چگونه روند ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟ (کندل شناسی)

تحلیل کندل ارز دیجیتال

تحلیل ارزهای دیجیتال از جهاتی حتی از بورس و سایر بازار‌های مالی نیز سخت‌تر است. دلیل آن را باید در ماهیت کریپتو کارنسی‌ها دانست که درک عملکرد آن‌ها اهمیت زیادی برای تریدر دارد. پس از شناخت کوین‌های کریپتو، تریدر باید از کندل ارز دیجیتال و معنای هر یک از آن‌ها به خوبی آگاه باشد.

انواع کندل ارز دیجیتال هر کدام معنا و سیگنال متفاوتی را در اختیار تریدر قرار می‌دهند که یک چارتیست و تحلیل‌گر باید بتواند در نمودار یک ارز مانند بیت‌کوین آن‌ها را از یک دیگر تفکیک کند.

مهم‌ترین سوالاتی که در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که تریدرها از کجا تصمیم می‌گیرند چه زمانی باید بخرند و چه زمانی بفروشند؟ انواع کندل های ارز دیجیتال هر کدام چه معنایی برای تریدر دارند؟ تفاوت کندل ارز دیجیتال چیست؟

عناوین مطلب:

برای شروع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، کلیک کنید!

در مقاله آموزش صفر تا صد تریدر شدن اشاره کردیم که تحلیل تکنیکال، شاه کلید معامله‌گران است. معامله‌گران از طریق تحلیل نمودارهای قیمت، نقاط خرید و فروش را مشخص می‌کنند.

اگر تاکنون تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال را دیده باشید، متوجه می‌شوید که نمودارهای قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار با خطوط و علائمی که روی آن‌ها کشیده شده برای هر ارز منتشر می‌شود.

این نمودارها که نمودارهای شمعی-ژاپنی نام دارند، قیمت ارزها را در برابر دلار آمریکا نمایش می‌دهند.

شاید در نگاه اول این نمودارها را کاملا بی‌معنا ببینید ولی داده‌های روی این نمودارها برای یک چارتیست مانند یک داستان است. نمودارها نشان می‌دهند که رویدادهای اخیر چگونه بر قیمت ارزها تاثیر گذاشته و در آینده کدام احتمال از سایر احتمالات قوی‌تر است.

کار تحلیلگر تکنیکال یا چارتیست، پیش‌گویی نیست. بلکه صرفا احتمالات را بررسی می‌کند و تلاش می‌کند قوی‌ترین احتمالات را تشخص دهد. سپس براساس این احتمالات استراتژی معاملاتی خود، زمان خرید، حدضرر (Stop Loss) و… را تنظیم کند.

انواع روش‌های تحلیل نمودار ارزهای دیجیتال

بطور کلی روش‌های تحلیلی را می‌توان در 3 حالت تفکیک کرد. تکنولوژی باعث شده این روش‌های تحلیل و شناخت انواع کندل ارز دیجیتال در دسترس افراد بیشتری قرار گیرد و انجام آن‌ها ساده‌تر شود.

ده‌ها سال است تریدرها و سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی از این روش‌های تحلیلی برای تحلیل انواع بازارها استفاده می‌کنند:

1. تحلیل تکنیکال

این نوع تحلیل بر پایه تشخیص روندها براساس رویدادهای گذشته است. تحلیل تکنیکال با بررسی تحرکات قیمت، نوسانات حجم و با کمک گرفتن از اندیکاتورها و اسیلاتورها انجام می‌شود.

قیمت‌ها، روند را دنبال می‌کنند و تاریخ تکرار می‌شود از اساسی‌ترین باورهای تحلیلگران تکنیکال است. با این حال، تحلیل تکنیکال مانند پیش‌بینی وضعیت هواست و نمی‌توان بطور قاطعانه آنرا درست دانست.

در این میان آگاهی از انوع کندل‌های ارز دیجیتال می‌تواند شما را نسبت به سایر تریدر‌ها در جایگاه برتری قرار دهد. بازار ارز دیجیتال یک بازار رقابتی و پرنوسان است که گاهی می‌توان فقط با نگاه به کندل ارز دیجیتال و مقایسه آن‌ها با اندیکاتور‌های تحلیل تکنیکال به سیگنال‌های معاملات معتبر دست پیدا کرد.

برای شروع آموزش تحلیل تکنیکال کلیک کنید!

2. تحلیل بنیادی

در این نوع تحلیل، تحلیلگران رویکرد متفاوتی در پیش می‌گیرند و به جای اینکه به مسیر حرکت قیمت توجه کنند، به بررسی فاکتورهایی می‌پردازند که موجب رشد یا افت قیمت می‌شود.

این فاکتورها مواردی مانند وضعیت اقتصاد و صنعت، شیوه مدیریت شرکت و موارد بنیادی و اساسی کسب و کار است. در این شیوه تحلیلی، اعتقاد بر این است که بازار احتمال دارد ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال را درک نکرده و قیمت آن پایین‌تر از ارزش باشد.

یا شاید قیمت یک ارز، بالاتر از ارزش ذاتی در حال معامله شدن باشد.

تحلیلگر بنیادی معتقد است تفاوت قیمت با ارزش ذاتی در نهایت از بین می‌رود. به عبارتی ارزی که ارزش بنیادی دارد ولی در قیمت پایین معامله می‌شود به ارزش ذاتی خود نزدیک می‌شود و بالعکس اگر ارزی قیمتی بیش از ارزش ذاتی داشته باشد نزول قیمت را تجربه می‌کند.

البته تحلیل‌گران بنیادی با برخی از انواع کندل‌ های ارز دیجیتال آشنایی دارند چرا که این موضوع می‌تواند در هنگام سرمایه گذاری به آن‌ها کمک کند.

برای شروع آموزش تحلیل بنیادی کلیک کنید!

3. روانشناسی بازار

در روانشناسی بازار، تلاش بر این است کلیدی‌ترین بازیگران بازار شناسایی و رفتار آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد: رسانه‌ها، افراد تاثیرگذار بر بازار، نهنگ‌ها و هر عاملی که تاثیر بزرگی بر بازار می‌گذارد.

در روانشناسی بازار اعتقاد بر این است که کل داستان در داده‌ها خلاصه نشده و روندهایی مانند فروش گسترده بر مبنای ترس یا خریدهای هیجانی را می‌توان با بررسی انتظارات و ادراک فعالان بازار، قبل از وقوع شناسایی کرد.

به خاطر داشته باشید گاهی نتایج روانشناسی بازار را می‌توان در نمودار چارت کندل ارز دیجیتال مشاهده کرد که تحلیل‌گر با آگاهی از آن‌ها می‌تواند تصمیمات بهتری اتخاذ کند.

خواندن نمودارهای قیمت

خواندن نمودارها از آن چیزی که تصور می‌کنید ساده‌تر است. نمودارهایی که در بخش تحلیل ارزهای دیجیتال، سایت‌های تحلیلی دیگر و اکسچنج‌ها می‌بینید با نام کندل استیک (نمودار شمعی) شناخته می‌شوند.

نمودارهای شمعی قاعده و اصول مشخصی دارند.

در تحلیل تکنیکال همواره باید به یاد داشته باشید برای مشاهده تغییرات روزانه، هفتگی و ماهیانه قیمت باید بازه زمانی مناسب را برای نمودار انتخاب کنید.

بطور مثال اگه نمودار را روی روزانه قرار دهید، هر شمع نشانگر یک روز معاملاتی خواهد بود. طبیعتا نمودار روزانه گزینه مناسبی برای معاملات ساعتی یا دقیقه‌ای نیست.

 این موضوع نه تنها در کندل ارز دیجیتال بلکه بازار‌هایی مانند فارکس نیز اهمیت دارد با این حال به دلیل پویایی بالای بازار ارز‌های دیجیتال، در هر تایم فریم، انواع کندل ‌های ارز دیجیتال را مشاهده می‌کنید که گاهی سیگنال‌های متناقض ارائه می‌دهند.

مزیت نمودارهای شمعی، این است که جزییات کاملی از نوسانات دارایی دیجیتال در یک دوره زمانی خاص را نمایش می‌دهد. این ویژگی به خاطر شکل آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: آموزش نمودار خوانی ارز دیجیتال و بورس

یک نمودار شمعی شامل اجزای زیر است:

کندل استیک چیست

الگوها در نمودارهای شمعی

اشکال خاصی در نمودارهای شمعی، نمایانگر وضعیت‌های خاص در بازار هستند.

در واقع انواع کندل ارز دیجیتال هر کدام بیانگر یک سیگنال صعودی یا نزولی هستند. اما به خاطر داشته باشید صرفا تکیه بر کندل ارز دیجیتال برای گرفتن سیگنال روش مطمئنی نیست و بهتر است با استفاده از سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال، از سیگنال دریافت شده تاییدیه دریافت کنید.

الگوهای کندل استیک

الگوی چکش

در بین انواع کندل‌ ارز دیجیتال، الگوی چکش نه تنها از محبوبیت بیشتری برخودار است بلکه آن را به دفعات زیاد در تایم فریم‌های مختلف در نمودار ارزهای دیجیتال مشاهده می‌کنیم.

برای مثال، یک نمودار شمعی که به شکل چکش درآمده (سایه بلند در پایین بدنه) نشان‌دهنده این است که قیمت قبل از بسته شدن در پایان دوره، افت شدیدی داشته ولی بازیابی شده است.

این الگوی شمعی به این معناست که فشار فروش در دارایی دیجیتال مربوطه در طول دوره معاملاتی به شکل گسترده وجود داشته ولی خریداران توانسته‌اند فشار خرید کافی برای رشد مجدد قیمت وارد کنند.

الگوی چکش می‌تواند برعکس نیز باشد، به این معنا که سایه بلند در بالای بدنه شمع قرار گیرد. الگوی چکش برعکس اغلب به معنای افزایش فشار خرید پس از یک فروش گسترده است.

لازم به ذکر است کندلی که پس از این کندل ارز دیجیتال بسته می‌شود به عنوان تاییدیه در نظر گرفته خواهد شد. برای مثال اگر در یک روند نزولی، چکش برعکس شکل بگیرد، معمولا یک نشانه چرخش روند صعودی است اما در صورتی می‌توان به این تعبیر اعتماد کرد که کندل ارز دیجیتال بعدی سبز باشد. 

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع الگوی چکش معکوس (Inverted Hammer)

الگوی ستاره دنباله‌دار

در بین انواع کندل ‌های ارز دیجیتال، تحلیل‌گران تازه کار متاسفانه این الگو را با چکش اشتباه می‌گیرند و این موضوع در تحلیل‌های آن‌ها تاثیر زیادی برجای می‌گذارد.

الگوی ستاره دنباله‌دار (Shooting star) شباهت زیادی به چکش برعکس دارد ولی زمینه آن متفاوت است. این الگو اغلب زمانی شکل می‌گیرد که قیمت رشد کرده ولی به احتمال قوی شروع به کاهش خواهد کرد.

الگوی مرد دارآویز

الگوی مرد دارآویز یا مرد آویزان که در انگلیسی به آن handing man گفته می‌شود اغلب زمانی شکل می‌گیرد که بازار صعودی ضعیف می‌شود. این کندل استیک‌ بعد از یک دوره صعودی شکل می‌گیرد و سایه پایین بلند نشان‌دهنده فشار فروش است که پایان دوره صعودی را نشان می‌دهد.

در خواندن انواع کندل ارز دیجیتال، باید حتما نمودار بلندمدت را با کوتاه‌مدت مشاهده کرد. این الگوها را نباید به تنهایی نشانه صعود یا نزول بازار دانست بلکه سایر عوامل را نیز باید برای تصدیق بررسی نمود.

الگوی اینگلف صعودی

الگوی اینگلف صعودی (Bullish Engulfing) از دو کندل تشکیل شده است. معمولا انواع کندل ‌های ارز دیجیتال دارای یک حالت صعودی و یک حالت نزولی هستند که رنگ آن‌ها اهمیت زیادی دارد. در این الگو کندل اول باید به رنگ قرمز و نسبت به بدنه کندل دوم کوتاه‌تر باشد. کندل دوم نیز باید به رنگ سبز باشد و بدنه کندل اول را به طول کامل پوشش دهد. 

image 5 edited

این الگو به ما می‌گوید فشار فروش افزایش پیدا کرده و احتمال چرخش بازار قوی است. البته باید به حجم معاملات این دو کندل نیز توجه کنید. 

الگوی اینگلف نزولی

الگوی اینگلف نزولی(Bearish Engulfing) درست مانند نمونه صعودی خود از دو کندل تشکیل شده است. همان‌طور که گفته شد توجه به رنگ کندل‌ها در الگوی اینگلف در بین انواع کندل ‌های ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارد. در نمونه نزولی این الگو کندل اول باید به رنگ سبز و نسبت به بدنه کندل دوم کوتاه‌تر باشد.

کندل دوم نیز باید به رنگ قرمز باشد و بدنه کندل اول را به طول کامل پوشش دهد. البته ممکن است سایه‌ بلندی در بالای کندل دوم مشاهده شود که عادی است.

اگر بازار در روند صعودی قرار داشته باشد، این الگو به ما می‌گوید روند قیمت دچار چرخش خواهد شد، اما اگر روند فعلی نیز نزولی است، ما شاهد ادامه روند خواهیم بود.

الگوی سه سرباز سفید

در بین انواع کندل‌ های ارز دیجیتال، الگوهایی وجود دارند که از سه کندل تشکیل شده‌اند. الگوی سه سرباز سفید به معنای قرار گرفتن سه کندل سبز طولانی به صورت پیوسته است. این سه کندل گاهی سایه‌های کوچکی نیز به پایین یا بالا دارند اما نکته اصلی این است که هر سه آن‌ها باید باز شدن و بسته شدن‌شان بالاتر از قبلی باشد. 

image 4 edited

الگوی سه کلاغ سیاه

این الگو دقیقا نقطه مقابل الگوی سه سرباز سفید است. در این الگو سه کندل بلند قرمز وجود دارد که به صورت پیوسته ظاهر می‌شوند. این کندل‌ها گاهی سایه کوتاهی دارند.

مهم‌ترین مشخصه این کندل‌ها، باز و بسته شدن آن‌‌ها در پایین‌تر از کندل قبلی است. در بین انواع کندل های ارز دیجیتال، الگوی سه کلاغ سیاه نیز به عنوان نشانه نزولی یا حداقل ادامه این روند در نظر گرفته می‌شود.

الگوی دوجی

در بین انواع کندل ارز دیجیتال، این کندل اهمیت زیادی دارد. زمانی که قیمت بازار در یک نقطه خاص باز و بسته می‌شود، نمودار شمعی به شکل علامت + رسم می‌شود. این کندل ارز دیجیتال به تنهایی معنای خاصی ندارد و می‌توان گفت خنثی است.

image 3

با مشاهده کندل دوجی (Doji) متوجه خواهیم شد که قدرت خریداران و فروشندگان برابر است و هیچ یک در بازه زمانی مورد نظر نتوانسته‌اند از دیوار دیگری عبور کنند. این کندل معمولا در الگو‌های ستاره دنبال‌دار یافت می‌شود. با دیدن این کندل باید آماده تغییرات بعدی قیمتی بازار باشید که یا رو به بالا خواهید بود یا روند نزولی را در پیش می‌گیرد.

الگوهای دیگری نیز در کندل استیک وجود دارد که در کتاب الگوهای شمعی ژاپنی (استیو نیسون) به آن‌ها پرداخته شده است.

برای مشاهده آموزش کندل شناسی کلیک کنید!

سایر تکنیک‌های تحلیل کندل ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال فقط به انواع کندل ارز دیجیتال محدود نمی‌شود اما هدف بسیاری از تحلیل‌ها یافتن روندهای فعلی و پیش بینی اتفاقات آینده است. 

یک روش بسیار متداول، کشیدن خطوط روند است. با کشیدن خطوط روند، تحلیلگر تلاش می‌کند در بین نوسانات بازار، روند فعلی را مشخص کند.

خطوط روند یکی از مهم‌ترین ابزار‌های تحلیل بازارهای مالی هستند که هر تریدری باید بتواند آن را به درستی انجام دهد. ترکیب خطوط روند در کنار انواع کندل ارز دیجیتال و الگوهای آن می‌تواند دید بهتری به تریدر ارائه دهد.

میانگین متحرک و خط روند

در یک روند صعودی، همواره سقف‌های جدیدی وجود دارد و روند نزولی همیشه در حال ایجاد کف‌های جدید است.

بیشتر بخوانید: خط روند چیست و چگونه رسم می‌شود؟

استراتژی دیگری که شباهت زیادی به خط روند دارد، میانگین‌های متحرک است. میانگین‌های متحرک، نوسانات قیمت را نادیده می‌گیرند و یک دید بهتر نسبت به وضعیت فعلی روند در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهند.

البته میانگین متحرک نمایی با طول کوتاه این گونه نیست. گاهی ترکیب EMA و انواع کندل ارز دیجیتال در تحلیل‌ها می‌تواند دید وسیع‌تری در اختیار تریدر قرار دهد.

این مطالب را حتما بخوانید:

درباره میانگین‌های متحرک بیشتر بدانید

استراتژی‌های میانگین متحرک

مزایا و معایب تحلیل روند چیست؟ + استراتژی‌های ترید در جهت روند

آیا فقط باید روی تحلیل تکنیکال تکیه کرد؟

با وجودیکه تحلیل تکنیکال یکی از پرکاربردترین و موثرترین روش‌های تحلیلی به شمار می‌رود، بهتر است سایر روش‌های را نیز در نظر بگیرید. در بین انواع کندل ارز دیجیتال بیش از 35 الگوی مختلف وجود دارد که حفظ کردن همه آن‌ها کار آسانی نیست. اما دانستن کندل‌های قدرتمند همیشه در تحلیل بازار به کمک شما خواهد آمد

همیشه به خاطر بسپارید که با تحلیل تکنیکال، هیچ اطلاعات بنیادی بدست نمی‌آورید و تحلیلگر تکنیکال صرفا به قیمت و نمودار توجه می‌کند.

حملات هکرها، تغییر قوانین در کشورها و مناطق جغرافیایی، اخبار مثبت و منفی قابل توجه، توافقات شرکت‌ها، محصولات جدید و… همگی می‌توانند روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارند.

مطلب مرتبط: فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت بیت‌کوین

بنابراین همواره سعی کنید از چندین روش تحلیلی برای گرفتن تصمیمات درست استفاده کنید.

سوالات متداول

کندل ارز دیجیتال چیست؟

کندل ارز دیجیتال همان کندل استیک است که دارای قیمت باز شدن، بستن، سایه بالا و سایه پایین است. مزیت نمودارهای شمعی، این است که جزییات کاملی از نوسانات دارایی دیجیتال در یک دوره زمانی خاص را نمایش می‌دهد. این ویژگی به خاطر شکل آن‌هاست.

چند نوع کندل ارز دیجیتال وجود دارد؟

در بازار‌های مالی از جمله کریپتو که از نمودار‌های کندل استیک استفاده می‌شود، بیش از 35 الگوی کندل وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف ظاهر می‌شوند. 

قوی‌ترین الگوی کندل ارز دیجیتال کدام است؟

الگوی چکش و دوجی از نمونه‌های رایج در بازار کریپتو هستند که به دفعات در نمودار‌های ارز دیجیتال مشاهده می‌شوند.

دقت تحلیل انواع کندل ارز دیجیتال چقدر است؟

طبق بررسی‌ها الگو‌های رایج کندل ارز دیجیتال معمولا 3 برابر بیشتر از سایر الگو‌ها، احتمال نشان دادن جهت روند آینده قیمت را دارند!

سخن آخر

همانطور که اشاره شد، ما تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال را بطور مداوم منتشر می‌کنیم. این تحلیل‌ها از منابع دیگری نقل می‌شوند ولی می‌توانند در تشخیص زمان خرید و فروش به شما کمک کنند.

تحلیلگران در یک زمان، نظرات بسیار متفاوتی می‌توانند داشته باشند. به همین دلیل در صورتی که به شکلی فعالانه به معاملات ارزهای دیجیتال مشغول هستید باید همه جوانب، اخبارها، تحلیل‌ها و اطلاعات را بخوانید تا درک صحیح از وضعیت کنونی در ذهن‌تان شکل بگیرد.

لازم به ذکر است یاد گرفتن انواع کندل ارز دیجیتال همه چیز نیست و نباید صرفا به آن‌ها تکیه کنید. آگاهی از سایر تکنیک‌های تحلیل تکنیکال مانند استفاده از اندیکاتور‌ها می‌تواند تاییدیه‌های لازم را در انواع کندل های ارز دیجیتال ارائه دهد. همچنین دریافت تاییدیه بدون اندیکاتور و صرفا با تکیه‌بر انواع کندل ارز دیجیتال پس از مشاهده الگو نیز اهمیت زیادی دارد. شما نباید با دیدن یک الگو بر روی نمودار فورا وارد پوزیشن شوید.

به همین دلیل سایت‌هایی مانند coin360.com می‌توانند برای دریافت اطلاعات بازار بطور یکجا، تصویری سازی داده‌ها و پردازش آن‌ها به شما کمک کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

تحلیل با کندل استیک

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

16 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
بهمن

سلام وخسته نباشید به شما سازنده عزیز.مطالب شما بسیار جالب و مهم کاربردی است اززحمات شما قدردانی میکنم

علی

سلام.ی ارز خوب بهم معرفی کن

احمد

نمودار من ریخنه بهم نمیدونم چطور تنظیم کنم لطفا کمک کنیید

Aj66

تحلیلتون منطقی هست امت بنظرتون در نهایت ایا همراه با سقوط است؟؟

ازاد

ایا با مفید تریدرمیشه ارزدیجیتال کارکرد مثل تریدینگ ویو تایم ۶ساعته میخوام ولی تریدینگ ویو نداره ..ممنون میشم راهنمایی کنین.. *****

پیروز

درود،مطالب سایت شما برای من بسیار آموزنده و مفید است، ممنون

یوسف

سلام ممنون مطالب و لینکها بسیار مفید بودند.

متین

سلام خسته نباشید بنده تازه شروع کردم لطف میکنید کمک کنید

محسن باقری

با سلام خدمت شما
اگر نوبیتکس این نقایص را برطرف میکرد میتوانست جای بسیاری از صرافیهای خوب جهان را بگیرد وکاربران بسیار زیاد درایران باقدرت زیاد ترید میکردند وباعث رشد اقتصادی کشور میشدند گرچه خیلیها شاید اینطور فکر نکنند
1-سرعت بخشیدن به تراکنش ها وخرید وفروشها خصوصا درشرایطی که نوسانات زیاد دربعضی ارزها دامنه ورود کاربران ومعاملات را بالا میبرد مثل چندماه قبل درمورد دوج کوین که خیلیها متضرر شدند بدلیل اینکه صرافی نمیتوانست روی حجم معاملات وورودیها کنترل داشته باشد ؤوؤوؤوؤ
2-نداشتن حد ضرر در متن نرم افزار یاهمان stop loss
3-محدود بودن تعداد رمز ارزهای مهم
4-نداشتن معاملات فیوچرز (البته شاید درایران اجرای این قسمت کمی با محدودیت مواجه شود اما بعدها ممکن است بسیار پرطرفدارتر ازقسمت های دیگر نرم افزار طرفدار داشته باشد)
5-دریافت کارمزد در شرایط ضرر که باید بفکر خسارتهای مشتری هم باشند که درشرایط منفی کمتر کارمزد بگیرند
6-نداشتن کانال راهنمای تحلیل وسیگنال دهی که بزرگترین ضعف این صرافی است البته بعد از نداشتن حد ضرر شاید این مشکل هم خسارت بار است
امیدوارم که روزی نه چندان دور نوبیتکس بتواند باحل این محدودیتها بهترین صرافی ایرانی درخاورمیانه باشد وکمک موثری در محدود کردن اثر تحریمها کند

مریم زمانی پور

به نظر بنده، با در نظر گرفتن روند فعلی ارزهای دیجیتال، به طور کلی می‌توان گفت در سال 2021 نیز روند مثبت رشد ارزهای دیجیتال ادامه خواهد یافت.
با گسترش روزافزون کاربرد این ارزها در کارهای روزمره و نیز صنایع مختلف انتظار می‌رود تقاضا برای ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت‌کوین و اتریوم که سرآمد این حوزه هستند در سال 2021 افزایش قابل توجهی داشته باشد و این عوامل در نهایت به افزایش چشمگیر قیمت این دارایی‌های دیجیتال منجر گردد.

فرهادعاشری

سلام.ایاتحلیل.خاصی داری

ارین

ممنون از سازنده سایت سنگ تموم گذاشته

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام آرین عزیز ، ممنون از بازخورد مثبت شما و لطف تون به بورسینس.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
16
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx