15 اشتباه مهلکی که مبتدیان کریپتو مرتکب می‌‌شوند!

رایج‌ترین اشتباهات تازه‌واردان بازار کریپتو

با وجود همه فراز و نشیب‌های بازار کریپتو، اقتصاد‌دانان و افرادی که خبر از آینده اوضاع اقتصادی جهان دارند، می‌دانند که کریپتو چقدر مهم است.

این بازار و ارزهای متعلق به آن نوید‌بخش تحولی بزرگ در بستر مالی هستند.

بستری آزاد، غیرمتمرکز و فراگیر که همه می‌توانند در آن فعالیت کنند. بااین‌وجود، این بازار هنوز هم برای تازه‌واردان و افرادی که شناخت کاملی از این بازار ندارند ترسناک است.

عناوین مطلب:

بهترین راه برای مقابله به این ترس و شناخت ناگفته‌ها و ناشنیده‌های بازار، کسب اطلاعات، مطالعه و بررسی بیشتر است.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به‌تازگی با بازار کریپتو آشنا شدید و هنوز نگرانی‌های زیادی درباره این بازار دارید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مطلب از بورسینس به شما کمک می‌کند تا بزرگ‌ترین اشتباه دیگر تازه‌واردان بازار را بشناسید و در دام این خطا‌ها نیفتید. تا پایان همراه ما بمانید.

1. ترس ازدست‌دادن فرصت سرمایه‌گذاری

یکی از اصلی‌ترین خطاهایی که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تازه‌کار بازار می‌کنند، ترس ازدست‌دادن فرصت سرمایه‌گذاری است.

واقعیت این است که روند صعودی و رشد بازار تنها چیزی نیست که باعث شود یک سرمایه‌گذاری یا معامله‌گر به فکر خرید بیفتد. درواقع در چنین شرایطی منطقی‌ترین تصمیم به شما می‌گوید شرایط بازار را بررسی کنید و مطمئن شوید که این افزایش قیمت‌ها تا چه زمانی می‌تواند منجر به سوددهی شود.

همچنین لازم است زمان افت بازار را هم بررسی کرد تا بتوانید سود بیشتر و واقعی‌تری از بازار بگیرید. بسیاری از تازه‌واردان از این موضوع خبر ندارند! آنها گمان می‌کنند که با هر رشد بازار زمان خرید رسیده است و اگر این کار را نکنند، فرصت را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: 10 نکته مهم قبل از خرید اولین ارز دیجیتال!

در نظر داشته باشید که هرچه حرکت یک بازار یا قیمت یک کریپتو سریع‌تر و قابل‌توجه‌تر باشد، احتمال بازگشت قیمت بیشتری دارد. بااین‌حال اگر تسلیم جریان بازار شدید، نگران فروش سهم‌تان نباشید و با اولین اصلاح قیمت وحشت نکنید! اگر چنین اتفاقی رخ دهد، خطا سرمایه‌گذاری و معامله‌ را نه یکبار بلکه دو بار تکرار کرده‌اید!

2. نگرانی از فروش سهم

اصطلاح دیگری که درباره بازار باید با آن آشنا شوید، هراس فروش یا panic selling است.

بیشتر بخوانید: کنترل هیجان در ترید ارز دیجیتال (7 راهکار مهم)

یک سرمایه‌گذار واقعی و حرفه‌ای باید همیشه برای مدیریت سرمایه خود نقطه مشخصی به اسم حد ضرر یا توقف ضرر در نظر بگیرد. این چیزی است که باید از همان ابتدا به آن توجه کنید. درواقع، با هر اصلاح بازار و کاهش ارزش نباید نقطه ضرر داشته باشید و یک واکنش تند و سریع به کاهش سرمایه نیست.

هیچ تضمینی وجود ندارد که کاهش‌های بازار جبران شود، اما تا امروز بیت‌کوین شگفتی‌سازهای زیادی داشته است.

بهترین کار برای مدیریت سرمایه‌تان این است که وحشت نکنید. زمانی بفروشید که احساس کردید وقت مناسبی برای کسب سود یا کاهش ضرر است. هیچ‌وقت سرمایه‌تان را به‌خاطر ترس یا بررسی مداوم قیمت بازار از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل انواع روش‌های مدیریت سرمایه

3. تسلیم نوسان‌ها نشدن

اکثر کریپتو‌ها از جمله محبوب‌ترین‌ها آنها مانند بیت‌کوین یا اتر، پرنوسان هستند.

تغییر قیمت 5 تا 10 درصد در یک روز برای این رمز‌ارزها بسیار رایج است. حتی بیت‌کوین طی چند روز در مارس 2020 میزان 50 درصد کاهش را تجربه کرد.

به‌طورکلی بازار همیشه در حال حرکت صعودی یا نزولی است. ممکن است بازار برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها نزولی باقی بماند. بنابراین، اگر وارد صنعت کریپتو می‌شوید، برای نوسانات شدید یا بازارهای نزولی آماده باشید. ولی فراموش نکنید که بعد از هر شب تاریکی، بالاخره خورشید بالا خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: تفاوت ترید ارز دیجیتال در بازار صعودی و بازار نزولی

نوسان در بازار کریپتو
نوسان در بازار کریپتو یکی از اتفاق‌هایی است که هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. سعی کنید تسلیم نوسان‌های زیاد بازار نشوید و تا آخرین لحظه به استراتژی معاملاتی خود پایبند بمانید.

4. عدم بررسی بازار

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال گاهی اوقات به معنای واقعی هیجان‌انگیز و جذاب است. به‌ویژه زمانی که قیمت یک ارز دیجیتال و ارزش خالص آن بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: نگاهی کمّی به ارزش بازار و درآمدزایی بیت‌کوین

اولین باری که چنین تجربه‌ای را در طول دوران سرمایه‌گذاری خود تجربه می‌کنید هیجان و شگفتی زیادی برایتان به ارمغان خواهد داشت. بعد از فرونشستن هیجان بازار، ممکن است دل‌تان برای دوپامینی که تجربه کردید تنگ شود و هر 5 دقیقه یک بار قیمت و وضعیت بازار را بررسی کنید.

اینجاست که باید هوشیار باشید. در دام این حس وسوسه‌کننده نیفتید و سعی کنید به استراتژی و روند اولیه سرمایه‌گذاری خود پایبند بمانید. اگر درگیر این حس شوید ممکن است حسابی ناامیدتان کند.

همه چیز مثل گذشته روی یک مسیر و رون خاص حرکت نمی‌کند و نمی‌توانید انتظار داشته باشید همان هیجان قبلی را تجربه کنید. حتی بدتر از آن، وقتی اوضاع برعکس جلو برود، احساس سرخوردگی و شکست خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال چیست؟

کریپتو ناپایدار است، و اگر قیمت را در فواصل زمانی کوچک تماشا کنید، ناخودآگاه سوار یک ترن هوایی شده‌اید. البته اگر یک نوسان‌گیر و معامله‌گر روزانه باشید، بازی برای شما فرق دارد، اما اگر قصد دارید استراتژی معامله‌تان را روی یک‌زمان طولانی‌مدت یا میان‌مدت برنامه‌ریزی کنید، بهتر است خودتان را درگیر کنترل مداوم بازار نکنید.

وقتی فواصل طولانی تر را برای بررسی دارایی و سرمایه‌گذاری‌تان انتخاب می‌کنید، نتایج قطعا شما را شگفت‌زده‌ خواهد کرد. سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بسیار شبیه مراقبت از یک گیاه است؛ با این تفاوت که بیت‌کوین برای زنده ماندن به آب یا هر مراقبت دیگری نیاز ندارد.

5. مراقبت ناکافی از کلید‌های خصوصی

همه کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند صاحب موردی به نام کلید‌های خصوصی هستند. برای محافظت از سرمایه خود، به این کلید‌های خصوصی نیاز دارید.

کلید خصوصی در اصل یک رشته طولانی و منحصربه‌فرد از کاراکترها است که دسترسی به وجوه را فراهم می‌کند. کلیدهای خصوصی را یک عبارت 12 یا 24  کاراکتری است که هر سرمایه‌گذاری فقط یک کلید خصوصی دارد. این کلید خصوصی هم مربوط به کیف پول ارزهای دیجیتال کاربران می‌شود.

هرگز کلید خصوصی را با کسی اشتراک نگذارید. هیچ سرویسی هرگز از شما درخواست واردکردن کلید خصوصی کیف پول‌تان را نخواهد داشت. اگر با سرویس یا نرم‌افزاری مواجه شدید که چنین درخواستی از شما داشت، مراقب باشید و مطمئن باشید که می‌تواند یک راه نفوذ به دارایی‌های شما و سرقت آنها باشد.

یکی از رخداد‌های مشابهی که باعث شد سرمایه‌گذار کریپتو دارایی‌های خودش را از دست بدهد در سال 2014 و توسط تلویزیون بلومبرگ نمایش داده شد. مجری برنامه به دو میزبان دیگر گواهی هدیه بیت‌کوین داد. یکی از آنها هدیه را باز کرد تا کد QR کلید خصوصی را باکیفیت فول‌اچ‌دی فاش کند.

یکی از کاربران Reddit این هدیه را با اسکن کد دریافت کرد و به همین راحتی توانست به دارایی‌های کریپتو آن فرد دسترسی پیدا کند. پس به یاد داشته باشید که کلید‌های خصوصی کیف پول‌تان را تحت هر شرایطی خصوصی نگه‌دارید.

مراقبت از کلید‌های خصوصی
مراقبت از کلید‌های خصوصی کیف پول شما بسیار مهم است. به هیچ‌وجه رمز و کلید خصوصی دارایی‌هایتان را با کسی درمیان نگذارید.

6. تصور خرید کوین کامل

معمولا افرادی که به‌تازگی وارد بازار شده‌‌اند یا هنوز اطلاعات زیادی درباره بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال ندارند، فکر می‌کنند برای سرمایه‌گذاری خود باید یک کوین کامل بخرند.

اکثر تازه واردها فکر می‌کنند اگر بخواهند وارد فضای کریپتو شوند، باید هزاران دلار برای خرید یک بیت‌کوین کامل خرج کنند. این نه‌تنها یک سوءتفاهم است، بلکه مانع روانی بزرگی برای پذیرش عمومی کریپتو هم شده است.

بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال محبوب قابل تعویض هستند، به این معنی که می‌توان آنها را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرد. به‌عنوان‌مثال، بیت‌کوین را می‌توان به 100 میلیون ساتوشی (کوچک‌ترین واحد بیت‌کوین) تقسیم کرد. کاربران می‌توانند چند صد ساتوشی بخرند و همچنان بخشی از صنعت کریپتو باشند.

بیشتر بخوانید: چرا تازه‌کارها تصور می‌کنند که باید یک بیت‌کوین کامل خرید؟

7. عدم ذخیره کدهای بازیابی 2FA

استفاده از احراز هویت دومرحله‌ای (2FA) برای محافظت از خدمات حساب متمرکز، مانند برنامه‌های نگهداری یا مبادلات، برای امنیت شخصی ضروری است.

بااین‌حال، اگر به هر دلیلی و به‌خاطر گم‌شدن، سرقت یا ارتقا دستگاه شما دسترسی به کیف پول یا اطلاعات آن را از دست بدهید، احراز هویت دومرحله‌ای کمک می‌کند تا اطلاعات‌‌تان را بازیابی کنید.

بدون استفاده از این روش، احراز هویت کیف پول‌تان کار سختی است. برای این کار باید یک ویدئو ضبط کنید، تاریخ را بگویید و پاسپورت خود را برای تایید هویت‌تان در ویدئو نگه دارید.

این کار کمی سخت است و زمان بیشتری هم برای تایید نیاز دارد. بنابراین بهتر است از کد‌های بازیابی خود پشتیبان تهیه کنید تا در صورت گم‌شدن رمز یا عدم دسترسی به کیف پول‌تان، به‌راحتی بتوانید دسترسی مجدد داشته باشید.

بیشتر بخوانید: رفع خطای 2fa در بایننس (Google Authenticator)

8. ارسال وجوه به آدرس اشتباه

تراکنش‌های بلاک‌چین برگشت‌ناپذیر هستند.

هنگامی که تراکنش را انجام دادید، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید کریپتو خود را پس بگیرید. به همین دلیل بسیار مهم است که مراقب باشید تا کریپتو را به آدرس اشتباهی نفرستید!

علاوه بر این، هیچ قانونی وجود ندارد که شخص ثالث را ملزم به بازپرداخت مبلغ کند. بنابراین، شما باید در ارسال ارزهای دیجیتال به آدرس‌های صحیح و همچنین ارائه آدرس مناسب به دیگران برای دریافت حواله، بسیار مراقب باشید.

از سرویس نام اتریوم و آشنایی با برچسب‌های مقصد (با نام مستعار یادداشت) استفاده کنید. زیرا ارزهایی مانند XRP، XLM، EOS و غیره نیاز دارند تا گیرنده تراکنش را شناسایی کنند.

انتقال هر یک از این کریپتوها شما را ملزم به واردکردن یک برچسب مقصد می‌کند، در غیر این صورت، تراکنش ممکن است گیر کند یا حتی گم شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره پرایوسی کوین (Privacy Coin) + معرفی 6 مورد از آن‌ها

9. ورود به کریپتو با دانش صفر!

بازار کریپتو هزاران در بازشده و باز نشده دارد!

این بازار به طور قابل‌توجهی با بازار مالی سنتی متفاوت است. صنعتی است که به‌سرعت حرکت می‌کند و اخبار و به‌روزرسانی‌های مختلفی از آن منتشر می‌شود.

به همین دلیل ضروری است که با دنیای کریپتو آشنا شوید تا بدانید در کجا سرمایه‌گذاری می‌کنید. هنگامی که فناوری پشت هر یک از این ارزهای دیجیتال را درک کردید، می‌توانید قبل از سرمایه‌گذاری، وایت ‌پیپر‌های ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که سرمایه‌گذاری اشتباهی را برای خود انتخاب نکرده‌اید.

کسب اطلاعات درباره کریپتو
اگر قصد ورود به بازار کریپتو را دارید، با سطح دانش صفر وارد این بازار نشوید! این کار به معنی قبول ریسک و ضرر بزرگ برای دارایی‌هایی است که وارد بازار کرده‌اید.

10. افتادن در دام کلاهبرداران

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر بیش از 1.5 تریلیون دلار است.

همیشه جایی که پول و ثروت زیادی در جریان باشد، کلاهبرداری هم در آنجا وجود دارد. متاسفانه فضای کریپتو هم پر از کلاهبردارانی است که می‌خواهند از دارایی دیگر سرمایه‌گذاران بازار استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: 14 کلاهبرداری متداول در ارزهای دیجیتال

از طرفی دنیای غیرمتمرکز به‌گونه‌ای است که هیچ پشتیبانی در آن وجود ندارد. با یک لغزش ممکن است تمام ارزهای دیجیتال خود را از دست بدهید. برخی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌ها عبارت‌اند از:

کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری

در این کلاهبرداری، کلاهبرداران وعده بازدهی بالا با ریسک کم را می‌دهند.

در برخی موارد، اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی نیز درگیر تبلیغ کوین‌ها کلاهبرداری هستند. بنابراین، تحقیقات خود را انجام دهید، وایت‌ پیپرها را مطالعه کنید و با گروه‌های معتبر رمزنگاری ارتباط بگیرید و سپس برای خرید یک کوین اقدام کنید.

کلاهبرداری‌های هدیه

کلاهبرداران در ازای تأیید آدرس کیف پول شما با ارسال برخی از کریپتو‌ها به آدرسی که توسط آنها مشخص شده است، به شما قول می‌دهند که ارزهای دیجیتال رایگان برایتان بفرستند.

این‌ها به‌عنوان کلاهبرداری‌های اهدایی شناخته می‌شوند که در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و تلگرام بسیار محبوب هستند.

کلاهبرداران می‌توانند حساب‌های جعلی ایجاد کنند یا حتی حساب‌های پرمخاطب را هک کنند تا کلاهبرداری‌های هدایا را تداوم بخشند. سال گذشته، شخصی حساب ایلان ماسک را هک کرد و لینک کیف پول رمزنگاری مورداستفاده برای کلاهبرداری را در توییتر منتشر کرد.

کلاهبرداری‌های فیشینگ

این نوع کلاهبرداری به دنیای رمزنگاری محدود نمی‌شوند.

کلاهبرداران از تکنیک‌های فیشینگ برای در اختیار گرفتن حساب‌های ایمیل، حساب‌های بانکی، حساب‌های اجتماعی و سایر حساب‌های محافظت شده با رمز عبور افراد استفاده می‌کنند.

در فضای کریپتو، هدف اصلی تهدید دسترسی به دارایی‌های دیجیتال شماست. در این روش اقدام رایجی که انجام می‌دهند این است که کاربران را فریب دهند تا از شبیه‌سازی وب‌سایت به‌جای وب‌سایت اصلی استفاده کنند. درنتیجه وقتی کاربر از یک وب‌سایت جعلی استفاده می‌کند اطلاعات خود را وارد کرده و اطلاعاتش به دست کلاهبرداران می‌رسد.

بیشتر بخوانید: 4 نشانه که یک ارز دیجیتال اسکم (کلاهبردار) است

ICO های اسکم

ICO مخفف Initial Coin Offering است. این روش یک طرح جمع‌آوری کمک مالی برای یک پروژه کریپتویی است.

در کلاهبرداری‌های ICO، صاحبان پروژه افراد را متقاعد می‌کنند که توکن‌های جدید را در یک ICO خریداری کنند. به‌محض خرید توکن‌های کافی، کلاهبرداران با پول ناپدید می‌شوند.

هیچ راه خاصی برای شناسایی کلاهبرداری ICO وجود ندارد. بنابراین، توصیه می‌شود قبل از سرمایه‌گذاری در یک پروژه، به طور کامل تحقیق کنید.

11. خرید کوین‌های «ارزان» با نام Unit Bias

از نظر ارز دیجیتال، سوگیری واحد (Unit Bias) زمانی است که سرمایه‌گذاران به‌جای مقدار واقعی یک ارز دیجیتال، ارزش بیشتری برای مالکیت کل واحدهای آن قائل می‌شوند.

برای مثال، شخصی که وارد فضای کریپتو می‌شود می‌تواند 1800 دلار برای کل اتریوم خرج کند یا مبلغ مشابهی را برای خرید بیت‌کوین خرج کند.

به‌نوعی، خرید یک کوین کامل احساس بهتری نسبت به خرید یک کسری کوچک برای همان مقدار پول دارد. به همان اندازه که خرید یک سکه کامل جذاب به نظر می‌رسد، ارزش پایه به قیمت اسمی ارز مرتبط نیست.

همان‌طور که گفته شد، تنوع بخشیدن به سبد سهام شما برای سرمایه‌گذاری در چندین دارایی دیجیتال، تا زمانی که در مورد خرید آن‌ها تحقیق کرده باشید، ضرری ندارد.

بیشتر بخوانید: اهمیت تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری؛ نحوه متنوع سازی پرتفوی

کاهش ریسک دارایی‌ها با تنوع کریپتو‌های موجود در کیف پول
بهترین کاری که برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری خود می‌توانید انجام دهید، تنوع بخشیدن به دارایی‌های خریداری شده است.

12. آگاهی نداشتن از تراکنش‌ یا گس

کارمزد تراکنش‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر برای استفاده از ارزهای دیجیتال است.

برای هر معامله، شما ملزم به پرداخت مبلغ ناچیزی هستید که به تسهیل‌کننده معامله و به‌عنوان کارمزد تراکنش پرداخت می‌شود.

13. درگیر FUD شدن!

 FUD به معنی ترس، عدم اطمینان و شک است.

این اصطلاح برای توصیف داستان‌های خبری یا اطلاعیه‌هایی استفاده می‌شود که اخبار منفی‌ها و شایعه‌های غیرضروری را درباره صنعت کریپتو منتشر می‌کند.

نمونه اخیر اخبار منتشر شده در کشور هند درباره ارز دیجیتال است. اگرچه دولت هند هیچ ممنوعیتی برای کریپتو‌ها اعمال نکرد، سایت‌های خبری به طور مداوم داستان‌ها و شایعه‌های غیرواقعی در این باره منتشر می‌کنند.  

بیشتر بخوانید: 3 داستان شگفت‌انگیز درباره بیت‌کوین‌های گم شده!

FUD کاربران و تازه‌واردان بازاررا وادار می‌کند دارایی‌های خود را بفروشند. کاری که می‌تواند یک اشتباه پرهزینه باشد. بنابراین، تا زمانی که به طور قطعی از اخبار مطلع نیستید یا به طور کامل درباره آن تحقیق کرده‌اید، نسبت به FUD واکنش نشان ندهید.

14. نادیده‌گرفتن مباحث مالیاتی

در اکثر کشورها، داشتن کریپتو غیرقانونی نیست (از جمله ایران)، به همین دلیل از شما انتظار می‌رود که هر سودی را ثبت کنید و مالیات آن را بپردازید.

این قوانین بسته به کشور محل زندگی متفاوت است. بااین‌حال بیشتر مردم فکر می‌کنند چون کریپتو ارز آزادی است، مالیات هم شامل حال آن نمی‌شود.

واقعیت این است که اگر دارایی‌های خود را در صرافی‌های متمرکز معامله کنید، احتمال دارد اطلاعات شما از طریق صرافی‌ها در اختیار دولت قرار بگیرد. این قانونی است که تمام صرافی‌ها باید به آن پایبند باشند.

15. در دام سیگنال‌ها افتادن

گروه‌ها و رسانه‌های اجتماعی زیادی وجود دارند که سیگنال‌هایی را برای تجارت ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنند. آیا همه این گروه‌ها خوب و کارآمد هستند؟ قطعا نه!

به‌عنوان‌مثال، یک گروه تلگرام با بیش از 50 هزار عضو تصمیم می‌گیرد یک سیگنال خرید در زمان مشخصی برای یک کوین بدهند. آنها بر سر زمان مشخصی توافق خواهند کرد تا پول خود را روی یک کوین خاص سرمایه‌گذاری کنند که به دلیل حجم عظیم پولی که وارد بازار می‌شود، قطعاً رشد خواهد کرد.

زمانی که دیگر خریداران متوجه می‌شوند که می‌توانند برای خرید این کوین اقدام کنند، بازیکنان باهوش و نهنگ‌ها با سود از بازار خارج شده‌اند و باعث می‌شود دیگر سرمایه‌گذاران عادی بازار، ارز دیجیتالی بخرند که ارزش آن بیش از ارزش واقعی شده است.

درنتیجه به‌زودی بازار آن کریپتو با اصلاح قیمت و کاهش مواجه خواهد شد. سرمایه‌داران باتجربه در این باره اصطلاحی دارند که می‌گوید که قیمت‌ها از پله‌ها بالا می‌روند و از آسانسور پایین می‌آیند. درنتیجه به‌راحتی ممکن است دارایی شما با یک ضرر بزرگ مواجه شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کپی تریدینگ (Copy Trading) و نحوه انجام آن

نقش بازیگران و سرمایه‌گذاران بزرگ بازار
همیشه مراقب سیگنال‌ها و خرید‌هایی که انجام می‌دهید باشید. مراقب باشید در دام بازیکنان باهوش و نهنگ‌های یک کریپتو نیفتید!

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم همه اتفاق‌ها، اشتباه‌ها و خطراتی که ممکن است برای تازه‌واردان بازار دردسر‌ساز باشد را بررسی کنیم. اگرچه از دور کمی ترسناک و پرریسک به نظر می‌رسد، اما اگر بتوانید با آگاهی و دانش بیشتر در بازار قدم بردارید، مطمئن موفقیت‌های قابل‌توجهی کسب خواهید کرد.

 اشتباهات رایجی که از آنها صحبت کردیم منعکس‌کننده تصورات نادرست تازه‌واردهای کریپتو است. پس سعی کنید از این اشتباه‌ها درس بگیرید تا موفق باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx