رکود تورمی چگونه بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد؟

تاثیر رکود تورمی بر ارزهای دیجیتال

امروزه افراد زیادی برای کسب سود اقدام به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال می‌کنند، برخی دیگر همچنان معتقدند سرمایه‌گذاری به روش سنتی مانند خرید طلا سود بیشتری نصیب آنها می‌کند.

ازآنجایی‌که رکود تورمی تأثیر منفی روی سرمایه‌گذاری‌های سنتی می‌گذارد، در این مقاله به تأثیر رکود تورمی در بازار ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت تا ببینیم آیا ارزهای دیجیتال نیز مانند بازار سنتی تحت‌تأثیر رکود تورمی قرار می‌گیرند یا خیر؟

تأثیر رکود تورمی بر ارز دیجیتال

رکود تورمی سبب افزایش قیمت کالاها و هم‌زمان کاهش قدرت خرید مردم می‌شود و بدین ترتیب به طور مستقیم روی بازارهای سنتی تأثیر منفی می‌گذارد.

عناوین مطلب:

بازار ارزهای دیجیتال هم همبستگی بالایی با شاخص‌های عمومی دارد، به این معنا که دیدگاه‌های منفی مردم راجع به آینده بازار و جهت‌گیری‌های احتمالی آن‌ها می‌تواند بر بازار ارز دیجیتال اثر بگذارد.

سرمایه‌گذارانی که پول خود را در بازارهای سنتی سرمایه‌گذاری می‌کنند اغلب نسبت به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال تمایل بیشتری به‌دور زدن دوره‌های عدم اطمینان اقتصادی دارند؛ بنابراین در هنگام رکود تورمی احتمالاً تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال نسبت به قبل کاهش می‌یابد.

تورم بالا سبب می‌شود میزان پولی که افراد به سرمایه‌گذاری اختصاص می‌دهند، کاهش یابد و اغلب تمایل پیدا می‌کنند همان پول را نیز در بازارهای کم‌ریسک‌تر سرمایه‌گذاری کنند.

ازآنجایی‌که بازار ارزهای دیجیتال ریسک زیادی دارد، رکود تورمی به این بازار لطمه وارد می‌کند و سرمایه‌گذاران رغبت خود را برای خرید ارزهای دیجیتال از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: 7 روش برای حفظ ارزش پول در برابر تورم ایران!

آیا سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال در دوره رکود تورمی سودمند است؟

علی‌رغم دلایل بالا که سبب می‌شود تمایل مردم به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال کاهش یابد، ارزهای دیجیتال می‌توانند در رکود تورمی ارزش دارایی‌های ما را حفظ کنند.

ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین هستند و مانند ارزهای فیات به سیاست‌های مالی کشورها محدود و وابسته نیستند.

هنگامی که یک کشور با رکود تورمی روبه‌رو می‌شود؛ اما کشور دیگر با این معضل مواجه نیست، سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال همچنان می‌توانند از سود حاصل از سرمایه‌گذاری خود بهره‌مند شوند، حتی اگر ارزش پول ملی آنها به دلیل فشارهای تورمی به‌شدت کاهش‌یافته باشد.

به‌این‌ترتیب اتخاذ یک استراتژی سرمایه‌گذاری درست در حوزه ارزهای دیجیتال می‌تواند سرمایه شما را از چنگ رکود تورمی حفظ کند.

دلیل دیگری که باعث می‌شود سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال تصمیم مناسبی در طول رکود تورمی تلقی شود این است که ارزهای دیجیتال به‌عنوان شیوه جایگزین پرداخت عمل می‌کنند.

در کشورهایی مانند ونزوئلا و آرژانتین که ابر تورم سبب افزایش غیرقابل‌کنترل قیمت‌ کالاها و خدمات حیاتی می‌شود؛ سرمایه‌گذاران به دنبال راهی برای محافظت از ثروت خود در برابر رکود تورمی هستند.

در این شرایط، سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بسیار سودمند است و می‌تواند به‌عنوان روش پرداخت جایگزین مورداستفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری در دوران رکود اقتصادی چیست؟

تأثیر رکود تورمی بر بیت‌کوین

در گذشته طلا به‌عنوان محافظی در برابر تورم عمل می‌کرد و امروزه این نقش را بیت‌کوین بر عهده دارد.

بیت‌کوین به دو دلیل محافظی عالی برای حفظ سرمایه شما در رکود تورمی محسوب می‌شود:

  • در درجه اول، بیت‌کوین یک وسیله پرداخت غیرمتمرکز جهانی است که خارج از کنترل مقامات کشورهاست و دولت‌ها کنترلی بر آن ندارند. همین امر سبب می‌شود بیت‌کوین تقریباً از فساد و سیاست‌های پولی مصون بماند.
  • افزون بر این، بیت‌کوین یک دارایی کمیاب محسوب می‌شود؛ زیرا حداکثر 21 میلیون از آن می‌تواند در گردش باشد و تورم کاهش یابد و تقریباً هر چهار سال تعداد بیت‌کوین‌های در گردش به نصف می‌رسد.
تاثیر رکود تورمی بر بیت‌کوین

کمیاب و محدود بودن بیت‌کوین سبب می‌شود بیت‌کوین به طلای دیجیتال یا ذخیره ارزش معروف شده و بتواند محافظ خوبی برای سرمایه در نظر گرفته شود.

بااین‌وجود در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال به‌خصوص بیت‌کوین همبستگی زیادی با بازارهای سهام ایجاد کرده است و همین امر سبب می‌شود قیمت سرمایه‌گذاری‌های پرریسک کاهش یابد.

روند قطع ارتباط بیت‌‌کوین با بازار سهام زمان‌بر است اما می‌تواند از کاهش قیمت ارز دیجیتال در خلال رکود تورمی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: آیا بین تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال و بازار سهام همبستگی وجود دارد؟

 اگر اعتماد عمومی به بیت‌کوین از اعتماد آن‌ها به سیستم اقتصادی فعلی پیشی بگیرد، نقطه عطفی در بازار ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد.

در نتیجه بیت‌کوین به‌عنوان پوشش ریسک در برابر سیستم مالی شکست‌خورده در نظر گرفته می‌شود و قیمت‌های ارز دیجیتال در زمان‌های نامطمئن اقتصادی افزایش می‌یابد.

سؤالات متداول

رکود تورمی چگونه باعث ‌کاهش خرید ارز دیجیتال می‌شود؟

قدرت خرید افراد در رکود تورمی کاهش می‌یابد، به همین دلیل آن‌ها سعی می‌کنند در بازارهای پرریسک مانند ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنند و تقاضا برای خرید کاهش می‌یابد.

ارزهای دیجیتال در شرایط ابر تورم چگونه عمل می‌کنند؟

در هنگام بروز ابر تورم، ارزهای دیجیتال مانند یک شیوه پرداخت جایگزین عمل می‌کنند.

چرا بیت‌کوین در رکود تورمی طلای دیجیتال تلقی می‌شود؟

کمیاب‌بودن بیت‌کوین سبب می‌شود در رکود تورمی مانند طلا از سرمایه افراد محافظت کند.

سخن پایانی

ازآنجایی‌که ارزهای دیجیتال قدمت زیادی ندارند نمی‌توان به‌طورقطع نتیجه گرفت که سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال گزینه درستی در طول رکود تورمی است. رکود تورمی نیز مانند شمشیر دو لبه است و تأثیرش روی بازار ارز دیجیتال نه کاملاً خوب است و نه کاملاً بد.

با اتخاذ استراتژی درست و مناسب می‌توانید با سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در رکود تورمی از سرمایه خود به بهترین نحو محافظت کنید. البته رکود تورمی تأثیرات منفی نیز روی بازار ارزهای دیجیتال دارد که به طور کامل شرح دادیم.

در نتیجه با بررسی شرایط و استراتژی می‌توانید بازار ارزهای دیجیتال را به‌عنوان سپر محافظ در رکود تورمی انتخاب کنید و سود ببرید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

تورم

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx