با اجباری شدن احراز هویت در سیف‌ پال (Safepal)، بهترین جایگزین کدام است؟

بهترین جایگزین برای سیف پال

سیف پال، یک کیف پول ارز دیجیتال وابسته به اکوسیستم صرافی بایننس است.

از آنجایی که این کیف پول، علاوه بر نسخه سخت‌افزاری، به صورت اپلیکیشن نرم‌افزاری نیز در دسترس است، گزینه مناسبی برای نگهداری ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: کیف پول سخت‌افزاری سیف پل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

عناوین مطلب:

همچنین، سیف پال از بسیاری از شبکه‌ها و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل می‌توان تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را در این کیف پول نگهداری کرد.

در شهریور سال 1400، صرافی بایننس به منظور رعایت قوانین و مقررات نظارت جهانی، تمامی کاربران را ملزم به احراز هویت کرذ؛ با اینکه احراز هویت در بایننس اجباری شده بود، کاربران می‌توانستند با استفاده از کیف پول سیف پال و Binance DApp که در این کیف پول وجود دارد، بدون نیاز به احراز هویت (KYC) فعالیت کنند.

اجباری شدن احراز هویت در سیف پال

سیف پال (SafePal) هم در تاریخ 19 اردیبهشت 1401 طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با پیروی از سیاست‌های بایننس، احراز هویت را اجباری کرده و دیگر کاربران بدون انجام مراحل KYC، قادر به استفاده از Binance DApp نخواهند بود.

براساس اطلاعیه‌ای که در وبلاگ سیف پال منتشر شده، توسعه‌دهندگان این کیف پول در پستی اعلام کردند که احراز هویت سطح متوسط صرافی بایننس از تاریخ 12 می برای استفاده از خدمات این صرافی اجباری خواهد بود.

در ادامه به توضیحات پستی که توسط سیف پال منتشر شده، توجه کنید:

“سیف پال اولین کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که توانسته تجربه استفاده از صرافی بایننس را در خود ادغام کند. کاربران با استفاده از Binance DApp موجود در این کیف پول، می‌توانند به محصولات و خدمات این صرافی دسترسی داشته باشند و از آن‌ها استفاده کنند.

بر اساس آخرین شرایطی که توسط صرافی بایننس اعلام شده، به منظور ارائه محیطی امن برای کاربران و حفاظت از آن‌ها، احراز هویت در این صرافی اجباری شده است.

به همین دلیل، سیف پال نیز تغییرات زیر را در Binance DApp این کیف پول اعمال می‌کند:

  • از تاریخ 12 می، تمامی کاربران جدید جهت دسترسی به بخش‌ ترید بایننس در کیف پول سیف پال و استفاده از خدمات مختلف نظیر واریز، برداشت و انجام معاملات، ملزم به تکمیل احراز هویت سطح متوسط (Intermediate) هستند.
  • کاربران فعلی که هنوز احراز هویت سطح متوسط خود را تکمیل نکرده‌اند، به طور موقت تنها در حالت “Withdraw Only” می‌توانند فعالیت داشته باشند که در این حالت تنها برداشت، لغو سفارش‌ها، بستن پوزیشن‌های معاملاتی و بازخرید توکن‌ها برایشان مقدور خواهد بود. دسترسی این کاربران پس از تکمیل احراز هویت سطح متوسط، مجددا به حالت عادی خود بازمی‌گردد.
  • لازم به ذکر است که این تغییرات فقط در DApp ترید بایننس در کیف پول سیف پال اعمال می‌شود و هیچ تغییری در سایر خدمات غیرمتمرکز این کیف پول اعم از دریافت و ارسال ارز دیجیتال، سواپ، بریج، کسب درآمد و غیره به‌وجود نخواهد آمد.
  • در نهایت، سیف پال اکیدا به کاربران توصیه می‌کند به منظور جلوگیری از تاخیر در فرآیند احراز هویت و محدودیت در دسترسی، هرچه سریع‌تر مراحل احراز هویت خود در صرافی بایننس را تکمیل نمایند.

همچنین، توجه داشته باشید که تمام فرآیند احراز هویت از طریق صرافی بایننس انجام خواهد شد و کیف پول سیف پال هیچ دخالتی در انجام این فرآیند ندارد.

برای احراز هویت سطح متوسط در صرافی بایننس، چه مدارکی لازم است؟ 

  • انتخاب کشور؛ کشور انتخابی شما نباید ایران باشد؛ زیرا نام ایران در لیست کشورهای مجاز صرافی بایننس نیست.
  • ارائه کارت شناسایی، گواهینامه رانندگی یا پاسپورت؛ صادرکننده این سه مدرک، نباید کشور ایران باشد.
  • ارائه عکس؛ این عکس باید متعلق به دارنده مدارک بالا باشد.
  • تایید چهره؛ در این مرحله شما باید یا با استفاده از وبکم کامپیوتر و یا دوربین سلفی تلفن همراه (در اپلیکیشن صرافی بایننس)، از چهره خود به صورت لایو فیلم بگیرید و مراحل تایید چهره را تا انتها انجام دهید.

بیشتر بخوانید: رفع خطای 2fa در بایننس (Google Authenticator)

همچنین در صورت استفاده از پاسپورت جعلی، در صورتی که صرافی بایننس متوجه این موضوع شود، احتمال بلوکه شدن دارایی شما برای همیشه وجود دارد؛ بنابراین استفاده از این روش‌ اصلا توصیه نمی‌شود.

جایگزین سیف پال برای کاربران ایرانی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، کاربران ایرانی به علت وجود تحریم‌ها نمی‌توانند معاملات خود را به راحتی در صرافی‌های خارجی انجام دهند؛ اما هنوز راهکارهایی برای ایرانیان وجود دارد که در ادامه به شرح هریک از آن‌ها می‌پردازیم:

راهکار اول: صرافی‌های متمرکز

اجباری شدن فرآیند احراز هویتی که توسط صرافی بایننس و به دنبال آن سیف پال اعمال شده است، به خواست آن‌ها نبوده و این اتفاق اجبارا به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران و برخی کشورهای دیگر وجود دارد، رخ داده است.

قبل از انتخاب صرافی‌های متمرکز به عنوان جایگزین، به این نکته توجه کنید که “احراز هویت اجباری”، برای همه صرافی‌های مطرح دنیا اتفاق خواهد افتاد.

در ادامه، لیستی از صرافی‌های متمرکزی که نیازی به احراز هویت ندارند، آورده شده است:

1. صرافی کوکوین (Kucoin)

نام کشور ایران، در لیست کشورهای مجاز برای فعالیت در صرافی کوکوین وجود ندارد و این نشان می‌دهد که این صرافی، کشور ایران را تحریم کرده است. اما صرافی کوکوین نیازی به احراز هویت ندارد و روزانه امکان معامله تا 5 بیت‌کوین در آن وجود دارد.

2. صرافی هوبی (Huobi)

در صرافی هوبی نیز کشور ما در لیست کشورهای تحریم شده قرار دارد و حتی بدون استفاده از VPN، قادر به ورود به سایت صرافی نخواهید بود. در این صرافی نیز بدون احراز هویت می‌توان فعالیت کرد و محدودیت معاملات روزانه آن 1 بیت‌کوین است.

3. صرافی کوینکس (Coinex)

صرافی کوینکس جزو معدود صرافی‌هایی است که امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی را فراهم کرده است.

در واقع ایران در لیست کشورهای تحریم شده این صرافی نیست و امکان احراز هویت با مدارک ایرانی برای کاربران وجود دارد. محدودیت برداشت روزانه برای اکانت‌های وریفای نشده در کوینکس، 10000 دلار تعیین شده است.

آمار صرافی کوینکس
براساس گزارش منتشر شده از Alexa، حدود 60 درصد از کاربران صرافی کوینکس را کاربران ایرانی تشکیل می‌دهند.

4. صرافی هیت بی‌تی‌سی (HitBTC)

تاکنون صرافی HitBtc نام ایران را در لیست کشورهای تحریم شده وارد نکرده و به نظر می‌رسد با هویت ایرانی امکان احراز هویت در این صرافی وجود دارد.

محدودیت برداشت روزانه برای حساب وریفای نشده در این صرافی، 1 بیت‌کوین و در ماه 5 بیت‌کوین تعیین شده است.

5. صرافی اوکی اکس (OKEx)

کشور ایران در لیست کشورهای تحریم شده صرافی OKEx قرار دارد و امکان احراز هویت برای ایرانی‌ها در این صرافی وجود ندارد.

اما می‌توان بدون احراز هویت در این صرافی فعالیت کرد. محدودیت برداشت روزانه اکانت وریفای نشده در این صرافی، 10 بیت‌کوین تعیین شده است.

6. صرافی بای بیت (ByBit)

اخیرا صرافی Bybit هم ایران را در لیست تحریم خود وارد کرده و خدماتی به ایرانیان ارائه نمی‌دهد. چندی پیش این صرافی، ایران را در لیست کشورهای ممنوعه قرار نداده بود و کاربران ایرانی می‌توانستند با هویت ایرانی در آن فعالیت کنند.

با این وجود این صرافی، برای حساب وریفای نشده محدودیتی را در نظر نگرفته است و بدون احراز هویت امکان فعالیت در آن وجود دارد.

7. صرافی پولونیکس (Poloniex)

صرافی پولونیکس هم ایران را در لیست کشورهای تحریم شده خود قرار داده اما بدون احراز هویت می‌توان در این صرافی فعالیت کرد.

برای اکانت‌هایی که احراز هویت نشده‌اند، محدودیت برداشت روزانه 10000 دلار تعیین شده است. 

راهکار دوم: صرافی‌های غیرمتمرکز

 استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز، بهترین جایگزین برای سیف پال و صرافی بایننس محسوب می‌شوند.

برای استفاده از این صرافی، فقط به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید که در زمان ساخت کیف پول به هیچ عنوان هویت ایرانی شما مشخص نخواهد شد. بنابراین، تحریم و اعمال محدودیت برای کشورها در صرافی‌های غیرمتمرکز تعریف نشده است.

به همین دلیل این روش، بهترین جایگزین برای سیف پال است. اما این صرافی‌ها معایبی نیز دارند:

  • کارمزد معاملات: در صرافی‌های غیرمتمرکز معمولا کارمزد معاملات بالاتر است. برای مثال در صرافی یونی سواپ، کارمزد بیشتر معاملات 0.3 درصد خواهد بود. البته باید به این مقدار، کارمزد شبکه اتریوم را نیز اضافه کنید که ممکن است با افزایش گس، این مقدار کارمزد قابل توجه باشد.
  • تنوع در ارزهای دیجیتال: یکی از چالش‌های اساسی در زمان استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز، تنوع کم ارزهای دیجیتال است. به عنوان مثال، شما می‌توانید در صرافی یونی سواپ فقط توکن‌های روی شبکه اتریوم را مبادله کنید. یا در صرافی پنکیک سواپ تنها می‌توان توکن‌های روی شبکه بایننس اسمارت چین را معامله کرد.
  • سختی کار با قراردادهای هوشمند: کیف پول سیف پال و برنامه غیرمتمرکز بایننس در آن، رابط کاربری ساده‌ای دارد و کار با آن بسیار آسان و راحت است. در صورت وجود هر مشکلی، تریدر با برقراری تماس با پشتیبانی و طرح مسئله، آن مشکل را حل خواهد کرد. اما در صرافی‌های غیرمتمرکز ماجرا کاملا متفاوت است. در این صرافی‌ها هیچ نهاد متمرکزی به عنوان مسئول معاملات وجود ندارد؛ در نتیجه مسئولیت هر اشتباهی به صورت کامل به عهده تریدر است. علاوه بر این، در صورتی که تریدر هزینه گس معامله را کم وارد کند، تراکنش در شبکه تایید نخواهد شد و ممکن است باعث زیان تریدر شود.

با وجود تمام این مشکلات، در ادامه برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز را جهت معرفی جایگزین مناسب برای سیف پال، آورده‌ایم:

1. صرافی یونی سواپ

صرافی یونی سواپ، به عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات روزانه شناخته شده است؛ هرچند که میان یونی سواپ و پنکیک سواپ رقابت نزدیکی برای کسب جایگاه اولین صرافی غیرمتمرکز در بازار کریپتو وجود دارد.

در این صرافی، امکان معامله تعداد بسیار زیادی توکن ERC-20 را خواهید داشت. موضوع مهم در این صرافی این است که کارمزد معاملات در آن به طور میانگین 0.3 درصد است که تقریبا 3 برابر صرافی بایننس است.

2. صرافی dydx

صرافی غیرمتمرکز dydx، برای تریدرهایی که به دنبال معاملات مارجین لوریج‌دار و فیوچرز هستند، گزینه بسیار خوبی است.

در بازار اسپات (Spot) این صرافی تنها امکان سواپ ETH، USDC و DAI وجود دارد. اما در بازار مارجین این صرافی، شما می‌توانید با لوریج 5 به صورت Cross و Isolated معاملات خود را انجام دهید.

صرافی dydx
صرافی dYdX علاوه‌بر قابلیت وام‌دهی و وام‌گیری، سه ابزار معاملاتی مارجین، اسپات و قراردادهای دائمی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

3. صرافی پنکیک سواپ

پنکیک سواپ نیز یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز مشهور در شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) است. این صرافی، گزینه مناسبی برای سواپ و خرید و فروش توکن‌های روی شبکه بایننس اسمارت چین یا توکن‌های مبتنی بر استاندارد BEP-20 است.

سخن پایانی

اخیرا با توجه به اجباری شدن فرآیند احراز هویت و اعلام آن توسط تیم سیف پال، امکان استفاده از Binance DApp موجود در کیف پول سیف پال بدون احراز هویت برای کاربران امکان‌پذیر نخواهد بود.

از آنجایی که ایران در لیست کشورهای تحریم شده قرار دارد، کاربران ایرانی با هویت ایرانی نمی‌توانند در این برنامه غیرمتمرکز احراز هویت را انجام دهند؛ بنابراین لازم است تا به دنبال راهکارهای جایگزین باشند.

در این مقاله از مجله بورسینس، راه‌حل‌هایی به عنوان جایگزین برای سیف پال معرفی کردیم. امیدواریم با استفاده از آن‌ها، تجربه معاملات خوبی را داشته باشید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx