5 استراتژی پر سود در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

استراتژی ارز دیجیتال

اتفاقاتی که در بازار ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد تصادفی نیستند، بلکه ترکیبی از چندین عامل و شرایط مختلف هستند.

به همین دلیل تریدرهایی که تلاش می‌کنند در معاملات ارزهای دیجیتال صرفاً بر اساس حس درونی یا شمّ خود عمل کنند، باید مراقب باشند و به فکر داشتن یک استراتژی مناسب برای انجام معاملات باشند.

شاید معامله کردن به صورت تصادفی چند بار به شما سود بدهد، اما داشتن یک استراتژی ارز دیجیتال مناسب برای تصمیم‌گیری در مورد نحوه سرمایه‌گذاری در معاملات کاملاً ضروری است.

عناوین مطلب:

شاید بپرسید استراتژی ارزهای دیجیتال چیست؟ یا بهترین استراتژی ارز دیجیتال چیست؟ برای پی بردن به پاسخ این سؤالات و سؤالات دیگر، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

نکات کلیدی

  • استراتژی ارز دیجیتال، برنامه کاملی است که در آن شرایط انجام معاملات، از جمله زمان ورود و خروج، میزان سود و ضرر، نحوه مدیریت ریسک و سرمایه مشخص شده در هر معامله از آن پیروی می‌کند.
  • برای موفقیت در بازار کریپتو در بلند مدت داشتن حداقل یک استراتژی معاملاتی بسیار مهم است. معامله‌گرانی که بدون برنامه وارد معاملات می‌شوند پس از مدت کوتاهی با تحمل ضررهای سنگین از بازار خارج می‌شوند.
  • هولد کردن به معنای خرید یک ارز به عنوان سرمایه‌گذاری بلند مدت و فروش آن پس از رشد قیمت است.
  • اسکالپینگ یک استراتژی ارز دیجیتال بسیار کوتاه مدت و پر ریسک است که تنها به معامله‌گران حرفه‌ای توصیه می‌شود.

استراتژی ترید ارز دیجیتال چیست؟

استراتژی خرید ارز دیجیتال یک روش ثابت برای برنامه‌ریزی و انجام معاملات است که باید همیشه از آن پیروی کنید.

با توجه به استراتژی معاملاتی از قبل می‌دانید که چه معاملاتی را باید انجام دهید، چه زمانی باید وارد معامله شوید، چه زمانی باید از معاملات خارج شوید و چه میزان سرمایه باید برای هر موقعیت معاملاتی ریسک کنید.

استراتژی ارز دیجیتال چیست
یک استراتژی قوی ارز دیجیتال شامل نحوه شناسایی نقاط ورود و خروج است.

استراتژی معاملاتی یک برنامه ثابت و مجموعه‌ای از قوانین است که برای دستیابی به سود هنگام خرید یا فروش ارزهای دیجیتال در بازارهای کریپتو طراحی می‌کنید.

در این طرح شما از ابزارهای تحلیلی مختلفی برای شناسایی شرایط از پیش تعریف شده بازار و سطوح قیمت، از جمله نواحی مهم مقاومت و حمایت استفاده می‌کنید.

5 استراتژی برتر ارز دیجیتال و نحوه استفاده از آن‌ها

در ادامه شما را با 5 مورد از بهترین و رایج‌ترین استراتژی‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

همچنین، با ارائه چند مثال نحوه عملکرد این استراتژی‌ها را در دنیای واقعی نشان می‌دهیم:

1. میانگین هزینه دلاری (DCA)

در بحث مربوط به محبوب‌ترین استراتژی‌های خرید و فروش کریپتوکارنسی، میانگین هزینه دلاری (DCA) احتمالاً یکی از شناخته شده‌ترین استراتژی‌ها است که توسط طیف گسترده‌ای از معامله‌گران مختلف استفاده می‌شود.

چه به تازگی وارد سرمایه‌گذاری شده باشید، چه در این زمینه تجربه داشته باشید، همیشه می‌توانید از روش متوسط هزینه دلاری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: استراتژی DCA چیست و چرا در سرمایه‌گذاری اهمیت دارد؟

متوسط هزینه دلاری
میانگین هزینه دلاری شامل خرید ارز دیجیتال به مقدار مشخص در زمان‌های معین است.

وقتی تصمیم می‌گیرید یک ارز دیجیتال خاص را به روش متوسط هزینه دلاری بخرید، کافی است مقدار مشخصی (اغلب اندک) پول را برای خرید بخشی از آن دارایی، در مقاطع زمانی مشخص و صرف نظر از روند فعلی بازار اختصاص دهید.

اگرچه افراد مختلف ممکن است قوانین خاصی برای استراتژی ارز دیجیتال متوسط هزینه دلاری خود تعیین کنند، اما روش «سنتی» آن شامل تعیین یک بازه زمانی و مقدار پول برای خرید است.

مثلاً، فرض کنید که تصمیم گرفته‌اید هر ماه 100 دلار سرمایه‌گذاری کنید و این کار را به صورت هفتگی انجام دهید. پس از تحقیق کردن ارز دیجیتال بیت‌کوین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید.

حالا، برای شروع باید یک روز خاص از هفته، مثلاً شنبه، را انتخاب کنید. از آنجایی که شما هر ماه 100 دلار سرمایه‌گذاری می‌کنید و یک ماه چهار هفته دارد، به این معنی است که هر شنبه به اندازه 25 دلار بیت‌کوین خواهید خرید.

وقتی از استراتژی میانگین هزینه دلاری استفاده می‌کنید، بدون توجه به روند بازار هم در اوج و هم در کف قیمت بازار خرید می‌کنید.

نکته فوق یکی از اصول اولیه استراتژی متوسط هزینه دلاری است و رعایت آن بسیار مهم است.

مهم نیست که وضعیت قیمت بیت‌کوین در طول هفته چقدر تغییر کند، شما در هر صورت باید هر شنبه 25 دلار بیت‌کوین خریداری کنید.

از آنجا که این روش یک استراتژی ارز دیجیتال بلند مدت است، برای خرید ارزهای دیجیتال باید هزینه بیشتری بپردازید. بنابراین، قبل از انتخاب هر گونه استراتژی معاملاتی، تحقیقات خود را انجام دهید.

2. هودل  کردن (HODL)

هودل یا هولد کردن (HODLing) تا حدودی مشابه استراتژی «متوسط هزینه دلاری» است.

در واقع، HODL مخفف عبارت «Hold On For Dear Life» است که به معنای «نگه داشتن تا آخر عمر» است.

همچنین هودل یا HODL یک غلط املایی از کلمه اصلی Hold (به معنی نگه داشتن) است که به هر حال در میان کاربران ارزهای دیجیتال جا افتاده است.

بیشتر بخوانید: چگونه هولدر (Holder) بهتری در بازار ارزهای دیجیتال باشیم؟

هولد کردن
هولد کردن به معنی نگه داشتن یک دارایی برای مدت زمانی طولانی به امید رشد قیمت آن است.

اما هودل یا هولد کردن چگونه است، و چگونه می‌توان از آن به عنوان یکی از قوانین معاملاتی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده کرد؟

خوب، همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، وقتی ارز دیجیتالی را خرید و هولد می‌کنید به این معنی است که دارایی خود را، حتی با وجود کاهش قیمت‌ها، نمی‌فروشید.

این استراتژی کمی شبیه به متوسط هزینه دلاری است، با این تفاوت که در فواصل زمانی مشخص بر میزان دارایی‌تان اضافه نمی‌کنید، بلکه آن‌هایی را که قبلاً خریده‌اید، به امید افزایش قیمت در آینده، نگه می‌دارید.

اگرچه هولد کردن شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد (چون لازم نیست بعد از خرید هیچ کار خاصی بکنید!)، اما این استراتژی در اغلب اوقات کمی پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

این قضیه به ویژه در بازار نزولی که بازار قرمز است و قیمت‌ها ریزش می‌کنند صادق است.

بیشتر بخوانید: 9 تکنیک کاربردی برای سرمایه گذاری در بازار نزولی

هنگامی که نوسانات قیمت شدید است و هر روز از ارزش سرمایه‌گذاری شما کاسته می‌شود، فشار زیادی برای فروش و کاهش ضررتان احساس خواهید کرد (به خصوص اگر زمانی که قیمت بالا بود خرید کرده باشید).

اما اگر استراتژی HODL را انتخاب کرده باشید، به این معنی است که روی تغییر روند بازار و افزایش قیمت در آینده حساب کرده‌اید.

نکته دیگری که هولد کردن را به یکی از پیچیده‌ترین استراتژی‌های معاملاتی کریپتو تبدیل می‌کند، این واقعیت است که باید بدانید چه زمانی هولد کنید و چه زمانی بفروشید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان فروش بیت‌کوین و ارز دیجیتال چه زمانی است؟

هیچ دو دارایی ارزش یکسانی ندارند و در حالی که قیمت برخی از کوین‌ها و توکن‌ها شاید در بازار صعودی بعدی دوباره رشد کنند، برخی از ارزهای دیگر ممکن است ارزش خود را به طور کامل از دست دهند و هرگز به قیمت‌های اولیه باز نگردند.

3. آربیتراژ (Arbitrage)

آربیتراژ در واقع یکی از سخت‌ترین استراتژی‌ها برای کسب سود در خرید و فروش ارز دیجیتال است. در مقایسه با «متوسط هزینه دلاری» و «هولد کردن» در معاملات کریپتوکارنسی، آربیتراژ روش پیچیده و مشکلی محسوب می‌شود.

چرا که برخلاف دو استراتژی ارز دیجیتال اول، آربیتراژ نیازمند نظارت دقیق و فعالانه معامله‌گر بر قیمت یک ارز خاص در صرافی‌های مختلف است.

آربیتراژ
آربیتراژ کردن به معنای کسب سود از اختلاف قیمت یک ارز در دو صرافی مختلف است.

آربیتراژ زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت یک کوین یا توکن ارز دیجیتال در دو صرافی متفاوت است. در نتیجه، شما آن را از صرافی ارزان‌تر خریداری می‌کنید و بلافاصله آن را به صرافی دیگر انتقال داده و به قیمت بالا می‌فروشید.

این اختلاف قیمت در صرافی‌های مختلف به دلیل عواملی مانند حجم معاملات و نقدینگی ایجاد می‌شود و فرصت مناسبی برای کسب سود به سرمایه‌گذاران می‌دهد.

اختلاف قیمت بین دو ارز اساساً سود شما است، البته باید چند نکته دیگر مانند کارمزد معاملات را از آن کم کنید. در آربیتراژ اگر در زمان مناسب وارد بازار شوید می‌توانید سودهای خوبی کسب کنید.

یکی از دلایلی که گفتیم آربیتراژ پیچیده است این است که برای پیدا کردن این اختلاف قیمت‌ها باید مرتباً قیمت‌ها را در صرافی‌های مختلف زیر نظر داشته باشید.

شما همچنین باید دانش عمومی زیادی در مورد معاملات کریپتوکارنسی و به طور کلی صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشید و بتوانید تأثیر اخبار مختلف بر قیمت‌ها را پیش بینی کنید.

با ذکر یک مثال نحوه انجام آربیتراژ و عوامل مؤثر بر سود این معاملات را بررسی خواهیم کرد.

فرض کنید که متوجه شده‌اید که در صرافی بایننس قیمت خرید بیت‌کوین 20000 دلار است، در حالی که قیمت فروش آن در صرافی کوکوین 20500 دلار است.

به این ترتیب؛ با خرید یک بیت‌کوین از بایننس و فروش آن در کوکوین به راحتی می‌توانید 500 دلار سود کنید.

فرآیند آربیتراژ شما در کل به صورت زیر خواهد بود:

  • به حساب بایننس‌تان پول واریز کنید.
  • در بایننس یک (یا هر مقدار دیگر) بیت‌کوین بخرید.
  • بیت‌کوینی که خریدید را به صرافی کوکوین انتقال دهید.
  • بیت‌کوین‌تان را در کوکوین بفروشید.
  • سودتان را برداشت کنید.

همه این مراحل را در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام دهید اما برای هر کدام از مراحل بالا باید مقداری کارمزد به صرافی یا شبکه بلاک‌چین پرداخت کنید. این هزینه‌ها بدون شک سود بالقوه شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد!

سرعت عمل یکی دیگر از عوامل مؤثر بر سود در آربیتراژ است. اگر در زمان انجام آربیتراژ سرعت عمل کافی نداشته باشید ممکن است اختلاف قیمت بین دو صرافی از بین رفته و فرصت کسب سود را از دست بدهید.

4. معامله‌گری روزانه (Day Trading)

همان‌طور که شاید از نام این استراتژی متوجه شده باشید، معامله‌گری روزانه شامل ورود به یک معامله و خروج از آن در همان روز است.

هدف معامله‌گران روزانه گرفتن نوساناتی است که در طول یک روز در قیمت ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شود.

بنابراین این استراتژی ارز دیجیتال با انواع سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت متفاوت است و معامله‌گری معمولاً هر شب قبل از رفتن به تختخواب موقعیت‌های باز معاملاتی خود را می‌بندد.

بیشتر بخوانید: استراتژی‌های ترید روزانه ارز دیجیتال + نکات مهم

دی تریدینگ
در معاملات روزانه، معاملات در یک روز باز و بسته می‌شوند.

برای موفقیت در استراتژی معامله‌گری روزانه باید بتوانید رفتارهای بازار را به خوبی درک کرده و بر احساساتتان مسلط باشید.

به طور خاص، در معامله‌گری روزانه شما اساساً باید ساعات زیادی از روز را به بررسی رفتار بازار و پیدا کردن فرصت‌های معاملاتی اختصاص دهید.

این کار برای برخی از افراد شغل تمام وقت آن‌ها است که با توجه به پیچیدگی‌های این استراتژی جای هیچ تعجبی ندارد.

استراتژی معامله‌گری روزانه ارزهای دیجیتال را می‌توان به عنوان یک نوع معامله با «ریسک بالا، پاداش زیاد» در نظر گرفت. اکثر معامله‌گران روزانه پس از مدت کوتاهی با تحمل شکست‌های سنگین و پیاپی از بازار خارج می‌شوند.

در طرف دیگر، اگر یک معامله‌گر حرفه‌ای باشید و بتوانید فرصت‌های معاملاتی سودآور را شناسایی کنید می‌توانید به سرعت حسابتان را رشد دهید.

نکته اصلی سودآوری در معامله‌گری روزانه در همین جمله آخر است. برای موفقیت در معاملات روزانه در طولانی مدت باید تا حد حرفه‌ای بر بازار مسلط باشید.

این تسلط شامل مهارت تفسیر اطلاعات نمودار قیمت (معامله‌گران روزانه معاملات خود را بر اساس تحلیل تکنیکال انجام می‌دهند)، و همچنین نحوه عملکرد صنعت ارزهای دیجیتال به عنوان یک کل می‌شود.

اگر به تازگی شروع به آشنایی با استراتژی‌های معاملات ارزهای دیجیتال کرده‌اید یا قصد سرمایه‌گذاری با ریسک کمتر دارید، احتمالاً استراتژی معامله‌گری روزانه مناسب خواسته‌ها و نیازهای شما نباشد.

در عوض، بهتر است از استراتژی‌هایی مانند متوسط هزینه دلاری و هولد کردن که بیشتر مناسب افراد تازه وارد است پایبند باشید.

5. اسکالپینگ (Scalping)

اگر تا این مرحله از این مقاله به این نتیجه رسیده‌اید که استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال مانند معامله‌گری روزانه به دلیل ریسک بالا و نیاز به دانش زیاد برای شما مناسب نیستند.

در عوض استراتژی‌هایی مانند متوسط هزینه دلاری و هولد کردن بیشتر مناسبتان است، به احتمال زیاد این استراتژی آخر، یعنی اسکالپینگ، به هیچ وجه به شما توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اسکالپ در ارز دیجیتال چیست؟ راهنمای Scalping در کریپتو

اسکالپ
اسکالپینگ سریع‌ترین روش معامله است و معاملات آن ممکن است در چند ثانیه بسته شوند.

اسکالپینگ مفهوم جالبی است، زیرا در واقع اغلب به‌عنوان یکی از استراتژی‌های معامله‌گری روزانه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، نه اینکه به خودی خود یک استراتژی مستقل باشد.

با این حال، این مفهوم به قدری محبوب است که بتوان در مورد آن صحبت کرد.

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی محبوب روزانه است که در آن هدف سود بردن از حرکات کوچک قیمت است. اسکالپرها معتقدند که کسب سودهای کوچک اما مکرر در یک روز بازده قابل توجهی ایجاد می‌کند.

در مقایسه با معامله‌گران روزانه، اسکالپرها بیشتر بر روی تحلیل تکنیکال تمرکز می‌کنند تا تکنیک‌های فاندامنتال.

بنابراین، اسکالپرهای ارز دیجیتال تا حدود بسیار زیادی به الگوهای نمودار کندل استیک، سطوح حمایت و مقاومت و سایر اندیکاتورهای تکنیکال مانند باندهای بولینگر و سطوح اصلاحی فیبوناچی توجه می‌کنند.

اگرچه برای اسکالپ کردن می‌توان از هر نوع توکن و کوینی استفاده کرد، اما بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند در بازارهای دارای نقدشوندگی بالا مانند بیت‌کوین فعالیت کنند.

نکته مهم این است که اگر صبور و منظم باشید، از طریق اسکالپ کردن در بازار کریپتوکارنسی می‌توانید سودهای خوبی کسب کنید.

نهنگ‌ها و معامله‌گران بزرگ معمولاً از این استراتژی برای معامله موقعیت‌های بزرگ استفاده می‌کنند.

به همین دلیل است که مدت زمان باز ماندن موقعیت‌ها در این استراتژی نیز بسیار کوتاه است؛ اسکالپرها اغلب چند معامله را یکی پس از دیگری باز می‌کنند تا پتانسیل درآمد خود را به حداکثر برسانند.

روند بازار در این روش بسیار مهم است؛ اسکالپینگ در جهت روند انجام می‌شود با این فرض که روند در طول مدت معامله تغییر نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب تحلیل روند چیست؟ + استراتژی‌های ترید در جهت روند

به طور خلاصه، اسکالپرها قصد دارند از نوسانات بازار کسب سود کنند و هر چه نوسانات بیشتر باشد، فرصت‌های بیشتری برای کسب سود وجود دارد.

همان‌طور که می‌بینید، از بین انواع استراتژی ارز دیجیتال که در مورد آن‌ها صحبت کردیم، اسکالپینگ مطمئناً یکی از پیچیده‌ترین روش‌ها است.

اسکالپرها معاملات خود را بر اساس حدس و گمان باز نمی‌کنند بلکه بر اساس تحلیل‌های تکنیکال کوتاه مدت و همچنین اخبار عمومی بازار وارد معاملات می‌شوند.

تمامی معاملات اسکالپینگ نیز در همان روز معاملاتی باز و بسته خواهند شد.

انتخاب بهترین استراتژی معاملاتی

شخصیت شما و بازه زمانی که برای معامله کردن انتخاب می‌کنید نقش مهمی در تعیین سبک معاملاتی شما دارد.

بیشتر بخوانید: 5 گام تا ایجاد یک شخصیت معامله‌گری حرفه‌ای

انتخاب استراتژی
قبل از شروع سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال باید یک استراتژی قوی تهیه کنید.

اگر به راحتی می‌توانید تمام روز را جلوی چارت قیمت بنشینید و در طول روز چندین بار وارد معامله شوید و از آن‌ها خارج شوید، اسکالپینگ گزینه خوبی برای شما است.

البته برای موفقیت در اسکالپینگ به سطح بالایی از دانش نمودار خوانی نیاز دارید.

در مقابل، اگر قصد دارید به صورت پاره وقت معامله کنید و هم‌زمان به کارهای دیگری بپردازید شاید بهتر باشد یک استراتژی معاملاتی طولانی مدت‌تر مانند معاملات هولد کردن یا متوسط هزینه دلاری انتخاب کنید.

هنگام تدوین استراتژی ارز دیجیتال، میزان زمانی که قصد دارید به معاملات اختصاص دهید یک نکته بسیار مهم است که باید در نظر بگیرید.

اسکالپرها از نوسانات بسیار کوچک قیمت در هر معامله به دنبال سود هستند. آن‌ها هر روز تعداد زیادی معامله باز می‌کنند و بارها وارد بازار شده و ظرف چند ثانیه تا چند ساعت از آن‌ها خارج می‌شوند.

از سوی دیگر، معامله‌گران بلندمدت‌تر معاملات خود را برای مدتی باز می‌گذارند که ممکن است از چند روز تا چند هفته یا حتی ماه‌ها طول بکشد.

هیچ استراتژی معاملاتی را نمی‌توان پیدا کرد که بتوان گفت این بهترین استراتژی ارز دیجیتال است و بتوان آن را به همه معامله‌گران توصیه کرد.

چرا که انتخاب بهترین استراتژی ارز دیجیتال به طور کامل به مشخصات و شرایط هر معامله‌گر بستگی دارد. بلکه، «بهترین» سبک معاملاتی آنی است که برای شما مناسب است.

بعد از انتخاب استراتژی معاملاتی

حالا که با پنج مورد از بهترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال آشنا شدید و احتمالاً یک یا چند استراتژی مناسب خودتان را انتخاب کردید چه کار باید بکنید؟

قدم بعدی، ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال است. برای این کار می‌توانید در یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی یا خارجی ثبت نام کنید.

برای مشاهده لیست صرافی‌های ارز دیجیتال و ویژگی‌های هر کدام کلیک کنید.

در صورتی که هدفتان از فعالیت در بازار سرمایه‌گذاری بلند مدت (هولد کردن یا متوسط هزینه دلاری) است، می‌توانید با یکی از صرافی‌های داخلی کار کنید.

اما اگر به سطح بالایی از تسلط بر بازار رسیده‌اید و احساس می‌کنید می‌توانید بازار را به خوبی تحلیل کنید می‌توانید در یک صرافی خارجی افتتاح حساب کنید و در زمینه معاملات روزانه فعالیت کنید.

سؤالات متداول

استراتژی ارز دیجیتال چیست؟

استراتژی ترید ارز دیجیتال یک روش ثابت برای برنامه‌ریزی و انجام معاملات است که معامله‌گر باید در هر شرایطی از آن پیروی کند. استراتژی‌های معاملاتی معمولاً مشخص می‌کنند که چه معاملاتی باید انجام شوند، چه زمانی باید آن‌ها را انجام داد، چه زمانی باید از معامله خارج شد و چه میزان سرمایه باید بر روی هر موقعیت ریسک کرد.

رایج‌ترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال کدامند؟

هولد کردن، متوسط هزینه دلاری، آربیتراژ، معامله‌گری روزانه و اسکالپینگ از پرکاربردترین استراتژی‌های در معاملات ارزهای دیجیتال هستند. در کنار این‌ها می‌توان به معاملات مومنتوم، معاملات روندی، کپی تریدینگ و معامله بر اساس سطوح حمایت و مقاومت، اندیکاتور آر اس آی (RSI) و… اشاره کرد.

بهترین استراتژی ارز دیجیتال چیست؟

بهترین استراتژی ارز دیجیتال تا حدود زیادی به مشخصات افراد، از جمله میزان وقتی که می‌توانند به زیر نظر گرفتن نمودار قیمت اختصاص دهند، سطح دانش فنی آن‌ها از بازارها، میزان سرمایه و سطح ریسک‌پذیری افراد بستگی دارد.

سخن پایانی

در انتخاب استراتژی معاملاتی باید مشخص کنید که آیا می‌خواهید یک معامله‌گر روزانه فعال شوید و ترید کردن ارزهای دیجیتال را به سرگرمی تمام وقت (یا حتی شغل!) خودتان تبدیل کنید، یا می‌خواهید در کنار شغل اصلی‌تان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را هم آغاز کنید.

بسته به این نتیجه‌گیری، می‌توانید استراتژی‌هایی را که بیش از همه با موقعیت شما سازگاری دارند را انتخاب کنید و سفری موفقیت‌آمیز به دنیای کسب درآمد از کریپتوکارنسی‌ها را آغاز کنید.

به خاطر داشته باشید که چه تازه شروع به کار کرده باشید و چه در حال حاضر یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار باتجربه هستید، باید در انتخاب صرافی مناسب که بتواند همه نیازهای استراتژی شما را برآورده کند نهایت دقت را داشته باشید.

این امر به ویژه برای کاربران ایرانی که با مشکل تحریم از سوی صرافی‌های خارجی و مسدود شدن دسترسی به آن‌ها از داخل کشور مواجه هستند بسیار حائز اهمیت است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx