روش پیدا کردن بهترین سهام برای خرید

بهترین سهام برای خرید در حال حاضر

معامله‌گر موفقی در بازار بورس برای انتخاب بهترین سهام نیاز به یادگیری مجموعه‌ای از مهارت‌ها دارد:

  • تحلیل تکنیکال
  • تحلیل فاندامنتال
  • و بسیاری از مهارت‌های ریز و درشت دیگر که در شناخت و تحلیل بازار کمی می‌کند.

اگر شما به عنوان یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار به دنبال پیدا کردن بهترین سهام برای خرید در حال حاضر هستید، در این مقاله همراه بورسینس باشید.

زیرا قصد داریم عواملی که کار را برای شما عزیزان آسان‌تر می‌کند را بررسی کنیم.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و بررسی اخبار سیاسی روش‌هایی برای بررسی سهم‌اند که معامله‌گر می‌تواند از این طریق سهم مناسب را شناسایی کند.
  • انتظارات تورمی نقش شایانی در تبدیل پول عمومی به دارایی‌های ریسکی (مثل طلا، سهام و ارز دیجیتال) دارد.
  • وقتی P\E بازار بورس به صورت کلی و در مقایسه با سایر بازارها کمتر باشد، جذابیت بازار بورس برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بیشتر می‌شود.
  • یکی از عوامل و متغیرهایی که در رابطه با بازار بورس و تشخیص زمان خرید سهام بسیار مهم است، روابط بین‌المللی ایران با سایر کشورها است.

1. استفاده از تحلیل بنیادی برای تشخیص بهترین سهام برای خرید

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال (Fundamental Analysis) روشی است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزش ذاتی یک دارایی را با استفاده از متغیرهای اقتصادی و مالی ارزیابی کنند و تخمین بزنند.

به صورت کلی، تحلیل بنیادی شامل هر عاملی که در ارزش یک دارایی تغییر ایجاد می‌کند است.

بدین ترتیب، در تحلیل بنیادی گاهی از اقتصاد کلان و متعلقات آن (مثل بررسی تورم، داده‌های بیکاری، تراز تجاری و نرخ بهره) استفاده می‌کنیم و گاهی نیاز است که از اقتصاد خرد و متعلقات آن (مثل بررسی بنگاه‌های مالی و مقایسه کردن آن‌ها) استفاده کنیم.

البته باید توجه داشت که تحلیل بنیادی فقط از علوم اقتصادی کمک نمی‌گیرد و علوم مالی هم نقشی بسیار مفید و کاربردی در تحلیل بنیادی دارد.

به عنوان مثال می‌توان ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد یک شرکت و کسب‌وکار را بررسی کرد و سپس با استفاده از نسبت‌های مالی، ریسک شرکت مورد نظر را بررسی کرد.

جالب است که بدانید تحلیل فاندامنتال یا بنیادی به همه این عوامل ختم نمی‌شود و باز هم عواملی هست که بتوان از آن کمک گرفت که در ادامه برخی از این موارد را نام می‌بریم و توضیح می‌دهیم:

آموزش صفر تا 100 تحلیل بنیادی (فاندامنتال) را اینجا بخوانید.

تحلیل فاندامنتال

نقش نسبت P/E در انتخاب سهام

این نسبت که برگرفته شده از کلمه‌ای انگلیسی به نام Price to Earn  است، نسبت قیمت به درآمد را اندازه‌گیری می‌کند و یکی از مهم‌ترین نسبت‌های مالی است که مورد توجه بسیاری از فعالان بازار سهام قرار می‌گیرد.

اهمیت این نسبت از آن‌جایی نشات می‌گیرد که معامله‌گر می‌تواند بفهمد که اگر سهام شرکت را الف را خریداری کند، این شرکت به ازای هر واحد کسب درآمد، چند واحد را به سهام‌داران پرداخت می‌کند.

برای محاسبه این نسبت نیاز است که قیمت دارایی مورد نظر را در صورت کسر و درآمد حاصل از آن را در مخرج کسر قرار دهید.

برای روشن‌تر شدن این نسبت فرض کنید که ‌P/E یک دارایی 5 و دارایی دیگر 10 باشد؛ در واقع به ازای هر واحد درآمد در دارایی اول، 10 واحد و برای دارایی دوم 5 واحد پول پرداخته می‌شود. بدیهی است که در این صورت دارایی دوم ارزان‌تر در نظر گرفته می‌شود.

این نسبت هم برای مقایسه وضعیت بازدهی کلی رشد بورس با بازارهای دیگر و هم برای مقایسه سهم‌های مختلف با یکدیگر به‌کار می‌رود.

در صورتی که قصد استفاده از این نسبت در تحلیل‌های خود را دارید، توجه داشته باشید که استفاده از این عامل نمی‌تواند به تنهایی کفایت کند و باید عوامل دیگر را هم در نظر گرفت.

ممکن است این نسبت در سهمی بالا باشد اما همچنان سهامداران به دلیل انتظار رشدی که از آن سهم دارند، خریدار باشند که در این صورت، نسبت قیمت به درآمد باز هم افزایش پیدا می‌کند.

وقتی p/e بازار بورس به صورت کلی و در مقایسه با سایر بازارها کمتر باشد، جذابیت بازار بورس برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بیشتر می‌شود؛ بنابراین پول و سرمایه خود را وارد بازار بورس می‌کنند تا از فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر بهره را ببرند.

بدیهی است که اگر این عوامل دست به دست دهند می‌توانند نشانه‌ای مثبت برای رشد سهم و در نتیجه رشد شاخص بورس شوند.

نقش نسبت EPS در انتخاب سهام

این اصطلاح کوتاه‌شده‌ی عبارت Earning per Share است و به معنای سود بدست آمده نسبت به هر سهم است. به بیانی بهتر، میزان سودی است که به ازای هر سهم تولید شده است.

محاسبه سود هر سهم با استفاده از صورت سود و زیان هر شرکت انجام می‌شود.

اگر هزینه‌های شرکت را از درآمدهای شرکت کم کنیم، سود خالص شرکت بدست می‌آید؛ سپس اگر میزان سود خالص را تقسیم بر تمامی سهام‌های موجود در شرکت کنیم، نسبت EPS محاسبه می‌شود.

لازم به ذکر است که این محاسبه برای سهام ممتاز و عادی هر شرکتی به صورت جداگانه محاسبه می‌شود و نمی‌توان هر دوی آن‌ها جمع و بعد محاسبه کرد.

این نسبت در سامانه کدال، برای هر شرکتی به صورت جداگانه وجود دارد و در دسترس است. با مراجعه به این سامانه می‌توانید آن را مشاهده و دانلود کنید.

نسبت DPS چه اهمیتی در انتخاب بهترین سهام دارد؟

این اصطلاح مخفف عبارت Dividend per Share است که در فارسی به آن «سود نقدی» یا «سود تقسیم شده» می‌گویند.

به بیانی بهتر، این اصطلاح بیانگر سودی است که شرکت محقق کرده و به سرمایه‌گذاران خود، در پایان هر سال مالی، پرداخت می‌کنند.

البته باید توجه داشت که این مسئله به معنای آن نیست شرکت‌ها باید در پایان سال مالی سودی را تحت عنوان سود هر سهم بین سهامداران خود تقسیم کند.

علت این امر هم آن است که امکان دارد شرکتی در یک سال مالی زیان‌ده باشد. البته احتمال دیگری هم وجود دارد و آن این است که تصمیم مجمع سالیانه آن شرکت بر این باشد که سودی بین سهامداران تقسیم نشود.

لازم به ذکر است که به هر نسبتی که شود نقدی به سهامدار پرداخت می‌شود، به همان نسبت هم ارزش قیمتی هر سهم کاهش می‌یابد.

این نسبت در سامانه کدال، برای هر شرکتی به صورت جداگانه وجود دارد و در دسترس است. با مراجعه به این سامانه می‌توانید آن را مشاهده و دانلود کنید. درباره مفهوم EPS و DPS بیشتر بخوانید.

بهترین سهم برای خرید

سود نقدی به چه سرمایه‌گذارانی تعلق می‌گیرد؟

سود نقدی تنها به سرمایه‌گذارانی تعلق می‌گیرد که قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سهام شرکت را خریداری کرده باشند.

باید توجه داشت که این امر به آن معناست که فرقی نمی‌کند آیا سرمایه‌گذار یک روز قبل از مجمع سهم را خریداری کرده یا از چندین ماه قبل این سهم را خریده است.

محدودیت حداکثر و حداقل سود نقدی

شورای عالی بورس قانونی را تصویب کرده در طی آن تمامی شرکت‌هایی که در بازار سرمایه پذیرش شده‌اند و کسب سود کرده‌اند، موظف هستند که حداقل 10 درصد از سود کسب شده را بین سهامداران تقسیم کنند.

از طرفی شرکت‌های بورسی نمی‌توانند بیش از 90 درصد از کسب شده را به سهامداران پرداخت کنند (به علت الزام برای پر کردن ذخیره قانونی شرکت). اگر شرکتی ذخیره قانونی خود را از قبل پر کرده باشد، می‌تواند بیش از 90 درصد را بین سهامداران خود تقسیم کنند.

گاهی ممکن است که شرکتی با مشورت و هم‌اندیشی سهامداران عمده خود، اقدام به تقسیم سود انباشته شرکت کند که همین امر، سود تقسیم شده را بیش از سود سال مالی می‌کند.

تفاوت EPS و DPS

سود هر سهم (EPS) سودی است که یک شرکت به ازای هر سهم در یک سال مالی تولید می‌کند اما سود نقدی (DPS)، سودی است که بین سهامداران تقسیم می‌شود.

بدیهی است که قبل از تقسیم سود، نیاز به تولید سود است؛ بنابراین اگر شرکتی زیان‌ده باشد، محاسبه سود نقدی بیهوده است.

در محاسبه سود هر سهم باید توجه داشت که با این نسبت، صرفا می‌توان سودی که شرکت به ازای هر سهم تولید کرده است را بدست آورد و لزوما به آن معنا نیست که این سود بین سهامداران تقسیم می‌شود.

 تاثیر تورم بر رشد بازار سهام

با رشد و افزایش نقدینگی موجود در جامعه، تقاضا برای کالاها و خدمات افزایش می‌یابد.

در صورتی که میزان تولید ثابت باقی بماند، کاهش یابد یا کمتر از میزان افزایش نقدینگی افزایش یابد، این افزایش باعث رشد سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات می‌شود که این امر نوعی تعریف از تورم است.

وقتی اقتصاد یک کشور درگیر تورم می‌شود، بازار بورس و سهام به سه دلیل رشد خواهد کرد. علت دلیل اول و دوم در دل تورم نهفته است زیرا تورم به معنای افزایش سطح عمومی قیمت‌هاست.

شرکت‌های بورسی، همگی دارایی‌های مختلفی مثل از ساختمان، ماشین‌آلات، زمین و سایر محصولات را در انبار موجود دارند.

وقتی سطح عمومی قیمت‌ها در یک کشور با افزایش همراه می‌شود، بدیهی است که قیمت‌ دارایی‌های موجود در شرکت هم افزایش می‌یابد و زیاد می‌شود؛ بنابراین قیمت سهم آن‌ها هم افزایش می‌یابد و بالا می‌رود.

باید توجه داشت که در شرایط تورمی، هزینه تولید شرکت‌ها هم مانند بقیه قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل است که شرکت‌ها فروش محصولات خود را افزایش می‌دهند.

در نتیجه، سود شرکت‌ها نسبت به قبل زیاد می‌شود؛ یعنی عدد آن با افزایش همراه است اما باید به این نکته هم اشاره کرد که ممکن است سود حقیقی ثابت بماند و یا حتی با کاهش همراه باشد.

دلیل سوم رشد بورس بر اثر تورم، به کاهش ارزش پول برمی‌گردد. در واقع در شرایط تورمی، قیمت‌ کالاها و خدمات عمومی در سطح جامعه رشد می‌کند و بنابراین، قدرت خرید پول توسط مردم به صورت مستمر کاهش می‌یابد.

به همین دلیل است که که اگر افراد جامعه در شرایط تورمی پول نقد نگهداری کنند، بسته به تورم موجود در اقتصاد، ارزش پول‌شان کاهش می‌یابد.

2. استفاده از تحلیل تکنیکال (در تشخیص بهترین سهام)

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) روشی برای تحلیل کالاها و انواع دارایی‌های قابل معامله است که در آن، سعی بر تحلیل رفتار قیمت با استفاده از داده‌های گذشته آن است.

لازم به ذکر است که این روش در تمامی بازارها مثل فارکس، ارز دیجیتال، بورس اوراق بهادار، بازار فلزات، بازار مسکن و به صورت کلی درباره هر بازاری که سابقه قیمتی آن در دسترس باشد، استفاده می‌شود.

تاثیر تحلیل تکنیکال بر معاملات

بدیهی است که تحلیل تکنیکال هم مانند تمامی روش‌های تحلیلی موجود در بازارهای مالی، سعی در بهینه‌سازی نقاط ورود و پیش‌بینی هرچه بهتر روند احتمال دارایی دارد.

برای استفاده از تحلیل تکنیکال، معامله‌گر باید نظم بسیاری زیادی را داشته باشد و این نظم را با استراتژی همراه سازد.

مفاهیم اصولی در تحلیل تکنیکال

همانطور که می‌دانید، هر روشی دارای اصولی است که در ادامه به پایه‌های روش تحلیلی تکنیکال می‌پردازیم:

  1. همه چیز در قیمت نهفته است.

شاید بتوان به جرات گفت که جمله «همه چیز در قیمت نهفته است» پایه و اساس این نوع تحلیل است. غالب تحلیلگرهای تکنیکال بر این باورند که هر چیزی که بتواند بر قیمت تاثیر بگذارد، درون قیمت خود را نشان می‌دهد.

پس از درک این جمله، به این نتیجه می‌رسیم باید قیمت را تحلیل کرد؛ زیرا بازار بسیار هوشمند است و نسبت به هر خبری بسیار سریع‌تر از آن‌چه تصور می‌کنیم واکنش نشان می‌دهد.

  1. آینده بر اساس الگوهای از گذشته شکل می‌گیرد.

مفهوم بعدی که مفهوم بسیار مهمی هم است، به تکرار قیمت و الگوهای آن در طول زمان اشاره دارد. بسیاری بر این باورند که ذات بازار تکرار می‌ شود و این مفهوم را به روانشناسی معامله‌گران موجود در بازار نسبت می‌دهند.

به بیانی دیگر، معامله‌گران بازار تمایل دارند که واکنش‌های مشابهی در طول زمان از خود بروز دهند.

  1. قیمت‌ها تمایل به حفظ روند فعلی خود دارند.

قانون اول نیوتن درباره حرکت است: اجسام به حرکت فعلی خود ادامه‌ می‌دهند، تا زمانی که یک عامل بازدارنده حرکت آن جسم را متوقف کند.

تحلیلگران تکنیکال از همین نظریه برای قیمت استفاده می‌کنند و معتقند روند یک قیمت تا زمانی که عاملی بازدارنده وجود نداشته باشد، ثابت است و به حرکت خود ادامه می‌دهد.

باید توجه داشت که این قانون یکی از ادعاهای محکم تحلیلگران تکنیکال است. آن‌ها اعتقاد دارند که روندها تا زمانی که عوامل خارجی باعث توقف نشود، به حرکت خود ادامه می‌دهند.

آموزش صفر تا 100 تحلیل تکنیکال را اینجا بخوانید.

نقش اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال (در بهترین انتخاب موقعیت خرید سهام)

اندیکاتورها یکی از مفیدترین و پرکاربردترین ابزارهای موجود برای تحلیلگران تکنیکال هستند.

در واقع نمودارهایی هستند که با استفاده از داده‌هایی مثل حجم و قیمت تشکیل می‌شوند. باید توجه داشت که تمامی اندیکاتورها، ابزارهایی کمکی هستند و پیشنهاد می‌شود که مبنای اصلی معاملات خود قرار ندهید.

فیبوناچی

فیبوناچی یک سری از اعداد و نسبت‌های ریاضی است که در بازارهای مالی کاربرد فراوانی دارد و در اکثر اوقات به عنوان ابزاری برای پیش‌بینی حمایت و مقاومت‌های بعدی از آن استفاده می‌شود.

ایچیموکو

ایچیموکو ابزار بسیار محبوبی بین معامله‌گران تکنیکال است. این ابزار از 5 خط تشکیل می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد.

این ابزار 2 ابر را در صفحه شما نشان می‌دهد که بسیاری از معامله‌گران، از این 2 ابر برای شناسایی حمایت، مقاومت و همچنین شتاب آتی قیمت استفاده می‌کنند.

بهترین سهم برای خرید در حال حاضر
از ابر ایچیموکو به عنوان حمایت و مقاومت استفاده می‌شود.

میانگین متحرک

میانگین متحرک یا ‌Moving Average یکی از دیگر ابزارهای بسیار پرکاربرد در بازارهای مالی و علی الخصوص بین معامله‌گران تکنیکال است.

این ابزار با حذف نوسانات قیمتی به معامله‌گر کمک می‌کند که تصویر بهتری از متوسط حرکت در قیمت و روند قیمتی را مشاهده کند.

اندیکاتور RSI

این اندیکاتور نشان‌دهنده قدرت موجود در بازار و قدرت خریداران و فروشندگان نسبت به یکدیگر است و به همین دلیل است که شاخص قدرت نسبی نامیده می‌شود.

این اندیکاتور در بازه‌ای بین 0 الی 100 در حال نوسان است که تمامی حرکات آن قابل تعمیم به حرکات نمودار قیمت دارایی تحلیلی است. در تنظیمات این اندیکاتور، عموما از تنظیمات 14 روزه استفاده می‌شود.

اندیکاتور MACD

اندیکاتور یا واگرایی مکدی سرواژه کلمات moving average convergence divergence است. این عبارت انگلیسی به معنای همگرایی و واگرایی بین میانگین متحرک است.

همانطور که می‌دانید، نقش اصلی در ساختارهای این اندیکاتور را میانگین متحرک ایفا می‌کند. این اندیکاتور را آقای جرالد بی اپل در سال 1970 میلادی معرفی کرد و در سال‌های بعد توسط افراد مختلفی کامل‌تر شد.

اندیکاتور مکدی با استفاده از 3 میانگین متحرک به معامله‌گران کمک می‌کند تا قدرت، جهت و شتاب یک روند صعودی یا نزولی را تشخیص دهند و این 3 میانگین متحرک شامل میانگین متحرک 9 روزه، میانگین متحرک 12 روزه و میانگین متحرک 26 روزه.

با استفاده از این اندیکاتور می‌توان سیگنال‌های مختلفی دریافت کرد و واگرایی‌ها و همگرایی‌های موجود در یک دارایی را محاسبه کرد.

3. استفاده از رویدادهای سیاسی برای تشخیص بهترین سهام برای خرید

یکی دیگر از عوامل و متغیرهایی که در رابطه با بازار بورس و سهام بسیار مهم است، روابط بین‌المللی ایران با سایر کشورها است.

به صورت کلی، مهم‌ترین وقایع سیاسی که ایران در چند سال اخیر درگیر آن بوده است شامل تحریم‌ها و علی‌الخصوص «برجام» است.

شکی نیست نیست که توافق و یا عدم توافق درباره این موضوع می‌تواند تمامی شرکت‌های ایرانی را تحت تاثیر خود قرار دهد و خصایص مثبت و منفی آن شامل شرکت‌های بسیاری شود.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که اقتصاد ایران بدون برجام فلج خواهد شد و با گشایش‌های حاصل از آن، مرزها به روی سرمایه‌گذاران خارجی باز خواهد شد که همین امر باعث بهتر شدن مراودات مالی ایران و در نتیجه باعث بازگشت پول‌های بلوکه شده به ایران خواهد شد.

در مقابل، برخی کارشناسان دیگر معتقند که برجام، در بهترین حالت مثل یک مسکن عمل خواهد کرد که حال اقتصادی ایران را بهبود نمی‌دهد و تنها در برخی قسمت‌ها، آن را تسکین می‌دهد.

این کارشناسان اظهار دارند که مشکلات اقتصادی ایران ریشه‌ای است و برای حل کردن این مشکل نیاز به اقدامات و اصلاحاتی ساختاری است. 

باید توجه داشت که افزایش ریسک‌های سیاسی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که اکثر مردم پول‌های خود را از بازارهای مولد خارج کرده‌اند و به سمت بازارهایی غیرمولد مثل طلا، دلار، مسکن و خودرو کرده‌اند.

مثال: با رفع تحریم‌ها بانکی‌ها منتفع می‌شوند

برخی از کارشناسان بر این باورند که منابع درآمدی بانک‌های ایران در حال حاضر به مرزهای جمهوری اسلامی محدود شده و اگر تحریم‌ها رفع شود و بتوانیم با عرصه بین‌المللی ارتباط داشته باشیم، قطعا این ارتباط موثر است و برای حوزه بانکی گشایش‌هایی ایجاد می‌شود.

چه صنایعی با توافق برجام بیشتر منتفع خواهند شد؟

تامین قطعات خودرو، واردات خودروهای جدیدتر، مشارکت خودروسازان با شرکت‌های بین‌المللی در خدمات پس از فروش و تامین قطعات، می‌تواند عرصه پیشرفت را برای شرکت‌های خودرویی هموار سازد.

همچنین باید توجه داشت که بخش مهمی از شرکت‌های تجهیزاتی در تامین تجهیزات و و نقل و انتقال پول با چالش‌ها و دشواری‌های زیادی روبرو بوده‌اند.

در همین راستا، شروع پروژه‌های ساختاری و ابرپروژه‌های مربوط به توسعه راه‌ها و ریل‌ها می‌تواند موقعیت بسیار خوبی را برای این شرکت‌ها فراهم نماید.

سوالات متداول

چگونه بهترین سهام برای خرید در حال حاضر را شناسایی کرد؟

تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و بررسی اخبار سیاسی روش‌هایی برای بررسی سهامند که معامله‌گر می‌تواند از این طریق بهترین سهام برای خرید در حال حاضر را شناسایی کند.

نسبت‌های مهم برای بررسی بهترین سهم چیست؟

به صورت کلی نسبت‌های زیادی برای این کار وجود دارد که برخی از مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها شامل نسبت EPS ،DPS و نسبت P/E هستند.

دلایل خارج شدن پول از بازارهای مولد و حرکت آن به سمت بازارهایی غیرمولد مثل طلا، دلار، مسکن و خودرو چیست؟

افزایش ریسک‌ها و تنش‌های سیاسی نقش بسیار مهمی در تبدیل پول عموم مردم به بازارهای غیرمولد داشته است.

بهترین سهام برای نوسان‌گیری چیست؟

سهامی که تحرکات غیرمعمول مانند حجم معاملات بالاتر از حد متوسط، ورود بالای پول در آن وجود دارد می‌تواند برای نوسان‌گیری مناسب باشد. مطلب آموزش تابلوخوانی در بورس و همینطوری راهنمای نوسانگیری در بورس می‌تواند به شما کمک کند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به انواع روش‌هایی که برای پیدا کردن بهترین سهام نیاز است اشاره کردیم.

باید توجه داشت که برای پیدا کردن یک سهم ارزشمند باید ویژگی‌های آن را بسنجیم.

بسیار واضح است که یک سهام خوب نمی‌تواند تمامی ویژگی‌های خوب را در خود داشته باشد و باید در این مسیر از خیر برخی ویژگی‌های خوب بگذریم.

در واقع این مسئله که چه سهامی بخریم، کاملا به معیارها و افق دید شخصی هر سرمایه‌گذار بستگی دارد.

به عنوان مثال فرض کنید که دنبال سهمی برای خرید هستیم و به نظر ما این سهم خوب باید EPS و P/E مناسب و خوبی داشته باشد.

در همین حین فرد دیگری هم وجود دارد که دنبال شناسایی یک سهم بلندمدت است؛ بنابراین نسبت P/E و DPS یا همان تقسیم سود نقدی اهمیت بیشتری برای آن فرد دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

روش تحلیل و انتخاب سهام

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx