خرید و فروش ارز دیجیتال در آلمان (مالیات + قوانین)

ارز دیجیتال صرافی آلمانی

تعداد زیادی از صرافی‌های ارز دیجیتال در آلمان مشغول به فعالیت هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا ارز دیجیتال موردنظر خود را خرید و فروش کنید.

این پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال، معمولاً از کوین‌های مختلفی پشتیبانی می‌کنند که  از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بیت‌کوین، اتریوم و ریپل (XRP) اشاره کرد.

قبل از انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال در آلمان باید بررسی دقیقی در مورد رتبه‌بندی، نظرات کاربران، کارمزدها، امنیت و خدمات ارائه شده توسط آن انجام دهید.

عناوین مطلب:

علاوه بر این باید با قوانین و مقررات مربوط به تبادل دارایی‌های دیجیتال در آلمان آشنا باشید.

نکات کلیدی

  • از جمله اکسچنج‌های معتبر که خرید و فروش ارز دیجیتال در آلمان در آنها شدنی است سایت Pionex، اپلیکیشن Crypto.com و سایت Coinmama است.
  • نحوه خرید ارز دیجیتال در آلمان تفاوت چندانی با سایر کشورها ندارد. در یک صرافی عضو می‌شوید، با ارائه مدارک هویتی و آدرس، احراز هویت می‌کنید و با انتقال پول از حساب بانکی یا سایر ارزهای دیجیتال به صرافی، می‌توانید به خرید یا فروش ارز دیجیتال بپردازید.
  • اگر ارز دیجیتال‌تان را بیش از یک سال نگهدارید، معاف از مالیات هستید. سایر قوانین و جزییات مالیات ارز دیجیتال در آلمان را در ادامه بخوانید.

صرافی‌های ارز دیجیتال در آلمان

در دهه گذشته، بازار کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال به شکل قابل‌توجهی در سراسر جهان رشد کرده است. افزایش سرمایه‌گذاری در رمزارزها موجب شده تا فعالان این بازار به دنبال یافتن صرافی‌های معتبر و امن برای خرید و فروش دارایی‌های خود باشند.

آلمان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید. در ادامه برخی از شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌هایی ترید ارز دیجیتال که می‌توانید در آلمان از آن‌ها استفاده کنید را به شما معرفی کنیم.

صرافی Pionex

 سایت Pionex یکی از صرافی‌های آلمانی معتبر در دنیا به‌حساب می‌آید که باهدف ارائه خدمات متنوع و کارآمد در زمینه خرید، فروش و معامله رمزارزها تأسیس شده است.

یکی از ویژگی‌های این صرافی آلمانی ارز دیجیتال، استفاده از تکنولوژی ربات‌های معامله‌گر با هوش مصنوعی است. این ربات‌های تریدر به شما کمک می‌کند تا با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، به‌صورت خودکار معاملات خود را مدیریت کنید.

این ویژگی منحصربه‌فرد  به تازه‌واردان و  تریدرهای حرفه‌ای در بازار ارز دیجیتال آلمان کمک می‌کند تا بهره‌وری خود را افزایش دهند.

همچنین Pionex در تلاش است تا امنیت حساب کاربران خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. به همین دلیل از تکنولوژی‌های رمزنگاری قوی برای حفظ اطلاعات حساس استفاده می‌کند.

علاوه بر این، Pionex  از توکن‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که کار خرید و فروش ارز دیجیتال در آلمان را برای سرمایه‌گذاران آسان کرده است.

پلتفرم Crypto.com

کریپتو دات کام، یکی از مجموعه‌های معتبر و شناخته شده است که در سال 2016 باهدف ارائه خدمات نوین در بازار کریپتوکارنسی تأسیس شد.

کاربران می‌توانند از طریق این اکسچنج، خرید و فروش رمزارز موردنظر خود را انجام دهند و برخی از فعالیت‌های مالی دیگر انجام دهند.

یکی از ویژگی‌های برجسته صرافی ارز دیجیتال Crypto.com، ارائه کیف‌های رمزارزی فیزیکی و مجازی به سرمایه‌گذاران است که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را به‌راحتی مدیریت کنند.

از دیگر مزیت‌های فعالیت در این اکسچنج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بالا
  • امکان صدور Crypto Visa Card برای پرداخت هزینه کالا و خدمات
  • پرداخت وام فوری با وثیقه کردن ارز دیجیتال

اکسچنج Coinmama

صرافی ارز دیجیتال آلمانی که به‌منظور ایجاد بستری ساده برای انجام تبادلات مالی در بازار رمزارزها راه‌اندازی شده است.

در این پلتفرم کاربران می‌توانند با استفاده از ارزهای فیات، توکن‌های موردنظر خود را خریداری کنند. به این نکته توجه داشته باشید که کارمزد پرداختی برای انجام تراکنش در Coinmama بسیار کمتر از اکسچنج‌های دیگر است.

بنابراین اگر قصد خرید ارز دیجیتال با یورو در آلمان را دارید، صرافی کوین‌ماما یکی از گزینه‌های شماست.

صرافی Kraken

Kraken.com اکسچنجی که در سال 2011 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر معامله‌گران بسیاری برای انجام معاملات در بازار کریپتوکارنسی از خدمات آن استفاده می‌کنند.

برخی از ویژگی‌های این صرافی عبارت هستند از:

  • امکان انجام معاملات با روش‌های مختلف
  • احراز هویت دومرحله‌ای
  • نرم‌افزار اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند
  • واریز و برداشت پول فیات
  • امکان استیک کردن ارز دیجیتال

نحوه خرید ارز دیجیتال در آلمان

نحوه خرید ارز دیجیتال در آلمان با کشورهای دیگر تفاوت چندانی ندارد.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در آلمان، یکی از اکسچنج‌های گفته شده مراجعه کرده و مراحل احراز هویت خود را تکمیل نمایید. برای این کار به کارت شناسایی و آدرس پستی محل اقامت خود در آلمان نیاز دارید.

پس از انجام کارهای گفته شده باید با استفاده از حساب بانکی بین‌المللی یا ولت ارز دیجیتال، کیف پول خود را در صرافی شارژ نمایید.

در نهایت رمزارز مدنظر را انتخاب کرده و پس از واردکردن حجم و مبلغ، خریدتان را نهایی کنید.

قوانین ارز دیجیتال در آلمان

معاملات ارز دیجیتال در آلمان غیرقانونی نیست.

اما قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای معاملات دارایی‌های دیجیتال وضع شده تا آسیبی به سرمایه افراد وارد نشود.

دولت این کشور طی یک اطلاعیه عمومی به تمام سرمایه‌گذارانی که علاقه به خرید و فروش ارز دیجیتال در آلمان را دارند اعلام کرده که کریپتوها پول رایج و قانونی نیستند و فقط می‌توان به‌عنوان ارز جایگزین از آن‌ها استفاده کرد. همچنین به این نکته اشاره شد که توکن‌ها می‌توانند در برخی از کسب‌وکارها، نگرانی‌های امنیتی را برطرف کنند.

اولین قوانین ارز دیجیتال در آلمان سال 2013 وضع شد. مسئولین،  این دارایی‌ها را در دسته ابزارهای مالی قرار دادند و هیچ ممنوعیتی برای خرید و فروش آن وضع نکردند؛ اما توجه داشته باشید که در هیچ‌کدام از قوانین نظارتی این کشور، با جایگزینی رمزارزها به‌جای پول نقد موافقت نشده است.

جالب است بدانید تا قبل از سال 2020 هیچ قانونی در مورد صرافی‌ها و چگونگی فعالیت آن‌ها وضع نشده بود؛ اما پس از آن، تغییراتی در قانون بانکداری آلمان ایجاد شد که پلتفرم‌هایی که قصد ارائه خدمات به کاربران این کشور دارند را موظف کرد تا از BanFin مجوزهای لازم را دریافت کنند.

شرکت‌هایی که قصد راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در آلمان را دارند نیز موظف هستند از مرجع نظارت بر امور مالی فدرال مجوز دریافت کنند.

مالیات ارز دیجیتال در آلمان

اطلاع از قانون مالیات ارز دیجیتال در آلمان یکی دیگر از مواردی است که قبل از آغاز فعالیت خود باید در مورد آن اطلاعات جامع و کاملی کسب کنید.

جزییات مالیات ارز دیجیتال در آلمان:

  • در آلمان، ارز دیجیتال به عنوان «سایر کالاهای اقتصادی» دسته‌بندی شده‌اند.
  • مالیات پرداختی در صورت کسب سود از ارزهای دیجیتال، مطابق با نرخ مالیات درآمد شخصی (personal income) است.
  • اگر ارز دیجیتال‌ بیش از یک سال نگهداشته شود، نیاز به پرداخت مالیات نیست.
  • اگر سود شما از ارز دیجیتال حداکثر 600 یورو در سال باشد، نیاز به پرداخت مالیات نیست. (معاف از مالیات است)
  • برای درآمدهای حاصل از استیک و یا قرض دادن ارز دیجیتال، اگر سود حاصل شده کمتر از 256 یورو در سال باشد، معاف از مالیات است.

به‌تازگی وزارت دارایی این کشور تغییراتی اساسی در قوانین اعمال کرد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها عدم پرداخت مالیات توسط اشخاص در صورت نگهداری بیت‌کوین و اتریوم بیش از 12 ماه (حتی  برای وام/ استیک) است.

تا پیش از این، سرمایه گذار برای معاف شدن از پرداخت مالیات موظف بود که حداقل 10 سال رمزارز خریداری شده را نگهداری کند. این رویه مشکلات متعددی برای فعالان کریپتو ایجاد کرده بود.

البته مقامات مسئول در بیانیه‌های رسمی منتشر شده اعلام کردند که همواره شرایط این بازار درحال‌رشد را رصد می‌کنند و در صورت نیاز، قوانین جدید وضع می‌شود تا مشکلی برای معامله‌گران ایجاد نگردد.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در آلمان

در بخش‌های قبلی این مقاله، اکسچنج‌های مختلفی را بررسی کردیم. در این قسمت قصد داریم بهترین صرافی ارز دیجیتال در آلمان که کاربران می‌توانند از خدمات آن بهره ببرند را به شما معرفی کنیم.

از لحاظ سادگی، بهترین صرافی Coinmama است.

برای یافتن بهترین صرافی از لحاظ حجم معاملات (صرافی که برای ترید مناسب‌تر باشد) از اطلاعات منتشر شده توسط سایت Coinmarketcap استفاده می‌کنیم که پارامترهایی مثل ترافیک ورودی به سایت، حجم نقدینگی، امنیت و… را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، صرافی Kraken با حجم معاملات روزانه 157 میلیون دلار  و نمره 8.2 در بین صرافی ارز دیجیتال در آلمان که به کاربران خدمات ارائه می‌دهد رتبه اول را کسب کرده است.

اگر علاقه‌ای به فعالیت در این پلتفرم ندارید می‌توانید از خدمات Crypto.com استفاده کنید که با کسب نمره 6.3 در بین 20 صرافی برتر جهان قرار گرفته و خدمات متنوعی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.

سؤالات پر تکرار

قوانین ارز دیجیتال در آلمان چیست؟

معاملات ارز دیجیتال در آلمان غیرقانونی نیست. در هیچ‌کدام از قوانین نظارتی این کشور، با جایگزینی رمزارزها به‌جای پول نقد موافقت نشده است.

چگونه در آلمان با یورور ارز دیجیتال بخریم؟

برای این کار باید در یکی از صرافی‌هایی که مجوز فعالیت در این کشور را دارند ثبت‌نام کرده و مدارک موردنیاز برای احراز هویت را در اختیار آن‌ها قرار دهید. پیشنهاد ما صرافی Coinmama و Crypto.com است.

 آیا سرمایه‌گذاری و ترید ارز دیجیتال در آلمان مالیات دارد؟

بله مالیات آن معادل مالیات بر درآمد شخصی است. درصورتی‌که رمزارز خریداری شده را پس از یک سال به فروش برسانید هیچ‌گونه مالیاتی از شما دریافت نمی‌شود.

جمع‌بندی

آلمان یکی از کشورهایی است که به‌منظور حفاظت از دارایی فعالان بازار کریپتو قوانینی را وضع کرده تا آسیبی به سرمایه افراد وارد نشود.

قبل از خرید و فروش ارز دیجیتال در آلمان، جزییات مالیات و قوانین آنرا در این صفحه از بورسینس بررسی کنید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx