بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال در 2023

پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال در حال تبدیل‌شدن به‌جایگزینی برای سیستم وام‌دهی سنتی هستند.

افراد ثروتمند و مشهوری مانند ایلان ماسک و بیل گیتس نیز سیستم مالی غیرمتمرکز را تایید کرده‌اند.

در مقالات قبلی به طور کامل به بررسی مفهوم وام دهی در ارز دیجیتال پرداختیم که می‌توانید قبل از مطالعه این مقاله آن‌ها را بخوانید:

عناوین مطلب:

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

در این مطلب از بورسینس قصد داریم به معرفی بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی بپردازیم. اگر شما هم به دنبال گرفتن وام ارز دیجیتال هستید، پیشنهاد می‌کنم این لیست را بررسی کنید:

1. بای بیت (Bybit)

بای بیت یکی از صرافی‌های همه‌منظوره ارز دیجیتال است که شما می‌توانید در آن ترید کنید و همین‌طور بازدهی سالانه خوبی در قسمت Bybit Earn به دست بیاورید.

با استفاده از بای بیت می‌توانید از حساب اسپات خود برای گرفتن وام در قالب استیبل کوین USDT استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی بای بیت (Bybit) برای ایرانیان

bybit
بای بیت (Bybit)، یکی از پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال

شما می‌توانید تا چهار برابر موجودی خود در اسپات و فیوچرز به مدت 12 ماه وام دریافت کنید.

گزینه دریافت وام در این پلتفرم زمانی جذاب‌تر می‌شود که شما تا زمانی که نسبت وام دریافتی به کل دارایی نسبت مشخصی داشته باشد می‌توانید به معاملات اسپات و فیوچرز خود ادامه دهید و هیچ کارمزدی به معامله‌های شما اعمال نمی‌شود.

2. کوین ربیت (CoinRabbit)

یکی دیگر از پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال که در لندن ثبت‌شده، کوین ربیت است.

این پلتفرم به دلیل ارائه انواع خدمات ارز دیجیتال به‌سرعت به یکی از برنامه‌های محبوب معامله گران ارز دیجیتال تبدیل‌شده است. برای دریافت وام از این برنامه نیاز به هیچ‌گونه احراز هویت (KYC) یا تضمین ندارید و حداقل مبلغ وام نیز در این پلتفرم 100 دلار است.

بیشتر بخوانید: 9 صرافی ایرانی و خارجی برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

از طرفی این پلتفرم به وام‌دهندگان 10 درصد سود در ازای استیک ارزهای دیجیتال مانند USDT، USDC، BSC USD و Binance USD می‌دهد. علاوه بر این کوین ربیت هیچ هزینه‌ای به‌عنوان کارمزد دریافت نمی‌کند و وجوه کاربران نیز قفل نمی‌شود.

مطمئناً در کوین ربیت برای وام‌گیرندگان انتخاب‌های بیشتری وجود دارد، چراکه می‌توانند از 70 ارز دیجیتال برتر لیست شده در وب‌سایت به‌عنوان وثیقه استفاده کنند. APR در کوین ربیت تقریباً برای هر ارز دیجیتال بین 12 تا 16 درصد است.

بیشتر بخوانید: تفاوت APY و APR در چیست؟ + نحوه محاسبه و تبدیل آن‌ها

باوجود سهولت انجام معامله و تعداد انتخاب‌ها، نرخ APR در CoinRabbit برای وام‌گیرندگان نسبتاً بالا است. به‌هرحال می‌توان گفت کوین ربیت به دلیل تنوع دارایی‌ها یکی از بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید.

3. اسپکتروکوین (SpectroCoin)

اگر فقط به دنبال دریافت وام هستید، SpectroCoin می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

این پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال که در بلاروس مستقر است از سال 2013 به جامعه ارز دیجیتال خدمات ارائه می‌کند. جالب است بدانید این پلتفرم از زمان تاسیس تاکنون رتبه‌بندی ثابتی را از کاربران دریافت کرده است.

spectrocoin
پلتفرم اسپکتروکوین (SpectroCoin)

SpectroCoin با ارائه APR پایین به وام‌گیرندگان خود را از دیگر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند.

بسته به ارز دیجیتالی که به‌عنوان وثیقه استفاده می‌کنید، نرخ بهره در هنگام استفاده از توکن BNK بومی برای پرداخت سود، می‌تواند به 4.95 درصد برسد. در زمان نوشتن این مقاله، حداکثر APR در این پلتفرم 17.95 درصد است.

نرخ APR در این پلتفرم نیز مانند دیگر برنامه‌ها توسط نسبت وام به ارزش تعیین می‌شود. اسپکتروکوین LTV را از 25درصد تا 75 درصد به کاربران ارائه می‌کند.

به‌طورکلی، در این پلتفرم می‌توانید وام کریپتو به مبلغ 25 یورو یا تا 1 میلیون یورو دریافت کنید. اسپکتروکوین به دلیل ارائه خدمات متنوع به وام‌گیرندگان به یکی از پلتفرم‌های وام‌دهی جذاب برای کاربران ارز دیجیتال تبدیل‌شده است.

4. AQRU

AQRU یک شرکت بلغاری است که در بریتانیا و لیتوانی نیز ثبت‌شده است. این پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال نیز در بین معامله گران کریپتو از شهرت بسیار خوبی برخوردار است.

AQRU عمدتا به وام‌دهندگان خدمات می‌دهد. فرآیند وام‌دهی در آن بسیار ساده و موثر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ارز دیجیتال خود را روی پلتفرم استیک کنید تا شروع به کسب سود کنید.

بالاترین APY در این برنامه 7 درصد با استفاده از ارز دیجیتال USDC است. در کل پنج استیبل کوین برای انتخاب کاربران وجود دارد.

شاید بتوان گفت ساده‌ترین و منعطف‌ترین راه برای شروع به دست آوردن سود از ارز دیجیتال توسط پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال AQRU ارائه می‌شود. این برنامه به‌طور کامل امنیت وثیقه پولی را که به سرمایه‌گذاران و مؤسسات خرد قرض داده‌شده است، تضمین می‌کند.

بنابراین یکی از بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال را می‌توان AQRU دانست که برای علاقه‌مندان یک درآمد پسیو منظم ایجاد می‌کند.

5. نبئوس (Nebeus)

nebeus
نبئوس (Nebeus)؛ یکی از برترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال

Nebeus یک شرکت ایرلندی است که توسط بانک مرکزی ایرلند (CBI) برای صدور پول الکترونیکی فعالیت می‌کند. محصولات وام آن توسط یک صندوق بیمه 100 میلیون دلاری پشتیبانی می‌شود.

شما می‌توانید با وام دادن محصولات ارز دیجیتال خود تا 12.85% در سال درآمد کسب کنید. پس از افتتاح حساب، وام‌دهندگان می‌توانند به‌راحتی درآمد خود را به یورو و استیبل کوین در هر 24 ساعت برداشت کنند.

دو نوع وام ارائه می‌شود: وام سریع و وام انعطاف‌پذیر. وام‌های سریع برای نیازهای روزانه شما هستند. آن‌ها اغلب با سود 0% برای سه ماه ارائه می‌شوند. نسبت LTV 50% است و یک گزینه بازپرداخت زودهنگام رایگان نیز وجود دارد.

در مقابل، وام‌های منعطف تا 80 درصد نسبت LTV را ارائه می‌دهند، اما نرخ بهره معمولا بین 6 تا 13.5 درصد متغیر است. تنها نقطه‌ضعف این سرویس، کمبود دارایی‌های ارز دیجیتال است.

6. مانگو مارکت (Mango Markets)

Mango Markets یک صرافی غیرمتمرکز در بلاک‌چین سولانا است. این پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال به دلیل سرعت فوق‌العاده، تراکنش‌های ارزان و دفترچه سفارش‌های زنجیره‌ای معروف است.

کاربران می‌توانند به‌طور خودکار سود استیک را دریافت کنند یا در برابر دارایی‌های استیک شده وام‌های وثیقه‌ای بگیرند. نرخ بهره بر اساس استفاده از استخر در نوسان است.

می‌توانید میزان دارایی مورد نیاز برای استیک و APR وام گرفته‌شده را در وب‌سایت آن‌ها مشاهده کنید. این پلتفرم خدمات وام‌دهی را برای 14 دارایی دیجیتال ازجمله کریپتوهای محبوب و استیبل کوین ارائه می‌دهد.

قبل از گرفتن وام، مطمئن شوید که نرخ‌ها را به‌درستی درک کرده‌اید، زیرا ممکن است بر اساس دارایی اصلی نوسان داشته باشند. نرخ بهره برای وام گرفتن برخی از شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال مانند BTC می‌تواند کمتر از 1% باشد.

Mango Market یک شرکت نسبتاً تازه‌وارد در بازار است و اطلاعات زیادی در مورد این شرکت در دسترس عموم نیست.

7. Midas.Investments

Midas.Investments یک پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال مستقر در سنگاپور است که بر ایجاد سود از طریق درآمد غیرفعال تمرکز دارد.

این برنامه با مدیریت دارایی بیش از 200 میلیون، از سال 2018 به جامعه کریپتو خدمت می‌کند.

شما می‌توانید با تامین مالی حساب خود به‌طور مداوم بازدهی بالایی کسب کنید. این پلتفرم برای بیشتر دارایی‌ها بین 9 تا 18 درصد APY ارائه می‌کند.

هیچ محدودیتی و هیچ قفلی وجود ندارد. اگر مایل به سرمایه‌گذاری در توکن بومی MIDAS هستید، APY بین 2 تا 3 درصد افزایش پیدا می‌کند. Midas.Investments از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری با ریسک بالا استفاده می‌کند که ممکن است برای همه مناسب نباشد.

8. کوین لوان (CoinLoan)

CoinLoan یک شرکت اروپایی معتبر است که تحت مجوز نظارت مالی و حل‌وفصل استونی فعالیت می‌کند. این شرکت که در سال 2017 تأسیس شد، عمدتاً درزمینه وام‌های کریپتو فعال است.

شما به‌راحتی می‌توانید تا 12.3% بازدهی سالانه در چندین دارایی کریپتو و استیبل کوین کسب کنید. CoinLoan نه‌تنها یکی از بالاترین بازدهی‌ها را در بازار ارائه می‌دهد، بلکه استیک برای کاربران هزینه‌ای ندارد و می‌توانید وجوه خود را در هر زمان برداشت کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

وام‌گیرندگان همچنین اگر مایل به گرفتن وام با نسبت 20 درصد از LTV باشند، می‌توانند 4.95% APR کمتر دریافت کنند. APR بر اساس مقدار LTV بین 4.95% و 11.95% متغیر است. خوشبختانه، هیچ دوره قفل، هزینه برداشت یا جریمه برای پرداخت‌های اولیه وجود ندارد.

توجه داشته باشید که اگر از ارز دیجیتال CLT استفاده نکنید، نرخ بهره و درآمد کمتر است.

9. یوهودلر (YouHodler)

youhodler logo
یوهودلر (YouHodler)

YouHodler یک برند مستقر در اتحادیه اروپا و سوئیس است که عمدتاً بر روی وام‌های کریپتو تمرکز دارد. همچنین یک حساب پس‌انداز ارز دیجیتال جذاب ارائه می‌دهد.

به‌جای وام دادن، می‌توانید با باز کردن یک حساب پس‌انداز YouHodler تا 12 درصد از آن درآمد کسب کنید. حداقل مبلغ موردنیاز برای کسب درآمد غیرفعال فقط 100 دلار است.

YouHodler همچنین به وام‌گیرندگان این امکان را می‌دهد که با استفاده از هر یک از 50 ارز دیجیتال برتر وام بگیرند. هنگام وام گرفتن از این پلتفرم، از نسبت LTV بالا تا 90% نیز برخوردار خواهید شد که در بین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

تنها نقطه‌ضعف وام گرفتن از YouHodler، APR بالا است که بین 13.68% تا تقریباً دو برابر آن برای برخی دارایی‌ها متغیر است.

10. هودلنات (Hodlnaut)

Hodlnaut یک پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال در سنگاپور است که در خارج از هنگ‌کنگ نیز فعالیت می‌کند. فعالیت‌های این پلتفرم توسط انجمن فین تک سنگاپور نظارت می‌شود.

می‌توانید در این برنامه کریپتو خود را قرض دهید و تا 7.25% بازدهی سالانه کسب کنید. سودهای استیک هر دوشنبه به‌حساب Hodlnaut شما واریز می‌شود. افراد با دارایی خالص بالا که مایل به سپرده‌گذاری بیش از 100 بیت‌کوین هستند، می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند.

Hodlnaut فقط به سرمایه‌گذاران نهادی وام ارائه می‌دهد. وام از 50000 دلار شروع می‌شود و شما می‌توانید بین شرایط باز یا شرایط ثابت سه‌ماهه یا بیشتر یکی را انتخاب کنید. هیچ هزینه برداشتی وجود ندارد و LTV 25% تا 50% است.

اطلاعات زیادی در وب‌سایت Hodlnaut در دسترس نیست، بنابراین باید یک حساب کاربری ایجاد کنید یا برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی مشتری آن‌ها تماس بگیرید.

11. لدن (Ledn)

ledn
لدن (Ledn)

Ledn یک پلتفرم کریپتو کانادایی است که به شما امکان می‌دهد برای خرید بیت‌کوین بیشتر به وام‌های دلاری و وام‌های ویژه دسترسی داشته باشید.

ممکن است نام این پلتفرم تا حدودی عجیب‌وغریب باشد، اما رابط کاربری وب‌سایت آن ساده و کاربردی است.

این پلتفرم کریپتو برای فعالیت‌های وام‌دهی خود حساب‌های پس‌انداز بیت‌کوین و دلار ارائه می‌دهد. اگر به دنبال وام هستید، وام‌های با پشتوانه بیت‌کوین با نرخ 9.90 درصد در دسترس هستند. همچنین نگاهی به محصول معیار آن‌ها، وام‌های B2X بیندازید که برای دو برابر کردن موجودی بیت‌کوین شما استفاده می‌شود.

علی‌رغم برخی ویژگی‌های عالی، Ledn فقط با بیت‌کوین و USDC معامله می‌کند که یکی از محدودیت‌های آن است.

12. کامپاند فایننس (Compound Finance)

Compound Finance که در کالیفرنیا راه‌اندازی شد، به دلیل مدل نوآورانه DeFi و سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) در صنعت کاملاً شناخته‌شده است.

نرخ‌های وام و استقراض این پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال به دلیل مدل ییلدفارمینگ آن همواره در نوسان است. بااین‌حال، وام‌دهندگان می‌توانند انتظار داشته باشند که نرخ‌های بهره خوبی را در بازار به دست آورند.

به‌طور مشابه، شرایط وام آن‌ها بسیار انعطاف‌پذیر است. بسته به بازار موجود، APR برای BTC می‌تواند بین 0.04% تا 6.5% باشد. نرخ USDC نیز بر اساس پویایی بازار بین 0.15% تا 10% متغیر است.

Compound.Finance یک بستر قابل‌اعتماد برای دریافت وام است، اما باید مراقب تغییرات نرخ باشید.

همچنین این برنامه یکی از پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال است که به احراز هویت نیاز ندارد، بنابراین می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد.

13. ییلد اپ (Yield App)

yield App
ییلد اپ (Yield App)

Yield App یک شرکت جهانی فین تک است که تحت مجوز ارز دیجیتال اروپایی فعالیت می‌کند.

این شرکت استونیایی فقط درزمینه وام دادن کریپتو کار می‌کند. با استفاده از پلتفرم آن، می‌توانید برخی از بالاترین نرخ‌های بهره را در USDT کسب کنید.

در زمان نگارش این مقاله، اگر مایل هستید که توکن اصلی YLD App را استیک کنید، می‌توانید تا 13% در USDT درآمد کسب کنید. اگر نمی‌خواهید توکن YLD استیک کنید، نرخ بازدهی برای استیبل کوین‌ها به 6 درصد و برای ETH و BTC به 2.5 درصد کاهش می‌یابد.

قبل از استیک، به خاطر داشته باشید که این پلتفرم تنها از شش ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، دارایی‌های کریپتویی شما توسط بیمه پشتیبانی نمی‌شوند.

علیرغم برخی اشکالات، برنامه Yield به‌عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی رمزنگاری برای کسب بازدهی در USDT به‌حساب می‌آید.

14. هارو اینوست (Haru Invest)

هارو اینوست یک پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال در کره جنوبی است که از انواع استراتژی‌های نوآورانه برای ارائه یکی از بالاترین پرداخت‌های بهره در این صنعت استفاده می‌کند.

این پلتفرم سه راه برای کسب درآمد از طریق وام دادن به ارز دیجیتال شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استیک ارز دیجیتال خود در کیف پول آن‌ها تا 7% درآمد کسب کنید. سرمایه شما قفل نمی‌شود و درآمد روزانه پرداخت می‌شود.

همچنین این برنامه برای افرادی که قصد دارند دارایی ارز دیجیتال خود را از 15 تا 365 روز در برنامه قفل کنند، بازدهی سالانه 15درصد ارائه می‌کند. باید توجه کنید که در این حالت اگر تصمیم به برداشت دارایی خود داشته باشید، باید جریمه پرداخت کنید.

قبل از انتخاب این پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال، به یاد داشته باشید که این برنامه از تراکنش‌های فیات پشتیبانی نمی‌کند.

به‌طورکلی می‌توان گفت این برنامه برای افرادی که می‌خواهند ارزهای دیجیتال خود را در یک دوره طولانی استیک کنند، یک گزینه مناسب است.

15. Aave

Aave، یک شرکت فناوری مستقر در سوئیس که در سال 2017 تأسیس شد، یک پروتکل نقدینگی است که از هفت شبکه و 13 بازار ساخته‌شده است.

وام‌دهندگان می‌توانند از نرخ‌های بهره تعلق‌گرفته و ترکیب‌شده در زمان واقعی استفاده کنند. با توجه به پروتکل تشویقی Aave، محاسبه نرخ بازدهی سالانه آن به‌طور دقیق دشوار است. بااین‌حال، می‌توانید انتظار 0% را برای APY برای توکن بومی و تا 18% در USDT و BUSD داشته باشید.

اگر قصد دریافت وام دارید، یکی از بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال برای شما AAVE است چراکه سود دریافتی از شما از 0.1 درصد برای ارز دیجیتال MKR و 0.5 درصد برای AAVE و 1.3 درصد برای BUSD است.

اما باید در نظر داشته باشید که بهره دریافتی برای استیبل کوین‌های دیگر در سطح بالاتری قرار دارد.

نکته منفی درباره این پلتفرم این است که نوسان نرخ بهره در Aave اغلب می‌تواند برنامه‌ریزی برای یک سرمایه‌گذاری عمده و طولانی‌مدت را با چالش همراه کند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال و پروتکل AAVE چیست؟

16. کریپتو دات کام (Crypto.com)

Crypto com
کریپتو دات کام Crypto.com

Crypto.com یک صرافی ارز دیجیتال محبوب مستقر در سنگاپور است. این شرکت در سال 2006 تأسیس شد و ادعا می‌کند که به 50 میلیون مشتری خدمات ارائه می‌دهد.

بر اساس وب‌سایت این شرکت، شما می‌توانید سالانه تا 8.5 درصد از برخی از شناخته‌شده‌ترین دارایی‌های ارز دیجیتال درآمد کسب کنید. بیش از 40 دارایی دیجیتال برای استیک وجود دارد و نرخ بهره مربوطه آن‌ها در وب‌سایت منتشر می‌شود.

وام‌گیرندگان می‌توانند تا سقف 50 درصد از دارایی‌های خود را وام دریافت کنند. APR برای وام‌گیرندگان از 8% شروع می‌شود و می‌تواند تا 12% افزایش یابد.

باوجود شهرت Crypto.com، نرخ بهره زیاد و حداقل مبلغ وام ممکن است برخی از وام‌گیرندگان را محدود کند.

درنهایت اگر به دنبال یکی از بهترین پلتفرم‌های معتبر وام‌دهی ارز دیجیتال هستید، کریپتو دات کام با ارائه هزاران ارز دیجیتال می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.

بیشتر بخوانید: ارز کریپتو دات کام (crypto.com) چیست؟ همه‌چیز درباره CRO

17. کیک دیفای (Cake DeFi)

Cake DeFi در سنگاپور ثبت‌شده و عضو انجمن فین تک سنگاپور است. این پلتفرم در میان جامعه ارزهای دیجیتال از شهرت بسیار خوبی برخوردار است.

وام‌دهندگان می‌توانند APY تا 7% را هدف قرار دهند. علیرغم نرخ‌های نوسان، این پلتفرم نرخ بهره پایه را تضمین می‌کند. همه‌چیز به‌وضوح در بخش وام این پلتفرم مشخص‌شده است.

وام‌گیرندگان می‌توانند از طریق BUSD، ارز دیجیتال اصلی Cake DeFi، وام دریافت کنند. APR در اکثر موارد از 0.5% تا 5% متغیر است و شما می‌توانید وام را در هر زمان بازپرداخت کنید.

یکی از نکات منفی این پلتفرم این است که حداقل 50 درصد از وثیقه خود را باید در توکن‌های DFI قفل کنید.

18. الکیمیکس (Alchemix)

Alchemix یک شرکت سرمایه‌گذاری اروپایی است که به دلیل وام‌های خودپرداخت محبوب است. کاربران می‌توانند وام‌هایی دریافت کنند که از نظر تئوری، در درازمدت هزینه‌های خود را پرداخت می‌کنند.

درک نحوه کار Alchemix ساده است. فرض کنید وام‌گیرنده مقدار مشخصی از استیبل کوین DAI را به‌منظور دریافت وام 50 درصدی به عنوان وثیقه استیک می‌کند. با گذشت زمان، وام 50 درصدی LTV با استفاده از بازده خالص حاصل از استیک اولیه در DAI به کاربر پرداخت می‌شود.

در حالت ایده آل، می‌توانید از Alchemix بدون پرداخت هیچ سودی برای وام خود استفاده کنید. مهم‌تر از آن، طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال برای انتخاب موجود است که بدون قفل دارایی یا دریافت هزینه امکان‌پذیر است.

قبل از شروع کار، مطمئن شوید که نحوه عملکرد مدل Alchemix را درک کرده‌اید. برای مبتدیان، درک آن ممکن است کمی دشوار باشد.

19. OKX

OKX1
پلتفرم OKX

OKX یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است. درست مانند بسیاری از پیشنهادات دیگر، محصولات وام OKX بسیار رقابتی هستند.

بیش از 20 دارایی برای دریافت وام وجود دارد که دارای نرخ‌های انعطاف‌پذیر و ثابت هستند. نرخ‌های ثابت روی استیبل کوین‌هایی مانند USDT تنها 2 درصد است و نسبت LTV در این پلتفرم 70 درصد است. به‌طور مشابه، شرایط وام برای سایر ارزهای دیجیتال اصلی بسیار رقابتی است.

اگر شرایط انعطاف‌پذیر را دوست دارید، OKX نرخ‌های بازدهی 24 ساعته را برای دارایی‌های کاربران فراهم می‌کند. شما می‌توانید با نگاه کردن به نمودارهای موجود، بهترین نرخ بازدهی را برای خود انتخاب کنید.

می‌توان گفت یکی از بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال OKX است چراکه یکی از کمترین نرخ‌ها را از وام‌گیرندگان دریافت می‌کند. این پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال در ایالات‌متحده و برخی از کشورهای دیگر خدمات ارائه نمی‌کند.

20. SALT Lending LLC

SALT Lending LLC که در سال 2006 تأسیس شد، یک شرکت مستقر در ایالات‌متحده است که در ارائه وام ارز دیجیتال تخصص دارد.

این پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال محصولاتی را هم برای افراد و هم برای مشاغل ارائه می‌دهد.

برخلاف برخی دیگر از پلتفرم‌های ارز دیجیتال، هیچ هزینه‌ای برای برداشت، نگهداری، پیش‌پرداخت یا تراکنش‌های برگشتی ACH دریافت نمی‌کند.

APR در این پلتفرم که بین 0.52% و 5.49% بر اساس نسبت LTV وثیقه متفاوت است، یکی از بهترین شرایط در بین پلتفرم‌ها است.

مبالغ وام از 1000 دلار شروع می‌شود و تا بیش از 1 میلیون دلار قابل دریافت است. برای دریافت وام کافی است 24 الی 48 ساعت صبر کنید.

تنها نکته منفی درباره این پلتفرم این است که مدت‌زمان وام‌ها از 12 ماه تا 60 ماه است که ممکن است برای بیشتر معامله گران زمان زیادی باشد.

21. Nexo

Nexo یک موسسه دارای مجوز اتحادیه اروپا و تحت نظارت این اتحادیه است. این پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال در حال حاضر دارایی‌های تقریباً 4 میلیون کاربر را در نزدیک به 200 حوزه قضایی مدیریت می‌کند.

وام‌دهندگان می‌توانند تا 16% سود دریافت کنند. برای شروع کسب درآمد، فقط باید ارز دیجیتال موردنظر خود را خریداری کرده و به‌حساب Nexo خود انتقال دهید.

وام‌گیرندگان می‌توانند وام با نرخ بهره از 0% را دریافت کنند. صرف‌نظر از شرایط، APR هرگز از 13.9% بیشتر نخواهد شد. در این پلتفرم وام شما در عرض چند ثانیه تأیید می‌شود و در کمتر از 24 ساعت به‌حساب Nexo شما منتقل می‌شود.

تنها نقطه‌ضعف پلتفرم، منحنی یادگیری است. منابع آموزشی کمی وجود دارد، به این معنی که ممکن است برای دریافت پاسخ نیاز به تماس با پشتیبانی داشته باشید.

سوالات متداول

بهترین پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال کدام است؟

این که کدام‌یک از پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال برای شما مناسب است کاملا به استراتژی سرمایه‌گذاری شما و مدت‌زمانی که می‌خواهید وام دریافت کنید، بستگی دارد. با این حال می‌توان گفت که پلتفرم Midas.investments و Aave با نرخ سود حداکثر 18% بیشترین سود را ارائه می‌دهند.

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی کدام اند؟

معمولا برای کاربران ایرانی برنامه‌هایی بهتر است که نیاز به احراز هویت نداشته باشد. Coin Rabbit و Compound Finance از جمله پلتفرم‌های وام دهی بدون نیاز به احراز هویت هستند.

آیا می‌توان در پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال، استیک کرد؟

معمولا بیشتر پلتفرم‌های وام‌دهی، امکان استیک یا ییلدفارمینگ را برای کاربران فراهم می‌کنند که با استفاده از این روش می‌توانید درآمد کسب کنید.

سخن پایانی

اگر قصد دارید مدت‌زمان زیادی دارایی‌های کریپتویی خود را نگهداری کنید شاید بد نباشد از پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال استفاده کنید.

این پلتفرم‌ها هم برای وام دادن و هم برای وام گرفتن می‌توانند کاربرد داشته باشند و در بلندمدت باعث ایجاد سود بیشتری برای شما شوند. معمولا برای دریافت وام در این پلتفرم‌ها نیاز به فروش ارزهای دیجیتال خود ندارید.

می‌توانید ارز دیجیتالی که قصد دارید در بلندمدت هولد کنید را در یکی از این پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو قفل کنید و در ازای آن مقداری وام دریافت کنید و با آن معامله انجام دهید.

در این مقاله سعی کردیم بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. سعی کنید برنامه‌هایی را انتخاب کنید که رابط کاربری آسان و قابل درکی داشته باشد و راهنمایی‌های کافی برای دریافت وام را به شما ارائه دهد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

وام ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx