آیا کسب درآمد ماهیانه از بورس ممکن است؟

درآمد ماهیانه از بورس

با توجه به وجود تورم مزمن دو رقمی در چند دهه گذشته در کشور ما، بسیاری از افراد به دنبال افزایش درآمد خود هستند و برخی مایلند که کسب درآمد ماهیانه از بورس را تجربه کنند.

با وجود تورم چشمگیر، ارزش پول و قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد و کسانی که افزایش درآمدی حداقل برابر با نرخ تورم را تجربه نکنند، دچار کاهش رفاه و سطح زندگی خواهند شد.

در چنین حالتی، افراد سعی می‌کنند پول خود را در جایی سرمایه‌گذاری کنند که ارزش آن حفظ شده و حتی افزایش یابد.

عناوین مطلب:

با این حال، بسیاری از افراد تنها قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت پول خود در بازار را ندارند و به بازارهای مالی به چشم منبعی برای کسب درآمد ماهیانه نگاه می‌کنند.

از سوالاتی که برای چنین افرادی مطرح است، می‌توان به این موارد اشاره کرد که درامد ماهیانه از بورس چقدر است، سود ماهانه بورس چند درصد است و این که آیا کسب درآمد ماهیانه از بورس امکان‌پذیر است یا خیر.

کسب درآمد ماهیانه از بورس می‌تواند برای چنین افرادی امکان‌پذیر باشد اما شرایط خاص خود را دارد که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

نکات کلیدی

  • بازار بورس طبیعت بسیار نوسانی دارد و کسب درآمد ماهیانه از بورس، به صورت ثابت و قطعی وجود ندارد.
  • در صورت انتخاب بورس به عنوان منبع اصلی کسب درآمد، باید با نوسان درآمد خود در ماه‌های مختلف کنار بیایید و آن را بپذیرید.
  • در صورت اختصاص زمان و انرژی لازم به یادگیری معامله و سرمایه‌گذاری در بورس، می‌توانید در این بازار عملکرد بهتری داشته باشید و حتی کسب درآمد ماهیانه از بورس برایتان امکان‌پذیر باشد.
  • در بازار بورس می‌توان از طریق رشد قیمت سهم و دریافت سود نقدی شرکت‌ها، سود کسب کرد. اگر عملکرد خوبی در بازار داشته باشید، میزان این سود بالاتر خواهد بود و در صورتی که از سرمایه اولیه مناسبی برخوردار باشید، می‌توانید کسب درآمد ماهیانه از بورس را تجربه کنید.
  • تنها راه کسب درآمد ماهیانه ثابت و مشخص از بورس، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت است که معمولاً سود ماهانه بین 15 تا 25 درصد تقسیم می‌کنند.

آیا امکان کسب درآمد ماهیانه از بورس وجود دارد؟

از نظر تئوری، در بازار بورس می‌توانید ضرر و زیان سنگین و قابل توجهی داشته باشید یا کسب سود بسیار زیادی را تجربه کنید. بنابراین کسب درامد ماهیانه از بورس امکان دارد.

البته به طور کلی درباره درآمد ماهیانه باید این نکته را در نظر گرفت که با توجه به برنامه‌ریزی افراد برای نحوه مدیریت مخارج خود، لازم است که درآمد ماهیانه از ثبات لازم برخوردار باشد.

در غیر این صورت ممکن است شما نتوانید مخارج خود را به‌درستی پیش ببرید و در زندگی خود با مشکل روبه‌رو شوید. درآمد ماهیانه بورس از چنین ثباتی برخوردار نیست.

طبیعت بازارهای مالی، دارای نوسان است و نمی‌توان به طور قطعی پیش‌بینی کرد که در یک ماه آینده چقدر می‌توان سود به دست آورد.

بنابراین در صورت تمایل به انتخاب بورس به عنوان منبع ثابت و اصلی کسب درآمد ماهیانه، باید به این نکات توجه کنید.

شما به هیچ عنوان نمی‌توانید با اطمینان بگویید که درامد بورس در ماه چقدر است. برای حل چنین مسئله‌ای، توصیه می‌شود که شغل دیگری را به عنوان منبع اصلی کسب درآمد خود در نظر بگیرید و بورس را به عنوان شغل دوم و پاره‌وقت خود در نظر بگیرید.

با چنین کاری، فشار روانی روی شما هم بسیار کمتر می‌شود؛ زیرا مخارج ضروری زندگی شما وابسته به کسب درآمد ماهیانه از بورس نیست و بنابراین با خاطری آسوده‌تر می‌توانید به معامله و سرمایه‌گذاری در این بازار بپردازید.

بیشتر بخوانید: بررسی شغل تریدری و سایت‌های استخدام تریدر

درامد ماهیانه از بورس چقدر است
بازارهای مالی ماهیت نوسانی دارند و نمی‌توان درآمد ماهیانه از بورس را درآمد ثابت و مشخصی در نظر گرفت.

کسب درآمد ماهیانه از بورس به عنوان منبع اصلی درآمد

با وجود همه نکاتی که گفته شد، بعضی از افراد تمایل دارند که به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوند و با کسب تخصص کافی در این حوزه، درآمد ماهیانه خود را هم از همین راه به دست آورند.

در این صورت لازم است به یاد داشته باشید که بازدهی بورس می‌تواند در زمان‌های مختلف، تفاوت چشمگیری داشته باشد و چنین نوسان درآمدی می‌تواند زندگی شما را مختل کند.

برای این که آسیب چنین مسئله‌ای را به حداقل برسانید، لازم است که نوسانات درآمد ماهیانه از بورس را در برنامه‌ریزی خود برای مدیریت مخارج زندگی در نظر بگیرید.

با چنین کاری، در زمانی که عملکرد خوبی در بازار دارید یا خود بازار در وضعیت مناسبی است، درآمد بالاتری خواهید داشت که می‌توانید آن را به زمان‌هایی که عملکرد ضعیف‌تری دارید یا خود بازار در شرایط مطلوبی نیست اختصاص دهید.

اگر در بانک سپرده‌گذاری کنید یا پول خود را به خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت اختصاص دهید، ریسک نوسان درآمد را از بین خواهید برد.

با این حال، در این صورت مشکل بزرگ‌تری ایجاد می‌شود و آن این است که بازدهی این سرمایه‌گذاری‌ها از نرخ تورم بسیار کمتر است و در واقع شما به جای کسب درآمد، در حال از دست دادن سرمایه اصلی خود هستید.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند پول خود را وارد بازار بورس کنند و حتی با وجود نوسانات قابل توجه این بازار، به کسب درآمد ماهیانه از بورس فکر می‌کنند.

مطلب مرتبط: سرمایه گذاری در بورس یا بانک؛ کدام بهتر است؟

با وجود همه این‌ها، اگر به آموزش معامله در بورس، زمان و انرژی کافی را اختصاص دهید و تخصص بالایی در این زمینه کسب کنید، می‌توانید ریسک نوسان درآمد خود را کاهش دهید.

اگر روش تحلیل و سرمایه‌گذاری خود را پیدا کنید و در آن خبره شوید، می‌توانید موفقیت‌های بیشتری در بازار به دست آورید و حتی درآمد ماهیانه از بورس را به عنوان منبع درآمد اصلی خود انتخاب کنید.

درباره روش کسب تخصص و دانش کافی در بازار بورس در مقالات دیگر توضیحات مناسبی ارائه کرده‌ایم.

اما در اینجا لازم است بدانید که برای کسب درآمد ماهیانه از بورس و کسب تخصص کافی برای معامله در این بازار، باید به اصول تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تابلوخوانی، تحلیل سنتیمنتال، اصول مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک، تسلط کافی داشته باشید.

اجازه ندهید تمام این عناوین مختلف شما را بترساند و از یادگیری معامله در این بازار منصرف کند؛ به‌مرور می‌توانید به فراخور نیاز خود، موارد لازم را یاد بگیرید و با اختصاص دادن زمان و انرژی کافی، در آن به تسلط بالایی برسید.

در ادامه می‌توانید آموزش هر کدام از این مباحث را دنبال کنید:

درآمد ماهیانه از بورس ممکن است
در صورت کسب تخصص در حوزه معامله‌گری بورس، می‌توانید در این کار خبره شوید و درآمد ماهیانه از بورس به دست آورید.

نحوه کسب درآمد ماهیانه از بورس

برای این که درآمد ماهیانه از بورس داشته باشید، لازم است که بتوانید به طور مداوم در این بازار سود کسب کنید. کسب سود در بازار بورس به دو روش امکان‌پذیر است که در ادامه هر یک را توضیح می‌دهیم:

روش اول

شما سهام یک شرکت را خریداری می‌کنید و پس از مدتی، قیمت سهام رشد می‌کند. در این صورت اگر شما سهام خود را بفروشید، اختلاف قیمت خرید سهام و قیمت فروش آن، همان سود شماست.

مثلاً فرض کنید که هر برگه سهم را 250 تومان خریداری می‌کنید و قیمت آن پس از گذشت شش ماه به 450 تومان می‌رسد.

اگر 200 تومان اختلاف قیمت خرید و فروش را در تعداد سهامی که در اختیار داشته‌اید ضرب کرده و کارمزدها را از آن کم کنید، سود خالص شما از آن معامله به دست می‌آید.

البته این اعداد صرفاً برای ذکر مثال بیان شدند و در واقع احتمال هر چیزی در بورس وجود دارد. نمی‌توان به طور قطع گفت که شما سود می‌کنید یا دچار زیان می‌شوید.

همین خاصیت غیر قابل پیش‌بینی‌ بودن بورس باعث شده است که سرمایه‌گذاری در این بازار به عنوان گزینه‌ای جذاب، با پتانسیل بالا و البته دارای ریسک زیاد بین مردم مطرح شود و بسیاری از افراد بخواهند با به دست آوردن درآمد ماهیانه از بورس، به ثروت و درآمد بالایی برسند.

برای شروع سرمایه گذاری در بورس کلیک کنید!

روش دوم

شرکت‌های بورسی، بنگاه‌های تجاری‌اند و بدیهی است که هدف یک بنگاه تجاری، کسب سود برای سهامداران خود است.

در واقع همه فعالیت‌های آن شرکت با هدف دست‌یابی به حداکثر سود از طریق فروش محصولات خود است.

تصور کنید که شما سهام یک شرکت را خریداری می‌کنید و پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، این شرکت مبلغی سود بین سهامداران خود تقسیم می‌کند.

اگر در زمانی که مجمع برگزار شده است، شما هم سهام آن شرکت را در اختیار داشته باشید، می‌توانید سود سهام خود را دریافت کنید.

شرکت‌ها معمولاً سود نقدی سهام را که همیشه به طور سالیانه پرداخت می‌شود، به حساب بانکی سهامداران واریز می‌کنند یا سهامداران خود باید با مدارک مورد نیاز به بانک مشخص‌شده از سمت شرکت مراجعه کرده و سود سهام را از بانک دریافت کنند.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه شرکت‌ها لزوماً سود نقدی سهام پرداخت نمی‌کنند. به هر دلیلی مانند زیان‌ده بودن شرکت، عدم تحقق پیش‌بینی‌ها، نیاز شرکت به نقدینگی و… ممکن است یک شرکت سود نقدی تقسیم نکند.

همه این موارد از جمله میزان تقسیم سود، پیش‌بینی سود، زمان و نحوه تقسیم سود، همگی در سامانه کدال (سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران) به نشانی codal.ir توسط شرکت منتشر می‌شود.

با همه این توضیحات می‌توان دریافت که هیچ سودی به عنوان سود ماهیانه یا درآمد ثابت از بورس وجود ندارد، مگر این که در صندوق‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که سود ثابت پرداخت می‌کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی یا سهامی معمول، خود دارای نوسان سود بالایی هستند و میزان سود هر ماه آن‌ها به عملکرد صندوق و وضعیت خود بازار بستگی دارد.

اما در صورتی که در صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنید، معمولاً سود ثابتی بین 15 تا 25 درصد را به سرمایه‌گذاران خود پرداخت می‌کنند که می‌توانید از آن برخوردار شوید.

روش‌های کسب سود در بورس
در بازار بورس می‌توان از طریق افزایش قیمت سهام و دریافت سود نقدی سهام، سود کسب کرد و به درآمد رسید.

پتانسیل کسب سود در بورس

میزان کسب سود در بورس تا حد زیادی به میزان سرمایه شما بستگی دارد. هر چقدر سرمایه شما بیشتر باشد، سودی که می‌توانید از بورس به دست آورید هم بیشتر خواهد بود.

برای این منظور کافی است میزان سودی که با 10 میلیون و 100 میلیون تومان سرمایه می‌توان به دست آورد را با هم مقایسه کنید.

در صورت داشتن 100 میلیون تومان سرمایه، اگر 20 درصد سود در 3 ماه کسب کنید، سرمایه شما به 120 میلیون تومان می‌رسد ولی در صورتی که 10 میلیون تومان سرمایه داشته باشید، با 20 درصد سود، سرمایه شما به 12 میلیون تومان می‌رسد.

البته نکته مثبت در بورس این است که سرمایه‌های کوچک می‌تواند با سود مرکب در طول زمان، رشد بسیار زیادی داشته باشد.

محاسبه‌گر سود سرمایه‌گذاری و سود مرکب

البته زیاد بودن سرمایه شما لزوماً ضامن موفقیت و کسب درآمد بالا از بازار بورس نیست؛ زیاد بودن سرمایه تنها باعث می‌شود با درصد مشخصی از سود، میزان کل سود شما بیشتر شود.

اما این نکته مانند یک تیغ دولبه عمل می‌کند؛ یعنی 5 درصد زیان در 100 میلیون تومان سرمایه به‌مراتب چشمگیرتر از 10 میلیون تومان است.

عامل مهم دیگر، خود درصد سود شما در این بازار است. این مسئله به دانش و تخصص شما، نحوه مدیریت سرمایه و ریسک توسط شما و وضعیت خود بازار در آن دوره زمانی دارد.

سوالات متداول

درامد ماهیانه از بورس چقدر است؟

میزان سودی که در بورس به دست می‌آورید قابل پیش‌بینی نیست و بنابراین نمی‌توان عدد مشخصی را به عنوان میزان درآمد ماهیانه از بورس تعیین کرد.

سود ماهانه بورس چند درصد است؟

میزان سود ماهانه شما در بازار بورس، به عملکرد شما و وضعیت خود بازار در آن زمان بستگی دارد. اگر زمان و انرژی کافی به یادگیری نحوه معامله و سرمایه‌گذاری در بورس اختصاص دهید، می‌توانید در این کار خبره شوید و سود بالاتری در این بازار کسب کنید.

کسب سود در بورس چگونه است؟

کسب سود در بازار بورس به دو روش امکان‌پذیر است: روش اول، کسب سود از طریق افزایش قیمت سهام و روش دوم، کسب سود نقدی سهام است که توسط شرکت بین سهامداران تقسیم می‌شود.

سخن آخر

بازار بورس و همه بازارهای مالی دارای طبیعت بسیار نوسانی هستند و به دلیل همین ریسک موجود در این بازارها، نمی‌توان انتظار کسب درآمد ثابت و مشخصی از آن‌ها داشت.

با این حال، اگر زمان کافی به یادگیری معامله و سرمایه‌گذاری در بازار بورس اختصاص دهید، می‌توانید تخصص بالایی در این بازار به دست آورید و کسب درآمد ماهیانه از بورس، برای شما امکان‌پذیر خواهد شد.

در صورتی که به سرمایه گذاری در بورس علاقه مندید، دوره‌های آموزشی ما می‌تواند برای شروع ورود به بورس و کسب سود از بورس به شما کمک کند.

درآمد ماهیانه شما از کجاست؟ آیا تصمیم شما برای سرمایه گذاری در بورس قطعی است؟ در بخش نظرات بنویسید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

18 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
پوریا

سلام و خسته نباشید
وقتی که در بورس مقداری از سهام یک شرکت رو میخریم به این معنیه که درصدی از مالکیت اون شرکت رو داریم درسته؟
بعد آیا میتونیم بگیم که به همون درصد درآمود اون شرکت هم به ما تعلق میگیره؟

یوسف

با سلام و خسته نباشید خدمت شما
اگر صبر داشته باشیم برای بلند مدت (7 سال به بالا)
با سرمایه گذاری درست و اصولی میشه سود خوبی کرد؟
و اگرم اون شرکت که سهامشو داریم اعلام ورشکستگی نکنه و فقط یه مدت رشد منفی داشته باشه در بلند مدت امکان سود اوریش هست.

سید وحید

سلام
آیا ممکنه کل سرمایه اولیه که وارد بورس میکنیم با ورشکستگی شرکتی که سهامش رو خریدیم پول ما هم از دست بره؟ یا فقط سودی نمیگیریم و اصل پول بهمون برمیگرده؟

سلام سید وحید عزیز ، چنانچه مطابق ماده ۱۴۱ قانون تجارت شرکتی اعلام ورشکستگی کنه یا در دادگاه ذی صلاح حکم بر ورشکسته بودن یک شرکت صادر بشه پس از پرداخت بدهی ها ، مابقی دارایی ها بین سهامداران توزیع می شه. بر این اساس می شه گفت بله پول شما هم طبیعتا از دست می ره تماما یا بخش قابل توجهیش و این مسئولیت بر عهده هر فرد فعال در بازار سرمایه هست که با انتخاب صحیح و مدیریت ریسک بر این مسائل فائق بیاد. پیشنهاد می کنم با مطالعه مطالب گسترده بورسینس به ویژه در زمینه مدیریت سبد خرید ، مهارت خودتون رو در بورس افزایش بدید و از این مشکلات تا حد امکان مصون بمونید.

موفق باشید.

قیسوندی

سلام وقت بخیر
در رابطه با جمله آقا مصطفی،
سود و یا ضرر روزانه به‌صورت 5% اعمال میشه، درسته؟!
(من سررشته ای ندارم و فقط چند لحظه پیش یه مطلب خوندم)

قیسوندی

سلام وقت بخیر
در رابطه با جمله آقا مصطفی که گفتن ” اگر سهام در روز حداقل 2.5% سودآوری داشته باشد”
سود و یا ضرر روزانه به‌صورت 5% اعمال میشه، درسته؟!
(من سررشته ای ندارم و فقط چند لحظه پیش یه مطلب خوندم)

مصطفی

با سلام وخسته نباشید
من قصد دارم با 60 میلیون سرمایه اولیه شروع به خرید وفروش سهام در حال رشد داشته باشم
چقدر احتمال دارد که در 15 یا 20 روز کاری بورس (یعنی بجز روزهای تعطیل ) من سودی معادل 20 میلیون داشته باشم ؟
با حساب من اگر سهام در روز حداقل 2.5% صوداوری داشته باشن بعد از 15 روز کاری در بورس این سود به 37.5% میرسه
چقدر این حساب وکتاب بنده درست هست ؟
و میشه راهنمایی کنید چطور میتونم به این سود برسم ؟

iman

سلام وقت بخیر بنده میخوام میخوام سرمایه گذاری کوتاه مدت داشته باشم اگه اشتباه نکرده باشم کوتاه مدت سه ماهه میشه اگه 500 هزار تومن برای استارت کنار بزارم بعد از سه ماه سودی تعلق میگیره ؟ من تا به حال تجربه نداشتم معذرت میخوام بابت سوال اماتور گونه. مرسی.

علیرضا

سلام
آیا میشود در بورس همچون بانک سود ثابت داشت؟ مثلا 3میلیون پول در بورس بذاریم بعد ماهیانه سودش رو بگیریم؟؟؟؟

سمیرا

بورسهای خارجی مانند نزدک چقدر معتبر می باشد؟ و آیا اعتماد کردن به این نهادعاقلانه است؟

shahrzad

سلام. ممنون از اطلاعات خوبی که تو سایتتون قرار دادین.
سوالم این که با توجه به وضع راکد و تقریبا از دوستام میشنوم که بعضی شرکتها دارن تعدیل نیرو میکنند و یا ورشکست شدن یا در آستانه ورشکستگی هستند اصلا سرمایه گذاری در بورس ولو 4 5 میلیون تومان به صلاح هست یا خیر؟
حتی من میترسم در کارگزاریهای دولتی سرمایه گذاری کنم.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
18
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx