پلتفرم Collab.land؛ مدیریت گروه‌های کریپتویی در دیسکورد و تلگرام!

collab.land

پلتفرم Collab.Land یک ابزار مدیریت برای اقتصاد توکنیزه شده است.

دنیای کریپتو هر لحظه و هر روز پروژه و مجموعه‌های جدیدی را به جامعه جهانی معرفی می‌کند.

در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در این فضا وجود دارد، توکن‌هایی است که نشان‌دهنده سهم مالکیت افراد از یک سازمان خاص هستند. معمولا معروف‌ترین مثالی که از این توکن‌ها می‌توان ذکر کرد، توکن‌های nft است.

عناوین مطلب:

پروژه NFT باشگاه میمون‌های بی‌حوصله را در نظر بگیرید؛ تمام توکن‌دارانی که در این پروژه سهمی دارند، از مزایای ویژه و حق عضویت در سازمان‌های غیرمتمرکز مستقل (DAO) استفاده می‌کنند.

امروز تقریبا هر پروژه‌ یا جامعه‌ای یک DAO دارد. جوامع فعال در این بخش هم شامل هنرمندان و فعالان حوزه جذب سرمایه و اینفلوئنسرهایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، می‌شود.

اکثر این پروژه‌ها یا جوامع از کانال‌های اجتماعی مهم، یعنی تلگرام و دیسکورد (VoIP برای ارتباط بهتر گیمرها با یکدیگر) برای ارتباط با همتایان و مخاطبان خود استفاده می‌کنند.

هر چقدر یک جامعه و گروه بزرگ‌تر باشد، به‌تبع آن هماهنگ‌کردن توکنومیک آن هم سخت‌تر است. زیرا ممکن است در این گروه‌ها مبالغ نجومی پول و داده‌های شخصی و مهم ردوبدل شود.

اینجاست که پلتفرم Collab.Land متولد شد تا این ارتباط را ساده‌تر، امن‌تر و قابل‌اعتمادتر کند. Collab Land یک برنامه مدیریت جامعه است که از ربات‌های دیسکورد (Discord) و تلگرام (Telegram) استفاده می‌کند تا تأیید کند که کاربران، صاحب یک NFT ویژه و کمیاب هستند.

 اگر شما هم در یکی از این گروه‌ها یا شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید، لازم است پلتفرم Collab.land را بشناسید. پس برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها و قابلیت‌های این پلتفرم، تا پایان همراه ما باشید.

پلتفرم CollabLand چیست؟

کولب لند یک نرم‌افزار تحت حمایت موسسه Abridged است.

این شرکت توسط آنجالی یانگ (Anjali Young) تاسیس شده است. آنجالی را به‌عنوان کارآفرین وب 3 و همکار پروژه‌های مهم DAO می‌دانند.

ویژگی‌های کولب لند
کولب لند به کاربران خود اجازه می‌دهد که مستقیما با توکن‌های خود در شبکه‌هایی مانند تلگرام و دیسکورد با دیگران تعامل کنند.

Collab.Land در اصل چت‌باتی است که می‌تواند به‌صورت یک افزونه در گروه‌های کریپتویی مبتنی بر اتریوم دیسکورد یا تلگرام اضافه شود. با استفاده از این چت‌بات، می‌توان گروه‌هایی مربوط به اقتصاد توکنی را به‌راحتی تنظیم و راه‌اندازی کرد.

این ربات توسط مدیرگروه اضافه خواهد شد و فرمان‌های مدیریتی مختلفی را به گروه اضافه می‌کند. این فرمان‌ها برای مدیریت گروه، آدرس‌های عمومی و تولید توکن کاربرد دارند.

البته سازندگان این ربات به دنبال هدف بلند‌مدت‌تری هستند. آنها می‌خواهند عصری جدید از ابزارهای قابل اشتراک‌گذاری را رقم بزنند. هدف اصلی ساخت عصر نوینی که تحت مالکیت و فرماندهی اعضای جامعه کاربران است و به سمت یک بیزینس مدل منبع‌باز حرکت می‌کند.

افرادی که از این ربات چت استفاده می‌کنند باید کیف پول ارز دیجیتالی خود را به‌صورت دستی به نرم‌افزار کولب لند متصل کنند. همین موضوع باعث شده تا کاربران درباره امنیت این نرم‌افزار نگران باشند.

پلتفرم Collab.Land چگونه کار می‌کند؟

 این بات یک سیستم مدیریت جامعه کاربرپسند و توکنیزه را فراهم می‌کند. درنتیجه به اعضای جامعه اجازه می‌دهد که مستقیما با توکن‌های خود در شبکه‌هایی مانند تلگرام و دیسکورد با دیگران تعامل کنند.

دارندگان می‌توانند مالکیت دارایی‌های خود را تأیید کرده و براین‌اساس نقش‌هایی در دیسکورد دریافت کنند.

کولب لند مثل همه افزونه‌های معمولی است. کاربران می‌توانند اپلیکیشن این افزونه را دانلود کرده و از طریق دیسکورد یا تلگرام فعال کنند. دانلود کردن اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد از طریق آن امکان چت کردن با ربات را از طریق یک رابط کاربری آماده داشته باشند.

چت کردن با ربات Collab.Land به این معنی است که می‌توانند فرمان‌هایی مثل تعیین حجم و نوع توکن‌های قابل تولید را مشخص کرد. همچنین می‌توان با دوستان یا عموم مردم حاضر در گروه هم تعامل داشت. 

در کنار این ویژگی‌ها، کاربران می‌توانند متغیرهای مختلف دیگری مثل تعداد آرای ثبت شده یک توکن، دارندگان توکن، تعداد توکن‌های موجود در یک سمت خاص DAO یا زمینه فعالیت DAO روی بلاک‌چین‌های مختلف را هم پیدا کنند.

پس از ارسال این دستورالعمل‌ها به ربات، خود ربات کارهای لازم را انجام داده و فرایند مدیریت DAO را انجام می‌دهد.

نمایی از کولب لند
کولب لند چت‌باتی است که به تلگرام یا دیسکورد اضافه می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های پلتفرم Collab.land چیست؟

کولب لند یکی از پروژه‌های فعال وب نسل سوم (WeB.3) است. وب 3 با وعده کنترل خود کاربران روی بخش عمده‌ای از وب متولد شد. به همین دلیل جزء کالاهای عمومی محسوب می‌شود.

باوجوداینکه Collab.Land هم در این سیستم کار می‌کند، طراحی آن به‌صورت متمرکز است.

به‌خاطر اینکه استفاده از Collab.Land رایگان است با کمک‌های خصوصی تأمین سرمایه می‌شود. کاربران می‌توانند برای حمایت از این پروژه، یک NFT به مبلغ 6.9 اتر بخرند.

این پروژه‌ هم ویژگی‌های مشترکی با سایر چت‌بات‌های مدیریت DAO دارد. یکی از ویژگی‌های مشترک آن ربات جست‌وجوی DAO است. هدف اصلی استفاده از این ربات ایجاد یک اکوسیستم قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارزهای دیجیتال است.

همچنین پلتفرم Collab.land سادگی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان وب 2 تحت پشتیبانی خودش را با پیچیدگی دنیای ارزهای دیجیتال ترکیب کرده است. هدف از این کار به‌وجودآوردن یک پلتفرم ترکیبی برای راحت‌تر شدن تجربه کاربری و بهبود نسخه دستگاه‌های تلفن همراه است.

این موضوع باعث شده تا بسیاری از سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز و جوامع کریپتو از کولب لند استفاده کنند.

در صفحه معرفی کمک‌های انجام شده به این پروژه، توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند که کاربران این اپلیکیشن بعضی از معروف‌ترین پروژه‌های NFT است. پروژه‌هایی مثل باشگاه میمون‌های بی‌حوصله و شیرهای تنبل و همچنین NBA Top Shot و فاکس که در یکی دو سال اخیر بارهاوبارها نامشان به گوش رسیده است!

ویژگی‌های یکی دیگر از ویژگی‌های Collab.Land یک تابلوی امتیازات است. این تابلو امکان ردیابی افرادی که بیشترین مشارکت در گروه چت دارند را ممکن می‌کند.

سطح امنیت کولب لند چگونه است؟

اگر شما به‌تازگی یک NFT خریده‌اید و می‌خواهید نشان دهید که یک صاحب توکن تایید شده در گروه دیسکورد مجموعه هستید، ممکن است از شما خواسته شود که کیف پول خود را از طریق Collab Land وصل کرده و تأیید کنید.

نکته مهمی که در این فرآیند نباید فراموش کنید امکان کلاهبرداری‌ها و فیشینگ‌های دیجیتال است. همیشه مراقب برنامه‌های شخص ثالث در کریپتو باشید.

کلاهبرداری‌های NFT بی‌شماری وجود دارد که ممکن است هرکدام از آنها شما را به دردسر بیندازد. کلاهبرداران با ساخت یک پیوند فیشینگ و ترغیب شما برای کلیک روی آن و ورود به کیف پول متاماسک‌، می‌توانند دارایی‌ها دیجیتال کاربران را به سرقت ببرند.  

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره واش تریدینگ (Wash Trading) و پولشویی در NFT ها

چه کسانی از پلتفرم Collab.Land استفاده می‌کنند؟

خدمات پشتیبانی و مشاوره کولب لند برای سه گروه بیشترین کاربرد و استفاده را دارد:

  • استارت‌آپ‌های کریپتو: استارت‌آپ‌ها برای دریافت بازخورد محصول و توسعه جامعه می‌توانند فضایی منحصر‌ به‌فرد برای دارندگان توکن‌های اولیه خود ایجاد کنند. این فضا محیطی مدیریتی و مشارکتی است.
  • فروشگاه‌‌های آنلاین: همه فروشگاه‌هایی آنلاینی که خدمات خود را در عوض پرداخت و استفاده از توکن بومی خود ارائه می‌دهند هم می‌توانند گروه‌ها و انجمن‌هایی برای مدیریت و بهبود روابط خود داشته باشند.
  • سازندگان محتوا: تولید‌کنندگان محتوا با ارائه محتوا و فرصت‌های منحصر‌ به‌فرد برای طرفداران‌شان می‌توانند به روشی نوین با آنها ارتباط برقرار کنند.

ویژگی پشتیبانی از چند زنجیره سفارشی به کاربران اجازه می‌دهد تا مجموعه‌هایی در زنجیره‌های مختلف داشته باشند. همچنین می‌توانند در همان سرور دیسکورد به توکن‌های استیک شده دسترسی پیدا کنند.

همکاران پروژه کولب لند
تا امروز پروژه‌های زیادی با ابزار مدیریتی و محبوب Collab.Land همکاری کرده‌اند.

پروژه‌های همکار با کولب لند کدام‌اند؟

تا امروز پروژه‌های زیادی با ابزار مدیریتی و محبوب Collab.Land همکاری کرده‌اند. شناخته‌شده‌ترین همکاری‌های این پلتفرم شامل موارد زیر است:

  •   اکسی اینفینیتی (axie infinity): اکسی ایفینیتی یک بازی نقش آفرینی مبتنی بر NFT که از یک مکانیک شبه پوکمون استفاده می‌کند. کاربران در آن می‌توانند توکن‌های غیرمثلی معروف به اکسی‌ها را مبادله کنند و پرورش دهند.
  •  کیف پول‌های دیجیتال: متاماسک یک کیف پول دیجیتال اتریوم است که توسط کولب لند پشتیبانی می‌شود. علاوه بر متاماسک، فانتوم (Phantom)، کوین بیس والت (Coinbase Wallet)، و فلو (Flow) هم به این پلتفرم اضافه شده‌اند.

چگونه باید از پلتفرم Collab Land برای تأیید مالکیت استفاده کرد؟

برای تایید مالکیت NFT از کلوب لند و پیوستن به دیسکورد NFT، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به کانال رسمی Discord پروژه NFT خود بروید. کانال تأیید را پیدا کنید. کانال تایید جایی است که احتمالاً باید کلمه‌های پیوستن یا تایید (join و verify) را تایپ کنید.  سپس ربات به شما پیام می‌دهد.
  2. ربات Collab Land سپس یک پیام مستقیم در دیسکورد برای شما ارسال می‌کند که پیامی شبیه به تصویر زیر است. مطمئن شوید که پیام را از ربات رسمی دریافت کرده‌اید. نام کاربری ربات باید@Collab.Land  باشد.

متصل کردن کیف پول به کولب لند

   3. روی پیوند کلیک کنید و کیف پول خود را به ربات وصل کنید. در ادامه ربات از شما می‌خواهد پیامی مانند زیر را امضا کنید. تا اینجا نباید هیچ اتری از کیف پول شما خرج شود.

تایید امضا

   4. گزینه امضا (Sign) را فشار دهید. بلافاصله باید یک پیام از طرف ربات دریافت کنید که می‌گوید کیف پول شما متصل است.

هشدار امنیتی

اطمینان از کولب لند

تا امروز هزاران تجربه استفاده از این ربات وجود دارد. کاربرانی که بدون هیچ مشکلی از این ربات استفاده کرده‌اند و موفق شده‌اند کیف پول خود را به کلوب لند متصل کنند.

بااین‌حال، در اینجا اقدامات امنیتی دیگری وجود دارد که حساب کاربری و کیف پول شما را امن نگه می‌دارد: 

  • همیشه مطمئن شوید که از دیسکورد رسمی NFT و ربات رسمی Collab Land استفاده می‌کنید. می‌توانید این پیوندها را در وب‌سایت یا صفحه توییتر آنها پیدا کنید. مراقب باشید درگیر آدرس‌های تقلبی و ساختگی دیسکوردها نشوید.
  •  روی پیوند‌ها و پیام‌های تصادفی کلیک نکنید یا به کانال‌های تصادفی دیسکورد نپیوندید.
  • تراکنش‌هایی را که از شما می‌خواهند اتر خرج کنید را تایید نکنید یا به برنامه اجازه «تأیید همه تراکنش‌ها» را ندهید. امضای Collab Land  باید رایگان باشد.

هشدار امنیتی

برای اطمینان بیشتر توصیه می‌کنیم امکان دریافت پیام‌های و پیوند‌های فیشینگ از طرف افراد ناشناس را خاموش کنید. می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی دکمه تنظیمات، حریم خصوصی و ایمنی، و غیرفعال‌کردن «اجازه پیام‌های مستقیم از اعضای سرور» انجام دهید.

غیرفعال کردن ارسال پیام از طریق افراد ناشناس

جمع‌بندی

درباره پلتفرم Collab.land با شما صحبت کردیم. این نرم‌افزار یک ابزار مدیریتی محبوب است. یک ربات حرفه‌ای برای همه جوامع NFT است که به دارندگان این امکان را می‌دهد تا مالکیت دارایی‌های خود را تأیید کنند و براین‌اساس نقش‌هایی در دیسکورد NFT دریافت کنند.

 قبل از استفاده از دیسکورد، مطمئن شوید که آیا واقعا نیازی به تایید NFT خود دارید یا نه. سعی کنید فقط در شرایطی به دیسکورد توکن غیرمثلی بپیوندید که ارزش استفاده از مزایای آن را داشته باشد.

در نظر داشته باشید که هر زمان از یک برنامه شخص ثالث استفاده می‌کنید یا به یک برنامه مجوز می‌دهید، امکان کلاهبرداری و سوءاستفاده از اطلاعات خود را به آن برنامه داده‌اید. بنابراین همیشه قبل از انجام این کار از خطرات آن آگاه باشید و فقط در صورت لزوم این کار را انجام دهید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx