معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذار هوشمند – بنجامین گراهام

کتاب سرمایه گذار هوشمند

کتاب “ سرمایه گذار هوشمند ” ترجمه اثر مشهور و پرفُروش کتاب Intelligent Investor توسط نشر چالش، راهی بازار سرمایه شد.

بزرگترین مشاور سرمایه گذاری قرن بیستم، بنیامین گراهام، در کتاب سرمایه گذار هوشمند به مردم جهان آموزش داده و الهام بخشیده است.

وقتی پای صحبت خواندن کتابی در مورد سرمایه گذاری به میان بیاید کتاب بنیامین گراهام از پرفروش‌ترین‌هاست.

عناوین مطلب:

گراهام که به عنوان “پدر سرمایه گذاری ارزش” معروف است. کتابهایش به عنوان یکی از بهترین کتاب‌ها توسط همه سرمایه گذاران، بازرگانان و منتقدین برتر در نظر گرفته شده است.

کتاب سرمایه گذار هوشمند

سرمایه گذار هوشمند شامل تجربیات زندگی واقعی سرمایه گذاران موفق است. این کتاب حکایت می‌کند که چگونه سرمایه گذاران ثروتشان را خودشان به دست آوردند. این امر از تحقیق و تحلیل عملکرد مالی سازمان‌ها شروع می‌شود.

کتاب سرمایه گذار هوشمند به تفصیل بحث می‌کند که کدام سهام را می‌توان براساس فاکتورهای خاص، چه مقدار خرید، چه زمانی را برای خرید آن انتخاب کرد، چقدر آن را نگه داشت و زمان مناسب برای فروش آن را چگونه می‌توان انتخاب کرد.

این کتاب استراتژی‌های خاصی را بر اساس سناریوهای مختلف ممکن به اشتراک می‌گذارد. گراهام همچنین در مورد تکنیک‌های اثبات شده در مورد اینکه چگونه سرمایه گذاران می‌توانند پول به دست بیاورند و همچنین از ضرر جلوگیری کنند بحث می‌کند.

فلسفه گراهام مبنی بر “سرمایه گذاری ارزش” که سرمایه گذاران را از خطای اساسی محافظت می‌کند و به آنها می آموزد تا استراتژی‌های طولانی مدت را بسازند.

از زمان انتشار اولیه در سال 1949، کتاب سرمایه گذار هوشمند به کتابی ضروری در زمینه سرمایه گذاری تبدیل شده است.

کتاب سرمایه گذار هوشمند یکی از ده کتاب مقدس سرمایه‌گذاری در بورس‌های جهان و الهام‌بخش بزرگترین سرمایه‌گذاران و ثروتمندان جهان ازجمله برجسته‌ترین آن‌ها وارِن بافِت است که به همت سعید سعادتیان، فارغ‌التحصیل MBA و مدرس دوره‌ای آموزشی به همین نام در روزنامه دنیای اقتصاد، ترجمه شده است.

نوشته: بنیامین گراهام
ناشر: چالش
ترجمه: سعید سعادتیان
شابک: ۹۷۸-۹۶۴-۲۵۲۲-۷۴-۳
تعداد صفحات: ۲۴۰
شمارگان چاپ: ۱۵۰۰
نوبت چاپ: اول – ۱۳۹۴
لیتوگرافی: فرشیوه

سرمایه گذار هوشمند
کتاب سرمایه گذار هوشمند- بنیامین گراهام

فهرست مطالب

کتاب سرمایه گذار هوشمند شامل فصل‌های زیر است:

  • پیش گفتار مترجم
  • پیش گفتار وارن بافت
  • فصل یکم : تفاوت سرمایه گذاری و سفته بازی ، نتایج مورد نظر سرمایه گذار هوشمند
  • فصل دوم : سرمایه گذار و تورم
  • فصل سوم : یکصد سال تاریخچه ی بازار سهام
  • فصل چهارم : سیاست گذاری عمومی سبد، سرمایه گذار تدافعی
  • فصل پنجم : سرمایه گذار تدافعی و سهام عادی
  • فصل ششم : سیاست گذاری سبد برای سرمایه گذار تحلیل گر، رهیافت منفی
  • فصل هفتم : سیاست گذاری سبد برای سرمایه گذار تحلیل گر، رهیافت مثبت
  • فصل هشتم : سرمایه گذار و نوسانات بازار
  • فصل نهم : تحلیل اوراق بهادار برای سرمایه گذار غیر متخصص ، رهیافت کلی
  • فصل دهم : نکاتی در مورد سود هر سهم
  • فصل یازدهم : مقایسه ای بین چهار شرکت بورس
  • فصل دوازدهم : انتخاب سهام برای سرمایه گذار تدافعی
  • فصل سیزدهم : انتخاب سهام برای سرمایه گذار تحلیل گر
  • فصل چهاردهم : سهام داران و مدیریت شرکت، سیاست تقسیم سود
  • فصل پانزدهم : حاشیه امنیت به عنوان مفهوم مرکزی سرمایه گذاری

توضیحاتی پیرامون کتاب The Intelligent Investor

کتاب سرمایه گذار هوشمند یکی از ده اثر اصلی در زمینه سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارزش ذاتی است که مبانی نظری سرمایه‌گذاری محافظه‌کارانه و بدور از ریسک در بازارهای سرمایه را تشریح می‌کند.

سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارزش ذاتی روشی بنیادین از سرمایه‌گذاری است که بر آن اساس، سرمایه‌گذار به جای مطالعه رفتار قیمت‌های سهام در بازار که اخیراً در بازار کشور ما نیز بسیار رایج شده است، به بررسی ارزش ذاتی شرکت براساس معیارهای اصولی تعیین ارزش می‌پردازد و از این رهگذر نسبت به ارزان بودن قیمتی که بابت سهم می‌پردازد اطمینان حاصل می‌نماید.

گذار هوشمند1 1

وارِن بافِت، ثروتمندترین فرد جهان در سال 2008 و کسی که همه ثروت خود را از راه سرمایه‌گذاری به دست آورده، معتقد است که این کتاب همچنان بهترین کتابی است تا امروز در مورد سرمایه‌گذاری نوشته شده است.

ارادت شاگردانی مانند وارِن بافِت یا اِروینگ کان به استاد فقید مدرسه تجارت کلمبیا و خالق کتاب سرمایه‌ گذار هوشمند، بنیامین گراهام، به حدی است که فرزندان خود را گراهام یا بنیامین نام‌گذاری نموده‌اند.

وارِن بافِت در پیش گفتار این کتاب می نویسد: این کتاب بیش از آنچه فکرش را بکنید برای شما بازدهی ایجاد خواهد کرد و از طرفی بارها روح بلند کسی که چنین آموزه هایی را به صورت رایگان در جوانی در اختیار او قرار داده می‌ستاید.

نظر کارشناسان درمورد این کتاب

کارشناسان سرمایه گذاری معتقدند، کتاب سرمایه گذار هوشمند رهیافت‌های علمی و عملی را آشکار می سازد که بر آن اساس می‌توان بر آشفتگی‌های بازار چیره شد و هیجانات زودگذر شخصی و نیز جمعی موجود در بازار را به گونه ای نادیده گرفت که بازدهی شخص را حداکثر سازد.

از طرفی مترجم کتاب در پیش گفتار کتاب معتقد است این کتاب، نشان می‌دهد که بازار سرمایه کشور، برخلاف آنچه اکثر فعالان این بازار در کشور تصور می کنند، چندان از تفاوت‌های عمده ای در منطق معاملات با بازارهای دیگر رنج نمی‌برد و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را از بورس‌های دیگر جهان و نوسانات غیرمنطقی یا منطقی آنها متمایز دانست.

معامله با دیگر جنبه های زندگی تفاوتی ندارد. اگر تمامی توجه شما بر یک مساله معطوف باشد کوچکترین تغییر مثبت و منفی در آن مساله برایتان بزرگ جلوه می نماید.

این روش احساسی نه تنها نتایج مطلوبی در معامله به همراه نخواهد داشت، بلکه خودتان را هم به عنوان یک انسان از پای در خواهد آورد.

فواید مطالعه کتاب برای سرمایه‌گذاران

ریسک‌های سیستماتیک، تصمیمات خلق الساعه اقتصادی و تنش‌های سیاسی مسائلی است که در همه بازارهای مالی جهان موجب انتشار موجی از خوش بینی‌ها یا برعکس بدبینی‌ها نسبت به آینده اقتصادی برخی از شرکت‌ها در مقابل برخی دیگر از آنها می‌شود.

آنچه جای آن در بورس تهران شاید اندکی خالی است، کمبود نگرش سرمایه گذارانه و تحلیلگرانه نسبت به وقایعی است که بازار سرمایه را متاثر می‌کند.

بنیامین گراهام نویسنده این کتاب، یکی از نظریه پردازان بزرگ سرمایه گذاری در سال های جنگ جهانی دوم است که کتب معدودی در زمینه سرمایه گذاری در بازار سرمایه از جمله کتاب مذکور دارد.

نظریات گراهام همچنان در بازارهای سرمایه جهان همچنان کاربرد داشته و از آن ها استفاده می شود.

مقطع زمانی که گراهام در وال استریت بررسی می کند خود واجد نکات بسیار ارزنده‌ای است که فراز و فرودهای هر بورسی را در عمل به خواننده گوشزد می کند.

وی رکود تاریخی حاکم بر وال استریت در 1929 یا حتی جنگ دوم جهانی و آثار ماقبل، حین وقوع و مابعد آن را در بازار بورس نیویورک می بیند و بررسی می کند.

اتفاقی که در واقع، بدترین حادثه‌ای است که بورس یک کشور می‌تواند با آن روبرو شود.

نکات مهم راهبرد گراهام در کتاب سرمایه گذار هوشمند

نکات مهمی که بنیامین گراهام در کتاب سرمایه گذار هوشمند به آنها اشاره کرده است:

● سرمایه گذاری به فعالیتی اطلاق می‌شود که بازگشت اصل و فرع رضایت‌بخش مبلغ سرمایه گذاری را تضمین می‌کند و هر فعالیتی خارج از این تعریف سفته بازی است.

● سهامی مناسب هستند که گذشته آنها سرشار از سودسازی صعودی و تقسیم سود باشد.

● شرکت برای سرمایه گذاری مناسب است که حاشیه کافی از امنیت داشته باشد، به عبارتی حتی با همه پیش شرط‌های سرمایه گذاری شرکت باید به حدی از ارزان قیمتی رسیده باشد که از بازدهی بدون ریسک، حاشیه‌ای فراتر داشته باشد و هرچه این حاشیه بیشتر باشد، شرکت مطلوب تر برای سرمایه گذاری بلندمدت است.

مفهوم دیگری که توسط گراهام معرفی می‌شود، آقای بازار است. آقای بازار شخصی دمدمی مزاج است که هر روز به شما به عنوان صاحب قسمتی از شرکت پیشنهادهایی بیمارگونه ارائه می‌دهد.

سرمایه گذار اما برای آنکه بتواند از طمع صحبت‌های آقای بازار در امان باشد باید نگرش درستی نسبت به سرمایه گذاری داشته باشد تا بتواند سره از ناسره پیشنهادهای آقای بازار را تشخیص دهد و تصمیم بگیرد کدام پیشنهاد وی را بپذیرد و به کدام پیشنهاد یا پیشنهادها اعتنایی نداشته باشد.

سخن پایانی

مطالعه کتاب سرمایه گذار هوشمند به سرمایه‌گذار این امکان را می‌دهد که برخلاف برخی روندهای هیجانی برای خرید و فروش نیز عمل کند یعنی درعمل بتواند با مقدار زیادی از سهام، در حالی که همه بازار دچار پدیده رایج کشور ما یعنی صف نشینی در حدآخر قیمت هاست مقابله کند و از این مساله به نفع خود بهره برداری نماید.

مصاحبه با مترجم کتاب نشان می‌دهد نامبرده به کمک روش های ارائه شده در کتاب سرمایه گذار هوشمند موفق شده است، زمینه مناسبی از سرمایه گذاری بیابد که اورا از اغتشاش روانی دائمی سفته بازان بازار نجات داده است.

همچنین موفق نموده است که در بخشی از شرکت‌ها با حاشیه اطمینان مناسب سرمایه گذاری نماید و سود مناسبی بیش از حتی بهره های بانکی بسازد.

به عبارتی بر این اساس می‌توان برای سرمایه گذاری در بورس کشور، تسهیلات نیز دریافت کرد به شرطی که قیمت خرید در هیجانات فروش به حدی فروکش کند که حاشیه امنیت لازم را ایجاد نموده باشد.

برای دانلود رایگان کتاب سرمایه گذار هوشمند بنجامین گراهام pdf کلیک کنید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کتاب‌های بورسی و سرمایه گذاری

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محمدی

سلام
شما نوشتین ۲۴۰ صفحه ولی وقتی دانلود میکنی چرا ۲۴ صفحه س؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر.
کتاب کامل 240 صفحه است. لینک pdf که گذاشته شده صرفا خلاصه کتابه

ساسان

کتاب اصلی ۶۴۰ صفحه است چطور در ۲۴۰ صفحه چاپ شده؟

ارمان

با سلام و عرض ادب . میخواستم ببینم این کتاب به صورت کامل ترجمه شده یا بخش سانسور شده یا اینکه بخش هایی از آن را مترجم حذف کرده

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
4
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx