معرفی کیف پول XDEFI به عنوان جایگزین متامسک

کیف پول ایکس دیفای

متامسک یکی از کیف پول‌های محبوب ارز دیجیتال است.

بسیاری از کاربران ایرانی نیز برای دریافت و ارسال ارزهای دیجیتال از این کیف پول استفاده می‌کنند.

اما در روزهای اخیر کاربران ایرانی از عدم دسترسی به آی پی های خود توسط کیف پول متامسک خبر دادند.

عناوین مطلب:

تیم کیف پول متامسک در واکنش به مشکلات به وجود آمده برای برخی از کاربران، پستی را در وبلاگ خود منتشر کرد.

در این پست گفته شده بود که متامسک به‌ خاطر ناسازگاری‌های قانونی امکان خدمت‌ رسانی در برخی از مناطق را ندارد.

آنچه در زمان نگارش این مقاله به نظر می‌رسد این است که این کیف پول نیز به جرگه سرکوب‌گرهای تحریم کننده پیوسته است. بنابراین کاربران ایرانی باید به دنبال «کیف پول جایگزین متامسک» باشند.

یکی از کیف پول‌های محبوب که از آن به عنوان متامسک نیز یاد می‌شود، کیف پول XDEFI است. 

در این مقاله به معرفی کیف پول ایکس دیفای و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. 

تاریخچه کیف پول ایکس دیفای (XDEFI)

ایکس دیفای یک کیف پول میان زنجیره‌ای مبتنی بر مرورگر است که به رهبری Mechanism Capital و با مشارکت DeFiance Capital ،Alameda Research ،Sino Global Capital، Animoca Brands Morningstar Ventures ،CoinGecko و برخی از برترینهای DeFi جهان، موفق شده در ماه‌های گذشته 6 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند. 

شریک عمومی Mechanism Capital، اندرو کانگ درباره کیف پول ایکس دیفای معتقد است:

“چشم انداز کریپتو در سال گذشته از طریق انفجار اکوسیستمهای DeFi ، NFT و Multichain دچار تغییرات عظیمی شده است. ما بسیار هیجان زده هستیم که از تیم XDEFI حمایت می‌کنیم که محصول زیبایی برای کاربران ایجاد کرده است تا از تجربه واقعی Web3 نهایت استفاده را ببرند. “

کیف پول XDEFI در واقع به عنوان یک رقیب جدی برای کیف پول متامسک معرفی شده است. 

کیف پول XDEFI و ویژگی‌های آن

کیف پول ایکس دیفای ارائه دهنده‌ خدمات کیف پول دیجیتال به کاربران حوزه خدمات مالی به صورت غیر‌متمرکز و توکن‌های NFT بر بستر اپلیکشینهای وب است که نسخه عمومی خود را بر بستر Chrome Store راه اندازی کرده است.

بنیانگذار و مدیرعامل XDEFI Wallet در معرفی این کیف پول بیان کرد:

“نیازی به جابجایی از کیف پولی به کیف پول دیگر نیست؛ نیازی به داشتن چند نوع عبارت بازیابی نیست؛ تنها قرار است کاربران از همین کیف پول برای دسترسی به مقاصد مختلف استفاده کنند.”

سایر ویژگی‌های کیف پول ایکس دیفای عبارتند از:

  • کیف پول ایکس دیفای با قابلیت “Ape Mode” همراه است که طبق گزارشات از سازوکار گزینۀ کارمزد gas ویژه برای ارائۀ سرعت تراکنش بالاتر به کاربران استفاده می‌کند. به گفتۀ Dubie حالت Ape Mode یک نیاز ضروری برای کاربران حوزه DeFi و NFT است. 
  • XDEFI Wallet با پشتیبانی از شبکه‌های THORchain و Terra برای همکاری با شبکه‌های Avalanche، Solana و Arbirum نیز برنامه دارد.
  • ایکس دیفای همچنین به عنوان یک پلتفرم کیف پول، به کاربران اجازه می‌دهد برای خرید ارزهای دیجیتال از ارزهای فیات نیز استفاده کنند.
  • قابلیت تشخیص خودکار NFT درون کیف پول و همچنین نمایشگر شبکه‌ای برای کلکسیونهای NFT را ارائه می‌دهد.
ایکس دیفای
ویژگی‌های کیف پول ایکس دیفای آن را به یکی از مهمترین رقیب‌های متامسک مطرح می‌کند.

مقایسه کیف پول XDEFI با کیف پول متامسک

کیف پول MetaMask یکی از بهترین کیف پول‌های اتریومی است که خیلی راحت می‌توانید آن را روی مرورگر خود داشته باشید.

هر چند که این کیف پول قادر به اضافه کردن شبکه‌های دیگر نیز هست، اما روی شبکه‌های سازگار با اتریوم متمرکز شده است و برای پاسخگویی به تمام نیازهای کاربران DeFi کافی نیست.

نحوه متصل کردن متامسک به بلاک‌چین‌های دیگر

به همین دلیل کیف پول‌های مرورگر دیگری مانند Terra Station یا Phantom برای پشتیبانی از یک بلاک‌چین خاص توسعه پیدا کردند. در نتیجه، کاربران DeFi در نهایت مجبور هستند چندین کیف پول را بارگیری کنند تا با اکوسیستم‌های مختلف ارتباط برقرار کنند.

اما کیف پول ایکس دیفای طوری طراحی شده است که سریعترین تجربه ممکن را برای بهره مندی از خدمات DeFi و NFT ارائه دهد. 

آنچه باید در مورد سرمایه‌گذاری در دیفای بدانید

امیل دوبی، مدیرعامل کیف پول XDEFI، می‌گوید:

“در DeFi و NFT، سرعت شرط است! هرچه سریع‌تر mint کنید، سریع‌تر می‌توانید در میان زنجیره‌ها حرکت کنید، سریع‌تر می‌توانید معامله را امضا کنید – این موارد توانایی شما را در استفاده از فرصت یا عدم استفاده از آن مشخص می‌کند. کیف پول ایکس دیفای ساخته شده است تا به کاربران DeFi سرعت بیشتری دهد.”

رونمایی کیف پول ایکس دیفای از توکن XDEFI

بازار ارزهای دیجیتال همواره در حال پیشرفت و گسترش است و هر از چندگاهی ارزهای جدید به بازار ارائه می‌شود. اخیرا نیز XDEFI اقدام به معرفی توکن اختصاصی خود به نام XDEFI کرد. 

طبق یک بیانیه مطبوعاتی به اشتراک گذاشته شده در U.Today، کیف پول XDEFI قرار است توکن اختصاصی خود یعنی XDEFI را از طریق یک پیشنهاد عرضه اولیه IDO منتشر کند.

این توکن فروشی از طریق پلتفرم MISO سازماندهی می‌شود. MISO مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند است که امکان فهرست توکن‌های مبتنی بر اتریوم و BSC را در صرافی SushiSwap فراهم می‌کند.

تیم توسعه‌دهنده در ادامه بیان کرده است که توکن XDEFI عنصر اصلی اکوسیستم آینده XDEFI خواهد بود. در واقع صاحبان آن قادر خواهند بود آن‌ها را برای اهداف حکومتی به اشتراک بگذارند و از آن‌ها استفاده کنند.

در نهایت مدیر عامل XDEFI Wallet نیز تاکید کرده است که:

“ما خوشحالیم که توکن ایکس دیفای را رونمایی می‌کنیم. ما همچنین از این توکن برای ایجاد یک چارچوب آموزشی پیرامون DeFi و NFT برای بهبود دانش در مورد web3 و تشویق به پذیرش گسترده‌تر آن‌ها استفاده خواهیم کرد.”

پشتیبانی کیف پول XDEFI از اکو سیستم ترا

دو کوون، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Terra در طی یکی از مصاحبه‌هایش گفت: «ما از اینکه کیف پول XDEFI  از اکوسیستم ترا پشتیبانی می‌کند، هیجان زده هستیم. ادغام کیف پول ایکس دیفای با پلتفرم ترا، کاربرپسندترین و سریع‌ترین کیف پول‌های چندزنجیره‌ای موجود در این صنعت را به توکن‌های لونا، ارائه خواهد داد.»

علاوه بر Terra، کیف پول ایکس دیفای از 8 زنجیره دیگر از جمله بیت‌کوین، اتریوم، پالیگان، زنجیره هوشمند بایننس، زنجیره بایننس، THORChain، لایت کوین و بیت‌کوین کش پشتیبانی می‌کند.

کیف پول ایکس دیفای در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن پشتیبانی از زنجیره‌های دیگری همچون آوالانچ (Avalanche)، آربیتریوم (Arbitrum)، سولانا (Solana) و دیگر ارزهای دیجیتال است.

XDEFI همچنین اعلام کرد که با پروتکل Pylon برای راه‌اندازی یک برنامه نقدینگی در Terra همکاری خواهد کرد. Pylon مجموعه‌ای از پس‌اندازهای دیفای و محصولات پرداختی آن است که با سپرده‌های کاربران تقویت شده و روی پروتکل‌های بازدهی ثابتی مانند پروتکل انکور ترا، ساخته می‌شود.

Woojin Lim، یکی از بنیانگذاران Pylon Protocol، گفت: “پروتکل ما از شراکت با کیف پول ایکس دیفای بسیار خوشحال است. ما استخرهای پیلون در درگاه پیلون و لانچ‌پد برتر ترا را افتتاح و همچنین استخرهای قرارداد سپرده مبنی بر بازده را ارائه می‌دهیم. همه ما مشتاقانه منتظر همکاری در رشد اکوسیستم Terra هستیم.”

صحبت نهایی

کیف پول ایکس دیفای به گفته تیم توسعه دهنده خود سریع‌ترین کیف پول مربوط به NFT و دیفای در جهان است.

با توجه به اینکه احتمال می‌رود فعالیت کاربران ایرانی در کیف پول متامسک ممنوع شود. قطعا شاهد کوچ بسیاری از کاربران ایرانی به این کیف پول خواهیم بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx