5 ولت برتر برای استفاده از شبکه بایننس اسمارت چین (BSC)

کیف پول بایننس اسمارت چین

انتخاب یک کیف پول مناسب جهت فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال، به نوع نیاز شما بستگی دارد.

از جمله موارد اساسی که در هنگام انتخاب کیف پول بایستی به آن توجه کنید؛ امنیت بالا، تعامل کیف پول با قراردادهای هوشمند و نوع حضانت‌داری کیف پول است.

علاوه بر این موارد؛ دسترسی شما به لپتاپ یا تلفن همراه در انتخاب کیف پول نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

عناوین مطلب:

در این مقاله قصد داریم بهترین کیف پول بایننس اسمارت چین (BSC) را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی‌های هر کیف پول را به طور مفصل بیان کنیم.

نکات کلیدی

  • از جمله دغدغه‌های هر معامله‌گر ارز دیجیتال، انتخاب یک کیف پول ایمن، پرسرعت و با ویژگی‌های متنوع است. اما این موضوع مهم است که پیش از انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، بایستی نیاز و اولویت‌های خود از معامله یا سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرید.
  • شما می‌توانید با توجه به اولویت‌هایی که در نظر دارید، یکی از انواع کیف پول‌های امانی، غیرامانی، سرد یا گرم را انتخاب کنید.
  • اگر کیف پول‌های گرم را به عنوان کیف پول بایننس اسمارت چین انتخاب کنید، به‌راحتی می‌توانید تراکنش‌ انجام دهید؛ اما باید با خطرات امنیتی این کیف پول‌ها نیز آشنا باشید.
  • می‌توان گفت که امن‌ترین نوع کیف پول بایننس اسمارت چین برای نگهداری توکن‌های اسمارت چین بایننس، کیف پول‌های سرد هستند؛ زیرا در این نوع کیف پول، کلید خصوصی شما به‌صورت آفلاین روی سخت‌افزارهای ویژه‌ای ذخیره می‌شود.

اهمیت انتخاب مناسب‎ترین کیف پول بایننس اسمارت چین

همانطور که می‌دانید؛ اسمارت چین بایننس (BSC) زنجیره نسبتاً جدیدی است که در حال حاضر پشتیبانی از توکن‌های BEP-20 در تمام کیف پول‌ها وجود ندارد.

به عبارت دیگر، کیف پول‌هایی که از بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کنند، معدود هستند. در این بین همانطور که اشاره کردیم، هر معامله‌گر اولویت‌های اصلی خود را برای انتخاب کیف پول در نظر می‌گیرد.

به عنوان مثال؛ کیف پول‌ متماسک (MetaMask)، مث والت (MathWallet) و بایننس چین والت (Binance Chain Wallet) از جمله گزینه‌های مناسب جهت استفاده به عنوان یک افزونه در مرورگر به شمار می‌روند.

همچنین اگر استفاده از تلفن همراه را ترجیح دهید، تراست ولت (Trust Wallet)، متامسک، مث والت و سیف پل (SafePal) گزینه‌های مناسبی برای شما هستند.

شایان ذکر است که کیف پول سیف پل، نسخه سخت‌افزاری والت خود را نیز برای افرادی که به دنبال بالاترین سطح از امنیت در حوزه ارزهای دیجیتال هستند، ارائه می‌دهد.

همچنین تمام کیف پول‌های ذکر شده از هر دو نسخه آی او اس (iOS) و اندروید (Android) پشتیبانی می‌کنند و کاملا غیرمتمرکز بوده و کلید خصوصی (Private Key)  متعلق به شما را در دستگاهتان ذخیره می‌کنند.

در ادامه این مقاله، پنج کیف پول مختلف را به همراه تفاوت‌های هریک مورد بررسی قرار می‌دهیم که می‌توانید با توجه به نیاز و اولویت‌های خود، یکی از آن‌ها را برای ذخیره ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: چگونگی شروع کار با زنجیره هوشمند بایننس (BSC)

کدام کیف پول ارز دیجیتال را باید انتخاب کنیم؟

پیش از انتخاب یک کیف پول خاص، بایستی نیازهای خود را در نظر بگیرید. برای استفاده از اسمارت چین بایننس، چندین گزینه در اختیار دارید.

اکثر کیف پول‌های اسمارت چین بایننس غیرحضانتی هستند، یعنی می‌توانید روی کلیدهای خصوصی خود کنترل کامل داشته باشید.

این کیف پول‌ها معمولاً آنلاین (hot) هستند و به شما اجازه می‌دهند به‌سرعت به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز متصل شوید یا شروع به سهام‌گذاری کنید. توجه داشته باشید که هر نوع کیف پول مزایا و معایب خاص خود را دارد.

در ادامه با انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال آشنا خواهید شد.

کیف پول‌های حضانتی

ارائه‌دهندگان کیف پول‌های حضانتی (Custodial) کلید خصوصی شما را نگهداری می‌کنند.

دارایی‌های شما در کیف پول صرافی‌های ارز دیجیتال نیز به همین شکل محافظت می‌شوند.

بدون داشتن کلید خصوصی، کنترل کامل کیف پولتان را در اختیار نخواهید داشت و احتمالاً نمی‌توانید به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) نیز متصل شوید.

به‌عنوان مثال؛ اگر فقط می‌خواهید کنترل توکن‌های اسمارت چین بایننس و سایر دارایی‌های دیجیتال خود را در دست داشته باشید، یک کیف پول امانی، انتخابی منطقی به شمار می‌رود. با این وجود، باید جانب احتیاط را نیز رعایت کنید.

اگرچه پلتفرم بایننس از نظر نگهداری کلیدهای خصوصی شما از سطح بالایی از ایمنی برخوردار است، تمام صرافی‌ها یا کیف پول‌های امانی ممکن است تا این اندازه معتبر نباشند.

بیشتر بخوانید: کیف پول حضانتی چیست و چه تفاوتی با کیف پول غیرحضانتی دارد؟

کیف پول بایننس اسمارت چین

کیف پول‌های غیرحضانتی

در کیف پول‌های غیرامانی (Non-Custodial) شما مالک و مسئول کلیدهای خصوصی خود هستید.

کیف پول‌های غیرامانی امن‌ترین گزینه برای اغلب معامله‌گرها و سرمایه‌گذارها هستند، البته درصورتی‌ که افراد بتوانند از کلیدها و عبارات بازیابی (seed phrase) خود به‌خوبی محافظت کنند.

کیف پول‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم، همگی در دسته کیف پول‌هایی غیرامانی جای می‌گیرند. همچنین، این کیف پول‌ها به شما امکان می‌دهند با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز تعامل داشته باشید.

کیف پول‌های گرم (آنلاین)

کیف پول‌های آنلاین یا به‌اصطلاح گرم (hot wallet) کیف پول‌های ارز دیجیتالی هستند که به اینترنت متصل می‌شوند و اغلب در دسته کیف پول‌های غیرامانی جای می‌گیرند (مگر اینکه از صرافی‌های متمرکز استفاده کنید).

اگر کیف پول‌های آنلاین را به عنوان کیف پول بایننس اسمارت چین انتخاب کنید، به‌راحتی می‌توانید تراکنش‌ انجام دهید؛ اما باید با خطرات امنیتی این کیف پول‌ها نیز آشنا باشید.

در این کیف پول‌ها، کلید خصوصی شما به‌همراه کلید عمومیتان به‌صورت آنلاین نگهداری می‌شود و معمولاً با استفاده از یک رمز عبور که توسط کاربر تنظیم شده، قابل دسترسی است.

بنابراین، همچون هر سرویسی که توسط یک رمزعبور محافظت می‌شود، کیف پول آنلاین شما نیز ممکن است هک شود یا مورد حمله فیشینگ (Phishing) قرار گیرد.

برای کاهش خطر استفاده از این کیف پول‌ها بهتر است از روش‌های احراز هویت دوعاملی (2FA) استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال چیست؟

کیف پول‌های سرد (آفلاین)

با استفاده از کیف پول‌های آفلاین یا به‌اصطلاح سرد  (cold wallet)، کلید خصوصی شما به‌صورت آفلاین روی سخت‌افزارهای ویژه‌ای ذخیره می‌شود.

شاید بتوان گفت که این نوع کیف پول‌ها، امن‌ترین نوع کیف پول بایننس اسمارت چین برای نگهداری توکن‌های اسمارت چین بایننس هستند.

با این حال، کیف پول‌های آفلاین اجازه انجام تراکنش و برقراری ارتباط با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را به شما نمی‌دهند.

در نهایت، شما می‌توانید به‌راحتی از ترکیبی از موارد بالا و نقاط قوت آن‌ها استفاده کنید؛ اما برای تراکنش‌های روزانه و اپلیکیشن‌های دیفای، کیف پول‌های غیرامانی آنلاین گزینه‌های قدرتمندتر و انعطاف‌پذیرتری هستند.

در ادامه، به برخی از محبوب‌ترین کیف پول‌های غیرحضانتی آنلاین نگاهی خواهیم داشت:

کیف پول متامسک

کیف پول متامسک در دو قالب اپلیکیشن موبایلی و افزونه مرورگر قابل دسترس است و از بایننس اسمارت چین و سایر بلاک‌چین‌ها از جمله اتریوم، پالی‌گان (Polygon) و بایننس چین پشتیبانی می‌کند.

متامسک در سال 2016 و توسط شرکت برجسته کانسنسس (ConsenSys) که در حوزه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، ایجاد شد.

افزونه متامسک تا سال‌ها تنها محصول این پروژه بود و هنوز هم محبوب‌ترین محصول آن به شمار می‌رود.

افزونه مرورگر متامسک به شما اجازه می‌دهد تراکنش‌های خود را انجام دهید و با قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز تعامل داشته باشید.

33

علاوه بر این؛ با متامسک می‌توانید به شبکه‌های مختلف بلاک‎چین متصل شوید (و شبکه‌های اصلی دلخواه خود را به آن اضافه کنید).

متامسک همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا تراکنش‌های مختلفی را امضا و کلیدهای عمومی و خصوصی خود را مدیریت کنید.

همچنین، این کیف پول ارائه‌دهنده خدمات سواپ (Swaps) است که می‌تواند بهترین قیمت‌ها را از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مختلف گردآوری کند و در اختیار شما قرار دهد.

کیف پول متامسک به‌دلیل سادگی و سهولت در استفاده، یک انتخاب محبوب به عنوان کیف پول بایننس چین والت در میان کاربران است.

کیف پول بایننس اسمارت چین

کیف پول بایننس چین یک افزونه مرورگر رسمی از پلتفرم بایننس است. در حال حاضر، این کیف پول از بایننس چین، اسمارت چین بایننس و اتریوم پشتیبانی می‌کند.

در مقایسه با سایر کیف پول‌هایی که بررسی شد، کیف پول بایننس چین یکی از ابتدایی‌ترین کیف پول‌هاست.

اگر اغلب ارزهای دیجیتال خود را روی صرافی‌ بایننس نگهداری می‌کنید و فقط گاهی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده می‌نمایید، ویژگی Wallet Direct این کیف پول می‌تواند برای شما مفید باشد.

4

با دانلود کیف پول بایننس اسمارت چین و اتصال حساب بایننس خود به کیف پول، می‌توانید بدون نیاز به وارد کردن دستی آدرس‌ها، دارایی‌های دیجیتالی همچون بایننس کوین یا اتریوم را بین کیف پول و صرافی منتقل کنید.

کیف پول تراست والت

کیف پول تراست والت یک اپلیکیشن متن‌باز و کیف پول موبایلی است که در دو نسخه iOS و اندروید موجود است.

این کیف پول غیرمتمرکز که محصولی رسمی از پلتفرم بایننس محسوب می‌شود، از اسمارت چین بایننس، بایننس چین و بلاک‎چین‌های مهم در اکوسیستم اتریوم پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از این کیف پول می‌توانید از طریق یک عبارت بازیابی (seed phrase) به کلیدهای خصوصی خود دسترسی داشته باشید.

همچنین، این برنامه دارای برخی ویژگی‌های داخلی از جمله خرید ارزهای دیجیتال با کارت اعتباری و کیف پول توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) است.

نسخه اندروید این اپلیکیشن مرورگری برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز نیز دارد.

5

علاوه بر این؛ کیف پول تراست والت یک توکن حاکمیتی و کاربردی به ‌نام TWT نیز دارد.

با داشتن این توکن می‌توانید در فرآیندهای تصمیم‌گیری همچون افزودن پشتیبانی برای بلاک‌چین‌های جدید و ادغام توکن‌های جدید شرکت کنید.

همچنین، می‌توانید برای خرید در صرافی‌ غیرمتمرکز بایننس تخفیف بگیرید و خریدهای ارز دیجیتال خود را با توکن TWT انجام دهید.

کیف پول مث والت

کیف پول مث والت یک افزونه مرورگر مبتنی بر وب است؛ علاوه بر این، این کیف پول اپلیکیشن موبایلی برای دستگاه‌های iOS و اندروید نیز دارد.

مث والت از 40 بلاک‌چین مختلف پشتیبانی می‌کند و یکی از اولین کیف پول‌هایی به شمار می‌رود که قابلیت اتصال به اسمارت چین بایننس را به ویژگی‌های خود اضافه کرد.

6

بنیاد جهانی مث (MATH Global Foundation) در سال 2017 کار خود را آغاز کرد و تا اواخر سال 2020، با کمک بایننس توانست به 12 میلیون دلار تأمین سرمایه دست یابد.

اگر قصد دارید از یک کیف پول یکسان در چندین دستگاه مختلف استفاده کنید، مث والت از انعطاف‌پذیری زیادی برخوردار است.

با استفاده از این کیف پول می‌توانید مطابق با نیازهای خود از دستگاه‌ تلفن هوشمند، افزونه‌ مرورگر و کیف پول مبتنی بر وب استفاده نمایید.

کیف پول سیف پل

کیف پول سیف پل کیف پولی سخت‌افزاری است که یک اپلیکیشن کیف پول موبایلی غیرمتمرکز نیز ارائه می‌دهد.

عملکرد این کیف پول مشابه با عملکرد تراست والت است با این مزیت که بخش امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) یا همان دیفای (DeFi) نیز به آن اضافه شده است.

این بخش پیوندهایی (links) با پلتفرم‌های محبوب دیفای و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و همچنین یک مرورگر دارد.

اگر قصد دارید بدون تغییر اپلیکیشن‌های دستگاه خود به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشید، کیف پول سیف پل نسخه‌هایی نیز برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS و اندروید ارائه کرده است.

همچنین، این پروژه یک توکن کاربردی به‌نام SFP دارد که برای دریافت تخفیف‌ها و پاداش‌ها به کار می‌رود.

پول سیف پل
همانطور که قبلتر هم اشاره کردیم؛ کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند سیف پل، یکی از بهترین و امن‌ترین گزینه‌های کیف پول بایننس اسمارت چین هستند.

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل اس وان

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل اس وان (SafePal S1) در مقایسه با دستگاه‌های ترزور (Trezor) یا لجرنانو (Ledger Nano) گزینه مقرون ‌به‌صرفه‌تری است.

بیشتر بخوانید: لجر یا ترزور؛ کدام کیف پول سخت افزاری بهتر است؟

اگر می‌خواهید با استفاده از انتخاب یک کیف پول بایننس اسمارت چین مناسب، توکن‌های BSC خود را به‌صورت آفلاین ذخیره کنید، این کیف پول تا زمانی که دستگاه خود را ایمن نگه دارید، نسبت به هر کیف پول آنلاین دیگر امنیت بیشتری به شما ارائه می‌دهد.

البته توجه داشته باشید که برای استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، باید توکن‌های خود را به کیف پول آنلاین سیف پل انتقال دهید.

سوالات متداول

انتخاب مناسب‌ترین کیف پول بایننس اسمارت چین، به چه عواملی بستگی دارد؟

اسمارت چین بایننس (BSC) زنجیره نسبتاً جدیدی است که در حال حاضر پشتیبانی از توکن‌های BEP-20 در تمام کیف پول‌ها وجود ندارد. از طرفی؛ هر معامله‌گر اولویت‌های اصلی خود برای انتخاب کیف پول بایننس اسمارت چین مناسب اعم از امنیت بالا، تعامل کیف پول با قراردادهای هوشمند، نوع حضانت‌داری کیف پول و دستگاه‌هایی که پشتیبانی می‌شوند را در نظر می‌گیرد.

امن‌ترین کیف پول برای ذخیره توکن‌های BSC کدام است؟

شاید بتوان گفت که کیف پول‌های سرد، امن‌ترین نوع کیف پول بایننس اسمارت چین برای نگهداری توکن‌های اسمارت چین بایننس هستند؛ چراکه با استفاده از کیف پول‌های آفلاین یا به‌اصطلاح سرد (cold wallet)، کلید خصوصی شما به‌صورت آفلاین روی سخت‌افزارهای ویژه‌ای ذخیره می‌شود.

ویژگی Wallet Direct در کیف پول بایننس اسمارت چین چه مزیتی دارد؟

اگر اغلب ارزهای دیجیتال خود را روی صرافی‌ بایننس نگهداری می‌کنید و فقط گاهی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده می‌نمایید، ویژگی Wallet Direct این کیف پول می‌تواند برای شما مفید باشد. شما می‌توانید با دانلود کیف پول بایننس اسمارت چین و اتصال حساب بایننس خود به کیف پول، بدون نیاز به وارد کردن دستی آدرس‌ها، دارایی‌های دیجیتالی همچون بایننس کوین یا اتریوم را بین کیف پول و صرافی منتقل کنید.

سخن پایانی

یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، داشتن یک کیف پول معتبر و قابل‌اعتماد است.

در این مقاله، به پنج کیف پول اشاره کردیم که در جامعه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال قابل‌اعتماد تلقی می‌شوند و میلیون‌ها کاربر اسمارت چین بایننس در سراسر جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

می‌توان گفت که مهم‌ترین ویژگی‌های یک کیف پول بایننس اسمارت چین، قابلیت تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، ارائه خدمات حضانتی، کاربردپذیری و قابل‌اعتماد بودن است.

در واقع نیازها و پروفایل کاربری شما می‌توانند تعیین‌کننده نوع کیف پول شما باشند.

برای یک معامله‌گر فعال، کیف پول آنلاین با خدمات غیرامانی بهترین راه برای ترید کردن و در عین حال حفظ امنیت است.

سرمایه‌گذاران در فرآیند کِشت سود (yield farming) نیز اغلب برای اتصال بهتر با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز از افزونه‌های مرورگر دسکتاپ بهره می‌برند. در مقابل، اگر شما فقط هودل (Hodl) می‌کنید، یک اپلیکیشن ساده موبایلی می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

به‌غیر از کیف پول‌های سخت‌افزاری، استفاده از کیف پول‌ بایننس اسمارت چین دیگری که در این مقاله پیشنهاد شد، رایگان است.

بسته به نیاز و سطح امنیت مطلوب خود و همچنین اعتماد و اعتباری که از کیف پول خود انتظار دارید، می‌توانید یک گزینه را انتخاب کنید. اگر از کیف پول‌های غیرحضانتی استفاده می‌کنید، مهم‌ترین نکته حفظ ایمنی کلیدهای خصوصیتان است.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

زنجیره بایننس (BNB Chain) و توکن BNB

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
یلدا

سلام. لطفاً تراست ولت وبرای اندروید 5هم، قابل نصب کنید.

داود

سلام من قبلا با کیف پول اتمیک کار میکردم ولی جدیدا با کیف پول lumi آشنا شدم و مزایایی خیلی خوبی داره از این جهت که ۱۲۰۰ ارز ساپورت میکنه و انتقال و جابهجا کردن ارزها در خود کیف پول نوشته کامزدش صفره و اینکه رتبه ۲۵ داره
میخواستم ببین این کیف پول برای ایرانی ها مشکل ساز نیست ؟ چون نسخه ios برای ایرانی ها فعال نیست انگار فقط اندروید میشه نصب کرد
و اینکه اصلاکیف پول معتبری هست یا نه ؟
اگر معتبر باشه به نظر خیلی کیف پول عالی و کار راه اندازیه

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست گرامی، رتبه اش در گوگل پلی خوبه ولی من ازش استفاده نکردم که بخوام نظرمو بگم
مثل اینکه دفترش در قبرس هست.

Mohammad

سلام، خودتون از چه والتی استفاده میکنید که بهش اعتماد دارید؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر. من از این دو مورد بیشتر استفاده میکنم:
متامسک
تراست ولت

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
5
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx