کاردانو یا سولانا؛ برای سرمایه گذاری کدام مناسب است؟

سولانا یا کاردانو

کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) ارزهای دیجیتالی هستند که متولد شدند تا دومین کریپتو بزرگ بازار یعنی اتریوم را از خاطره‌ها محو کنند!

همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی سراغ خرید این دو ارز دیجیتال بروند و آن‌ها را در مقام مقایسه قرار دهند.

واقعیت این است که کاردانو و سولانا از بسیاری جهات شبیه به هم هستند. آن‌ها جزو پروژه‌هایی محسوب می‌شوند که به جامعه خود امکان دسترسی به ویژگی‌های اکوسیستم مالی غیرمتمرکز DeFi را می‌دهند.

عناوین مطلب:

به نظر شما کاردانو یا سولانا، کدامیک انتخاب بهتری است؟ اگر شما هم دنبال پاسخی برای این سؤال هستید، در این مطلب از بورسینس اطلاعات کاملی از مقایسه کاردانو با سولانا برای شما آماده کرده‌ایم. تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

کاردانو بهتر است یا سولانا؟

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که باعث شده بود تا کاربران از شبکه اتریوم ناامید شوند مشکل مقیاس‌پذیری آن بود.

کاردانو و سولانا هر دو توانستند این مشکل را حل کنند و همین باعث شد تا کاربران به این دو شبکه توجه بیشتری نشان دهند. امروزه اتریوم برای خود دو رقیب سرسخت را در میدان می‌بیند که ممکن است هر لحظه شرایط را برای آن دشوارتر کنند.

در سال‌های اخیر تعداد کمی از پروژه‌های بلاک‌چین به‌ اندازه سولانا (SOL دارای تقریبا 2% از ارزش بازار) و کاردانو (ADA دارای تقریبا 1.9% از ارزش بازار) که به ترتیب در جایگاه ششم و هفتم ارزهای دیجیتال با ارزش هستند، توانستند در بازار شور و شوق ایجاد کنند. 

سولانا و کاردانو سال‌ها از رشد انباشته در بازار کریپتو بهره بردند و توانستند سرمایه‌گذاران خود را به بازدهی قابل‌توجهی برسانند.

رودمپ سولانا و کاردانو نشان دهنده دو پروژه نوآورانه است که رد پای آن‌ها در پروژه‌های قبلی‌شان هم دیده می‌شود. تجزیه‌وتحلیل مقایسه‌ای سولانا و کاردانو، نقاط قوت و ضعف این پروژه‌ها را برای راهنمایی سرمایه‌گذاران و تصمیم‌گیری در خرید بهتر و پربازده‌تر مشخص می‌کند.

سولانا به دلیل سرعت تراکنش بالای خود محبوب است. از سوی دیگر، کاردانو به‌ خاطر مکانیسم قابل‌توجه تأیید اثبات سهام (PoS) بسیار منحصر‌ به‌فرد‌تر است.

 این‌ها اطلاعاتی کلی برای انتخاب بین کاردانو یا سولانا است، اما برای اطلاعات بیشتر و روشن‌تر شدن این مقایسه، جزئیات و بررسی‌های بیشتری درباره مقایسه کاردانو با سولانا خواهیم داشت.

بررسی اجمالی کاردانو

کاردانو (Cardano) یک پلتفرم قرارداد هوشمند بوده که کوین ADA، توکن حاکمیتی آن محسوب می‌شود. این پروتکل در سال 2017 توسط چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم راه‌اندازی شد و تنها پروتکلی است که از روش اجماع اوروبروس استفاده می‌کند. 

همچنین این شبکه دارای معماری ایمن و دولایه است و امکان پردازش تراکنش‌ها و استقرار قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند. مکانیسم اعتبارسنجی اختصاصی آن، Ouroboros Proof of Stake یا OPoS، قدرت اعتبارسنجی را به دارندگان ADA واگذار می‌کند و همزمان دارندگان این ارز دیجیتال به علت در اختیار گذاشتن توکن‌های خود به شبکه اعتبارسنجی پاداش دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: استیک یا استخراج کاردانو (ADA)؟؛ آموزش کسب درآمد با کاردانو

 مکانیزم اجماع اوروبوروس

اوروبروس (Ouroboros) نامی بسیار هوشمندانه برای این مکانیزم اجماع است.

اوروبوروس را یک نماد باستانی می‌دانند که در چندین فرهنگ دیده می‌شود و اژدهایی را در حال خوردن دم خود به تصویر می کشد. این نام به ماهیت بسیار مقیاس پذیر و پایدار کاردانو اشاره دارد. 

کاردانو
مکانیزم اجماع کاردانو بخش مهمی از جذابیت آن به شمار می‌رود. 

اوروبروس در مقایسه با اتریوم که به اثبات اجماع کاری متکی است، از نوعی مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند و راه حلی سریع‌تر و مقیاس‌پذیر‌تر در اختیار استخراج کنندگان قرار می‌دهد.

کاردانو پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را در سپتامبر 2021 راه‌اندازی کرد. اگرچه اکوسیستم آن هنوز تازه‌کار بوده و مراحل اولیه خود را پشت سر می‌گذراند، اما بستری برای انجام و کنترل صدها پروژه را فراهم کرده است. مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (dApps) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد سرمایه‌گذاری در دیفای بدانید

در مرحله بعد، کاردانو توجه ویژه‌ای به مقیاس‌پذیری کرده است. این شبکه در حال حاضر از 250 تراکنش در ثانیه (TPS) با زمان نهایی دو دقیقه پشتیبانی می‌کند. در مقایسه با اتریوم که 14 TPS را در زمان نهایی شش دقیقه انجام می‌دهد. این مورد هم یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باعث شده کاردانو یا سولانا گوی رقابت را از اتریوم بگیرند و آن را پشت سر بگذارند.

تیم توسعه‌دهنده کاردانو برای تقویت مقیاس‌پذیری، در حال کار روی پیاده‌سازی اوروبوروس هیدرا (Ouroboros Hydra) است. ارتقایی که چندین زنجیره جانبی را فعال می‌کند.

به این ترتیب، بلاک‌چین‌های اضافی که بار محاسباتی را به طور موثرتر تقسیم می‌کنند برای شبکه ایجاد خواهند شد. این بروزرسانی از نظر تئوری می‌تواند توان عملیاتی را تا 1 میلیون TPS افزایش دهد و در عین حال امکان نهایی شدن آن‌ها را تقریبا به صورت فوری امکان پذیر کند!  

توکن ADA

ADA توکن بومی شبکه کاردانو است که در حدود 45 میلیارد عرضه دارد و در حال حاضر تنها 33.5 میلیارد آن در بازار به گردش درآمده است.

اگرچه برای شبکه کاردانو یک نقشه راه روشن و مشخص تدارک دیده‌اند، اما هنوز هم نگرانی‌هایی از طرف تحلیل‌گران و معامله‌گران برای این شبکه به چشم می‌خورد.

قابلیت برنامه‌ریزی

بلاک‌چین کاردانو تا قبل از ایجاد قابلیت برنامه‌ریزی، فقط برای انتقال ارزش از یک نقطه‌ به‌ نقطه دیگر استفاده می‌شد، اما با اضافه‌شدن عملکرد قراردادهای هوشمند، محبوبیت آن دوچندان شد و ورود اکوسیستم‌های دیفای هم در کاردانو سرعت بیشتری گرفت.

ارتقا‌های شبکه کاردانو

کاردانو دولایه CSL و CCL دارد که مربوط به لایه پایه این پروتکل هستند.

هدف اصلی از تقسیم‌بندی این دولایه، اضافه‌کردن یک‌لایه اضافی برای تسهیل درک دلیل انتقال تراکنش‌ها است. این کار در نهایت می‌تواند بلاک‌چینی شفاف‌تر و قابل‌ردیابی‌تر ایجاد کند.

بررسی اجمالی سولانا

بعد از صحبت درباره کاردانو برای درک بهتر کاردانو یا سولانا و مشخص کردن تفاوت‌های این دو، لازم است یک بررسی اجمالی روی ویژگی‌ها و ماهیت شبکه سولانا هم داشته باشیم.

سولانا (Solana) یک شبکه بلاک‌چین متن‌باز است که امکان استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند با توکن SOL را به‌عنوان توکن بومی آن فراهم می‌کند.

شبکه سولانا در مارس 2020 توسط گروهی از برنامه‌نویسان کامپیوتر به رهبری آناتولی یاکوونکو تأسیس شد. هیچ اطلاعاتی در مورد حداکثر عرضه توکن‌های SOL وجود ندارد، اما پیش‌بینی شده حدود 489 میلیون توکن SOL به گردش درمی آید که حدود 260 میلیون عدد آن تا امروز وارد بازار شده است. 

سولانا
شبکه سولانا زنجیره بلوک خود را بهینه‌سازی کرد تا اولین مکانیزم اثبات تاریخ (PoH) را از طریق مکانیزم محبوب PoS پیاده‌سازی کند.

سولانا با هدف حل مشکل پیش روی اتریوم و بیت‌کوین که همان مقیاس‌پذیری، تراکنش سریع و هزینه تراکنش کم بود، وارد بازار کریپتو شد. آناتولی یاکوونکو این مشکلات را با پیش‌گامی در PoH حل کرد و سولانا را قادر ساخت تا بیش از 50000 TPS را با کارمزد پایین در مقایسه با 250 و 15 TPS ثبت شده در شبکه کاردانو و اتریوم پردازش کند.

بیشتر بخوانید: رکوردشکنی هزینه‌ تراکنش اتریوم همراه با رشد دیفای و کوین‌های ثابت

مکانیزم اثبات تاریخ (PoH)

استفاده از مکانیزم اثبات تاریخ (Proof of History) در کنار اثبات سهام، زمان موردنیاز اعتبارسنجی برای پردازش تراکنش را کاهش داد.

سولانا در اصل، بار کاری PoS را با رمزگذاری زمانی در بلاک‌چین کم می‌کند. این فرآیند زمان‌بندی نامیده می‌شود و به شبکه در مورد توالی و ترتیب وقوع در بلاک‌چین سولانا هشدار می‌دهد.

مؤسسات سنتی سرعت بالای تراکنش‌ها در شبکه سولانا را تحسین کرده‌اند. در ژانویه 2022، بانک آمریکا به مشتریان خود اعلام کرد که می‌توانند از سولانا برای فعالیت‌های اقتصادی خود در این بانک استفاده کنند.

کاردانو و سولانا از زمان اولین حضور رسمی خود رشد و صعود خوبی را تجربه کردند. هر دو از زمان عرضه اولیه کوین (ICO) بازگشت سرمایه قابل‌ توجهی داشتند.

کاردانو بیش از 445 برابر بازگشت سرمایه داشته است و سولانا با حدود 434 برابر در مقام دوم این مقایسه قرار دارد. با این حال این رقم آماری مطلوب و قابل‌ توجه برای سولانا است که حداقل 2 سال پس از رونمایی از شبکه کاردانو راه‌اندازی شده است.

کاردانو یا سولانا اغلب به‌ عنوان قاتلان اتریوم شناخته شده‌اند، اما سولانا این باور را با سرعت بالای تراکنش، مقیاس‌پذیری و کارمزدهای پایین تراکنش، بیشتر از کاردانو به واقعیت نزدیک می‌کند.

سولانا از نظر تئوری می‌تواند 50000 TPS را مدیریت کند و این تراکنش‌ها تنها در 13 ثانیه نهایی می‌شوند! این مقیاس‌پذیری باورنکردنی هزینه‌های شبکه را بسیار پایین نگه می‌دارد. همچنین میانگین هزینه تراکنش در سولانا بسیار کمتر از 0.44 دلاری است که اکنون در کاردانو دریافت می‌شود.

به طور خلاصه، بلاک‌چین سولانا در حال حاضر سریع و ارزان است و این دو ویژگی باعث شده تا استقبال و پذیرش قابل‌توجهی از این شبکه صورت بگیرد.

این پلتفرم بیش از 1300 پروژه بلاک‌چین را درون خود جای داده است وششمین بازار پرطرفدار توکن غیر قابل تعویض (NFT) از نظر کل معامله گران حساب می‌شود. سولانا همچنین با 8.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بلاک‌چین، ششمین اکوسیستم بزرگ DeFi است. 

تیم توسعه‌دهنده این شبکه به‌ تازگی پلتفرم Solana Pay را راه‌اندازی کرده است. پلتفرمی که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از استیبل کوین‌هایی مانند USD Coin، پرداخت‌های دیجیتالی را برای بازرگانان و تجار انجام دهند. 

توکن SOL

توکن بومی سولانا، SOL است. این توکن همچنین امنیت بلاک‌چین را از طریق استیکینگ یا سهام‌گذاری فراهم می‌کند.

علی‌رغم همه نکات و ویژگی‌های مثبتی که در سولانا می‌توان پیدا کرد، باز هم خالی از ایراد نیست. شبکه سولانا از زمان راه‌اندازی بیش از شش قطعی را تجربه کرده است که باعث شده کاربران با حجم معاملات معوقه مواجه شوند. 

شبکه سولانا
ارز دیجیتال سولانا از همان ابتدا تلاش کرده تا به یکی از 10 ارز دیجیتال برتر بازار تبدیل شود.

تحلیلگران ادعا می‌کنند که تیم سولانا مقیاس‌پذیری را بر امنیت شبکه اولویت داده و همین موضوع باعث شده تا بیش از 100 اعتبارسنجی لازم در این شبکه و پشت خطوط قطع‌شده سولانا ناپدید شوند. 

این ادعا در حالی است که تیم پشتیبانی، سرویس‌های خدمات‌دهنده شبکه را به‌ عنوان مقصرین اصلی معرفی کرد و گفت سولانا یک سرمایه‌گذاری کاملاً جدید محسوب می‌شود و این اتفاق‌ها هیچ‌وقت خارج‌ از حد تصور نبوده است.

عده دیگری بر این باور است که قطعی‌ها یک پدیده رایج در پروژه نوپایی مانند سولانا است. به همین دلیل است که سرگئی ژدانوف، مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال EXMO انگلستان معتقد است که اگر کاربران اعتماد خود به این شبکه را ازدست‌داده بودند، آن را رها می‌کردند. 

تاکنون درباره ماهیت هر دو شبکه گفتیم؛ اگر قرار باشد به درک بهتری از کاردانو یا سولانا برسیم، لازم است از مقایسه ویژگی‌ها و مزایای این دو ارز دیجیتال صحبت کنیم.

کاردانو بخریم یا سولانا

خرید کاردانو یا سولانا، کدام یک انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تری است؟

این سؤالی است که برای درک بهتر پاسخ آن و رسیدن به بهترین و جامع‌ترین جواب، لازم است درباره مقایسه کاردانو با سولانا با شما صحبت کنیم. برای شروع درباره دلایلی که خرید کاردانو را هوشمندانه می‌کند بحث خواهیم کرد.

چرا باید در کاردانو سرمایه‌گذاری کنید؟

از کاردانو به‌عنوان جایگزینی پایدارتر برای اتریوم و بالطبع محیط‌زیست و همچنین به عنوان زمینه‌ساز یکی از پروژه‌های بزرگ وب 3.0 از آن یاد می‌شود. علاوه بر آن، ADA دارای یک تیم مؤسس معتبر و پیوندهای قوی با جامعه رمزنگاری خود است.

در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم که زیرساخت بلاک‌چین کاردانو شامل دو لایه است:

  •  لایه تسویه کاردانو (CSL) 
  •  لایه محاسباتی کاردانو (CCL)

CCL مسئول حاکمیت و استقرار قراردادها و برنامه‌های کاربردی هوشمند است. از سوی دیگر، CSL تمام تراکنش‌های شبکه را مدیریت می‌کند.

هر دو CCL و CSL به طور یکپارچه و با اصطکاک صفر کار می‌کنند. همچنین، این دولایه می‌توانند به طور مستقل عمل کنند. این موضوع به این معنی است که کاربران کاردانو همچنان می‌توانند با شبکه تعامل داشته باشند. حتی زمانی که یک‌ لایه در حال بروزرسانی است هم ارتباط و تعامل شبکه با کاربران قطع نخواهد شد.

کاردانو از زیرساخت مقیاس‌بندی استفاده کرده و امکان افزودن مداوم گره‌ها (Node) را بدون به خطر انداختن امنیت یا سرعت فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: فول نود (Full Node) چیست و چه مزایایی دارد؟

علاوه بر این، با رشد شبکه از نظر تئوری، سرعت آن هم افزایش خواهد یافت. کاردانو در حال معرفی یک پروتکل زنجیره جانبی جدید برای گسترش قابلیت همکاری با شبکه‌های دیگر است.

کاردانو با استفاده از بروزرسانی‌های کیایاس (Kiayias)، میلر (Miller) و زیندروس (Zindros)، پروتکل زنجیره جانبی KMZ را ارائه می‌کند. این کار امکان «جابجایی ایمن و غیرتعاملی وجوه» از طریق لایه تسویه کاردانو (CSL) را به هر لایه محاسباتی کاردانو یا سایر بلاک‌چین‌هایی که از پروتکل پشتیبانی می‌کنند فراهم می‌کند.

چرا نباید در کاردانو سرمایه‌گذاری کرد؟

اگر قرار باشد در مقایسه کاردانو یا سولانا دلایلی برای کنار گذاشتن کاردانو پیدا کنیم، هیچ‌چیز به اندازه معایب این شبکه نمی‌توانند روشن‌کننده راه باشد.

بروزرسانی اتریوم
کاردانو یک «قاتل اتریوم» است اما بسیاری نمی‌خواهند اتریوم از بین برود!

 اتریوم قصد دارد در سال 2022 بروزرسانی بزرگی را انجام دهد، تغییراتی که آن را تبدیل به یک بلاک‌چین اثبات سهام می‌کند. این موضوع می‌تواند به بزرگ‌ترین نقطه قوت کاردانو، یعنی پایداری آن با محیط‌زیست آسیب بزند و کاردانو را در موقعیتی خطرناک قرار دهد. 

همچنین هنوز همه مزایا شبکه کاردانو در دسترس نیستند. طبق نقشه راه کاردانو، این پروژه به‌زودی وارد عصر باشو (Basho Era) خواهد شد تا امکانات مقیاس‌پذیری از جمله پروتکل‌های زنجیره جانبی را معرفی کند.

به دنبال آن، مرحله نهایی، عصر ولتر (Voltaire Era)، سیستم‌های حکومتی و خزانه‌داری درون زنجیره‌ای را برای توسعه پایدار بلاکچین خود فعال می‌کند.

بیشتر بخوانید: تحلیل درون زنجیره‌ای چیست؟ + پلتفرم‌های ارائه دهنده تحلیل Onchain

چرا باید در سولانا سرمایه‌گذاری کرد؟

از نظر فناوری، به نظر می‌رسد سولانا از دیگر پروژه‌های بلاک‌چین ویژگی‌های بهینه‌تری دارد. این شبکه، کم‌هزینه، سریع و مقیاس‌پذیر است.

سولانا به دلیل استقبال اولیه از NFTها، طرفداران زیادی پیدا کرده و می‌تواند یک بلاک‌چین همه‌چیز تمام در جامعه جهانی ارزهای دیجیتال محسوب شود.

با توجه‌ به فناوری پیشرفته و هزینه‌های مالیاتی کمتر نسبت به اتریوم، افراد مشهور ترجیح می‌دهند برای اجرای پروژه‌های خود به‌جای اتریوم با سولانا همکاری کنند. سولانا مسلماً فناوری بهتری نسبت به اتریوم دارد و تراکنش‌های سریع و کم‌هزینه را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

این موضوع در کنار داشتن حامیان قدرتمندی مانند آندریسون هوروویتز به این معنی است که سولانا یک سرمایه‌گذاری قوی برای هر کسی است که به دنبال ورود به ارزهای دیجیتال است.

مکانیزم اثبات سولانا (PoH) یک نوآوری ارزشمند در صنعت بلاک‌چین است. علاوه بر این، سولانا از پروتکل Tower Byzantine Fault Tolerant) BFT) برای پشتیبانی از PoH استفاده می‌کند تا نسخه بهینه‌سازی شده PoH، یک مدل اجماع عملی تحمل خطا بیزانس (pBFT)، را فعال کند.

سولانا از پروتکل ویژه ممپول‌ها (استخرهای حافظه) به نام «GulfStream» استفاده می‌کند. این پروتکل به طور خودکار تراکنش‌ها را به نودها ارسال می‌کند و در نتیجه خطر «از دست‌ رفتن» تراکنش‌ها یا هدایت مجدد به یک ممپول را از بین می‌برد.

به نوبه خود، این موضوع همچنین می‌تواند به کاهش زمان تأیید تراکنش در شبکه کمک می‌کند. سولانا یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین تجربه‌های بلاک

چین را در این صنعت ارائه می‌کند. علاوه بر این، صدها برنامه غیرمتمرکز (dApps) را در شبکه خود به‌ عنوان سریع‌ترین اکوسیستم در حال‌ رشد میزبانی کرده و هنوز با هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت، کاربران خود را ناامید نکرده است.

چرا نباید در سولانا سرمایه‌گذاری کرد؟

در حالی که سولانا ممکن است سریع‌ترین سرعت و کمترین هزینه برای انجام تراکنش را بدون آسیب به امنیت یا عدم تمرکز در اختیار کاربران قرار دهد، تمرکز کمتری روی توسعه یا همکاری با دیگر شبکه‌ها دارد.

این پروژه مجموعه ای از آموزش‌ها، ابزارها و منابع را برای استقرار برنامه های کاربردی در شبکه سولانا ارائه می‌دهد. با این حال، برای اینکه این پروژه با پذیرش بلاک‌چین در سال‌های آینده رشد کند، احتمالاً نیاز به پیاده‌سازی نوعی استاندارد قابلیت همکاری برای ارتباط با صنعت گسترده‌تر بلاک‌چین دارد. 

جمع‌بندی مقایسه کاردانو یا سولانا

در حالی‌ که کاردانو سقف ثابتی برای تعداد توکن‌هایی دارد که همیشه در دسترس خواهند بود، سولانا یک سیستم پولی کاهش‌دهنده تورم را اجرا می‌کند که به‌ موجب آن توکن‌های SOL مورد استفاده برای پرداخت کارمزد تراکنش سوزانده شده و از چرخه خارج می‌شوند. 

سولانا بهتر است یا کاردانو
هر دو سیاست پولی این توکن‌ها، قیمت مناسبی را برای ADA و SOL تضمین کرده و در عین حال ارزش آن‌ها را هم حفظ می‌کند.

به بیان ساده‌تر، هر دو این ارزهای دیجیتالی و شبکه‌های وابسته به آن‌ها تا امروز موفق شده‌اند درصد رضایت قابل‌توجهی را از جامعه سرمایه‌گذاران و حمایت‌گران خود جلب کنند. در نتیجه انتخاب میان کاردانو یا سولانا بیشتر از هر عامل دیگری وابسته به ترجیح و استراتژی شخصی معامله‌گر است.

سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به پروژه جدیدی هستند که در سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است و پتانسیل بالایی را نشان می‌دهد، اما هنوز تحت تمرکززدایی کامل قرار نگرفته است باید به سراغ سولانا بروند.

در حالی‌ که سرمایه‌گذارانی که می‌توانند رشدی ثابت، هرچند آهسته، با پایه‌های علمی اثبات‌شده را داشته باشند یا می‌خواهند استراتژی خود را بر اساس نقشه راه روشنی ترسیم کنند، کاردانو ممکن است گزینه مناسب‌تری برای آن‌ها باشد.

سولانا و کاردانو نقشه راه مشابهی دارند اما چگونگی رسیدن به اهداف هر یک از این شبکه‌ها، مسیر آن‌ها را تعیین می‌کند.

 کاردانو شبکه‌های مقیاس‌پذیر و کاملاً غیرمتمرکز را تحت کنترل جامعه ایجاد می‌کند. سولانا تراکنش‌های سریعی را به کاربران ارائه می‌دهد که در هیچ کجای فضای کریپتو دیده نمی‌شود. در عین حال کارمزد کم و یک شبکه نیمه‌ غیرمتمرکز هم دارد.

سولانا و کاردانو پروژه‌های نو و آینده‌داری هستند که جامعه‌ای روبه‌رشد دارند و به کاربران امکان انتخاب بین ثبات شبکه و تراکنش‌های سریع را می‌دهند. 

در نهایت به مشتاقان و سرمایه‌گذاران دنبال‌کننده این شبکه‌ها و توکن‌ها توصیه می‌شود میان کاردانو یا سولانا سراغ انتخابی بروند که با اهداف سرمایه گذاری آن‌ها همسو است. 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx