بررسی کلکسیون NFT اوکی بیرز (Okay Bears)

NFT اوکی بیرز

اوکی بیرز (Okay Bears) یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کلکسیون‌های توکن غیر مثلی (NFT) روی شبکه سولانا محسوب می‌شود که هر روز بر محبوبیت خود افزوده و تعداد کاربرانی که می‌خواهند یکی از این NFT‌ها داشته باشند، هر روز بیشتر می‌شود.

در زمان نگارش این مطلب (خرداد ماه 1401) این کلکسیون به یکی از پر تراکنش‌ترین کلکسیون‌های شبکه در صرافی OpenSea تبدیل شده و کلکسیون‌های Bored Ape Yacht Club ،Azuki ،CloneX را پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: روش خرید NFT (روی پلتفرم Opensea)

عناوین مطلب:

کلکسیون Okay Bears در مدت زمان کوتاهی به یکی موفق‌ترین NFT‌های حال حاضر بازار تبدیل شده و به نظر نمی‌رسد قصد داشته باشد جایگاهی که تصاحب کرده را به این زودی‌ها پس دهد.

کلکسیون NFT‌ های Okay Bears چه هستند؟

کلکسیون اوکی بیرز به مجموعه‌ای از 10 هزار NFT گفته می‌شود که روی شبکه بلاک‌چین سولانا در 26 ماه آوریل با قیمت اولیه 1/5 سولانا به ازای هر NFT عرضه شدند که در زمان عرضه، ارزش هرکدام از آن‌ها چیزی معادل 150 دلار بود.

بیانیه‌ای که توسط طراحان این مجموعه ارائه شده به طرز قانع کننده‌ای اهداف آن‌ها از طراحی این کلکسیون را نشان می‌دهد. طراحان بیان کرده‌اند که هدف از طراحی و انتشار Okay Bears ایجاد محیطی آرام و لذت‌بخش و داشتن جامعه‌ای متمرکز بر پیشرفت، حال خوب و پذیرش یکدیگر بوده است.

علاوه بر ارائه Roadmap، تیم سازنده Okay Bears یک نقشه خلاقانه با نام blueprint برای این مجموعه طراحی و منتشر کرده‌اند.

در این نقشه اکوسیستم Okay Bears همانند یک شهر در نظر گرفته شده که هر قسمت اسم مخصوص به خود را داشته و وظایف خاصی را بر عهده دارد که در ادامه مفصل به شرح هر قسمت خواهیم پرداخت. در پایین می‌توانید نقشه را ببینید:

نقشه blueprint
نقشه blueprint برای اکوسیستم Okay Bears

Bear Market

بیر مارکت یکی از قسمت‌های اکوسیستم Okay Bears است که در واقع بازاری برای معاملات دارندگان NFT‌های مخصوص این مجموعه محسوب می‌شود.

Bear Market در واقع اکوسیستمی متشکل از وب 3، وب 2 و کانال‌های فروش در دنیای واقعی است که به صورت اختصاصی معاملات توکن‌های Okay Bears در این قسمت از نقشه انجام می‌شود.

Workshop

ورک شاپ، قسمتی است که کارهای مختلف را در آن انجام می‌دهند. این تیم می‌گوید که به ساخت برند Okay Bears، به طرق مختلف از جمله مشارکت جامعه و پروژه‌های آگاهی‌رسانی ادامه خواهد داد.

اخیراً شعار «WAGMI»، مخفف عبارت همه موفق خواهیم شد در فضای ارز دیجیتال ترند شده است و اوکی بیرز نیز نسخه خود را تحت عنوان «WAGBO» به معنی حالمان خوب خواهد بود را ایجاد کرده است.

Studio

دارندگان توکن‌های Okay Bears، به مجموعه‌های آتی، جامعه lo-fi و همچنین بستری برای برقراری ارتباط با سایر دارندگان دسترسی خواهند داشت.

Okay Bears با محوریت اهداف خارج از هنر‌های بصری، مجموعه‌ای از میکس تیپ‌های (mixtapes) lo-fi را که توسط این جامعه ساخته شده و در Spotify منتشر شده است، گردآوری کرده است.

The Park

پارک یک فضای دیجیتال در این پلتفرم است. Park بستری در پلتفرم Okay Bears بوده که همه افراد جامعه می‌توانند در آن دور هم جمع شوند.

Gallery

گالری هم مجموعه‌ای از 10000 nft را نشان می‌دهد که در هسته و پایه Okay Bears قرار دارند. این تیم همچنین قصد دارد که یک پیج هنری برای نمایش هنر‌های واقعی را نیز ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: کریپتو آرت (Crypto Art) چیست؟ + نحوه شکل‌گیری آن

Boutique

Boutique نیز قسمتی است که دارندگان توکن‌ها به کالاهای واقعی، کلکسیونی، swag و print‌ها دسترسی خواهند داشت.

Platform

Okay Bears همچنین در تلاش است تا میزبان برخی رویداد‌ها و کنفرانس‌ها باشد تا مشارکت‌کنندگان و دارندگان را در آن به هم متصل کند.

علاوه بر این، آن‌ها قصد دارند یک انکوباتور (incubator) نیز راه‌اندازی کنند که از طریق فناوری The Honeypot، در طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کند.

سازندگان Okay Bears چه کسانی هستند؟

هویت بنیان‌گذاران Okay Bears تاکنون ناشناس مانده است.

وب‌سایت رسمی این پلتفرم در مورد سازندگان این پلتفرم می‌گوید که این تیم از 12 نفر تشکیل شده است. این تیم دارای هنرمندان دیجیتال، تصویرگران، هنرمندان مفهومی، توسعه‌دهندگان، طراحان حرکتی، توسعه‌دهندگان بازی‌ها و نویسنده و مهندس نرم‌افزار نیز هست که روی پروژه اوکی بیرز کار می‌کنند.

در حالی که تیم توسعه دهنده Okay Bears تا چندی پیش بسیار مخاطره‌آمیز و غیرقابل اعتماد تلقی می‌شدند، جوامع NFT اکنون از آن استقبال می‌کنند. در واقع، بسیاری از پروژه‌های محبوب در ابتدا همین وضعیت را در میان مردم داشتند و به مرور زمان مردم بیشتر با آن‌ها آشنا شده و به آن‌ها روی آوردند.

NFTهای اوکی بیرز چه شکلی هستند؟

Okay Bears نیز مانند سایر مجموعه‌های محبوب NFT، شخصیت‌های کارتونی را ارائه می‌دهند که از چندین ویژگی مختلف تشکیل شده‌اند.

هر کدام از صفات ارائه شده محدود هستند؛ بنابراین امکان ترکیبات بسیار نادر را ایجاد می‌کنند. هر کدام از صفات به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  1. دهان (Mouth)
  2. خز (Fur)
  3. عینک (Eyewear)
  4. کلاه (Hat)
  5. لباس (Clothes)
  6. چشم (Eyes)
  7. پس زمینه (Background)
کمیابترین nftهای اوکی بیرز
در این تصویر 6 مورد از کمیاب‌ترین NFT‌های اوکی بیرز را مشاهده می‌کنید.

نادرترین خرس در این کلکسیون خرس شماره یک بوده که، 0/0000000001562 درصد نادر است.

خرس های رایج okay bears
در این تصویر نیز چند مورد از خرس‌های رایج (غیر کمیاب) را مشاهده می‌کنید.

جمع‌بندی

Okay Bears یک پروژه NFT عکس پروفایل است که بر بستر بلاک‌چین سولانا راه‌اندازی شده و شامل 10000 آواتار منحصر به‌فرد است.

اوکی بیرز تا حدودی شباهت زیادی به یکی از پروژه‌ها محبوب اتریوم به نام «Bored Ape Yacht Club» دارد. هر دو این پروژه‌ها شامل آواتار‌هایی با تم حیوانات و ویژگی‌های ظاهری متفاوت هستند.

در حال حاضر، ارزان‌ترین NFT پروژه Okay Bears با قیمت 52 سولانا، معادل 5100 دلار، در بازار فهرست شده است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx