دارید و میزان ارز شما ارزش پرداخت کارمزد برداشت را دارد.
  • قصد ترید کردن در یک صرافی دیگر دارید.
  • قصد استفاده از BNB به عنوان کارمزد تراکنش در کیف پول‌تان دارید (برای انتقال توکن‌های بر بستر BEP20 و BEP2 یا استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مانند پنکیک سوآپ نیاز به BNB است).
  • یا هر هدف و دلیل مشخص دیگر.

برای نگهداری ارزها در کیف پول شخصی خودتان، بهترین گزینه کیف پول‌های سخت افزاری هستند.

مطلب مرتبط: کیف پول سخت افزاری چیست؟

خرید و استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری ممکن است برای همه ممکن نباشد، در این شرایط می‌توان از کیف پول‌های نرم‌افزاری قابل نصب روی موبایل یا دسکتاپ استفاده کرد.

چند مورد از کیف پول‌های پیشنهادی نرم‌افزاری:

نحوه خرید ارز دیجیتال bnb در تراست ولت

برای خرید ارز دیجیتال BNB در تراست ولت می‌توانید ارز دیجیتال BNB را در صرافی‌های دیگر خریداری کنید و سپس به تراست ولت انتقال دهید.

در ادامه نحوه انتقال این ارز دیجیتال و نگهداری آن در تراست ولت را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

  • وارد برنامه صرافی خود شوید که در آن BNB خریداری کرده‌اید.
  • در صفحه مدیریت آدرس، روی «Add Withdrawal Address» کلیک کنید.
  • از منوی کشویی  BNB را انتخاب کنید.
  • BEP20 (BSC) را در قسمت Select Network انتخاب کنید.
  • در زیر برچسب کیف پول، نامی برای این آدرس وارد کنید.
  • برنامه Trust Wallet خود را باز کنید.
  • روی Smart Chain ضربه بزنید.
  • آدرس زنجیره هوشمند را کپی کنید.
  • به صرافی برگردید.
  • آدرس زنجیره هوشمند خود را در قسمت آدرس وارد کنید.
  • کادر کنار افزودن به لیست سفید را علامت بزنید.
  • روی ارسال کلیک کنید.
  • اگر صرافی شما احراز هویت دومرحله‌ای نیاز دارد، آن را تایید کنید.
  • در منوی کشویی کیف پول، Overview را انتخاب کنید.
  • در صرافی روی «برداشتن/ Withdraw» در زیر گزینه «Overview» کلیک کنید
  • از منوی کشویی  BNB را انتخاب کنید.
  • آدرس زنجیره هوشمند خود را از منوی کشویی «Address Book» انتخاب کنید.
  • روی I Understand کلیک کنید.
  • مقدار BNB موردنظر برای برداشت را در قسمت Withdrawal Amountوارد کنید.
  • روی Withdraw کلیک کنید.
  • تأیید 2FA را تکمیل کنید.
  • روی Submit کلیک کنید.

نحوه تبدیل BNB به باینسس اسمارت چین در تراست ولت

  • برای تبدیل BNB به BSC مراحل زیر را دنبال کنید:
  • ارز دیجیتال BNB را جستجو کنید.
  • روی ارز دیجیتال ضربه بزنید تا صفحه آن باز شود.
  • “Swap” را انتخاب کنید.
  • «Swap To Smart Chain» را انتخاب کنید.
  • تصمیم بگیرید که چه مقدار BNB می‌خواهید به زنجیره هوشمند مبادله کنید.
  • معامله را کامل کنید.

نحوه استیک و کسب درآمد از BNB در تراست ولت

کسب درآمد از BNB در تراست ولت یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد از ارز دیجیتال است. مراحل استیک و کسب درآمد از BNB در تراست ولت به شرح زیر است:

  • تراست ولت را دانلود کنید (برای اندروید و iOS موجود است).
  • BNB های خود را به تراست ولت انتقال دهید.
  • داشبورد مالی (Finance Dashboard) را باز کنید.
  • BNB را انتخاب کنید، روی “More” و سپس روی “Stake” کلیک کنید.
  • مقدار BNB موردنظر خود را تایپ کنید و روی “Next” کلیک کنید.
  • برای تایید تراکنش و شروع استیک روی “Send” کلیک کنید.

سوالات متداول

برای استفاده از بایننس کوین (BNB) به عنوان کارمزد GAS برای انتقال توکن‌های BEP20 (مانند shiba inu bep20) برداشت روی چه شبکه‌ای باید انجام شود؟

همانطور که از نام آن مشخص است، باید برداشت را روی شبکه BSC یا در واقع بر بستر BEP20 انجام دهید. هم کوینکس و هم نوبیتکس از این شبکه پشتیبانی می‌کنند.

اگر در کیف پول تراست ولت، BNB بر بستر BEP2 داشته باشم آیا امکان تبدیل آن به BNB روی BSC وجود دارد؟

بله، در کیف پول BNB روی دکمه More بزنید و گزینه SWAP TO SMART CHAIN را انتخاب کنید و تبدیل را انجام دهید. بالعکس هم امکان پذیر است، بنابراین اگر صرافی مقصد شما بطور مثال از اسمارت چین پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید BNB اسمارت چین را به بایننس چین (BEP2) تغییر دهید.

چرا برای انتقال اتریوم بر بستر BEP20 نیاز به BNB دارم؟

زیرا اتریوم روی شبکه اصلی خود نیست و روی شبکه اسمارت چین بایننس است. برای انتقال توکن‌ها روی زنجیره‌های دیگر، باید توکن بومی آن زنجیره را داشته باشید. همانطور که برای انتقال توکن‌های ERC20 روی اتریوم نیاز به اتریوم دارید تا به عنوان GAS (کارمزد تراکنش) استفاده شود، برای انتقال توکن‌های بر بستر BEP20 نیز نیاز به BNB دارید.

سخن آخر

نحوه خرید BNB و نکات مهم خرید و برداشت این ارز را در دو صرافی ایرانی و خارجی شرح دادیم.

ارز دیجیتال بایننس کوین یکی از پرکاربردترین ارزهای موجود در اکوسیستم ارزهای دیجیتال است. از این ارز برای پرداخت کارمزد معاملات در صرافی متمرکز بایننس، صرافی‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز روی اسمارت چین بایننس، پرداخت هزینه کارمزد تراکنش و… استفاده می‌شود.

اما باید بدانید روی کدام شبکه، این ارز را برداشت کنید تا کاربرد موردانتظارتان را از این ارز بدست آورید.

رشد قیمت بسیار خوب این ارز شاید به دلیل کاربردهای زیادیست که BNB برای کاربران مختلف دارد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

زنجیره بایننس (BNB Chain) و توکن BNB

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
اصغر طلادار

سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان جدیداً یک ربات تحت عنوان trust wallet در تلگرام فعالیت میکنه و با عنوان sponsor binance و دادن وعده دروغین که با سرمایه گذاری ارز bnb smart chain روزانه 10 % سود دریافت میکنید شروع به فعالیت کرده که این دروغی بیش نیست و ایشان هکر هستند و با ترفندی تراست ولت و کیف پول شما رو با تنظیماتی که به شما میگه و انجام میدید به دست میگره و همه ارز دیجیتال bnb شما رو خالی میکنه حواستون باشه که گیر این آدم شیاد نیوفتید. البته منظور من این سایت نیست صرفاً چون دیدم در رابطه با ارز bnb مطلب گذاشته خواستم این موضوع رو یکجا مطرح کنم که کسی گیر این آدم شیاد نیوفته. با تشکر

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx