5 نکته برای افزایش سود در خرید و فروش ارز دیجیتال

سود ارز دیجیتال

در دنیای امروز تقریبا همه بیت‌کوین و کریپتو را می‌شناسند. در این بین بسیاری از مردم در تلاش هستند با ورود به این بازار ثروتمند شوند. به همین دلیل مهم‌ترین سوالی که برای بسیاری بدون پاسخ مانده این است که سود خرید و فروش ارز دیجیتال چقدر است؟ آیا می‌توان با سود ارز دیجیتال ثروتمند شد؟

هر آنچه که درباره ارز دیجیتال نیاز دارید بدانید، اینجاست!

بازار کریپتو پر از شگفتی‌های مختلف است. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند با استیک دارایی‌های کریپتو خود کسب درآمد کنند در حالی که گروهی دیگر، ترید کوین‌های کریپتو را روش بهتری برای ثروتمند شدن می‌بینند.

عناوین مطلب:

در مقالات قبلی بورسینس به مبحث استیکینگ پرداخته‌ایم، در این مقاله به پاسخ سوالاتی مانند سود ارز دیجیتال چقدر است و چگونه در خرید و فروش ارز دیجیتال سود کنیم، خواهیم پرداخت.

در دنیای سرمایه گذاری و بازار‌های مالی حتی بورس و فارکس، همیشه بهترین موقعیت‌های سرمایه‌گذاری و کسب سود از آن کسانی می‌شود که از یک روند زودتر از دیگران اطلاع یابند، وارد آن روند شوند و به موقع خارج گردند.

بازار ارزهای دیجیتال با وجود فراز و نشیب‌های زیادی که داشته یکی از بازارهایی است که با توجه به شرایط خاص خود مانند نوسانات بیشتر و پتانسیل سودآوری بالا، معامله‌گران و تریدرهای زیادی را به سمت خود جذب کرده است. بسیاری از این سرمایه گذاران به امید سود خرید و فروش ارز دیجیتال وارد این صنعت شده‌اند در حالیکه دنیای فارکس و بورس با دنیای ارز دیجیتال تفاوت‌های مهمی دارد. 

در بورسینس، روش خرید و فروش ارز دیجیتال در بایننس را آموزش دادیم. اما در این مطلب قصد داریم به 7 نکته برای افزایش سود در خرید و فروش ارز بپردازیم. برخی این نکات صرفا می‌تواند در صرافی بایننس یا سایر صرافی‌های معتبر خارجی بکار گرفته شود. 

انواع روش‌های کسب سود ارز دیجیتال

همان‌طور که اشاره شد، کسب درآمد از صنعت کریپتو فقط به سود خرید و فروش ارز دیجیتال محدود نمی‌شود و شما می‌توانید از روش‌های دیگری نیز به این هدف برسید.

مهم‌ترین روش‌های کسب سود ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

  • سرمایه گذاری بلند مدت: سرمایه گذاری بر روی کوین‌های محبوب بازار
  • خرید و فروش ارز دیجیتال: کسب سود خرید و فروش ارز دیجیتال
  • استیکینگ (staking) و قرض‌دهی (Lending): قفل کردن دارایی‌ها یا قرض‌دادن آن‌ها در طولانی مدت
  • شبکه‌های اجتماعی کریپتویی: دریافت پاداش از فعالیت در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی کریپتو
  • استخراج ارز‌های دیجیتال: استخراج بیت‌کوین و سایر کوین‌های معبتر
  • مشارکت در ایردراپ‌ها و فورک‌های شبکه: دریافت توکن‌های رایگان و کوین‌های جدید ناشی از هارد فورک بلاک‌چین‌ها
  • برنامه نویسی بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند: توسعه پروژه‌های مستقل DApp و یا استخدام شدن به عنوان برنامه نویس بلاک‌چین
image 11

چگونه در خرید و فروش ارز دیجیتال سود کنیم؟

مهم‌ترین سوالی که در ذهن هر تریدر تازه‌کاری شکل می‌گیرد این است که چگونه در خرید و فروش ارز دیجیتال سود کنیم؟ آیا سود خرید و فروش ارز دیجیتال برای گذران زندگی کافی است؟ بهترین روش کاهش ضرر و کسب سود ارز دیجیتال چیست؟ سود خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی‌های خارجی چقدر است؟ 

در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که می‌تواند در سودآوری شما در معاملات موثر باشد:

1. از کارمزدهای تراکنش و کارمزد معاملات اطلاع یابید

برای اینکه حداقل کارمزد را پرداخت کنید و سود ارز دیجیتال شما به خاطر کارمزدهای تراکنش کاهش نیابد، باید بتوانید ارزها را با کمترین هزینه بین صرافی‌ها یا کیف پول منتقل کنید. یکی از روش‌های کاهش چنین هزینه‌هایی، انجام انتقال بین صرافی‌ها و کیف پول‌ها با ارزهایی است که کارمزد تراکنش بسیار کمی دارند.

فرض کنید شما قصد دارید مقداری ارز از یک صرافی وارد صرافی دیگری کنید تا ارز دیجیتالی که در صرافی اول وجود ندارد را در صرافی دوم خریداری نمایید. می‌توان اینکار را با بیت‌کوین انجام داد ولی از آنجایی که بیشتر اوقات، هزینه تراکنش‌های بیت‌کوین بالاست، می‌توانید ارزی که قصد دارید منتقل کنید را در صرافی اول به اتریوم یا لایت‌کوین یا هر ارز دیگری که کارمزد تراکنش کمتری دارند تبدیل کنید و سپس لایت‌کوین یا اتریوم را به صرافی دوم منتقل نمایید.

با اینکار علاوه بر اینکه هزینه‌های شما کاهش می‌یابد، ممکن است انتقال ارز نیز با سرعت بیشتری انجام شود. طبیعتا امکان تبدیل لایت‌کوین و اتریوم در صرافی دوم به ارز موردنظر شما وجود خواهد داشت.

علاوه بر کارمزدهای تراکنش، سود خرید و فروش ارز دیجیتال به کارمزد معاملات که در صرافی‌ها وجود دارد نیز بستگی دارد. یکی از بهترین گزینه‌ها در پلتفرم معاملاتی بایننس، امکان فعال‌سازی پرداخت کارمزد با BNB است. با اینکار هزینه کارمزد پرداختی شما نصف شده و فقط 0.05 درصد از مبلغ معامله خواهد بود.

برای فعالسازی پرداخت کارمزد با BNB کافیست پس از ورود به حساب کاربری‌تان در صرافی بایننس، دکمه Using BNB to pay for fees را روی ON قرار دهید.

با توجه به تحریم‌های شدیدی که از سوی صرافی بایننس اعمال شده است، صرافی کوینیکس در بین ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این صرافی نیز شما می‌توانید با فعال کردن پرداخت کارمزد‌ها توسط توکن آن یعنی CET، کارمزد‌های معاملات خود را تا حد زیادی کاهش دهید. به خاطر داشته باشید در روش‌های معاملات با تعداد بالا، کارمزد معاملات در سود ارز دیجیتال شما تاثیر زیادی خواهند داشت.

کسب سود از ارزهای دیجیتال

2. به نوسانات ارز پایه توجه کنید

در پلتفرم‌های معاملاتی، یک ارز پایه وجود دارد که در مقابل آن، ارز دیگری معامله می‌شود به این ارز‌ها، جفت ارز می‌گویند. اکثر اوقات، ارز پایه یکی از ارزهای بیت‌کوین، اتریوم یا USDT است. وقتی شما در حال معامله جفت ارز XMR/BTC هستید، یعنی اینکه شما مونرو را در مقابل بیت‌کوین خرید و فروش می‌کنید.

تا اینجای کار هیچ مشکلی وجود ندارد، اما گاهی اوقات به دلیل وجود نوسانات بسیار زیاد در بیت‌کوین که ارز پایه شماست، سودی که شما از معامله بدست آورده‌اید ممکن است به همین دلیل از بین برود. مثلا شما مونرو را با قیمت 0.027 بیت‌کوین خریداری کرده‌اید و در قیمت 0.0279 فروخته‌اید و به این ترتیب به ازای هر مونرو، 0.0009 بیت‌کوین سود کسب کرده‌اید.

اگر قیمت بیت‌کوین در زمان خرید شما 9000 دلار باشد و در زمان فروش به 8550 دلار برسد، شما در واقع ضرر کرده‌اید! زیرا با وجودیکه شما در معامله سود کسب کرده‌اید، قیمت ارز پایه کاهش یافته است و ارزش سرمایه شما کم شده است. البته این محاسبات در صورتی صحیح است که قیمت بیت‌کوین به 9000 دلار برنگردد و اینکه شما بخواهید سرمایه خودتان را فورا نقد کنید.

یک راه کم‌ریسک‌تر برای معاملات این است که شما معاملات را براساس ارز پایه USDT انجام دهید. ارز USDT یک ارز دیجیتال معادل دلار آمریکاست و می‌توان در صرافی بایننس، آنرا با بیت‌کوین خریداری کرد. به همین دلیل انتخاب جفت‌ ارز‌های مناسب در سود خرید و فروش ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارد.

به دلیل اینکه قیمت USDT معمولا نوسانات بسیار کمی دارد و ارزش آن معمولا ثابت است، قراردادن آن به عنوان یکی از جفت ارزها، ریسک خرید و فروش ارز دیجیتال را پایین‌تر می‌آورد (نسبت به زمانی که پایه ارز در خرید و فروش‌ها بیت‌کوین باشد)

با خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق USDT شما قیمت دلاری ارز دیجیتال را در نظر می‌گیرید و دیگر نگران کاهش قیمت ارز پایه (USDT) نیستید. مثلا اگر مونرو را در قیمت 250 دلار خریداری کردید و روی 260 دلار به فروش رساندید، ارزش این 10 دلار که به ازای هر مونرو کسب کرده‌اید کاهش نخواهد یافت.

بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که نگهداری USDT نسبت به بیت‌کوین و سایر ارزهای پایه مانند اتریوم ریسک کمتری به همراه دارد.

با این حال اگر از تریدر‌های حرفه‌ای سوال کنید چگونه در خرید و فروش ارز دیجیتال سود کنیم؟ آن‌ها پاسخ خواهند داد داشتن صبر و اتخاذ تصمیمات درست مواد اولیه هر معامله‌گری است. انتخاب جفت ارز بیت‌کوین و اتریوم در کوتاه مدت شاید ریسک‌هایی به همراه داشته باشد اما سود ارز دیجیتال در معامله‌گری با این جفت ارز‌ها فقط در بلند مدت قابل ارزیابی است. 

3. اسیر Pump and Dump نشوید

برخی از اوقات، دسته‌ای از افراد برای باد کردن یک ارز، اقدام به خرید هماهنگ‌شده و ناگهانی از آن ارز می‌کنند تا افراد کم‌تجربه با مشاهده رشد ناگهانی و انفجاری آن ارز، با طمع از دست دادن فرصت، وارد آن ارز شوند و قیمت ارز رشد بیشتری را تجربه کند. اینجاست که با رشد بیشتر ارز، همان افرادی که برنامه باد کردن را چیده‌اند با فروش آن ارز به افراد تازه‌وارد، سود ارز دیجیتال خوبی را در مدتی بسیار کوتاه بدست می‌آورند. 

معمولا در این مواقع، ارز Pump شده به قیمت اولیه خود برمی‌گردد و شخص کم‌تجربه با ارزی که در قیمت بالا خریده باقی می‌ماند. البته این ترفندها در پلتفرم‌های معاملاتی معتبرتر مانند بایننس به دلیل اقدامات فنی که انجام می‌گیرد کمتر قابل انجام است ولی باید مراقب این ترفندها باشید.

به طور کلی از هر خرید هیجانی و احساسی که وسوسه آن به دلیل ترس از دست دادن فرصت به سراغ شما می‌آید اجتناب کنید.

image 10

هنر معامله‌گر این است که سودهای کسب شده را نگه دارد و آنرا با معاملات بد، از بین نبرد. به خاطر داشته باشید سود ارز دیجیتال در پروژه‌های با حجم بازار کم با این که وسوسه انگیز است اما ریسک‌های بالایی به همراه دارد. دستکاری قیمت پروژه‌های جدید و با حجم بازار پایین برای چند نهنگ متوسط چندان سخت نیست.

4. طمع نکنید و سود خودتان را بیرون بکشید

گاهی اوقات وارد معاملاتی می‌شوید که سود خوبی برایتان به همراه دارد. اینجاست که نباید طمع کنید و حداقل، اصل سرمایه‌تان را از آن معامله خارج کنید. مثلا اگر ارزی را خریداری کرده‌اید که قیمت آن دوبرابر شده، نصف موجودی را بفروشید تا نصف آن باقی بماند.

به این ترتیب، اصل سرمایه را خواهید داشت و حتی اگر قیمت ارز افت شدیدی داشته باشد، شما از آن معامله سود خواهید کرد.

البته خیلی زود هم دست به فروش نزنید، وقتی وارد یک روند پرقدرت شدید، تا زمانی که نشانه‌های تضعیف روند را ندیده‌اید با آن روند باقی بمانید.

در هنگام ترید ارز‌های دیجیتال این نکته را در نظر بگیرید که سود ارز دیجیتال زمانی قابل اندازه گیری خواهد بود که شما آن را برداشت کرده باشید. ماندن در یک پوزیشن با سود بالا به معنای سود کردن در خرید و فروش ارز دیجیتال نیست.

برای دانستن نشانه‌های تضعیف روند و نقاط فروش مناسب، می‌توانید به حمایت و مقاومت تکنیکال آن ارز توجه کنید. معمولا در نقاط مقاومتی مهم، فشار فروش بیشتر می‌شود و رشد بیشتر ارز در آن محدوده مشکل‌تر خواهد شد.

مطلب مرتبط: حمایت و مقاومت (Support & Resistance) چیست ؟

سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند اندیکاتورها و اسیلاتورها نیز برای یافتن نقاط مناسب خرید و فروش به شما کمک می‌کند.

برای یادگیری صفر تا صد تحلیل تکنیکال می‌توانید این بسته آموزشی را تهیه کنید.

5. با خیال آسوده و فکر باز معامله کنید

هیچ‌چیز بدتر از این نیست که در هنگام معامله دارای استرس یا هیجان شدید باشید. این رفتار برای تازه‌کاران است. معامله‌گران حرفه‌ای هیچگاه با احساسات وارد بازار نمی‌شوند.

عدم مقروض بودن، وارد کردن سرمایه مازاد و شناخت کافی از بازار، می‌تواند به حفظ آرامش در هنگام معامله کمک کند.

هیچ‌چیز بدتر از یک معامله عجولانه نیست و نباید به این سبک معاملات عادت کنید. ممکن است شما در یک معامله عجولانه مقداری سود بدست آورید ولی در معاملات عجولانه بعدی به احتمال قوی آنرا از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید: چگونه از سرمایه گذاری احساسی در بازارهای مالی پرهیز کنیم؟

با معامله روزانه چگونه در خرید و فروش ارز دیجیتال سود کنیم؟

معامله روزانه یک روش ترید است که در بین بیشتر معامله‌گران رواج دارد. در این روش معامله‌گری، تریدر برای کسب سود ارز دیجیتال در بازه‌های کوتاه روزانه اقدام به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال می‌کند. 

اما تبدیل شدن به یک معامله‌گر روزانه پرسود نیازمند داشتن مهارت، صرف زمان و پشتکار در یادگیری است. 

در معامله‌گری روزانه شما با استراتژی تعیین شده خود اقدام به خرید و فروش کوین‌ها و توکن‌های کریپتو می‌کنید اما عدم شناخت چاله‌هایی که می‌توانند باعث شکست شما شوند نتیجه‌ای جز ناامیدی و خستگی برای شما در برنخواهد داشت.

عدم خودکار سازی فرآیند‌ها و استراتژی معاملاتی برای نظم‌دهی به معاملات یکی از مشکلات رایج بین تریدر‌های روزانه است. عدم درک بازار و تلاش برای اجبار آن به ایجاد موقعیت معاملاتی نیز موضوع دیگری است که در بین بسیاری از معامله‌گران تازه‌کار مشاهده می‌شود. 

بیشتر بخوانید: نظم در معامله گری چیست و چگونه باعث موفقیت تریدرها می‌شود؟

سود خرید و فروش ارز دیجیتال توسط یک تریدر چقدر است؟

اولین نکته‌ای که باید در حوزه شغل تریدری به آن توجه کنید این است که درآمد آن‌ها هیچگاه ثابت و تضمین شده نیست. به علاوه‌ درآمد تریدر به میزان سرمایه او نیز بستگی دارد. در برخی از سازمان‌ها تریدر‌ها به عنوان کارمند فعالیت دارند اما تریدر‌های حقیقی موضوع دیگری است.

image 5

یک تریدر حقیقی اگر بتواند عملکرد بالای 80% در معاملات خود نشان دهد، سود ماهانه او ممکن است چیزی در حدود 10 تا 15 درصد سرمایه‌ای که در میان گذاشته باشد.

البته این اعداد ارقام نیز تقریبی هستند و به صورت مستقیم به میزان ریسکی که یک تریدر مایل به پذیرش آن است نیز بستگی دارد. ااما به طور خلاصه، قانون و روش سریع و دقیقی برای پاسخ به اینکه چی بفروش پولدار بشم، بین تریدر‌ها وجود ندارد. اگر شما به صورت اتفاقی در بازار سود کنید، مسلما در تریدهای بعدی بازار آن را از شما پس خواهد گرفت. 

بیشتر بخوانید: درآمد تریدر ها در ایران و جهان

سوالات متداول

چگونه در خرید و فروش ارز دیجیتال سود کنیم؟

معامله‌گری ارز دیجیتال نیازمند داشتن دانش پایه سرمایه گذاری، تحلیل تکنیکال و روش‌های توسعه و تست استراتژی است. داشتن صبر و کنترل احساسات نیز از سایر ملزومات تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای است. 

انواع روش‌های کسب سود ارز دیجیتال چیست؟

سرمایه گذاری بلند مدت، خرید و فروش ارز دیجیتال، استیکینگ(staking) و قرض‌دهی(Lending)، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی کریپتویی، استخراج ارز‌های دیجیتال، مشارکت در ایردراپ‌ها و فورک‌های شبکه و برنامه نویسی بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند از مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد از کریپتو و ارز‌های دیجیتال هستند.

مهم‌ترین عوامل افزایش سود خرید و فروش ارز دیجیتال چیست؟

از کارمزدهای تراکنش و کارمزد معاملات اطلاع یابید، به نوسانات ارز پایه توجه کنید، اسیر Pump and Dump نشوید، طمع نکنید و سود خودتان را بیرون بکشید و با خیال آسوده و فکر باز معامله کنید.

درآمد یک تریدر ارز دیجیتال چقدر است؟

سود خرید و فروش ارز دیجیتال توسط یک تریدر به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال نوع تریدر، میزان ریسک پذیری و بازدهی معاملات او از مهم‌ترین عواملی هستند که به صورت مستقیم در میزان درآمد او نقش دارند. برای مثال تریدر‌هایی که بتوانند در معاملات روزانه خود عملکرد بالای 80% را از خود نشان دهند، در ماه حدود 10 تا 15 درصد سرمایه درگیر کسب درآمد خواهند کرد.

نتیجه گیری

پاسخ به این سوال که چگونه در خرید و فروش ارز دیجیتال سود کنیم، ساده نیست. مسلما داشتن چند فاکتور و خصوصیت در یک تریدر نمی‌تواند باعث کسب سود ارز دیجیتال شود. انتخاب حرفه تریدی به چیزی بیشتر از کلیک بر روی دکمه خرید و فروش نیاز دارد. 

همه ما می‌دانیم در بازارهای مالی باید پایین بخریم و بالا بفروشیم، اما وقتی پای چارت‌های قیمتی و سرعت بالای حرکت آن‌ها قرار می‌گیریم نیز می‌توان به راحتی به چنین استدلالی تکیه کرد؟ داشتن استراتژی معاملاتی برای کسب سود ارز دیجیتال تنها یکی از ده‌ها اصولی است که باید یک تریدر ارز‌های دیجیتال به آن توجه داشته باشد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

43 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
شایان کلهر

سلام وقت بخیر،آیا اگر ارزهامون را در کیف پول خودمون هولد کنیم اگر مثلا بیت کوین بره بالا یا بیاد پایین،اون مقداری هم که ما داریم ارزشش کم و زیاد میشه یا با همون قیمتی که خریداری شده در کیف پول باقی میماند؟

Abolfazl

سلام
میشه بگین چطوری بفهمم که مثلا ارز داره روند صعودی میگیره؟؟
تازه واردم زیاد بلد نیستم.
با ۳۰۰ تومن همینجوری شروع کردم. آیاس خریدم باهاش.
تو ریزش بود خریدم.
۲ روز بعد شد ۴۱۴ تومن.
و ی بار دیگه تو ریزش ۴۱۴ تومن اتریوم کلاسیک خریدم رشد کرد ولی این دفعه ضرر کردم پولم شد ۳۶۰ تومن
میشه یکی بهم بگه چرا اینجوری شد؟
و میشه بگین چطوری بفهمم که میخواد رشد کنه؟

محمد

باید سیگنال بگیری. خودت نخر

ایمان

بدترین جواب ممکن رو بهش دادی دوست عزیز
ماهی دستش نده, ماهیگیری رو یادش بده

علی

راست میگه این ***🤣

سارا

سلام ممنون از مطالب مفیدتون
من قبلا مقداری bnb با تتر خریده بودم جدیدا هم bnb را با واحد btc خریدم ولی داخل کیف پولم همه را با هم و با واحد تتر نشون میده !! برای هولد گرفتم اینجوری یعنی فرقی نداره با چه چیزی خرید کنم ؟!! تتر یا بیت؟؟!! میشه لطفا در این مورد راهنمایی کنید

مهسان

سلام وقت بخیر
ببخشید من در صرافی کریپتولند یک ارزی رو با 25 % سود فروختم اما مبلغی که هنگام فروش بهم برگردوند با حدود 14%سود بود از خودشون پرسیدم گفتند اگر یکطرف معامله ریال باشه کارمزد از طرف صرافی نمیگیریم (معامله ام ی طرفش ریال بود) حال سوال من اینه که آیا هر ارز بطور جداگانه برای خرید و فروشش کارمزد داره که باعث بشه از سود من کم شه؟

وحید

سلام
برای خرید ارز دیجیتال هنگام خرید یکدفعه 26/5 دلار از حساب من کم کرد و بعد از فروختن برنگشت، علت چی بوده؟

امیر

سلام هنوز پولت برنگشته؟

محمد

سلام.ببخشید ارز های دیجیتال هم مانند فارکس دو طرفه هست؟!!یعنی میشه با وجود ارز دیجیتالی که نداریم، معامله sell باز کنیم؟!!

محمد

nobitex اینطوری نیستش؟!!چظوریه پس!!

علی

سلام جناب جهاندیده
در شرایط فعلی خرید کدوم ارز رو تا سقف صد میلیون پیشنهاد می کنید .
ممنون میشم راهنمایی کنید.
اردت

پریسا

سلام و خسته نباشید می خواستم بپرسم می شه با مبلغ 500 هزار تومان برای اولین بار برای اتریوم شروع به معامله کرد ممنون

احسان

سلام جناب جهاندیده….با توجه با ارقام زیاد تراکنش اتریوم آیا صلاح می دانید دارایی هایم را که بصورت اتریوم هست طولانی مدت در صرافی های ایرانی نگه دارم….

امین

سلام ویف پول میخوام درست کنم بیزحمت راهنمایی کنید

حجت

سلام من اولین بارم هست میخوام سرمایه‌گذاری کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

ر- دانشور

سلام در صرافی نوبیتکس دو نوع معامله داریم
۱ – با ریال میتوان مستقیم ارز دیجیتال خرید
۲- با ریال ابتدا تتر خرید بعد هرنوع ارز دیجیتال دیگری خرید
سوال:برای کاهش کارمزد
الف- همیشه برای خرید وفروش روش اول را انتخاب کنم
ب- برای بار اول خرید که ریال دارم از روش ۱ استفاده کنم وبرای ادامه کار تتر را بعنوان پایه در نظر بگیرم وبا آن ارزهای دیگر بخرم وبفروشم
کدام روش از نظر کار مزد بنفع من میباشد بیزحمت کامل توضیح دهید.ممنونم

هومن

سلام وقت بخیر
من می خواهم هر ماه مقداری بیت کوین بخرم و به کیف پول خودم (مثلا کیف پول کاغذی) انتقال بدم . بهترین راه برای اینکه کارمزد کمتری پرداخت کنم چیه؟
با تشکر از شما

هومن

خیلی ممنون از پاسخگویی شما

سعید

ضمن تشکر از زحماتتون،در ولت بایننس من در قسمت اور وی مبلغی بیشتر از قسمت اسپات ولت دیده میشه ممکنه بفرمایید این اختلاف چیست و ایا قابل برداشت هست یا خیر .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

هومن

سلام وقت بخیر
مطلب بالا یکی از بهترین مطالبی هست که در زمینه ترید مطالعه کردم.

با توجه به اینکه بنده تازه کار هستم و چند باری در دام طمع افتادم مطالب بالا رو با تمام وجود درک میکنم.

بنده در یک شب با سرمایه ۱۰ میلیون تومنی حدود ۲٫۶ میلیون سود کردم که خیلی عالی بود. با توجه به اینکه قیمت ارز مورد نظر بسیار رشد داشت طی ۲۴ ساعت، من در نوسانات قیمت خرید میکردم و چند دقیقه بعد میفروختم. اما آخرین معامله با توجه به حس قدرت و برنده بودنی که بهم دست داده بود باعث ضرر شد و نه تنها که مبلغ سود رو از دست دادم، بلکه معادل سودی که کرده بودم، از اصل سرمایه رو هم از دست دادم.
در واقع اشتباه اول این بود که در قیمت بسیار بالایی خرید کردم و اشتباه دوم زمانی بود که ریزش قیمت رو دیدم و از ترس ضرر بیشتر، در قیمت بسیار پایین فروختم، حالا این در حالی بود که فردای همون روز، قیمت دوباره اوج گرفت که اگر تا فردا صبر میکردم، نه تنها ضرر نمیکردم، بلکه امکان سود هم وجود داشت.

توصیه های من به عنوان نکات معامله:
– اگر قیمت به نظرتون بالاست، نخرید
– اگر نمیدونید که قیمت بالاست یا پایین، نخرید
– با دیدن حجم بالای معاملات وسوسه نشید
– پول رو فقط یک عدد ببینید
– نترسید
– حسرت نخورید
– طمع نکنید
– زود شونه خالی نکنید
– هیچ وقت از آموزش فاصله نگیرید
– در معامله به دنبال سود نباشید (هدف ضرر نکردن است) وقتی ضرر نکنید، یا سود نکردید که خب چندان ایرادی نداره، یا اینکه سود کردید که عالیه

این ها تجارب من طی یک ماه اول کارم به عنوان یک تریدر بود.

واسه همه آرزوی موفقیت دارم ❤️

سروش شمس

سلام روزتون عالی
یک سوالی داشتم
من یک جریان مالی در بایننس می خواهم داشته باشم و با معاملاتی که انجام میدهم به یک سود ثابت روزانه برسم

کارمزد باینسس که اگر یکصدم زده از مبلغ کل معامله محاسبه می کنه

یعنی اگر ۱۰۰ دلار وارد معامله بشه ۱ دلار کارمزد هست

ویا از مقدار سود و ضرر محاسبه می کنه

و یا اینکه اون عدد هرچه در نهایت بشه کم و یا زیاد یک درصد کم می کنه

ممنون می شوم منو راهنمایی بفرمایید

سایت عالی دارید

دمتون گرم

رهام

سلام میخواستم ببینم ترید کردن کارمزد هم داره یا نه اگه داره چقدره ؟مقدارش به انتخاب ارز داره یا نه ؟

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام رهام عزیز ، بله

کلا هر تراکنشی کارمزد داره که البته توی صرافی کارمزد صرافی هم هست منتها چیز خاصی نمیشه.

كورش

سلام براي تريد در صرافي بايننس از كجا مي تونم راهنمايي بگيرم

پارسا

با سلام و وقت بخیر بنده 0.04937782 این مقدار اتریم خریدم برحسب بیتکوین آن زمان قیمتش بود 277 دلار
الان قیمتش شده 262 ولی وقتی میخوام بفروشم 0.04920294 این مقدار میشه و من خیلی ضرر نکردم با اینکه حدودا 15 دلار افت قیمت داشته . میخواستم بدونم چجوری شده ک شامل ضرر نشده ممنون . تعداد اتریم 1.88

Reza

با سلام
ممنون از مطالب مفیدتون
لطفا جهت یادگیری و آموزش برای ترید منابعی معرفی بفرمایید یا اینکه دوره حضوری اگه دارید یا اطلاعاتی دارید به بنده اطلاع دهید.
باتشکر

حامد

سلام خسته نباشید…
من الان ارز پولیگان خریدم و داره ارزشش میاد پایین و بهم سود نداده…میشه راهنماییم کنید چیکار کنم؟بفروشمش یا ن؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
43
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx