آموزش انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت

انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت

امروزه معامله ارزهای دیجیتال، به یکی از شغل‌های پرطرفدار در سراسر دنیا تبدیل شده و روزانه میلیون‌ها تریدر از کشورهای مختلف، در صرافی‌های ارز دیجیتال آنلاین ثبت‌نام می‌کنند.

یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار محبوب، کوینکس است که با توجه به پشتیبانی از ایرانی‌ها، گزینه مناسبی برای کاربران ایرانی به شمار می‌رود.

در این مقاله قصد داریم روش انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت را بررسی کنیم. پس اگر از کاربران صرافی کوینکس هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • صرافی کوینکس، یکی از صرافی‌های معروف و محبوب ارز دیجیتال است که با وجود تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، تا الان ارائه خدمات خود را برای کاربران ایرانی محدود نکرده است. به همین دلیل؛ تعداد زیادی از کاربران ایرانی در این صرافی حساب داشته و به راحتی معاملات خود را انجام می‌دهند.
  • اگرچه صرافی کوینکس یکی از صرافی‌های معتبر در حوزه ارزهای دیجیتال است؛ اما ما همیشه توصیه می‌کنیم که ارزهای دیجیتال خود را به جای نگهداری در صرافی‌ها، در یکی از کیف پول‌های ارز دیجیتال نگهداری کنید. بنابراین؛ لازم است که نحوه انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت را یاد بگیرید.
  • تراست ولت نیز یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که شما می‌توانید به راحتی دارایی‌های دیجیتال خود را از صرافی کوینکس به تراست والت منتقل کرده و از این طریق، ریسک‌هایی که وجود دارند را تا حدود زیادی کاهش دهید.

صرافی کوینکس (Coinex)

معمولا خرید ارزهای دیجیتال در صرافی‌های خارجی، به وسیله تتر انجام می‌شود. اما در ایران به دلیل وجود تحریم‌ها، بایستی تتر و ارزهای دیجیتال دیگر را از صرافی‌های معتبر ایرانی خریداری کنید.

در این میان؛ صرافی کوینکس (Coinex.com) یکی از صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال خارجی است که دفتر اصلی آن در هنگ‌کنگ قرار دارد.

با وجود تحریم‌ها علیه ایران، این صرافی همچنان خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد و ایرانی‌های می‌توانند به راحتی با مدارک شناسایی خود، مراحل احراز هویت را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای Coinex: پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال

تراست والت (Trust Wallet)

تراست والت یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که با وجود رابط کاربری ساده، طرفداران زیادی در میان کاربران ارز دیجیتال پیدا کرده است.

این کیف پول به گونه‌ای طراحی شده که همه افراد به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که تراست والت در میان 10 کیف پول برتر ارز دیجیتال قرار دارد و از فناوری وب3 نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی اپلیکیشن کیف پول Trust Wallet

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نحوه انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت آشنا کنیم.

نحوه انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت چگونه است؟

برای انتقال ارز از کوینکس به  تراست ولت یا هر کیف پول دیگری، بایستی به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید.

دقت داشته باشید که قبل از هرکاری، لازم است یک حساب در کیف پول مورد نظرتان ایجاد کنید و سپس مراحل زیر را دنبال نمایید:

1. ابتدا وارد حساب خود در صرافی کوینکس شوید و روی گزینه Asset کلیک کنید. در اینجا قصد داریم که تتر را به تراست ولت انتقال دهیم، ولی برای سایر ارزها نیز می‌توانید همین مراحل را انجام دهید.

2. پس از انتخاب Asset روی گزینه Withdraw کلیک نمایید. توجه داشته باشید که نحوه انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت با گوشی نیز به همین صورت است. بنابراین؛ شما با طی این مراحل، می‌توانید از هر دستگاهی این کار را انجام دهید.

از کوینکس به تراست ولت
سایت کوینکس و انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت

3. بعد از کلیک بر روی Withdraw ، اطلاعات لازم را در فرم زیر پر کنید:

انتقال ارز
فرم انتقال از کوینکس به تراست والت
  • در کادر اول باید ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • در کادر دوم لازم است که Transfer Mode  را بر روی حالت عادی (Normal) قرار دهید.
  • سپس شبکه بلاک‌چین مورد نظرتان برای انتقال را انتخاب کنید. همانطور که می‎بینید؛ در زیر هر یک از شبکه‌ها، کارمزد انتقال ذکر شده ‌است. ما در این مثال، شبکه TRC-20 که شبکه ارز دیجیتال ترون است را انتخاب می‌کنیم.
  • در کادر بعدی بایستی آدرس تراست ولت خود را وارد کنید. برای پیدا کردن آدرس کیف پول، وارد کیف پول خود شوید و روی گزینه Receive کلیک کنید. از آنجا ارز دیجیتال تتر را انتخاب و آدرسی که مشاهده می کنید را کپی کنید.
  •  در کادر آخر نیز مقدار ارز دیجیتال مورد نظر جهت انتقال را وارد نمایید.
  •  در آخر بر روی Withdraw کلیک کنید.
  • با توجه به اینکه احراز هویت خود را از طریق SMS یا Google Authenticator انجام داده‌اید، کدی برای شما ارسال می‌شود. این کد را در صفحه‌ای که برای شما باز شده وارد کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش واریز و برداشت در صرافی کوینکس

تایید
دریافت کد تایید جهت برداشت از کوینکس به تراست ولت

4. بعد از وارد کردن کد تایید، صفحه جدیدی جهت تایید اطلاعات شما برایتان باز می‌شود. بعد از آن ایمیلی از طرف صرافی کوینکس دریافت خواهید کرد که انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت را به شما اطلاع می‌دهد.

چنانچه در این مرحله این ایمیل را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید برروی گزینه Resend Email کلیک کنید. بعد از این مرحله باید روی گزینه Reconfirm کلیک نمایید.

برای انتقال
تایید نهایی جهت انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت

5. پس از انجام دو مرحله قبل، تصویر زیر برای شما به نمایش درمی‌آید. روی گزینه Approved کنید. با این کار، به صفحه جدیدی وارد می‌شوید که حاوی پیامی جهت تایید انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت شما است.

پایانی انتقال
مرحله پایانی انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت

6. پس از انجام مراحل ذکر شده، انتقال ارز از کوینکس به  تراست ولت به پایان می‌رسد. حال شما می‌توانید دارایی انتقال یافته را بر روی کیف پول خود مشاهده نمایید.

چنانچه در نحوه انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت مشکلی داشته باشید نیز می‌توانید با پشتیبانی صرافی کوینکس جهت دریافت راهنمایی تماس بگیرید.

آموزش انتقال ارز از تراست ولت به کوینکس

چنانچه قصد انتقال تتر از تراست ولت به کوینکس را دارید؛ اولین قدم، ثبت‌نام در صرافی کوینکس و تایید حساب کاربری توسط ایمیل است.

البته مراحلی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، برای انتقال هرنوع ارز دیجیتال به صرافی کوینکس کاربرد دارد.

پس از آن، برای انتقال دارایی نیاز به آدرس کیف پول مقصد داریم که در این جا کیف پول کوینکس را باید برای ارز مورد نظر استفاده کنیم.

در نسخه موبایل کوینکس وارد بخش Assets در گوشه پایین راست صفحه شوید.

اپلیکیشن کوینکس

در اینجا با زدن دکمه Deposit، لیست دارایی‌هایی که می‌توانید به کوینکس واریز کنید قابل مشاهده است.

هر ارز دیجیتالی را نمی‌توان به کوینکس ارسال کرد، دقت کنید که ارز شما باید روی کوینکس پذیرفته شده و در حال ترید باشد.

انتقال به کوینکس

از نوار جستجوی بالای صفحه، ارز دیجیتال مورد نظر را بیابید و سپس روی آن بزنید. 

در انتخاب ارز دقت کنید، بعضی از ارزها تشابه اسمی دارند.

انتقال ارز به کوینکس

در صفحه جدید، کافیست با زدن دکمه Copy، آدرس کیف پول ارز مورد نظرتان را از کوینکس کپی کنید. 

آدرس کیف پول کوینکس

حالا به سراغ کیف‌پول تراست ولت می‌رویم و در آنجا با کلیک روی ارز مورد نظرمان، وارد صفحه آن ارز می‌شویم. 

در تراست ولت باید وارد صفحه ارزی شوید که شبکه آن آن ارز روی کوینکس یکسان باشد. مثلا اگر با رفتن به بخش Deposit در کوینکس، آدرس BEP20 تتر را برداشتید، در تراست ولت نیز باید برای ارسال تتر BEP20 به بایننس، وارد کیف پول Tether USD BEP20 شوید.

انتقال از تراست والت

در صفحه ارز، دکمه Send را بزنید.

در مرحله بعد آدرس کپی شده در کوینکس را paste کنید.

در فیلد دوم مقداری که می‌خواهید منتقل کنید را بنویسید و دکمه next را بزنید.

حجم انتقال از تراست والت

و در صفحه آخر، با بررسی جزییات تراکنش،‌ آن را تایید کنید.

برای انجام تراکنش‌ها، ارز شما روی هر شبکه‌ای که باشد، باید ارز بومی آن شبکه را برای پرداخت کارمزد تراکنش در کیف پول داشته باشید.

مثلا اگر ارز شما در تراست ولت روی شبکه BEP20 قرار دارد، باید مقداری BNB Smart chain در کیف پول داشته باشید تا به عنوان کارمزد تراکنش استفاده شود.

اگر BNB Smart chain در کیف پول تراست ولت خود نداشته باشید، امکان ارسال تراکنش را نخواهید داشت.

برای توکن‌های روی شبکه اتریوم (ERC20) و سایر شبکه‌ها (مثلا TRC20 یا ترون) نیز به همین شکل است.

تایید تراکنش در تراست والت

 با مراجعه به صفحه ارز مورد نظر، می‌توانید وضعیت تراکنش ارسالی را مشاهده کنید.

همچنین در اینجا شناسه تراکنش یا Txid نیز قابل مشاهده هست.

مشاهده تراکنش در تراست والت

با زدن روی تراکنش، می‌توانید جزییات تراکنش را ببینید.

بیشتر بخوانید: روش ردیابی و خواندن تراکنش‌ها در بلاک‌چین

تکمیل تراکنش در تراست والت

حداقل مقدار ارز دیجیتال جهت واریز به کوینکس

به خاطر داشته باشید فقط ارز‌هایی که در صرافی کوینکس پشتیبانی می‌شوند قابل انتقال به این صرافی هستند، همچنین شبکه‌هایی که در این صرافی‌ برای ارز‌های مختلف در دسترس هستند نیز باید بررسی شوند.

در هنگام کپی آدرس از صرافی کوینکس، حداقل مقدار واریزی به شما نشان داده می‌شود، اگر کمتر از این مقدار واریز کنید، دارایی شما به کیف‌ پولتان اضافه نخواهد شد!

مدت زمان انتقال دارایی‌ها

مدت زمان انتقال هر ارز متفاوت است. در برخی شبکه‌ها، عملیات انتقال فقط چند ثانیه زمان می‌برد مانند شبکه ترون، و یا در برخی دیگر عملیات انتقال ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر باشد.

اگر تراکنش ‌شما تایید شد اما دارایی شما در کوینکس تغییر نکرد، با پشتیبانی صرافی کوینکس ارتباط بگیرید و شناسه تراکنش را برای آن‌ها ارسال کنید.

سوالات متداول

آیا امکان احراز هویت در صرافی کوینکس برای کاربران ایرانی وجود دارد؟

بله؛ با وجود تحریم‌ها علیه ایران، این صرافی همچنان خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد و ایرانی‌های می‌توانند به راحتی با مدارک شناسایی خود، مراحل احراز هویت را انجام دهند.

حداقل مقدار ارز دیجیتال جهت واریز از تراست والت به کوینکس چقدر است؟

در هنگام کپی آدرس از صرافی کوینکس، حداقل مقدار واریزی به شما نشان داده می‌شود؛ اگر کمتر از این مقدار واریز کنید، دارایی شما به کیف‌ پولتان اضافه نخواهد شد!

مدت زمان انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت و برعکس چقدر است؟

مدت زمان انتقال هر ارز متفاوت است. در برخی شبکه‌ها، عملیات انتقال فقط چند ثانیه زمان می‌برد مانند شبکه ترون، و یا در برخی دیگر عملیات انتقال ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر باشد.

سخن پایانی

با توجه به اینکه نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها تا حدودی با ریسک همراه است؛ به شما توصیه می‌کنیم که به جای نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود در صرافی، آن‌ها را به یک کیف پول ارز دیجیتال منتقل کنید.

از این رو؛ ما در این مقاله از مجله بورسینس سعی کردیم که طریقه انتقال ارز از کوینکس به تراست ولت را به طور کامل برای شما شرح دهیم. امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار بگیرد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کیف پول تراست ولت (Trust wallet)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx