استیک یا استخراج کاردانو (ADA)؟؛ آموزش کسب درآمد با کاردانو

استخراج کاردانو

یک فرد تازه وارد در حوزه ارزهای دیجیتال ممکن است تصور کند که شروع استخراج کاردانو کار سخت و پیچیده‌ای است.

با این حال شرایط ارز دیجیتال کاردانو متفاوت است، به این معنی که چه یک فرد ماهر باشید و چه تازه کار، در کمتر از 5 دقیقه می‌توانید این ارز دیجیتال را در رایانه شخصی و گوشی موبایل خود استخراج کنید. 

بیشتر بخوانید: آموزش کسب درآمد با استخراج ارز دیجیتال (با کامپیوتر و لپ‌تاپ شخصی)

عناوین مطلب:

خوشبختانه کسب درآمد از طریق سرمایه‌گذاری روی توکن کاردانو یا ADA نسبتا ساده است. در واقع بلاک‌چین مقیاس‌پذیر آن، از فناوری استفاده می‌کند که به کاربران عادی هم اجازه می‌دهد تا بخشی از شبکه باشند. 

در مقابل کاربران هم جهت مشارکت برای توسعه دادن به شبکه جوایزی را دریافت می‌کنند و بلاک‌چین نیز از قرار گرفتن در یک محیط امن، سود می‌برد.

در این مطلب به استخراج کاردانو و نحوه کسب توکن‌های بیشتر ADA می‌پردازیم.

کاردانو (Cardano) چیست؟

کاردانو یک ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است که در سال 2017 توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) یکی از شرکای توکن اتریوم ایجاد شده است. 

توکن بومی کاردانو، ADA است که به منظور تسهیل تراکنش‌ها و ارائه تجربه کاربری بهتر در مقایسه با بیت‌کوین و اتریوم راه‌اندازی شده است. توکن آدا، هم اکنون 45 میلیارد ارز دیجیتال فعال دارد.

کاردانو از نظر ساختار، کاملا مشابه ارز دیجیتال اتریوم است و از مکانیزم اثبات سهام (PoS) به صورت اجماع استفاده می‌کند. این پروژه برای ایجاد تحول اساسی در اقتصاد مالی و پیشرفت دنیای ارزهای دیجیتال تاکید دارد.

کاردانو چگونه کار می‌کند؟

کاردانو از PoS استفاده می‌کند که وجه تمایز آن در مقابل ارزهای دیجیتالی مثل بیت‌کوین است.

PoS یا Proof-of-Stake یک جایگزین سازگار با اکوسیستم شبکه‌های بلاک‌چین است، زیرا نیازی به هش کردن در فرآیند استخراج ندارد. با استفاده از سیستم PoS، توسعه بلاک‌چین به سخت‌افزار متصل نیست.

بنابراین استخراج ارزهای دیجیتال مثل کاردانو که از مکانیزم PoS بهره می‌برند به کمک استخرهای استیکینگ (سهام‌گذاری) انجام می‌شود.

در این استخرها از توکن‌های ارز مورد نظر برای اعتبار دادن به بلوک‌های شبکه استفاده می‌شود. به ازای آن، کاربران از دارایی همان بلاک‌چین، پاداش دریافت می‌کنند.

جالب است بدانید که فرآیند استیکینگ ارز کاردانو آسان است و کاربران را در معرض هیچ خطری قرار نمی‌دهد. علاوه بر آن، در سیستم PoS، کاردانو به کاربران خود اطمینان می‌دهد که به دلیل ساختار بلاک‌چین آن، می‌تواند مقیاس‌پذیر باشد. 

ارز کاردانو
شبکه کاردانو دو لایه دارد: لایه تسویه یا CSL کاردانو و لایه محاسباتی یا CCL کاردانو، درست برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که تنها روی یک لایه کار می‌کنند.

لایه تسویه کاردانو همه تراکنش‌ها روی بلاک‌چین را انجام و به ثبت می‌رساند، در مقابل لایه محاسباتی همان قراردادهای هوشمند است که همه تراکنش‌ها را به صورت خودکار انجام می‌دهد. 

نکته جالبی که وجود دارد این است که فناوری بلاک‌چین کاردانو قابلیت انجام تراکنش‌های بیشتر با دریافت کارمزد کمتر را دارد. گویا در میان ارزهای دیجیتال، کاردانو به خوبی موفق شده است یک پلتفرم امن، سریع و غیر متمرکز را ارائه دهد.

استخراج کاردانو چگونه است؟

کاردانو همه قابلیت‌های لازم برای تبدیل شدن به شبکه‌ای که می‌تواند امور مالی غیرمتمرکز را به بهترین شکل در اختیار جهان قرار دهد را دارد. اما آیا می‌توانید کاردانو را استخراج کنید؟ 

پاسخ به این سوال منفی است، زیرا بلاک‌چین کاردانو از سیستم Proof-of-Stake برای تایید تراکنش‌های بلاک‌چین استفاده می‌کند. به همین دلیل تنها می‌توان آن را استیک کرد و به اشتراک گذاشت. 

بیشتر بخوانید: آموزش استیکینگ در اتمیک والت (Atomic wallet)

این یک روش متداول است که توسط سیستم‌های PoS مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن تراکنش‌ها به جای استفاده از سخت‌افزار، از طریق توکن‌های موجود تایید می‌شوند.

بنابراین، ارز دیجیتال کاردانو قابلیت ماینینگ و جمع‌آوری به خاطر پروتکل‌های تعیین شده به صورت مستقیم ندارد، بلکه کاربر می‌تواند در قبال استیک کردن آن پاداش دریافت کند.

برای دریافت توکن‌های کاردانو به چه چیزی نیاز دارید؟

دریافت توکن‌های کاردانو به چند دلیل، بسیار ساده است:

  • نیازی نیست که نگران هزینه‌های مربوط به استخراج باشید. زیرا هیچ فرآیند استخراجی (ابری، با دستگاه‌های اسیک و ریگ ماینینگ وجود ندارد).
  • فرآیند استیک کاردانو به قدری ساده است که هر کاربر مبتدی نیز می‌تواند انجام دهد. دارندگان آن می‌توانند نگه داشتن ارز کاردانو در کیف پول خود یا استخرهای نقدینگی، درآمد غیرفعال داشته باشند. هرچه تعداد توکن‌های قفل شده بیشتر باشد، درآمد بیشتری هم کسب خواهند کرد.
  • توسعه‌دهندگان کاردانو متعهد شده‌اند که همواره بروزرسانی‌های مرتبط با این توکن را در طول دوره پاداش نیز منتشر کنند.
استیک کاردانو
با استیک کاردانو می‌توانید از طریق این ارز، کسب سود کنید.

نحوه استیک کاردانو (ADA)

برای استیک کاردانو کافی است از کیف پول‌ها و یا پلفترم‌های استیکینگ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: برترین کیف پول‌های کاردانو (ADA); سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

در ابتدا باید به یک کیف پول مثل Daedalus و Exodus که از کاردانو پشتیبانی می‌کند، دسترسی داشته باشید.

همچنین می‌توانید از حساب Binance، Crypto یا Guarda Wallet برای استیک کاردانو استفاده کنید.

گزینه‌های دیگر ممکن است شامل کیف پول Atomic و Trustwallet باشد.

پس از نصب یا ورود به هر کدام از این کیف پول‌ها و پلتفرم‌ها به راحتی می‌توانید وارد بخش استیکینگ (ممکن است در هر پلتفرم، عنوان مختلفی داشته باشد) شوید و شروع به استیک کاردانو و کسب درآمد از آن کنید.  

بیشتر بخوانید: راهنمای گام به گام استیکینگ در بایننس

سخن پایانی 

با توجه به نکاتی که در این مطلب گفته شد، عبارت «استخراج کاردانو» به دلیل مکانیزم متفاوت بلاک‌چین آن، شاید از نظر فنی صحیح نباشد و بهتر است از واژه استیک برای آن استفاده شود.

بهترین راه برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا استیک ADA برای شما سودآوری دارد یا خیر، بررسی میزان سوددهی پلتفرم‌های مختلف استیکینگ است.

بر اساس آن‌ها می‌توانید تعیین کنید که استیک کاردانو ارزش افزوده‌ای برای شما به ارمغان می‌آورد یا خیر.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

استیک کردن ارز دیجیتال (استیکینگ Staking)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx