بازیابی رمزارز ارسال شده به شبکه اشتباه در صرافی بایننس

blank

هنگام برداشت یا واریز رمزارز به حساب صرافی، مراقب شبکه‌ای که انتخاب می‌کنید باشید.

به‌عنوان مثال، در صرافی بایننس، زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) با استاندارد BEP-20 و استاندارد ERC-20 اتریوم به‌راحتی ممکن است اشتباه‌ گرفته شوند و درنهایت، توکن‌ها را به بلاک‌چین اشتباهی بفرستید. 

گاهی در صورت اشتباه کردن می‌توانید اقداماتی برای بازیابی رمزارز خود انجام دهید ولی برخی اوقات ارز دیجیتال شما قابل بازیابی نخواهد بود!

عناوین مطلب:

اگر کیف پول رمزارزی که به آن دارایی خود را واریز کردید از توکن‌های BEP-20 و ERC-20 پشتیبانی می‌کند، می‌توانید رمزارزهای خود را طی چند مرحله به حساب بایننس‌تان برگردانید.

اگر کیف پول شما فقط از استاندارد ERC-20 یا فقط BEP-20 پشتیبانی می‌کند، باید کلید خصوصی کیف پول خود را به کیف پول جدیدی انتقال دهید که از هر دو بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند.  

رفع مشکل واریز اشتباه به بلاک‌چین دیگر در حساب بایننس، یک صرافی رمزارز دیگر یا کیف پول امانی (custodial wallet) مشکل‌تر است. در این موارد، باید با تیم پشتیبانی کیف پول خود تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها می‌توانند به شما کمک کنند یا خیر.

مطلب مرتبط: روش‌ برداشت توکن‌ BEP20 روی‌ زنجیره هوشمند بایننس

اهمیت بازیابی رمزارز در صرافی بایننس

اگر تاکنون از بایننس برداشت کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که برخی از کوین‌ها شبکه انتقال متفاوتی دارند.

حتی کاربران نسبتا حرفه‌ای نیز گاهی در انتخاب بلاک‌چین صحیح برای تراکنش‌های خود دچار اشتباه می‌شوند، زیرا نمی‌دانند هنگام برداشتن و انتقال رمزارز خود به کیف پولی دیگر، کدام گزینه را باید انتخاب کنند.

درکل، شما باید همان شبکه‌ای را انتخاب کنید که توسط کیف پول دریافت‌کننده پشتیبانی می‌شود.

از نظر فنی می‌توان گفت باید استاندارد توکن درستی بین ERC-20، BEP-20 یا BEP-2 انتخاب کنید.

اگر رمزارزهای خود را به بلاک‌چین اشتباه ارسال کرده‌اید، باید ابتدا براساس نوع کیف پولی که رمزارزها را برای آن فرستاده‌اید، عمل کنید.

اگر می‌توانید به کلید خصوصی یا عبارت بازیابی خود دسترسی پیدا کنید، کیف پول شما غیرامانی (به انگلیسی non-custodial) است؛ در غیر این صورت، با کیف پولی امانی سروکار دارید.

با توجه به این اطلاعات، می‌توانید از سه مسیر مختلف برای بازیابی رمزارز خود وارد عمل شوید.

بازیابی رمزارز ارسال‌شده به شبکه اشتباه

اگر توکن‌های ERC-20 (مانند اتریوم) را با استفاده از زنجیره هوشمند بایننس به کیف پول خودتان ارسال کرده‌اید یا توکن‌هایی با استاندارد BEP-20 را با استفاده از شبکه اتریوم ارسال کرده‌اید، بازیابی رمزارز شما امکان‌پذیر است.

در کل، سه موقعیت وجود دارد که هرکدام راه‌حل بازیابی رمزارز خود را دارند:

  1. توکن‌ها را به کیف پولی فرستاده‌اید که از زنجیره هوشمند بایننس و اتریوم پشتیبانی می‌کند. در این حالت، می‌توانید به توکن‌ها روی کیف پول خودتان دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز، مجدد به بایننس بفرستید.
  2. توکن‌ها را به کیف پولی فرستاده‌اید که یا از زنجیره هوشمند بایننس یا فقط شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند. در این حالت، باید به کلید خصوصی خود دسترسی داشته باشید تا بتوانید آن را به کیف پولی انتقال (import) دهید که از هر دو شبکه پشتیبانی می‌کند.
  3. توکن‌ها را به کیف پولی امانی یا یک صرافی رمزارز دیگر ارسال کرده‌اید. در این حالت، از ارائه‌دهنده کیف پول خود کمک بخواهید یا با خدمات مشتریان تماس بگیرید. ممکن است بازیابی رمزارز شما در این مورد غیرممکن باشد.

در مورد موقعیت دوم، ما در یک مطلب دیگر بطور تفصیلی روش بازیابی ارز دیجیتال را شرح داده‌ایم > اینجا بخوانید

پیش از به‌کارگیری هر راه‌حلی، لازم است بدانید چه اتفاقی افتاده است تا از بروز مشکلی مشابه در آینده جلوگیری کنید.

تفاوت بین BEP-20 و ERC-20

ERC-20 و BEP-20 دو استاندارد توکن هستند که قوانینی ویژه و دستورالعمل‌هایی فنی برای توکن‌ها وضع می‌کنند.

استانداردهای ERC-20 و BEP-20 رسیدگی به تراکنش‌ها، واریزها و برداشت‌ها را برعهده دارند.

درواقع، هر دو ERC-20 و BEP-20 چگونگی تعامل یک توکن با کیف پول‌ها، پروژه‌ها و قراردادهای هوشمند را مدیریت می‌کنند.

این دو استاندارد شباهت‌های زیادی در نحوه عملکرد دارند، اما استاندارد ERC-20 منحصر به اتریوم و BEP-20 منحصر به زنجیره هوشمند بایننس است.

به زبان ساده، ERC-20 و BEP-20 استانداردهای توکن و هر یک وابسته به بلاک‌چین خاصی هستند.

اگر دارایی رمزارز شما در شبکه‌ای اشتباه گرفتار شده باشد، ممکن است نتوانید برای هدفی که می‌خواهید از آن استفاده کنید. به‌عنوان مثال، اتریوم ارسال‌شده به زنجیره هوشمند بایننس در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم و قراردادهای هوشمند قابل استفاده نخواهد بود.

اگر یک توکن ERC-20 به زنجیره هوشمند بایننس یا یک توکن BEP-20 به شبکه اتریوم ارسال کنید، توکن در همان آدرس کیف پول شبکۀ انتخاب‌شده قرار می‌گیرد. آدرس کیف پول زنجیره هوشمند بایننس و شبکه اتریوم شما یکسان و با همان کلید خصوصی قابل دسترسی است.

به‌عنوان مثال، با ارسال اتریوم به زنجیره هوشمند بایننس، اتریوم به‌عنوان توکن BEP-20 متصل به اتر در آدرس کیف پول شما در زنجیره هوشمند بایننس قرار می‌گیرد.

اگر توکن‌ BEP-20 به شبکه اتریوم ارسال کردید، می‌توانید از سایت BSCscan.com برای بررسی این موضوع با شناسه تراکنش استفاده کنید.

همچنین، در صورت ارسال توکن‌های BEP-20 به شبکه اتریوم، پلتفرم Etherscan می‌تواند به شما کمک کند.

مثالی از بازیابی رمزارز

فرض کنید توکن‌های اتریوم ERC-20 خود را برداشت کرده‌اید و آنها را به شبکه زنجیره هوشمند بایننس (BEP-20) در کیف پول بایننس خود انتقال داده‌اید. این توکن‌ها اکنون اتریوم‌هایی وابسته به بایننس هستند و در همان آدرس کیف پول در زنجیره هوشمند بایننس قرار دارند.

1 5

خوشبختانه، در این حالت، دارایی رمزارز شما ناپدید نشده و می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید برگرداندن آن به بلاک‌چین صحیح و مورد نظرتان است. از بین راه‌حل‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند، راهکار مناسب خود را انتخاب کنید.

بازیابی رمزارز از کیف پولی که زنجیره هوشمند بایننس و اتریوم را پشتیبانی می‌کند

بازیابی رمزارز در کیف پول‌هایی که از هر دو بلاک‌چین پشتیبانی می‌کنند، دشوار نیست.

به‌عنوان مثال، کیف پول متامسک (MetaMask) هم از اتریوم و هم شبکه BEP20 (زنجیره هوشمند بایننس) پشتیبانی می‌کند.

در متامسک یک دکمه «اضافه‌کردن توکن» (Add Token) وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد به فهرست تمام کوین‌های دسترس‌پذیر در این کیف پول دسترسی داشته باشید.

در این مطلب بصورت تصویری روش اتصال متامسک به زنجیره هوشمند بایننس را شرح دادیم.

پس از اینکه با استفاده از راهنمای فوق به ارز دیجیتال خودتان در متامسک دسترسی پیدا کردید، برای اینکه آن را به بلاک‌چین اصلی برگردانید، دو راه‌حل پیش‌رو خواهید داشت:

استفاده از بایننس بریج (Binance Bridge) یا روش تبدیل دستی.

2 4

 

بایننس بریج

بایننس بریج ابزاری ساده برای تبدیل و انتقال دارایی‌های شما بین بلاک‌چین‌های مختلف است.

لینک سایت : www.binance.org/en/bridge

شما فقط باید کیف پول متامسک یا کیف پول زنجیره هوشمند بایننس خود را متصل و گزینه انتقال خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که برای کارمزد اتریوم به اتر و برای کارمزد زنجیره هوشمند بایننس به بایننس کوین (BNB روی اسمارت چین) احتیاج خواهید داشت.

3 3

تبدیل دستی

تبدیل دستی توکن مستلزم ارسال رمزارز به شبکه بایننس است. شبکه واریز در کیف پول بایننس شما باید با بلاک‌چینی که توکن شما در حال حاضر روی آن است، مطابقت داشته باشد. پس از ورود، می‌توانید دارایی توکن خود را به‌شکلی صحیح به کیف پول خارجی خود منتقل کنید.

در این مثال، ما اترهای وابسته به بایننس (BEP-20) را به اترهای ERC-20 تبدیل می‌کنیم. مطمئن شوید که کیف پول مبداء شما برای کارمزد حاوی بایننس کوین است.

  1. در صفحه برداشت رمزارز در پلتفرم بایننس، اتریوم و شبکه موردنظر برای واریز یا همان BEP20 (BSC) را انتخاب کنید. اگر دارایی خود را به شبکه اشتباهی واریز کنید، بایننس نمی‌تواند دارایی‌های شما را بازیابی کند.

4 4

  1. پس از اینکه اتر را به حساب بایننس خودتان انتقال دادید، گزینه برداشت را بزنید و گزینه ERC20 را  انتخاب کنید. به این ترتیب دارایی خود را به ERC-20 تبدیل کنید.

 

5 3

در واقع توکن BEP20 را به بایننس می‌فرستید و نسخه ERC20 آنرا برداشت می‌کنید. در این حالت، دارایی شما به‌راحتی به‌سمت بلاک‌چین صحیح در کیف پول شما انتقال داده می‌شوند.

بازیابی رمزارز از کیف پول امانی یا یک صرافی دیگر

اگر می‌خواهید دارایی‌های خود را برداشت کنید و آنها را به یک کیف پول امانی بدون پشتیبانی BEP-20، مانند یک صرافی دیگر واریز کردید، باید با ارائه‌دهنده کیف پول یا صرافی مقصد تماس بگیرید.

برخی از ارائه‌دهندگان کیف پول‌های امانی می‌توانند با دریافت مبلغی کارمزد به شما کمک کنند به کلیدهای خصوصی خود دسترسی پیدا کنید. سپس، می‌توانید کلیدهای خصوصی را به یک کیف پول با پشتیبانی زنجیره هوشمند بایننس انتقال (import) دهید. با این حال، متأسفانه بسیاری از کیف پول‌های امانی، از جمله کیف پول‌های صرافی‌های دیگر، قادر به ارائه کلیدهای خصوصی به شما نیستند.

اگر با انتخاب بلاک‌چین اشتباه، توکن خود را به حساب بایننس‌تان واریز کنید، بایننس نمی‌تواند به شما در بازیابی ارز دیجیتال کمک کند.

سخن پایانی

انتخاب شبکه اشتباه در انتقال ارز دیجیتال، یکی از متداول‌ترین اشتباهات در برداشت و واریز به صرافی بایننس است.

اما با اندکی دقت، می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. با این حال اگر امکان دریافت Seed از کیف پول مقصد وجود داشته باشد، بازیابی رمزارز شما با اندکی تلاش امکان‌پذیر است.

 

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

صرافی بایننس

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

14 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
فهیمه

سلام من از کیف تراست اشتباهی ارز زدم به صرافی کوینکس در بستر اشتباه بشتیبانی میگه مبلغ ۴۰ تتر می گیره و این کار درست می کنه ایا درست میگه
ممنون از راهنمایتون

مژگان

با سلام .ببخشید من تند رو از بایننس به کوین بیس رو یک شبکه اشباه انتقال دادم ،الان پول از حساب بایننس کم شده ولی تو کوین بیس نیومده ،پشتیبانی دو طرف هم هیچ کمکی نمیکنن ،الان من چیکار کنم ؟؟
ممنونم

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر. فقط دریافت کننده تراکنش میتونه ارز شما رو برگردونه. اگه اینکارو نمیکنن دیگه کاری از کسی دیگه ساخته نیست.

مجتبی بژونتن

سلام بنده بهمن ماه پارسال از کیف پول Klever آدرس اتریوم گرفتم و رفتم از صرافی ارزجو 20 عدد اتریوم کلاسیک خرید چه جوری میتونم برگردونم اتریوم کلاسیکامو
تازه وارد ارز دیجیتال شده بودم و نمیدونستم اتریوم با اتریوم کلاسیک فرق میکنه
میتونید راهنماییم کنید
حالا کیف پول klever اتریوم کلاسیکم نداره

ناصر خان

سلام بزرگوار

وقت بخیر
من به میزان ۵۰۰ دلار ارز HT از اکسچنج کوینکس به کیف پول تراست والت انتقال دادم
و حتی در صرافی پیام ارسال کامل شده
ولی به کیف پولم واریز نشده

فکر کنم شبکه انتقال رو اشتباه وارد کرده ام

و کیف پول رو آپدیت کردم
و با فیلتر شکن هم وارد شدم باز
نشون نمیده
طبق ادرس موجود مراجعه کردم ولی
باز متوجه نشدم
پولم کجا رفته
حتی یک کیف پول دیگه نصب کردم در یک گوشی دیگه
ولی باز نشون نمیده

اینم ادرس انتقال پولم به کیف پول

ممنون میشم راهنماییم کنید

و کمکم کنید

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر، نمیدونم مشکل تون از چیه.
چک کنید اشتباها ارز دیگه ای رو در تراست اضافه نکرده باشید.

ناصر خان

سلام مجدد
ممنون که وقت می گذارید و به سوالات جواب میدید

من ارز HT رو از صرافی کوینکس انتقال دادم به کیف پول تراست ولت ولی هنوز اون رو در کیف پول دریافت نکرده ام
و احتمال میدم شبکه انتقالش رو موقع انتقال اشتباه انتخاب کرده ام
در صرافی عملیات انتقال رو کامل نشون میده که انجام شده
ولی هنوز ارزی وارد کیف پولم نشده
چکار کنم؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت شما بخیر دوست عزیز
من چک کردم Houbi token روی تراست ولت بر بستر ERC20 بود در حالیکه کوینکس روی شبکه‌ی دیگه‌ای انتقال رو انجام میده. احتمال زیاد آدرس اشتباه دادید و نمیدونم حتی قابل بازیابی باشه یا نه.

MNM

سلام خسته نباشید من از کیف پول بایننس اسمارت چین میخواستم به changenow ارز BNB انتقال بدم که تبدیل بکنه واسم به بیتکوین کش اما متاسفانه بجای اینکه آدرس 0x رو از سایتشون بردارم اشتباها آدرس … BNB رو برداشتم و بجای آدرس مقصد وارد کردم و الان نمیدونم پولم کجاست 🙁 میشه راهنماییم کنید

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت شما بخیر، در این مورد اطلاعی ندارم. نمیدونم قابل بازیابی باشه یا نه

MNM

اصلا واسم عجیبه که چطور سیستم آدرس رو قبول کرد و ارور نداد 🙁 حداقل باید جوری کدنویسی بشه که دیگه سیستم بتونه تشخیص بده این آدرس مال بلاکچین خودشه یا نه که حداقل خطر اشتباه از طرف کاربر کاهش پیدا کنه چون به اندازه کافی این بازار وسیع و گیج کننده هست و من خودمم 3ساله دارم مطالعه میکنم خود پروژه های تازه تاسیس خارجی رو ولی متاسفانه فکرشم نمیکردم سیستم قبول کنه آدرس یه نوع رمز ارز دیگه رو اونم بایننس چین که تازه اومده باید باگ کمتری داشته باشه هرچند باگ رو خودم دادم :)) به نظرتون باید از چه طریق پیگیرش بشم.بایننس؟بلاخره شانسمو امتحان کنم شاید تونستم به پولم برسم

شجاع‌الدین جهاندیده

بله احتمالا باید به خاطر آدرس اشتباه خطا میداد.
بهتره از مقصد تراکنش پیگیری کنید و امیدوار باشید قابل بازیابی باشه

Behrooz

سلام من etc رو با ادرس کوین به کیف پولم تراس ولت از باینس انتقال دادم ولی بستر اون رو اشتباه peb20 زدم و پول به حسابم نیومد ولی در bscscan اون رو میبینم چکار باید انجام بدم تا پولم به کیف پول یا باینس انتقال پیدا کنه

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر
احتمالا با این راهنما بتونید موجودی رو برگردونید:
https://www.bourseiness.com/48382/bep20-etc-recovery

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
14
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx