معرفی Binance Earn (راهی برای درآمد انفعالی)

binance earn

قسمت Earn در بایننس یکی از خدماتی است که این صرافی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

اما اینکه Binance earn چیست و چگونه می‌تواند برای کاربران درآمد ایجاد کند، دقیقا سوالی است که در این مطلب می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم.

به طور کلی، Earn در بایننس مجموعه‌ای از خدمات مالی است که کاربران می‌توانند برای کسب درآمد و بازدهی از آن استفاده کنند. این حساب را می‌توان حساب پس‌انداز مخصوص ارز‌های دیجیتال در نظر گرفت با این تفاوت که قسمت earn در بایننس قابلیت‌های بسیار بیشتری نسبت به حساب پس‌انداز بانکی دارد.

عناوین مطلب:

این سرویس برای کاربرانی که می‌خواهند دارایی‌های خود را خرید و فروش کنند و هم زمان آن‌ها را افزایش دهند، بهترین گزینه است؛ چرا که سود سالانه‌ای که بانک‌ها در این شرایط در ازای سپرده گذاری‌های بلند مدت به کاربران می‌دهند بسیار پایین است.

توجه: با این حال، لازم به ذکر است که ایرانیان مقیم کشور اجازه افتتاح حساب و فعالیت در سایت بایننس را ندارند اما افرادی با استفاده از آی پی کشور‌های دیگر به طور محدود در این صرافی فعالیت می‌کنند. کاربرانی که به این روش در بایننس فعالیت و از earn در بایننس استفاده می‌کند، همواره ریسک بسته شدن حسابشان از طرف این صرافی وجود دارد؛ بنابراین مجموعه بورسینس مسئولیتی در قبال این موارد احتمالی ندارد.

Binance Earn چیست؟

Binance Earn مجموعه‌ای از محصولات مالی است که تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران از طریق آن می‌توانند موجودی ارز دیجیتال خود را افزایش دهند.

آن‌ها می‌توانند به این گزینه به عنوان یک حساب پس‌انداز ارز دیجیتال نگاه کنند. با این تفاوت که ارز‌های دیجیتال پتانسیل بیشتری برای سود و بازدهی دارند.

در ادامه وارد بخش‌های مختلف قسمت earn در بایننس می‌شویم تا کاربران بهتر با این سرویس آشنا شده و گزینه مناسب خود را پیدا کنند.

قسمت earn در بایننس با توجه به میزان ریسک‌پذیری، مدت زمان سرمایه‌گذاری و سود مد نظر، گزینه‌های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند ارز دیجیتال خود را سهام گذاری کنند یا با سود معین قرض دهند یا حتی در یک سرویس دیفای شرکت کنند، می‌توانند از earn در بایننس برای این کار استفاده کنند.

انواع روش‌های سرمایه گذاری در Binance earn چیست؟

Earn در بایننس یکی از سرویس‌های منحصر به‌فردی است که این صرافی در اختیار کاربران ارز دیجیتال سراسر جهان قرار می‌دهد.

این سرویس انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

1. پس‌انداز منعطف (Flexible Savings)

در حساب پس‌انداز منعطف، کاربر مستقیم روی دارایی‌های خود سود دریافت خواهد کرد. استفاده از پس‌انداز منعطف در قسمت earn در بایننس بسیار آسان بوده و همان طور که از نامش پیداست، انعطاف و تنوع زیادی را به کاربران ارائه می‌دهد.

این گزینه برای افرادی که قصد فروش دارایی خود را نداشته و آن را هودل (HODL) کرده‌اند بسیار مناسب است. از آنجایی که برداشت آن در هر زمان که سرمایه‌گذار بخواهد ممکن است، وی می‌تواند با انتقال دارایی خود به این حساب‌ها سود خوبی کسب کند.

بیشتر بخوانید: چگونه هولدر (Holder) بهتری در بازار ارزهای دیجیتال باشیم؟

لازم به ذکر است که سود سرمایه‌گذار از روزی که یک حساب پس‌انداز منعطف باز می‌کند، محاسبه نمی‌شود؛ بلکه یک روز بعد از شروع این کار انجام خواهد شد.

2. پس‌انداز ثابت (Fixed Savings)

حساب پس‌انداز ثابت در earn بایننس اگرچه نسبت به حساب‌های دیگر سود بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد؛ اما دسترسی به آن به آسانی حساب پس‌انداز منعطف نیست.

تفاوت میان این دو حساب در این است که سرمایه‌گذار قبل از شروع اشتراک، مشخص می‌کند که سرمایه‌اش چه مدت در آن حساب باشد و  صرافی نیز طبق آن به او سود تعلق می‌دهد. مزیت این نوع حساب در این است که سرمایه‌گذار نرخ سود بالاتری خواهد داشت چرا که مدت زمان و میزان سود ثابت است.

مدت زمان قفل ارز دیجیتال در حساب‌ پس‌انداز ثابت، بین 7 تا 90 روز است. هر کسی که مطمئن است که برای مدتی نیازی به قسمتی یا کل سرمایه خود نخواهد داشت، می‌تواند آن را در این نوع حساب‌ها با نرخ سود بالاتر پس‌انداز کند.

3. فعالیت‌های وام‌دهی (Lending activities)

فعالیت‌های وام‌دهی دسته‌ای دیگر از سرویس‌های بایننس هستند که هر از چندگاهی در تب activities مشاهده می‌شوند.

این نوع از سرویس‌های قسمت earn در بایننس معمولاً بسیار نادر هستند و کاربران باید برای شرکت در آن‌ها به سرعت اقدام کنند. فعالیت‌های وام دهی معمولاً نرخ سود بالاتری از حساب پس‌انداز ثابت دارند و احتمالاً به همین دلیل کمتر در این صرافی مشاهده می‌شوند.

فعالیت های وام دهی
فعالیت‌های وام دهی در بایننس ارن، جزو فرصت‌های کمیاب و پرسود هستند.

با این حال، این نوع سرمایه‌گذاری شباهت زیادی به حساب پس‌انداز ثابت دارد؛ اما با توجه به اینکه تنها هر از چندگاهی فرصت انجام آن پیش می‌آید، سود بیشتری می‌گیرید.

البته باید گوش به زنگ اطلاع‌رسانی‌های بایننس باشید تا بتوانید در این طرح شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: وام‌گیری و وام‌دهی در دیفای

4. استیک قفل شده (Locked Staking)

در بخش استیک قفل شده، تنها با نگه داشتن کوین‌های استیک شده در کیف پول می‌توانید درآمد قابل توجهی کسب کنید؛ البته با استیک این کوین‌ها در سایر سرویس‌های earn در بایننس سود بیشتری نصیب‌تان می‌شود.

با این حال، در صورتی که دارایی خود را برای مدت زمان مشخصی بین 7 تا 90 روز در حسابتان قفل کرده و تا پایان این دوره آن‌ها را برداشت نکنید، سود بیشتری خواهید گرفت. استیک قفل شده شباهت زیادی به حساب منعطف و ثابت دارد.

علاوه بر این برخی از ارز‌های دیجیتال را حتی می‌توان به صورت منعطف قفل کرد. در این شرایط سرمایه‌گذار کوین‌های خود را در earn بایننس استیک می‌کند اما در عین حال می‌تواند هر وقت که بخواهد دارایی خود را برداشت کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای گام به گام استیکینگ در بایننس

5. لانچ پول (Launchpool)

Binance Launchpad پلتفرمی برای راه‌اندازی و انتشار توکن است که پروژه‌های جدید می‌توانند از طریق سازوکار عرضه اولیه صرافی (IEO) آن سرمایه مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنند.

yield farming  نیز سرویس دیگری است که در آن می‌توانید در استخرهای نقدینگی سرمایه‌گذاری گرده و توکن‌های پلتفرم مد نظر را استخراج کنید.

بیشتر بخوانید: ییلد فارمینگ چیست؟ (کسب سود با Yield-farming)

با ترکیب دو گزینه IEO و yield farming در کنار هم Launchpool به دست می‌آید. شما می‌توانید توکن‌های BNB یا BUSD یا سایر کریپتو‌های مد نظر خود را قفل کنید تا در توکن جدیدی که در بایننس عرضه می‌شود، سهم داشته باشید. گاهی اوقات توکن‌ها هم در Launchpool و هم Launchpad عرضه می‌شوند.

Launchpool روش مؤثری برای کسب درآمد فعال از بایننس است. کاربرانی که می‌خواهند درآمد خوبی از قسمت earn در بایننس داشته باشند، می‌توانند دارایی‌های خود را در این سرویس قفل کرده و سود خوبی دریافت کنند.

در این سرویس کاربران هر زمان که بخواهند می‌توانند سرمایه خود را برداشت کنند.

6. مدیریت سرمایه (Asset Management)

تب مدیریت سرمایه به شما برخی محصولات سرمایه‌گذاری و پس‌انداز پیشرفته‌تر Binance را ارائه می‌دهد که استفاده از آن‌ها بسیار آسان است.

در ادامه کامل‌تر توضیح خواهیم داد که قسمت مدیریت سرمایه در Binance earn چیست؟

مبادله نقدینگی بایننس (Binance Liquid Swap)

مبادله نقدینگی نوع خاصی از معامله است که قیمت دارایی‌ها در آن بر اساس یک فرمول ریاضی تعیین می‌شود و نه عرضه و تقاضا. به این نوع معامله، بازار سازی خودکار گفته می‌شود.

مبادله نقدینگی مانند سایر بازار سازهای خودکار از جمله Curve Finance عمل می‌کند؛ با این تفاوت که این سرویس توسط پلتفرم بایننس ارائه می‌شود. مبادله نقدینگی راهی آسان و سریع برای مبادله دارایی‌ها با یکدیگر بدون هزینه تراکنش خاصی است.

در این سرویس شما می‌توانید به عنوان یک بازار ساز فعالیت کنید. برای استفاده از این سرویس کافی است که در یک یا چندین استیبل‌کوین‌ پشتیبانی شده توسط بایننس سرمایه‌گذاری کرده و سود آن را دریافت نمایید.

در شرایطی ممکن است سودی که در مبادله نقدینگی بایننس به دست می‌آورید از دیگر سرویس‌های Binance Earn بیشتر باشد.

پس‌انداز دوگانه (Dual Savings)

سرویس پس‌انداز دوگانه earn در بایننس راهی عالی برای کسب درآمد از ارز‌های دیجیتال، بدون توجه به جهت بازار است. در این روش شما بالاترین بازده را با کمترین ریسک می‌گیرید؛ اما چگونه؟

برای استفاده از این سرویس، دو ارز دیجیتال خود را وارد این شبکه کرده و بر اساس این دو دارایی بازده می‌گیرید. در واقع شما متعهد می‌شوید که دارایی خود را در این شبکه قفل کرده و در ازای آن ممکن است بازدهی بسیار بیشتری نسبت به سایر سرویس‌ها داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 6 استراتژی سرمایه گذاری دوگانه از طریق Binance Earn

صندوق BNB یا BNB Vault

صندوق BNB یک صندوق همه کاره است که سرویس‌های مختلفی از جمله، حساب منعطف، سهام‌گذاری DeFi  و Launchpool را با هم ترکیب کرده و بیشترین سود ممکن را به شما می‌دهد؛ از این رو کسب درآمد با استفاده از صندوق BNB بسیار آسان است.

DeFi
صندوق‌های سرمایه‌گذاری دیفای در صرافی‌های مختلف، اخیراً با استقبال خوبی از جانب کاربران روبرو شده است.

بعد از سهام‌گذاری BNB، شما یک صندوق BNB دریافت خواهید کرد و سود شما از روز دوم محاسبه خواهد شد. علاوه بر این، می‌توانید دارایی‌های خود هر زمان که بخواهید از این صندوق به دو روش برداشت یا اصطلاحاً بازخرید کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام کسب درآمد با استیک BNB

این دو روش عبارت‌اند از:

  • بازخرید سریع (fast redemption)
  • بازخرید استاندارد (standard redemption)

در بازخرید سریع می‌توانید بلافاصله پس از درخواست و در همان روز، دارایی خود را برداشت کنید؛ اما سود آن روز از حساب شما کسر می‌شود.

در مقابل، در صورتی که از روش بازخرید استاندارد استفاده کنید، یک روز بعد از ثبت درخواست خواهید توانست دارایی خود را برداشت کنید.

توجه: لازم به ذکر است که صرافی بایننس برای کاربران ایرانی تحریم و خارج از دسترس است و کاربرانی که با استفاده از روش‌های دیگر از خدمات این پلتفرم بهره می‌برند، خطر بلوکه شدن همواره آن‌ها را تهدید می‌کند؛ بنابراین مجموعه بورسینس هیچ مسئولیتی در قبال آن‌ها قبول نمی‌کند و این مطلب تنها جهت افزایش آگاهی کاربران در مورد پلتفرم معاملاتی بایننس منتشر شده است.

سخن آخر

در این مطلب به طور کامل در مورد اینکه Binance earn چیست و چند نوع مختلف earn در بایننس وجود دارد صحبت کردیم. همان طور که می‌بینید روش‌های زیادی برای کسب درآمد غیرفعال از صرافی بایننس، برای کاربرانی که به این پلتفرم دسترسی دارند وجود دارد.

قسمت earn در بایننس به شما اجازه می‌دهد با توجه به هدف سرمایه‌گذاری و معامله خود، محصول درآمدی ایده آل خود را انتخاب کرده و بدون نیاز به انجام کوچک‌ترین کاری از سود حاصل آن استفاده کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

صرافی بایننس

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

36 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
روح اله

سلام
من یه مقدار پول تو استیک فیکس گذاشتم ولی لغوش کردم چطور می تونم الان انتقال دهم به اسپات

مهتاب

سلام سرمایه گذاری تو بخش ارن بایننس ریسکی غیر از مدت زمان قفل شدن رو متوجه دارایی ما میشه؟؟؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر
بله، ممکنه قیمت دارایی موردنظر کاهش داشته باشه
ممکنه فردا بایننس اعلام کنه احراز هویت برای همه اجباریه و مدتی مبالغ شما قفل باشن
ممکنه هر اتفاق دیگه ای بیفته. کنترل این چیزها دست بایننس هست و من و شما نمیتونیم حدس بزنیم.

علی خزایی

سلام دوست عزیز من مقداری usdt سپرده گذاشتم ( flexible ) به مدت ۷ روز و خود به خود تمدید کرد اما حالا میخوام برداشت کنم بره توی اسپات که دیگه تمدید نشه
میشه راهنمایی کنید؟؟؟

مهدی

سود دهیش از بانکای ایران کمتره انگار

ع.بهروز

سلام امکان داره راحع به Dual Investmentبیشتر توضیح بدین؟

شاهین

سلام دوست عزیز و بزرگوار من خیلی ممنونم بخاطر اطلاعاتی که در اختیار ما میگذارید
من میخواهم خیلی مشخص جواب این سوالم رو بگیرم اگر من مبلغ 20 میلیون تومان سرمایه گذاری کنم به مدت 1 ماه چند میلیون تومان سود به من تعلق میگیرد

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست گرامی
بستگی به ارز مدنظر شما داره
هر درصدی که در بایننس نوشته رو در مقدار پولی که دارید ضرب کنید، سود حدودی یکسال رو بدست میارید.
برخی از این درصدها متغیر هستن و Fix نیستن.
مثلا اگر ارزی زده 18% APY یعنی سالیانه 18 درصد سود داره و برای 20 میلیون میشه سالیانه 3,600,000 تومن.
اینم در نظر بگیرید که اگه ارز موردنظر از نوع استیبل‌کوین نباشه (مثل USDT ارزشش پایدار نباشه) قیمت ارز مورد نظر تا یکسال آینده قطعا کم و یا زیاد میشه و این یکی از مهمترین ریسکهای این روش کسب درآمده.
چون سودی که به حساب شما اضافه میشه در قالب همون ارزی هست که سرمایه گذاری کردید، اگه BNB سرمایه گذاری کردید، BNB رو به عنوان سود میگیرید.

علی قاسمی بگتاش

سلام بسیار عالی بود .برای برخی ارز ها مثل بایننس کوین سود 14.79 درصدی میدهد یا کیک(پنکیک سوآپ)19 درصد میدهد.بسیار مطلب مفیدی بد تشکرفراوان.

سلام وقت بخیر دوست گرامی
ممنون از همراهی شما
توجه کنید که سودهای اشاره شده سالیانه هستن و امکان تغییر در این سودها هست.

یوسف

سلام مطلب مفیدی بود ،بجز ریسک بلاک شدن ازطرف صرافی،اگه صرافی هک بشه بازهم سرمایه در خطر هستش؟نحوه برداشت واموزش ندادین که کدوم گزینه رو برای برداشت انتخاب کنم!

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست گرامی
ریسک بلاک شدن بله همیشه هست.
برداشت و واریز، از طریق کیف پول spot موجود در حساب بایننس شما انجام میگیره.

مسعود

با سلام
من میتونم با یک سرور مجازی دو اکانت در بایننس افتتاح کنم و باعث بلاک شدن اکانت‌های من نمیشه ؟؟

علی

سلام من earnمیخام تبدیل به باینانس کنم میگه باید حداقل ۱۰ باینانس باشه ؟
چکار کنم ؟

فرزاد رحمانی

در قیمت flexible saving فایننس از ما احراز هویت میخواهد؟یا در شرایطی این کار را انجام میدهد ؟ممنون میشم راهنمایی کنید

سروش

با عرض سلام و خسته نباشید. توی coinex هم قابلیتی شبیه این وجود داره؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست عزیز. نه چنین امکاناتی در سایت کوینکس نیست.

ایمان

با سلام بله در کوینکس امکانی بنام finencial هست که به شما سود سالیانه میده

mary

درود بر شما ممکنه بفرمایید سود سوآپ چطوری محاسبه میشه؟

علی شمشیری

سلام تو بخش earn کنار همشون APY داره که بخشی نداره که هفتگی سود بده؟؟
بعد اگه APY سود سالیانه هست پس اون بخشی که مدت زمان رو مشخص میکنه چیه پس؟؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر،
یه بخش Fixed داریم که زمان قفل بودن ارز رو مشخص میکنید، در این بخش هرچقدر زمان بیشتری اون موجودی رو Stake کنید، APY بیشتر میشه.
APY رو مینویسه ولی سود مدت زمان خاص مثلا هفتگی یا 90 روزه رو خود شما باید حساب کنید
اگه APY روی 7 باشه، باید به 12 تقسیم کنید تا سود تقریبی ماهیانه بدست بیاد که میشه تقریبا 0.58 درصد
و برای هفتگی و 90 روزه هم همینطور.

یعقوب حسن زاده

با تشکر از اطلاعات مفیدتان
در قسمت earn آیا سود ۶ درصد برای یک هفته است یا سود ۶ درصد سالانه حساب می کنند و متناسب با تعداد روز سود می دهند

سلام وقت بخیر دوست گرامی. اگه کنار 6 درصد عبارت APY اومده یعنی سود سالیانه است.
APY مخفف annual percentage yield یعنی درصد سود سالیانه.

محمد

سلام، چطور پول رو از قسمت earn خارج کنم؟

salar

از قسمت wallet برو داخل
Earn
بعد
Flexible Savings
بعد
BNB

چیزای دیگه هم داره :
Token
Est. APY
Duration (days)
Minimum Locked Amount
ATOM
24.79%
1ATOM
AVAX
8.79%
0.1AVAX
CELR
12.45%
1000CELR
CRV
5.79%
1CRV
OAX
6.00%
70OAX
NAV
4.79%
50NAV
YFI
2.49%
0.01YFI
1INCH
9.13%
201INCH
SUSHI
9.19%
10SUSHI
WAVES
4.74%
50WAVES
COS
21.49%
50000COS
ADA
5.09%
5000ADA
ALGO
8.79%
100ALGO
TOMO
9.49%
50TOMO
KNC
9.49%
100KNC

masoud

دمتون گرم بازم ادامه بدید عاااالی بود

شجاع‌الدین جهاندیده

سلامت باشین، تشکر از حمایت شما

دانیال

سلام در قیمت launchpool حتما باید وریفای باشیم یا لازم نیست

Zahra

چطور خارج بشیم از earn

Davood taheri

سلام
من یه نوت گذاشتم تو باینس که دوج داشت میومد پایین اعلام کنه اما الان رفته تو ارن erne
چه طوری میتونم تبدیل کنم باز دوج
ممنونم

حسین

با سلام
بسیار عالی و کاربردی
دمتون گرم
موفق باشید

هادی

جناب سید‌علیرضا ممنون از به اشتراک‌گذاری معلومات‌تان
خدا رفتگانِ‌تو بیامرزه🙏🙏🙏

علی

ممنون بات تهیه و ترجمه این مطلب
خیلی دنبالش بودم تا بفهمم دقیقا هرکدوم چی هستن و کدومشون بهتر و امن تر هست

شجاع‌الدین جهاندیده

سلامت باشید، ممنون از همراهی شما.

اسمعیل

سلام.وقت بخیر.ممنون از مطالب عالی شما.ی سوال داشتم.وقتی7-day saving هفت روزه انجام میدیم بعد روز هشتم نیازی ب تنظیم خاصی هس برای تمدید saving یا خودکار انجام میشه؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
36
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx