راهنمای جامع وبسایت Cryptocurrency Alert (قسمت اول)

معرفی CryptoCurrencyAlert

دنیای کرپیتو و پروژه‌های فعال روی آن تکاپوی زیادی دارند. در حال حاضر بیش از 20,000 پروژه کوین و توکن کریپتو در این فضا مشغول فعالیت هستند که هر کدام از آن‌ها نیز هدف و چشم‌ انداز‌های مخصوص به خود را دنبال می‌کنند.

در این بین اما سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کریپتو برای ورود به چنین پروژه‌هایی نیازمند دریافت اطلاعات حساس و به موقع از وقایع مهم آن‌ها هستند. یک سرمایه‌گذار بیت‌کوین باید بداند جریان ورود و خروج کوین‌های بیت‌کوین به صرافی‌ها چگونه است و نهنگ‌ها چه چیزی در سر دارند.

رهگیری و شناسایی اتفاقات کریپتو و بیت‌کوین و هشدار به موقع آن، در نهایت ما را به پلتفرم CryptoCurrencyAlerting می‌رساند. در این پلتفرم تمرکز آن‌ها فقط بر روی مشاهده بیت ‌کوین و سایر پروژه‌های فعال در این فضا است.

عناوین مطلب:

البته آن‌ها فقط جا‌به‌جایی کوین‌ها را رهگیری نمی‌کنند بلکه لیست شدن توکن‌ها در صرافی، تغییر حجم معاملات، تراکنش‌های ولت‌ها و سایر داده‌های درون زنجیره‌ای (On-Chain) نیز شامل خدمات کریپتو کارنسی آلرت می‌شود.

شما می‌توانید از این پلتفرم در بستر وب و موبایل استفاده کنید. به خاطر داشته باشید به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی این پلتفرم، با IP ایران، اپلیکیشن آن را در گوگل پلی و اپ استور ios پیدا نخواهید کرد.

این پلتفرم یک پلن رایگان دارد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید و برای ثبت نام در آن فقط به یک ایمیل نیاز خواهید داشت.

سرعت جمع‌آوری داده‌ها در Cryptocurrencyalert چقدر است؟

در این پلتفرم شما می‌توانید هشدار‌های مورد نظر را به شکل انعطاف پذیری تنظیم کنید تا به صورت 24 ساعت و 7 روز هفته برای شما اطلاعات حساس بازار جمع آوری و اعلام شود.

این سرویس تاکنون توانسته اعتماد بسیاری از معامله‌گران کریپتو، توسعه دهندگاه بلاک‌چین، کسب و کار‌ها و سایر فعالان کریپتو را به خود جلب کند.

انواع هشدار در کریپتو
ویژگی‌های مختلف پلتفرم کریپتو آلرت

به دلیل سرعت بالای تکامل و حرکت پروژه‌های کریپتو، در این فضا حتی ثانیه‌ها نیز اهمیت دارند. به همین دلیل در وبسایت Cryptocurrency alert، داده‌ها تا حد ممکن به صورت پیوسته و با فاصله‌های زمانی کوتاه جمع آوری می‌شوند.

با این حال فاصله جمع آوری هر داده نسبت به هر رابط نرم افزاری (API) و صرافی متفاوت است. معمولا داده‌های جمع آوری شده از بازار با فاصله‌های 15 تا 25 ثانیه ذخیره می‌شوند.

به خاطر داشته باشید در این پلتفرم زمانی که یک هشدار جدید ایجاد می‌کنید، برای مشاهده و رهگیری داده‌ها توسط سیستم، بین 1 تا 4 دقیقه زمان نیاز است از این رو، هشدار‌ مورد نظر بلافاصله پس از ایجاد و رسیدن به هدف تعیین شده، فعال نخواهد شد. اما در مورد داده‌های درون زنجیره‌ای بلاک‌چین‌های بیت‌کوین و اتریوم، اطلاعات به صورت کاملا در لحظه و ثانیه‌ای دریافت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تحلیل قیمت بیت‌کوین با تحلیل 7 داده درون زنجیره‌ای (On-Chain)!

وقتی صحبت از دریافت داده از سرویس‌های ثانویه‌ای می‌شود، لازم است بدانید هر یک از آن‌ها محدودیت فاصله درخواست اطلاعات دارند مثلا در یک صرافی این محدودیت در هر 15 ثانیه انجام می‌شود و اگر پلتفرم مورد نظر ما با فاصله زمانی کمتری مثلا 5 ثانیه درخواست اطلاعات قیمت بیت‌کوین را ارائه دهد، دسترسی برنامه به صرافی محدود خواهد شد.

در کریپتو آلرت چند هشدار می‌توانم بسازم؟

مهم‌ترین سوالی که در هنگام کار با این پلتفرم باید به آن پاسخ داده شود این است که حداکثر چند هشدار همزمان می‌توانم ایجاد کنم؟ منظور از هشدار در این جا، هشدار‌های فعال است که شما برای نظاره‌ بر داده‌ها تعیین می‌کنید.

مثلا اگر حجم انتقال بیت‌کوین توسط ولت‌ها به 100,000 کوین رسید، به من هشدار بده. یا در مثالی دیگر اگر قیمت اتریوم به 2,000 دلار رسید به من هشدار بده.

در این وبسایت سه نوع پلن حق عضویت وجود دارد که در پلن رایگان شما می‌توانید از 3 هشدار تا بالاترین پلن، 120 هشدار تنظیم کنید. هشدار‌های حذف شده و غیرفعال در این شمارش حساب نمی‌شوند.

تفاوت هشدار (Alert) و اعلان (Notification)

همان‌طور که در بخش قبل گفته شد، هشدار چیزی است که با ساخت آن، سیستم با شرایط تعیین شده، دائما داده‌های مورد نظر را زیر نظر می‌گیرد.

زمانی که شرایط تعیین شده در هشدار مهیا شوند، مثلا رسیدن قیمت اتریوم به 2,000 دلار، این پلتفرم برای شما اعلان (Notification) صادر می‌کند.

حداکثر چند اعلان می‌توانم دریافت کنم؟

جالب است بدانید در پلتفرم Cryptocurrency Alert در تعداد دریافت نوتیف‌ها نیز محدودیت وجود دارد.

البته این محدودیت فقط مختص پلن رایگان آن است و پلن‌های پولی هیچ محدودیتی در تعداد اعلان‌هایی که می‌توانید دریافت کنید اعمال نکرده است.

انواع اعلان در کریپتو
پلتفرم Cryptocurrency Alert به شما این امکان را می‌دهد تا تمام هشدارهای مربوط به کریپتو (قیمتی، درون‌زنجیره‌ای، ماینینگ و …) را در یک مکان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش قسمت‌های مختلف سایت کریپتومتر (Cryptometer)

اگر شما برای دریافت اعلان‌ها به اینترنت دسترسی نداشته باشید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ اعلان‌های این پلتفرم در قالب SMS و تماس صوتی نیز انجام می‌شوند. اما از آن‌جایی که ارسال پیام کوتاه و تماس صوتی برای پلتفرم هزینه‌های زیادی در بر دارد، آن‌ها یک نرخ ارسال هفتگی برای آن اعمال کرده‌اند که با رسیدن به آن نرخ، امکان دریافت اعلان در روش‌های مذکور تا آخر هفته جاری امکان پذیر نخواهد بود.

نکته دیگری که در اعلان‌های SMS و تماس صوتی باید در نظر بگیرید، این است که در پلن Trader ارسال پیام کوتاه به تعداد حداکثر 50 عدد در هفته و فقط برای کاربران کشور‌های آمریکا و کانادا امکان پذیر است.

اما در حالت بین‌المللی، ارسال پیام کوتاه با محدودیت حداکثر 50 عدد در هفته فقط برای پلن Pro آن لحاظ شده است. بنابراین شما فقط با خرید پلن Pro امکان دریافت SMS و تماس را خواهید داشت.

متاسفانه کشور ایران شامل دریافت اعلان پیام کوتاه و تماس نمی‌شود.

اعلان‌ها در کریپتو آلرت چگونه کار می‌کنند؟

اعلان‌های مرورگر معمولا در مرورگر‌های مدرن امروزی کار می‌کنند البته برای استفاده از آن‌ها، باید در مرورگر دسترسی‌های لازم را برای ارسال نوتفیکیشن به وبسایت بدهید.

پس از فعال شدن نوتفیکیشن، شما اعلان هشدار‌های تعیین شده را بر روی مرورگر دستگاه خود دریافت خواهید کرد. البته این اعلان‌ها برای دستگاهی که اخیرا اعلان برای آن فعال شده ارسال می‌شود. برای دریافت اعلان‌ها نیازی به باز گذاشتن مرورگر نیست.

علاوه‌بر اعلان‌های مرورگر وب، امکان استفاده از Webhook نیز وجود دارد که در آن، کاربر از یک URL مشخص، داده‌های جدید را دریافت می‌کند. اما پلتفرم Cryptocurrency Alert در مورد دقت این داده‌ها هیچ تضمینی ارائه نمی‌دهد.

نحوه خرید اشتراک سایت Cryptocurrency Alert

خوشبتخانه این وبسایت یک پلن رایگان با محدودیت 3 هشدار و 10 اعلان ارائه می‌دهد که شما می‌توانید قبل از خرید پلن‌های پولی آن‌ها، خدمات این پلتفرم را مورد ارزیابی قرار دهید.

لازم به ذکر است این وبسایت کشور ایران را تحریم کرده‌ است از این رو در هنگام استفاده از آن ابزارهای‌ عبور از تحریم را مد نظر قرار دهید. البته برای سهولت دسترسی و جلوگیری از نگرانی‌های آتی، می‌توانید از یک VPS خارج از کشور برای دسترسی به آن بهره ببرید.

خوشبختانه خرید اشتراک در این وبسایت از طریق ارز‌های دیجیتال امکان پذیر است. در واقع آن‌ها ماهیت کسب و کار خود را فقط بر روی بلاک‌چین و کریپتو بنا گذاشته‌اند. اما نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که خرید پلن‌های این پلتفرم توسط درگاه پرداخت کریپتو فقط با استفاده از Coinbase امکان پذیر است. صرافی کوین‌بیس نیز برای کاربران ایرانی محدودیت‌های شدیدی را اعمال کرده است.

در پلتفرم Cryptocurrency alert شما می‌توانید در هر زمان حق عضویت پولی خود را کنسل کنید اما بازگشت وجه امکان پذیر نیست. همچنین در هنگام صحبت با خدمات پشتیبانی این وبسایت بهتر است هویت ایرانی شما آشکار نشود.

برنامه رفرال (دعوت) کریپتو آلرت

شما می‌توانید با دعوت از دیگران برای ثبت نام در این پلتفرم با لینک دعوت خود، تا 20% از کل درآمد ناشی از کاربر دعوت شده را کسب کنید.

رفرال در cryptocurrency
بخش حساب کاربری و لینک رفرال در این پلتفرم

برای دریافت این کد، پس از ثبت نام، با کلیک بر روی آیکون حساب کاربری در گوشه بالا راست صفحه، و انتخاب Account یک پنجره پاپ‌ آپ برای شما ظاهر می‌شود. در آن پنجره برای دریافت کد رفرال در بخش Referral Code، دکمه Learn More را بزنید.

در پنجره بعدی، شما می‌توانید یک لینک دعوت سفارشی ایجاد کنید. گزینه اول یعنی Refer your Friends، در ازای کاربران جدید، یک هشدار فعال به شما هدیه می‌دهد و گزینه دوم یعنی Monetize your Brand، از درآمد کاربرانی که با کد دعوت شما پلن‌های پولی را خریداری می‌کنند 20% آن به شما تعلق می‌گیرد.

قابلیت‌های پلتفرم Cryptocurrency Alert

در ادامه این مقاله، انواع قابلیت‌های هشدار، ردیابی و نظارت بر بازار‌های مالی را توسط Cryptocurrency Alert مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. ردیابی حجم در بازار کریپتو

ردیابی حجم (Volume Tracker) یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که در هنگام انجام تحلیل تکنیکال به کمک ما می‌آید. حجم معاملات یک شاخص رایج است که حتی در اکوسیستم کریپتو نیز نقش حیاتی ایفا می‌کند.

با این که اندیکاتور حجم توسط تریدر‌ها و تحلیل‌گران به روش‌های مختلفی استفاده می‌شود اما این دو گروه بر سر یک چیز مطمئن هستند، حرکت‌های بزرگ قیمتی و حجم معاملات به شدت همگرایی دارند. با ردیابی در لحظه حجم بازار‌های کریپتو و تنظیم هشدار بر روی آن‌ها، قابلیت مشاهده و نظارت بر سهم‌های مورد نظر برای اتخاذ تصمیمات مالی آسان می‌شود.

این پلتفرم داده‌های حجم معاملات را از صرافی‌های بزرگی همچون Binance ،Coinbase ،FTX ،Kucoin و Kraken دریافت می‌کند.

از آن‌جایی که داده‌های مربوط به حجم معاملات کریپتو و بیت‌کوین پرآشوب و نوسان هستند، این پلتفرم از میانگین 20 کندل آخر حجم برای تولید سیگنال استفاده می‌کند. این روش محاسبه به کاهش نوسان و ایجاد یک هشدار‌های معتبر کمک می‌کند. هدف نهایی آن‌ها ایجاد سیگنال قدرتمند و قابل اتکا است.

به عنوان مثال شما برای ردیابی حجم یک کوین مانند اتریوم، شرطی را تعیین می‌کنید که اگر در آن حجم معاملات، در بازه 30 دقیقه آخر به بیش از 5 برابر افزایش پیدا کرد، یک هشدار و اعلان ارسال شود.

آن‌ها برای محاسبه این سیگنال، ابتدا میانگین حجم 20 کندل آخر بازه 30 دقیقه را محاسبه و سپس آن را با کندل فعلی تایم فریم 30 دقیقه‌ای مقایسه می‌کنند. اگر کندل فعلی بتواند از میانگین کندل‌های قبل به میزان 5 برابر (500%) افزایش پیدا کند، یک سیگنال مبنی بر تغییر بلافاصله تولید خواهد شد.

لازم به ذکر است این اعلان لزوما پس از بسته شدن کندل 30 دقیقه فعلی رخ نمی‌دهد بلکه پس از فراهم شدن شرایط ،اعلان مورد نظر پس از گذشت 15 تا 60 ثانیه برای شما ارسال می‌شود.

برای تعیین هشدار مربوط به حجم معاملات، در این پلتفرم شما می‌توانید از بین 2 برابر تا 50 برابر و بازه زمانی 1 دقیقه تا 1 ساعته شرط تعیین کنید.

2. ردیابی کارمزد Gas

Gas واحدی است که برای محاسبه کارمزد تراکنش‌ها به کار می‌رود. مفهوم Gas ابتدا توسط بلاک‌چین اتریوم معرفی شد اما اکنون ما آن را در بسیاری از بلاک‌چین‌های پلتفرم اپلیکیشن غیرمتمرکز مشاهده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: گس وار (Gas War) چیست و چگونه باید در این رقابت پیروز شد؟

گاز در اتریوم

شما برای انجام انواع تراکنش‌های مالی بربستر اتریوم چه با قرارداد‌های هوشمند آن و چه انتقال توکن، باید Gas Fee بپردازید. Gas مانند سوخت تراکنش است از این رو در هنگام ضرب یک توکن NFT، باید برای پرداخت هزینه گاز آن، مقداری توکن ETH پرداخت کنید.

البته همه توکن‌های NFT و هزینه Gas مربوط به اتریوم نیست و در بلاک‌چین‌های دیگر مانند BSC ،Polygon ،Flow و Tezos نیز این مقوله حائز اهمیت است. اما هزینه Gas بلاک‌چین اتریوم همچنان در دنیا بی‌رقیب است.

3. هشدار شکست قیمت بیت‌کوین

منظور از شکست قیمت، Break Out و Break down است که قیمت در یک روند مشخص با قدرت به سمت بالا یا پایین حرکت خود را ادامه می‌دهد.

تنظیم هشدار‌های حرکت قیمت در این پلتفرم براساس درصد هستند از این رو برای ردیابی قیمت بیت‌ کوین یا هر دارایی کریپتو دیگر استفاده از این ابزار ضروری است.

همه ما می‌دانیم بازار کریپتو مانند یک دریای طوفانی پرنوسان است اما این نوسانات شدید به صورت پیوسته نیستند. قبل از چنین نوساناتی، ما ممکن است برای روز‌ها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها شاهد یک دریای ساکن و آرام باشیم اما در نهایت در عرض چند دقیقه، یک شکست قیمتی شدید به بالا یا پایین رخ می‌دهد. به همین دلیل دریافت اعلان‌های به موقع می‌تواند در هوشیاری ما از وضعیت بازار اثر مثبتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: الگوی بارت (Bart) چیست؟ + نحوه شکل‌گیری و تاثیر آن بر بازار

علاوه‌بر آن، دیگر نیاز نیست هر روز و هر لحظه نرم افزار تریدینگ ویو را برای بررسی قیمت‌ها و تغییر روند باز کنید. داده‌های جمع آوری شده در  Cryptocurrency Alert از ده‌ها صرافی متمرکز کریپتو مختلف تهیه می‌شوند که دائما حرکت قیمت در لحظه رصد می‌شود.

4. ردیابی دامیننس بیت‌کوین

بسیاری از تحلیل‌گران از دامیننس بیت‌ کوین در بازار ارز دیجیتال به عنوان یک اندیکاتور معاملاتی در ترکیب با سایر شاخص‌ها بهره می‌برند.

این شاخص اغلب به عنوان واحد اندازه گیری برای تعیین قدرت قیمت بیت‌کوین نسبت به سایر آلت‌ها ارزیابی می‌شود. جالب است بدانید در سال 2017 با زمزمه‌های ورود اتریوم به بازار کریپتو، دامیننس بیت‌کوین با شیب زیادی سقوط کرد و دیگر نتوانست به اوج قبلی خود باز گردد.

البته در این پلتفرم شما فقط می‌توانید تسلط بیت‌کوین را در بازار کریپتو مورد ارزیابی قرار دهید.

5. ردیابی Mempool بیت‌کوین

Mempool یا Memory pool، استخری است که در آن تراکنش‌های بیت‌کوین قبل از نوشته شدن روی بلاک‌چین در آن‌جا ذخیره می‌شوند.

این استخر را می‌توان با توجه به تعداد تراکنش یا حجم تراکنش‌های (برحسب کیلوبایت و مگابایت) آماده اضافه شدن به زنجیره، تفکیک کنید. این شاخص به ما نشان می‌دهد شبکه بیت‌کوین چه مقدار از پشتوانه برخوردار است و ماینر‌ها و نود‌های تایید اعتبار بیت‌کوین چه مقدار به فعالیت شبکه کمک می‌کنند.

میزان تراکنش‌های قرار گرفته در این استخر به ما نتیجه‌های مهمی را ارائه می‌دهد که عبارت‌اند از:

  • اول از همه تراکنش‌های ما در شبکه بیت‌کوین زمان بیشتری را برای ثبت شدن در بلاک‌چین آن نیاز دارند.
  • هزینه تراکنش‌ها افزایش پیدا می‌کند و مردم برای خروج از این خط شلوغ، حاضر هستند کارمزد بیشتری بپردازند.
  • فعالیت زنجیره به شکل ناگهانی افزایش پیدا کرده که باید به دنبال دلیل آن بود.
  • بازار کریپتو به شدت پرنوسان خواهد شد البته اگر قبلا این اتفاق رخ نداده باشد.
  • احتمالا شخصی یا اشخاصی با ایجاد موجی از تراکنش‌های کوچک در حال حمله به شبکه هستند. البته این حمله موقت است و برای مهاجم فقط هزینه در بر دارد. اما انگیزه اصلی انجام این حمله را باید در منافع سیاسی یا اقتصادی حاصل از آن جستجو کرد.
استخر mempool بیت‌کوین
ارائه داده‌های مربوط به ممپول

در اواسط و اواخر سال 2017 استخر Mempool بیت‌کوین از نظر حجم یک انفجار شدید را تجربه کرد. از نظر تاریخی، اندازه این استخر یک اندیکاتور کریپتو مهم به شمار می‌رود که می‌تواند محرک جهش‌های ناگهانی قیمت بیت‌کوین، تغییرات نوسان بازار و علاقه مجدد به فورک‌های فعلی مانند بیت‌کوین کش و بیت‌کوین SV باشد.

6. ردیابی حجم بازار (MarketCap)

وقتی صحبت از حجم بازار کریپتو می‌شود، منظور قیمت یک دارایی ضربدر کوین‌های در گردش آن است.

برای مثال، اگر قیمت بیت‌کوین را 10,000$ در نظر بگیریم و تعداد کل بیت‌کوین‌های در گردش، 16 میلیون واحد باشد، حجم بازار این کوین محبوب 160 میلیارد دلار خواهد بود.

حجم بازار یک ارز، یکی از واحد‌های اندازه‌گیری رایج برای توصیف حجم آن و اهمیت و اثر آن بر بازار کریپتو است. افزایش آن به معنای افزایش جریان نقدینگی به درون این کوین است که افزایش قیمت را در پی خواهد داشت.

7. ردیابی تراکنش‌ها و تاییدیه‌های بیت‌کوین

زمانی که بیت‌کوین از یک آدرس ولت به دیگری ارسال می‌شود، یک تراکنش برای انجام فرآیند انتقال ایجاد خواهد شد.

این تراکنش به استخر Mempool منتقل می‌شود. این تراکنش تا زمان پردازش و انتظار برای قرار گرفتن در بلاک استخراج شده بعدی باید در این محل به انتظار بماند.

نکته‌ای که در مورد استخر تراکنش‌های بیت‌کوین باید به آن توجه کنید این است که تراکنش‌ها براساس زمان ایجاد شدن و دریافت توسط شبکه اولویت بندی نخواهند شد بلکه عامل اصلی اولویت بندی تایید تراکنش‌ها، کارمزد پرداخت شده برای تایید است. به عبارت دیگر اگر می‌خواهید از صف طولانی تایید تراکنش‌های بیت‌کوین خلاص شوید، باید کارمزد بیشتری بپردازید.

زمانی که یک تراکنش به بلاک اضافه می‌شود، به آن می‌گوییم تراکنش Confirm‌ شده است. البته یک تراکنش به ازای هر بلاک دیگری که پس از تایید اول ماین شود، تاییدیه‌های بیشتری دریافت خواهد کرد. هر چه تاییدیه‌های دریافت شده برای یک تراکنش بیشتر باشد، اعضای شبکه برای اضافه کردن تراکنش به بلاک‌چین به اجماع بیشتری دست پیدا خواهند کرد.

بسیاری از سرویس‌ها برای افزودن تراکنش به زنجیره و در نظر گرفتن آن به عنوان یک تراکنش نهایی، به حداقل 4 تاییدیه نیاز دارند.

8. ردیابی ولت‌های کریپتو

سرویس Wallet Watch این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا آدرس‌های بیت‌کوین و اتریوم مورد نظر را در هر زمان که دارایی‌های خود را ارسال یا دریافت کردند، زیر نظر بگیرید. اما سوال این است چرا باید ولت‌های کریپتویی را زیر نظر بگیریم؟

شاید واضح‌ترین پاسخ این است که ولت‌های نهنگ‌ها (ولت‌های با دارایی‌های بسیار زیاد) یکی از محرک‌های اصلی حرکت قیمت و جهش‌های آن هستند. آن‌ها معمولا به اطلاعاتی دسترسی دارند که ما از آن بی خبر هستیم.

9. هشدار لیکویید

معاملات اهرمی مانند مارجین و فیوچرز نیز از دیگر عوامل موثر در حرکت‌های شدید قیمتی و دومینوی قیمت هستند. معاملات اهرمی در سال 2014 در صرافی BitMEX برای کریپتو آغاز شد که از آن‌جا محبوبیت زیادی کسب کرد.

امروز اغلب صرافی‌های متمرکز از معاملات اهرمی پشتیبانی می‌کنند اما در عین حال صرافی‌هایی که بیشترین سهم از حجم معاملات کریپتو را در اختیار دارند، تاثیر گذاری بیشتری بر بازار خواهند داشت.

پلتفرم Cryptocurrency Alert قابلیت ویژه و در عین حال آسانی را برای آگاه ساختن شما از لیکویید شدن دارایی‌ها فراهم کرده است. با این سرویس شما می‌توانید از پوزیشن‌های فیوچرز خود در بین 46 صرافی کریپتو مختلف آگاه شوید.

بیشتر بخوانید: معایب استفاده از اهرم (Leverage) در معاملات کریپتو!

10. لیست شدن کوین جدید در صرافی‌ها

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که یک شکارچی کریپتو باید از آن برخوردار باشد، گوش به زنگ بودن از اخبار لیست شدن دارایی‌های جدید در صرافی‌ها است.

لیست شدن یک کوین جدید در صرافی‌های معتبر و بزرگ در اغلب موارد منجر به جهش‌های قیمتی آن خواهد شد. مسلما هر سرمایه‌گذاری دوست دارد اولین کسی باشد که آن توکن را خریداری و با قیمت بالاتر می‌فروشد.

کریپتو لیستینگ در صرافی‌ها
با وجود اطلاع از عرضه کوین‌های جدید در کنار سایر ویژگی‌ها، سایت Cryptocurrency alert به یک پلتفرم کامل در حوزه کریپتو بدل می‌شود.

در میان صرافی‌های بزرگ کریپتو، همچنان بایننس یکی از بزرگ‌ترین و البته مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. لیست شدن یک کوین در این صرافی به معنای ورود به یک بازار باز جهانی چند میلیون دلاری است که می‌تواند باعث جذب سرمایه‌گذاران زیادی شود.

این موضوع به تنهایی برای بسیاری از معامله‌گران یک سیگنال خرید معتبر به شمار می‌رود. بسیاری از آن‌ها یک کوین را بلافاصله پس از لیست شدن خرید و پس از چند روز آن را با سودهای بالا به فروش می‌رسانند.

بایننس به همراه سایر صرافی‌های کریپتو معمولا هر از چند گاهی فرآیند لیستینگ خود را تغییر می‌دهند. گاهی آن‌ها ابتدا یک دارایی را لیست کرده و بعدا آن را اطلاع می‌دهند و گاهی قبل از لیست شدن کوین در صرافی، به خوبی آن را اطلاع رسانی می‌کنند.

این پلتفرم تمام تلاش خود را به کار بسته تا در هر صورت از آخرین تغییرات کوین‌های جدید این صرافی مطلع شود.

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه کوین (ICO): راهنمای کامل

11. هشدار قیمت طلا

شاید حضور طلا در این مقاله کمی عجیب به نظر برسد اما به عنوان یک دارایی با ارزش که برای قرن‌ها مورد اعتماد سرمایه‌گذاران بوده، جایگاه ارزشمندی دارد. اما هشدار قیمت طلا در واقع مربوط به بورس آمریکا نیست بلکه مربوط به توکن‌های با پشتوانه طلا است که در فضای کریپتو سر و صدای زیادی به پا کرده است.

برخی از توکن‌های دیجیتال با پشتوانه طلا عبارت‌اند از:

  • PAX Gold با نماد PAXG: هر واحد از آن بیانگر یک واحد اونس تروی از شمش طلای لندن است. در زمان نوشتن این مقاله، توکن‌های PAXG در شبکه‌های اتریوم، بایننس‌چین و سولانا عرضه شده‌اند.
  • Tether Gold با نماد XAUT: هر واحد اونس تروی این کوین با پشتوانه طلا نیز مانند PAXG است. توکن تتر گولد فقط بر بستر اتریوم در دسترس است.
  • DigixGlobal با نماد DGX: توکن طلای ارائه شده از سوی یک شرکت در سنگاپور. هر واحد از این توکن معادل یک گرم طلا است. این توکن نیز فقط بربستر اتریوم عرضه شده است.
  • Perth Mint Gold Token با نماد PMGT: توکن دیجیتال ارائه شده از سوی ضرابخانه دولت استرالیا که هر واحد این توکن معادل یک انس طلا است. این توکن نیز فقط بر بستر اتریوم عرضه شده است.

شما می‌توانید بدون نیاز به خرید طلای فیزیکی و مواجه شدن با کارمزد‌های خرید فروش، با انتخاب توکن‌های دیجیتال معادل طلا، بر روی این فلز با ارزش سرمایه گذاری کنید.

پلتفرم Cryptocurrency Alert امکان رهگیری قیمت دارایی‌های با پشتوانه طلا را فراهم می‌کند.

12. ردیابی هاوینگ بیت‌کوین

هاوینگ بیت‌ کوین به نصف شدن پاداش ماینر‌های بیت‌کوین اشاره دارد. در این وضعیت، پاداش‌ها در هر 210,000 بلاک نصف می‌شوند.

زدیابی هاوینگ بیت‌کوین
همانطور که می‌بینید که قیمت بیت‌کوین پس از هر هاوینگ، رشد خوبی را تجربه می‌کند.

با این حال نمی‌توان تاریخ دقیقی برای آن تعیین کرد چرا که رسیدن به این تعداد بلاک ماین شده، بسته به وضعیت متغیر ماینر‌ها و شبکه قابل پیش‌بینی دقیق نیست.

به طور کلی در هاوینگ‌های بیت‌کوین، با نصف شدن پاداش، عرضه بیت‌کوین به بازار نیز کاهش پیدا می‌کند. با کاهش عرضه و افزایش تقاضا، قیمت و ارزش آن افزایش پیدا خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود هاوینگ بعدی بیت‌کوین در سال 2024 رخ دهد که در آن پاداش بلاک‌ها به 3.125 BTC کاهش پیدا می‌کند.

Cooldown چیست؟

قبل از پرداختن به نحوه تنظیم هشدار‌های مختلف در این پلتفرم باید با مفهومی به نام Cooldown آشنا شوید.

برای مثال اگر شما مقدار Cooldown را در یک هشدار، 1 ساعت تنظیم کنید، در آن هشدار در هر 1 ساعت در صورت مهیا شدن شرط هشدار، یک اعلان برای شما صادر می‌شود. این عدد به پلتفرم کمک می‌کند تا از ارسال ناخواسته یا آزاردهنده اعلان‌های پی در پی جلوگیری کند.

البته تنظیم این مقدار برعهده شما است و در هر هشدار و نوع کاربری آن ممکن است از 5 دقیقه تا چند روز بین آن فاصله تعیین کنید.

به خاطر داشته باشید این متغیر بر روی هشدار‌های مربوط به Any Coin یا Any Exchange که در ادامه درباره آن صحبت می‌کنیم تاثیری ندارد؛ چرا که مقدار Cooldown برای هر صرافی و هر دارایی به صورت جداگانه در نظر گرفته می‌شود.

در این مقاله، پلتفرم Cryptocurrency Alert و بخش‌های مختلف آن را معرفی کردیم. در قسمت دوم، نحوه ثبت نام و کارکرد قابلیت‌های کریپتو آلرت را به‌صورت تصویری بررسی می‌کنیم.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سایت‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx