آموزش مارجین تریدینگ در پلتفرم بایننس (تصویری)

روش انجام مارجین تریدینگ بایننس margin

مارجین تریدینگ نوعی از معامله است که در آن معامله‌گر از سرمایه فراهم شده توسط شخص ثالث برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. در این آموزش مارجین از بورسینس با ما همراه باشید تا هر آنچه در مورد انجام معاملات مارجین بایننس لازم است را به شما آموزش دهیم.

در مقایسه با حساب‌های معاملاتی معمولی، در حساب‌های معاملاتی مارجین معامله‌گران می‌توانند با چند برابر موجودی اصلی خود برای باز کردن موقعیت‌های معاملاتی استفاده کنند.

مراحل انجام معاملات مارجین بایننس

  1. انتقال: به صفحه Margin Account بروید و برای انتقال دارایی گزینه Transfer را انتخاب کنید.
  2. قرض گرفتن: برای قرض گرفتن دارایی در صفحه Margin Account روی گزینه Borrow کلیک کرده و دارایی مدنظر را انتخاب کنید.
  3. ترید کردن: برای شروع معامله مارجین به صفحه Margin Trading بروید.
  4. بازپرداخت: برای بازپرداخت بدهی‌تان به صفحه Margin Account بروید و گزینه Repay را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش مارجین تریدینگ در پلتفرم بایننس (تصویری)

عناوین مطلب:

نحوه باز کردن حساب مارجین تریدینگ در بایننس

بعد از اینکه وارد حساب بایننس خودتان شدید، مستقیماً وارد داشبورد خواهید شد.

اگر قصد دارد از صفحه‌ای دیگر وارد صفحه داشبورد شوید، موس خود را به سمت بالا سمت راست ببرید و روی پروفایل خود کلیک کنید.

این مرحله برای هر کسی متفاوت است و در آن دو حرف اول ایمیل شما نمایش داده می‌شود. برای ورود به حساب کاربری بر روی فلش رو به پایین کلیک کنید و با انتخاب ایمیل، وارد داشبورد حساب خود شوید.

مارجین

اکنون بعد از این مرحله وارد حساب خود می‌شوید و می‌توانید موجودی حسابتان را در این صفحه مشاهده کنید.

در زیر عبارت «Balance Details» بر روی Margin کلیک کنید تا فرایند باز شدن حساب مارجین شما در بایننس آغاز شود. برای این کار باید قبلاً کارهای تأیید هویت خود را انجام داده و مطمئن شوید که کشورتان در لیست سیاه وجود ندارد. در ضمن فعال نمودن تأیید دو مرحله‌ای نیز ضروری است.

بیشتر بخوانید: رفع خطای 2fa در بایننس (Google Authenticator)

در مرحله بعد، یک پنجره بازشو در مورد مسابقه مارجین تریدینگ برای شما باز می‌شود. لطفاً مراحل خواسته شده در این صفحه را کامل کنید و اگر مایل به ادامه کار هستید، روی دکمه «Start the Quiz» کلیک کنید.

آموزش مارجین؛ نحوه انتقال پول

بعد از اینکه حساب مارجین را به صورتی که گفته شد باز کردید، می‌توانید ارزهای خود را از حساب معمولی خود به حساب مارجین بفرستید. برای انجام این کار بر روی تب Wallet کلیک کرده و بعد از انتخاب Margin روی گزینه Transfer در پایین صفحه کلیک کنید.

انتقال

سپس کوینی را که قصد انتقال آن را دارید از روی لیست انتخاب کنید.

انتقال

مقدار پولی را که می‌خواهید از حساب معمولی خود به حساب مارجین‌تان واریز کنید را وارد کنید.

آموزش مارجین؛ نحوه قرض گرفتن

پس از آنکه بایننس کوین را به کیف پول مارجین انتقال دادید، می‌توانید از آن به عنوان وثیقه برای قرض گرفتن سرمایه استفاده کنید.

موجودی حساب مارجین شما مشخص می‌کند که چه مقدار توانایی قرض گرفتن دارید و نرخ آن همیشه روی یک به پنج ثابت است؛ برای مثال اگر یک بیت‌کوین داشته باشید، می‌توانید چهار بیت‌کوین قرض بگیرید. در این مثال، ما می‌خواهیم 0.02 بیت‌کوین قرض بگیریم.

بعد از انتخاب کوین موردنظرتان برای قرض گرفتن، بر روی عبارت Confirm borrow کلیک کنید.

تائید قرض گرفتن
تأیید کردن فرایند قرض گرفتن

مفهوم اصطلاحات این صفحه:

  • Hourly Interest Rate: نرخ بهره ساعتی
  • Borrowed: مقداری که قبلاً قرض گرفتید
  • Maximum Borrow Amount: حداکثر مقداری که می‌توانید قرض بگیرید.

در مرحله بعد، حساب مارجین شما با بیت‌کوینی که قرض گرفته‌اید شارژ می‌شود. حالا می‌توانید با سرمایه‌ای که به صورت قرضی دریافت کرده‌اید وارد معامله شوید؛ این در حالی است که مقداری بیت‌کوین به اضافه نرخ بهره به صرافی بدهکارید. نرخ بهره هر یک ساعت به روز می‌شود. می‌توانید جفت‌های موجود در حال حاضر و همچنین نرخ‌های آن‌ها را در صفحه Margin Fee مشاهده کنید.

می‌توانید با رفتن به صفحه «Wallet Balance» و انتخاب زبانه «Margin» وضعیت فعلی حساب مارجین خود را بررسی کنید.

سطح مارجین

در سمت راست صفحه نمایش، سطح مارجین خود را مشاهده می‌کنید که با توجه به پولی که قرض گرفته‌اید (مجموع بدهی) و وجهی که به عنوان وثیقه در حساب مارجین خود دارید سطح ریسک شما را تعیین می‌کند.

سطح ریسک با توجه به حرکات بازار تغییر می‌کند؛ پس اگر قیمت‌ها بر خلاف پیش‌بینی شما حرکت کنند، حسابتان صفر یا به اصطلاح لیکوید (Liquid) می‌شود.

فرمول محاسبه سطح مارجین بایننس به صورت زیر است:

(کل وجه قرض گرفته شده + کل بهره انباشته شده) / ارزش کل دارایی = سطح مارجین

وقتی سطح مارجین به 1.3 کاهش پیدا کند به اصطلاح مارجین کال می‌شوید که در واقع هشداری است که به شما می‌گوید یا باید حساب خود را شارژ کرده و وثیقه بیشتری وارد حساب مارجین بایننس کنید و یا باید مقداری از بدهی خود را بپردازید.

اگر سطح مارجین به 1.1 برسد، حساب شما صفر یا لیکوید می‌شود؛ یعنی بایننس دارایی‌های شما را در بازار می‌فروشد تا بدهی شما را از روی آن بردارد.

در حساب خود بر روی Positions کلیک کنید تا اطلاعات کامل در مورد پوزیشن فعلی خود را به دست آورید و اگر می‌خواهید که اطلاعات را به دلار مشاهده کنید، در سمت راست بالا روی گزینه USDT Benchmark کلیک کنید.

آموزش مارجین؛ نحوه معامله در مارجین بایننس

اگر می‌خواهید از وجوهی که قرض گرفته‌اید برای انجام معامله استفاده کنید، می‌توانید به صفحه مارجین بایننس بروید و مانند حالت عادی با استفاده از سفارش‌های استاپ لیمیت و غیره معامله کنید.

بیشتر بخوانید: مفهوم انواع سفارشات در بازارهای مالی: Stop Limit و Limit Orders

چگونگی پرداخت بدهی

برای بازپرداخت قرضتان، بر روی کلید Borrow/Repay کلیک کرده و زبانه Repay را انتخاب کنید.

کل مبلغی که باید پرداخت کنید، مجموع کل وجهی که قرض گرفته‌اید به اضافه نرخ بهره آن است. قبل از ادامه، مطمئن شوید که موجودی لازم را در حسابتان دارید.

سپس، کوین و مبلغی را که می‌خواهید بازپرداخت کنید انتخاب کرده و روی «Confirm repayment» کلیک کنید. توجه داشته باشید که فقط می‌توانید از همان ارز دیجیتال برای بازپرداخت استفاده کنید.

تایید بازپرداخت بدهی
تأیید بازپرداخت بدهی مارجین

برگرداندن سرمایه به حساب معمولی

برای بازگرداندن سرمایه به کیف پول عادی خودتان (Spot wallet) از حساب مارجین بایننس بر روی Transfer کلیک کرده و سپس دکمه بین دو حساب را انتخاب کنید تا جهت انتقال دارایی تغییر کند؛ سپس بر روی عبارت Confirm transfer کلیک کنید.

بازگرداندن سرمایه به حساب
برگرداندن سرمایه به حساب معمولی

شما می‌توانید دارایی‌های خود را آزادانه بدون پرداخت هیچ‌گونه کارمزدی بین کیف پول‌های خود جابجا کنید؛ اما این نکته را بدانید که در صورت کم شدن سرمایه شما در حساب مارجین، سطح ریسک شما بالا رفته و احتمال لیکوید شدن حسابتان به وجود می‌آید.

یک مثال از مارجین تریدینگ بایننس

فرض کنید که معامله‌گری پیش‌بینی می‌کند قیمت بایننس کوین بالا می‌رود و تصمیم می‌گیرد که مقداری از آن را بخرد.

برای این کار، او مقداری از سرمایه خود را وارد صرافی کرده و در حساب مارجین به ازای مقداری بیت‌کوین، بایننس کوین قرض می‌گیرد. اگر قیمت بایننس کوین همان‌طور که او انتظار داشت بالا برود، می‌تواند آن‌ها را فروخته و بدهی خود را به همراه سود آن بفروشد.

مقدار باقیمانده پس از پرداخت بدهی و بهره سود خالص معامله‌گر خواهد بود.

به هرحال استفاده از مارجین تریدینگ هم سود و هم ضرر را چندین برابر می‌کند؛ پس اگر بازار بر خلاف انتظار معامله‌گر حرکت کند، ضرر او بسیار بیشتر از حالت عادی خواهد بود. به همین دلیل مارجین تریدینگ برای معامله‌گران حرفه‌ای مناسب است و نه تازه‌کاران.

بیشتر بخوانید: معایب استفاده از اهرم (Leverage) در معاملات کریپتو!

آموزش مارجین؛ مزایا و معایب مارجین تریدینگ

مهم‌ترین مزیت معاملات مارجین این است که به دلیل چند برابر شدن اندازه موقعیت معاملاتی، پتانسیل کسب سود به همان نسبت چند برابر می‌شود. علاوه بر این، در معاملات مارجین می‌توان بر روی چند دارایی متفاوت معامله باز کرد، چرا که معامله‌گران می‌توانند درصدهای کوچکی از سرمایه اصلی خود را به چندین موقعیت معاملاتی اختصاص دهند.

در نهایت، داشتن حساب مارجین می‌تواند به معامله‌گران کمک کند سریع‌تر موقعیت‌های معاملاتی باز کنند، بدون اینکه مجبور باشند مبالغ زیادی را به حساب خود منتقل کنند.

با این وجود، مارجین تریدینگ نکات منفی نیز دارد. همان‌طور که پتانسیل کسب سود در آن بیشتر می‌شود، در صورت تحلیل اشتباه امکان چندین برابر شدن ضرر معاملات نیز افزایش پیدا می‌کند. برخلاف معاملات معمولی اسپات، در مارجین تریدینگ احتمال از دست رفتن کل موجودی حساب در اثر حرکت قیمت در جهت خلاف وجود دارد.

به دلیل استفاده از اهرم یا لورج در مارجین، اگر قیمت تا حد مشخصی در خلاف جهت معامله حرکت کند، معامله‌گر مارجین کال شده و در صورت ادامه این شرایط موقعیت او لیکوید می‌شود.

به همین دلیل، سرمایه‌گذارانی که از معاملات مارجین استفاده می‌کنند می‌بایست حتماً استراتژی‌های مدیریت ریسک مناسب و ابزارهای کاهش ریسک، مانند سفارش‌های حد ضرر را رعایت کنند. همچنین، استمرار در آموزش مارجین تریدینگ می‌تواند به درک بهتر این نوع معاملات کمک کند.

سؤالات متداول

مارجین تریدینگ چیست؟

نوعی حساب است که در آن معامله‌گر با استفاده از سرمایه قرضی ارائه شده توسط صرافی می‌تواند با چندین برابر موجودی اصلی خود اقدام به معامله کند.

تفاوت حساب مارجین با حساب معمولی یا اسپات چیست؟

در معاملات اسپات موجودی حساب از بین نمی‌رود بلکه ممکن است ارزش دارایی‌ها کاهش (یا افزایش) پیدا کند. اما در حساب مارجین، در صورت حرکت قیمت در خلاف جهت پیش‌بینی معامله‌گر تا حد مشخصی، امکان لیکوید (صفر) شدن موجودی حساب وجود دارد.

مارجین تریدینگ مناسب چه کسانی است؟

به دلیل نوسانات شدید قیمت ارزهای دیجیتال و امکان لیکوید شدن حساب، استفاده از مارجین تریدینگ صرفاً به معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه توصیه می‌شود.

سخن پایانی

مطمئناً مارجین تریدینگ ابزار مفیدی برای کسانی است که به دنبال افزایش سود معاملات موفق خود هستند. در صورت استفاده درست از معاملات اهرمی، معامله‌گران می‌توانند از حساب مارجین برای کسب سود بیشتر و تنوع بخشیدن به معاملات بهره‌مند شوند.

با این حال، همان‌طور که گفتیم این روش معاملاتی می‌تواند ضرر معاملات را افزایش دهد و ریسک‌های بسیار بیشتری را به همراه داشته باشد. به ویژه، به دلیل نوسانات شدید قیمت ارزهای دیجیتال استفاده از این نوع حساب فقط به معامله‌گران حرفه‌ای توصیه می‌شود.

در آموزش مارجین تریدینگ بایننس مراحل انجام معاملات را به شما آموزش دادیم. لطفاً نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه ثبت کنید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

صرافی بایننس

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

57 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محسن

سلام. ببخشید من در حساب مارجین نمیتونم پولم برداشت کنم یا انتقال بدم. احراز هویتم کردم. به دلار هست. ممنون میشم راهنمایی کنید.

مریم

سلام وقت بخیر میخواستم بدون در معاملات مارجین تا چه زمانی وقت داریم که معامله رو ببندیم؟ منظورم اینه که برای اینکه کال مارجین نشیم و مشخص بشه که معامله تو سود هستش یه ضرر چه تایمی لازمه؟ یک روز؟

حسین

سلام دوست گرامی
من از مارجین قرض گرفتم و بعد هم این قرض رو پرداخت کردم و الان حدود 49 ada دارم و می خواهم آن را به حساب اسپات منتقل کنم اما نمیشه و خطا میدهد
Assets with a value more than 2 times of your total debt can be transferred out of your margin account.
لطفا راهنمایی کنید
ممنون

فخراادین

سود ساعتی ات بصورت bnb است اونم repay کن تا واست آزاد بشه

alireza

سلام وقت بخیر
تو مارجین در اصل توکن ها لویرج شده هست
1 – در قسمت مارجین اگر گزینه Normal mode باشد و هیچ وامی نگرفته باشی . دقیقا شامل چه کارمزدی یا کمیسیون میباشد

سهیل

سلام و خسته نباشید. بنده 960 تتر توی حساب مارجین دارم که مقدار Available را زده 0 درحالی که هیچ Borrow ندارم ولی در قسمت total debt زده تتر دلار. و هیچ راهی برای ریپی کردن اون قرض که نمی دونم از کجا اومده ندارم و نمی تونم این مقدار را به حساب اسپات یا هرجای دیگر منتقل کنم و کاملا قفل شده. لطفا کمک کنید. بایننس انگار هیچ ساپورت و پاسخ دهی نداره

محسن

سلام.تو رو خدا کمکم کنید.تو کوینکس دستم خورده به دکمت ای.پولم رفته تو margin
هی هم داره موجودیم کمتر میشه.چیکار کنم برگرده به کیف پولم.تو رو خدا کمکم کنید.در ضمن با اپلیکیشن اندروید کار میکنم کوینکس رو.

Parhad

سلام
زمانی که پیام margin risk greater than 2 can be transferred out from your margin wallet میده،
ازکجا متوجه بشیم چقدر بدهی داریم و بابت کدام جفت ارزه؟
چون ممکنه تعداد زیادی خرید و فروش انجام داده باشیم و یادمون نباشه کدوم ارزها بوده.

برای تسویه کل بدهی به کدوم قسمت مراجعه کنیم؟

ممنون

سالار

سلام من طبق آموزش شما در خواست انتقال از مارجین له اسپات رو میزنم ولی منتقل نمیشه مینویسه موجودی صفر در حالی ک تو ولت ۳۹تتر دارم ممنون میشیم راهنمایی کنین

شیوا گل چین

سلام خسته نباشید من در صرافی کوینکس از مارجین استفاده کردم و دکمه repay وجود ندارد میشه راهنمایی کنید از چه طریقی میتونم پول صرافی برگردونم و هی حساب منو داره کم می‌کنه و ریسک 122 نشون میده تقریبا سرمایه نصف شده

مهدی

سلام.من تو مارجین ایزولیتد خرید وفروش انجام دادم.bnbرو در 412خرید ودر 522فروختم که تا 565هم رفت ولی با بالا رفتن قیمت bnbاز حساب من کم میشد.تا جایی که بیش از نصف سرمایه اولیه ام رفت.دلیلش چی بود؟
چطوری میشه سفارش قرار داد که همزمان با فروش قرض هم تعدیه بشه؟
من با موبایلم کار میکنم که ظاهرا با نسخه ویندوز تفاوت داره.

اسماعیل

سلام شما باید برای معامله لانگ دلار قرض بگیرید که با بالا رفتن قیمت سود کنید.شما bnb قرض گرفتید که قیمتش رفته بالا و ضرر کردید.

علی

سلام جواب مارجین و دارین

علی

همیشه تتر قرض بگیرید

علی

سلام میخواستم بپرسم مشکل هشدار insuficent margin چیه و چطور حل میشه؟ با تشکر

علی

سلام
میخواستم بپرسم هشدار insuficent margin چیه؟
چطور حل میشه ؟ باتشکر

مهدی

سلام وقت بخیر
سود بهره مارجین به ازای هر تتر ۰.۰۰۵ هستش
یا هر مقدار وام بگیری ساعتی ۰.۰۰۵ حساب میشه ممنونم میشم اگر جواب بدید

علیرضا

باسلام
من معامله مارجینم بستم اما نمیتونم پول انتقال بدم به اسپات. حتی مقدار قرضم بایننس برداشت کرده اما بازم نمیشه تو قسمت والت مارجین تتر نیس اما تو مارکت مارجین هست.

امیر کیقبادی

سلام . من مقداری سرمایمو به margin انتقال دادم الانم معاملاتو بستم ولی امکان برگردوندن به spot ندارم و پیغام زیر میاد ..
margin risk greater than 2 can be transferred out from your margin wallet
چطوری باید برگردونم ؟

حامد

قرض هر دوتا جفت ارزتون رو تسویه کنید و بعد ارز مورد نظر رو به اسپات ولت منتقل کن

Parhad

سلام از کجا متوجه شیم بدهی بابت کدوم جفت ارزه؟
آخه انقدر خرید فروش کردم یادم نیست که….
ولی برای باز گرداندن به Spot این اختار رو میده
margin risk greater than 2 can be transferred out from your margin wallet

..

دقیقا سوال منم همینه

حسین

یک نمونه معاممله تو مارجین اگه مثال بزنید ممنون میشم مثلا یک ارزی رو شما پیش بینی میکنید وارد ترند نزولی میشه از قیمت خاصی و اتا فلان قیمتها احتمالا بر میگرده این زمان نمیخواد یه مقدار برام گنگه ببخشید اگه سوالم بیسیکه من فقط تو فضای اسپات معامله. کردم تو بایننس

علیرضا

باسلام و خسته نباشید چطوری میتونیم ریسکمونو از 2 بالاتر ببریم وارزمونو رو از بلوکه کردن درمارجین خارج کنیم ممنون میشم اگر توضیح بدین

علی

باسلام و خسته نباشید چطوری میتونیم ریسکمونو از 2 بالاتر ببریم وارزمونو رو از بلوکه کردن درمارجین خارج کنیم ممنون میشم اگر توضیح بدین

علی

سلام.نحوه محاسبه قیمت لیکویید شدن توی معاملات مارجین چطوریه؟

اکبر

ایا میشه در مارجین تریدر تتر بارو کرد ،ولی بیت کوین خرید یا فروخت

اکبر

من هر تریدی مینکم مثلا بای در مارجین تریدین کراس 3 اجرا میشه و فورا کنسل میشه در همون قیمت دلیلش چی میتونه باشه. با قیمت مارکت که کلا فیل میشه و اجرا نمیشه با لیمیت ،اوردر اوکی میشه به قیمت مورد نظر میرسه اجرا میشه و فورا کنس میشه

محمد ارمین

اقا سلام خوب هستین من پولم رو انتقال دادم به مارجنین بعد میخوام برشگردونم به حساب اصلی نمیشه اصلا دارایی هام برام نمیاد . همونجایی که عمل انتقال انجام میشه لطفا راهنمایی کنید؟

وحید مختارزاده

اگر سطح ریسک پایینتر از ۲ باشه امکان انتقال وجود نداره کاملا توضیح داده خود بایننس

علی

سلام بنده بایننس حساب باز کردم و باینس ۲۰۰ تتر بعنوان تشویق با بهره ۰ و به مدت ۷ روز به من داده است. بنده ووچر را تایید کردم و جفت ارز را ada/usdt انتخاب کرذم. اما در مرحله تایید قرض کرفتن مقدار قرضی که میتوانم بگیرم ۰ است. اما در قسمت maximum barrow amount را 200 تتر میزنه ولی در پایین که باید مقدار قرضی که میخواهیم بگیریم را مشحص گنیم مقدار قرض در دسترس ۰ است. البته بنده تو حساب بایننسم هیچ مبلغی هنوز شارژ نکردم.
ممنون میشم راهنمایی کنید.

علی

برای قرض گرفتن 200 تتر از بایننس ,باید حداقل100 تتر موجودی داشته باشی.

علی صدفی

سلام چرا مارجین من اجازه برداشت به اسپات ولت رو نمیده در صورتی که معامله باز هم ندارم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
57
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx