آموزش سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)

کوین مارکت کپ

این روزها افراد بیشتری دارایی‌های دیجیتال را می‌شناسند و قصد دارند راجع به دنیای ارزهای دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنند یا روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

هنگامی که حرف از سرمایه‌گذاری می‌شود، ضرورت داشتن اطلاعات موثق و درست پررنگ‌تر خواهد شد، بنابراین باید تنها سایت‌هایی را دنبال کنیم که مرجع خوبی برای اطلاعات بازار هستند و اخبار درستی را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

یکی از این سایت‌های معتبر و کارآمد برای هر فرد علاقه‌مند به دارایی‌های دیجیتال، کوین مارکت کپ است.

عناوین مطلب:

اگر تاکنون، بیش از 2 ساعت در وب‌سایت‌های ارزهای دیجیتال وقت گذرانده باشید، قطعاً حداقل یک‌بار وارد سایت Coinmarketcap.com شده‌اید.

در واقع این وب‌سایت به یکی مراکز مهم کسب اطلاعات در حوزه کریپتو تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی این سایت، آموزش جامع کارکردن با سایت کوین مارکت کپ را نیز در اختیار شما قرار دهیم.

نکات کلیدی

  • سایت کوین مارکت کپ به ارائه اطلاعات مفید و خدمات متنوع راجع به ارزهای دیجیتال می‌پردازد، اما به طور مستقیم هیچ ارز دیجیتالی در آن خریدوفروش نمی‌شود.
  • اپلیکیشن کوین مارکت کپ برای نسخه اندروید و IOS قابل‌نصب است و تمام قابلیت‌های سایت را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • از خدمات و ویژگی‌های کوین مارکت کپ می‌توان به امکان ساخت واچ لیست، رتبه‌بندی صرافی‌ها و ارزها، ارائه قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال، تبدیل‌گر قیمت و… اشاره کرد.

کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) چیست؟

سایت کوین مارکت کپ بدون شک یکی از مهم‌ترین وب‌سایت‌های ارزهای دیجیتال در جهان است که در می 2013 توسط برندون چز (Brandon Chez) تأسیس شد.

این سایت به‌سرعت شروع به رشد کرد تا جایی که به معتبرترین منبع برای مقایسه هزاران دارایی دیجیتال تبدیل شد. در حال حاضر کاربران، مؤسسات و رسانه‌های مهمی چون CNBC، بلومبرگ و… از این سایت بهره می‌گیرند.

این سایت چنان معتبر است که حتی دولت ایالات متحده نیز از داده‌های کوین مارکت کپ برای تحقیق و گزارش استفاده می‌کند.

جالب است بدانید که در آوریل 2020 کوین مارکت کپ توسط Binance Capital Mgmt خریداری شد.

سایت کوین مارکت کپ نه فقط یک مرجع عالی برای قیمت کوین‌های کریپتو محسوب می‌شود؛ بلکه یک بانک اطلاعاتی از همه صرافی‌ها، توکن‌ها و اتفاقات در جریان در صنعت گسترده کریپتو است.

تمام اطلاعات و اخبار پیش از انتشار در این سایت، اعتبارسنجی می‌شوند تا کاربران در تقلا برای تشخیص اخبار درست و نادرست نباشند، بنابراین شما همیشه به اطلاعات باکیفیتی دسترسی خواهید داشت.

کوین مارکت کپ، پلتفرمی برای ارائه اطلاعات، رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال، آمار داده‌ها و نمودارهایی مفید در مورد هزاران ارز دیجیتال است که هر کاربر فعال در صنعت کریپتو چه تازه‌کار و چه حرفه‌ای، می‌تواند از اطلاعات آن بهره‌مند ‌شود.

حتی بسیاری از ولت‌های کریپتو از سایت Coinmarketcap به‌عنوان مرجع قیمتی استفاده می‌کنند.

در سال 2022، پلتفرم تحلیلی سیمیلاروب (Similarweb)، از میان 1000 وب‌سایت بزرگ جهان، رتبه 416 را به این منبع دقیق اطلاعاتی بازار ارزهای دیجیتال اختصاص داد.

همچنین، یکی از نکات مثبت راجع به کوین مارکت کپ این است که این سایت هرگز هک نشده است و کاربران را نیز به لینک‌های نادرست و مخرب هدایت نکرده است.

در فضای ارزهای دیجیتال که در آن کاربران همیشه با احتمال کلاهبرداری‌ها و حملات سایبری مختلف مواجه هستند، این ویژگی می‌تواند بسیار برجسته و حائز اهمیت باشد.

در سایت اصلی کوین مارکت کپ می‌توانید قیمت فعلی و آخرین نوسانات مربوط به هر کریپتو در ماه‌های گذشته را مورد رصد قرار دهید. علاوه‌برآن قادر به بررسی ارزش بازار هر پروژه خواهید بود، تنها کافی است به سایت مراجعه کنید.

نکته حائز اهمیت این است که این سایت، کیف پول یا صرافی ارز دیجیتال نیست و در کوین مارکت کپ ارز دیجیتال خریدوفروش نمی‌شود، بلکه تنها اطلاعات مفید درباره دنیای دیجیتال در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

بااین‌حال، هنوز برخی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، آشنایی چندانی با پلتفرم کوین مارکت کپ و قابلیت‌های آن ندارند و اغلب افراد فقط از صفحه اصلی این پلتفرم استفاده می‌کنند.

در ادامه، به بررسی برخی قابلیت‌های این پلتفرم گسترده خواهیم پرداخت:

ویژگی‌های کوین مارکت کپ

قطعاً هر سایت یا محصولی که مورد استقبال قرار می‌گیرد، خدمات و ویژگی‌هایی خاص و جامعی ارائه می‌دهد. در ادامه می‌توانید با برخی ابزارها و ویژگی‌های جذاب ارائه شده در CoinMarketCap آشنا شوید:

رتبه‌بندی و ارائه قیمت هر کریپتو

یکی از دلایل بازدید بسیاری از کاربران از سایت کوین مارکت کپ این است که در این سایت فرد می‌‌تواند به‌راحتی قیمت دارایی دیجیتال موردنظر، حجم تراکنش انجام شده و ارزش کلی آن را مشاهده کند.

مشاهده ارزهای دیجیتال در گردش

اگر قصد دارید بدانید چند ارز دیجیتال در گردش هستند تنها کافی است سری به سایت کوین مارکت کپ بزنید و تمام دارایی‌های دیجیتالی که در آن لحظه در بازار هستند را ببینید.

ارائه امکانات برای توسعه‌دهندگان

یکی از مهم‌ترین مزایای کوین مارکت کپ این است که به توسعه‌دهندگان امکان توسعه برنامه‌ای را می‌دهد که این وب‌سایت مرجع آن باشد.

به لطف API این سایت، شما می‌توانید ویجت‌ها را اضافه کرده و از آن‌ها استفاده کنید. در نهایت خواهید دید که یک پلتفرم درجه یک خواهید داشت.

مشاهده تغییرات ارزهای دیجیتال

با مراجعه به سایت می‌توانید از تغییرات مثبت و منفی ارزهای دیجیتال مختلف آگاه شوید. اطلاع از رشد یا سقوط دارایی‌های دیجیتال به شما در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

ارائه داده‌های تاریخی

با رصد داده‌های تاریخی این سایت می‌توانید از حرکات بازار و دلایل این نوسانات مطلع شوید و عدم‌اطمینان هنگام خرید را تاحدامکان کاهش دهید.

 ارائه اطلاعات جامع

می‌خواهید یک کوین را خریداری کنید؛ اما اطلاعات کافی درباره آن ندارید؟ اینجاست که کوین مارکت به کمک شما می‌آید.

با کلیک بر روی کوین موردنظر در سایت، جزئیاتی مانند قیمت به دلار یا یورو، حجم تراکنش و… نمایان خواهد شد.

امکان ساخت واچ لیست

این سایت به شما امکان ساخت واچ لیست را می‌دهد تا بتوانید راحت‌تر ارزهای موردنظر خود را تحت‌نظر بگیرید.

رتبه‌بندی صرافی‌ها

نه‌تنها ارزهای دیجیتال، بلکه صرافی‌های مختلف نیز در این سایت کاربردی رتبه‌بندی شده‌اند.

اگر هنوز نتوانسته‌اید میان چند صرافی، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، مراجعه به قسمت رتبه‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ می‌تواند کارگشا باشد.

اپلیکیشن موبایل

این سایت یک اپلیکیشن مخصوص موبایل را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است تا به ‌سهولت استفاده از امکانات کمک کرده باشد.

پاداش‌های الماس

با انجام برخی وظایف یا مراجعه متوالی به سایت می‌توانید الماس‌های کوین مارکت کپ را دریافت کنید.

برای مثال اگر در مسابقات و پیش‌بینی‌های سایت شرکت ‌کنید 10 الماس جایزه می‌گیرید و می‌توانید از آن الماس‌ها برای دریافت تخفیف‌های مختلف معرفی‌شده در سایت استفاده کنید.

علاوه بر موارد گفته‌شده، ویژگی‌ها و خدمات زیر نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد:

  • ایردراپ
  • تقویم رویدادها
  • لغت‌نامه
  • خبرنامه
  • تقویم ICO

آموزش ثبت‌نام در کوین مارکت کپ

باتوجه‌به امکانات و ویژگی‌های جذاب مطرح شده ممکن است شما نیز ترغیب شده باشید در سایت کوین مارکت کپ اکانت ایجاد کنید.

ابتدا لازم است در مرورگر خود آدرس coinmarketcap.com را وارد کنید تا به سایت اصلی کوین مارکت کپ هدایت شوید.

اگر قبلاً در این پلتفرم اکانت ایجاد کرده‌اید روی گزینه Log in در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید.

اگر از قبل حساب کاربری ندارید باید روی گزینه Sign in کلیک کنید.

پس از کلیک روی این گزینه پنجره‌ای مانند عکس زیر نمایان می‌شود که باید ابتدا ایمیل و سپس پسورد موردنظر خود را وارد کرده و روی Create an account کلیک نمایید.

درصورتی‌که اکانت گوگل، صرافی بایننس یا کیف پول متامسک دارید می‌توانید برای ساخت اکانت در کوین مارکت از آن‌ها نیز استفاده کنید.

ثبت نام در کوین مارکت کپ

آموزش استفاده از امکانات سایت کوین مارکت کپ

هنگامی که وارد سایت کوین مارکت کپ می‌شوید با انبوهی از امکانات مواجه خواهید شد.

درصورتی‌که نحوه کار با کوین مارکت کپ را ندانید نمی‌توانید از آن‌ها به‌درستی استفاده کنید، بنابراین در ادامه قصد داریم نحوه بهره‌گیری از تمام امکانات کوین مارکت کپ را به شما آموزش دهیم.

با ورود به صفحه اصلی وب‌سایت کوین مارکت کپ، برخی معیارهای کلی بازار ارزهای دیجیتال را در بالای صفحه اصلی مشاهده خواهید کرد.

دیدن این شاخص‌ها در یک نگاه، دیدگاهی تقریبی در خصوص وضعیت بازار به شما ارائه می‌دهد.

بالای سایت کوین مارکت کپ

برخی از مهم‌ترین اطلاعات بازار در سایت Coinmarketcap که به‌اختصار به آن CMC گفته می‌شود، عبارت‌اند از:

  • Cryptocurrencies: تعداد ارزهای دیجیتال فهرست‌ شده در کوین مارکت کپ
  • Exchanges: تعداد صرافی‌های فهرست شده در CMC
  • Market Cap: ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال که با فرمول تعداد کوین ضرب در گردش ضرب در قیمت هر کوین محاسبه می‌شود و نمایانگر مقدار پول ورودی و خروجی اکوسیستم کریپتو است.
  • 24h Vol: حجم معاملاتی 24 ساعته تراکنش‌ها در تمام صرافی‌ها برای تمام ارزهای دیجیتال فهرست‌شدن
  • Dominance: دامیننس به این معناست که یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این قسمت از سایت نشان‌دهنده دامیننس بیت‌کوین و اتریوم است.
  • ETH Gas: گس شبکه اتریوم را نشان می‌دهد.
  • Fear & Greed: شاخص ترس و طمع نیز در بالای صفحه کوین مارکت کپ قابل‌مشاهده است. شاخص ترس و طمع در کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال در بازارهای بیش از اندازه صعودی یا نزولی چقدر احساس طمع یا ترس دارند و چگونه عمل می‌کنند.

با کلیک روی هر کدام از این موارد می‌توانید لیست مربوط به آن را نیز مشاهده کنید.  

در کنار این نوار، می‌توانید زبان سایت را عوض کنید. البته متأسفانه زبان فارسی در لیست زبان‌ها موجود نیست.

در قسمت پایین صفحه اصلی، با 100 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش کل بازار روبرو خواهید شد و اطلاعاتی کلی در مورد هر ارز، از جمله قیمت، میزان رشد یا افت 24 ساعت اخیر، میزان رشد یا افت 7 روز اخیر، ارزش کل بازار، حجم معاملاتی کوین و سرمایه در گردش، به دست خواهید آورد.

نمایش 100 کوین برتر در کوین مارکت کپ

در قسمت راست، بالای جدول ارزهای دیجیتال با کلیک بر روی Show rows می‌توانید تعداد کوین‌های برتری که قصد مشاهده آنها را دارید، انتخاب کنید.

همچنین، در بخش فیلترها (Filters) می‌توانید تعیین کنید که فهرست ارزهای دیجیتالی که برای شما نشان داده می‌شود، بر چه اساس ترتیب‌بندی شده باشد.

به‌عنوان‌مثال، در گزینه تمام ارزهای دیجیتال (All Cryptocurrencies)، می‌توانید انتخاب کنید که فقط کوین‌ها‌ (Coins) را مشاهده کنید یا فقط توکن‌ها‌ (Tokens) را ببینید.

همچنین قیمت (Price)، درصد تغییرات (% Change)، حجم معاملاتی (Volume)، سرمایه در گردش (Circulating Supply) و قابل‌استخراج (Minable) یا غیرقابل‌استخراج بودن نیز از جمله سایر موارد برای تنظیم فهرست مطلوب شما هستند.

علاوه بر سربرگ ارزهای دیجیتال (Cryptocurrencies)، سربرگ‌های محصولات مشتقه (Derivatives)، دیفای (DeFi)، ارزهای مخصوص ذخیره داده (Storage) و پروژه‌های مرتبط با کشت سود (Yield Farming) نیز سایر گزینه‌های شما برای دسته‌بندی نحوه مشاهده دارایی‌های دیجیتال هستند.

جستجو ارز دیجیتال یا صرافی در سایت کوین مارکت کپ

به کمک قسمت جستجو بالای صفحه می‌توانید اطلاعاتی جامع درباره هر ارز یا صرافی که دوست دارید، به دست آورید.

برای مثال ما بیت‌کوین را در قسمت جستجو تایپ کردیم و به این صفحه هدایت شدیم. در این صفحه می‌توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید:

نحوه جستجو یک ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ
  • Price: قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال
  • Market Cap: ارزش کل بازار کوین
  • Volume (24h): حجم معاملاتی کوین در 24 ساعت گذشته
  • عرضه کل (Total Supply)، عرضه حداکثری، (Max Supply) و سرمایه در گردش (Circulating Supply)
  • مارکت کپ رقیق‌شده (Fully Diluted Market Cap): ارزش بازار حداکثری درصورتی‌که کل کوین‌ها در گردش باشند.
  • Website: وب‌سایت رسمی کوین
  • Chain Explorers: بهترین مرورگرهای موجود بلاک‌چین کوین
  • Technical Documentation: مستندات فنی، نوع کوین و اطلاعاتی از قبیل قابل‌استخراج ‌بودن و غیره
  • سایر ویژگی‌های ارز دیجیتال، از جمله کوین یا توکن بودن، قابل‌استخراج (Mineable) یا غیرقابل‌استخراج بودن، الگوریتم اجماع و غیره

یکی از جذاب‌ترین امکانات مشاهده وایت پیپر در کوین مارکت کپ است. شما با جستجوی ارز دیجیتال موردنظر خود قادر به مشاهده وایت پیپر و همچنین کیف پول‌هایی که آن ارز را پشتیبانی می‌کنند خواهید بود.

وایت پیپر در کوین مارکت کپ

کمی پایین‌تر در نوار سمت چپ می‌توانید یک تبدیل‌گر ارز دیجیتال به دلار آمریکا را مشاهده کنید.

علاوه بر این، با انتخاب سربرگ جفت‌ارزهای بازار (Market Pairs)، می‌توانید جفت‌ارزهای موجود برای دارایی موردنظر خود، منبع و پلتفرم معاملاتی آنها، قیمت، حجم معاملاتی، میزان نقدینگی و سایر ویژگی‌های این جفت‌ارزها را بررسی کنید.

به همین ترتیب، با انتخاب بخش شبکه‌های اجتماعی (Social)، ابزار (Tools)، داده‌های تاریخی (Historical Data)، رتبه‌بندی (Ratings)، تحلیل درون زنجیره‌ای (On-Chain Analysis) و اخبار (News) با سایر اطلاعات مرتبط با دارایی موردنظر خود روبرو خواهید شد.

بخش‌های مختلف صفحه هر کوین

با جستجوی هر کوین اطلاعاتی مفید برای شما نمایش داده می‌شود. در سربرگ گزینه‌های زیر را خواهید دید:

  • Chart: در قسمت چارت یک نمودار قیمتی را مشاهده می‌کنید.

البته خود چارت نیز می‌تواند طبق خواسته شما تغییر کند. می‌توانید نمودار قیمتی را بر اساس بازه‌های زمانی 1 روزه، 7 روزه، 1 ماهه، 3 ماهه یا از ابتدای سال جاری یا به‌صورت کلی مشاهده کنید.

علاوه‌برآن امکان تنظیم نمودار به‌صورت مارکت گپ و شمعی نیز وجود دارد. در آخر می‌توانید در صورت نیاز نمودار را دانلود کنید.

  • Markets: اگر قصد دارید ارز دیجیتال موردنظر را خریداری کنید در تب Markets صرافی‌های بین‌المللی را همراه با حجم، جفت‌ارزها، قیمت و…. را مشاهده می‌کنید.

عکس زیر بخش Markets را برای بیت‌کوین نشان می‌دهد:

مارکت های بیت‌کوین در سایت کوین مارکت کپ
  • News: با کلیک روی این تب می‌توانید از جدیدترین خبرها راجع به آن ارز دیجیتال را مطالعه کنید، بدون اینکه نگران صحت آن باشید.
  • About: اگر اطلاعات کافی راجع به یک ارز دیجیتال ندارید، اصلاً نگران نباشید. با کلیک روی این تب می‌توانید اطلاعات جامعی راجع به کوین موردنظر، افرادی که آن را برای اولین‌بار ایجاد کرده‌اند، میزان امنیت شبکه آن کوین و… ‌به دست آورید.
  •  Analytics: در این بخش هم با چندین نمودار مواجه می‌شوید که اطلاعات مختلفی مانند درصد نهنگ‌های هولدر و سایر هولدرها را نشان می‌دهد.

از اطلاعات ارائه شده در صفحه مربوط به هر توکن می‌توانید استفاده‌های بیشتری کنید. در همین راستا بخوانید: 3 روش برای سیگنال گرفتن از کوین مارکت کپ

قابلیت‌های نمودار ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ

در بخش قبلی توضیح دادیم که با کلیک بر روی قسمت Chart  می‌توانید نمودار قیمتی یک ارز دیجیتال و داده‌های تاریخی دقیق آن را مشاهده کنید. حال این نمودار خود دو قابلیت جذاب دارد.

اگر زیر نمودار را نگاه کنید دو گزینه Compare with و Trading View را مشاهده می‌کنید. در ادامه به چگونگی استفاده از هر یک اشاره می‌کنیم:

قابلیت نمودار در کوین مارکت کپ
Compare with

در این قابلیت شما می‌توانید ارز دیجیتال انتخابی خود را با یک ارز دیجیتال دیگر مقایسه کنید. برای این کار کافی است روی گزینه Compare with کلیک کنید و بعد ارز دیجیتال دوم را انتخاب کنید.

ما اینجا بیت‌کوین را با اتریوم مقایسه کردیم که در نمودار خطور آبی مربوط به حرکت قیمتی بیت‌کوین و خطوط نارنجی مربوط به حرکت قیمتی اتریوم است.

به همین راحتی و تنها با یک کلیک می‌توانید دو ارز متفاوت را مقایسه کرده و برای ترید هر یک تصمیم بگیرید.

TradingView

کوین مارکت کپ مدتی است امکان دسترسی به نمودارهای پیشرفته‌تر برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را فراهم کرده است.

ازآنجایی‌که نمودار‌های قیمتی موجود در سایت Coinmarketcap از نوع خطی هستند به همین دلیل برای تحلیل تکنیکال قابلیت TradingView به چارتینگ اضافه شده است تا تریدرها راحت‌تر بتوانند از اطلاعات نمودار استفاده کنند.

برای دسترسی به این نمودار در صفحه ارز، کافی است در زیر نمودار، گزینه Tradingview را انتخاب کنید. آموزش کار با تریدینگ ویو را نیز می‌توانید اینجا بخوانید.

بلافاصله یک پنجره برای شما باز می‌شود و همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید با این قابیلت، امکان استفاده از اندیکاتورها و تحلیل تکنیکال روی نمودار ارزها در کوین مارکت کپ فراهم شده است.

اندیکاتور در نمودار سایت کوین مارکت کپ

امکانات تب‌های اصلی سایت کوین مارکت کپ

حال که آموختیم چگونه می‌توانیم با جستجو ارز دیجیتال موردنظر خود، اطلاعات مختلف راجع به آن به دست آوریم وقت آن است که با کارکرد تب‌های اصلی در سایت کوین مارکت کپ آشنا شویم:

Cryptocurrencies

افزون بر اینکه می‌توانید در قسمت جستجو نام ارز دیجیتال موردنظر خود را تایپ کنید، امکان مشاهده کوین‌ها و توکن‌های مختلف از طریق تب Cryptocurrencies نیز وجود دارد.

تب کریپتوکارنسی در کوین مارکت کپ

در این قسمت هم می‌توان ارزهای دیجیتال را مشاهده کرد و هم NFTها را.

ارزهای دیجیتال بر اساس رتبه‌بندی (Ranking)، ارزهای جدید و تازه افزوده شده (Recently Added)، کتگوری‌ها (Categories)، موردتوجه‌ترین ارزهای دیجیتال (Spotlight)، ارزهایی که بیشترین سود و ضرر را داشته‌اند (Gainers & Losers) طبقه‌بندی شده‌اند که باتوجه‌به نیاز خود می‌توانید به کاوش در هر قسمت بپردازید.

در بخش مهم‌ترین‌ها (Spotlight)، می‌توانید فهرست کوین‌هایی را که بیش از همه موردتوجه قرار گرفته‌اند (Trending) به‌علاوه دارایی‌هایی مشاهده کنید که بهترین عملکرد (Biggest Gainers) و بدترین عملکرد (Biggest Losers) را از لحاظ حرکات قیمت داشته‌اند.

یکی از نکات حائز اهمیت این فهرست‌ها، کشف دارایی‌های دیجیتال جدید است که با نگه‌داشتن موس روی منوی Cryptocurrencies می‌توانید با کلیک روی Recently Added به آن دسترسی پیدا کنید.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است در لیست بهترین عملکردها، کوینی را ببینید که تابه‌حال نامش را نشنیده‌اید، اما به نسبت عملکرد خوبی که داشته است و مشتاق بررسی و جستجو در مورد آن شوید.

نتیجه این جستجو گاهی به سرمایه‌گذاری‌های بالقوه سودآوری می‌انجامد.

بخش Gainers & Losers می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد، زیرا می‌توانید با ارزهایی که خیلی معروف نیستند آشنا شوید. این بخش نشان می‌دهد که کدام دارایی‌های دیجیتال بیشترین سوددهی و ضرر را به همراه داشته‌اند.

به‌عبارت‌دیگر امکان بررسی کوین‌های جدید یا کوین‌هایی با عملکرد خوب یا بد برای افراد فراهم شده. البته لازم است برای خرید دارایی‌هایی که سود کرده‌اند عجله نکنید و پیش از خرید خوب تحقیق کنید تا گرفتار دامپ و پامپ نشوید.

یکی دیگر از گزینه‌های جذاب کوین مارکت کپ در بخش Cryptocurrencies، دسترسی کاربر به اسکرین‌شات‌های تاریخی (Historical Snapshots) است.

پیش‌ازاین اشاره کردیم که هر دارایی دیجیتال، در صفحه مخصوص خود بخشی به نام Historical Data دارد که می‌توان داده‌های تاریخی مربوط به روند این ارزهای دیجیتال را در زمانی مشخص بررسی کرد.

بخش اسکرین‌شات‌ها نیز کارکردی مشابه دارد، با این تفاوت که این ابزار نمایی کلی از گذشته کل بازار ارزهای دیجیتال در یک روز مشخص را به شما نشان می‌دهد.

با استفاده از این قابلیت کوین مارکت کپ، شما می‌توانید تاریخ خاصی (مثلاً 18 سپتامبر 2016 معادل با 28 شهریور 95) را انتخاب کنید و بررسی کنید قیمت‌ها و ارزش کل بازار در آن روز چگونه بوده است.

گاهی اوقات، دیدن اینکه چه راه درازی را از آن روز تاکنون پیموده‌ایم، شما را شگفت‌زده خواهد کرد!

این اسکرین‌شات‌ها از تاریخ 28 آوریل 2013 (8 اردیبهشت 92) به بعد در دسترس هستند. در تصویر زیر می‌توانید وضعیت بازار را در 18 سپتامبر 2016 مشاهده کنید:

اسکرین شات تاریخی در سایت کوین مارکت کپ

برای دسترسی به داده‌های تاریخی، می‌توانید وارد صفحه مختص هر کوین شوید و سربرگ داده‌های تاریخی (Historical Data) را انتخاب کنید.

NFT

اگر به جمع‌آوری یا خریدوفروش توکن‌های غیرقابل‌تعویض علاقه دارید، در بخش NFT اطلاعات جذابی برای شما وجود دارد.

در این بخش علاوه بر بررسی کلی وضعیت NFT، می‌توانید روی گزینه Top Collections کلیک کنید و برترین کلکسیون‌های ان اف تی را مشاهده نمایید.

بخش Upcoming sales هم مخصوص افرادی است که به دنبال خرید جدیدترین کالکشن‌ها هستند. این افراد می‌توانند زمان و تاریخ دقیق فروش این مجموعه‌ها را در این بخش از سایت کوین مارکت کپ مشاهده کنند.

Dex Pairs

پایین بخش ان اف تی، می‌توانید این قسمت را ببینید. همان‌طور که از نام این قسمت پیدا است، افراد قادر به مشاهده انواع جفت‌های ارزی که در DEX معامله می‌شوند، خواهند بود.

اطلاعاتی همچون قیمت، تغییرات 1 ساعته، 1 روزه، تعداد تراکنش‌های صورت‌گرفته در 24 ساعت گذشته، حجم معاملات در 24 ساعت گذشته و نقدینگی جفت‌ارزها نیز قابل‌رصد است.

Chain Ranking

با کلیک‌کردن روی این بخش از سایت کوین مارکت کپ می‌توانید بلاک‌چین‌ها را که از نظر ارزش کل قفل شده، رتبه‌بندی شده‌اند را مشاهده نمایید.

Exchanges

کوین مارکت کپ با صدها صرافی‌‌ مختلف همکاری می‌کند و داده‌هایی صحیح و قابل‌اعتماد، در کمترین زمان ممکن، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تب صرافی در کوین مارکت کپ

همان‌طور که با نوشتن نام هر ارز دیجیتال یا تیکر آن (مثلاً BTC برای Bitcoin)، به اطلاعاتی کامل در مورد آن دست خواهید یافت، به همین روش می‌توانید با جستجوی نام صرافی یا مراجعه به این قسمت، اطلاعاتی در خصوص صرافی‌ها نیز کسب کنید.

علاوه بر کوین‌ها، صرافی‌ها نیز در کوین مارکت کپ، مشخصات و اطلاعات مفصل و کاملی دارند.

با انتخاب سربرگ مختص صرافی‌ها (Exchanges)، به‌ صفحه‌ای از صرافی‌ها و نمایی کلی از آنها، همچون حجم معاملاتی 24 ساعت گذشته در هر صرافی (Volume)، ترافیک شبکه (Web Traffic Factor)، میانگین نقدینگی (Avg. Liquidity)، تعداد بازارها (No. Markets) و تاریخ راه‌اندازی (Launched) هر پلتفرم معاملاتی هدایت می‌شوید.

هر چه میزان فعالیت‌ کاربری و نقدینگی صرافی بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید کوین موردنظر خود را در آن صرافی، خریدوفروش کنید، بنابراین با کمک کوین مارکت‌ کپ، بهترین صرافی را انتخاب نمایید.

علاوه بر این صرافی‌ها نیز به سه دسته صرافی‌های ترید اسپات (Spot)، صرافی محصولات مشتقه (Derivatives) و صرافی‌های غیرمتمرکز (Dex) تقسیم می‌شوند.

همچنین، در این بخش می‌توانید واچ لیست مطلوب خود را برای پیگیری پلتفرم‌های موردنظر ایجاد کنید.

لیست صرافی‌ها در Coinmarketcap

در سایت Coinmarketcap در بخش مربوط به صرافی‌ها، با کلیک روی هر صرافی، به صفحه اطلاعات صرافی هدایت می‌شوید.

در این صفحات می‌توانید به اطلاعاتی، از قبیل آدرس وب‌سایت رسمی صرافی، صفحات صرافی در شبکه‌های اجتماعی، جفت‌ارزهای صرافی، حجم معاملاتی 24 ساعته صرافی، نقدینگی و سایر موارد دسترسی داشته باشید.

Community

تب بعدی در سایت کوین مارکت کپ، Community  است که خود دو قسمت دارد. قسمت اول یعنی Feeds مانند یک رسانه‌ اجتماعی تقریباً شبیه به توییتر است که افراد نظرات خود را به اشتراک می‌گذارند.

در قسمت راست بخش Feeds می‌توانید هشتگ موضوعات ترند را انتخاب کنید و مطالبی که دیگران راجع به آن نوشته‌اند را مطالعه کنید.

تب community کوین مارکت کپ

علاوه بر موضوعات ترند، برخی توکن‌های ترند نیز نمایش داده می‌شوند.

با اسکرول‌کردن صفحه می‌توانید اکانت‌های پیشنهادی را نیز ببینید و در صورت تمایل، آن‌ها را فالو کنید. 

بخش تعاملات در کوین مارکت کپ

در بخش دوم قسمت Community که Articles نام دارد می‌توانید مقالات مختلف را مطالعه کنید.

این مقالات در دسته‌های برترین مقالات، مقالاتی که بیشترین لایک یا بازدید را دریافت کرده‌اند یا بیشتر از دیگر نوشته‌ها به اشتراک گذاشته‌اند، قابل‌مشاهده هستند.

خواندن این مقالات متنوع می‌تواند به شما در افزایش سطح آگاهی و دانش در حوزه دارایی‌های دیجیتال کمک کند.

Products

تب بعدی بخش محصولات است که خود 3 قسمت متفاوت دارد. در ادامه به طور کامل هر قسمت را شرح می‌دهیم:

تب product در کوین مارکت کپ

 Products

این قسمت باز هم به سه زیرمجموعه دیگر تقسیم می‌شود:

Converter

در این قسمت می‌توانید از ابزارهایی مثل تبدیل‌گر قیمت ارزها به دیگر ارزهای موردنظر یا ارزهای فیات مثل دلار، یورو و… استفاده کنید.

این ماشین‌حساب به شما امکان می‌دهد تا ببینید هر دارایی در مقایسه با ارزهای فیات مختلف، چه ارزشی دارد و برای خرید میزانی مشخص از یک دارایی دیجیتال، به چه میزان ارز فیات احتیاج دارید.

تبدیل گر ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ
Blockchain Explorer

با کلیک بر روی این بخش می‌توانید به اکسپلورر بلاک‌چین بیت‌کوین، اتریوم، بایننس کوین و لایت‌کوین دسترسی داشته باشید.

Telegram Bot

با کلیک روی این گزینه به ربات تلگرام هدایت می‌شوید و می‌توانید از خدمات تعبیه شده در آن استفاده کنید.

Campaigns

در این بخش می‌توانید سه قسمت مختلف که شامل ایردراپ‌های رایگان، پاداش‌های الماس و یاد بگیر و پول در بیار را ببینید.

Free Airdrops

اگر به پیداکردن ایردراپ‌ها و کسب جایزه از آن‌ها علاقه دارید، بخش ایردراپ در کوین مارکت کپ مخصوص شماست.

در این قسمت تمام ایردراپ‌های اتمام یافته و پیش‌رو برای شما نمایش داده می‌شود. برای اینکه از ایردراپ‌ها جا نمانید بهتر است به این قسمت به طور مداوم سر بزنید.

Diamond Rewards

الماس‌های کوین مارکت کپ از دیگر جذابیت‌های این سایت هستند. برای دسترسی به این بخش هیجان‌انگیز دو راه وجود دارد.

اول اینکه در صفحه اصلی سایت روی آیکون الماس در سمت راست صفحه کلیک کنید. راه دوم این است که از طریق بخش Products به قسمت پاداش‌های الماس دسترسی یابید.

در این قسمت می‌توانید امتیازهایی را در قالب الماس پس از انجام برخی فعالیت‌های خاص در سایت مثلاً شرکت در نظرسنجی‌ها یا ورود روزانه در حساب کاربری دریافت کنید.

در بخش My CoinMarketCap Diamonds می‌توانید امتیازهای روزانه را مطالبه کنید، منوی پاداش‌ها را ببینید و سایر کارهایی که منجر به دریافت امتیاز در کوین مارکت کپ می‌شود را مشاهده کنید.

الماس ها در کوین مارکت کپ

حال ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که این الماس‌ها چه فایده‌ای دارند؟

اگر به قسمت چپ صفحه نگاه کنید گزینه Diamond Rewards را می‌بینید که با کلیک بر روی آن می‌توانید باتوجه‌به تعداد الماس‌ها، جایزه خود را از میان پروژه‌ها و تخفیف‌های ارائه شده انتخاب کنید.

Learn & Earn

این قسمت دو هدف کارآمد را دنبال می‌کند. اول اینکه فرد درباره دارایی‌های دیجیتال و پروژه‌های مختلف مطالب جدید یاد می‌گیرد و دوم اینکه در ازای پاسخ به سؤالات درست فرد پاداش دریافت می‌کند.

اگر به یادگیری علاقه دارید به این قسمت از کوین مارکت کپ مراجعه کنید و با دیدن ویدئوهای آموزشی و دادن پاسخ درست به سؤالات آزمون، هم آگاه‌تر شوید و هم پاداش بگیرید.

Calendars

در این بخش با دو تقویم ICO Calendar و Events Calendar مواجه خواهید شد که سبب می‌شوند از عرضه‌های اولیه پروژه‌های جدید ارز دیجیتال و رویدادهای مختلف مطلع شوید.

Learn

این تب آخرین مورد از لیست اصلی امکانات و ویژگی‌های سایت کوین مارکت کپ است.

کوین مارکت کپ با ارائه بخش آموزشی (Learn) خدمات خود را کامل می‌کند. این بخش شامل موارد زیر است:

  • اخبار (‌News)
  • الکساندریا (Alexandria)
  • مقالات تحقیقاتی (Research)
  • ویدئوها (Videos)
  • واژه‌نامه اصطلاحات تخصصی (Glossary)
در کوین مارکت کپ 1

واچ لیست در کوین مارکت کپ

 با استفاده از بخش واچ لیست یا همان فهرست تحت‌نظر، می‌توانید بدون نیاز به عضویت و ایجاد حساب کاربری، کوین‌هایی را که به آنها علاقه دارید در فهرستی شخصی گردآورید تا هنگامی‌که وارد کوین مارکت کپ می‌شوید، به‌جایی اینکه با هزاران کوین مواجه شوید، سری به واچ لیست خود بزنید و فقط کوین‌هایی را دنبال کنید که برایتان مهم هستند.

برای اینکه کوینی را به واچ لیست خود اضافه کنید، فقط کافی است روی ستاره سمت چپ هر کوین کلیک کنید و سپس از طریق سربرگ watchlist وارد واچ لیست خود شوید و بدون نیاز به ورود به حساب کاربریِ کوین مارکت کپ، روند فراز و فرود ارزهای دیجیتال موردنظر خود را پیگیری کنید.

برای ایجاد واچ لیست و رصد راحت‌تر ارزهای دیجیتال موردنظر خود نیز می‌توانید روی گزینه watchlist در سمت راست صفحه اصلی کلیک کنید.

سپس تصویری مانند صفحه‌ی زیر برای شما نمایان می‌شود که می‌توانید به دو صورت نمایش داده شده در عکس کوین‌های موردنظر را به واچ لیست خود اضافه نمایید.

واچ لیست در کوین مارکت کپ

علاوه بر موارد ذکر شده، می‌توانید استفاده‌های دیگری از کوین مارکت کپ نیز داشته باشید: 13 قابلیت وب‌سایت Coinmarketcap علاوه بر چک کردن قیمت!

کوین مارکت کپ فارسی

ممکن است کارکردن با صفحه‌ای که کاملاً انگلیسی است برای افرادی که زبان انگلیسی خوبی ندارند کمی سخت باشد و همین سبب شود به دنبال نسخه فارسی سایت کوین مارکت کپ باشند.

در حال حاضر سایت CoinMarketCap از 31 زبان از جمله انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه و… پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند زبان کل سایت را به زبان‌های موجود تغییر دهد، اما متأسفانه در لیست زبان‌های سایت زبان فارسی وجود ندارد.

بااین‌حال می‌توانید افزونه گوگل ترنسلیت را به مرورگر خود اضافه کنید تا به‌محض ورود به سایت کوین مارکت، گوگل ترنسلیت صفحه را برای شما ترجمه کند.

علاوه بر این، ما در این مقاله همه قسمت‌ها را به طور کامل برای شما شرح دادیم تا بدون مشکل و با کمک این آموزش تصویری کار با کوین مارکت کپ بتوانید نهایت استفاده را ببرید.

دانلود اپلیکیشن کوین مارکت کپ برای موبایل

اگر مراجعه مداوم به سایت برای شما سخت است نگران نباشید، زیرا اپلیکیشن کوین مارکت کپ هم برای اندروید و هم برای IOS قابل‌دانلود است.

با مراجعه به آدرس coinmarketcap.com/mobile یا از طریق گوگل‌پلی و اپ‌استور می‌توانید نسخه موردنظر خود را دانلود کنید.

همه قابلیت‌های شرح داده شده راجع به سایت اصلی کوین مارکت کپ در اپلیکیشن موبایل آن نیز در دسترس است.

اپلیکیشن موبایل دارای قابلیت‌های زیر است که سبب می‌شود استفاده از آن راحت‌تر باشد:

  • همگام بودن اپلیکیشن با سایت
  • عدم وجود تبلیغات آزاردهنده
  • نمایش قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال
  • رتبه‌بندی ارزها و صرافی‌ها
  • امکان ایجاد واچ لیست
  • وجود کانورتر
  • امکان مدیریت پورتفو
  • تنظیم هشدار

مزیت‌های استفاده از کوین مارکت کپ

اگر با وجود این حجم از امکانات و خدمات هنوز هم در استفاده از این سایت جامع شک دارید، با ادامه این مقاله همراه شوید تا شما را با مزیت‌های استفاده از کوین مارکت کپ آشنا کنیم:

  • اطلاعات موثق و باکیفیت

اگرچه امروزه و با وجود اینترنت یافتن اطلاعات کار سختی نیست، اما یافتن اطلاعات درست و موثق بسیار دشوار است.

درحالی‌که سایر سایت‌ها اطلاعات تکراری را بازنشر می‌کنند، تیمی از متخصصان در  CoinMarketCap پیش از ارائه اطلاعات به‌خوبی تحقیق می‌کنند.

  • خدمات متنوع

استفاده از سایت آسان است؛ اما درعین‌حال حجم عظیمی از خدمات به کاربران ارائه می‌شود.

اهمیتی ندارد شما به دنبال اخبار جدید در حوزه ارزهای دیجیتال باشید یا قصد رصد قیمت ارزها را داشته باشید، به‌هرحال این سایت نیاز شما را برطرف می‌کند.

علاوه بر این، این سایت اطلاعات را به طور بی‌طرفانه و بدون سوگیری خاصی منتشر می‌کند که باعث می‌شود اطلاعات به طور شفاف به دست شما برسد.

مقایسه Coinmarketcap و Coingecko

سایت Coingecko نیز مرجع دیگری برای قیمت‌های کوین‌های کریپتویی به شمار می‌رود. می‌توان گفت این وب‌سایت یکی از رقبای اصلی سایت coinmarketcap است.

برای مقایسه این دو وب‌سایت مرجع ابتدا باید به ویژگی‌های کوین مارکت کپ بپردازیم.

کوین مارکت کپ بر اساس گزارش‌های رسمی خود بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد.

این وب‌سایت در سال 2020 توسط صرافی Binance خریداری شد بااین‌حال همچنان محدودیت‌های زیادی برای کاربران ایرانی اعمال نکرده است.

در طرف دیگر وب‌سایت Coingecko به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند و گزارش‌های سه‌ماهه این وب‌سایت در صنعت کریپتو طرف‌داران زیادی دارد.

یکی دیگر از تفاوت های مهم این دو وب‌سایت در ارائه محتوای آموزشی از سوی کوین مارکت کپ است که در رقیب او چندان قابل لمس نیست.

در صورتی که می‌خواهید از سایت Coingecko نیز استفاده کنید، توصیه می‌کنیم راهنمای کار با کوین گکو را از دست ندهید.

سؤالات متداول

چگونه از کوین مارکت کپ کسب درآمد کنیم؟

در بخش learn & earn سایت Coinmarketcap، شما می‌توانید با یادگیری بیشتر در مورد کریپتو کارنسی‌های لیست شده در آنجا و مشاهده ویدئوهای آموزشی و سپس دادن پاسخ صحیح به کوییز‌های ارائه شده، کوین‌های Crypto دریافت نمایید.

چگونه در سایت Coinmarketcap الماس کسب کنم؟

با مراجعه روزانه به این وب‌سایت و یا مشارکت در ایردراپ‌ها و برآورد‌های قیمتی می‌توانید الماس‌های بیشتری کسب کنید. همچنین برنامه دعوت از دوستان این وب‌سایت نیز می‌تواند در کسب الماس به شما کمک کند.

چگونه توکن خود را در وب‌سایت Coinmarketcap لیست کنیم؟

برای لیست‌کردن کوین جدید در کوین مارکت کپ، از پایین وب‌سایت گزینه Request form را انتخاب و Add cryptoasset را بزنید. پس از آن باید فرم مربوط به این بخش و اطلاعات لازم را به‌صورت دقیق پر کنید. بر اساس گزارش‌ها، پروژه کریپتو شما باید حداقل 10,000 دلار حجم معامله داشته باشد. بااین‌حال ارائه اطلاعات موثق در لیست‌شدن توکن شما اهمیت زیادی دارد.

آیا سایت کوین مارکت کپ، اپلیکیشن موبایل نیز دارد؟

بله شما می‌توانید از اپ‌استور، گوگل‌پلی یا با مراجعه به سایت اصلی کوین مارکت کپ نسخه اندروید یا IOS اپلیکیشن موبایل را دانلود کنید‌.

سخن پایانی

در بازار ارزهای دیجیتال اطلاعات درست تأثیر زیادی بر تصمیم‌ها و روند کلی بازار دارد. سایت‌های زیادی اقدام به ارائه اطلاعات مختلف می‌کنند که کوین مارکت کپ یکی از بهترین‌هاست.

همان‌طور که مشاهده کردید، سایت Coinmarketcap صرفاً برای مشاهده قیمت یک ارز دیجیتال نیست و بسیاری از ابزارها و اطلاعات مفید دیگر در این سایت قابل‌دسترسی است.

البته لیست‌شدن کوین‌ها، توکن‌های کریپتو و صرافی‌ها در کوین مارکت کپ کار آسانی نیست و چنین پروژه‌هایی برای کسب صلاحیت لیست‌شدن در سایت Coinmarketcap باید مراحل زیادی را طی کنند که ماه‌ها زمان می‌برد و همین امر هم باعث کارآمد بودن این سایت شده است.

در این مقاله سعی کردیم کوین مارکت کپ را معرفی کنیم و بخش‌های مختلف این سایت کاربردی را به شما آموزش دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سایت کوین مارکت کپ (coinmarketcap)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

115 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
رضا

سلام
از کسی ۲۰۰۰ تتر برای من به کوین مارکت گپ فرستاد شد ، حالا من نمیدونم چطور آن را به صرافی نوبیتکس انتقال بدم که بتوانم آن را بفروشم

ی . راد

کاملترین مطلبی که در ارتباط با کوین مارکت کپ خوانده ام . ‌‌‌درود بر شما

شجاع‌الدین جهاندیده

ممنون از همراهی شما دوست عزیز

Hassan

سلام جناب وقت بخیر میخواستم بدونم یک توکن در کوین مارکت کپ بعد از چند ماه کانترکت آدرسش عوض میشه معنیش چیه چون یه ارزی دارم که چند روزه اسمش عوض نشده ولی کانترکت آدرسش تغییر کرده ولی قیمت هر دو توکن یعنی توکنی که خودم دارم و اون توکن با کانترکت آدرس جدید دقیقا عین هم هستن الان میخوام بدونم تکلیف این توکن های ما چی میشه

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست عزیز
ممکنه پروژه موردنظر به شبکه جدیدی منتقل شده
یا اینکه به خاطر ایجاد آپدیت در قرارداد هوشمند، توکن جدیدی ایجاد کردن
و یا دلایل دیگه
سایت یا شبکه اجتماعی پروژه موردنظرتون رو بررسی کنید تا ببینید قضیه چی بوده
ممکنه کار خاصی نیاز باشه انجام بدید، شاید هم نه

سلمان

سلام خسته نباشید در ثبت نام کوین مارکت کپ بعد از ایمیل و پسورد ایدی میخواد در قسمت ایدی چی باید بنویسم که بتونیم ثبت نام کنیم هر چی میدیم قبول نمیکنه

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر
فیلد Referral ID اختیاریه و نیازی نیست وارد کنید

حمید

سلام
من قبلا داخل ایردراپ ها ی این سایت شرکت میکردم مشکلی هم نداشتم.ولی الان اجاز جوین شدن ایردراپ رو بهم نمیده.یک پیام میده میگه you’re also closed
دلیلش چیه لطفا راهنمایی کنید منو

Sfandiar

سلام استاد ممنونم بابت پاسخ دادن ب سوال قبلی ک پرسیدم
اگه میشه لطف کنید راهنمایی کنید وقتی روی کانتراکت ارز می زنیم صفحه اترسکن یا بی سی اسکن بازمیشه درقسمت تجزیه و تحلیل(Analysis) چی چیزی نمایش داده میشه؟
ایا در این قسمت کل توکن هایی هست ک روز اول عرضه میشه و کمکم بفروش میرسن؟
ممنون میشم توضیح مفصل بفرمایید

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر
بستگی داره وارد کدوم صفحه از اتراسکن شده باشید
اگه وارد صفحه یه آدرس خاص شده باشید در تب Analytics، نمودار سابقه و تاریخچه موجودی اتر و توکن ها، نمودار تراکنش ها و کارمزدهای پرداخت شده رو نمایش میده.
اگه وارد صفحه توکن در اتر اسکن شده باشید، روند :
تعداد توکن منتقل شده
تعداد انتقال ها
دریافت کنندگان یکتا
ارسال کنندگان یکتا
و کل دریافت و ارسال کنندگان رو میتونید بصورت نمودار ببینید

محمد

سلام
من از طریق ایردراپ های سایت چند رمز ارز رو گرفتم ولی داخل آدرس کیف پولی که دادم نشسته ، میشه راهنمایی بفرمایید
البته می دونم که بعضی از رمز ارز ها به صورت قرعه کسی هستن ، منظورم ارز هایی هست که به اصطلاح درش برنده شدم

Hasan

سلام.چگونه از طریق(diamond) الماس هایی که روزانه در کوین مارکت کپ بدست میاریم،میتونیم توکن طرفداری باشگاه ها رو بگیریم؟
آیا این هدایا قابل خرید و فروش هستند؟
لطفا توضیح بدید

محمد

سلام من در بخش ثبت نام در کوین مارکت مشکل خوردم ایمیل وپسورد زدم ولی باسه ایمیلم کد تایید نمیاد

سیامک

سلام ببخشید چطور ميشه تو مارکت کپ تعداد هولدرهای يه ارزی رو ديد؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر. توی خود coinmarketcap نشون داده نمیشه، توی اکسپلورر اون ارز میتونید ببینید که البته لینکش توی صفحه ارز توی کوین مارکت کپ هست.
وقتی وارد صفحه یه ارز توی coinmarketcap شدید، زیر اسم ارز، زیر Contracts روی لینک بزنید
وقتی وارد اکسپلورر شدید (مثلا etherscan.io) تعداد هولدرها رو روبروی Holders نشون میده با درصد افزایش یا کاهش هولدرها در 24 ساعت گذشته.

محمد

چطوری میتونیم بفهمیم که یک ارز در واچ لیست چند نفر قرار داده شده؟

شجاع‌الدین جهاندیده

در صفحه ارز، دقیقا زیر اسم ارز نوشته مثلا On 330,739 watchlists

علی

سلام آقای جهاندیده ، اخیرا ایردراپی را در تراست ولت دریافت کردم برای دریافت آن گفتند برید کوین مارکت گپ و ببینید در کدام صرافی لیست شده از کدام قسمتش برم پیدا کنم راهنمایی بفرمایید.اسم توکن TSW هست.

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر. در coimarketcap در فیلد جستجوی بالای صفحه اسم ارز رو بزنید، اگه توی سایت لیست شده باشه ارز رو پیدا میکنه. وقتی وارد صفحه ارز شدید روی تب Market بزنید

داشعلی

سلام. ایا در coinmarketcap می توان ساعت سایت را بر اساس کشور تنظیم کرد. سپاس

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام، ساعت سایت رو شما کجا دیدید؟ من چنین چیزی ندیدم

اسفندیار

سلام خسته نباشید قبلا در کوین مارکت کپ وقتی ی ارزی را جستجو می کردم ی گزینه داشت ک ارزهای مرتبط با ارز مدنظر را نشون میداد الان نمی تونم پیداش کنم اگه میشه لطف کنید راهنماییم کنید چطور گرینه ارزهای مرتبط را پیدا کنم و اگه میشه راهنماییم کنید چطور متوجه بشم ارز مدنظر در چه زمینه ای فعالیت می کنه؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر. زیر اسم ارز Tags رو ببینید. تگ ها نشون دهنده اینه ارز در چه دسته ای قرار داره. وقتی روی تگ بزنید، ارزهای مشابه با دسته رو میتونید ببینید.

رضا

سلام ببخشید تغییرات تعداد کسانی که در واچ لیست ارز خاصی رو در طول زمان چطور میشه رصد کرد ؟ ممنون

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر، فکر نمیکنم قابل رصد باشه.

چکاوک

سلام من یک ارز خریداری کردم از صرافی به ولت انتقال دادم ولی وارد ولت نشده ، در سایت کوین مارکت کپ دارایی من لیست شده ،میتونم از طریق کوین مارکت کپ بفروشم ، روش فروش و انتقال تتر ان به ولت یا صرافی هم توضیح بدید

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام، وقتی وارد ولت نشده چطور میخواید بفروشیدش؟ اول ببینید مشکل چی بوده، رو چه شبکه ای ارسال کردید و اینکه آدرس درست رو به ارسال کننده داده یا خیر.

یاور

دو تا سوال
من uplink خریدم هر روز کمتر و کمتر شد الان داره صفر میشه با اینکه بالای ۲۰۰۰ درصد افزایش داشته لطفا راهنمایی کنید
و یکی اینکه من با تراست ولت که به متامسک توی کوین مارکت وصله میتونم توکن های بایننس دو بخرم برای خرید توکن های اتریوم نمیدونم چیکار کنم

میلاد

سلاد داش تو قسمت اد توکن در تراست والت ادرس کنتراکت ارزی ک خریدی رو وارد کن اینجوری میاد تو والتت

محمود

سلام. وقتتون بخیر.
لطف راهنماییم کنید از کدوم قسمت تو کوین مارکت کپ می تونم به اندیکاتورها دسترسی پیدا کنم؟
ممنون

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر، روش اینکارو در زیر عنوان “دسترسی به نمودار ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ” در همین مطلب اضافه کردیم. سپاس

عقیل

چطور کیف پول مناسب ارزها رو پیدا کنیم؟

شجاع‌الدین جهاندیده

در مورد کیف پول ها این مطلب رو بخونید:
https://www.bourseiness.com/36221/which-crypto-wallet

e

****@:-|
این آدرس تلگرام یا اینستاگرام.
من سرچ کردم اما چیزی پیدا نکردم.

مسعود

سلام.کسی میتونه کمکم کنه؟چطور میتونم ارزهایی که تازه وارد بازار شدن رو از کوین مارکت کپ ببینم؟مثلا ارزی که چند ساعت پیش وارد بازار شده.ممنون میشم کسی بدونه و جواب بده

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست عزیز
در این صفحه میتونید ببینید:
coinmarketcap.com/new

مهدی حسینی اصل

سلام وقتتون بخیر،تو کوین مارکت گزینه ای هست ک ارزی علامت گذاری کنیم وقتی قیمتش رفت بالا ب ما اعلان کنه،ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام وقت شما بخیر دوست عزیز
در کوین مارکتت کپ من گزینه ای ندیدم ولی در سایت coingecko.com میتونید اینکارو انجام بدید.
وارد صفحه نماد که شدید روی علامت “زنگوله” پایین اسم ارز بزنید

مسعود

سلام.میشه بگید چطوری میستونم رمز ارزهای جدید که مثلا یک روزه اومدن رو از مارکت کچ ببینم؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست عزیز
در این صفحه میتونید ببینید:
coinmarketcap.com/new

مریم

سلام . ایا امکان داده اطلاعاتی ک برای ایردراپ در کوین مارکت کپ سیو کردیم رو تغییر بدیم ؟

محمد

سلام
من یه مقدار لاوکوین دارم،اما نمیتونم از کیف پولم انتقال بدم به صرافی که تبدیلش کنم.
لطفا راهنمایی کنید.

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام، خطایی که نمایش میده رو بنویسید

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
115
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx