چگونه بدون صرف زمان و پول، توکن رایگان بگیریم؟

توکن رایگان

این ذهنیت که برای پول‌سازی باید سرمایه داشته باشید، ذهنیت رایجی است. اما چنین چیزی در دنیای کریپتو صدق نمی‌کند.

همیشه شروع سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال با خرید کریپتوکارنسی‌هایی مثل بیت‌کوین و اتریوم شروع نمی‌شود.

یکی دیگر از راه‌های به دست آوردن ارز دیجیتال و ساخت پورتفو، کامل کردن وظایف (task) مختلف روی پلتفرم‌های متفاوت وب 3 است.  

عناوین مطلب:

کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (دیفای) ارز دیجیتال به دست آورند و سپس آن را بفروشند یا در کیف پول‌های متمرکز یا غیرمتمرکز خود نگه دارند.

این کار هیچ هزینه‌ای به همراه ندارد. در ادامه این مقاله به بررسی روش‌های کسب درآمد از وب 3 بدون داشتن سرمایه اولیه می‌پردازیم.

نکات کلیدی

  • به دست آوردن ارز دیجیتال، همیشه هم نیازمند صرف زمان زیاد در این فضا یا سرمایه‌گذاری اولیه قابل‌توجه برای خرید کریپتوهای گران‌قیمت مثل بیت‌کوین و اتریوم نیست.
  • بسیاری از پلتفرم‌های مبتنی بر وب 3 مثل بازی‌ها، کارت‌های اعتباری، ایردراپ‌ها و غیره تنها در مقابل انجام وظایفی نسبتا ساده، به کاربران خود ارز دیجیتال می‌دهند.
  • شناخته‌شده‌ترین روش کسب توکن‌های رایگان ایردراپ‌ها هستند که در مقابل ورود کاربران به شبکه اجتماعی یک پروژه یا اطلاع‌رسانی درباره آن، به کاربران خود توکن رایگان می‌دهند.

راه‌های به دست آوردن کریپتوی رایگان در فضای وب 3

ازآنجایی‌که فضای وب 3 هنوز نوپاست و پروژه‌های زیادی سعی دارند مخاطبان بیشتری جذب کنند، کاربران می‌توانند از روش‌های مختلفی، با صرف زمان مناسب توکن رایگان به دست آورند.

این روش‌ها متعدد هستند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد اشاره می‌کنیم:

1. تعامل با مرورگرهای وب 3

اشخاصی که آشنایی زیادی با دنیای ارزهای دیجیتال ندارند، ممکن است نسبت به فرآیندهایی مثل دانلود کیف پول و انجام تراکنش‌های روی بلاک‌چین کمی ترس داشته باشند.

اما به‌جای ترید کردن می‌توان با فناوری تعامل کرد. درحال‌حاضر پلتفرم‌های زیادی برای امتحان کردن پلتفرم‌های ارز دیجیتال وجود دارد که یکی از آن‌ها جایگزین کردن فناوری وب 2 با مرورگرهای مشابه آن در وب 3 است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مرورگرهای وب 3

توکن رایگان

خزنده‌های گوگل بر فضای وب تسلط کامل دارند و با فروش اطلاعات به تبلیغ‌کنندگان، از کاربران سود می‌گیرند.

مرورگر Brave جایگزینی است که کاربران با استفاده از آن توکن BAT می‌گیرند و درعین‌حال زمانی که در حال جستجو هستند، مالکیت کامل اطلاعاتشان را در دست دارند.

زمانی که کاربران وارد وب‌سایت‌هایی شوند که تبلیغات کرده‌اند، درآمد به دست می‌آورند. Brave تبلیغات متمرکزی ندارد که با دریافت پول، وب‌سایت‌هایی را به کاربران نمایش دهد.

درحال‌حاضر Brave حدود 70 درصد از درآمد تبلیغات خود را به اشتراک می‌گذارد و برخی کاربران نیز توکن BAT به دست آمده را روی صرافی‌های متمرکز یا از طریق والت‌های وب 3 مثل متاماسک می‌فروشند.

2. ایجاد محتوا در شبکه‌های اجتماعی و ضرب (Mint) NFT های رایگان

محبوبیت NFT ها در حال رشد است و سرمایه‌گذاران بالقوه ارزهای دیجیتال می‌توانند برای تحلیل آدرس کیف پول‌های یک سرمایه‌گذار موفق در حوزه NFT که تعداد زیادی NFT ضرب کرده و نیز برای پیدا کردن فرصت‌های مهم این حوزه، از نرم‌افزارهای رایگان مختلفی استفاده کنند.

در این رابطه کالین هلم مدیرعامل پلتفرم متاورس Caesarverse که برای بازی‌های رایگان است به اهمیت NFT در این فضا اشاره نموده و گفته است:

«اگر کاربران، شبکه‌ها و کانال‌های اجتماعی را دنبال کنند، همیشه فرصت‌های بخت‌آزمایی را در آن‌ها خواهند دید و از این طریق می‌توانند کسب درآمد کنند و تجربه خود را از بازی‌های آنلاین بهبود بخشند. همچنین فقط با بازی کردن و لذت بردن، برای خودشان یک سبد دارایی از ارزهای دیجیتال بسازند».

برخی کاربرانی که با سیستم ضرب یا Mint آشنایی دارند NFT هایی تولید کرده‌اند که حداقل ارزش آن‌ها 10 اتریوم است.

همان‌طور که NFT ها برای تبلیغ نیاز به یک شبکه اجتماعی دارند، بلاک‌چین‌ها و پروتکل‌های جدید هم نیاز به آزمایشات و پایگاه‌های کاربری دارند تا نسبت به رشد پایدار آن‌ها در زمان راه‌اندازی اطمینان حاصل شود.

برخی بلاک‌چین‌ها مثل Arbitrum، توکن خاصی ندارند اما به کاربران خود درباره ایردراپ‌های آینده، اطلاعاتی می‌دهند که باعث جذب آن‌ها می‌شود.

در تاریخ 6 سپتامبر 2022، کاربران 1inch روی اپتیمیسم، در یک ایردراپ 300،000 توکن OP قبل از راه‌اندازی بلاک‌چین دریافت کردند.

برای کاربرانی که دانش فنی استفاده از بلاک‌چین‌های جدید را ندارند، ایردراپ‌های مبتنی بر فعالیت‌های اجتماعی، راه ساده‌تری برای به دست آوردن ارزهای دیجیتال است.

در ایردراپ‌های اجتماعی ممکن است کاربران، یک اکانت خاص را دنبال کنند، آن را بپسندند و برای دیگران بفرستند. در چنین فضاهایی کاربران بیشتری از کیف پول‌های غیرمتمرکز مثل متاماسک استفاده می‌کنند.

3. پلتفرم‌های کسب کریپتو در مقابل آموزش (Learn and Earn)

با استفاده از این پلتفرم‌ها، کاربران در کنار کسب اطلاعات و دانش، توکن رایگان هم می‌گیرند.

پلتفرم‌هایی نظیر کوین‌بیس و سایت کوین‌مارکت‌کپ، چنین فرصت‌هایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند تا با دریافت آموزش در مورد یک ارز دیجیتال خاص، پاداش بگیرند.

توکن رایگان

برای شرکت در چنین رویدادهایی، کاربران باید حساب کاربری باز کرده و مراحل احراز هویت را طی کنند.

سپس به بخش آموزش و آزمون دسترسی خواهند داشت و با تکمیل هر آموزش، پاداش می‌گیرند. این پلتفرم‌ها، پیشنهادات خود را مرتبا به روز می‌کنند بنابراین کاربران باید مرتبا چک کرده و فرصت‌های جدید را بسنجند.

بیشتر بخوانید: RabbitHole؛ کسب درآمد تنها با آموزش دیدن در حوزه کریپتو!

4. پاداش پیدا کردن ایراد و تست های بتا

بسیاری از پروژه‌های کریپتوکارنسی و دیفای، برای بازاریابی، پیدا کردن ایرادات پروژه، تست بتا و تولید محتوا، توکن تخصیص می‌دهند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال با ممیزی، تست و ایجاد برند، بازاریابی، موسیقی و سایر محتواها توکن می‌گیرند. به‌این‌ترتیب یکی از بهترین راه‌های کسب توکن رایگان، استفاده از مهارت‌های شخصی در یک پروژه رمزنگاری است.

جری اسکارچ بنیان‌گذار GlamJam تجربیات خود را درباره اینکه چطور در فضای کریپتوکارنسی یک برند ساخت و بدون هیچ هزینه‌ای شروع به کار کرد می‌گوید:

«ابتدا با ایجاد ارزش رایگان برای جامعه هواداران خود شروع کنید. بعد از اینکه جامعه را جذب کردید همراه آن‌ها سود و دارایی بسازید. من از NFT ها برای تهیه بلیط استفاده کردم و به شرکت‌های وب 3 این امکان را دادم که اسپانسر پروژه‌های محبوبم شوند. قبل از اینکه بفهمم، مردم به‌خاطر مشارکت در این رویدادها به من ارز دیجیتال پیشنهاد کردند».

بااینکه اکثر کاربران فکر می‌کنند که داشتن حساب بانکی و کارت اعتباری برای تعامل با بلاک‌چین‌ها و ورود به دنیای کریپتوکارنسی لازم است اما این‌طور نیست.

افرادی که مشتاق باشند می‌توانند بدون هیچ هزینه اولیه‌ای و تنها با صرف زمان، ارز دیجیتال و NFT به دست آورند.

بیشتر بخوانید: 4 روش برای دریافت NFT رایگان!

5. ایردراپ‌ها

شناخته‌شده‌ترین روش کسب توکن رایگان ایردراپ‌ها هستند.

ایردراپ‌ها کمپین‌های بازاریابی هستند که پروژه‌های ارز دیجیتال برای افزایش پایگاه مشتریان خود ترتیب می‌دهند. در این رویدادها برای افزایش سطح آگاهی جامعه از آن پروژه، توکن رایگان توزیع می‌شود.

برای دریافت کریپتوی رایگان از ایردراپ‌ها، کاربران باید در فضای ارزهای دیجیتال فعال بوده یا اینکه حداقل یک کیف پول فعال داشته باشند.

چنین رویدادهایی هم برای پلتفرم‌ها و هم کاربران به‌منزله برد-برد است چراکه آن‌ها دیده می‌شوند و این‌ها توکن رایگان می‌گیرند که ممکن است در آینده افزایش قیمت خوبی داشته باشد.

crypto airdrops v2

6. بازی‌های Play-To-Earn

یکی از روش‌های جذاب و جالب کسب کریپتوی رایگان بازی کردن است. این نوع بازی‌ها به ازای مدت‌زمانی که کاربر در حال بازی است و مراحلی که طی می‌کند به او توکن رایگان می‌دهند.

CoinHunt World که در آن کاربران می‌توانند محیط دیجیتالی را جستجو کرده و به ازای یافتن کلیدها و پاسخ به سوالات کریپتوی رایگان بگیرند.

Crypto Popcoin که کاربران با گروه‌بندی ارزهای دیجیتال و نمایش آن‌ها توکن رایگان می‌گیرند، نمونه‌هایی از این نوع بازی‌ها هستند.

برای دریافت کریپتوها نیاز به یک آدرس والت ERC20 است. .البته برخی بازی‌ها امکان دریافت توکن‌ها را از طریق حساب صرافی کوین‌بیس نیز می‌دهند.

بیشتر بخوانید: چگونه بازی کریپتویی (P2E) مناسب خودمان را پیدا کنیم؟

7. کارت‌های اعتباری و کارت‌های کریپتوکارنسی

برخی انواع کارت‌های اعتباری، به ازای میزان استفاده‌ای که کاربران از آن‌ها می‌کنند، ارز دیجیتال پاداش می‌دهند.

به‌این‌ترتیب کاربران در هر خرید خود مقداری توکن پاداش می‌گیرند که به موجودی حساب والت دیجیتال آن‌ها برمی‌گردد.

کارت‌های اعتباری کریپتو نیز کارهایی اعتباری هستند که مستقیما به کاربران پاداش‌هایی در قالب ارز دیجیتال می‌دهند.

این کارت‌ها مثل کارت‌های اعتباری سنتی عمل می‌کنند اما به‌جای پول نقد یا امتیاز، پاداش‌هایی در قالب کریپتو می‌دهند که کاربر می‌تواند بعدا از آن‌ها دوباره استفاده کند.

سوالات متداول

متداول‌ترین راه‌های کسب ارز دیجیتال بدون صرف وقت و سرمایه‌گذاری اولیه چیست؟

رایج‌ترین روش، شرکت در ایردراپ‌هاست اما روش‌های دیگری هم مثل بازی کردن، پیدا کردن باگ‌های برنامه‌ها، آموزش دیدن، تولید محتوا، استفاده از برنامه‌های مرورگر و غیره وجود دارد.

پلتفرم‌ها چطور در برابر آموزش، توکن رایگان می‌دهند؟

این پلتفرم‌ها دوره‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌کنند که اگر افراد در آن‌ها شرکت کنند توکن رایگان می‌گیرند. مشارکت افراد به بیشتر شدن دانش جامعه و جذب آن‌ها کمک می‌کند و برای هر دو سو، برد است.

مرورگر یا بروزرهای وب 3 چگونه به کاربران خود توکن می‌دهند؟

مرورگرهایی مثل Brave به ازای مشاهده تبلیغات سایرین و استفاده از این مرورگر برای جستجوی نت می‌توانند توکن BAT بگیرند.

جمع‌بندی

برخلاف باور عمومی همیشه ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و کریپتو نیاز به سرمایه اولیه، ترید کردن، تخصص و صرف زمان زیادی ندارد.

ازآنجایی‌که این فضا نوپاست، بسیاری از برنامه‌های مبتنی بر وب 3 برای معرفی بیشتر خود و جذب کاربر، توکن رایگان می‌دهند که در ازای کارهای مختلفی مثل انجام بازی، آموزش، استفاده از کارت‌های اعتباری، ایردراپ و غیره انجام می‌شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx