کوین کدکس (Coincodex)؛ ابزاری برای معامله‌گران کریپتو

کوین کدکس

رسیدن به موفقیت برای یک تریدر در بازار ارزهای دیجیتال به شکل ویژه‌ای به ابزارهای در دسترس او بستگی دارد.

مسلما با وبسایت‌هایی مانند CoinGecko و Coinmarketcap آشنا هستید. کوین کدکس نیز یکی از بهترین وبسایت‌های کاربردی در حوزه بازار ارزهای دیجیتال است که می‌توان اطلاعات زیادی از آن استخراج کرد.

سایت کوین کدکس یک ابزار کاربردی در زمینه زیر نظر گرفتن قیمت دارایی‌های کریپتو و تنظیم هشدارهای مختلف است. البته از نظر امکانات به پای کوین‌مارکت‌کپ نمی‌رسد.

عناوین مطلب:

در ادامه این مقاله ما به بررسی کوین کدکس و ابزارهای کاربردی آن خواهیم پرداخت. در پایان این مقاله شما از امکانات و عملکرد سایت کوین کدکس آگاه شده و می‌توانید از آن در جهت موفقیت سرمایه‌گذاری خود بهره بگیرید.

کوین کدکس (CoinCodex) چیست؟

سایت کوین کدکس (CoinCodex) یک ابزار کاربری در جهت ارزیابی معاملات و تراکنش‌های بازار ارزهای دیجیتال است.

به عبارت دیگر، کوین کدکس یک ابزار رهگیری بازار ارزهای دیجیتال است که به کمک آن می‌توانید به اطلاعات بیش از 20,000 ارز و توکن دیجیتال مختلف دست پیدا کنید.

اطلاعات در دسترس شامل نمودار قیمتی، تاریخچه و اطلاعات صرافی‌های فعال در این زمینه است. به کمک لیست صرافی‌ کوین کدکس می‌توانید از آخرین قیمت لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال آگاه شوید.

در بخش دیگری از سایت کوین کدکس، کاربران می‌توانند پرتفوی خود را تنظیم کرده و از آخرین تغییرات ارزهای دیجیتال مورد نظر خود آگاه شوند.

در این سایت شما می‌توانید اطلاعات ارزشمندی از پربازده‌ترین ارزهای دیجیتال موجود کسب کنید.

لازم به ذکر است کوین کدکس در نسخه موبایل برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده است و شما می‌توانید با نصب این ابزار در موبایل خود، به آخرین اطلاعات و وضعیت بازار کریپتو دسترسی داشته باشید.

کوین کدکس چگونه کار می‌کند؟

بسیاری از کاربران ممکن است کوین کدکس را با صرافی‌های ارز دیجیتال اشتباه بگیرند اما در واقع کوین کدکس لیست صرافی‌های فعال را در اختیار ما قرار می‌دهد.

coindex 2
با استفاده از کوین کدکس می‌توانید لیست اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) موجود به همراه گزارش دقیق آن‌ها را نیز مشاهده کنید.

به صورت خلاصه کوین کدکس امکان رهگیری عملکرد کوین‌های در دست کاربر را فراهم می‌کند. همچنین سرمایه گذاران می‌توانند عملکرد بازار را با توجه به نمودار و تاریخچه‌های قیمتی ارائه شده، ارزیابی کنند.

البته ویژگی‌های هسته CoinCodex فقط به اینجا محدود نمی‌شود و کاربران می‌توانند با تنظیم آلارم بر روی تغییر قیمت دارایی‌های موجود، از آخرین تحولات بازار آگاه شده و نسبت به آن تصمیمات مناسب‌تری اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کار با پلتفرم کوین مارکت کال (Coinmarketcal)

ویژگی‌های کوین کدکس

اگر بخواهیم سایت کوین کدکس را به طور خلاصه تعریف کنیم، باید بگوییم با ترکیبی از وبسایت‌های DAppRadar و Coinmarketcap مواجه هستیم.

با این حال، جزییات ارائه شده در مورد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به اندازه وبسایت DAppRadar نیست و در مورد وضعیت بازار نیز وبسایت Coinmarketcap نسخه جامع‌تری از وضعیت بازار‌ها را به ما ارائه می‌دهد.

با این حال کوین کدکس ویژگی‌هایی دارد که ممکن است برای کاربرانی که بخواهند از این وبسایت برای بررسی بازار استفاده کنند، جذاب باشد:

پرتفوی

شما می‌توانید عملکرد سبد دارایی‌تان را به صورت زنده مورد ارزیابی قرار دهید.

برای استفاده از این ویژگی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کوین‌های در دست خود را به همراه مقدار آن به صورت دقیق در بخش پرتفوی وبسایت ثبت کنید.

البته ثبت نام در این وبسایت کاملا رایگان است و با داشتن یک ایمیل می‌توانید حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

پرتفوی شما به صورت پیشفرض در حالت عمومی است بدان معنا که سایر کاربران می‌توانند سبد شما را ببینند اما شما می‌توانید با فعال کردن حالت Hide Balance، حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

البته با زدن این دکمه، ارزش دارایی‌های در دست شما مخفی می‌شود و شما می‌توانید عملکرد آن‌ها را با توجه به TimeFrame انتخابی و جفت ارز فیات مورد نظر، ارزیابی کنید.

استفاده از قابلیت پرتفوی در این وبسایت یا سایت رقبا می‌تواند بینش شما را نسبت به وضعیت فعلی بازار افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: 6 برنامه مدیریت پورتفوی ارز دیجیتال که باید بشناسید‍!

هشدارها

با تنظیم یک Alert بر روی قیمت یک دارایی، شما یک ایمیل هشدار دریافت خواهید کرد.

برای مثال، اگر قیمت بیت‌کوین تغییر کند، شما می‌توانید به راحتی از تغییر آن به سطح قیمتی مورد نظر مطلع شوید.

در این حالت شما می‌توانید برای سطوح مختلف قیمتی، Alert جداگانه‌ای تنظیم کنید که پس از رسیدن قیمت بیت‌کوین به سطوح تعیین شده، شما یک ایمیل هشدار دریافت خواهید کرد.

البته بهتر است ایمیلی که بر روی این هشدار قرار می‌دهید همیشه در معرض دیدتان باشد تا از هشدارها آگاه شوید. این قابلیت در نسخه موبایل نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع وبسایت Cryptocurrency Alert (قسمت اول)

دیده‌بان بازار

با ورود به کوین کدکس شما می‌توانید دیدگاه عمیق‌تری نسبت به وضعیت کلی بازار کسب کنید.

با یک نگاه ساده به قیمت‌ها می‌توانید روند کلی بازار را تشخیص داده و نسبت به آن استراتژی‌های خود را بررسی کنید.

در این حالت شما می‌توانید از حجم بازار، میزان تسلط، حجم معامله و سایر اطلاعات مربوط به نوسانات ارزهای دیجیتال برتر آگاه شوید.

کوین‌های لیست شده جدید

در این بخش شما می‌توانید به راحتی کوین‌های جدید لیست شده در صرافی‌های مختلف را مشاهده و از فرصت ورود زودهنگام نسبت به سایر سرمایه گذاران بهره‌مند شوید.

coindex 3
در این بخش لیست 200 کوین جدید به همراه زمان لیست شدن آن‌ها و سایر اطلاعات لازم را مشاهده می‌کنید.

لازم به ذکر است قبل از سرمایه گذاری بر روی آن‌ها باید به خوبی به بررسی وایت پیپر و اهداف پروژه بپردازید.

لیست شدن کوین جدید در این سایت لزوما به معنای مناسب بودن آن‌ها برای سرمایه گذاری نیست و شما باید نهایت احتیاط را در هنگام سرمایه گذاری اتخاذ کنید.

کوین‌های کم ارزش گذاری شده

از دیگر قابلیت‌های جالب کوین کدکس باید به دسته بندی ارزها براساس میزان ارزش گذاری اشاره کرد.

در اینجا لیست برترین ارزهای دیجیتالی که فرصت خوبی برای خرید ارائه می‌دهند قابل مشاهده است.

البته کوین‌های لیست شده در کوین کدکس نیز براساس اندیکاتور RSI دسته بندی شده‌اند و لزوما به معنای فرصت خرید نیستند.

در این لیست، کوین‌هایی که اندیکاتور RSI آن‌ها بالای 70 باشد به عنوان دارایی بیش از حد خرید شده (Overbought) نمایش داده می‌شوند و وبسایت کوین کدکس در ستون Action آن را با عنوان Short به معنای فروش نشان می‌دهد.

مسلما کوین‌هایی که RSI آن‌ها کمتر از 30 باشد، با عنوان Long نمایش داده می‌شوند اما شما به عنوان یک تریدر و سرمایه گذار نه تنها باید استراتژی خود را لحاظ کنید بلکه در مورد هر یک از کوین‌های این لیست نیز باید تحقیقات لازم را انجام دهید.

ما اکیدا توصیه می‌کنیم از خرید چشم بسته ارزهای لیست شده در این بخش خودداری کنید چرا که می‌تواند منجر به از دست رفتن سرمایه‌تان شود.

اخبار

از منوی سایت کوین کدکس می‌توانید به اخبار ارزهای دیجیتال دست پیدا کنید. در اینجا اخبار در دسته‌های مختلف مانند سرمایه گذاری، تحلیل قیمت، اخبار فوری و غیره دسته بندی می‌شوند.

شما می‌توانید با دنبال کردن این وبسایت از آخرین اخبار کوتاه و تحلیل‌های ارزهای دیجیتال آگاه شده و نسبت به آن استراتژی خود را اصلاح کنید.

مقالات تحلیلی

در بخش دیگر این وبسایت شما می‌توانید تحلیل‌های مختلف کریپتو را توسط صرافی‌های بزرگ مشاهده کنید.

این مقالات شامل معرفی انواع تکنولوژی‌ها، پروژه‌های ارز دیجیتال، بازی‌های کریپتو و سرویس‌های مالی غیرمتمرکز می‌شود که می‌تواند در افزایش اطلاعات عمومی شما موثر باشد.

بازار سهام

در بخش دیگری از وبسایت، شما می‌توانید قیمت سهام‌های شرکت‌های بزرگی مانند اپل، مایکروسافت، گوگل، آمازون، تسلا و غیره را مشاهده کنید.

البته با انتخاب هر سهام شما می‌توانید به لیست کارگزاری‌ها، اخبار مربوط به آن، پیش بینی‌های انجام شده و تاریخچه قیمتی سهام مورد نظر نیز دست پیدا کنید.

لیست عرضه اولیه

در بخش دیگر سایت کوین کدکس شما می‌توانید تقویم عرضه اولیه کوین‌های کریپتو را مشاهده کنید.

البته این عرضه اولیه فقط به توکن‌های موجود بربستر شبکه‌ها محدود نمی‌شود و شامل پروژه بلاک‌چین‌های مختلف نیز می‌شود.

coindex 4

در این بخش شما می‌توانید از نوع فروش و تاریخ آن‌ها مطلع شده و در صورت تمایل، در آن‌ها شرکت کنید.

در اینجا نیز لازم است تاکید کنیم قبل از سرمایه گذاری بر روی هر یک از کوین‌های موجود، باید به خوبی در مورد آن‌ها تحقیق کنید.

تحقیق در مورد این کوین‌ها به مراتب مشکل‌تر است چرا که اطلاعات کمتری از آن‌ها در دسترس است و همه تحقیقات شما فقط معطوف به بررسی رقبا و وایت پیپر پروژه خواهد بود.

دسته بندی دارایی‌های دیجیتال

ارزهای دیجیتال لیست شده در کوین کدکس در دسته بندی‌های مختلف تفکیک شده‌اند و شما می‌توانید براساس استراتژی بر روی یک دسته بندی خاص تمرکز کنید.

البته قرار دادن همه تخم مرغ‌ها در یک سبد مخصوصا در بازار ارزهای دیجیتال ایده جالبی نیست.

با این حال شما می‌توانید به همه کوین‌های موجود در هر دسته دسترسی داشته باشید و در مورد هر یک از آن‌ها اطلاعات مفیدی کسب کنید.

لیست اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

در این ویژگی‌ شما می‌توانید به راحتی به اپلیکیشن‌های فعال در اکوسیستم‌های اتریوم، ترون، ویو و ایاس دست پیدا کنید.

هر اپلیکیشن غیرمتمرکز براساس امتیازی به نام Act قابل رتبه بندی است که در آن میزان فعالیت کاربران امتیازبندی می‌شود.

با انتخاب هر اپلیکیشن غیرمتمرکز شما می‌توانید به اطلاعات زنده در مورد وضعیت قراردادهای هوشمند آن دست پیدا کنید.

البته در مقایسه با سایت DAppRadar، سایت کوین کدکس اطلاعات بسیار کمتری ارائه می‌دهد.

اگر قصد ارزیابی یک اپلیکیشن غیرمتمرکز را براساس داده‌های درون زنجیره‌ای دارید، مسلما وبسایت DAppRadar گزینه بهتری است اما از نظر اطلاعات مالی و بازدهی، شما می‌توانید به اطلاعات ارائه شده از سوی کوین کدکس تکیه کنید.

مدل درآمدی کوین کدکس چیست؟

جالب است بدانید در سایت کوین کدکس سرویس‌های مختلفی معرفی شده‌اند که شامل صرافی‌های متمرکز مانند بایننس می‌شود.

در بخش وام نیز سرویس‌های وام‌دهی بزرگی معرفی شده‌اند که شما می‌توانید از وبسایت کوین کدکس به آن‌ها دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال در 2022

نکته قابل توجه در مورد مدل درآمدی این سایت در تکیه آن به رفرال‌های سرویس‌های مالی است. برای مثال در بخش صرافی، با کلیک بر روی ارجاع به صرافی مورد نظر، شما با لینک دعوت آن‌ها وارد پلتفرم انتخابی خواهید شد.

مقایسه کوین کدکس و کوین مارکت کپ

برخی از مردم این ابزار را به عنوان صرافی کوین کدکس می‌شناسند در صورتی که ابزارهای آن‌ها فقط به ارزیابی و رهگیری داده‌های بازار ارزهای دیجیتال محدود می‌شود.

با این حال، در حین مطالعه این مقاله ممکن است در ذهن خود ویژگی‌های کوین کدکس را با سایت Coinmarketcap مقایسه کرده باشید.

اولین نکته در مورد کوین‌مارکت‌کپ این است که به عنوان مرجع قیمتی بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال استفاده می‌شود.

همچنین قابلیت‌های موجود در وبسایت کوین‌مارکت‌کپ از بسیاری جهات فراتر از کوین کدکس است و نمی‌توان آن‌ها را به‌جای دیگری مورد استفاده قرار داد.

در واقع کوین‌مارکت‌کپ مرجع کل بازار کریپتو از جمله سرویس‌های دیفای متمرکز و غیرمتمرکز محسوب می‌شود و منفعت مالی در معرفی آن‌ها ندارد.

به عنوان یک تریدر و سرمایه گذار بازار ارزهای دیجیتال، توجه به سایت کوین کدکس در کنار کوین‌مارکت‌کپ می‌تواند اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهد، اما به طور کلی کوین کدکس را نمی‌توان جایگزین مناسبی برای CoinMarketCap دانست.

سوالات متداول

کوین کدکس چیست؟

سایت کوین کدکس (CoinCodex) یک ابزار کاربری در جهت ارزیابی معاملات و تراکنش‌های بازار ارزهای دیجیتال است. به عبارت دیگر، کوین کدکس یک ابزار رهگیری بازار ارزهای دیجیتال است که به کمک آن می‌توانید به اطلاعات بیش از 22000 ارز و توکن دیجیتال مختلف دست پیدا کنید.

آیا امکان معامله ارزهای دیجیتال در کوین کدکس وجود دارد؟

کوین کدکس فقط یک ابزار رهگیری و ارزیابی بازار ارزهای دیجیتال و سهام است و امکان معامله دارایی‌ها در آن وجود ندارد. با این حال با مراجعه به بخش صرافی کوین کدکس می‌توانید به صرافی‌های متمرکز موجود دست پیدا کنید.

کوین کدکس چه امکاناتی دارد؟

امکان رهگیری پورتفوی، تنظیم اعلان، دیده‌بان بازار، کوین‌های لیست شده جدید، اخبار و مقالات تحلیلی همگی از بخش‌های مختلف ابزار کوین کدکس هستند.

نتیجه گیری

کوین کدکس یک وبسایت ارزیابی و رهگیری داده‌های بازار ارزهای دیجیتال است که برای دیده‌بانی و زیر نظر گرفتن ارزهای دیجیتال با پتانسیل استفاده می‌شود.

علاوه‌بر آن شما می‌توانید با تعیین هشدار‌های مختلف و تنظیم پرتفوی خود از آخرین وضعیت دارایی‌های خود مطلع شوید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کوین کدکس می‌توان به لیست کوین‌های جدید، کوین‌های با پتانسیل و تقویم فروش اولیه اشاره کرد که شما به عنوان سرمایه گذار باید قبل از سرمایه گذاری به دقت به بررسی پروژه‌های مورد نظر بپردازید.

پیشنهاد می‌شود از وبسایت Coinmarketcap ،DAppRadar و کوین کدکس (Coincodex) در کنار یکدیگر استفاده کنید تا همه اطلاعات لازم در مورد یک پروژه را کسب کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx