صفر تا صد ارز دیجیتال انکر (Ankr)؛ ویژگی‌ها و کاربرد آن

ارز انکر

ارز انکر (Ankr)، در سال 2017 توسعه داده شده و در بازار ارز دیجیتال منتشر شد.

این ارز دیجیتال یک بستر ابری وب 3 است که از سخت‌افزارها و فضای خالی به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران سراسر جهان برای ارائه خدمات خود به کاربران استفاده می‌کند.

در حال حاضر شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از نود‌های انکر برای توسعه اپلیکشن‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند و در نتیجه ارائه خدمات خود استفاده کنند.

عناوین مطلب:

در ادامه مطلب بیشتر در مورد ارز انکر (Ankr) و کارکرد آن صحبت خواهیم کرد.

ارز دیجیتال انکر (Ankr) چیست؟

ارائه‌دهندگان خدمات کلود غول‌پیکر، مانند آمازون، گوگل و مایکروسافت بیش از 70 درصد از بازار را کنترل می‌کنند.

به مرور زمان با ذخیره‌سازی بیشتر داده‌های جهان در چند مرکز ذخیره‌سازی متمرکز، مسائلی مانند نقض داده‌ها و عدم دسترسی به آن‌ها در صورت خرابی کامل سیستم، اهمیت پیدا می‌کنند.

در پاسخ به این دسته از مشکلات، پلتفرم‌های به اشتراک‌گذاری فضای کلود مبتنی بر فناوری بلاک‌چین و غیرمتمرکز رو به افزایش بوده‌اند که پلتفرم انکر (Ankr) یکی از نمونه‌های برجسته آن‌ها است.

پلتفرم انکر یک بستر کلود (cloud) وب 3 برای بلاک‌چین اتریوم است و از فضای به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران برای ارائه بستر‌های جایگزین بلاک‌چین استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: ارزهای دیجیتال وب 3 را بشناسید! 5 ارز دیجیتال برتر Web 3.0

علاوه بر این، بستر کلود انکر، به صورت مستقل عمل می‌کند و برخلاف سایر ارائه‌دهندگان کلود عمومی، در یک مکان متمرکز نشده و از نود‌هایی که در مکان‌های مختلف پراکنده شده‌اند، استفاده می‌کند تا میزان انعطاف و پایداری شبکه را افزایش دهد.

این پلتفرم زیرساخت بسیار قوی دارد و در حال حاضر ظرفیت استقرار بیش از 100 نود بلاک‌چین برای مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان سازمانی را دارد. به بیانی ساده‌تر، انکر از کاربران سراسر جهان می‌خواهد که سخت‌افزار و ظرفیت بلااستفاده در کامپیوتر خود را به اشتراک بگذارند و در مقابل پاداش خوبی دریافت کنند.

شبکه انکر، برای ارائه برخی خدمات و پاداش‌ها به کاربران، از توکن بومی خود، توکن «ANKR» استفاده می‌کند. توکن انکر، یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 و همچنین BEP-20 است که می‌توان هم در اکوسیستم اتریوم و هم بایننس از آن استفاده کرد.

توکن Ankr دارای حداکثر عرضه 10000000000 توکن است و چند عملکرد اصلی در بستر غیرمتمرکز انکر ایفا می‌کند، از جمله:

  1. کاربران برای خرید خدمات پریمیوم از توکن انکر استفاده می‌کنند.
  2. نود‌های ارائه‌دهنده می‌توانند از طریق سهام‌گذاری یا استیک (stake) توکن انکر و به اشتراک‌گذاری فضای خالی در کامپیوتر خود، درآمد خوبی کسب کنند.
  3. کاربران این پروتکل همچنین می‌توانند توکن‌های انکر را در جهت افزایش امنیت شبکه، استیک کنند و پاداش خوبی دریافت کنند.
  4. می‌توان از توکن انکر برای خدمات کنترل از راه دور نیز استفاده کرد.
  5. دارندگان توکن‌های انکر می‌توانند در فرایند رأی‌گیری نیز شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

به این ترتیب، توکن انکر نه تنها به عنوان یک توکن ابزاری برای انجام پرداخت‌ها، بلکه به عنوان توکن حاکمیت نیز در شبکه انکر استفاده می‌شود.

به همین دلیل، توکن انکر بیشتر به توکن کیک (CAKE) مورد استفاده در صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap) شباهت دارد تا سایر ارز‌ها مانند اتر (ETH) یا بیت‌کوین.

وب‌سایت Ankr
وب‌سایت رسمی Ankr

ارز دیجیتال انکر چگونه عمل می‌کند؟

پلتفرم انکر، در واقع یک بلاک‌چین نیست و تنها به عنوان مجموعه‌ای از ابزار‌ها و خدمات برای توسعه‌دهندگان، سهامداران و شرکت‌ها عمل می‌کند.

ویژگی‌های اصلی ارز انکر به صورت زیر است:

خدمات نود‌های غیرمتمرکز

زیرساخت غیرمتمرکز انکر برای پلتفرم‌های مبتنی بر دیفای، پروژه‌های توکن‌های غیرمثلی (NFT)، بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین و انواع برنامه‌های کاربردی سودمند است.

راه‌اندازی یک نود بلاک‌چین به دانش و مهارت زیادی نیاز دارد و هر کسی قادر به استقرار آن نیست. برای کسانی که نیاز به نود اختصاصی دارند، انکر قابلیت دسترسی به نود‌ها از راه دور را برای این افراد ارائه داده است.

رابط برنامه‌نویسی پریمیوم و خدمات تابع از راه دور (RPC)

توسعه‌دهندگانی که قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) را در یک بلاک‌چین مستقر می‌کنند، باید از یک API یا رابط برنامه‌نویسی خاص استفاده کنند. با این حال، این امر معمولاً مستلزم اجرا نود خود و صرف ساعت‌ها وقت برای همگام‌سازی آن با وضعیت فعلی بلاک‌چین است.

پروتکل Ankr، نیاز به اجرای نود‌های خود برای سایر پروژه‌ها را رفع کرده و این خدمات مورد نیاز توسعه‌دهندگان و پروژه‌ها را از طریق رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن و دسترسی به خدمات تابع از راه دور فراهم می‌کند.

داشتن رابط برنامه‌نویسی اپلیکشن و خدمات تابع از راه دور، به این معنی است که کاربر و پروژه مورد نظر او، می‌توانند بدون ترافیک رقابتی سایر کاربران در سرور‌های مشترک، با بلاک‌چین‌ها تعامل داشته باشند.

با استفاده از نقاط پایانی (endpoint) رابط برنامه‌نویسی در انکر، بدون نیاز به انجام کوچک‌ترین کاری، به کل داده‌های زنجیره دسترسی خواهید داشت و رابط برنامه‌نویسی اپلیکشن، تمام اطلاعات مورد نیاز برای اجرای موفقیت‌آمیز و ارائه تجربه کاربری بهتر را به اپلیکشن‌های غیرمتمرکز شما می‌دهد.

استیکینگ (staking)

یکی از مشکلات رایج امور مالی غیرمتمرکز، از دست دادن نقدینگی هنگام استیک وجوه است.

انکر علاوه بر ارائه خدمات استیکینگ در زنجیره‌های متعدد، نوعی توکن به نام توکن‌های پاداش آوری (reward-earning tokens) نیز ارائه می‌دهد که به نوعی نماینده وجوه استیک شده شما، خواهند بود.

به این ترتیب، می‌توانید از این توکن‌ها برای ترید یا در دیفای برای استراتژی‌های درآمدزایی مانند استخراج، ییلد فارمینگ (yield farmingدریافت وام و موارد دیگر استفاده کنید.

این مکانیسم منحصر به‌فرد پلتفرم انکر به شما در استفاده بیشتر از دارایی‌های دیجیتال خود، جهت بازدهی و کسب درآمد بیشتر کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: استخر استیکینگ چیست؟ + نکات مهم در انتخاب Staking Pool

کاربرد Ankr برای سازمان‌ها

پلتفرم انکر، یک مدل زیرساخت وب 3 را برای مشاغلی که به راه‌حل‌های منعطف و سفارشی نیاز دارند، ارائه می‌دهد.

بنیان‌گذاران ارز انکر چه کسانی هستند؟

تیم اصلی توسعه‌دهنده انکر شامل 11 عضو است که بسیاری از آن‌ها فارغ‌التحصیل رشته‌های فنی و مهندسی در دانشگاه برکلی کالیفرنیا هستند.

این تیم، شبکه انکر را در سال 2017، در همین دانشگاه به عنوان یک پلتفرم محاسباتی که از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند، تأسیس کرد.

بنیان‌گذاران Ankr
بنیانگذاران و تیم ارز دیجیتال انکر

چندلر سانگ (Chandler Song)، بنیان‌گذار انکر و در حال حاضر مدیرعامل انکر، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر از دانشگاه برکلی است که سال‌ها تجربه کاری به عنوان مهندس در سرویس آمازون وب (AmazonWeb) دارد.

رایان فانگ (Ryan Fang)، یکی دیگر از بنیان‌گذاران انکر نیز فارغ‌التحصیل دانشگاه برکلی و دارای مدرک مدیریت بازرگانی و آمار است. چندلر سانگ، در سال 2014 با رایان فانگ آشنا و او را متقاعد به شروع فعالیت در حوزه بلاک‌چین و خرید 22 بیت‌کوین کرد.

در نهایت، آن‌ها از این بیت‌کوین‌ها در سال 2017 برای تأمین مالی پروژه انکر استفاده کردند. چندلر و رایان هر دو خدمات کلود را به عنوان ابزاری مفید برای تقویت نوآوری جهانی تشخیص داده و در نتیجه، تصمیم گرفتند بر اساس این ایده یک بستر کلود غیرمتمرکز اقتصادی بسازند.

مزایای ارز Ankr چیست؟

ارز انکر مانند بسیاری از ارز‌ها با اهداف بزرگی توسعه داده شده است و سعی دارد با ارائه خدمات و مزایای منحصر به‌فرد خود، پیشرفت خوبی در بازار پررقابت ارز دیجیتال داشته باشد.

مزایای ارز انکر عبارت‌اند از:

انکر تغییرات مثبتی در حوزه بلاک‌چین ایجاد کرده است.

پلتفرم‌های ارائه فضای کلود، تقریباً انگشت شمار بوده و این‌گونه خدمات بیشتر در میان چند شرکت بزرگ پراکنده شده‌اند که تسلط زیادی بر این بازار دارند. با توجه به این امر، قدرت قیمت‌گذاری روی این خدمات نیز، در اختیار همین شرکت‌ها قرار دارد.

پروژه Ankr به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در این زمینه است! این شبکه سخت‌افزارهای موجود را از ارائه‌دهندگان کلود می‌گیرد و آن را به دیگران اجاره می‌دهد. در نهایت، شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز می‌توانند با پرداخت توکن انکر از این خدمات بهره برده و قدرت محاسباتی خود را به حداکثر برسانند.

انکر یک سرویس غیرمتمرکز ارائه می‌دهد.

پروژه‌های بلاک‌چین مانند انکر با کاهش قدرت بازار که محدود به چند شرکت بزرگ شده‌است، در تلاش برای دموکراتیک کردن بخش‌هایی از اقتصاد جامعه یا شاید روزی کل اقتصاد جهانی هستند.

علاوه بر این، در اکثر سرویس‌های کلود متمرکز، در صورت قطعی برق، در قسمتی یا حتی کل شبکه آن‌ها اختلال به وجود می‌آید اما پروژه‌های غیرمتمرکز مانند انکر، احتمال بروز این‌گونه مشکلات را به حداقل رسانده‌اند.

ویژگی‌های منحصر به فرد در استیکینگ

استیکینگ به قرار دادن توکن‌ها در یک پروتکل بلاک‌چین معین برای تائید اعتبار تراکنش‌ها اشاره دارد.

افرادی که توکن‌های خود را به این صورت به اشتراک می‌گذارند، معمولاً مقداری توکن اضافی به عنوان کارمزد یا پاداش دریافت می‌کنند. با این حال استیکینگ، ایراد بزرگی دارد و آن هم این است که افراد ثروتمند، فرصت بهتری برای کسب درآمد بیشتر دارند و افرادی که توانایی خرید بالایی ندارد، نمی‌توانند در این فرایند شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:‌آشنایی با 6 مورد از ریسک‌ها و خطرات استیکینگ!

انکر برای حل این مشکل، حداقل میزان مورد نیاز ارز برای استیکینگ را کاهش داده و در حال حاضر با حداقل 0/5 اتر می‌توان در فرآیند استیکینگ شرکت کرد.

استیک انکر
کاربران می توانند از طریق گزینه مشخص شده در سمت چپ، توکن‌های خود را استیک کنند یا از طریق گزینه سمت راست به یکی از نودهای شبکه انکر تبدیل شوند (در وب‌سایت این پلتفرم).

انکر با چه پلتفرم هایی همکاری کرده است؟

Ankr در مدت زمانی که وارد بازار ارز‌های دیجیتال شده است با پروژه‌های بزرگی همکاری کرده و در صرافی‌های برجسته جهانی نیز ثبت شده است، از جمله این تلاش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارز دیجیتال انکر، در ژوئیه 2019 با جفت ارز‌هایی مانند ANKR / BNB، ANKR / USDT، ANKR/ USDC و … در صرافی بایننس فهرست شده است.
  • در 21 ژانویه 2021، انکر معاملات خود را در صرافی کوین بیس (coinbase) آغاز کرد که در نهایت باعث افزایش 38 درصدی قیمت انکر شد.
  • Ankr همچنین با چندین ارز دیجیتال مانند اوسیس (Oasis) و IOST برای ارائه راه‌حل‌های میزبانی نود به جوامع مربوطه این ارزها، همکاری کرده است.

جمع‌بندی

ارز دیجیتال انکر، یک بستر غیرمتمرکز کلود برای ارائه خدماتی ارزان، غیرمتمرکز و مقیاس‌پذیر برای پروژه‌ها و سازمان‌ها ایجاد کرده است. در این پلتفرم نودها، با ارائه سخت‌افزار و فضای بلااستفاده کامپیوتر خود، می‌توانند پاداش و درآمد خوبی کسب کنند.

در دنیای امروزی و در فضای کلود، غول‌های تکنولوژی مانند آمازون و گوگل قسمت عظیمی از بازار را در دست دارند. ارز دیجیتال انکر در تلاش است تا بازار را غیرمتمرکز سازد و بستری ارزان‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر برای کاربران سراسر جهان ارائه دهد.

غیرمتمرکز سازی، بحث داغ بازار و جهان ارز دیجیتال است و جدای از حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران، پلتفرمی که غیرمتمرکز است و هزاران گره در سراسر جهان در آن فعالیت می‌کنند، کمتر در معرض مشکلات فنی قرار می‌گیرد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx