امن‌ترین ولت؛ کیف پول زنگو (ZenGo) با احراز هویت 3 عاملی!

کیف پول زنگو

ولت زنگو یک کیف پول موبایل غیر حضانتی (Non-Custodial) برای ذخیره ارزهای دیجیتال است که استفاده از کلیدهای خصوصی را با فناوری امضاهای آستانه‌ای (Threshold Signatures) جایگزین کرده است.

در نتیجه دو «امضای مخفی ریاضی» ایجاد می‌شود که یکی در دستگاه تلفن همراه کاربر و دیگری در سرورهای زنگو ذخیره می‌شود.

این یعنی در زنگو هیچ نقطه شکستی وجود ندارد و هیچ خطری در خصوص از دست رفتن همیشگی کوین‌های کاربر در صورت هک شدن یا گم شدن کیف پول وجود ندارد.

عناوین مطلب:

این قابلیت یک راهکار جدید جالب برای خلاص شدن از عبارت‌های بازیابی (seed phrases) است، اما این راحتی معایب خود را به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

برای مشاهده لیست کیف پول‌های ارز دیجیتال و ویژگی‌های هر کدام کلیک کنید

نکات کلیدی

  • کیف پول زنگو (ZenGo) با بهره‌مندی از ویژگی‌های امنیتی پیشرفته مانند احراز هویت 3 عاملی، فناوری MPC و امضاهای آستانه‌ای یکی از امن‌ترین ولت‌های موبایلی است.
  • با وجود در نظر گرفتن جایزه 1 بیت‌کوینی برای هک ZenGo از طرف توسعه دهندگان این کیف پول، هنوز فردی قادر به هک ولت زنگو نشده است.
  • امنیت فوق‌العاده، رابط کاربری روان و ساده، پشتیبانی از بیش از 70 ارز دیجیتال، پشتیبانی قوی و عدم نیاز به کلیدهای خصوصی از مهمترین ویژگی‌های کیف پول ZenGo است.

آشنایی با کیف پول زنگو (ZenGo)

کیف پول ZenGo یکی از امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در دنیای وب 3 است.

زنگو با استفاده از فناوری MPC، آسیب‌پذیری نیاز به کلید خصوصی را از بین می‌برد و آن را بسیار امن‌تر از کیف پول‌های سنتی می‌کند.

فرآیند بازیابی ساده زنگو دسترسی به ارزهای دیجیتال از هر کجا و در هر زمان را برای هر کسی آسان می‌کند.

به لطف ZenGo، فناوری MPC که معمولاً در مؤسسات چند میلیارد دلاری استفاده می‌شود، حالا در دسترس کاربران معمولی ارزهای دیجیتال است.

بررسی زنگو
بررسی کامل کیف پول زنگو

MPC مخفف عبارت multi-party computing و به معنای محاسبات چندجانبه است.

MPC یکی از مفاهیم مهم در امنیت رمزنگاری است که در آن برای دسترسی به منابع رمزنگاری شده، طرفین مختلف باید کلید ویژه خود را ارائه کنند.

توسعه دهندگان کیف پول زنگو

زنگو توسط شرکت مستقر در اسرائیل KZen Networks طراحی شده است که در ساخت محصولات بلاک‌چین با تمرکز بر رابط کاربری (UI) و امنیت تخصص دارد.

این شرکت در سال 2018 توسط گری بنتار، اوریل اوهایون، عمر شلوموویتس و تال بیری تأسیس شد.

ترکیب منحصر به فرد تخصص امنیتی، مهندسی و رمزنگاری بنیان‌گذاران شرکت به پروژه زنگو کمک کرد تا در سری اول سرمایه‌گذاری‌ها 20 میلیون دلار جمع آوری کند.

هدف تیم زنگو ساده‌تر و ایمن‌تر کردن اقتصاد کریپتو برای کاربران روزمره، حذف موانع فنی برای ورود به دنیای کریپتوکارنسی و دستیابی به بالاترین سطح ایمنی است.

زنگو در تلاش است تا از تمام پروتکل‌های رمزنگاری بومی مرتبط، خدمات مالی و دارایی‌های دیجیتال پشتیبانی کند.

ویژگی ها
یکی از ویژگی‌های مهم زنگو امنیت آن است.

مزایای کاربری زنگو

در ادامه به مزایای استفاده از این کیف پول می‌پردازیم:

رمزگذاری بیومتریک

مسلماً بهترین مزیت استفاده از ولت پول زنگو امنیت آن است؛ به لطف فناوری MPC که آسیب‌پذیری کلید خصوصی را برطرف می‌کند، ذخیره ارزهای دیجیتال برای کاربران عادی بسیار ساده‌تر و ایمن‌تر است.

رابط کاربری کیف پول زنگو هم کاملاً ساده و کاربرپسند است. برای ثبت نام در زنگو تنها چیزی که نیاز دارید یک آدرس ایمیل و اسکن بیومتریک (اثر انگشت یا اسکن چهره) برای راه‌اندازی کیف پول است.

در زنگو خبری از پیچیدگی‌های ذخیره کلید خصوصی، احراز هویت (KYC) یا رمز عبور نیست. به علاوه:

  • کیف پول زنگو از سال 2018 هیچ مشکل امنیتی نداشته است، و همه آن به لطف 3 فناوری پیشرفته رمزنگاری MPC، فایروال وب 3 داخلی و مدل بازیابی احراز هویت 3 عاملی بوده است.
  • برخلاف سایر کیف پول‌ها، زنگو از فناوری MPC پشتیبانی می‌کند و هیچ خطری کلید خصوصی آن را تهدید نمی‌کند. در واقع، که هیچ کلید خصوصی وجود ندارد که گم شود یا دزدیده شود.
  • بازیابی کیف پول زنگو تضمینی است.
  • زنگو شامل یک فایروال داخلی وب 3 با مشارکت شبکه‌های امنیتی پیشرو وب 3 است.
  • مدل امنیتی پیشرفته زنگو، آن را (به دلیل Onchain بودن) قابل اعتمادتر از صرافی‌های ارز دیجیتال و (به دلیل عدم آسیب‌پذیری کلید خصوصی و تضمین بازیابی کیف پول) ایمن‌تر از کیف پول‌های سخت افزاری می‌کند.
  • پشتیبانی شبانه‌روزی و فوری درون برنامه‌ای.
  • کاملاً حسابرسی شده و منبع باز.
  • امکان لغو کردن یا افزایش سرعت پردازش تراکنش قبل از تأیید در بلاک‌چین با انتخاب یک گزینه.

سهولت خرید و فروش ارزهای دیجیتال

کاربران می‌توانند به راحتی ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده را به راحتی و به صورت مستقیم در محیط برنامه خرید و فروش کنند.

کاربران مجاز (شامل کاربران ایرانی نمی‌شود) می‌توانند بیش از 80 دارایی دیجیتال را به سرعت با استفاده از کارت اعتباری، کارت نقدی، اپل پِی و چندین روش پرداخت دیگر خریداری کنند.

کاربران اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده نیز می‌توانند بیت‌کوین خود را مستقیماً از طریق برنامه به راحتی و به صورت ایمن بفروشند.

امکان ذخیره NFT‌ها و دارایی‌های پالیگان

کاربران والت زنگو به لطف پشتیبانی این کیف پول از زنجیره پالیگان حالا می‌توانند NFT‌های خود را به یکی از امن‌ترین کیف پول‌های وب 3 اضافه کنند، دارایی‌های شبکه پالیگان را با خیال راحت در آن ذخیره کرده و از برنامه‌های وب 3 پالیگان استفاده کنند.

احراز هویت 3 عاملی

برخلاف بسیاری از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال که فقط احراز هویت دو عاملی ارائه می‌کنند، مدل امنیتی کیف پول زنگو از فناوری احراز هویت 3 عاملی بهره می‌برد.

سه عاملی که ایمنی دارایی‌های کاربران را تضمین می‌کند عبارت‌اند از:

  • ایمیل: کاربران هنگام ثبت نام باید با کلیک روی یک لینک ایمیل خود را تأیید کنند.
  • فایل بازیابی: این فایل کد رمزگشایی مرتبط با حساب کاربر را در سرویس ابری شخصی او ذخیره می‌کند.
  • اسکن چهره: زنگو یک مدل ریاضی رمزگذاری شده و ایمن از چهره کاربر را در سرورهای خود ذخیره می‌کند. اگر برنامه کیف پول به هر دلیل از بین برود کاربر می‌تواند حساب خود را بازیابی کند.

این سه عامل در ترکیب با یکدیگر در کنار رمزنگاری مبتنی بر MPC زنگو، خطر ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را تا حدود بسیار زیادی کاهش می‌دهند.

این ویژگی‌های امنیتی ذخیره ایمن دارایی‌های کاربران را تضمین می‌کند و نقطه ضعف مهم در ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال، یعنی کلید خصوصی، را از بین می‌برند.

ویژگی‌های دیگر کیف پول زنگو

یکی دیگر از جذابیت‌های کیف پول زنگو سهولت راه‌اندازی کیف پول برای کاربران جدید، به ویژه آن‌هایی است که تجربه کمی در زمینه کریپتوکارنسی دارند.

برخلاف اکثر کیف پول‌های دیجیتال، زنگو کاربران را ملزم به یادداشت عبارت‌های بازیابی نمی‌کند تا در صورت گم شدن موبایل یا دزدیده شدن آن، کیف پول خود را از طریق آن‌ها بازیابی کنند.

بلکه در عوض زنگو از چیزی به نام «اشتراک رمزگذاری شده کلید مخفی» استفاده می‌کند.

به این صورت که یک کلید در دستگاه کاربر و یکی در سرور زنگو ذخیره می‌شود و کیف پول کاربر تنها با وارد کردن کلید خصوصی و اسکن صورت او باز می‌شود.

همچنین، یک تیم پشتیبانی نسبتاً خوب به صورت شبانه‌روزی در دسترس است که به تمام مشکلات و سؤالات کاربران رسیدگی می‌کند. امکان ارتباط با تیم پشتیبانی به ویژه برای کاربران جدید ارزهای دیجیتال بسیار مهم است.

اپلیکیشن موبایل زنگو

اپلیکیشن موبایل واقعاً کاربرپسند است و به او این امکان را می‌دهد تا به سادگی ارزهای دیجیتال را بخرد، بفروشد و ترید کند.

مشتریان زنگو می‌تواند وضعیت سرمایه‌گذاری‌های خود را در یک نگاه به طور کامل زیر نظر داشته باشند و به راحتی چند لمس ارزهای دیجیتال خود را خرید و فروش کنند.

در اپلیکیشن زنگو به لطف قابلیت اسکن صورت، دیگری نیازی به رمز عبور، عبارت‌های بازیابی یا کلیدهای خصوصی نیست. و اگر گوشی خود را گم کنید لازم نیست نگران کوین‌هایتان باشید.

کارمزدهای کیف پول زنگو

در کیف پول زنگو، کاربران می‌توانند ارز دیجیتال خود را به صورت رایگان در هر نقطه از جهان، بدون محدودیت ارسال، دریافت و ذخیره کنند.

با این حال، مانند هر کیف پول ارز دیجیتال دیگری، برای استفاده از برخی از خدمات زنگو باید هزینه‌ای به نام کارمزد پرداخت کنید.

در زیر فهرستی از کارمزدهای خدمات مختلف در کیف پول زنگو را مشاهده می‌کنید:

  • کارمزد شبکه: این هزینه‌ها به اپراتورهای شبکه بلاک‌چین پرداخت می‌شود، نه به زنگو. به عنوان مثال، برای استفاده از شبکه اتریوم برای ارسال اتر (ETH)، باید کارمزدی را به صورت ارز اتر پرداخت کنید.

برای این کار می‌توانید از 3 حالت کارمزد شبکه (اقتصادی، معمولی، سریع) یکی را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. کارمزد شبکه برای بیت‌کوین، اتریوم و دارایی‌های ERC20 قابل پرداخت است.

  • کارمزد پردازش: این هزینه‌ها به اپراتورهای خدمات خرید، فروش و ترید پرداخت می‌شود. مقدار این کارمزد درصدی از کل مبلغ تراکنش است و بسته به دارایی متفاوت است.
  • اسپرد (Spread): این هزینه به اپراتورهای خدمات خرید، فروش و ترید پرداخت می‌شود. اسپرد به تفاوت بین قیمت لحظه‌ای بازار و قیمت سفارش گفته می‌شود و برای پوشش ریسک نوسانات استفاده می‌شود.
  • کارمزد تبدیل ارز محلی: این کارمزد مربوط به خرید ارز دیجیتال از طریق ارز فیات (به غیر از دلار آمریکا، دلار استرالیا، دلار کانادا، یورو و پوند) است که به اپراتورهای درگاه‌های خرید پرداخت می‌شود.

لطفاً توجه داشته باشید که حداکثر محدودیت خرید به حساب شما سطح تأیید هویت شما بستگی دارد. همچنین، محدودیت‌های معاملات ارزهای دیجیتال به جفت معاملاتی خاص و نقدینگی فعلی بازار بستگی دارد.

به یاد داشته باشید که کاربران جدید برای انجام اولین تراکنش‌های خود تا سقف 200 دلار به جز کارمزد شبکه هیچ کارمزد دیگری پرداخت نمی‌کنند.

نکته جالب در مورد والت زنگو این است که در این پلتفرم می‌توانید مانند چند کیف پول انگشت شمار دیگر برای انجام تراکنش‌های ارسال و دریافت ارز کارمزد شبکه را به صورت دلخواه (اقتصادی، معمولی و سریع) انتخاب کنید.

به عبارت دیگر، اگر خیلی عجله دارید می‌توانید با انتخاب کارمزد بیشتر تراکنشتان را سریع‌تر انجام دهید.

یا اگر عجله ندارید می‌توانید کارمزد کمتر را انتخاب کنید. حتی می‌توانید تراکنش‌ها را بلافاصله پس از ارسال (اما نه پس از تأیید شدن آن‌ها توسط بلاک‌چین) لغو کنید و کارمزد انجام آن را تغییر دهید.

چرا کیف پول زنگو

  • رابط کاربری کاربر پسند و ساده زنگو این کیف پول را به یک انتخاب عالی برای سرمایه گذاران تازه‌کار تبدیل می‌کند.

برخلاف بسیاری از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال دیگر، زنگو بسیاری از موارد فنی و پیچیدگی‌های مربوط به ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را حذف کرده است.

  • زنگو نقطه ضعف داشتن کلید خصوصی را از بین برده است.

در نتیجه کیف پول زنگو برای سرمایه گذاران مبتدی که نمی‌خواهند مسئولیت امنیت و نگهداری دقیق کلید خصوصی خود را به عهده بگیرند یک انتخاب فوق العاده است.

مزایا و معایب کیف پول زنگو

ولت ZenGo مانند هر کیف پول دیگری چندین مزیت و نقطه ضعف دارد.

در زیر به صورت خلاصه با مزایا و معایب این کیف پول آشنا می‌شوید:

مزایا

  • رابط کاربری روان و ساده
  • خدمات پشتیبانی مشتری قابل قبول؛ زنگو دارای تیم پشتیبانی مستقیم شبانه‌روزی است که می‌توان از طریق ایمیل، چت زنده یا رسانه‌های اجتماعی به آن دسترسی داشت.
  • امنیت قوی؛ احراز هویت سه عامل امنیتی از دارایی‌های کاربران زنگو محافظت می‌کند.
  • عدم نیاز به کلیدهای خصوصی؛ الگوریتم نگهداری کلیدهای خصوصی زنگو خطر ایجاد نقطه شکست، هک شدن کلید خصوصی یا فیشینگ را از بین می‌برد. در عین حال، تمام اقدامات زنگو On-Chain است.

بیشتر بخوانید: تحلیل درون زنجیره‌ای چیست؟ + پلتفرم‌های ارائه دهنده تحلیل Onchain

معایب

  • اگرچه کیف پول زنگو در 188 کشور در دسترس است، اما برخی از ویژگی‌های آن فقط در نقاط خاصی فعال است (ایران جزو معدود کشورهای تحریم شده است).
  • شاید زنگو برای کاربرانی که مایل‌اند مسئولیت کامل مدیریت و ذخیره کلید خصوصی خود را بر عهده بگیرند گزینه مناسبی نباشد.

تجربه کاربری کیف پول زنگو

در ولت ZenGo خبری از پیچیدگی‌های گاهاً دلهره آور مربوط به ذخیره ارزهای دیجیتال (مثلاً یادداشت و نگهداری عبارت‌های بازیابی) خبری نیست.

علاوه بر این، این پلتفرم فرایندهای خرید، فروش، ارسال، دریافت و کسب پاداش از طریق ارزهای دیجیتال را تا حدود زیادی ساده کرده است.

واریز ارز دیجیتال به کیف پول ZenGo

  • ابتدا باید کیف پول زنگو را دانلود کنید. برای این کار به آدرس zengo.com بروید و بسته به دستگاه خود روی App Store یا Google Play کلیک کنید.
دانلود زنگو
دانلود کیف پول زنگو
  • کیف پول را باز کنید و به آخرین صفحه بروید و آدرس ایمیلتان را وارد کنید. سپس اگر کد ارجاع دارید آن را وارد کرده و «Continue» را بزنید.
  • با رفتن به ایمیل خود و کلیک بر روی لینک ارسال شده، آدرس ایمیلتان را تأیید کنید.
  • در مرحله بعد یک رمز عبور برای حساب کاربری خود ایجاد کنید.
  • سپس گزینه Import Crypto را انتخاب کنید تا بتوانید ارزهای دیجیتال خود را وارد کیف پول کنید.
کاوش
آشنایی با محیط اپلیکیشن زنگو

همانطور که گفتیم با پرداخت کارمزد بیشتر می‌توانید سرعت انجام تراکنش را افزایش دهید.

افزایش سرعت
افزایش سرعت تراکنش با پرداخت کارمزد بیشتر
لغو
لغو تراکنش قبل از تأیید شدن در بلاک‌چین

کیف پول زنگو و رقبای آن

رقابت در صنعت کیف پول‌های ارز دیجیتال به شدت داغ است.

از جمله رقبای زنگو که می‌توان به جای این کیف پول استفاده کرد می‌توان به کوین بیس والت (Coinbase Wallet)، اکسودوس (Exodus) و مای اتر والت (MyEtherWallet) اشاره کرد.

رقبا
جایگزین‌های کیف پول ZenGo

بخش Savings در ولت زنگو

یکی از محصولات زنگو بخش Savings آن است.

ولت ZenGo از بلاک‌چین‌های بیت‌کوین، اتریوم، تزوس و ترا (لونا) پشتیبانی می‌کند.

از آنجا که این کیف پول از توکن‌های ERC-20 مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌کند، می‌توانید تعداد زیادی از توکن‌های محبوب دیفای مانند سوشی (SUSHI)، آوی (AAVE)، کامپاوند (COMP) و همچنین استیبل کوین‌های محبوب مانند یو اس دی کوین (USDC) و تتر (USDT) را در آن ذخیره کنید.

علاوه بر این، زنگو از استیکینگ تزوس پشتیبانی می‌کند که به این معنی است که کاربران می‌توانند به عنوان اعتبارسنج یا تأییدکننده در شبکه تزوس (Tezos) عمل کنند و با انجام این کار تقریباً 5.5 درصد درآمد کسب کنند.

زنگو فرایند استیکینگ تزوس را کاملاً ساده کرده است. با چند لمس ساده در محیط برنامه می‌توانید توکن‌های تزوس خود را به یک بِیکر (baker) دلخواه واگذار کنید.

بیکر هم از توکن‌های شما برای رأی دادن به پیشنهادها در زنجیره تزوس استفاده می‌کند و در مقابل درصدی از پاداش دریافتی را به شما می‌پردازد.

در محیط برنامه زنگو از تب «Savings» می‌توانید به این قابلیت‌ها دسترسی پیدا کنید.

در همان تب «Savings» می‌توانید از پلتفرم وام‌دهی دیفای شبکه کامپاوند هم استفاده کنید.

در این قابلیت، کاربران می‌توانند استیبل کوین‌ها و سایر دارایی‌های مبتنی بر اتریوم خود را سپرده‌گذاری کنند و 5 تا 15 درصد سود سالانه آن‌ها را دریافت کنند.

انتظار می‌رود زنگو به زودی از استیکینگ اتریوم نیز پشتیبانی کند و به کاربران سود 7 تا 10 درصدی بدهد.

ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در ZenGo

کیف پول ZenGo از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر زنگو از 70 کوین و توکن پشتیبانی می‌کند و به زودی ارزهای بیشتری را اضافه می‌کند. در زیر برخی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در ولت زنگو را مشاهده می‌کنید:

  • بیت‌کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • تتر (USDT)
  • بایننس کوین (BNB)
  • دوج کوین (DOGE)
  • پالیگان (MATIC)
  • چین لینک (LINK)
  • یونی سواپ (UNI)
  • آوی (AAVE)
  • تزوس (XTZ)
  • سینتتیکس (SNX)
  • توکن سوشی سواپ (SUSHI)
  • توکن بیسیک اتنشن یا بت (BAT)
  • دای (DAI)
  • توکن زیرو اکسی یا 0x (ZRX)
  • ترو یو اس دی (TUSD)

آیا کیف پول زنگو ایمن است؟

کیف پول زنگو بسیار ایمن است.

زنگو از نرم‌افزار تشخیص چهره Zoom استفاده می‌کند و حتی برای کسانی که فکر می‌کنند شخصی می‌تواند از عکس چهره‌شان برای وارد شدن به کیف پول‌شان استفاده کند یک تست در برنامه ایجاد کرده است تا نشان دهد این کار غیرممکن است.

اهمیت این موضوع در این است که برای استفاده از امکانات کیف پول تنها چیزی که لازم است اسکن صورت کاربر است، بنابراین اگر دور زدن این موضوع آسان بود امنیت کیف پول زنگو کاملاً زیر سؤال می‌رفت.

بیشتر بخوانید: چگونه از هک شدن کیف پول خود جلوگیری کنیم؟ 10 راهکار حیاتی

امنیت کیف پول زنگو
زنگو یکی از ایمن‌ترین کیف پول‌های بازار است.

زنگو با ارائه دو کد رمزگشایی جدا که در دو مکان مختلف (یکی دستگاه شما و دیگری سرورهای زنگو) ذخیره می‌شود، هک شدن کیف پول زنگو را بسیار دشوار، اگر نگوییم غیرممکن، می‌کند.

زنگو حتی در یک چالش جالب یک بیت‌کوین را در یک کیف پول زنگو قرار داد ولی هیچ کس نتوانست آن را هک کند تا باز هم بر امنیت بالای کیف پول خود تاکید کند.

سیستم عامل‌های پشتیبانی شده در زنگو

کیف پول زنگو فقط برای موبایل طراحی شده است.

کیف پول زنگو را می‌توانید از اینترنت برای گوش‌های اندروید و آیفون (iOS) دانلود کنید یا با مراجعه به وب سایت زنگو لینک دانلود آن را دریافت کنید.

معایب احتمالی زنگو

اگرچه عدم نیاز به عبارت بازیابی (seed phrase) برای خیلی‌ها جذاب است، اما مشکل اینجاست که شما اساساً کلیدهای خصوصی را در دو محل متمرکز ذخیره می‌کنید.

چرا که یکی از کلیدها در یک فضای ابری متصل به تلفن شما (مثل Google یا iCloud) ذخیره می‌شود. در حالی که کلید دیگر در سرورهای زنگو ذخیره می‌شود.

هرچند این اتفاق آن‌قدرها هم خطرناک نیست، اما ممکن است برای کاربرانی که نمی‌خواهند امنیت کیف پولشان را به کس دیگری بسپارند مشکل ساز باشد.

این همچنین به این معناست که کیف پول زنگو کاملاً غیر حضانتی نیست چرا که داده‌های بازیابی کیف پول کاربر توسط اشخاص ثالث ذخیره می‌شود و در کنترل کامل کاربر نیست (برخلاف مواردی که کاربر با داشتن عبارت‌های بازیابی می‌تواند خودش اقدام به بازیابی کیف پولش کند).

بیشتر بخوانید: کیف پول حضانتی چیست و چه تفاوتی با کیف پول غیرحضانتی دارد؟

سؤالات متداول

آیا کیف پول زنگو (ZenGO) معتبر است؟

بله، زنگو یک شرکت کیف پول ارز دیجیتال قانونی و معتبر است که در سال 2018 تأسیس شد. پروژه زنگو در دور اول جذب سرمایه 20 میلیون دلار را از جمله از طریق شرکت سامسونگ جمع آوری کرد. مشارکت‌های این چنینی به این پروژه اعتبار بیشتری داد.

آیا می‌توان بیت‌کوین را در زنگو ذخیره کرد؟

بله، کاربران می‌توانند بیت‌کوین و بیش از 70 کوین و توکن دیجیتال دیگر را در زنگو ذخیره کنند.

مزیت زنگو نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری چیست؟

مزیت اصلی زنگو نسبت به کیف پول سخت افزاری لجر این است که برای راه‌اندازی آن نیازی به یادداشت کردن عبارت‌های بازیابی نیست. مزیت داشتن عبارت‌های بازیابی در امنیت بیشتر و بازیابی راحت‌تر کیف پول است اما ایراد بزرگ آن این است که کاربر ممکن است آن‌ها را از دست بدهد یا گم کند. در این صورت دیگر نمی‌توان کیف پول را بازیابی کرد یا ممکن است شخص دیگری به عبارت‌های بازیابی دسترسی پیدا کند. علاوه بر این، کیف پول‌های سخت افزاری، پولی هستند در حالی که زنگو یک نرم‌افزار رایگان است.

آیا زنگو تا به حال هک شده است؟

خیر، کیف پول زنگو هرگز هک نشده است. زنگو حتی یک چالش هک به راه انداخت اما هیچ کس نتوانست کیف پول حاوی یک بیت‌کوین زنگو را هک کند.

سخن پایانی

کیف پول زنگو یک کیف پول نوآورانه است که توانسته نیاز مشتریان به سادگی و امنیت در صنعت کیف پول‌های ارز دیجیتال را با موفقیت برطرف کند.

این کیف پول علاوه بر رابط کاربر پسند خود، دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های دیگر از جمله سوددهی و استیکینگ ارزهای دیجیتال است که آن را از رقبای خود متمایز می‌کند.

اگرچه تعداد کوین‌های پشتیبانی شده در زنگو به اندازه سایر پلتفرم‌ها زیاد نیست، اما توانایی منحصر به فرد زنگو در از بین بردن نکات فنی پیچیده ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال همچنان آن را به انتخابی عالی برای معامله‌گران متوسط تا پیشرفته تبدیل می‌کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx