راهنمای استیک در تراست ولت؛ بررسی مزایا و معایب

استیک در تراست ولت

استیک کردن کریپتو یکی از راه‌هایی است که به‌راحتی می‌تواند سود و بازدهی قابل‌توجهی داشته باشد. شما روش‌ها و مراحل استیک در تراست ولت را می‌شناسید؟

به نظر شما چه کریپتوهایی قابلیت استیک در کیف پول تراست ولت را دارند و می‌توان از نگهداری این کریپتوها سود خوبی به دست آورد؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال‌ها و کسب اطلاعات بیشتر، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

عناوین مطلب:

استیک ارز دیجیتال

قبل از آغاز صحبت درباره استیک در تراست ولت، بهتر است نگاهی به ماهیت اصلی استیکینگ بیندازیم.

در تمام بلاک‌چین‌ها تراکنش‌ها باید اعتبارسنجی شوند. تا زمانی که اعتبار تراکنش‌های ارسال شده به شبکه قطعی و تایید نشود، هیچ تراکنشی نهایی نخواهد شد.

به‌عنوان‌مثال، بیت‌کوین این کار را در فرآیندی به نام ماینینگ انجام می‌دهد که شناخته شده است و از برق زیادی استفاده می‌کند. به این فرآیند، اجماع اثبات کار می‌گویند.

درعین‌حال، مکانیسم‌های اجماع دیگری وجود دارد که برای اعتبارسنجی استفاده می‌شود، از جمله پرمصرف‌ترین این مکانیسم‌ها، مکانیسم اثبات سهام (Proof-of-Stake) است.

برای ساده نگه‌داشتن همه چیز، همه این‌ها را به‌عنوان شرط‌بندی یاد می‌کنیم. این روش کاملاً شبیه به این است که کسی برای نگهداری پول در حساب بانکی یا دادن آن به بانک برای سرمایه‌گذاری، سود دریافت می‌کند.

مزایای استیکینگ

 یکی از مهم‌ترین مزایای سهام‌گذاری ارزهای دیجیتال این است که نیاز به خرید مداوم سخت‌افزار گران‌قیمت نداشته و مصرف انرژی را از بین می‌برد.

این سیستم برخلاف سیستم اثبات کار که در آن کوین‌ها از طریق یک فرآیند ریاضی با احتمال کم پاداش دریافت می‌کنند، بازده تضمین شده و منبع درآمد قابل‌پیش‌بینی را ارائه می‌دهد.

مزیت دیگر این است که ارزش کوین‌های سپرده شده شما برخلاف ASICها و سایر سخت‌افزارهای ماینینگ کاهش نمی‌یابد. در واقع کوین‌های سپرده شده تنها تحت تاثیر نوسانات قیمت بازار قرار می‌گیرند.

تراست ولت

تراست ولت یکی از کیف پول‌های شناخته‌شده میان سرمایه‌گذاران و فعالان بازار کریپتو است.

دلایل زیادی برای استفاده از اپلیکیشن Trust Wallet وجود دارد. بعضی افراد صرفا برای استفاده از یک محیط امن برای نگه‌داری دارایی‌های خود سراغ آن می‌روند و بعضی دیگر هدف اصلی آنها از انتخاب چنین کیف پولی، ذخیره‌سازی دارایی‌هایشان است.

گروه دیگری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران هم وجود دارند که به‌منظور ایجاد درآمد غیرفعال به روشی مطمئن و ثابت، سراغ استفاده از کیف پول تراست ولت می‌روند.

هدف از انتخاب تراست ولت هر یک از این موارد که باشد، می‌توانید به‌راحتی به این کیف پول اعتماد کنید. کاربران موبایلی این کیف پول علاوه بر کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود، سرمایه‌گذاری در یک کوین و مرور برنامه‌های غیرمتمرکز، به‌صورت ایمن به وجوه استیک‌شده نیز دسترسی دارند.

استیک در تراست ولت

اعتبارسنجی یک توکن در هر شبکه بلاک‌چین برای اطمینان از انجام تراکنش‌ها و جلوگیری از رخ‌دادن خطا در هر مرحله‌ای از تراکنش ضروری است.

قفل‌کردن یک توکن، چه در مورد پروژه‌های جدید و چه در مورد شبکه‌های بلاک‌چین موجود، به‌عنوان یک مکانیسم توافقی عمل می‌کند. مکانیسمی که تراکنش‌های یک صرافی را تأیید می‌کند.

برای تایید این تراکنش‌ها، نیاز به اعتبار کافی است. این اعتبار از استخر‌های کوین یا دارایی‌هایی که سرمایه‌گذاران نگه‌داری و ذخیره کرده‌اند تامین می‌شود. به همین دلیل است که هر سرمایه‌گذار، با نگه‌داری طولانی‌مدت یا متوسط دارایی‌های خود می‌تواند به‌خاطر تامین اعتبار موردنیاز فرآیند اعتبارسنجی، پاداش دریافت کند.

نکته مهمی که درباره استیک در تراست ولت باید در نظر داشته باشید، این است که ذخیره دارایی‌های خود در آدرس Trust Wallet  تصمیمی هوشمندانه‌ای است، اما هزینه‌هایی مربوط به این کار را هم باید درنظر داشته باشید. هزینه‌هایی که در ارتباط با ترافیک شبکه و هزینه‌ها می‌پردازید ممکن است بسته به عوامل بسیاری متفاوت باشد.

Trust Wallet همیشه به دنبال به‌حداقل‌رساندن این کارمزدها است، همین موضوع هم باعث شده تا سرمایه‌گذاران و معامله‌گران زیادی برای استیک کردن در تراست ولت، سراغ این کیف پول بروند.

تراست ولت سهام‌گذاری ارزهای دیجیتال را تنها با زدن چند گزینه روی گوشی هوشمند شما آسان می‌کند! کیف پول موبایلی تراست به هرکسی، از هر کجای دنیا، اجازه می‌دهد تا ارز دیجیتال را به شیوه‌ای ایمن، از طریق اپلیکیشن خود، خریداری کرده و سهام‌گذاری کند.

برای شروع سرمایه‌گذاری در Trust Wallet، برنامه را دانلود کنید و دارایی موردنظر خود را به این کیف پول انتقال دهید.

کاربران در حال حاضر می‌توانند 23% APY برای استیک بایننس کوین (BNB) کسب کنند. سایر ارزهای معروف موجود در برنامه TrustWallet عبارت‌اند از:

بیشتر بخوانید: راهنمای استیک Atom و کسب درآمد از آن در 9 پلتفرم مختلف!

این کوین‌ها بین 6% تا 12% APY درآمد سالانه دارند. در نهایت، سپرده کردن کوین‌ها از طریق Trust Wallet به این معنی است که می‌توانید درآمد خود را بدون نگرانی و قبول ریسک، افزایش دهید.

مقدار سود استیک در تراست ولت
مقدار سود استیک در تراست ولت با توجه به کریپتو استیک‌شده متفاوت است.

خطرات و مزایای استیک در تراست ولت

استیک در تراست ولت مثل همه روش‌ها و کیف پول‌هایی که بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کریپتو رایج است، مزایا و معایبی دارد. درک و آشنایی با این مزایا و معایب می‌تواند انتخاب را آسان‌تر و در نهایت، بازدهی را بهتر و سودمند‌تر کند.

مروری به برخی از مهم‌ترین موارد این مزایا و معایب بیندازیم:

مزایا: سودی که به دست می‌آورید می تواند در طول زمان به درآمدی با ارزش تبدیل شود. علاوه بر این، برای قراردادن کوین در کیف پول خود به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارید، و همچنین به دانش کامل و عمیق از یک صرافی خاص ارز دیجیتال نیاز ندارید.

معایب: بازار کریپتو نامشخص است و گاهی اوقات ممکن است در نهایت ارزش کوین‌های شما بشدت کاهش یابد. شما نمی‌توانید در طول دوره قفل به کوین‌های خود دسترسی داشته باشید، و گاهی اوقات مدت زمان موردنیاز برای دریافت پاداش، طولانی‌تر از آن چیزی است که مردم مایل به انتظار هستند.

روش استیک کردن در تراست ولت

تا این بخش از مطلب، مروری کلی بر استیک کردن ارز دیجیتال، کیف پول تراست و ویژگی‌ها و شرایط استیک کردن کریپتو در تراست اشاره کردیم. اکنون نوبت آن رسیده تا درباره نحوه شروع فرآیند استیکینگ در تراست ولت با شما صحبت کنیم.

نکته مهمی که قبل از شروع کار با تراست باید بدانید این است که اگر پیش‌زمینه کافی از این کار نداشته باشید، ممکن است انجام مراحل آن کمی سخت به نظر برسد. بااین‌حال، تراست ولت برای اینکه بتواند استیک کردن را آسان کند و همه سرمایه‌گذاران، حتی افراد مبتدی بازار بتوانند از این مزیت استفاده کنند، یک رابط کاربری بسیار آسان و بصری در نظر گرفته است.

در ادامه، مراحل استیک در تراست ولت را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد:

  • برنامه Trust Wallet را دانلود کنید: با ورود به صفحه اصلی تراست ولت به این آدرس می‌توانید کیف پول را سریع‌تر دریافت کنید. همچنین می‌توانید برنامه این کیف پول را مستقیماً از فروشگاه Google Play یا Apple App Store دانلود کنید.
  • دارایی‌های دیجیتالی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید: Trust Wallet امکان پشتیبانی از طیف گسترده‌ی دارایی‌ها را فراهم کرده است که می‌توانید آن‌ها را به اشتراک بگذارید. در این لیست، نام کوین‌های مهمی چون Cosmos (ATOM)، بایننس کوین (BNB) و TRON (TRX) را هم می‌توانید ببینید.
  • کوین‌ها را به اشتراک بگذارید و کسب درآمد کنید: قبل از اینکه تصمیم بگیرید هر کریپتو را به اشتراک بگذارید، ضروری است که تحقیقات خود را انجام دهید. زیرا گاهی استیکینگ می‌تواند خطرساز باشد. ممکن است با یک انتخاب اشتباه یا ناآگاهی، استخری را برای ورود دارایی‌های خود انتخاب کنید که توسط کلاه‌برداران ساخته شده است. درنتیجه، به‌راحتی اجازه نفوذ اسکمرها را به کیف پول خود و دارایی‌هایتان داده‌اید. پس این توصیه را جدی بگیرید و قبل از اشتراک کوین‌ها، از اعتبار استخری که انتخاب کرده‌اید مطمئن شوید.
مراحل استیک در تراست والت
مراحل استیک در تراست ولت

پاداش‌های استیک در تراست ولت

ازآنجایی‌که Trust Wallet با استیکینگ از درآمد شما کم نمی‌کند، می‌توانید تا 11% در ماه درآمد کسب کنید (در دارایی‌های غیرمعتبر). البته این بستگی به دارایی انتخابی شما دارد.

نکته مهم دیگر اینکه برای کسب جوایز لازم نیست ماه‌ها منتظر بمانید. درآمد کسب شده از این روش می‌تواند روزانه باشد و مستقیما وارد کیف پول شما شود.

 کاربران BNB می‌توانند بیش از 23% APY  را به‌عنوان پاداش استیکینگ خود دریافت کنند. با استفاده از استیکینگ این کوین، و باتوجه‌به اینکه سایر دارایی‌ها APY کمتری دارند (بین 6% تا 12%)، استیکینگ واقعاً راهی عالی برای کسب درآمد برای کسانی است که نمی‌خواهند سرمایه خود را وارد بازار پرریسک و نوسانی کریپتو کنند.

بیشتر بخوانید: ماشین حساب استیکینگ؛ نحوه محاسبه سودآوری در سهام‌گذاری

علاوه بر این، واگذاری وجوه خود به اپلیکیشن‌های معتبر، ممکن است زمان آزاد بیشتری برای انجام تحقیقات بازار در اختیار شما قرار دهد.

جمع‌بندی

استیک در تراست ولت یکی از روش‌های بسیار آسان و کم‌دردسر برای کسب درآمد از کریپتو است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که درباره محل اشتراک گذاشتن کریپتوهای خود، بازدهی و پاداش‌های استیک‌شده تحقیق کنید و با آگاهی مناسب، انتخاب کرده و اشتراک‌گذاری کوین‌های خود را آغاز کنید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

کیف پول تراست ولت (Trust wallet)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
حمید

سلام یه سوال داشتم اگه ممکنه راهنماییم کنین ممنون میشم. من مدتی قبل مقداری پولکادت در کیف پول تراست ولت استیک کردم الان میخوام آن استیک کنم قبول نمی کنه. پیام میده مقدار کافی دات نداری. وقتی هم ارز کمتری را برای آن استیک انتخاب می کنم باز هم خطا میده. باید چکار کنم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx