RabbitHole؛ کسب درآمد تنها با آموزش دیدن در حوزه کریپتو!

RabbitHole

کاربران کریپتو برای رشد کردن در این فضا و استفاده از خدمات مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای باید با این حوزه و جزییات آن به خوبی آشنا باشند. داشتن چنین دانشی به آن‌ها در رشد و پیشرفت مستمرشان کمک می‌کند.

RabbitHole پلتفرمی است که میزان دانش کاربران درباره بلاک‌چین و بازار کریپتوکارنسی را به چالش می‌کشد و آن‌ها را وارد تعامل با جامعه می‌کند.

به‌این‌ترتیب این پلتفرم می‌تواند شکاف اطلاعاتی و آموزشی که درباره تحولات صنعت کریپتو و وب 3 وجود دارد را پر کند.

عناوین مطلب:

ازآنجایی‌که وب 3 نحوه تعامل و برخورد ما با اینترنت را تغییر خواهد داد پتانسیل آن را دارد که صنایع مختلف از جمله صنعت ارزهای دیجیتال را هم دچار تحول کند. به‌این‌ترتیب شناخت و درک آن اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله قصد داریم درباره پلتفرم RabbitHole و سازوکار آن بیشتر آشنا شویم.

نکات کلیدی

  •  وب 3 نمادی از تغییر نحوه تعامل ما و شکل اتصال‌مان به اینترنت است که با استفاده از تکنولوژی‌های غیرمتمرکز مثل بلاک‌چین انجام خواهد شد. به‌این‌ترتیب لازم است که ما نیز خودمان را با تغییرات وفق دهیم و برای استفاده بهتر از این شرایط آموزش ببینیم.
  • RabbitHole یک بلاک‌چین، ارز دیجیتال و نیز پلتفرم آموزش وب 3 است که به کاربران خود به‌خاطر تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) پاداش می‌دهد.
  • Rabbit Hole اپلیکیشن‌‌های غیرمتمرکز پیچیده را به وظایف ساده و بازی گونه تقسیم می‌کند تا کاربران با این بازارهای غیرمتمرکز، سازگارتر شوند و درعین‌حال شبکه نیز به صورت خودگردان در جریان باشد.

دلیل اهمیت آموزش در فضای وب 3

 بازار ارز دیجیتال با معرفی بیت‌کوین در سال 2009 رسما متولد شد و در 14 سالی که از عمر آن می‌گذرد، نسبت به سایر بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، رشد بسیار بالایی را تجربه کرده است.

این بازار هر روز در حال توسعه است و پروژه‌ها، پروتکل‌ها، DApp ها و قراردادهای هوشمند جدیدی به آن اضافه می‌شوند.

ازدیگرسو نیز شاهد حرکت وب 2 به سمت وب 3 هستیم که با افزایش قدرت کاربران در کنترل اطلاعات و هویت دیجیتالی آن‌ها همراه است و می‌تواند سطح حریم خصوصی را بالاتر ببرد.

به‌این‌ترتیب سطح امنیت کاربران افزایش می‌یابد. اما در عمل، میزان استفاده کاربران از فضای وب 3 چقدر است؟

ایجاد ارتباط بین فضای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) مبتنی بر بلاک‌چین و فضای وب 3 کاری فشرده و نیازمند تحقیق و توسعه زیادی است. اما آموزش استفاده از آن به کاربران شبیه یک بازی است.

در واقع کاربران به این آموزش نیاز دارند. آن‌ها باید بدانند چطور از اطلاعات خود و نحوه گردش آن‌ها را در این فضا کنترل کنند و درعین‌حال چطور از فضای وب 3 استفاده کنند تا آن را به سمت عدم تمرکز بیشتر ببرند.

با بیشتر شدن عدم تمرکز، انحصار سیستم‌های مالی فعلی شکسته می‌شود و کاربران بیشتری به سمت برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین که از کریپتوها استفاده می‌کنند رهسپار می‌شوند.

RabbitHole چیست؟

RabbitHole یک پلتفرم ارزهای دیجیتال است که به کاربران خود برای یادگیری بلاک‌چین و تعامل با آن پاداش می‌دهد.

هدف ربیت هول این است که افراد بیشتری را وارد دنیای وب 3 کند تا آن‌ها از طریق فضای بازی گونه و سرگرم‌کننده آن از DApp های بیشتری استفاده کنند.

این پلتفرم در نظر دارد که میزان رشد و تمرکز برنامه‌های غیرمتمرکز را با سرعت هر چه بیشتر افزایش دهد تا جلوی سلطه مالی متمرکز را بگیرد.

RabbitHole تجربه یادگیری را با سازمان‌دهی محتوای تخصصی ادغام می‌کند تا به کاربران کمک کند عملکرد شبکه جدید را بهتر بشناسند.

رابیت هول
شرکت‌کنندگان در این پروژه، براساس پیشرفت یادگیری خود به‌عنوان پاداش، XP دریافت می‌کنند.

نحوه کار پلتفرم RabbitHole

پروژه‌ها و ابزارهای کریپتو برای ایجاد Skill، Quest و Task برای کاربران همکاری می‌کنند.

Skill به کاربران این امکان را می‌دهد که نشان دهند دانش کافی برای انجام Quest را دارند. این Skill ها در چند دسته طبقه‌بندی می‌شوند:

  • وام‌دهی: این Skill نیازمند این است که کاربر Task یا وظیفه Deposit assets to Yearn V2 و Supply tokens on Compound را تکمیل کند.
  • BrightID
  • مدیریت دارایی
  • معامله توکن
  • Identity Pro

Quest به انجام وظیفه برای رسیدن به یک هدف خاص اطلاق می‌شود. هر Quest از حداقل یک وظیفه یا Task ایجاد شده است که وقتی کامل شود کاربر با توکن بومی آن پروتکل پاداش می‌گیرد.

Projects به کاربر این امکان را می‌دهد که پس از درک Skill و Quest، قابلیت‌های بیشتر یک پروتکل خاص را بررسی کنند.

XP: تکمیل یک task یا وظیفه منجر به ایجاد XP می‌شود که نوعی مشوق است. XP ارزش مالی ندارد اما رابیت هول اعلام کرده که در آینده جنبه کاربردی خواهد داشت.  

یادگیری در رابیت هول چطور پیش می‌رود؟

کاربران زمانی که در حال استفاده از این پلتفرم هستند درواقع یک رزومه آنلاین برای خودشان می‌سازند و با پیش رفتن در فضای آن، فرصت‌های درآمدی بیشتری خواهند داشت.

مثلا شبکه‌های کریپتویی که روی RabbitHole هستند، هرگاه کاربران با قراردادهای هوشمند و تست نت آن‌ها تعامل برقرار کنند به آن‌ها توکن پاداش می‌دهند.

رابیت هول
با پیش رفتن در برنامه، رزومه آن‌ها قوی‌تر شده، جایگاهشان در جدول امتیازات بالاتر می‌رود و پاداش بیشتری می‌گیرند.

اگر مسئله سرگرمی را در RabbitHole در نظر نگیریم، چشم‌انداز پیشرفت در آن ساده است.

معمولا پروژه‌ها از طریق المان‌های بازی مانند و یک ویدئو معرفی می‌شوند که باعث ساده‌تر شدن و درک مسیر پیش رو می‌گردد.

شرکت‌کنندگان نیز باید به سوالات جواب داده، Task هایی را انجام دهند، با قراردادهای هوشمند تعامل داشته باشند و نیز ایرادات پروژه را شناسایی کنند. به‌این‌ترتیب لایق دریافت پاداش خواهند شد.

در ادامه چند مثال از quest هایی که پاداش به همراه دارد را آورده‌ایم:

  • لیست کردن یک NFT در OpenSea
  • معامله‌ای با ارزش 5 دلار روی یونی سواپ
  • سپرده‌گذاری توکن اتر روی لیدو (Lido)
  • قرار دادن اتر در یونی‌سواپ

ربیت هول سعی می‌کند مثل فضایی موقتی برای ارتباط کاربران و پروژه‌های کریپتوکارنسی عمل کند اما میزان جوایز آن نسبت به وب 2 بیشتر باشد.

کاربران به مرور درآمد بیشتری به دست می‌آورند و می‌توانند از طریق رزومه‌ای که دارند در موقعیت‌های شغلی بهتری وارد شوند.

به‌روز رسانی و ارتقا در RabbitHole نسخه 2

نسخه دوم رابیت هول ویژگی‌های جدیدی دارد. همچنین فرآیندهای خود را بهبود داده و رابط کاربری آن را ارتقا بخشیده است.

یکی از شکایت‌هایی که کاربران نسخه اول ربیت هول داشتند این بود که مدت زیادی طول می‌کشید تا جوایز quest های خود را دریافت کنند. اما اکنون دریافت پاداش از طریق Quest Receipts سریعتر شده است.

وقتی کاربر یک task را کامل کند می‌تواند برای آن رسید صادر نماید و آن رسید را با پاداش برابر آن معاوضه کند یا اینکه در یک بازار ثانویه مثل Opensea بفروشد.

لازم به ذکر است که رسید یا receipt یک NFT است که اتمام یک Quest را تایید می‌کند. به‌این‌ترتیب منحصربه‌فرد است.

در نسخه جدید رابیت هول، برای اینکه این برنامه در دسترس افراد بیشتری قرار بگیرد قسمت Skills حذف شده است. به‌این‌ترتیب کسانی که تازه‌وارد هستند راحت‌تر می‌توانند quest ها را کامل کنند.

تیم RabbitHole در تلاش است که زیرساخت‌های خود را به بلاک‌چین منتقل کند و این کار باعث بیشتر شدن شفافیت می‌شود چون همه می‌توانند وضعیت پیشرفت کاربران و پاداش‌ها را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از NFT به صورت غیرفعال و مستمر!

ویژگی‌های منحصر به فرد RabbitHole

رابیت هول به‌عنوان پلتفرمی که دنیای کریپتو را به وب 3 پیوند می‌دهد ویژگی‌هایی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم:

1. Task های بازی‌گونه برای آموزش کاربران

آنچه کاربران یاد می‌گیرند در فضای Task های بازی‌گونه‌ای است که به آن‌ها اصطلاحا quest می‌گویند.

کاربر پس از تکمیل هر quest، رسیدی (receipt) دریافت می‌کند که منحصربه‌فرد است و می‌تواند آن را بفروشد یا به ازای آن پاداش بگیرد. انتخاب بین این دو گزینه با کاربر است و اجباری وجود ندارد.

2. مشوق‌های جذاب برای ایجاد و تثبیت شبکه‌های جدید

کاربران با تکمیل quest ها می‌توانند شبکه‌های جدیدی را پیدا کنند.

از دید سازندگان، این پلتفرم میزان شناخت کاربران از اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌ها را بالا می‌برد. به‌این‌ترتیب یک موقعیت برد-برد برای توسعه‌دهندگان و کاربرانی که دنبال کسب درآمد هستند شکل می‌گیرد.

3. محتوای بدون نویز

هدف پلتفرم RabbitHole این است که quest ها را به کاربرانی ارائه کند که علاقه بیشتری نشان می‌دهند. همچنین ایردراپ‌ها را به دست مالکانی بسپارد که به منافع پروژه‌ها کمک می‌کنند.

مالکان اپلیکیشن‌ها نیز براساس آنچه در دارندگان توکن، به دنبال آن می‌گردند allow lists هایی می‌سازند.

زمانی که کاربر تراکنش انجام می‌دهد، با توجه به اینکه چه کاری در بلاک‌چین انجام داده‌اند، قفل quest های بیشتری را باز می‌کنند.

نحوه کسب پاداش از DApps با استفاده از RabbitHole

کاربران از طریق ساخت کیف پول ارز دیجیتال که می‌تواند هر کیف پول رایجی مثل متامسک باشد می‌توانند به رابیت هول متصل شوند و با تمام کردن ماموریت‌ها پاداش خود را از طریق این والت‌ها دریافت کنند.

این پلتفرم واسط کاربری ساده‌ای دارد و کاربر به‌راحتی می‌تواند quest های تمام شده، تسک‌های در جریان و نیز جوایز خود را مشاهده کند و تنظیمات لازم را انجام دهد.

هیچ محدودیتی روی تعداد quest هایی که یک کاربر در طول شبانه‌روز می‌تواند انجام دهد وجود ندارد.

رابیت هول
کاربران نمی‌توانند یک quest را دو بار تکرار کنند تا دوباره XP پاداش بگیرند.

کاربرد XP

جوایز XP بیشتر مربوط به نسخه اول رابیت هول بودند و در نسخه دوم منسوخ شده‌اند. در نسخه دوم، کاربران در مقابل تکمیل quest خود پاداش دریافت می‌کنند.

معمولا پاداش‌ها به شکل توکن یا کوین ارز دیجیتال است. مثلا اگر شخص در استخر قرعه‌کشی USDC در شبکه اپتیمیسم شرکت کند پاداش آن 0.7 توکن OP یعنی توکن بومی Optimism خواهد بود.

معایب پلتفرم RabbitHole

رابیت هول هنوز یک پروژه نسبتا جدید است و به‌همین‌دلیل وب‌سایت رسمی آن (rabbithole.mirror.xyz) اطلاعات زیادی درباره پروژه ارائه نمی‌کند.

در واقع با اینکه آموزش‌ها و پست‌های توضیحی زیادی وجود دارد اما کسب اطلاعات وسیع از این وب‌سایت نسبتا دشوار است.

نبود اطلاعات

RabbitHole باید اطلاعات بیشتری درباره نحوه عملکرد پلتفرم در وب‌سایت خود ارائه کند. با وضعیت کنونی، شروع فعالیت برای تازه‌کاران کمی دشوار است.

کسانی که از قبل در حوزه کریپتوکارنسی فعال بوده‌اند نیز احتمالا نیاز به توضیحات جزئی بیشتری دارند تا بدانند برای تکمیل هر quest دقیقا چقدر پاداش دریافت می‌کنند.

هزینه گس بالا

کاربران Rabbit hole همیشه از بالا بودن میزان گس شکایت کرده‌اند. هر شبکه، گس خود را دریافت می‌کند و اگر مدت فعالیت کاربر زیاد شود، هزینه‌های او نیز افزایش می‌یابد.

سوالات متداول

RabbitHole چیست؟

رابیت هول پلتفرمی است که کاربران در مقابل استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) پاداش‌هایی در قالب ارز دیجیتال بومی آن برنامه‌ها دریافت می‌کنند و می‌توانند برنامه‌های جدید را کشف و از آن‌ها استفاده کنند.

پاداش‌های Rabbithole با چه توکنی پرداخت می‌شود؟

کاربر در هر برنامه غیرمتمرکز (DAPP) که فعالیت کند، پس از تکمیل وظیفه محول شده، پاداشی از توکن بومی آن برنامه دریافت خواهد کرد.

ارتباط Skill، Quest و Task در رابیت هول به چه شکل است؟

هر کاربر با نشان دادن Skill یا مهارت خود می‌تواند یک Quest را به عهده بگیرد که خود آن از چند وظیفه یا Task شکل گرفته و با تکمیل آن، به کاربر پاداش داده می‌شود.

جمع‌بندی

RabbitHole فرصتی در اختیار علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال می‌گذارد تا با اتمام ماموریت در شبکه‌های مختلف، ارزهای دیجیتال متفاوتی جمع‌آوری کنند و درعین‌حال با فضای وب 3 بیشتر آشنا شوند.

آن‌ها همچنین می‌توانند پروژه‌های جدیدی که شهرت کمتری دارند را کشف کنند و در آن‌ها فعالیت نمایند.

در نهایت باید گفت این پروژه چشم‌انداز بزرگی دارد و امیدوار است در آینده به آن دست یابد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کسب درآمد از ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx