بررسی و آموزش کار با سایت کوین گکو (Coingecko)

کوین گکو

کوین گکو چیست؟ چطور به معامله‌گران کمک می‌کند تا سود خود را به حداکثر برسانند؟ آیا برای همه کاربران در دسترس است؟

کسانی که وارد بازار کریپتو می‌شوند پس از مدتی با وب سایت کوین گکو آشنا خواهند شد.

کوین گکو یکی از سایت‌های مهم در حوزه اطلاع‌رسانی اخبار و قیمت کریپتو است که از سال 2014 فعالیت خود را شروع کرد و در سال 2018 توانست بزرگ‌ترین رقیب خود یعنی کوین مارکت کپ را پشت سر بگذارد.

عناوین مطلب:

در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها، بخش های مختلف وابزارهای سایت کوین گکو و نحوه استفاده از آنها برای داشتن بهترین بازدهی در بازار کریپتو می‌پردازیم.

کوین گکو (Coingecko) چیست؟

پلتفرم کوین گکو به صورت آنلاین و نیز از طریق اپلیکیشن موبایل در دسترس است که کاربران زیادی برای کسب اطلاعات درباره وضعیت قیمت و عملکرد ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

این وبسایت علاوه بر رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال از نظر میزان ارزش بازار آنها، اطلاعات قیمت، حجم، نوسانات و مواردی از این دست را در بازه‌های زمانی کوتاه مثل یک ساعت تا بازه‌های زمانی طولانی‌تر مثل یک هفته‌ای به صورت فوری نمایش داده و به اطلاع کاربران خود می‌رساند.

بیشتر بخوانید: آموزش قسمت‌های مختلف سایت کریپتومتر (Cryptometer)

به‌این‌ترتیب کوین گکو با نمایش اطلاعات و وضعیت بیش از 6000 کریپتوی مختلف می‌تواند برای فعالان بازار کریپتو یکی از بهترین و مفیدترین ابزارهای اطلاعاتی باشد.

علاوه بر آن امکان نمایش آدرس قراداد دارایی‌های کریپتو را نیز دارد که در هنگام خرید توکن‌های ERC20 از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) به کار می‌آید.

به‌این‌ترتیب با کپی کردن آدرس در ولت متامسک، کار خرید توکن‌ها سرعت می‌یابد و کاربر، بخصوص در زمان خرید توکن‌هایی که شهرت کمتری دارند، مطمئن است که آدرس درستی را وارد می‌کند.

روی‌هم‌رفته کوین گکو ابزاری برای تصمیم‌گیری بهتر در هنگام خرید کریپتو است که با نمایش جدیدترین توکن‌ها و داغ‌ترین روندهای این بازار به تریدرها کمک می‌کند.

یک نمای کلی از وضعیت رشد این صنعت و پروژه‌های مختلف آن می‌دهد و کریپتو‌ها را با معیارهای مختلفی مثل متن‌باز بودن یا ویژگی‌های بلاک‌چین آنها می‌سنجد.

به‌این‌ترتیب کاربران نیز می‌توانند در جستجوهای خود از فیلترهای مختلفی استفاده کنند.

طبق آمارها میزان بازدید روزانه این وبسایت بیش از 50 میلیون بار و تعداد نصب اپلیکیشن آن عدد 100 هزار نصب را رد کرده است. پس به نظر می‌رسد اموزش سایت کوین گکو برای هر تریدری ضروری است.

با توجه به گستردگی بازار کریپتو و ارائه صدها توکن با ویژگی‌های کاملا متمایز، کوین‌گکو این توکن‌ها را براساس فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی می‌کند تا کاربران به‌راحتی بتوانند بین آنها جستجو کنند.

کوین گکو
کوین گکو علاوه بر بخش اطلاع‌رسانی، قسمت‌های آموزشی، محاسبات و ایجاد تعامل هم دارد.

تاریخچه وبسایت کوین گکو

این وبسایت اولین بار در سال 2014 توسط تی ام لی و بابی اونگ در کشور سنگاپور ایجاد شد. تیم توسعه آن از 20 نفر تشکیل شده است که جای گسترش دارد.

کوین گکو کار خود را با رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال براساس معیارهای مختلفی مثل فعالیت توسعه‌دهندگان، ابعاد جامعه هواداران و میزان نقدشوندگی شروع کرد.

 پروژه کوین گکو با دانشگاه هامبولت برلین و دانشگاه وسترن کانادا تحقیقات مشترکی روی ارزهای دیجیتال داشته که نتایج آن در چند کتاب راهنما درباره این صنعت و نیز بلاک‌چین‌ها، امور مالی و قوانین این حوزه منتشر شده است.

این وبسایت در نشریات مهمی مثل وال‌استریت ژورنال، دکریپت، CNBC، کوین‌دسک و کوین تلگراف مورد بررسی قرار گرفته است.

کوین گکو چه‌چیزی ارائه می‌دهد؟

کوین جکو چه اطلاعاتی ارائه می‌کند؟ با ورود به این سایت اولین چیزی که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند لیست 100 ارز دیجیتال برتر از نظر میزان ارزش بازار است.

کوین گکو ابزارها و اطلاعات فراوانی را به صورت یک‌جا به کاربران خود ارائه می‌دهد تا با صرف زمان کافی، تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

کوین گکو ابزارهای مختلف و متنوعی از قبیل هشدار قیمت، بررسی هزینه گس، پیدا کردن آدرس توکن‌ها و غیره دارد که موارد متعددی را شامل می‌شود و بررسی همه آنها از توان این مقاله خارج است.

اما در ادامه مقاله به بررسی مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکانات این وبسایت خواهیم پرداخت:

1. پورتفو

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کوین گکو امکان پیگیری تغییرات پورتفوی کاربر است.

این پلتفرم برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های دیگر، مبتنی بر وب است؛ بنابراین کاربران با هر دستگاهی که به اینترنت متصل شود، می‌توانند به پورتفوی خود دسترسی داشته باشند.

این یعنی کاربر مجبور نیست اپلیکیشن خاصی را دانلود و نصب کند.

همچنین، استفاده از خدمات کوین گکو کاملا رایگان است و برخلاف بسیاری از وب‌سایت‌های رایگان دیگر، شما را با تبلیغات مختلف بمباران نمی‌کند.

تنظیم ردیاب پورتفو

برای ورود به پورتفو ابتدا لازم است وارد حساب کاربری خود شوید. اگر از قبل در این سایت عضو نشده‌اید می‌توانید با کمک جیمیل یا حساب کاربری خود در اپل به راحتی عضو شوید.

پس از طی شدن روند عضویت، در گوشه سمت راست بالای صفحه، در کنار سرچ باکس، آیکون کاربر را به شکل یک آدمک می‌بینید که اگر موس را روی آن نگه دارید منوی زیر باز می‌شود.

کوین گکو

منوی کشویی شامل پورتفو، هشدار قیمت (Price Alert)، ورود و امنیت (Login & Security)، خرید اشتراک (Subscription) و خروج از سیستم (Sign Out) است.

ورود به پورتفو از طریق این دکمه امکان‌پذیر است. البته از طریق دکمه کناری آن که عبارت Portfolio روی آن نوشته شده نیز می‌توان این کار را انجام داد.

در صفحه پیش رو، با کلیک روی دکمه Add New Coin نام اختصاری یا کامل توکن را تایپ کنید. در این نمونه، به‌دنبال توکن سواپ‌فولیو با نماد SWFL هستیم.

4

در فهرست نتایجی که نمایش داده می‌شود، روی توکن موردنظر کلیک کنید.

5

پس از این می‌بینید که توکن سواپ‌فولیو به پورتفوی شما اضافه شده است.

7

برای شروع رهگیری پورتفوی خود، روی نماد + که با رنگ قرمز مشخص شده است، کلیک کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید قیمت هر توکن، تعداد توکن‌هایی که در اختیار دارید و تاریخ انجام معامله را مشاهده و وارد کنید.

8

در این مثال، فرض می‌کنیم که به‌تازگی 10,000 توکن SWFL خریداری کرده‌ایم. فقط کافی است تعداد توکن‌ها را وارد کنید تا بقیه اطلاعات به‌صورت خودکار محاسبه شود.

اگر می‌خواهید تراکنشی را وارد کنید که اخیراً انجام نشده است، باید به صورت دستی این فیلدها را وارد کنید زیرا فقط آخرین قیمت‌ها و تاریخ‌ها به‌طور خودکار وارد می‌شوند.

کوین گکو

به‌این‌ترتیب رمزارز SWFL با موفقیت به ردیاب پورتفوی اضافه می‌گردد. هر ارز دیجیتال دیگری را نیز می‌توان با این روش اضافه کرد.

درک نمای کلی پورتفو

کادر زردرنگ دارایی کلی و آمار مربوط به تغییر قیمت 24 ساعته و مقدار سود یا زیان را نمایش می‌دهد.

کادر قرمز مقدار کل توکن‌ها را نشان می‌دهد، با کلیک روی این قسمت می‌توان اطلاعات آن را مشاهده یا ویرایش کرد.

کادر سبز رنگ فیلترها را نشان می‌دهد. کاربر با کلیک روی آنها می‌تواند دارایی‌های خود را بر اساس رتبه کوین، نام، قیمت، تایم‌فریم‌های متعدد، ارزش بازار یا صرفاً بر اساس دارایی‌هایتان مرتب کند.

دایره آبی دکمه فهرست شما را نشان می‌دهد. با کلیک روی این دکمه آن کریپتو به فهرست اضافه می‌شود.

کاربر با کلیک روی این دکمه، گزینه‌های زیادی را مشاهده خواهد کرد. به‌عنوان مثال، اگر USD را به BTC تغییر دهد، پورتفوی شما و هر دارایی دیگری که مشاهده می‌کند به ساتوشی خواهد بود و نه دلار.

استفاده از کادر جست‌وجو

در کوین گکو روش‌های مختلف برای پیداکردن داده‌های مربوط به یک توکن، دارایی یا صرافی خاص وجود دارد. اما ساده‌ترین و سریع‌ترین روش استفاده از کادر جست‌وجو است.

کوین گکو

جست‌وجو برای دارایی‌ها و صرافی‌ها

جست‌وجوی یک توکن یا صرافی روند مشابهی دارد و از دو طریق قابل انجام است.

روش اول، واردکردن نام توکن یا صرافی در کادر جست‌وجو و سپس کلیک روی نتیجه موردنظر است. در تصویر زیر می‌بینید که ما نام صرافی BYBIT را جستجو کرده‌ایم و آنها نشان داده شده‌اند.

کوین گکو

در روش دوم، از منوی بالا روی  “Exchanges” کلیک کنید. سپس نوع صرافی مورد نظر خود یعنی صرافی کریپتو، غیرمتمرکز یا مشتقات را انتخاب نمایید.

به این ترتیب وارد صفحه‌ای می‌شوید که صرافی‌ها در آن لیست شده‌اند. به راحتی و با استفاده از امکان جستجو، می‌توانید صرافی مورد نظر خود را پیدا کنید.

کوین گکو

جست‌وجو برای توکن‌های پرطرفدار

خرید توکن‌های پرطرفدار می‌تواند سودآور باشد. بااین‌حال، هرگز از تحقیق‌کردن غافل نشوید و همیشه از یک نقطه ورودی معقول استفاده کنید.

صبر داشته باشید و با مدیریت ریسک، توکن‌های خود را در روند نزولی بازار هم نگه دارید.

دو روش برای یافتن توکن‌های پرطرفدار در این پلتفرم وجود دارد:

در روش اول، روی کادر جست‌وجو کلیک کنید تا بلافاصله یک منوی کشویی برای شما ظاهر شود و فهرست کوین‌های پرطرف‌دار را ببینید.

کوین گکو

در روش بعدی

مرحله 1: روی گزینه “Cryptocurrencies” کلیک کرده و گزینه چهارم یعنی Watchlists را انتخاب کنید. در صفحه پیش رو

  • کریپتوهای ترند شده
  • کریپتوهایی که بیشترین رای را گرفته‌اند
  • جدیدترین کریپتوها
  • پربازدیدها
  • مواردی که بیشترین تغییر قیمت را داشته‌اند
  • پرسودترین‌ها
  • پرحجم‌ترین‌ها
  • پروژه‌هایی که به زودی رونمایی می‌شوند

را مشاهده خواهید کرد.

کوین گکو

بخش واژه نامه

 می‌توانید از گلاسری برای جست‌وجوی اصطلاحات فنی کوین گکو که در مورد آنها مطمئن نیستید، استفاده کنید.

روی گزینه «Learn Crypto» کلیک کرده و عبارت «Glossary» را انتخاب نمایید.

توکن‌های دیفای پرطرفدار

در صفحه اصلی سایت روی تب Categories کلیک کنید تا وارد صفحه نتایج شوید.

در این صفحه عبارت Decentralized Finance (DeFi) را جستجو نمایید. با کلیک روی این گزینه به صفحه‌ای وارده می‌شوید که فهرست 100 توکن برتر دیفای را در آن نمایش داده شده است.

فهرستی از 100 توکن دیفای برتر نیز در پایین صفحه قرار دارد. این بخش را هم می‌توانید برای یافتن نتایج دلخواه فیلتر کنید.

با کلیک روی ستاره‌ای که در سمت چپ یعنی پشت نام توکن قرار دارد می‌توانید آن را به پورتفوی خود اضافه کنید.

کوین گکو

استفاده از فیلترها

در همه صفحات می‌توان توکن‌ها را براساس فیلترهایی که وجود دارد مرتب کرد.

با یک بار کلیک آن فیلتر بر حسب صعودی و با دو بار کلیک به صورت نزولی مرتب می‌شوند. اکنون بررسی می‌کنیم که هریک از این فیلترها چه معنایی دارند.

کوین گکو
  • کوین: با کلیک روی «Coin» می‌توانید فهرست را با نام توکن فیلتر کرد.
  • قیمت: با کلیک روی «Price» می‌توانید فهرست را براساس قیمت فیلتر کرد.
  • 1 ساعت: با کلیک روی «1h» می‌توانید فهرست را براساس عملکرد توکن طی 1 ساعت گذشته فیلتر کرد.
  • 24 ساعت: با کلیک روی «24h» می‌توانید فهرست را براساس عملکرد توکن طی 24 ساعت گذشته فیلتر کرد.
  • 7 روز: با کلیک روی «7d» می‌توانید فهرست را براساس عملکرد توکن طی 7 روز گذشته فیلتر کرد.
  • حجم 24 ساعت: با کلیک روی «24h Volume» فهرست براساس حجم توکن‌ها در 24 ساعت گذشته مرتب می‌گردد.
  • ارزش بازار: ارزش بازار یا همان «Market Capitalization» روشی ساده برای یافتن میزان بزرگی یک دارایی است و می‌تواند به شما در اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌تر کمک کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع وبسایت Cryptocurrency Alert (قسمت اول)

داشبورد

بخش داشبورد کوین گکو امکانات مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این بخش، امکان مشاهده چندین توکن با حرکت به سمت پایین امکان‌پذیر می‌شود.

درواقع، می‌توان گفت داشبورد ویژگی منحصربه‌فردی است که دست‌کم گرفته شده است و اکثر وب‌سایت‌های مشابه با کوین‌مارکت‌کپ نتوانسته‌اند آن را به‌خوبی ارائه دهند.

کوین گکو

در این بخش همان‌طور که می‌بینید، کادر جستجو، پورتفو، کندی، امکان تغییر زبان و تغییر واحد ارز یا رمزارز و نیز دکمه‌ای برای ورود به بخش دریافت API وجود دارد.

دکمه‌ای که در سمت راست آن، شبیه خورشید است برای تغییر حالت نمایش به شب یا روز است.

نحوه تغییر مقادیر ارز از داشبورد

همیشه می‌توانید با کلیک روی گزینه USD که حالت پیش‌فرض است، ارزش دلاری هر دارایی یا پورتفو را به ارزهایی مثل بیت‌کوین و اتریوم تغییر دهید.

با کلیک روی ارز پیش‌فرض، یک منوی پاپ‌آپ ظاهر می‌شود. با استفاده از این گزینه می‌توان از بین طیف گسترده‌ای از ارزهای فیات یا کریپتو مشخص کرد که ارزش دارایی موردنظر شما به چه شکل نمایش داده شود.

کوین گکو

بررسی هزینه گس

پیشنهاد می‌شود پیش از انجام هر تراکنش روی بلاک‌چین اتریوم هزینه گس را چک شود.

برای این کار موس را روی این قسمت نگه دارید تا قیمت‌های پیشنهادی برای رسیدن به هدف خود را ببینید.

به‌این‌ترتیب، می‌توانید هزینه انجام تراکنش به شکل سریع (fast)، استاندارد (standard) و ایمن (safe) را مشاهده کنید.

کوین گکو

سلطه بیت‌کوین

بررسی میزان دامیننس بیت‌کوین به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید چه مقدار از سرمایه خود را باید به آلت‌کوین‌ها اختصاص دهید.

این ویژگی با عبارت Dominance در سمت چپ گس نشان داده شده است که در تصویر فوق حدود 40.2 درصد است.

به‌عنوان‌مثال، تصور کنید که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال درحال‌حاضر 100 میلیارد دلار است. اگر ارزش بازار بیت‌کوین 60 میلیارد دلار از این مقدار باشد، سلطه بیت‌کوین برابر با 60 درصد خواهد بود.

همچنین می‌توان گفت که این ابزار دقیق‌ترین ابزار اندازه‌گیری برای مقایسه عملکرد قیمت بیت‌کوین با سایر ارزهای دیجیتال است.

با کاهش سلطه بیت‌کوین، احتمال شکل‌گیری فصل آلت‌کوین‌ها (alt-season) نیز افزایش پیدا می‌کند.

نمای صفحه توکن

اولین قدم برای بررسی هر توکن به‌منظور اهداف سرمایه‌گذاری اعمال دقت لازم و تحقیقاتی است که شامل خواندن وایت‌پیپر، تحقیق در مورد تیم، کد، نقشه راه، حساب شبکه‌های اجتماعی، نقدینگی و بسیاری از عوامل اساسی دیگر است.

با جستجوی نام آن توکن می‌توانید وارد صفحه مشخصات آن شوید:

کوین گکو

برای انجام این کار، باید اطلاعات موجود صفحه توکن را به‌خوبی درک کنید. این صفحه پر از داده‌ها و منابع مهمی است که آشنایی با آن‌ها موجب تصمیم‌گیری درست‌تری می‌شود.

زیرمجموعه‌های این صفحه به بخش‌هایی تقسیم می‌شوند تا کاربر بتواند دکمه‌ها/فیلترها را سریع‌تر شناسایی و مکان‌یابی کند.

اضافه‌کردن یک توکن به پورتفو/داشبورد

در صفحه توکن در سایت کوین گکو، زیر نام آن سه دکمه به شکل‌های فلش، زنگوله و ستاره می‌بینید با کلیک روی این ستاره و انتخاب عبارت MyPortfolio آن توکن به پورتفوی شما اضافه می‌شود.

این روش به شما کمک می‌کند تمام سرمایه‌گذاری‌های فعلی و بالقوه خود را زیر نظر داشته باشید.

تغییر مقادیر ارزش

در هر صفحه صرافی یا توکن، می‌توان برای تغییر مقادیر ارزش از USD به هر ارز فیات یا کریپتوی دیگر، روی “USD” کلیک و با هر گزینه دلخواه جابه‌جا کرد.

هشدارهای قیمت

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید به آن توجه داشته باشید، هشدار قیمت است.

با تنظیم هشدار قیمت می‌توانید دارایی‌های مدنظر خود را با تخفیف خریداری کنید یا متوجه شوید که توکن چه زمانی افزایش ناگهانی قیمت پیدا کرده است.

با کلیک روی دکمه زنگوله که زیر اسم توکن قرار دارد یک صفحه پاپ‌آپ باز می‌شود. در تصویر زیر، هشدار توکن روی 0.10 دلار تعیین شده و هنگامی که توکن موردنظر به 0.10 دلار برسد، یک هشدار تغییر قیمت ارسال می‌شود.

می‌توان از این روش برای هشدار قیمت ارزهای فیات یا رمزارزهای مختلف نیز استفاده کرد.

با کلیک روی سربرگ «Recurring»، هر زمان آستانه 0.10 دلاری در روند نزولی یا صعودی بازار فعال شود، این هشدار دوباره فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید: کوین کدکس (Coincodex)؛ ابزاری برای معامله‌گران کریپتو

سایر اطلاعات توکن

در صفحه توکن اطلاعات زیاد دیگری هم وجود دارد. در کنار نام آن، رتبه آن ارز در بازار در کنار یک علامت # درج شده است.

در قسمت راست صفحه و ستون Info نیز اطلاعاتی نظیر شماره قرارداد، آدرس وبسایت، شبکه‌های اجتماعی، والت، حساب‌ها و غیره مشاهده می‌شود.

با بازگشت دوباره به سمت چپ صفحه برگردیم می‌توان میزان ارزش بازار توکن را در مقابل عبارت Market Cap مشاهده کرد.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید هر توکن ابتدا به وبسایت آن سر بزنید.

وبسایت پروژه جایی است که داده‌های مورد نیاز برای تحقیق روی توکن را پیدا خواهید کرد. وایت‌پیپرها، نقشه‌ مسیر، تیم پشتیبان پروژه، اقتصاد توکن و شرکت‌های پشتیبان به‌راحتی در این بخش پیدا می‌شوند.

تحقیقات خود را می‌توانید در این بخش انجام دهید. اصول فاندامنتال، تیم پشتیبان و کاربردهای توکن را می‌توانید در این بخش مورد ارزیابی قرار دهید.

البته در صفحه توکن در سایت کوین گکو هم بسیاری از اطلاعات مفید مربوط به آن درج شده است.

مرورگرها

در بخش Info عبارت Explorers را می‌بینید. از این بخش می‌توانید به پیوندهای کنار مرورگرها دسترسی داشته باشید تا جزئیات یک آدرس توکن خاص را بررسی کنید.

در این قسمت، اطلاعات مختلفی مثل تعداد آدرس‌های موجود، پروفایل‌های اجتماعی توکن، صرافی‌هایی که توکن را فهرست کرده‌اند، نقدینگی توکن و آخرین تراکنش‌ها قابل مشاهده است.

کوین گکو

برای برخی توکن‌ها چندین مرورگر مختلف وجود دارد که همگی کار یکسانی انجام می‌دهند.

به‌عنوان مثال، مرورگر Ethplorer نمودار قیمتی عالی ارائه می‌دهد، اما گاهی Etherscan اطلاعات بیشتری ارائه می‌دهد. می‌توانید از چند مرورگر استفاده و آنها را با هم مقایسه کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی و آموزش سایت اکسپلورر اتریوم: اتر اسکن (Etherscan)

همچنین می‌توانید پس از انتخاب مرورگر با کپی‌کردن آدرس توکن و چسباندن آن در کادر جست‌وجوی مرورگر موردعلاقه خود، اطلاعات مربوط به آدرس را پیگیری کنید.

قرارداد

“Contract” به آدرس قرارداد توکن مربوط می‌شود.

این بخش یکی از پرکاربردترین قسمت‌های کوین گکو است. کلاه‌بردارانی که آدرس‌های قرارداد جعلی را تبلیغ می‌کنند، می‌توانند به‌راحتی پول شما را به سرقت ببرند.

جامعه

کوین گکو، جامعه یا Community حساب‌های شبکه‌های اجتماعی توکن مورد تحقیق را به کاربر نشان می‌دهد.

می‌توانید از این پیوندها برای ارزیابی سطح تعامل، به‌روزرسانی‌ها، تبلیغات، اخبار، تعداد فالوئرها، تعداد دفعات پست ‌گذاشتن اکانت و سایر موارد استفاده کنید.

برچسب‌ها

دسته توکن‌هایی که در حال تحقیق آن هستید با برچسب‌ها یا Tags نام‌گذاری شده‌اند و می‌توان از آنها برای یافتن توکن‌های مشابهی استفاده کرد.

داده‌های تاریخی

داده‌های تاریخی یا Historical Data جایی است که می‌توان تاریخچه قیمت توکن را پیدا کرد.

برای پیدا کردن آن، سربرگ زیر را در صفحه اطلاعات توکن پیدا کنید.

کوین گکو

می‌توانید در جدول پیش رو داده‌ها را بر اساس تایم‌فریم‌های نشان‌ داده ‌شده فیلتر کنید یا محدوده تاریخ‌ها را به‌صورت دستی تایپ نمایید.

کوین گکو

اخبار

قسمت اخبار تا پیش‌ازاین از طریق منوی بالای صفحه در دسترس بود اما با تغییراتی که در سایت داده شده می‌توانید آن را از پایین سایت با عنوان Latest News ببینید.

در تصویر زیر این بخش را در صفحه بیت‌کوین نشان داده‌ایم:

کوین گکو

مقایسه کردن

از این ویژگی (Compare) می‌تواند برای تصمیم‌گیری در مورد چند توکن استفاده کرد. به این صورت، به‌‌راحتی می‌توان تا پنج گزینه بالقوه سرمایه‌گذاری را به‌طور هم‌زمان با هم مقایسه کرد.

کافیست روی گزینه «Tools» و سپس «Compare» کلیک شود.

سوالات متداول

کاربران برای دریافت چه اطلاعاتی از کوین گکو استفاده می‌کنند؟

کاربران برای بررسی وضعیت قیمت و عملکرد ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مختلف از این وبسایت‌ها استفاده می‌کنند.

آیا در کوین گکو می‌توان مقادیر گس را هم مشاهده کرد؟

بله در بالاترین نواری که در وبسایت‌ها مشاهده می‌شود می‌توان مقدار گس تراکنش‌هایی که روی بلاک‌چین اتریوم انجام می‌شوند را به صورت آنی مشاهده نمود.

دسته‌بندی برترین کریپتوها در کوین گکو بر چه اساسی انجام می‌شود؟

به صورت پیش‌فرض وقتی وارد صفحه اصلی سایت می‌شوید این دسته‌بندی براساس میزان ارزش بازار انجام شده است اما کاربران می‌توانند با کلیک روی فیلتر موردنظر خود آن را تغییر دهند.

کوین گکو (Coingeko) چیست؟

پلتفرم کوین گکو به صورت آنلاین و نیز از طریق اپلیکیشن موبایل در دسترس است که کاربران زیادی برای کسب اطلاعات درباره وضعیت قیمت و عملکرد ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

کوین گکو یکی از پرکاربردترین وبسایت‌ها برای فعالان بازار کریپتو است. این وبسایت امکانات و قابلیت‌های بسیاری ارائه می‌کند که کاربران تنها زمانی که وارد عمل شوند می‌توانند گستردگی آنها را درک کنند.

بااین‌حال ما در این مطلب، در خصوص مفیدترین و پرکاربردترین ویژگی‌های کوین گکو و اطلاعاتی که درباره کریپتوهای مختلف به کاربر ارائه می‌کند صحبت کردیم.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سایت‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
فرشید

سلام آقای جهان دیده
توکنی که درخواست ثبت در کوین گکو داده
چطور میشه استعلامش رو گرفت که ببینم واقعا درخواست داده یا نه؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر
اگر قبول کنن و توکن در coingecko لیست بشه میتونید با جستجو کردن اسمش در سایت coingecko.com صفحه مشخصات توکن رو ببینید

Rahs

سلام ممنون از مطالب خوبتون کد رفرال این سایت کدوم قسمت هست ؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست گرامی
تا جایی که من میدونم لینک رفرال نداره.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
4
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx