10 پروژه برتر بر بستر بایننس اسمارت چین

بایننس اسمارت چین

بایننس اسمارت چین یا همان زنجیره هوشمند بایننس طی سال 2021 شاهد رشدی انفجاری بود و توانست جایگاه خود را به‌عنوان سومین اکوسیستم محبوب دیفای با نزدیک به 12 میلیارد دلار دارایی در موفق‌ترین پروتکل‌های دیفای این زنجیره تثبیت کند.

با بهره‌مندی از توان عملیاتی بسیار بالا، کارمزدهای پایین تراکنش و زمان تکمیل سریع تراکنش، زنجیره هوشمند بایننس به‌طور گسترده به‌عنوان جایگزینی ارزان‌قیمت برای اتریوم در نظر گرفته می‌شود و اکنون بیش از هزار پروژه و توکن در این پلتفرم پیاده‌سازی شده است. به همین سبب در این مقاله، ما نگاهی به 10 پروژه برتر در این زنجیره خواهیم داشت.

اکوسیستم بایننس اسمارت چین

تاکنون محبوب‌ترین دارایی در زنجیره هوشمند بایننس، توکن بومی این پلتفرم است که تحت عنوان بایننس کوین با علامت اختصاری BNB شناخته می‌شود. محبوبیت و کاربرد بایننس کوین که در ابتدا یک ابزار ساده برای پلتفرم صرافی بایننس بود، با راه‌اندازی زنجیره هوشمند بایننس از سال 2020 به بعد به‌شدت افزایش یافت.

عناوین مطلب:

در حال حاضر، بیش از 1.5 میلیون کاربر در سرتاسر اکوسیستم بایننس اسمارت چین بایننس و اتریوم از این توکن استفاده‌های مختلفی می‌کنند. کاربردهای بایننس کوین موارد متعددی از جمله تخفیف در پلتفرم بایننس، پرداخت کارمزدهای تراکنش در زنجیره هوشمند بایننس، پرداخت‌های فروشگاهی و سایر موارد را شامل می‌شوند.

اما بیشتر از این، بایننس کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 بود که فقط در سال گذشته سود خیره‌کننده 1280 درصدی را نصیب دارندگان خود کرد.

پنکیک سواپ (PancakeSwap)

pancake

پنکیک سواپ را می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین پروژه‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در بایننس اسمارت چین بدانیم. این پروژه خدمات دیفای متعددی، از جمله صرافی‌ غیرمتمرکز، کِشت سود (yield farming)، بازارهای پیش‌بینی، بازار توکن‌های تعویض‌ناپذیر و بسیاری موارد دیگر را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این پلتفرم از نظر حجم معاملات، یک سروگردن از سایر صرافی‌های غیرمتمرکزی که روی بایننس اسمارت چین فعالیت می‌کنند، بالاتر است. گفتنی است حجم معاملات روزانه پنکیک سواپ به‌طور معمول بیش از نیم میلیارد دلار است.

با بیش از 4 میلیون کاربر ماهانه، پنکیک سواپ به‌طور چشمگیری فراتر از انتظارات عمل می‌کند و اکنون یکی از موفق‌ترین پروژه‌های فعال روی زنجیره هوشمند بایننس محسوب می‌شود.

دارایی بومی این پلتفرم، معروف به کیک (CAKE)، موارد استفاده بسیار متنوعی دارد، اما دچار تورم نسبتاً بالایی است زیرا یکی از توکن‌های پاداش برای شرکت‌کنندگان در مزارع کِشت سود پنکیک سواپ به شمار می‌رود.

مطلب مرتبط: راهنمای استفاده از پنکیک سوآپ را اینجا بخوانید

چین‌لینک (Chainlink)

چین لینک در بایننس اسمارت چینچین‌لینک ارائه‌دهنده اوراکلی است که به پروژه‌های مبتنی بر بلاک‌چین اجازه می‌دهد به‌راحتی از فیدهای داده برون‌زنجیره‌ای استفاده کنند. این داده‌ها ممکن است هر چیزی از جمله سنسورهای اینترنت اشیاء، بازارهای سهام، پایگاه‌های داده متمرکز و موارد دیگر باشند.

سپس این داده‌ها می‌توانند وارد قراردادهای هوشمند شوند و به قدرت و امنیت طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها و خدمات غیرمتمرکز، از جمله صرافی‌ها، سهام‌های توکنیزه‌شده و بازارهای پیش‌بینی کمک کنند.

اوراکل‌های دوطرفه چین‌لینک نیز به کسب‌وکارها و پایگاه‌های داده سنتی اجازه می‌دهد تا داده‌ها را از زنجیره‌های بلاک غیرمتمرکز دریافت و به خدمات‌رسانی بلاک‌چین به دنیای واقعی کمک کنند.

چین لینک که در اصل روی اتریوم راه‌اندازی شد، در واقع با زنجیره هوشمند بایننس و چند بلاک‌چین دیگر ادغام شده است و دارایی بومی آن، به‌نام لینک (LINK)، می‌تواند با استفاده از یک پل توکن استاندارد به زنجیره هوشمند بایننس متصل شود.

مطلب مرتبط: پروژه Chainlink چیست؟

بِیبی دوج کوین (Baby Doge Coin)

بیبی دوج کوین در بایننس اسمارت چیناگر طرف‌دار میم کوین‌ها باشید، احتمالاً با پروژه بِیبی دوج کوین آشنایی دارید. بِیبی دوج کوین در حال حاضر بی‌شک محبوب‌ترین میم کوین روی زنجیره هوشمند بایننس است.

بِیبی دوج کوین که در ژوئن 2021 راه‌اندازی شد، قصد دارد نسخه پیشرفته‌ای از دوج‌ کوین همیشه‌محبوب باشد. این توکن در حال حاضر با بیش از 1.3 میلیون دارنده، یکی از گسترده‌ترین دارایی‌ها در زنجیره هوشمند بایننس به شمار می‌رود و بسیاری از افراد مشهور آن را تبلیغ می‌کنند. علاوه بر این، پروژه بِیبی دوج کوین از خیریه‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند.

مطلب مرتبط: میم‌کوین (Memecoin) چیست؟ معرفی مهم‌ترین میم کوین‌ها

ونوس (Venus)

ونوس در بایننس اسمارت چینونوس یک بازار پول غیرمتمرکز و پروتکل استیبل‌ کوین است که بازاری آزاد برای وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان فراهم می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با مشارکت در استخرهای وام‌دهی غیرمتمرکز، از دارایی‌های زنجیره هوشمند بایننس بهره‌مند شوند.

از طرف دیگر، وام‌گیرندگان ونوس می‌توانند با گذاشتن وثیقه کافی و بدون نیاز به کاغذبازی‌های طولانی، از طیف گسترده‌ای از دارایی‌های مختلف وام بگیرند.

همچنین، ونوس یک استیبل کوین کاملاً غیرمتمرکز به نام وای (VAI) نیز ارائه می‌کند که تابه‌امروز در حال تلاش برای حفظ قیمت 1 دلار بوده است.

ونوس یکی از اولین پروژه‌هایی بود که در بایننس لانچ‌پول (Launchpool) راه‌اندازی شد و به کاربران این امکان را می‌داد تا توکن‌های بایننس کوین، بایننس یواس‌دی و SXP خود را سها‌م‌گذاری کنند و در یک بازه 30 روزه توکن XVS به دست آورند. ونوس در حال حاضر با بیش از 1.5 میلیارد دلار ارزش قفل‌شده در پروتکل یکی از بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز زنجیره هوشمند بایننس به شمار می‌رود.

سوایپ (Swipe)

سوایپ در بایننس اسمارت چینسوایپ یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های موجود در این فهرست است که در مسیر بهبود هزینه‌پذیری و سودمندی ارزهای دیجیتال پیشتازی می‌کند.

این پلتفرم انواع خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال، از جمله یک کیف پول چنددارایی محبوب و کارت اعتباری ارائه می‌دهد که در حال حاضر توسط چندین شرکت بزرگ صنعت بلاک‌چین از جمله بایننس و صرافی FTX استفاده می‌شود.

در دسامبر سال گذشته، سوایپ به‌منظور افزایش دسترس‌پذیری با صرافی بایننس ادغام شد. توکن بومی این پلتفرم که تحت عنوان SXP شناخته می‌شود، اخیراً در نوامبر 2021 در توییتر ارزهای دیجیتال، رکورد بیشترین منشن پس از بیت‌کوین را از آنِ خود کرد. از این توکن عمدتاً برای خدمات مالی همچون بازپرداخت نقدی یا پاداش استفاده می‌شود.

مطلب مرتبط: توکن سوایپ (SXP) چیست؟

ترنچِس (Tranchess)

10974ترنچِس یک پروتکل معاملاتی محصولات مشتقه است که انواع روش‌های کسب سود را با میزان ریسک متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این پلتفرم در حال حاضر سه صندوق ارائه می‌دهد که هر کدام مشخصات ریسک متفاوتی دارند. صندوق روک (ROOK) که مختص معامله دارایی‌های اهرمی است، بیشترین سود ممکن را البته همراه با بیشترین ریسک در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پس از آن، با صندوق کوئین (QUEEN) روبه‌رو هستیم که اساساً برای دارندگان بلندمدت طراحی شده است و بازدهی معقولی با ریسک متوسط ارائه می‌کند. آخرین صندوق بیشاپ (BISHOP) است که کمترین بازده را برای استیبل کوین‌ها فراهم می‌کند و البته با ریسک بسیار اندکی همراه است.

ترنچس که در جولای 2021 راه‌اندازی شد، به‌طور مداوم برخی از بهترین بازده‌ها را در عرصه دیفای زنجیره هوشمند بایننس ارائه کرده است و اکنون نزدیک به 800 میلیون دلار ارزش قفل‌شده در پروتکل دارد.

ترنچس علاوه بر محصولات محبوبی که با میزان متفاوتی از ریسک و بازده ارائه می‌دهد، تعدادی ابزار دیفای دیگر هم مانند پلتفرم مبادله و بازار اولیه برای ایجاد توکن‌های QUEEN در اختیار کاربرانش قرار داده است.

کریپتوبلیدز (CryptoBlades)

کریپتوبلیدز در بایننس اسمارت چینکریپتوبلیدز خیلی سریع راه خود را به رتبه هشتم این فهرست گشود.

این بازی برای کسب درآمد را که طوفانی در سال 2021 به پا کرد، می‌توانیم محبوب‌ترین بازی بلاک‌چینی روی زنجیره هوشمند بایننس بدانیم.

به عنوان یک بازی نقش‌آفرینی مبتنی بر بلاک‌چین، کریپتوبلیدز از سرعت و کارایی زنجیره هوشمند بایننس استفاده می‌کند تا به بازیکنان این امکان را بدهد که دارایی‌هایی، از جمله شخصیت‌ها و سلاح‌های مختلف در قالب توکن‌های تعویض‌ناپذیر‌ در اختیار داشته باشند و از آن استفاده کنند تا از طریق انجام این بازی، درآمد کسب کنند.

در واقع، از آنجا که همه دارایی‌های درون بازی به شکل توکن‌های تعویض‌ناپذیر ارائه می‌شوند، مالکان آزادند تا آن‌ها را به دلخواه خود در بازار کریپتوبلیدز بفروشند یا معامله کنند.

این بازی اخیراً نسخه بتای متن‌باز بازیکن‌به‌بازیکن خود را راه‌اندازی کرده است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر مبارزه و تجهیزات خود را در موقعیت‌های مختلف جنگی آزمایش کنند.

موباکس (Mobox)

موباکس در بایننس اسمارت چینموباکس یک پلتفرم محبوب گیم‌فای است که در اواسط سال 2021 در زنجیره هوشمند بایننس راه‌اندازی شد.

کاربران این پروژه عمدتاً طرف‌داران بازی‌های بازی برای کسب درآمد و توکن‌های غیرقابل‌تعویض هستند.

این پلتفرم دیفای، بازی و جامعه را برای ایجاد یک اکوسیستم فراگیر از محصولات به نام «مومووِرس» (MOMOverse) یا همان متاورس موباکس را با هم ترکیب می‌کند.

بیشتر بخوانید: فضای واقعیت مجازی (متاورس) چیست؟

اکوسیستم موباکس در حال حاضر شامل انواع بازی‌ برای کسب درآمد می‌شود، از جمله یک بازی جنگی به‌نام بلاک برالر (Block Brawler)، یک بازی بین‌پلتفرمی به‌نام چِین‌زد آرِنا (ChainZ Arena) و همچنین بازی نوبتی‌ای به‌نام توکن مستر (Token Master).

اما بیشتر از این، به نظر می‌رسد پلتفرم موباکس با ابزار ایجاد توکن‌های تعویض‌ناپذیر و خریدوفروش آنها در بازار، توکن‌های NFT را قدرتمندتر و در دسترس‌تر می‌کند.

موباکس با سایر پروژه‌های زنجیره هوشمند بایننس اندکی متفاوت است، زیرا هیچ فروش توکن یا پیش‌استخراجی نداشت و توکن کاربردی MOBOX به‌صورت رایگان و براساس فعالیت کاربران در پلتفرم بین آنها توزیع شد.

بی‌اس‌سی‌پَد (BSCPad)

SOKPD7lX 400x400سال 2021 شاهد توسعه تعداد زیادی پروژه جدید بود که بسیاری از آنها به موفقیت‌های باورنکردنی تبدیل شدند و برخی دیگر رشد چندانی نداشتند.

یکی از دلایل این مسئله به افزایش تعداد لانچ‌پدها یا همان پلتفرم‌های راه‌اندازی پروژه‌های جدید مربوط می‌شد؛ لانچ‌پدها اساساً پلتفرم‌هایی هستند که به سرمایه‌گذاری جمعی پروژه‌های جدید بلاک‌چین کمک می‌کنند.

بی‌اس‌سی‌پَد یکی از اولین لانچ‌پدهایی بود که به‌صورت ویژه روی اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس تمرکز کرد و به جمع‌آوری سرمایه و رشد برخی از سودآورترین پروژه‌های سال 2021، از جمله پلتفرم آیوز (AIOZ)، گیم‌زون (GameZone) و متاوی‌پد (MetaVPad) مشغول شد.

بی‌اس‌سی‌پَد قصد دارد دسترسی به پروژه‌های جدید را در مراحل اولیه راه‌اندازی دموکراتیک کند و به دارندگان توکن BSCPAD اجازه دهد در عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO) خود شرکت کنند. در حال حاضر، بی‌اس‌سی‌پَد بزرگ‌ترین سکوی پرتاب در بایننس اسمارت چین از نظر ارزش بازار و تعداد کاربران به شمار می‌رود.

سخن پایانی

بایننس اسمارت چین یا همان زنجیره هوشمند بایننس به‌ویژه پس از کاربردی‌شدن و افزایش بهای توکن بومی‌اش یعنی بایننس کوین (BNB) در سال 2020 روند صعودی خارق‌العاده‌ای را آغاز کرد که در سال 2021 به اوج خود رسید و این اکوسیستم را به رتبه سوم بازار از نظر ارزش کل رساند. در این میان، پلتفرم‌های مختلفی روی این زنجیره راه‌اندازی شدند که برخی از آنها توانستند یک‌شبه ره صدساله طی کنند و تبدیل به مشهورترین پروتکل‌های فضای ارزهای دیجیتال شوند.

در این مطلب، به 10 پلتفرم برتر بایننس اسمارت چین نگاهی داشتیم و علت رشد و محبوبیت آنها را به‌طور خلاصه بیان کردیم. با این حال، بهترین پروژه‌های این زنجیره محدود به این 10 مورد نمی‌شوند و برای کسب بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهتر است همچنان در سال 2022 هم فعالیت‌ پروتکل‌های پیشتاز این زنجیره را زیر نظر داشته باشیم.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

زنجیره بایننس (BNB Chain) و توکن BNB

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx