بررسی پلتفرم Dappradar (تحلیل اپ‌های غیرمتمرکز)

دپ رادار

پلتفرم Dappradar یک پلتفرم کاربردی برای تجزیه‌وتحلیل اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapps) است.

اینترنت امروزی یا همان Web2 دیگر در مسیر هدف اصلی خود حرکت نمی‌کند. هدف این تکنولوژی توسعه کاربردی پیشرفته تکنولوژی شبکه، به‌وجودآوردن ارتباط قوی و پرسرعت بین مراکز آموزشی، صنعت و دولت بود. 

این در حالی است که اکنون می‌توان به‌وضوح دید که اینترنت تبدیل به یک ابزار تجاری شده است.

عناوین مطلب:

شرکت‌های بزرگ و اثرگذاری مثل گوگل، اپل،‌ آمازون و … بر آن تسلط دارند و از فعالیت‌های کاربران آنلاین و داده‌های جاری در این شبکه کسب درآمد می‌کنند.

در چند سال اخیر به‌مرور متوجه جایگزین شدن اینترنت نسل سوم و انتقال جمعیت جهانی به وب 0.3 و پذیرفتن دور جدید برنامه‌های غیرمتمرکز یا همان dAppsها هستیم. 

بااین‌حال، هنوز هم چالش‌های زیادی سر راه انتقال اطلاعات از اینترنت نسل دوم به نسل جدید است و نمی‌توان نسبت به این چالش‌ها چشم‌پوشی کرد.

مهم‌ترین روشی که می‌تواند عبور از این چالش‌ها را آسان‌تر کند هم سهولت استفاده و تجربه کاربری ساده از اینترنت نسل سوم است. بااین‌حال غیرمتمرکز بودن dApps باعث شده تا بعضا این برنامه‌ها را خطرناک و ناامن بدانند.

پلتفرم تجزیه‌وتحلیل Dappradar چنین اعتقادی ندارد و قصد دارد به عنوان یک فروشگاه در زمینه dApps فعالیت کند. شما اطلاعاتی درباره پلتفرم Dappradar دارید؟ ماهیت و ابزارهای این پلتفرم را می‌شناسید؟ اگر پاسخ‌تان منفی است، بهترین زمان برای یادگیری و آشنایی با این پلتفرم فراهم شده است. تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

پلتفرم Dappradar چیست؟

Dappradar یک پلتفرم تجزیه‌وتحلیل و ردیابی سبدهای خرید در بازار ارزهای غیرمتمرکز است.

این پلتفرم قصد دارد کاوش و ردیابی مدیریت برنامه‌ها را برای همه روشن‌تر، راحت‌تر و مفید‌تر کند.

برنامه‌های غیرمتمرکز Dapp و توکن‌های غیرمثلی از جمله بازارهایی هستند که توسط این پلتفرم مورد ردیابی قرار می‌گیرند. علاوه بر این، پلتفرم Dappradar به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد توکن اختصاصی شبکه خود را هم منتشر کند.

کاربرد دپ رادار
این پلتفرم به خاطر پوشش طیف گسترده‌ای از dApps ،NFT، پروژه‌های DeFi و airdrops شناخته شده است.

تاریخچه پلتفرم Dappradar

وب‌سایت Dappradar کار خود را از سال 2018 شروع کرد و برنامه‌ها و چشم‌اندازی‌هایی را باکیفیت بالا و دقیق در مورد برنامه‌های غیرمتمرکز به مخاطبان جهانی خود ارائه داد.

پلتفرمی که میزبانی 10803 dapps از بیش از 45 پروتکل، ارزیابی جامع NFT و مدیریت پرتفولیو را ارائه می‌کند. همچنین این وب‌سایت را می‌توان در گزارش‌دهی صنعت مبتنی بر داده‌ها و … پیشرو دانست.

در حال حاضر این وب‌سایت بیش از چهار میلیون کاربر دارد که از این میان، 600 هزار نفر آنها کاربران فعال هستند. این وب‌سایت همچنین میزبان بیش از 8300 برنامه غیرمتمرکز و 27 پروتکل است.

خبر غیرمتمرکز شدن پلتفرم Dappradar در جریان یکی از سمینارهایی که مربوط به حوزه تکنولوژی متاورس بود اعلام شد. این پلتفرم هدفش را گسترش فعالیت خود در سطح جهانی و پیشرو بودن به عنوان یک وب‌سایت برتر در حوزه برنامه‌های غیرمتمرکز بیان کرد.

این پلتفرم به تازگی یک دفتر مرکزی کاملا جدید در لیتوانی تاسیس کرده است و قصد دارد با رشد گستره ارتباطات و دسترسی‌های خود، یک تیم جهانی روبه‌رشد و متشکل از همکاران بسیار ماهر و باانگیزه داشته باشد.

همکاری‌ها و شرکای پلتفرم Dappradar

این پلتفرم تا امروز موفق شده همکاری‌های زیادی با سازمان‌ها و پروژه‌های مختلف انجام دهد. از جمله شناخته‌شده‌ترین نام‌هایی که در لیست همکاری‌های Dappradar دیده می‌شود:

  • Blockchain
  • Prosus
  • NordicNinja VC

Blockchain Ventures : یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر و یکی از شرکت‌های تابعه بلاک‌چین است که برای پشتیبانی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) ایجاد شده است.

Prosus: با نام رسمی Naspers Ventures ، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران فناوری در جهان است. این شرکت با کارآفرینان برای ایجاد شرکت‌های فناوری پیشرو در بازارهای با رشد بالا همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: صندوق جسورانه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

NordicNinja VC: یک صندوق متمرکز سرمایه‌گذاری ادغام شده است که در منطقه شمال اروپا و بالتیک سرمایه‌گذاری می‌کند و بزرگ‌ترین صندوق ژاپنی در اروپا محسوب می‌شود. این شرکت توسط بانک همکاری بین‌المللی ژاپن – یکی از بزرگ‌ترین موسسات مالی دولتی – پاناسونیک و هوندا پشتیبانی می‌شود.

شرکای دپ رادار
Dappradar تا امروز موفق شده همکاری‌های مختلفی با سازمان‌ها و پروژه‌های مختلف انجام دهد.

پلتفرم Dappradar؛ فروشگاه برنامه‌های غیرمتمرکز

این شرکت در بخشی از تغییراتی که برای بهبود برنامه‌ها و استراتژی‌های نقشه راه خود تعیین کرده است، خود را مکانی برای عرضه برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp Store) معرفی کرده است.

در این فروشگاه می‌توان به جست‌وجوی برنامه‌ها و بازی‌های غیرمتمرکز پرداخت. اکثر این برنامه‌های غیرمتمرکز روی بلاک‌چین‌های مختلفی مثل بلاک‌چین اتریوم ساخته می‌شوند و این برنامه‌ها معمولا در فروشگاه‌هایی مثل اپ‌استور، گوگل‌پلی، استیم و … عرضه نمی‌شوند.

در برخی موارد حتی ممکن است این فروشگاه‌ها با عرضه برنامه‌های مشابه مخالف باشند و آنها را در لیست تحریم‌های خود قرار دهند. برای مثال فروشگاه استیم اخیرا اعلام کرده است بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال را از لیست برنامه‌های پشتیبانی شده و پلتفرم خود حذف کرده است.

در حال حاضر دپ‌رادار برنامه‌های غیرمتمرکز زیادی را تحت پوشش خود گرفته است. طیف وسیعی از این برنامه‌ها، مواردی چون پروتکل دیفای مانند یونی‌سوآپ،‌ پنکیک سوآپ، بازی اکسی اینفینیتی و Alien World است.

امکانات پلتفرم Dappradar

پلتفرم DappRadar فروشگاهی رایگان و در دسترس است که همه افراد می‌توانند در آن nftها، پروژه‌های Defi و بازی‌ها را معامله و کشف کنند.

سرمایه‌گذاری روی توکن‌های RADAR و نگه‌داشتن آنها در کیف پول Web3 که به حساب دپ‌رادار کاربران متصل است، باعث می‌شود تا کاربران بتوانند از امکانات پلتفرم DappRadar پیشرفته استفاده کنند.

Dappradar Pro امکان دسترسی به ویژگی داده‌های پیشرفته، محتوای پریمیوم و اعلان‌های زنده را فراهم می‌کند. عملکرد کاربران برای استفاده از این ویژگی‌ها باید مطابق شرایط پلتفرم باشد. فقط در این صورت است که می‌توان از این ویژگی‌ها و امکانات استفاده کرد.

ویژگی‌هایی که برای استفاده از Dappradar pro ضروری است:

  • نگه‌داشتن 5000 توکن RADAR در کیف پول Web3 متصل به Dappradar
  • نگه‌داشتن یک یا تعداد بیشتری توکن SLP (SushiSwap) برای RADAR-ETH در کیف پول

امکانات DappRadar PRO

از جمله اصلی‌ترین امکاناتی که در پلتفرم DappRadar برای کاربران وجود دارد شامل این سه مورد است:

دسترسی به محتواهای برتر

DappRadar به اعضایی که 5000 رادار را در کیف پول متصل به دپ‌رادار خود نگه‌داری می‌کنند امکان دسترسی به محتواهای برتر و گزارش‌هایی اولیه و جدیدی که درباره این پلتفرم و پروژه‌های منتشر را می‌دهد.

در کنار این موضوع امکان تحقیق و تحلیل انحصاری برای دارندگان رادار هم وجود دارد. دسترسی فوری به گزارش‌ها و رویداد‌های انحصاری پلتفرم هم دیگر بخش‌های ویژگی دسترسی به محتواهای برتر است.

داده‌های پیشرفته

این پلتفرم در حال حاضر دقیق‌ترین داده‌های بلاک‌چین را در بازار ارائه می‌دهد.

پلتفرم پیشرفته دپ‌رادار می‌تواند داده‌های دریافتی خود را شارژ و به‌روزرسانی کند. همچنین امکانات دیگری چون تنظیم بازه‌های زمانی کوتاه‌تر و اعمال فیلتر‌های بیشتر برای نمایش داده‌ها کمک می‌کند تا فعالان و سرمایه‌گذاران حاضر در پلتفرم بتوانند به داده‌های دقیق‌تر و کاربردی‌تر دسترسی پیدا کنند.

این داده‌ها در بازه‌های زمانی 15 تا 30 دقیقه‌ای نمایش داده می‌شوند و مربوط به موارد زیر هستند:

  • مجموعه‌های NNFT
  • پرفروش‌ترین‌های NFT

فیلتر‌هایی که برای نمایش داده‌ها می‌توان اعمال کرد:

  • صفحه رنکینگ
  • صفحه بهترین مجموعه‌های NFT
  • صفحه DeFi

همچنین با استفاده از این ویژگی می‌توانید پیوند‌ها را برای اشتراک‌گذاری یا نشانه‌گذاری کپی و جای‌گذاری کنید.

اعلان‌های زنده

با DappRadar PRO همیشه از آخرین روند‌های اکوسیستم nft اطلاعات کسب می‌کنید. این ویژگی باعث می‌شد بتوانید از همه فعالیت‌های جدی، معامله‌ها و تغییرات مهم در اکوسیستم را مطلع شوید.

همچنین می‌توان با تایید حساب کاربری خود در #collabland-join وارد کانال‌های گفت‌وگو مختلف پلتفرم شوید.

بهترین کانال‌های فعال در پلتفرم DappRadar:

  • #new-dapps
  • #new-nft-collections
  • #nft-sales-50k-100k
  • #nft-sales-100k-1m
  • #nft-sales-1m-plus
  • #nft-mints

توکن حاکمیتی RADAR

با بیش از 9000 dapp، بیش از 30 پروتکل و مخاطب بیش از 1 میلیون کاربر ماهانه در سراسر جهان، DappRadar در حال حاضر پلتفرم کشف و بررسی dapp است.

اما، این هیچ‌وقت برای اهداف بلندپروازانه و موفق تیم پشتیبانی پلتفرم کافی نبود. استارتاپ دپ‌رادار اعلام کرده است که توکن مرکزی و حاکمیتی خود را با نام RADAR به بازار عرضه خواهد کرد.

همچنین این توکن حاکمیتی پروتکل دپ‌رادار را هم به صورت غیرمتمرکز درمی‌آورد. توکن پلتفرم Dappradar به صاحبان خود اجازه می‌دهد در رای‌گیری‌‌های مربوط به آینده این پلتفرم شرکت کنند. همچنین می‌توانند از جوایزی که هنوز اعلام نشده است هم بهره‌مند شوند.

همچنین توکن این پلتفرم مشابه ایردراپ ENS، توزیع به وسیله رادار توکن‌ها را برای کسانی که قبلاً از سرویس‌های این پلتفرم استفاده کرده‌‌اند، فعال می‌کند.

توسعه‌دهندگان در معرفی رادار، این توکن را نشان‌دهنده فرصتی برای کمک و بهبود آینده DappRadar دانسته‌اند.

درواقع هدف این است که دپ‌رادار و توکن بومی‌ آن در کنار یک دیگر بتوانند بستری مناسب‌تر و قابل‌اعتماد‌تر برای پذیریش و غیرمتمرکز کردن Web3 فراهم کنند.

مشارکت‌کنندگان، متصدیان و سازندگان به‌خاطر حمایتشان از رادار و پلتفرم آن، می‌توانند این توکن را به عنوان پاداش دریافت کنند.

توکن رادار
رادار (RADAR)، توکن بومی اکوسیستم پلتفرم Dappradar است.

هدف تیم، گسترش پوشش، سریع‌تر شدن در فهرست‌بندی پروژه‌های نوظهور، ارائه فهرست‌های به‌موقع و دقیق‌تر، ساخت ابزارهای بهتر نمونه کارها و ارائه گزارش با بینش بیشتر است.

این در حالی است که توکن رادار درست در مرکز همه اینها قرار دارد.

رادار، توکن بومی اکوسیستم پلتفرم Dappradar، فرصتی برای کمک مستقیم به آینده DappRadar است. تیم پشتیبانی معتقد است در کنار کاربران خود می‌تواند پذیرش و عدم تمرکز Web3 را به سطح بالاتری برسانند.

جمع‌بندی

در این مطلب همراه با شما پلتفرم Dappradar را بررسی کردیم و ویژگی‌ها و اهداف این پلتفرم را گفتیم. بدون شک می‌تواند نسبتا به آینده این فناوری و پلتفرم خوش‌بین بود. زیرا تلاش می‌کند قدم‌های بسیار مهم و پایه‌گذاری را در بازار بردارد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx